Lääkäri käski varautua pahimpaan...

se ihmeisiin uskoja
Kait kirjoituksistani on jo käynyt selville, etten hyväksy henkilökohtaisesti, että toinen ihminen päättää toisen ihmisen elon päivien määrästä. Vakaumukseni on, että elämää pitää kunnioittaa, eikä meillä ole oikeutta puuttua tuohon järjestykseen.

Päinvastoin; meidän pitää elää ja olla niin, että teemme parhaamme elämän suojelemisen puolesta. Totta kai maailmassa on jatkuvasti tilanteita, jolloin elämän päättyminen on sellainen tosiasia, että silloin on aihetta keskittyä hyvään hoitoon ja rakastamiseen.

Syntymättömän lapsen kohdalla vastuu elämän varjelemisesta on erityisen suuri. Nykytiede ei voi taata idiottivarmaa tietoa varsinkaan syntymättömän ihmislapsen terveydestä. Se on fakta. Sen lääkärit voivat todeta, onko kohdussa elämää vai ei. Se tieto riittää minulle henkilökohtaisesti. Mikäli elämää on, sitä varjellaan.

Voimia ja enkeleiden suojelusta tuntemattomalle Margelle :)

vieraana
Pakko nyt itsekkin kommentoida tähän ketjuun hieman.
Eli 10 vuotta sitten kun äitini odotti pikkuvelejäni hänelle sanottiin päijät-hämeen keskussairaalassa että lapselta puuttuu pallea kokonaan joten hän ei tule selviämään kohdun ulkopuolella päivääkään, äitini päätti silti odotella siihen asti kunnes vauva syntyisi luonnon määräämänä ajankohtana ja tämän jälkeen tapahtuisi sitten mitä tapahtuisi, pikkuveljeni syntyi kolme viikkoa ennen laskettua aikaa ja oli täyden kympin potra poika jolta siis myös pallea löytyy ja juuri sieltä mistä pitääkin, tämä nyt siis osoituksena siitä että ihmeitä toki tapahtuu ja lääkäritkin ovat vain erehtyväisiä ihmisiä!
Mutta eivät lääkäritkään joka kerta erehdy vaan valitettavasti ovat joskus oikeassa näissä ikävemmissäkin tapauksissa, eli se että joidenkin kohdalla on erehdyksiä sattunut ja että heillä kaikki onkin päättynyt onnellisesti ei toki tarkoita että näin voisi käydä kaikkien kohdalla!
Margen kohdallahan tilanne on se että vauvan munuaiset eivät välttämättä kestäisi loppuun saakka joten eikö silloin olisi parempikin lapsen syntyä aiemmin sillä jos keuhkojen osalta lääkäreiden diagnoosi ei pitäisikään paikkaansa olisi vauvan munuaisten osalta kuitenkin jotakin tehtävissä?
En sitten tiedä olisiko viisasta kääntyä vielä kolmannenkin lääkärin puoleen vaikkapa yksityisklinikalla jossa olisi mahdollisuus 4d ultraan jos he näkisivät vielä jonkin pienen toivonkipinän.
Mutta olipa Margen päätös sitten mikä tahansa niin varmaankin rakentavampaa olisi tukea häntä koko porukalla eikä spekuloida sillä onko lapsen parempi vatsassa vai sen ulkopuolella, sitähän meistä ei kuitenkaan kukaan voi oikeasti tietää....valitettavasti.
Margelle ja koko perheelle oikein iso voimahali!

Alkuperäinen kirjoittaja se ihmeisiin uskoja:
Kait kirjoituksistani on jo käynyt selville, etten hyväksy henkilökohtaisesti, että toinen ihminen päättää toisen ihmisen elon päivien määrästä. Vakaumukseni on, että elämää pitää kunnioittaa, eikä meillä ole oikeutta puuttua tuohon järjestykseen.

Päinvastoin; meidän pitää elää ja olla niin, että teemme parhaamme elämän suojelemisen puolesta. Totta kai maailmassa on jatkuvasti tilanteita, jolloin elämän päättyminen on sellainen tosiasia, että silloin on aihetta keskittyä hyvään hoitoon ja rakastamiseen.

Syntymättömän lapsen kohdalla vastuu elämän varjelemisesta on erityisen suuri. Nykytiede ei voi taata idiottivarmaa tietoa varsinkaan syntymättömän ihmislapsen terveydestä. Se on fakta. Sen lääkärit voivat todeta, onko kohdussa elämää vai ei. Se tieto riittää minulle henkilökohtaisesti. Mikäli elämää on, sitä varjellaan.

Et voi tosissas olla sitä mieltä, että mä tässä päätän meidän lapsen elon päivien määrästä :eek: voi kun se oliskin musta kiinni..! Jos lapsi syntyy ja onkin sen verran kunnossa, että voivat laittaa hänet laitteisiin joita lapsi tarvitsee, tietysti niin tehdään..! Ja voi että oliskin hienoa, jos päästäis siihen asti, että tulis munuaisten siirto jne... Mutta ehkäpä nää lääkärit on nähneet vastaavia tapauksia ennenkin, ehkäpä sillä perusteella mulle sanovat, että lapsi jaksaa ehkä minuutteja, jos sitäkään...
Ja edelleen, vaikka odottaisin vielä pari kuukautta, keuhkot ei kehity, koska lapsivettä ei ole. Ihan sama mikä on paino ja viikot...

Minun näkövinkkelistäni vauva on elävä ja voi hyvin. Eikä äidilläkään ole hätää. Miksi raskaus pitäisi saada päätöksiin pikkuviikoilla?
Sinäkö olet yksi niistä lääkäreistä, jotka on mua ja vauvaa tutkinut ja annat nyt sitten diagnoosin että meillä on kaikki hyvin... :xmas:
Kyllä mä sen verran lääkäreihin luotan, että kun sanovat että ei ole kenellekään hyväksi (ennemminkin on riskialttiimpaa) mennä loppuun asti, uskon sen...

Alkuperäinen kirjoittaja merianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Miuku:
En rekisteröidy jostain syystä .... Ei riitä aika .. Joskus täällä tosiaan poikkeen ja nyt jäi Margen juttu sydämeen mietityttään ja pohdituttaan .... Ja säälittää Marge, toivon tsemppiä hänelle ............... :'( :hug:
Juuri Margen takia en tässä kirjoita mielessäni pyöriviä ajatuksia. Ei siis niin, että häntä ja hänen ratkaisujaan arvostelisin, vaan päässä pyörii asiaan liittyviä näkökohtia, vauvan kannalta.
Laitapa mulle niitä näkökohtia...?

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
En rekisteröidy jostain syystä .... Ei riitä aika .. Joskus täällä tosiaan poikkeen ja nyt jäi Margen juttu sydämeen mietityttään ja pohdituttaan .... Ja säälittää Marge, toivon tsemppiä hänelle ............... :'( :hug:
Juuri Margen takia en tässä kirjoita mielessäni pyöriviä ajatuksia. Ei siis niin, että häntä ja hänen ratkaisujaan arvostelisin, vaan päässä pyörii asiaan liittyviä näkökohtia, vauvan kannalta.
Mitä hyötyä, kun sinähän uskot vain lääkäreitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Mitä hyötyä, kun sinähän uskot vain lääkäreitä.
Onko sillä sulle jotain väliä, että voin halutakin jonkun, ehkä suunnilleen samassa tilanteessa olleen kertovan mulle omia ajatuksiaan?

Se on vaan sellaista asioiden pyörittelyä, joka ei tarjoa,( ei voi, eikä pidäkään tarjota) minkään sortin ratkaisuja. En mielelläni kirjoita asiasta tämän enempää, kun se ei sun tuskaasi vähennä tai poista...halusin vaan selventää ajatuksiani, oliko se nyt Miukulle, joka tuntui ajattelevan etten ollenkaan osaa ajatella tilannetta vauvan kannalta,vaan vakaumukseni mukaisesti.

Kyllä voi ihmiset olla törkeitä.. |O Täällä joku väitti jotain siihen suuntaan, että Marge olis päättämässä vauvansa elon päivistä, mutta minä olen ymmärtänyt asian niin, että Marge just miettii, että synnyttääkö nyt vai myöhemmin ja jos lääkärit sanoo, että ei ole mitään hyötyä vaikka synnyttäis myöhemmin, niin Margen (ja ainakin mun) mielestä olis sama synnyttää nyt. Ja JOS vauva olis paremmas kunnossa mitä on annettu ymmärtää, niin kyllähän pieni selviäis jo rv ~30.

En nyt ole varma sainko sanottua asiaa ymmärrettävästi, mutta ihan ilman mitään (v.tun) jumalia tähän sekoittamatta toivotan voimia Marge sinulle ja perheellesi!! :flower:

neuvoja antanut

Et voi tosissas olla sitä mieltä, että mä tässä päätän meidän lapsen elon päivien määrästä :eek: voi kun se oliskin musta kiinni..! Jos lapsi syntyy ja onkin sen verran kunnossa, että voivat laittaa hänet laitteisiin joita lapsi tarvitsee, tietysti niin tehdään..! Ja voi että oliskin hienoa, jos päästäis siihen asti, että tulis munuaisten siirto jne... Mutta ehkäpä nää lääkärit on nähneet vastaavia tapauksia ennenkin, ehkäpä sillä perusteella mulle sanovat, että lapsi jaksaa ehkä minuutteja, jos sitäkään...
Ja edelleen, vaikka odottaisin vielä pari kuukautta, keuhkot ei kehity, koska lapsivettä ei ole. Ihan sama mikä on paino ja viikot...
"jos lapsi syntyy ja onkin sen verran kunnossa ..." Tästä kohdasta haluaisin sanoa, että jos lapsi olisikin sen verran kunnossa, että hyötyisi laitteista ja Margen mukaan silloin tietysti niin tehdään, Lahti synnytyspaikkana ei ole paras mahdollinen. TAYSissa olisi paremmat laitteet ja osaavammat lääkärit, JOS näin onnellisesti sattuisi käymään. Miksi siis synnyttää Lahdessa. Tietysti koti on lähempänä, mutta se lienee kuitenkin pieni juttu JOS sattuisi niin, että lapsi voitaisiinkin kytkeä hengityskoneeseen. Silloin Lahti olisi huonompi vaihtoehto. Jankutijankutijankuti...anteeksi taas!

Marge: kauhea tilanne teillä.. :hug:
tuntuu pahalta, ku toiset aiheuttavat lisää surua teille noilla päättömillä puheilla.. etteköhän te tiedä parhaiten mitä tehdä.. joskus, kun luen tätä ketjua, tulee mieleen, että miksi ihmiset eivät lue ensin mitä aikaisemmin on kirjoitettu ja kirjoita kommenttiaan vasta sen jälkeen.. joudut uudestaan ja uudestaan kirjoittamaan samat asiat ja siltikkään ne eivät mene joidenkin tajuntaan.. voimia :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Peppi1981:
tuntuu pahalta, ku toiset aiheuttavat lisää surua teille noilla päättömillä puheilla.. etteköhän te tiedä parhaiten mitä tehdä.. joskus, kun luen tätä ketjua, tulee mieleen, että miksi ihmiset eivät lue ensin mitä aikaisemmin on kirjoitettu ja kirjoita kommenttiaan vasta sen jälkeen.. joudut uudestaan ja uudestaan kirjoittamaan samat asiat ja siltikkään ne eivät mene joidenkin tajuntaan.. voimia :hug:
Niin, no, tässä tulee itsekin käytyä asioita läpi, vielä tuhannen kerran... Kyllä mä ymmärrän että jotkut tarkoittaa hyvää...

Alkuperäinen kirjoittaja Peppi1981:
Niin, no, tässä tulee itsekin käytyä asioita läpi, vielä tuhannen kerran... Kyllä mä ymmärrän että jotkut tarkoittaa hyvää...
Luulen että me kaikki tarkoitamme hyvää, ehkä vain itse kukin muotoilemme sanamme väärin, tai sanomme liikaa. Kun ei ole oikeita sanoja. Täällä kirjoitetaan paljon mitä ei tarkoiteta sillälailla, miten jos oltaisiin kasvokkain. Esim. en osaisi sanoa mitään, halaisin vain lujaa :hug:

Ihan uskomattomia kommentteja tässäkin ketjussa, varsinkin sellaisilta joilla tuskin on ollut mitään lähellekään vastaava tilannetta. Voi järjen köyhyys!
Margelle erityinen :hug: ja voimia koko perheelle.
Pienelle ihmisenalulle en tiedä mitä enää toivoisin... :'(

Yhteistyössä