Lääkäri käski varautua pahimpaan...

meidän ompun tilanne on se että sillä ehkä on virtsaläppä vika, se oli ehkä sen rakko, mikä oli vkolla 18 laajentunut koko mahan kokoiseksi, munuaisissa trapekuiloitmista.. se pallo on nyt pienentynyt, ehkä puhjennut, ehkä läppä ruvennut osin toimimaan. Mä olen käynyt naistenklinikan sikiötutkimus osastolla tuolta asti 3.n viikon välein ja monista asioista ku kysynyt, nii sama vastaus, ei pysty varmaksi näitä asioita sanomaan, ennen kuin syntyy. Jokainen lääkäri sanonut että diagnosoida voi vasta syntymän jälkeen.. No tässä odotellaan vielä joku viikko. Pian nähdään meidän poju ja sit se varmaan lähtee heti tutkittavaksi. Jos kaikki menee hyvin.. vähän puuduttavaa kun ei saa mitään ennusteita.. Munuais vika ainakin nähtävästi. Paljon on asioita jotka saa tietää vasta kun syntynyt.. Toistaseksi useimmiten uskon, että kaikki menee hyvin.. mutta onhan tuossa riskinsä..

:hug: voimia vielä paljon sinne. Elä syytä eläkä soimaa itseäsi vaan rakasta... Ja muista että on paljon ihmisiä jotka välittää sinusta. Ja muista itkeä ja puhua tunteista edelleen, se helpottaa aina edes vähäsen :hug:

Margelle iso :hug: :hug:
Ei ole oikein mitään sanoja tähän tilanteeseen :'(
Neuvoja täällä tuntuu riittävän puoleen jos toiseenkin, mutta tosi asia on, että sinä ja miehesi joudutte tämän asian päättämään ja surun läpikäymään nyt jo etukäteen ja sitten vauvan synnyttyä :'(
Eihän tälläistä kellekään soisi tapahtuvan ja tuskinpa kukaan täällä pystyy 100% varmasti sanomaan, mitä itse tekisi tai ei tekisi vastaavassa tilanteessa.. :/
Tässä asiassa kuitenkin pitää huomioida monta seikkaa ja eiköhän ole ihan selvää, että Marge ajattelee ennen kaikkea vauvan parasta ja tällä hetkellä on ainoa keino luottaa lääkäreihin.
Toki ihmeitä tapahtuu, se on selvä, mutta kun sen varaan ei aina pysty/voi/jaksa laskea. Vaikka varmasti Margen sydämessä itää pieni toive niin kauan kuin se on mahdollista eli niin kauan kuin vauvan sydän sykkii.
Voimia ja siunausta vielä Marge sinulle ja pienelle masuasukillesi :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Fiona71:
Neuvoja täällä tuntuu riittävän puoleen jos toiseenkin, mutta tosi asia on, että sinä ja miehesi joudutte tämän asian päättämään ja surun läpikäymään nyt jo etukäteen ja sitten vauvan synnyttyä :'(
Eihän tälläistä kellekään soisi tapahtuvan ja tuskinpa kukaan täällä pystyy 100% varmasti sanomaan, mitä itse tekisi tai ei tekisi vastaavassa tilanteessa.. :/
Tässä asiassa kuitenkin pitää huomioida monta seikkaa ja eiköhän ole ihan selvää, että Marge ajattelee ennen kaikkea vauvan parasta ja tällä hetkellä on ainoa keino luottaa lääkäreihin.
Toki ihmeitä tapahtuu, se on selvä, mutta kun sen varaan ei aina pysty/voi/jaksa laskea. Vaikka varmasti Margen sydämessä itää pieni toive niin kauan kuin se on mahdollista eli niin kauan kuin vauvan sydän sykkii.
Juuri näin... Voin kyllä kuvitella kuinka mustavalkoisesti jotkut tämän näkee, mutta tässä on aika paljon mietittävää, monta asiaa joista ei ikinä uskonut että niitä joutuu miettimään...

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Alkuperäinen kirjoittaja Fiona71:
itse tiesin v18 että vauvani tulee olemaan vamaminen.

jouduinhänet sitten synnyttämään viikolla 27 ja risat, kun kasvanut ei enää ollenkaan ja aivoissa aivan sinisiä kohtia, joissa ei veri kiertänyt, syynä istukan paa kehityshäiriö, vain se likainen veri kiersi vauvassa, joten kukaan ei tiedä kuinka vammainen pikamme olisi ollut, jos olishenkiin jäänyt. '

kuyllä ainkin nämä Oulun ultralaitteet olivat niin hyviä, että luotin niihin, koska painoarviokaan ei heittänyt kuin noi 6 grammaa.

poika painoi vai 363g, jaksoi elää 2 tuntia, toivottavasti d ei ollut kärsimystä heänelle. toki olisn halunnut loppuun asti lapseni pitää mahassa, mutta luotin tässä lääkäreiden, useamman siis, asiantuntemukseen. nämä lääkärit kaiki olivat vielä kokeneita, ei vasta valmistuneita
Juuri näin... Voin kyllä kuvitella kuinka mustavalkoisesti jotkut tämän näkee, mutta tässä on aika paljon mietittävää, monta asiaa joista ei ikinä uskonut että niitä joutuu miettimään...

Se yöllinen ketju taitaa olla lukittu... Siellä muutama mainitsi lapsen vammaisuudesta. Ei ole tullut edes mieleen, että joku epäilis ettenkö vammaista lasta rakastaisi..! Sitä ei voi edes kuvailla, kuinka paljon rakastetaan tätäkin lasta... Ihan sama kuinka epäkelpona joku ehkä pitäisikin... Oma lapsi on aina oma lapsi, mielettömän tärkeä ja aivan ehdottomasti tässä yritetään vaan ajatella mikä on lapsen kannalta paras ratkaisu...

Se yöllinen ketju taitaa olla lukittu... Siellä muutama mainitsi lapsen vammaisuudesta. Ei ole tullut edes mieleen, että joku epäilis ettenkö vammaista lasta rakastaisi..! Sitä ei voi edes kuvailla, kuinka paljon rakastetaan tätäkin lasta... Ihan sama kuinka epäkelpona joku ehkä pitäisikin... Oma lapsi on aina oma lapsi, mielettömän tärkeä ja aivan ehdottomasti tässä yritetään vaan ajatella mikä on lapsen kannalta paras ratkaisu...
varmasti rakastat lastasi, enkä sitä epäile. juttelet miehesi ja lääkäreiden kanssa teet oman ratkaisusi joka on varmasti paras lapselle ja rakkaudella tehty. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja adolfiina:
varmasti rakastat lastasi, enkä sitä epäile. juttelet miehesi ja lääkäreiden kanssa teet oman ratkaisusi joka on varmasti paras lapselle ja rakkaudella tehty. :hug:
Tässä on tosiaan aika paljon puhuttu... Miehen kanssa, lääkäreiden, kätilöiden, kriisihoitajan... Anopinkin kanssa pitkät jutustelut...

vieras
ootko päätynyt margesimpson mihin? haleja ja jaksamista sinulle ja perheelle päädyitte mihin vaan! ite menetin vuonna 2001 esikoispoikani vakavaan synnynnäiseen sydänvikaan, toiveita ei annettu joten emme päätyneet leikkaus hoitoon... nyt minulle siunaantunut kaksi tervettä tyttö lasta tapahtuneen jälkeen ja kolmas tulossa mutta enkeli vauvani on aina ajatusissani! elämän on vaan jatkuttava

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ootko päätynyt margesimpson mihin? haleja ja jaksamista sinulle ja perheelle päädyitte mihin vaan! ite menetin vuonna 2001 esikoispoikani vakavaan synnynnäiseen sydänvikaan, toiveita ei annettu joten emme päätyneet leikkaus hoitoon... nyt minulle siunaantunut kaksi tervettä tyttö lasta tapahtuneen jälkeen ja kolmas tulossa mutta enkeli vauvani on aina ajatusissani! elämän on vaan jatkuttava
Sen verran tiedetään, että loppuun asti ei odotella... Huomenna mennään taas äitiyspolille, puhutaan lääkärin ja kätilöiden kanssa vielä lisää ja kurkataan vauvan vointia, jos vaikka saadaan päätettyä jotain...

Alkuperäinen kirjoittaja se ihmeisiin uskoja:
Minun näkövinkkelistäni vauva on elävä ja voi hyvin. Eikä äidilläkään ole hätää. Miksi raskaus pitäisi saada päätöksiin pikkuviikoilla?
Sinäkö olet yksi niistä lääkäreistä, jotka on mua ja vauvaa tutkinut ja annat nyt sitten diagnoosin että meillä on kaikki hyvin... :xmas:
Kyllä mä sen verran lääkäreihin luotan, että kun sanovat että ei ole kenellekään hyväksi (ennemminkin on riskialttiimpaa) mennä loppuun asti, uskon sen...
Voimia, voimia ja voimia teille edelleen tässä tilanteessa. Uskomattomia kannanottoja täältä saa lukea. Melkeinpä toivon, ettet sinä niitä lukisi, ja pahoittaisi mieltäsi lisää. En voi ymmärtää miten jotkut voi mielipiteillään ja voimakkailla kannanotoillaan lisätä vain toisen tuskaa. Uskon, että olette hyvissä käsissä ja teistä pidetään huolta. :hug:

pihlanmamma
Marge, olet raskaan päätöksen edessä ja se on sinun päätöksesi! Muut voivat neuvoa ja kertoa mielipiteitään. Sinuna vaatisin sen lähetteen TAYS:n äitipolille ja sitä kautta synnytyksen käynnitykseen Yliopistolliseen sairaalaan. Usko minua, siellä on hoidon taso ja laitteet ihan eri luokkaa kuin Lahdessa tai aluesairaaloissa yleensä. Ja erikoislääkäreihin verrattuna Lahden lääkärit ovat aikas avuttomia, anteeksi vaan! (vuosia sivusta olen seurannut heitä työkavereina) Nykypäivän sairaalamaailmassa selviää jos jaksaa VAATIA VAATIA VAATIA! KYse on sinun lapsestasi ja sinusta, lääkärit tuntuvat johdattelevan sinua vähimmän kustannuksia tuottavaan ratkaisuun.

Alkuperäinen kirjoittaja pihlanmamma:
Marge, olet raskaan päätöksen edessä ja se on sinun päätöksesi! Muut voivat neuvoa ja kertoa mielipiteitään. Sinuna vaatisin sen lähetteen TAYS:n äitipolille ja sitä kautta synnytyksen käynnitykseen Yliopistolliseen sairaalaan. Usko minua, siellä on hoidon taso ja laitteet ihan eri luokkaa kuin Lahdessa tai aluesairaaloissa yleensä. Ja erikoislääkäreihin verrattuna Lahden lääkärit ovat aikas avuttomia, anteeksi vaan! (vuosia sivusta olen seurannut heitä työkavereina) Nykypäivän sairaalamaailmassa selviää jos jaksaa VAATIA VAATIA VAATIA! KYse on sinun lapsestasi ja sinusta, lääkärit tuntuvat johdattelevan sinua vähimmän kustannuksia tuottavaan ratkaisuun.
En osaa uskoa, että kustannuksia ajattelisivat... Täytyy nyt vielä huomenna kysellä PHKS.n lääkäriltä että voiko se oikeasti olla mahdollista, vai onko hän tosiaan samoilla linjoilla Tampereen lääkärin kanssa. Tai no, tulihan se jo viimeksi selväksi, mutta tentataan vielä...

äippä
Todella surullista. Kamalaa. Ei tällaista toivoisi kenellekään, mutta itse haluan ottaa kaiken Jumalan kädestä, ne koettelemuksetkin, vaikeatkin...ja uskon, että kaikella on tarkoituksensa. Uskon, ettei mitään tapahdu Jumalan tietämättä/sallimatta ja että se pieni pääsee enkeliksi taivaaseen, mikäli hänen paikkansa ei ole täällä maailmassa. Taivaassa hän on terve ja siellä ei ole kipuja eikä epätäydellisyyttä! Toivon perheellenne paljon voimia ja rohkeutta!*halaa*

vieras
Kiitos taas kaikille... Jotenkin tuntuu siltä että ne pahimmat hetket on vielä edessä :( (ja koko ajan kun kirjoitan, mietin sitä että ei varmaan sais mitään tänne laittaa, kun kuulema vaan sympatioita kerään...)
Ihan rehellisesti sattuna ja tätä palstaa seuranneena väittiäisin, (vaikka myönnänkin,että itseäkin kiinnostaa vointinne ja kuulumisenne ) Että kävi miten kävi, sieltä kyllä jossain välissä tulee joku ja lyö sua lujaa jollain tökerö mielipiteelllä. Eli jos olo on muutenkin kamala, niin mieti mitä olet valmis ottamaan täältä vastaan. Luojan lykky, suurin osahan tällä on ihan täyspäisiä,mutta muutamilla on paha vikä yläkerrassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kiitos taas kaikille... Jotenkin tuntuu siltä että ne pahimmat hetket on vielä edessä :( (ja koko ajan kun kirjoitan, mietin sitä että ei varmaan sais mitään tänne laittaa, kun kuulema vaan sympatioita kerään...)
Ihan rehellisesti sattuna ja tätä palstaa seuranneena väittiäisin, (vaikka myönnänkin,että itseäkin kiinnostaa vointinne ja kuulumisenne ) Että kävi miten kävi, sieltä kyllä jossain välissä tulee joku ja lyö sua lujaa jollain tökerö mielipiteelllä. Eli jos olo on muutenkin kamala, niin mieti mitä olet valmis ottamaan täältä vastaan. Luojan lykky, suurin osahan tällä on ihan täyspäisiä,mutta muutamilla on paha vikä yläkerrassa.
Niin kyllä mä sen tiesinkin etukäteen, että tää on vaan netti ja kommentit voi olla sen mukaisia... Mutta täällä on kuitenkin niin paljon ihania ihmisiä, suunnilleen samassa tilanteessa joskus olleita ja etenkin juttuseuraa. Niin ja se todella tökerö mielipide tulikin jo viime yönä, sitä rimaa ei varmaan kukaan voi alittaa...

vieras
minä uskon että te löydätte oikean ratkaisun asiaan.tiedän että rakastat syntymätöntä vauvaasi oli se terve eli sairas.toivon että vauva selviää ja saa kasvaa niinkuin muutkin lapset.mutta jos ylempi taho haluaa hänet enkeliksi niin tiedäthän että hänellä on sielläkin hyvä olla,ainahan se parempi äidin rakastavassa sylissä olisi mutta aina ei niistä asioista voi päättää.toivon sinulle ja masuasukille paljon voimia ja pikkuselle vielä super annos suomalaista sisua!

Yhteistyössä