Et voi tosissas olla sitä mieltä, että mä tässä päätän meidän lapsen elon päivien määrästä voi kun se oliskin musta kiinni..! Jos lapsi syntyy ja onkin sen verran kunnossa, että voivat laittaa hänet laitteisiin joita lapsi tarvitsee, tietysti niin tehdään..! Ja voi että oliskin hienoa, jos päästäis siihen asti, että tulis munuaisten siirto jne... Mutta ehkäpä nää lääkärit on nähneet vastaavia tapauksia ennenkin, ehkäpä sillä perusteella mulle sanovat, että lapsi jaksaa ehkä minuutteja, jos sitäkään...Alkuperäinen kirjoittaja se ihmeisiin uskoja:Kait kirjoituksistani on jo käynyt selville, etten hyväksy henkilökohtaisesti, että toinen ihminen päättää toisen ihmisen elon päivien määrästä. Vakaumukseni on, että elämää pitää kunnioittaa, eikä meillä ole oikeutta puuttua tuohon järjestykseen.
Päinvastoin; meidän pitää elää ja olla niin, että teemme parhaamme elämän suojelemisen puolesta. Totta kai maailmassa on jatkuvasti tilanteita, jolloin elämän päättyminen on sellainen tosiasia, että silloin on aihetta keskittyä hyvään hoitoon ja rakastamiseen.
Syntymättömän lapsen kohdalla vastuu elämän varjelemisesta on erityisen suuri. Nykytiede ei voi taata idiottivarmaa tietoa varsinkaan syntymättömän ihmislapsen terveydestä. Se on fakta. Sen lääkärit voivat todeta, onko kohdussa elämää vai ei. Se tieto riittää minulle henkilökohtaisesti. Mikäli elämää on, sitä varjellaan.
Voimia ja enkeleiden suojelusta tuntemattomalle Margelle
Sinäkö olet yksi niistä lääkäreistä, jotka on mua ja vauvaa tutkinut ja annat nyt sitten diagnoosin että meillä on kaikki hyvin... :xmas:Alkuperäinen kirjoittaja se ihmeisiin uskoja:Minun näkövinkkelistäni vauva on elävä ja voi hyvin. Eikä äidilläkään ole hätää. Miksi raskaus pitäisi saada päätöksiin pikkuviikoilla?
Laitapa mulle niitä näkökohtia...?Alkuperäinen kirjoittaja merianna:Juuri Margen takia en tässä kirjoita mielessäni pyöriviä ajatuksia. Ei siis niin, että häntä ja hänen ratkaisujaan arvostelisin, vaan päässä pyörii asiaan liittyviä näkökohtia, vauvan kannalta.Alkuperäinen kirjoittaja Miuku:En rekisteröidy jostain syystä .... Ei riitä aika .. Joskus täällä tosiaan poikkeen ja nyt jäi Margen juttu sydämeen mietityttään ja pohdituttaan .... Ja säälittää Marge, toivon tsemppiä hänelle ............... :'( :hug:
Mitä hyötyä, kun sinähän uskot vain lääkäreitä.Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:Laitapa mulle niitä näkökohtia...?Alkuperäinen kirjoittaja merianna:Juuri Margen takia en tässä kirjoita mielessäni pyöriviä ajatuksia. Ei siis niin, että häntä ja hänen ratkaisujaan arvostelisin, vaan päässä pyörii asiaan liittyviä näkökohtia, vauvan kannalta.Alkuperäinen kirjoittaja Miuku:En rekisteröidy jostain syystä .... Ei riitä aika .. Joskus täällä tosiaan poikkeen ja nyt jäi Margen juttu sydämeen mietityttään ja pohdituttaan .... Ja säälittää Marge, toivon tsemppiä hänelle ............... :'( :hug:
Onko sillä sulle jotain väliä, että voin halutakin jonkun, ehkä suunnilleen samassa tilanteessa olleen kertovan mulle omia ajatuksiaan?Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Mitä hyötyä, kun sinähän uskot vain lääkäreitä.Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:Laitapa mulle niitä näkökohtia...?Alkuperäinen kirjoittaja merianna:Juuri Margen takia en tässä kirjoita mielessäni pyöriviä ajatuksia. Ei siis niin, että häntä ja hänen ratkaisujaan arvostelisin, vaan päässä pyörii asiaan liittyviä näkökohtia, vauvan kannalta.Alkuperäinen kirjoittaja Miuku:En rekisteröidy jostain syystä .... Ei riitä aika .. Joskus täällä tosiaan poikkeen ja nyt jäi Margen juttu sydämeen mietityttään ja pohdituttaan .... Ja säälittää Marge, toivon tsemppiä hänelle ............... :'( :hug:
Se on vaan sellaista asioiden pyörittelyä, joka ei tarjoa,( ei voi, eikä pidäkään tarjota) minkään sortin ratkaisuja. En mielelläni kirjoita asiasta tämän enempää, kun se ei sun tuskaasi vähennä tai poista...halusin vaan selventää ajatuksiani, oliko se nyt Miukulle, joka tuntui ajattelevan etten ollenkaan osaa ajatella tilannetta vauvan kannalta,vaan vakaumukseni mukaisesti.Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:Laitapa mulle niitä näkökohtia...?Alkuperäinen kirjoittaja merianna:Juuri Margen takia en tässä kirjoita mielessäni pyöriviä ajatuksia. Ei siis niin, että häntä ja hänen ratkaisujaan arvostelisin, vaan päässä pyörii asiaan liittyviä näkökohtia, vauvan kannalta.Alkuperäinen kirjoittaja Miuku:En rekisteröidy jostain syystä .... Ei riitä aika .. Joskus täällä tosiaan poikkeen ja nyt jäi Margen juttu sydämeen mietityttään ja pohdituttaan .... Ja säälittää Marge, toivon tsemppiä hänelle ............... :'( :hug:
Kiitos, samoin! :xmas:Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:Ja Emilyn, kiitos omasta mielenkiintoisesta yks.viestistäsi, olet uskomaton :xmas:
"jos lapsi syntyy ja onkin sen verran kunnossa ..." Tästä kohdasta haluaisin sanoa, että jos lapsi olisikin sen verran kunnossa, että hyötyisi laitteista ja Margen mukaan silloin tietysti niin tehdään, Lahti synnytyspaikkana ei ole paras mahdollinen. TAYSissa olisi paremmat laitteet ja osaavammat lääkärit, JOS näin onnellisesti sattuisi käymään. Miksi siis synnyttää Lahdessa. Tietysti koti on lähempänä, mutta se lienee kuitenkin pieni juttu JOS sattuisi niin, että lapsi voitaisiinkin kytkeä hengityskoneeseen. Silloin Lahti olisi huonompi vaihtoehto. Jankutijankutijankuti...anteeksi taas!Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:Et voi tosissas olla sitä mieltä, että mä tässä päätän meidän lapsen elon päivien määrästä voi kun se oliskin musta kiinni..! Jos lapsi syntyy ja onkin sen verran kunnossa, että voivat laittaa hänet laitteisiin joita lapsi tarvitsee, tietysti niin tehdään..! Ja voi että oliskin hienoa, jos päästäis siihen asti, että tulis munuaisten siirto jne... Mutta ehkäpä nää lääkärit on nähneet vastaavia tapauksia ennenkin, ehkäpä sillä perusteella mulle sanovat, että lapsi jaksaa ehkä minuutteja, jos sitäkään...Alkuperäinen kirjoittaja se ihmeisiin uskoja:Kait kirjoituksistani on jo käynyt selville, etten hyväksy henkilökohtaisesti, että toinen ihminen päättää toisen ihmisen elon päivien määrästä. Vakaumukseni on, että elämää pitää kunnioittaa, eikä meillä ole oikeutta puuttua tuohon järjestykseen.
Päinvastoin; meidän pitää elää ja olla niin, että teemme parhaamme elämän suojelemisen puolesta. Totta kai maailmassa on jatkuvasti tilanteita, jolloin elämän päättyminen on sellainen tosiasia, että silloin on aihetta keskittyä hyvään hoitoon ja rakastamiseen.
Syntymättömän lapsen kohdalla vastuu elämän varjelemisesta on erityisen suuri. Nykytiede ei voi taata idiottivarmaa tietoa varsinkaan syntymättömän ihmislapsen terveydestä. Se on fakta. Sen lääkärit voivat todeta, onko kohdussa elämää vai ei. Se tieto riittää minulle henkilökohtaisesti. Mikäli elämää on, sitä varjellaan.
Voimia ja enkeleiden suojelusta tuntemattomalle Margelle
Ja edelleen, vaikka odottaisin vielä pari kuukautta, keuhkot ei kehity, koska lapsivettä ei ole. Ihan sama mikä on paino ja viikot...
Niin, no, tässä tulee itsekin käytyä asioita läpi, vielä tuhannen kerran... Kyllä mä ymmärrän että jotkut tarkoittaa hyvää...Alkuperäinen kirjoittaja Peppi1981:Marge: kauhea tilanne teillä.. :hug:
tuntuu pahalta, ku toiset aiheuttavat lisää surua teille noilla päättömillä puheilla.. etteköhän te tiedä parhaiten mitä tehdä.. joskus, kun luen tätä ketjua, tulee mieleen, että miksi ihmiset eivät lue ensin mitä aikaisemmin on kirjoitettu ja kirjoita kommenttiaan vasta sen jälkeen.. joudut uudestaan ja uudestaan kirjoittamaan samat asiat ja siltikkään ne eivät mene joidenkin tajuntaan.. voimia :hug:
Luulen että me kaikki tarkoitamme hyvää, ehkä vain itse kukin muotoilemme sanamme väärin, tai sanomme liikaa. Kun ei ole oikeita sanoja. Täällä kirjoitetaan paljon mitä ei tarkoiteta sillälailla, miten jos oltaisiin kasvokkain. Esim. en osaisi sanoa mitään, halaisin vain lujaa :hug:Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:Niin, no, tässä tulee itsekin käytyä asioita läpi, vielä tuhannen kerran... Kyllä mä ymmärrän että jotkut tarkoittaa hyvää...Alkuperäinen kirjoittaja Peppi1981:Marge: kauhea tilanne teillä.. :hug:
tuntuu pahalta, ku toiset aiheuttavat lisää surua teille noilla päättömillä puheilla.. etteköhän te tiedä parhaiten mitä tehdä.. joskus, kun luen tätä ketjua, tulee mieleen, että miksi ihmiset eivät lue ensin mitä aikaisemmin on kirjoitettu ja kirjoita kommenttiaan vasta sen jälkeen.. joudut uudestaan ja uudestaan kirjoittamaan samat asiat ja siltikkään ne eivät mene joidenkin tajuntaan.. voimia :hug: