Tässä synnytystarinaa...
Lauantaina alkoi supistella jo yöllä epäsäännöllisesti. Kaupassa käyntiin ja tuli oikein lyhyitä ja epäsäännöllisiä supistuksia. Levossa kotona supistukset eivät loppuneet, vaan vähän pitenivät ja 10 min välein tuli. Puoli neljältä soittelin synnärille ja käskivät tulla tarkistuttamaan tilanteen. Tässä vaiheessa oli varman, että takasin vielä tullaan kun ei ne supistukset mitenkään kipeitä olleet.
Synnärillä tutkittiin ja lääkäri totes, että synnytys ei välttämättä ole lähtenyt vielä käyntiin. Käskettiin odotella pari tuntia ja sitten katsottaisiin uudestaan. Parin tunnin päästä supistuksia tuli jo 8 min välein ja meidän otettiin osastolle. Päästiin huoneeseen, jossa oli amme. Aivan loistava keksintö! Yöllä ei mitään suurempaa edistystä tapahtunut, edelleen olin n. 3cm auki. Yöllä mulle annettini Oxynormia, että saisi nukuttua. Pari tuntia nukuin katkonaisesti. Aamu kahdeksan maissa aloin taas tuntemaan supistuksia, josta sitten synnytys lasketiin käyntiin lähteneeksi.
Aina vaan edistyminen oli hidasta. Supistukset voimistuivat ja kympin maissa laitettiin Epiduraali. Kätilön mielestä se olisi hyvä, kun en ollut saanut levättyä. No, sen jälkeen lepäilin ja sain semmoisia harhoja lääkkeestä, jotka eivät olleen miellyttäviä. Oksensin pariin otteeseen todella rajusti. Ääni melkein lähti... Oikea jalka puutui täysin epparista, tosi inhottavaa, kun en sitä voinut edes nostaa. Lääkettä sitten vähennettiin, että oli parempi olo. Oksitosiinia laitettiin myös tippumaan. Avautumisvaihetta kesti, mutta 15.40. olin 5cm auki. 16.10. olin auki 10cm, kalvot puhkaistiin ja 16.30. syntyi pikkumies.
Repeämä tuli ja kamala peräpukama ponnistamisesta. No, eipä sitä kipua tai muutakaan muista. Olen vain täydellisen onnellinen ja niin rakastan tuota pientä poikaa
Pikkumiehellä on paino pudonnut ja pulloruokinnalla mennään, että saa varmasti tarpeeksi ruokaa. Nyt mulla on lähtenyt nousemaan maito, et pystyisin periaatteessa imettämään. Pikkumies osaa kyllä imeä rintaa, mutta kai se sitten on varmempaa vielä pullon kanssa.
Että tämmöistä tällä kertaa
Kvartillakin tuntuu olevan jo oikeita suppareitakin. Onnea
Pilvilinnalle upeista ultrakuulumisista
[KÖ] sinne synnytyssaliin jäi selkäkivut, närästykset, pahoinvoinnit ym... =)
t. Sasha ja pikkumies 3pv