Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset joulukuussa

Heippa taas! Kukun hereillä iltavuoron jälkeen ja syön suklaata :p
Tsemppiä pilvilinna nt-ultraan! Se on ihanaa! :heart: Mä odottelen rakenneultraa, se onkin jo reilun viikon päästä.

Mitenkäs teillä on joulun vietto sujunut? Täällä oikein mukavasti, osaksi töissä mutta vapaat hetket on olleet kullan arvoisia ja lämpimän tunnelmallisia. Olipas runollisesti ilmaistu :D

t. salmis ja pikku tonttu 18+0

Heipsan taas kaikki rakkaat palstalaiset! Meillä ei pikkuinen saanut yhtään joulupakettia, mutta tuotiin kylläkin autollinen tavaraa häntä varten eilen. Eli saimme siskoltani yhdistelmävaunut, sitterin, turvakaukalon, kaksi isoa kassia vaatteita, lakanoita ja vielä miehen siskolta vaatteita. Luulen, ettei juuri mitään vaatetta tarvi ostaa. Vai oletteko ostaneet pienempää toppahaalaria? Se pakkauksen kun on tietysti kovin iso.

Petasin vauvan sängyn tänään. Siinä se saa nyt pölyttyä pari kuukautta :) Alesta ostin villahaalarin, oli puoleen hintaan (niin, vaikkei mitään pitänyt ostaa...).

Kivasti on loman vietto sujunut. Tultiin tosiaan eilen kotiin ja saatiin mukaan myös kinkkua, joten mikäpä tässä on vielä joulua vietellessä :xmas:

No tepäs hyvän kokoisen läjän tavaraa saitte mukaan, Hazel! Toppapuvun oon ajatellut ostaa, kun on toi äitiyspakkauksessa tullut kyllä tosi iso. Ei ole turvallinen autossa, jos on liian väljä puku niin ei saa turvavöitä tarpeeksi tiukalle. Mun äiti arvioi, että tuo äitiyspakkauksen puku saattaisi mennä sitten ensi talvena. Ainakin alkutalvesta. Saa nyt nähdä minkä kokoinen kaveri mahasta tulee ja miten sitten alkaa kasvamaan...

Selkäkipu on ja pysyy. Eilen illalla tuli itku kun otti niin päähän tää vammaisuus. Pahimmillaan kivut on lonkassa heti sängystä noustessa, yölläkin on tosi vaikea mennä vessaan kun meinaa jalka pettää alta. Seinistä pitää ottaa tukea. Haen oikeesti kohta kotiin jonkun rollaattorin noita öisiä vessareissuja varten... Mietin myös, josko kyynärsauvoista olisi apua, en tiedä. Huomenna on neuvola niin ajattelin siellä kysellä, josko tähän jotain apua saisi. Alkaa masentaa kun on niin raihnainen.

Muuten on joulu mennyt ihan mukavasti. Alettiin toissapäivänä pelaamaan miehen kanssa Pleikkarilla Final Fantasy XII:ta ja mooooonta tuntia on jo vierähtänyt sen kanssa nyt... Onpahan edes jotain tekemistä :) Ja käytiin me eilen huonekalukaupassakin, ostettiin uusi isompi sohva. Siinä voi sitten mukavasti imettää.

Tänään oon ottanut urakaksi pyykinpesun, kävin uloskin ripustamassa lakanat kuivumaan, saa nähdä miten jäätyvät kun pakkasta on n. 5 astetta. Ainakin tulevat raikkaiksi :D

Onkos Memmulla muuten alkanut olla mitään tuntemuksia synnytyksen suuntaan? Ei oo sulla enää paljoa jäljellä :D Ja Sasha, sit kun lähdet laitokselle niin muista infota ensi meitä.

Kvartti ja Tao 33+5

Hazel: Me ostettiin sellanen Eisbärchenin pussi, johon vauva laitetaan. Siinä on näppärät aukot turvakaukalon hihnoja varten. Ei tarvi sit ihmetellä sen mytyn kans, et miten sen saa istuimeen kiinni :) Sit sen pussin saa auki esim. kaupassa, niin ei tule niin kuuma.

Kvartti: Ei ole mitään synnytystuntemuksia. Itse asiassa nyt on ollut paljon energisempi olo kuin aikoihin. Alkaa ilmeisesti äitiyslomailu tepsiä :) En jotenkin usko, et kaveri syntyis ainakaan paljon ennen laskettua aikaa eli kyllä tässä varmaan vielä joku viikko menee :)

Terveisiä hiihtoladulta. Tosi kettumaisia noi selkäkivut sulla . Yritä kysellä neuvolasta jotain apuja.

Lajittelin noita vauvan vaatteita äsken, nyt on omissa kasoissaan 50, 60, ja siitä isommat vaatteet, mitä tuotiin nyt perjantaina kotiin. Ehkä sen pienemmän haalarin/pussin voisi sitten hankkia, jos jostain saa sut edullisesti. Minkä kokoisen olette ostaneet/aiotte ostaa?

Hyvää joulun jälkeistä aikaa kaikille :D

Tulin oikeastaan vain kommentoimaan pikaisesti kuulumisia. Eli joulu meni mukavasti tässä kotona ja sukulaisilla lähistöllä. Pikkuinen sai pienen vaatepaketin pukilta sekä itkuhälytin saatiin myös. Oli kyllä ihanaa, kun mieskin oli vapaalla koko viime viikon ja saatiin puuhastella kaikkea yhdessä. Tai enhän mä nyt paljoa mitään puuhastella pysty, mutta olipa ainakin seuraa. Selkäkivut on pysyneet täällä aika hyvin kurissa kun on vaan malttanut ottaa tosi rauhassa ja jättänyt kaiken ylimääräisen liikkumisen. Jep jep, tosi viisasta varmaan, mutta mä en kestä niitä jomotuksia ja viiltelyitä :headwall: Itse en oikein enää saa kenkiä jalkaan (tai siinä menee jotain 5 min) joten mies on ollut suureksi avuksi tuossakin. Mutta jos se ei tämän huonommaksi mene, niin enköhän mä tämän - ja särkylääkkeiden - kanssa pysty elämään loppuraskauden ajan.

Ajatella, että tällä viikolla vaihtuu jo vuosikin!! Onkos teillä millaisia suunnitelmia juhlistaa vuoden vaihtumista? Meillä olisi tarkoitus mennä aattona kaveripariskunnalle iltaa istumaan ihan tähän muutaman kilometrin päähän. Vähän kyllä jännittää miten illan suhteen käy, kun mulla on neuvola tuolloin päivällä ja jotenkin mulla on vain sellainen fiilis että joudun lähtemään polille tuon neuvolan jälkeen. Varmaan kaikki on ihan hyvin, mutta jotenkin on vain sellainen peikko pesiytynyt takaraivoon :/

Nyt taidan lähteä keittelemään puuroa :p

Niisku ja ukkeli 33+3

Ai hitsi kun pääsisikin hiihtelemään, tai olis edes lunta :) Mukavalta kuulostaa Hazel!

Onkohan se Sasha nyt tosissaan sitten lähtenyt synnyttämään? Jännää.

Toivotaan Niisku ettet sä mihinkään polille joudu vaan että neuvolakäynti sujuu ihan ongelmitta! Pääsette sitten illalla istumaan iltaa. Meidät on kutsuttu miehen siskolle istuskelemaan, ihan kivaa. Kiva päästä pois täältä himasta ja nähdä muitakin ihmisiä.

Mä tulin just neuvolasta, menin taksilla sinne ja kävelin kotiin, aika hyvin pystyin kävelemään kun tosi hitaasti etenin. Nyt on kyllä selkä kipeä, mutta eipähän tarvinnut maksaa sitä 8 euroa toiseenkin suuntaan. Taoa meinattiin taas ultrata, mutta sitten sovittiinkin että katsotaan vielä ensi viikkoon. Ei ollut SF-mitta kasvanut juuri yhtään. Mutta voi kuulemma johtua vauvan asennosta, itsestä tuntuu että kyllä se vauva on kasvanut. Eli en jaksa kovin huolissani olla. Painoa ei ollut myöskään tullut viime kerrasta lisää kuin 400g, eli 156/vko. Mutta nyt en olekaan yhtään turvonnut ja viimeksi sitä turvotusta oli jonkin verran.

Oli muuten ihan huippuhyvä neuvo tuo hedelmien syönti! Lähtee turvotukset hyvin! Ja maistuu hyviltä :)

Mutta nyt pastan kimppuun, nam mikä tuoksu!

Heippa mammuskat! Meille tosiaan syntyi eilen 28.12. pieni poika. :heart: Mitat pikkuisella olivat: 45cm ja 2480g, pipoa oli 31cm. Tässä ollaan vähän kummatkin pöllämystyneitä muutoksesta. Imetys ei vielä ole lähtenyt käyntiin, mutta pikkuinen syö kyllä tuttipullosta. Lypsykoneella käyn aina, kun pikkuinen syö. Palaan asiaan sitten, kun olen kerännyt vähän voimia =)

t. Pohjattoman onnellinen Sasha ja "Toukkis" 1pv

Onnea hirmuisesti Sashalle ja pienokaiselle!! :heart: :heart: Ihan onnentippa tuli kun luin tuon viestisi. Aivan mielettömän upeaa!! Toivottavasti kaikki meni hyvin. Tulehan sitten kertomaan tarkemmin, kun vain jaksat ja olette totutelleet uuteen tilanteeseen :hug:

Mä alan jo tottumaan tähän selkäkipuun. Ei enää haittaa niin paljon kun ei pety joka kerta kun liikahtaa. Pitää vaan muistaa että joo, se on kipeä eikä muuksi muutu niin ei ota niin paljon päähän :) Lisäksi totesin, että toi Panadol oikeasti auttaa, eli hyvä tietää jos lähtee johonkin niin sitten otan sitä.

Käytiin eilen katsomassa kavereiden viikon vanhaa vauvaa :heart: Ihana pikkuinen oli! En malttaisi odottaa että Taotao kasvaa ja saadaan se ulos mahasta. Kävin eilen myös tosi pikaisesti Lindexillä (pitihän olla sille tulokkaalle tuliasisia) ja mukaan tarttui alesta myös Taotaolle kolme bodya. Ihania retrokuoseja siellä oli! Ja hinnat tosiaan -50%, joten aika halvalla irtosivat :D

Salmis ja Moccamaster, missä ajattelitte synnyttää? Laitan listaan, huomasin että oli tyhjät kohdat siinä kun Sashan poikaa syntyneisiin päivitin.

Onko muilla muuten ollut kuukautiskivun tyyppistä kipua mahassa? En tiedä onko joku supistus vai mikä, mutta nyt oon kahtena yönä herännyt kovaan menkkakouristukseen muutaman kerran yössä. Ihan alkuraskaudessa mulla oli noita kun kohtu kasvoi, mutta oliskohan vielä samasta syystä? Vai supisteleekohan se harjoitusmielessä? Päivisin en oo kipua huomannut. No, ei tuo varmaan kovin vaarallista ole kun ei säännöllisesti tule, vähän ikävää vaan.

Ootteko muuten huomanneet, että päivä tuntuu jo vähän pidetyneen? Kohta tämä pimeä aika on ohi ja kevät koittaa B)

Kvartti ja Tao 34+0 (hui että noita viikkoja onkin jo kerääntynyt!)

Oi Sahsa PAAALJON onnea pikkuisesta pojusta :heart: :heart: :heart:

Tänään oli nt-ultra, kaikki hyvin :heart: Tai siis veriseulan tulokset viel tulee, mutta siis sikiö näytti hyvältä, ei turvotusta ja liikku paljo. Kaikki oli paikoillaan. Aivan ihana tunne oli nähdä se :saint:

Viikkoja onki nyt sitte 11+5 ja laskettu aika siirty 14.7.

Tässä synnytystarinaa...

Lauantaina alkoi supistella jo yöllä epäsäännöllisesti. Kaupassa käyntiin ja tuli oikein lyhyitä ja epäsäännöllisiä supistuksia. Levossa kotona supistukset eivät loppuneet, vaan vähän pitenivät ja 10 min välein tuli. Puoli neljältä soittelin synnärille ja käskivät tulla tarkistuttamaan tilanteen. Tässä vaiheessa oli varman, että takasin vielä tullaan kun ei ne supistukset mitenkään kipeitä olleet.

Synnärillä tutkittiin ja lääkäri totes, että synnytys ei välttämättä ole lähtenyt vielä käyntiin. Käskettiin odotella pari tuntia ja sitten katsottaisiin uudestaan. Parin tunnin päästä supistuksia tuli jo 8 min välein ja meidän otettiin osastolle. Päästiin huoneeseen, jossa oli amme. Aivan loistava keksintö! Yöllä ei mitään suurempaa edistystä tapahtunut, edelleen olin n. 3cm auki. Yöllä mulle annettini Oxynormia, että saisi nukuttua. Pari tuntia nukuin katkonaisesti. Aamu kahdeksan maissa aloin taas tuntemaan supistuksia, josta sitten synnytys lasketiin käyntiin lähteneeksi.

Aina vaan edistyminen oli hidasta. Supistukset voimistuivat ja kympin maissa laitettiin Epiduraali. Kätilön mielestä se olisi hyvä, kun en ollut saanut levättyä. No, sen jälkeen lepäilin ja sain semmoisia harhoja lääkkeestä, jotka eivät olleen miellyttäviä. Oksensin pariin otteeseen todella rajusti. Ääni melkein lähti... Oikea jalka puutui täysin epparista, tosi inhottavaa, kun en sitä voinut edes nostaa. Lääkettä sitten vähennettiin, että oli parempi olo. Oksitosiinia laitettiin myös tippumaan. Avautumisvaihetta kesti, mutta 15.40. olin 5cm auki. 16.10. olin auki 10cm, kalvot puhkaistiin ja 16.30. syntyi pikkumies.

Repeämä tuli ja kamala peräpukama ponnistamisesta. No, eipä sitä kipua tai muutakaan muista. Olen vain täydellisen onnellinen ja niin rakastan tuota pientä poikaa :) Pikkumiehellä on paino pudonnut ja pulloruokinnalla mennään, että saa varmasti tarpeeksi ruokaa. Nyt mulla on lähtenyt nousemaan maito, et pystyisin periaatteessa imettämään. Pikkumies osaa kyllä imeä rintaa, mutta kai se sitten on varmempaa vielä pullon kanssa.

Että tämmöistä tällä kertaa :) Kvartillakin tuntuu olevan jo oikeita suppareitakin. Onnea Pilvilinnalle upeista ultrakuulumisista :D [KÖ] sinne synnytyssaliin jäi selkäkivut, närästykset, pahoinvoinnit ym... =)

t. Sasha ja pikkumies 3pv

Onnea Sasha :heart: :flower: ! Ja tulehan päivittämään kuulumiset nyt tuolla vauvautuneiden puolellaki =) ! Ihanaa, että loppujen lopuksi kaikki meni hyvin, ja pitkällehän teki pääsitte vaikka lopussa oliki hankaluuksia.

Ja miljoonasti onnea ja haleja myös Pilvilinnalle nt-kuulumisista :heart: :heart: !

Nanna& "Masa" reilu 3kk

Onnea miljoonasti sasha!

Pilvilinnalle myös onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Hazel : En usko, että noita pusseja on kuin kahta kokoa ja me ostettiin huutiksesta se pienempi. Varmaan lastentarvikekauppojen sivuilta löytyy tarkempaa infoa ja tietoja. On meillä myös sellanen fleecehaalari kokoa 56 (ostettu kirpparilta), mut se nyt on sit ohuempi, eikä tammikuulla riitä.

Oma napa: Käytiin sitten vielä Tallinnassa ma-ti :) Hauska ajatella, että Sasha sai oman "toimituksensa" jo, kun meikä vaappuu vielä pitkin poikin :) Oli mukava reissu ja oli kiva puuhailla kaikkea. Jalkoihin ottaa aika kovin, tänäänkin yhä jalat kipeet. Turvotusta myös on tullut. Popsin tuossa ananasta aika reilulla kädellä, että jos lähtis nesteet kiertään! Aamulla oli neuvolalääkäri ja lääkäri totes, että synnytystä kohti ollaan menossa ja että kohdunkaula on lyhentynyt, mutta et hän ei uskalla sanoa, että milloin alkaa. Et jos hän väittää, et tulee aiemmin, niin sit menee varmasti yli. Eli tästä päätellen tässä saa kanniskella mahaansa varmaan vielä helmikuuhun asti! Jos ei turvotus paljon lisäänny, niin ehkä sitä kykenee sinne saakka. Muuten voi tulla aika tuskaa...

Ollaan tästä kohta lähdössä miehen siskon luo, tulee kavereita ja ammutaan raketteja :) Mukavaa vuodenvaihdetta kaikille, erityisesti sashalle ja pienelle miehelle!

Yhteistyössä