Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset joulukuussa

Voi ei Salome!! :'( Ei oo reilua!! :hug: Oon tosi pahoillani että taas joudut tuon kokemaan! Toivottavasti palaudut nopeasti ja pääset myös pikaisesti takaisin tänne puolelle. Voi itku. Iso halaus sulle!!

Salmari, hyi hitto! Olisin varmaan myös vetänyt kamalat pultit tollasesta, jos siis siinä tilanteessa vaan olisin tajunnut. Mikä tollo! Älä kuitenkaan huolehdi, tuskimpa siinä mitään vahinkoa pääsi käymään kun ei tosi kovasti kuitenkaan sattunut. Mähän tipahdin tuolilta, kun viikkoja oli kasassa 14, silloin pelästyin. Ei kuitenkaan käynyt onneksi mitään. Ja oon myös törmäillyt muutamia kertoja johonkin maha edellä kun oon unohtanut että oon näin paksu, kerran oli pari päivää kipeä kohta mahassa kun törmäsin kaupassa kassaan.. :whistle: Mutta aika suojassa nuo vauvat tuolla mahassa kuulemma ovat, että eivät ihan pienestä pelästy.

Memmulle onnea kamman tyhjenemisestä! Ja Sashalle onnea vuodelevon loppumisesta!

Ja Simppulille isot onnittelut plussasta! Tervetuloa! Ilmoittele mulle noita etusivun tietoja niin lisään sinut listaan. :)

Toi täti- termi muuten tulee kuulemma englannin kielestä, jotkut enkut kutsuu menkkoja Auntie Red. Ja siitä sit suoraan käännetty. Mäkin ihmettelin silloin kun tuolla kuumeilijoissa aloin pyöriä, et mikä ihmeen sana toi on. Ja musta se oli aika kamala. No, ei siinä kauaa mennyt niin itekin huomasin käyttäväni sitä :p

Täällä ei uutta raportoitavaa, maha hytkyy edelleen ja itellä on ollut aika väsynyt olo. Neuvolassa oli kaikki kunnossa, rautaa vaan pitää alkaa syödä enemmän ja muistaa juoda vettä ja syödä hedelmiä, että turvotus ei tästä lisääntyisi. Painoa on tullut aika nopsaan tahtiin pari viime kertaa (n. 600g/vko) eli oon alkanut turvota. Aamuisinkin on lakanankuvat vartalossa :/ No, sormet toimii vielä :D

Mukavaa viikonloppua mammuskat!
:heart: Kvartti ja Tao 31+4

Voi Salome, olen tosi pahoillani!! :hug: :'( On se niin hirveää, että noita keskenmenoja vaan tapahtuu. Toivon todella, että pääsisitte pian uudelleen yrittämään ja että silloin kaikki menisi hyvin.

Salmis, olipa ärsyttävä tyyppi tuo sun työkaveri! Siis ihan vihaks pistää! Mutta tuskinpa siitä pikkuiselle mitään ongelmaa on jos ei tosiaan kipeää tehnyt, koska hän on siellä lapsivedessä hyvässä suojassa.

Sashalle onnittelut liikkumiskiellon päättymisestä :) Toivotaan nyt silti että pikkuinen jaksaisi sielä masussa pysyä vielä jonkin aikaa! Tuossa yks päivä muuten mietin, että olisi ollut kiva poiketa esim kahvilla kun samasta kylästä ollaan, mutta taitaa mennä jo niin lähellä sun h-hetkeä ettei enää viitsi. Oli vaan niin hyvä kokemus kun muutaman helmimasun kanssa treffattiin Lahdessa, en olisi uskonutkaan sen olevan niin hauskaa.

Nyt on perjantaisista pikkujouluista selvitty. Matkoineen kaikkineen oltiin miehen kanssa kotona kolmelta lauantain puolella ( junailtiin Espoosta ) ja musta tuntui koko eilisen päivän että olisin ollut krapulassa :eek: Siis ihan puhtaasti valvomisesta tuli niin karmea olo ettei oikein päässyt mitenkään liikkeelle. Tai sitten se oli se bubble boble- lasten mansikkaskumppa joka sen aiheutti :LOL: :LOL: Mutta oli kyllä tosi kiva ilta!!

Hyvää sunnuntaipäivää kaikille ja palataan taas :wave:

Niisku ja pikku-ukko 31+2

Voi Salome, todella ikävä uutinen :'( :hug: Voin vain kuvitella miltä susta tuntuu. Toivottavasti tulet piakkoin takaisin tälle palstalle.

Kiitos kun informoit tuosta täti -asiasta. Jotain tuon suuntaista kuvittelinkin sen tarkoittavan. Ananas muuten poistaa turvotusta. Jos teet vaikka hedelmäsalaattia valmiiksi kippoon ja syöt siitä välipalaksi. Toimii ainakin mulla.

Niisku, ihana ajatus tapaamisesta :) Pitäiskö treffata sitten, kun on kummallakin nyytti? Näin kotona pärjään ihan hyvin, mutta tänään ostoksilla meinasin kyllä väsähtää lopullisesti. Liikkuminen on hankalaa ja raskasta. Supisteluja ei ole sen enempää kuin levossakaan, että hyvin menee :) Kiva, että sulla oli onnistuneet pikkujoulut. Ja halvat kännitkin sait :LOL:

Onko muilla häntäluukipua? Nyt kun pääsin taas liikkumaan, on häntäluuhun alkanut sattua. Tosi inhottavalta tuntuu :( No, pientähän se onneksi on. Olen vain kuullut, että synnytyksessä häntäluu voi murskaantua. Kuulostaa kamalalta.

Kiitos tytöt tuesta :)

Onnea Simppulille plussasta :flower:

Ja samaan hengen vetoon pahoittelut keskenmenosta salomelle :'( Tosi kurjaa :(

Omasta navasta vielä sen verran että en usko että mahan puristamisella oli mitään vaikutusta vauvaan, koska sattui vaan vähän siinä hetkessä, ei sen jälkeen enää. Yritän unohtaa koko asian. Mutta joskus vielä näytän sille ukolle mistä kana pissii :whistle:

Salome VOI EI! Olen tosi pahoillani, ei oo reilua :'( Paljon voimia sulle, kyllä sieltä taas noustaan. :hug:

Onnea plussanneille :flower:

Salmari No olipas kyllä tökeröä käytöstä! Monet sanoo et ku alkaa maha kasvaa niin siitä tulee heti julkista omaisuutta. Mä en kyl todella halua et mua alkaa kaikki taputteleen mahaan. :kieh:

Kasvaispa nyt se maha! Olen niin malttamaton. Jälleen taas "vaivaa" tää oireettomuus. Ku jonain päivänä on selvästi oireinen ja toisena ei huomaa mistään et olis mitään ihmeellistä tapahtumassa. Tulis äkkiä nyt se seuraava ultra.

Tsemppiä kaikille tähän viikkoon :wave:

Heh, Pilvilinna, oo vaan onnellinen kun se maha ei vielä oo kovin iso :) Mulla on nyt ihan parina viime viikkona alkanut tuntua ihan järkyttävän kokoiselta tää pötsi ja vielä olisi 8 viikkoa matkaa.. Saa nähdä mikä liikuntakyvytön valas musta tulee :whistle: Kaverilla tosin oli tälläinen maha jo puolessa välissä raskautta, ei kuulemma ollut kivaa. Saikullekin se joutui jäämään jo vaikka kuinka aikaisin.

Just sanoin miehelle, että kyllä tää raskaus on mulla aika oppikirjan mukaan mennyt, että alussa oli huono olo ja kamala väsymys, toka kolmannes oli helppoa aikaa ja nyt viimeisellä kolmanneksella alkaa tulla kaikenlaista kremppaa. Eli nauttikaa ihmeessä niistä oireettomista ajoista, kyllä sitä lopussa saa sitten kärsiä oikein olan takaa! :D

Mulla olis enää 8 työvuoroa jäljellä, jee! Ja laskin äsken niin vain 41 tuntia yhteensä, kun kaikki noi vuorot on jotain ihme minivuoroja. Listan kun sain niin mietin että no ompa kiva mennä töihin aina neljäksi tunniksi kerrallaan, että koko päivä menee kuitenkin siinä pilalle, mutta nyt on itseasiassa ihan rentouttavaa kun ovat noin lyhyitä vuoroja. En oikein enää saa hommia tehtyä samaan tahtiin ja ison osan ajasta oonkin vaan neuvonut asiakkaita tai ollut kassalla kun oon niin hidas muissa hommissa. Eli neljä-viisi tuntia kerrallaan passaa ihan hyvin.

Sasha, mulla särkee välillä johonkin häntäluun seutuville. En kyllä oo ihan varma onko se ite luu vai alaselkä muuten vaan. Kaverilla oli murrettu häntäluu synnytyksessä kun oli tiellä ja se sanoi ettei sitä siinä edes huomannut. Jälkeenpäin kyllä..
Toi ananas tosiaan näyttää toimivan mullakin, ostettiin nyt paljon ananasta omassa liemessään (ei muuten ole paljoakaan kaloreita siinä edes) ja vielä mehunakin, kun sunnuntaina söin purkillisen niin kaksi kiloa katos painoa ja naama näyttää taas entiseltään. Noh, ainakin melkein ;) Pitää muutenkin muistaa juoda paljon vettä pitkin päivää.

Mites muuten Salmari, joko tunnet liikkeitä? Ja onko teillä milloin se toka ultra?

Vapaapäivää viettelen täällä taas, voisin vaikka mennä vähän jouluostoksille.
Mukavaa viikkoa!

Kvartti ja Tao 32+0

Salomelle isot pahoittelut :'(

Salmarille sympatiakiukkuja idiootista työkaverista! Mä olen välttynyt kokonaan mahanhiplaajilta, eli ei kaikkia taputella edes "hyvällä tavalla". Tosin mun viereen istutaan bussissakin viimeisenä, et ehkä olen sitten pelottava tyyppi B)

Äippäloma on alkanut touhukkaasti. Meillä oli lauantai-iltana pienimuotoiset pikkujoulut, joihin puuhasin koko perjantai-illan sekä lauantaipäivän. Alkoi sitten selkä ja issias jumittaa, kun liikaa olin jalkojen päällä ja riekuin. Sunnuntaina kävivät meidän vanhukset syömässä ja eilen olikin suht rauhallinen päivä; kävin läpi ruokaohjekansion ja koitin järkkäillä ohjeita sen mukaan, kuuluuko se ruokiin vaiko suolaisiin tai makeisiin leivonnaisiin tms. Sit mulla olis noita joululahja-askarteluja parit, jotka pitäis tehdä. Eilen tuli huutiksesta huutamani kasa vaippoja, nyt alkaa olla ihan pikkuvauvan vaipatusaloitussetti kasassa :)

On muuten alkanut olla ikävän raskasta toi kävelyllä käyminen. Supistelee ja sit taas vauhti ei oo kovin huima. Nyt on alkanut olla sen verran liukastakin, että hirvittää kaatuminen. Eilen meinasin kaatua, mut sain pysyttyä pystyssä ja sekin jo tuntu ikävältä mahaan, kai siellä ne kadoksiin joutuneet vatsalihakset saivat liikaa toimintaa kerralla...

Sasha ilmeisesti pysyttelee yhtenä kappaleena, ainakin viimeksi tuntui olevan ihan positiivisia kuulumisia?

Pilvilinna, kyllä se masu sieltä pian alkaa kasvamaan :heart: :D Koita vain nauttia vielä kun pystyt toimimaan normaalisti, sillä ison masun kanssa on kyllä aika kömpelö olo. Ja useimmille tulee kaikennäköistä kremppaa sitten myöhemmissä raskausvaiheissa.

Sasha: Hienoa, ettei rasitus enää aiheuta extrasupisteluja! Eiköhän se pikkuinen malta olla pikkukodissaan vielä hetken, toivotaan =) Vaikka sullahan alkaa aika olla jo vähissä muutenkin ja tosi turvallisilla viikoilla mennään. Mullekin sanottiin viimeksi neuvolassa, että sitten kuin 34 viikkoa täynnä niin ei ole mitään syytä yrittää vältellä supistuksia aiheuttavaa toimintaa. Kuulostaisi oikein kivalta idealta tuo, että treffataan sitten kun molemmilla on nyytit mukana! Muistetaan vaan palata asiaan myöhemmässä vaiheessa :) Häntäluu ei varsinaisesti ole minuakaan vaivannut, tai ainakaan en ole sitä noilta selkäkivuilta - jotka tuntuvat ympäriinsä - erottanut. Kannattaa neuvolassa kuitenkin ottaa puheeksi tuo häntäluun kipu, josko tietäisivät siellä noista todennäköisyyksistä.

Memmu, kiva kun pystyt kovasti vielä touhuamaan ja käymään jonkin sortin kävelyilläkin. Ei sitten mene koko äitiysloma kotona maatessa :D

Jokos muuten alkaa jännittämään synnytysasiat Sashaa ja Memmua? Teillähän alkaa jo h-hetki lähestymään ja saattaa olla piankin käsillä...

Mulla olisi tänään lääkäri iltapäivällä ja jännittää vähän mennä sinne. Tänään varmasti ratkeaa se olenko lopun työaikaa sairaslomalla vai jatkanko vielä töissä. Virallisesti äippäloma alkaa loppiaisen jälkeen, eli ei siihenkään nyt enää kovin montaa työpäivää ole joulun pyhien vuoksi. Fiilikset tuosta mahdollisesta sairaslomasta on ristiriitaiset, eli en nyt välttämättä haluaisi jäädä kotiin, mutta toisaalta en kyllä selviä töistänikään. No, palataan tähän sitten myöhemmin.

Niisku: viime viikon synnytysvalmennus vähän rauhoitti mieltä, tuli sellainen olo, että kai siitä jotenkin selviää. Mutta kyllä se kieltämättä käy välillä mielessä. Juuri kuulin työkaverin marraskuisen synnytyskertomuksen; ei siinä synnytyksessä mitään, mutta hänen sisuksiinsa oli jäänyt vanutuppo, joka sitten oli pitänyt kuumetta ja tulehdusta päällä :| Tollaset jutut hirvittää, et jos jotain sittenkin sattuu :(

Meillä muuten mies jännittää varmaan enemmän synnytystä ja koittaa valmistautua siihen. Hän pakkasi vauvan kotiutuskassin (ja näytti siltä, että kyseessä oli maailman tärkein tehtävä) ja eilen hän pakkasi omat sisäkenkänsä sekä paketillisen trippejä laukkuun. Hän olisi minullekin pakannut tuollaiset lipokkaat, mutta tarvitsen niitä vielä pyykin viennissä yms. Ja onhan sitä tossuja sairaalassakin... Laitoin sitten oman deodoranttini ja hammasharjan tohon kassiin, että olen jotain tehnyt asian eteen, kun toinen on niin touhuissaan :) Lisäksi hän etsi taksin numeron ja tallensi sen puhelimeeni (jos tulee kiire) ja kovasti hän on miettinyt sitä, että jos hän onkin luennolla, kun soitan, niin hänen pitää sitten singahtaa pois sieltä... Eli tärinää meillä on havaittavissa... :)

Juu, nautitaan "pienestä" masusta. Lainausmerkit siksi, että ei se kyl kovin pieni ole, kauheesti turvotusta ja se on ällöttävää. Sen takia ehkä vauvamasu olis parempi ni ei olis vaan niin plösö olo. Mut eiköhän se sieltä tule.

Memmu Hui! Vanutuppo kuulostaa ikävältä. Eiköhän ne lääkärit muista kerätä kamppeensä ja romppeensa pois. Voithan aina muistuttaa niitä :LOL: Ihana mies sulla. Voin just kans kuvitella omani viime hetkillä, on niin jotenki söpöä miten seki kyselee koko ajan että onko mulla ollu sitä tai sitä oiretta. Ja isyysloma-asiatkin on selvittäny :saint:

Memmu, hienoa että synnytysvalmennuksesta oli apua! Meillä se on tammikuun alussa ja toivotaan että siitä olisi apua tähän jännitykseen/pelkoon. Kai se on ihan luonnollista, että jokainen synnytystä jollain tavalla pelkää, tai ainakin jännittää. Itsellä jotenkin on auttanut jonkin verran asioista lukeminen ja synnytysvideoiden näkeminen, ja välillä tulee jopa päiviä että kyllä se tästä :) Enpä ole koskaan kuullutkaan, että kenenkään sisuksiin olisi jäänyt mitään ylimääräistä :eek: Kaikkea sitä tosiaan voi sattua, mutta kyllähän nuo synnytykset pääosin ihan hyvin menee. Ja mulla ainakin helpottaa se ajatus, että ihmiset on vuosituhansia synnyttäneet lapsia ja nykypäivänä on apuna aika pitkälle kehittynyt lääketiede. Aivan ihana mies sinulla! :D Onhan se miehellekin hurja kokemus tuo synnytys, siinä näkee asiat hieman eri perspektiivistä ja vaikka kuinka hirvittäisi, niin pitäisi muistaa olla se tukihenkilö.

Pilvilinna: mä aloin käyttämään aika pian äitiysvaatteita ja ne sitten sai aikaan sen vauvamasun ulkonäön ;) Olin siinä raskausviikkojen 12-13 aikana Kreikassa lomailemassa, ja muistan niin hyvin kuinka harmitti että masu on sellaisen plösön näköinen eikä vielä sellainen vauvamasu. Mutta se vauvamasu saattaa pullahtaa ulos suunnilleen yhdessä yössä :)

Hah, pitäisköhän mun tehdä tänään jotain muutakin, kun istua koneella :snotty:

Niisku: oman sairaslomani kokemuksella sanoisin, että kannattaa kuunnella itseään :) ei se mitään auta, jos on puolikuntoisena töissä. itse olin tuossa vielä sen neljä viikkoa töissä sairausloman ja äippäloman välissä, enkä olisi jaksanut enää sitten hetkeäkään olla töissä. on kuitenkin yllättävän rankkaa kanniskella tätä vatsaa (ja muita odotuskiloja) ja kun oikeesti kaikki paikat tuntuu hajoovan selästä ja jaloista alkaen.

Mulla on muuten kans alkanut järkky turvotus. Otin tänään sormukset pois, koska jo aamulla sormissa oli sellaiset "rannut". Iltaa kohti jalat on ainakin olleet kuin tukit, joten parempi ottaa sormukset pois nyt kun vielä saa ne...

Kiitos Memmu mukavista sanoista :hug: Olet kyllä ihan oikeassa siinä, että yllättävän rankkaa on kanniskella tätä masua, eiköhän se ihan työstä käy!

Jep, nyt on lääkärissä käyty. Teki samalla sisätutkimuksenkin, kun on ollut niitä supistuksiakin aina välillä. Kohdunsuulla kaikki on ok, ja vauvalla tuntuu olevan kaikki kunnossa. Verenpaineet oli kyllä jonkin verran nousseet viime viikkoisesta, mutta oletan sen johtuvan siitä että olen ollut taas töissä viikon. Itse en kerinnyt edes koko sairaslomaa ottaa puheeksi, kun lääkäri sanoi mun liikkumisen nähtyään että "turhaa me enää sinua kidutetaan siellä töissä, kun et pysty tuon paremmin kävelemäänkään" Eli nyt on sitten sairaslomaa tuonne äippäloman alkuun asti ja huomenna menen viimeistä kertaa töihin. Jotenkin haikea fiilis kuitenkin, kun on niin monta vuotta nähnyt noita ihmisiä joka päivä ja nyt sitten se loppuu. Mutta taas toisaalta on valtava helpotus, kun ei tarvitse enää tuskailla työssäjaksamisen kanssa.

Sellaista tällä kertaa, palataan taas :)

Niisku: Hyvä, että lääkäri otti oma-aloitteisesti kantaa asiaan, niin sinun ei tarvitse potea huonoa omatuntoa! Itsellä kävi haikea olo mielessä perjantaina, kun oli vika työpäivä, mutta ei sinne sillä tavalla ikävä ole :) Ja pääsee sinne sitten takaisin, kun lomat on lomailtu :) Sitä paitsi meillä ainakin pyydettiin käymään viimeistään vauvan kanssa sitten. Naurettiin vaan, et hyvä mun on tammikuussa sinne mennä palloileen, kun siellä ei ole muita kuin sihteeri... Meidän alalla tehdään keväällä melkein yötä päivää töitä, joten ei paljon ole vauvan katsojia sitten!

Olipas tänne tullut paljon tekstiä! :)

Kvartti Rakenneultra on tammikuun alussa heti, 7. päivä. Ja tunnen kyllä "jotain" mahalla. Uskon että vauva se siellä hipsuttelee! Mahdolliset liikkeet tuntuvat vasemmalta alavatsalta kun istuu tai makaa rauhassa. Toivottavasti liikkeet vahvistuvat ja samalla varmuus niistä.

Voi miten hellunen mies Memmulla :flower:

Paljonkos pilvilinnalla on nyt viikkoja? Mullakin taitaa olla suht pieni maha vielä. Mies mittasi 91cm sen olevan toissa päivänä. Mutta ei murehdita, kyllä ne siitä kasvavat! :)

On se kumma että mä oon näin tunnollinen työntekijä. Alkoi muutaman päivän vapaat niin eiköhän ole taas flunssainen olo... :snotty:

Viikko jouluun! :heart:

salmis ja massu 16+4

Olipas tänne tullut viestejä sitten viime käynnin :) Hienoa Niisku, että sait sairauslomaa! Varmasti helpotti. Menetkö huomenna siis ihan töihin, vai vaan hakemaan tavaroita pois? Oliko kohdunsuulla tapahtunut mitään muutosta, vai oliko kaikki ihan muuttumatonta?

Pitänee varmaan puhua tuosta häntäluukivusta neuvolassa. Torstaina onkin seuraavan kerran käynti siellä. Viimeksi olen ollut kuukausi sitten, kun tässä on ollut keikkaa sairaalassa.

Memmu, onneksi pysyit pystyssä! Liukkaat kelit on kyllä karmeita, mutta kotonakin on vaara kaatua. Mua aina jännittää tulla pois suihkukaapista, jos vaikka kompastun. Ihana mies sulla =) Kyllä meilläkin mies taitaa jännittää enemmän synnytystä kuin minä.

En oikeastaan voi sanoa, että synnytys jännittäisi. Tänään tosin Vauva tulossa- ohjelmassa oli aika karmaiseva synnytys. Huh... Olen ajatellut mennä hetki kerrallaan, sairaalakassikin on taas pakattuna. Toukka laskeutui yöllä alemmas ja on painanut tosi kovin koko päivän. Nyt onneksi on helpottanut iltaa kohden, mutta aamupäivällä olin varma, että kohta lähdetään. Jop, nyt taidan mennä kaapille ja ottaa vähän suklaata :p Ihan vaan toukkaa varten...

Se olisi sitten viimeinen työpäivä käsillä :) (niin, siis mitähän mä täällä palstalla sitten teen, hyi minua... )

Memmu: Onneksi mullakin on tämä työpaikka odottamassa eli ainahan sitä sitten tänne takaisin pääsee :) Ainoa vaan, että mun työmatka on sen 70km/suunta, eli kovin usein ei varmasti tule äitiyslomalla täällä käytyä. Mutta onhan sitä aina meilit ja puhelimet olemassa. Ja hieno juttu tosiaan, ettei tämä töiden lopetus täällä ole lopullista.

Sasha: Nyt kun ajatukseen on tottunut, niin onhan tämä tosi helpottava tieto, ettei töitä tarvitse enää tehdä. Tulin tänään vielä töihin järjestelemään asiani niin, ettei jää mitään roikkumaan tai muille selvitettäväksi. Samalla sitten kaikki kamani koitan saada raahattua pois. Mutta koko päivän ajattelin siis täällä olla :) Kohdunsuulla oli kaikki ihan kunnossa, ei mitään muutoksia eli nuo supparit on olleet ihan vaarattomia. Sinulla tuntuu olevan kyllä lähtö aika lähellä! Ja pian se pikkutuhisija on sitten teillä kotona :heart: :heart: Muistakaa nyt sitten Memmun kanssa vielä meitäkin, jookos?!!

Nyt palaveriin, palaan taas :wave:

Salmari No mullahan on viikkoja vasta 9+2, eli ei se masu sielt vielä tule. :ashamed: On tosiaan vaan sellasta ällöä löllöturvotusta iltasin et vois kuvitella olevansa paljon pidemmällä tai että on vaan lihonnu 10 kiloa. Ja mulla on kyl ennestäänki tota masua :(

Sashalla alkaa oleen jo käsillä jännät hetket.

Mukavaa lomailua Niiskulle :wave:

Ihanaa ku on kaks päivää enää töitä (tätä ei tietty enää lasketa) ja sit alkaa kahen viikon loma! Tulee kyl niin hyvään paikkaan ettei vois parempaan tulla. Ja sit mä vaan nukun ja nukun! :heart:

sasha Mäkin näin sen synnytyksen. Mietin sitä katsoessani ja yllätys yllätys itkiessäni, että miehen pitää kyllä viedä mut sitten keväällä ajoissa sairaalaan että ehdin saada puudutukset! :eek:

Niisku Kovasti paljon onnea mammalomalle pääsystä! :flower:

Ostin muuten KaksPlussan ja siinä oli että jos 7 raskausviikon jälkeen näkyy ultrassa sikiön syke ja ruskuaispussi niin keskenmenon mahdollisuus on vain 0,5 prosenttia! Eli taas vahvistusta sille että alkuraskauden ultra on hyvä juttu!

Mulla on niin tylsää olla vapailla flunssassa. Taidan paketoida kaikki joululahjat valmiiksi ja kokata miehelle jotain hyvää. Menen huomenna lääkäriin näyttämään kurkkua, ollut jo kuukauden enemmän tai vähemmän flunssaa.

salmis ja massu 16+5

No niin, taitaa se täälläkin äitiysloma sitten tänään alkaa. Toi pieni selkäkipu, mitä mulla on taas muutaman viikon ollut, alkoi tiistaina pahenemaan ja tänään en sitten pysty kunnolla kävelemäänkään. Ei toivoakaan että menisin töihin. Soitin aamulla työterveyteen ja sain ajan maanantaille, ajattelin että on parempi käydä siellä omalla lääkärillä kun se tietää työn kuvan ym. käytännöt tuolla. No, soitin sitten töihin että en pysty tulemaan iltavuoroon niin pomo käski hakemaan sairaslomatodistuksen tänään. Eli vaatii multa todistuksen, vaikka meillä saa olla kolme päivää omalla ilmoituksella sairaana (eikä mulla ole tässä vuoroja kuin tänään ja tiistaina seuraavaksi). Eli joudun nyt sitten kaksi kertaa lääkäriin, ihan kiusallaan vaatii tuon. Ottaa kyllä vähän päähän, olin ajatellut että olisin voinut sen oman lääkärin kanssa puhua että jos jotenkin olisin vielä pystynyt tekemään loput vuorot töissä, mutta nyt kyllä tekee mieli vaan pyytää loppuajaksi sairaslomaa.

Katotaan mitä käy.

Kvartti ja Tao 32+2

llä on pöhkö pomo. Pöyröö niinku meillä pohojammaalla sanotahan. Eikö pitäisi vähän olla ymmärrystä raskaana olevalle? No, joka tapauksessa tsemppiä selkäkivun kanssa!

Viimeiset jouluostokset on tehty ja tosi hyvin jaksoin ei mitään kipuja ym. Supistelua on vaan edelleen, siis ihan vaan mahankovettumista. Elinen meni melkein koko päivä maha kovana, hieman rasittavaa oli tehdä yhtään mitään. Neuvolassa kävin. Sf-mitta oli 35, nyt 34+5. Olin käynnillä tasan 15min, kun ei meikäläisen olossa ole mitään. Seuraava käynti on 23.12. :xmas: Eli ei tässä varmaan lähtökuopissa olla, kun tuntemukset on aina joko on tai off. Joka tapauksessa aattona menen saunaan! Näin olen päättänyt. Toukkahan on silloin jo 35+4.

Jouluvalmistelut on vielä kesken, katsotaan mitä saan aikaiseksi. Toukkelin huone alkaa olla valmis. Isäni tuli käymään eilen ja hän maalasi miehen kanssa huoneeseen puun seinälle. Ihana huone! Sitä pitää aina tirkistellä tilaisuuden tullen...

Joo, typerä pomo on. Toi oma ilmoitus kun tosiaan pitäisi riittää, mutta tietenkin jos vaaditaan niin sitten on vietävä todistus. Ja ihan kiusallaan vaati.

No, sairaslomaa nyt sitten tuli 2.1. saakka, eli äitiysloma alkoi! :D En todellakaan aio yrittää selkä kipeänä olla töissä, kun kerta noin alkoi äijä kettuilemaan. Ja itseasiassa kyllä se lääkärikin sanoi, että tää kipu luultavasti lähtee vasta toisella kivulla ja se on synnytyskipu. Pientä toivonkipinää kuitenkin nyt pidän, että jos lepäilyllä ja kevyellä liikkumisella saisin vielä sen pois. Edes helpottamaan, tällä hetkellä kun ei saa housuja tai sukkia jalkaan paitsi sängyllä maaten eikä portaita meinaa päästä ylös kun ei saa painoa laitettua vasemmalle jalalle juuri yhtään. Eli toivon tosiaan et ei kahta kuukautta tarvis olla näin...

Mutta, loma alkoi ja siitä oon iloinen! :) Ja peruutin muuten sen oman työterveyslääkärinkin ajan, kun kerta tuo sairaslomalappu nyt tossa on niin tuskimpa hänkään mun selkää juttelemalla parantaa...

Oon kateellinen, kun Sasha on saanut jo ostokset tehtyä. Täällä on vielä se kaikki edessä. Muutamia lahjoja oon neulonut itse, mutta kaikki tuskin noista mun väkerryksistä tykkää, joten pakko tehdä jotain ostoksiakin.

Yhteistyössä