Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset joulukuussa

Memmu, silittänyt kyllä oon nuo vaatteet. Tykkään, että pienellä on sitten mahdollisimman pehmeä kangas ihoa vasten. Koitan kyllä sitten vauvan synnyttyäkin silittää ainakin ihoa vasten tulevat.

Kuivausrumpua ei meilläkään ole, mutta salaa toivon vähän että tuo nykyinen ikivanha pyykkikone jotenkin mystisesti hajoaisi ja saisin ostaa upouuden pesutornin. Meillä on pyykinkuivausteline lähes kiinteänä kalusteena olohuoneen nurkassa.. Samoin kun silityslauta... Ja näköjään miehen golfbagikin on tossa seissyt jo monta kuukautta. No, eiköhän ne siitä siivota sitten kun siihen tulee hoitopöytä. Ja jos tosiaan vaikka sen kuivurin saisi niin ei tarvitsisi tota telinettä enää kaksiossa katella.

Ui! Minäkin fiilistelen jo asialla että voin sitten silitellä pikkuruisia vaatteita :heart:

Sasha Ihanaa kun pääsit kotiin pötköttelemään! Paljon jaksuja ja synttärionnittelut :heart:

Tänne ei mittään uutta, etovaa oloa aika-ajoin mutta siihen se onneks jääkin. Mun vanhemmat asuu 5km päässä ja miehen tunnin ajomatkan päässä, joten lähellä ovat ja täysillä mukana :heart: Meil on molemmilla niin ihanat perheet jotta onnellisia saadaan olla!

Kvartti: Ihana, kun jaksat silittää :) Varmasti ihan totta kyllä tuo, että tuntuu mukavalta ihoa vasten, kun on silitetty. Katsotaan, miltä vaatteet tuntuu pelkän pesun jäljiltä. Eilen sain vasta ekan koneellisen pestyä ja siinä oli pelkkiä harsoja ja pari lakanaa. Kone päätti sitten vetästä megapitkän 2,5 tunnin ohjelman, niin ei ilta riittänyt kahteen koneelliseen!

3 aamua töitä! Heräsin viime yönä kaks kertaa, kun olin puuduttanut oman käteni nukkumalla sen päällä. On helppoo nukkua kyljellään...

, meillä lähti bägit lastenhuoneesta joskus tuossa lokakuussa, kun nalkutin tarpeeksi kauan :LOL: Ei niitä ole kiva säilyttää varastossa, mutta ei mahdu tänne sisälle. Meillä on kylppäri onneksi niin iso, että sinne mahtuu kuivausteline, mutta sitten ei mahdu vauvaa pesemään. No, eiköhän probleemasta selvitä.

Tuntuu pöhköltä maata vaan, kun mitään kipeää supistelua ei ole ollut. Huomenna on äippäpoli, että sitten kuulen onko tapahtunut mitään. Jos ei, niin varmaan saan ruveta liikkumaan. Näin olen pähkäillyt asian :) Kyllä tää vauva menee yliaikaiseksi, kun nämä supistukset on näin hyvin rauhoittuneet. Pääsen järkkäämään joulua, jes! :xmas:

Onko Memmulla aamukampa? Enää 2 aamua :)

Oletko Pilvilinna jo käynyt katsomassa äippäpakkausta netistä? Ei kaiketi ole vielä ilmestynyt vuoden 2009 pakkausta.

hei kaikille! :wave:

täällä uusi ilmoittautuu mukaan. plussa tuli testiin maanantaina ja epäusko alkaa pikkuhiljaa vaihtua iloon. viime kuukautisista laskettuna nyt olisi rv 5 + 6, mutta kierto on ollut sen verran sekaisin ja pitkä että en oikein usko olevani vielä läheskään noin pitkällä.

tuttujakin täällä näyttäisi olevan ainakin pilvilinna (onnea muuten raskaudesta, mahtava juttu!), tiara ja salmiakkitassu. kivaa liittyä seuraan viimein!

olen aivan sekaisin ja pihalla kaikesta. eilinen yö meni itkeskellessä, kun seksin jälkeen paperiin jäi ruskeaa limaa. sen jälkeen ei ole tullut mitään, mutta yölliset menkkamaiset vatsakrampit saivat minut huolesta soikeaksi. :( kauhea pelko, että tämäkin menee kesken (minulla oli siis varhainen keskenmeno viisi vuotta sitten). kipuja ei ollut enää aamulla, nyt oireina vain herkkä hajuaisti ja kipeät rinnat. jotenkin toivoisin että tulisi jotain kauhean voimakkaita oireita, ettei tarvitsisi pelätä pahinta. tiedän että pieni vuoto ja menkkamaiset tuntemukset voivat olla normaaleja, mutta huoli on silti suuri. :'(

en ole varannut edes neuvola-aikaa, nyt aloin miettimään että tekisi mieli mennä jo aikaisemmin varmistamaan että kaikki on hyvin. auttakaa epätietoista, mitä minun kannattaisi tehdä. ottaa iisisti ja lakata huolehtimasta varmaan.... :/

Salome Jeeee! Onnittelut suuret sinne :flower: Ihana juttu että tulit tänne :D Yritä ottaa iisisti, tiedän kyllä jo kokemuksesta että se on TOSI vaikeeta ja aika menee hirmu hitaasti! Niin, ja kiitos onnitteluista. Ei tätä meinaa kyllä vielkään uskoa että näin ihanasti on käyny. Meinaatko käydä varhaisultrassa? Mä kävin yksityisellä ku oli 6+3 ja ihana sydän siellä sykki :heart: Nyt oottelen sitte kutsua nt-ultraan.

Sahsa No onhan sitä tullu ihasteltua sitä 2008 äp kuvia siellä kelan sivuilla. Mut ei taida 2009 pakkauksen kuvat tulla ku vasta keväällä. Olis niin ihana päästä hypisteleen niitä pikkusukkia ym :heart:

Kivaa päivää kaikille :wave:

Pilvilinna ja möykky 8+2

Hih juu, 2 aamua jäljellä :) Sain raportin valmiiks eilen ja nyt avustelen sitten muita :)

Salomelle onnea :) Minä kävin peräti 2 kertaa varhaisultrassa, ekalla kertaa ei näkynyt vielä edes syke, mutta tokalla sit näkyi. Suosittelen ainakin oman kokemukseni perusteella; sitten on vähemmän mielessä pyöriviä kysymyksiä, kun on saanut varmuuden sydämen sykkimisestä :)

Hauska huomata, että muillakin on ollut keskusteluita bägistä :D

Onnittelut salomelle plussautumisesta ja tervetuloa tälle puolelle :flower: =) Tuo alkuraskaus on kyllä hermoja raastavaa aikaa. Ensimmäiset 12 viikkoa sitä tuli juostua vessassa kun vähänkin tuntui jotain märkää pöksyissä, mutta sen nt-ultran jälkeen sitä sitten hieman helpotti tuo tilanne. Ja sen jälkeen onkin aika kiitänyt sellaista vauhtia että pian alkaa loppusuora häämöttää. Suosittelen muuten ehdottomasti sitä varhaisultraa, koska sen jälkeen sitten hieman se alun tuska helpottaa ja onhan se aivan ihana nähdä se pienen pieni ihmisenalku ja sykkivä sydän :heart:

MemmuLiina: nyt ei ole enää paljoa jäljellä!! Onko jotain suunnitelmia viimeiselle päivälle ja millä mielin jäät töistä pois?

Mä olin eilen neuvolassa ja siellä oli kaikki kunnossa. Pikkuinen oli viikonlopun tienoilla tosi hissukseen masussa ja olin aika huolissani, mutta nyt hän on sitten ottanut kaiken takaisin ja potkii ja sätkii minkä ikinä kerkiää :D Neuvolassakin hän riehui ihan hirmuisesti, ettei sydämen ääniä meinannut kuulua aluksi ollenkaan, ainoastaan potkut kaikuivat siellä huoneessa. Neuvolatäti oli sitä mieltä, että varataan aika lääkärille ensi tiistaille kun tuo selkä nyt ei ole tehnyt mitään ihmeparanemista. Mutta tänään palasin töihin parin viikon sairasloman jälkeen kokeilemaan josko täällä pystyisi olemaan ja vajaan päivän perusteella voisin sanoa että selkä tuntuu taas pahemmalta ja lounastauolla kun olin niin alkoipa taas supistellakin. No, päivä kerrallaan mennään.

Semmosta tällä erää, palataan taas :wave:

Niisku ja pikku-ukko 30+5 :heart:

:wave: :wave: :wave:
Ja jättisuuret onnittelut, vihdoinkin! :D Kiva kun tulit tänne!
Älä stressaa, pienet vatsanippailut on ihan normaaleja, eikä minullakaan ole ollut suuria oireita vasta kun viikolta 6 lähtien.. Sitten toivoisi jo yhtä normaalia päivää.. :D
Nyt vaan annat ajan kulua, älä lue liikaa keskustelupalstoja, siinä tulee vaan hulluksi. Minä kävin neuvolassa 7+6 ja sitten varhaisultrassa 8+0, ihan sopivat viikot mun mielestä, en oliskaan jaksanut kauempaa odottaa. :)
Nyt vaan voimia ja onnea odotukseen, hus huolet!! :D:D

Tiara ja Vuokko 9+0

kiitos onnitteluista ja tervetulotoivotuksista, on niin ihanaa vihdoin päästä tälle puolelle palstaa... :heart:

on niin huojentavaa kuulla joltain kokeneemmalta, että nämä tuntemukset ovat ok. ajattelin tosiaan että varhaisultra voisi olla hyvä juttu, jos sitten osaisi paremmin nauttia tästä eikä vain huolehtia. ongelma on vain se, etten tosiaan ole yhtään selvillä millä viikoilla mahdollisesti olisin, ovulaatiosta ei mitään havaintoa. viivat r-testeissä (ma ja ti) olivat melko haaleita, joten siitä päättelen että ihan alussa ollaan. ajattelin vielä tehdä yhden testin jossain vaiheessa, ehkä tummunut viiva veisi pelkoa vähän pois. olen lähdössä matkalle tänään, ja minun alueeni terveydenhoitaja on lomalla maanantaihin asti. maanantaina ajattelin soitella hänelle, ja sitten myös yksityiselle lääkäriasemalle siitä varhaisultrasta. jospa he osaisivat neuvoa siitä, milloin tuo kannattaisi tehdä. kuinka sitä voikin olla näin pihalla kaikesta... :xmas:

Tervetuloa Salome ja onnea hirmuisesti!! :flower: =) Lisäilen sut listaan, jos ilmoittelet lisätietoja. Niitä voi sitten myöhemmin vielä muutella jos tulee muutoksia.

Mäkin suosittelen kyllä tuota alkuraskauden ultraa, se oli todellakin huojentavaa! Kannattaa mennä aikaisintaan 7+0, jos et ole ihan varma oviksen ajankohdasta. Me oltiin 7+3 ja papu oli muutaman päivän nuorempi, sydämen voi muistaakseni havaita jo 6+0 tienoilla. Mutta tosiaan jos on ollut ovis myöhemmin niin varmemman tuloksen saa vähän myöhemmin. Meillä näkyi tuolloin 7+3 jo vaikka mitä, vaikka kaveri oli alle sentin pituinen. Ai vitsi se oli ihana kokemus! :heart: Mullakin kun oli keskenmeno takana niin oli tosi helpottavaa kuulla, että kaikki on kunnossa.

Mahtavaa Memmu, sulla on tosiaan kampa jo lähes tyhjä! Mulla on myös enää kaksi päivää koulua ja 11 työvuoroa (..joo, laskin ne :p ). Kovasti odottelen jo, ettei tarvitsisi tuntea lepäilystä huonoa omaatuntoa. Kun välillä tuntuu nytkin kun oon viikot koulussa, että tuun kotiin tässä kahden aikoihin, lysähdän sohvaan ja siinä sitten makaan vielä kun mies tulee töistä 7 aikaan... Alkaa välillä hävettää, että miten oonkin näin laiska.

Toivotaan Sasha, että saat hyviä uutisia polilta! Ja onhan tuo nyt tosi hyvä merkki jo, jos ei enää kipeästi supistele! Hieno juttu, toukkakin alkaa ihan pian olla jo sen kokoinen että pärjää hyvin, vaikka päättäisikin tulla etuajassa. Eli turvallisilla vesillä jo meet :)

Mulla on tullut nyt välillä pientä kipua alaselkään ja lonkkiin, varsinkin jos istun pitkän aikaa, niin noustessa ei meinaa heti toinen jalka kantaa kunnolla. Ei mitään pahoja kipuja tosin ole, toivottavasti ei tästä paljoa pahenisikaan.

Tao tuntuu nyt tosi isolta, koko maha on vaan kovaa vauvaa, omat läskit ei tunnu enää. Ja kyllä tää pötsi alkaakin olla jo aika iso, ei meinaa saada lattialta nostettua mitään ylös :whistle:

Huomenna on neuvola, sitten niitä vissiin tuleekin tiuhaan tahtiin tästä eteenpäin. Ja nyt siihen sohvaan, jos vaikka saisin äitin joululahjat valmiiksi (virkatut tohvelit) :D

Kvartti ja Taotao 31+1

Myöhäiset synttärionnittelut vielä sasha :flower: :)

Hui miten ihanaa että tulit tänne salome! Paljon onnea plussasta! Mahtavaa! :heart:

Mäkin suosittelen lämpimästi alkuraskauden ultraa, vaikka sitten yksityiseltä, jos eivät meinaa kunnallisella otta asiaksi!

Mullahan oli pientä tuhrua ja kai alavatsakipuja ihan alussa (en osaa sanoa olivatko kivut kuinka fyysisiä koska reagoin kaikkeen vatsalla, ja olin melko paniikissa silloin).
Mutta koita ottaa rauhallisesti, vaikka se onkin niin helppo sanoa... mutta mutta koita kuitenkin. :hug: Ja se alkuraskauden ultra ainakin rauhoittaa mieltä jos saa nähdä että kaikki hyvin.

Omaa napanderia:
Eilen kuunneltiin taas neuvolassa vauvan sydänääniä :heart: Kuului kunnon potkukin. Olen koittanut tunnustella että tunnenko vauvan potkut jo. En osaa sanoa! Jotain tuntuu alavatsalla vasemmalla. Jatkan tunnustelua nyt joka ilta.
Joudun sokerirasituskokeeseen, jaiks, toivottavasti ei tule raskausajan diabetestä.

Kiitos kaikille jotka tsemppasivat jaksamaan töissä, oikeastaan töissä onkin ihan mukavaa! :D

salmis ja massu 15+5

Jee, yksi aamu jäljellä :) Tänään lähden vähän aiemmin töistä (mulla on liukumaa joku 3,5 tuntia) ja leivon pari kääretorttua. Suunnittelin, että teen joulumausteisen pohjan ja täytteeks rahkaa, kermaa ja puolukkahilloa, Nam :) En tiedä, kuinka paljon porukkaa on toimistolla, mut varmaan pari kääretorttua pitää tehdä ihan varmuuden vuoks. Eipä sen kummempia vikan työpäivän suunnitelmia!

Tänään on illalla synnytysvalmennus. Katoin eilen TAYSin nettisivuja ja siellä oli liikaa sellaista infoa, jota en halua tietää... Siis tiedän, että synnytys lähestyy, enkä varsinaisesti pelkää sitä, mutta pidän ajatusta jonkin verran epämiellyttävänä kuitenkin.

Mahassa menee aika lujaa ja potkut alkaa olla tosi voimakkaita. Hyvin suuri osa potkuista suuntautuu mun kylkiluihin eli kaverilla alkaa olla hyvin kokoa. Pää alaspäin hän on viihtynyt jo edellisissä neuvolatarkastuksissa ja toivottavasti ei enää ala kääntyillä. Viimeksi neuvolantädin mukaan pää oli aika alhaalla, et tuskin sieltä mihinkään enää liikkuu! Huomenna alkaakin taas uus viikko sit.

Tilasin eilen kestovaippoja Iguleesta. Otin kolme sellasta Nalle Nöttönen -sisävaippaa. Niitä kovasti kehuttiin kestovaippainfon sivuilla. Pitää jossain kohtaa laskeskella vaippojen kokonaislukumäärä ja tilata tarpeen mukaan lisää eri paikoista.

Moikkelis mammuskat! Äippäpolilla käyty ja kaikki hyvin. Vuodelevon saa lopettaa lauantaina. Kuten synnytyslääkäri sanoi: pitää liikkua! Ihanaa... Tietty lepoa täytyy olla reilusti eikä rehkiä saa, mutta viimein se loppuu. Lääkäri oli aika kovakourainen, kun se kokeili käsin kohtua päältäpäin. Ihmetteli, kun rupesi supistamaan :eek: Mutta kohdunsuun tilanne on pysynyt samana, eli ei mitään huolta. Toukkeli painaa jo 2kg :)

Onnittelut ja tervetuloa Salomelle! Minä myös liputan alkuraskauden ultran puolesta. Sai nauttia raskaudesta sen jälkeen :)

Memmun tilaamat sisävaipat näytti näppäriltä. Me tilattiin Bum Huggerseja yövaipoiksi. Tässä linkki: http://www.pehmopeput.fi/product_info.php?manufacturers_id=2&products_id=24. Aika arvokkaita, mutta ovat kuulemma tosi imukykyisiä.

Tule Memmu liputtamaan huomenna tänne! Viimeinen työpäivä :D Ainakin runsaat viemiset sulla on töihin...

Tervetuloa ja onnea Salome. Onnittelut myös Memmulle vikasta työpäivästä. Olispa jo samassa tilanteessa. Vähän mietityttää se, että joutuu olemaan töissä vielä tammikuun alun, koska meidän töissä se on vuoden kiireisin aika ja pitää luultavasti olla ylitöissä useana päivänä. Mulla on kyllä jo sijainen, mutta olen kuitenkin vastuullisena tekijänä :|

Olen tehnyt melkein valmiiksi hahtuvavillapöksyt kestovaippatarkoitukseen. Ne on kyllä hyvin nopeat tehdä ja aika helpot, kun minäkin onnistuin. Joten kannattaa kokeilla, jos kiinnostaa.

Heippistä!

Onnea kaikille odottajille ja synnyttäneille! Uusi plussannut ilmoittautuu joukkoon, mikäli mahtuu sekaan =) Ikää kohta 29 v ja esikoinen tuloillaan. Kesäkuusta saakka ilman ehkäisyä oltunna ja nyt ekaa kertaa positiivinen testi, mahtavaa! Ihan pökerryksissä koko tilanteesta ja yö ennen plussaamista meni melkein valvoessa kun arvasin tilanteen.... Itsenäisyyspäivänä, jolloin menkkojen piti alkaa, alkoi menkkamaiset kivut mutta lievempänä, ja ajattelin että selevä; "täti" tuli (kuumeilija-slangia, oletan? mistäköhän tuo termi muutes tulee, kertoisko joku keltanokalle...?) Ja kyllä, itsenäisyyspäivänä tuli täti ihan tuplana, nimittäin miehen sukulaisia kylään :D Mutta menkkoja ei kuulunutkaan! 7.12 sitten selkeä plussa ja eilen uusittuna vielä selvempi.

Onko muilla ollut kuvotusta jo ennen plussausta, tai lämpöä? Mulla kuvotusta kesti vain puoli viikkoa ja eilisestä lähtien ei enää ollenkaan, onkohan se normaalia?? Pientä nippailua alavatsalla kyllä, ja vatsan turvottelua, rinnat ihan räjähtämispisteessa, vessassa juoksuttaa :D Mites iltalämpöä? Mulla jatkuvasti 37,4...

Tsemppiä kaikille mammoille!

Se on viimenen aamu kammassa Jee! Kiitokset hengessä mukana olleille! Tosi hyvät fiilikset jäädä pois, kun sain kaiken keskeneräisen tehtyä ja loput sillon aiemmin jo siirrettiin muille. Selkää ja jalkoja särkee tosi pahasti iltaisin, joten on mukavaa päästä vapaampiin olosuhteisiin kotiin.

Tervetuloa Simppuli ja onnea! Minä en ole kovin hyvä vastailemaan näihin alkuraskauden kysymyksiin, kun testin tein vasta suht myöhään (edellisistä pettymyksistä oppineena) ja mulla oireet tuli sit vasta viikon - pari plussan jälkeen. Lämpöjä en ole mittaillut ollenkaan. Että sori, kovin laihat avut ainakin täältä suunnasta!

Kvartti: En minäkään jaksa iltaisin olla mikään aktiivisuuden huippu. Kunhan yritän edes jotain tehdä ja loppuajan rötkötän sohvalla ja vongun jalkahierontaa :) Eilen mies hieroi jalkoja rasvan kanssa ja kyllä se vaan hyvältä tuntuu :) Tälle iltaa joulukalenteri (miehen täyttämät luukut) lupas mulle niskahierontaa öljyn kanssa, että kivaa tiedossa illalle :)

Mukavaa päivän jatkoa kaikille :)

Memmulle oikein ihanaa äitiysloman alkua :flower: Kiva että pääset hyvillä mielin lähtemään töistä kun on kaikki työt saanut tehtyä. Nyt sitten nauttimaan vapaasta ja toivottavasti särytkin helpottavat :hug:

Tosi hienoa, että kaikki on Sashalla ja pikkuisella kunnossa!

Simppulille tervetuloa ja onnittelut plussasta :heart: Aika huonosti enää muistaa noita aivan alun oireita, mutta mulla alkoi pahoinvointi vasta jossain viikolla 6+ eli pari viikkoa plussan jälkeen. Ihan alusta alkaen mulla oli ilkeitä vihlaisuja oikealla alavatsalla ja niistä muistan olleeni tosi huolissani mutta eivät sitten olleet mitään vakavaa. Rinnat aristeli varmaan jo ennen plussaa. Ai joo, ja mielialat alkoivat heittelemään ihan samantien, muistan yhden työpäivän kun itkeä pillitin kun yhden asiakkaan kanssa oli ongelmia (en koskaan muuten itke töissä, ainakaan asiakkaan asioista)

Täällä ei ihmeempiä tänään, kaverin luo pitäisi illalla pikkujouluihin mennä. Huh, kuinkahan sitä pysyy hereillä kun jo nyt on silmät sikkuralla. Mutta tosi kiva on kyllä muuten mennä :D
Se alkoi muuten sitten 32. raskausviikko... Hui!

Tervetuloa Simppulille ja onnea :flower: En muista alkuraskaudesta mitään lämpöilyä, vilua kylläkin jossakin vaiheessa. On niin pitkä aika, että ei tahdo enää muistaa noita alkuaikoja :D Noi menkkamaiset kivut muistan kyllä ja kuvotuksen :) Tuo täti -ilmaisu on outo myös minulle.

Onnea Memmulle äippälomasta :hug: Vihdoin koitti se päivä! Mitenkäs juhlistat? Muuten kuin syömällä työkavereiden kanssa kääretorttua...

Ja koita Niisku pysyä hereillä pikkujouluissa. Tekis kyllä jouluruokaa mieli...

Aloitin jo aamusta tekemään joulukortteja, vaikka tämä vuodelepo on vielä tämän päivän voimassa. Ajattelin, että olen aktiivisempi tänään, että ei sitten huominen tule shokkina. Supisteli eilen sen lääkärin kovakouraisuuden takia, mutta ei mitään onneksi tapahtunut.

Kivaa viikonloppua kaikille =)
t. Sasha80 ja toukka 33+6 (!)

Kiitos onnentoivotuksista :)

Illalla juhlistetaan siivoamalla ja leipomalla; pidetään huomenna pienimuotoiset pikkujoulut ja pitäisi vähän tarjottavia laitella :) Juhlitaan sitten huomenna, mulla on limpparipullokin juhlimista varten :) Muuten en juuri limpparia juo, niin eikös siinä jo ole juhlistusta!

Kiva, että sashan vuodelepo päättyy ja pääset vähän puuhailemaankin! Askartelua iloa :)

Että pistää vihaksi. Humalainen työkaveri otti oikeen kunnolla mun mahasta ja kiinni ja kysyi "Koskas tämä syntyy?" Sattui vähän ja säikähdin. Helvetti tarttis tulla kenenkään mahaa kourimaan vaikka raskaana oliskin! :kieh:

Törkeää käytöstä työ"kaverilta"!!! Sanoitko jotain asiasta? Olisin varmaan antanut korvatillikan, kun muutenkin pienestäkin alkaa supistella.

Vuodelepo on tosiaan päättynyt :) Toin miehelle aamiaisen sänkyyn, kun se niin on hoivannut minua ja toukkelia tämän parin viikon ajan. Sitten siivosin keittön, kun se oli niin kamalassa kunnossa... Ajattelin vielä streiloida rintapumpun ja tuttipullot ym. välineet, että ovat sitten kunnossa. Joo, ja sairaalakassi pitää pakata... Ajattelin pakata sairaalakassiin pari tuttipulloa, kun ovat sellaisia, jotka päästävät hitaasti sitä maitoa. Ei sitten varmaan tule vauvalle hylkimisreaktiota rinnan suhteen. En tiedä onko mitään järkeä, mutta näin olen pähkäillyt. Sairaalan tuttipullot ovat kuulemma sellaisia, että vauvan ei tarvitse imeä ollenkaan...

Ihanaa lauantaita leidit :hug:

Hei taas pitkästä aikaa :wave:

Kävin eilenillalla sairaalassa supistusten takia, kaikki on kuitenkin ihan kunnossa ja painoarviota annettiin tähän mennessä 850 grammaa. Nyt vietän loppuvuoden sairaslomaa ja yritän lepäillä ja samaan aikaa pakata muuttolaatikoita, kun tammikuussa pitäissi vihdoin päästä muuttamaan isompaan asuntoon.

Aika paljon on tullut jo pikkuiselle ostettua kaikkea ja olen saanut melkein valmiiksi yhden neulepuvunkin, josta tosin tuli niin iso että menee sitten ehkä vasta talvella :) Odotan vaan että pääsen sisustamaan pienelle omaa nurkkausta valmiiksi..

Tänään ajattelin leipoa, ostin eilen lehti- ja piparitaikinaa ja luumuhilloa, kun on jo pitkään tehnyt mieli joulutorttuja, sen suuremmin ei varmaan joulua vielä tänä vuonna tule vietettyäkään, itse kun en ole yhtään jouluihminen, vuoden päästä voi jo olla ihan eri asia :heart:

Myrna & Möyriäinen 25+6

Eilinen tapahtuma (firman pikkujouluissa) sattui niin äkkiä etten tajunnut sanoa mitään! Vasta jälkeenpäin suututti ja itketti. Jos mulle läheiset naiset tulevat silittämään mahaa niin se ei haittaa mutta että känninen äijä tarraa mahaa kiinni, niin ei kiva. Tämä kyseinen työkaveri ei todellakaan ole kaveri, vaan ihan suoraan sanottuna täys mulkku. Kaiken järjen mukaan eilisellä tarraamisella ei kuitenkaan voi olla mitään vaikutusta vauvaan, eihän? Huoh että jotkut sitten osaavatkin olla ääliöitä!

niinhän siinä kävi, ettei huoleni ollut ihan turhaa. :'( keskenmeno tuli taas, eli palailen vielä tuonne kuumeilupuolelle. hyvää odotusta kaikille, toivottavasti ehdin vielä tulla takaisin ennen kuin kaikki olette kaikonneet pinosta vauvanhoitoon.

Yhteistyössä