Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:Kiitos... Pää on edelleen aika tyhjä, normaaleja juttuja tehdään, paitsi että mä oon ollut todella väsynyt... Sitten kun alan tarkemmin miettimään, tulee ihan kamala olo, on varmaan aika sekavat ajat edessä jokainen varmaan tietää kuinka erikoinen, ihana ja ikimuistoinen on se hetki, kun saa vauvan masun päälle... Varmaan sekoan jos tässä oikeasti käy se pahin... :'(Alkuperäinen kirjoittaja SolAngel:Teidän perhe on mullakin kyllä mielessä useamman kerran päivässä. Voimia kestää tuleva ja suuren suuri :hug:!
No eihän tässä vielä mitään ole tapahtunut... Kyllä mä tiedän, että vauvan asiat on todella huonosti, mutta kun eihän omasta rakkaasta haluais luopua, kai silloin aina pieni toivo on... Mutta kyllä mä silti olen koko ajan valmistautunut pahimpaan... Olen uskonut jo sen, että kotiin ei vauvaa saada :'(Alkuperäinen kirjoittaja se ihmeisiin uskoja:Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:Kiitos... Pää on edelleen aika tyhjä, normaaleja juttuja tehdään, paitsi että mä oon ollut todella väsynyt... Sitten kun alan tarkemmin miettimään, tulee ihan kamala olo, on varmaan aika sekavat ajat edessä jokainen varmaan tietää kuinka erikoinen, ihana ja ikimuistoinen on se hetki, kun saa vauvan masun päälle... Varmaan sekoan jos tässä oikeasti käy se pahin... :'(Alkuperäinen kirjoittaja SolAngel:Teidän perhe on mullakin kyllä mielessä useamman kerran päivässä. Voimia kestää tuleva ja suuren suuri :hug:!
Nythän viestissäsi oli tuo jos... Eli toivotko sittenkin vielä ihmettä?
Juu kortisoni oli vauvaa varten, mutta se annetaan monesti ihan varmuuden vuoksikin... Eikä siitä tässä tapauksessa sitten kuulema hyötyä olekaan... Se on siis keuhkojen kypsymistä varten. Tässä vaiheessa ne ois normaalisti avuksi, mutta kun ne vauvan keuhkot on kuukausia kehityksessä jäljessä...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Annettiinkos sitä kortisonia vauvan takia?Kuinka se vaikuttaa?Ja mikäs lääkärijuttu nyt keskiviikkona olikaan?
Anteeksi nämä kysymykset..
Täytyy siitäkin kysyä, onko siellä masussa enää niin hyvä olla... Ihan kuivilla on pikkuinen... Kyllä siitä ultrasta sen verran näkee, että munuaiset on tosi laajentuneet ja keuhkot on kehittymättömät...Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Marge, ihan kauniisti kysyn että miksi olet luopunut toiveista, lääkäritkään eivät kaikkea tiedä, ultrat eivät ole varmoja, ihmeitä tapahtuu ja ketjussakin on niistä kerrottu.. Miksi et eläisi päivää kerrallaan ja odottaisi, että näytettäväksi tulee kuinka lapsen käy, kun kerta hänen nyt on vielä hyvä vatsassasi olla?
olen täysin samaa mieltä-Alkuperäinen kirjoittaja Äiti vaan:Kaikkea hyvää ja voimia Margelle ja hänen koko perheelleen.
Minkä tahansa päätöksen teettekin, niin se päätös on juuri oikea teille ja perheellenne.
Ketään muuta ei teidän tässä suuressa surussanne kannata kuunnella kuin toisianne.
peesaus myös täältä-Alkuperäinen kirjoittaja PulttiBois:olen täysin samaa mieltä-Alkuperäinen kirjoittaja Äiti vaan:Kaikkea hyvää ja voimia Margelle ja hänen koko perheelleen.
Minkä tahansa päätöksen teettekin, niin se päätös on juuri oikea teille ja perheellenne.
Ketään muuta ei teidän tässä suuressa surussanne kannata kuunnella kuin toisianne.
kyllä niin tyhjäksi vetää mielen tämä ketju :ashamed:
:hug: :hug:
sori nyt vaan miimiainen. taa tapaus ei sattunut sinulle eli et siis tieda siita mitaan muuta kuin kuulopuhetta. olitko mukana kun vauvaa ultrattiin ym.? tehtiinko vauvalle ruumiinavaus? pahat rakenneviat ei valttamatta nay ulospain! kylla ne laakarit nyt yleensa tietavat mista puhuvat ja tervetta vauvaa hekin toivovat, aina asiat vaan ei ole nain ja kylla mun mielesta turhan toivon antaminen on todella julmaa ja epaammattimaista!Alkuperäinen kirjoittaja Miimiäinen:Olen erittäin pahoillani teidän puolesta :hug: Erittäin vaikea tilanne teillä.
En tiedä kannattaako tätä juttua kertoa, mutta en voi olla hiljaakaan.
Meillä eräs tuttu kävi rakeneultrassa rv20. Ultraaja tutki tutkimistaan ja lopuksi sanoi, että vauva on täysin elinkelvoton. Vauvalla oli todella pahoja rakennevikoja, joita ei voisi korjata. En tarkasti muista mitä vikoja oli, mutta suositeltiin synnyttää vauva mahdollisimman pian. 2 lääkärin mielipidettä kysyttiin ja molemmat olivat samaa mieltä, ei vauva tulisi elämään vammoineen synnytyksen jälkeen, joten parempi synnyttää se mahdollisimman pian. Selviytymisprosentti oli lääkäreiden ennusteen mukaan 0%.
Seuraavalla viikolla sitten erittäin vastahakoisesti tää äiti synnytti lapsen. Lapsessa ei ollut mitään vikaa. Hän oli ollut täydellinen pieni tyttö :'(
Kannattaisi aina muistaa se, että nää raskausaikaset ultrat ei kerro tilanetta täysin varmasti. Lääkäritkin on vaan ihmisiä ja hekin voi erehtyä. Lääkärit voi tietää todellisen tilanteen vasta lapsen synnyttyä!
Voimia päätöksen tekoon :hug:
Tiedän enemmän, kuin pelkän kuulopuheen tapauksesta. En kai mä valaisi kehenkään turhia toiveita, vaan kiusatakseni, varsinkin, kun hänellä on muutenki erittäin raskastaAlkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:sori nyt vaan miimiainen. taa tapaus ei sattunut sinulle eli et siis tieda siita mitaan muuta kuin kuulopuhetta. olitko mukana kun vauvaa ultrattiin ym.? tehtiinko vauvalle ruumiinavaus? pahat rakenneviat ei valttamatta nay ulospain! kylla ne laakarit nyt yleensa tietavat mista puhuvat ja tervetta vauvaa hekin toivovat, aina asiat vaan ei ole nain ja kylla mun mielesta turhan toivon antaminen on todella julmaa ja epaammattimaista!
Kuten tässä muutama muukin on sanonut, jos yhtään olet mun kirjoituksia lukenut, tietäisit vastauksen...Alkuperäinen kirjoittaja se ihmeisiin uskoja:Minäkin haluaisin kysyä vielä kovin kauniisti, että miksi mietit synnytyksen käynnistämistä lähiaikoina? Tai siis olen käsittänyt ainakin niin, että lääkärit ja sinä myös mietitte sitä..
Kärsimysten takia? Kärsimysten lopettamisen takia? Ellei vauva kärsi nyt kohdussa, ei hänen kärsimyksiään voi synnytystä aikaistamalla lopettaa. Ja ainakin minä moninkertaisena äitinä kärsin itse mitä vain syntymättömän lapseni takia. En ole koskaan suostunut synnytyksen käynnistykseen omien kärsimysteni takia. Joskus minun on kuitenkin ollut pakko suostua pikkuviikoilla synnytykseen (sektioon) oman henkeni takia. Vauvallakin oli jo hätä. Onneksi kaikki sujui lopulta hienosti.
Kysymykseni siis olisi, miksi mietitte synnytyksen aikaistamista noinkin varhaisille viikoille?
Tahtoni keskusteluun on kyllä kaunis, vaikkei sitä ehkä teksistäni aina hoksaakaan.
Kaikella ystävyydellä
Iso kiitos sulle... Laitan yks.viestiä sulle ihan lähiaikoina...Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:Marge: Mä en tiedä enää että onko sun kannattavaa lukea näitä kommentteja. Mä en lähtis uskomaan ihmeisiin vaan varautuisin siihen pahimpaan (huom.MINä). Mä luottaisin lääkäreihin ja ja tutkimuksiin. Ja asiahan on oikeesti niin että päätittepä te niin tai näin tai jätätte jopa päättämättä niin aina löytyy joku joka on erimieltä tai ei muuten vaan hyväksy päätöstä.
Ja täähän ei kuulu ku sinulle ja miehellesi, (siis asian päättäminen, sitä ei teidän tarvi kellekkään ees perustella jos ette halua...)
Te olette ajatuksissani joka päivä...Jos vaan ois joku keino millä tää homma paranis, mut sitä ei nyt taida olla.
Voimia teille sinne muutaman sadanmetrin päähän. Muista että sun ei tarvii esittää vahvaa eikä reipasta. Sä käyt vaikeita asioita läpi ja sä saat olla heikko ja ottaa kaik avut vastaan.
:hug:
Niin no jos kävisikin niin, että vauva olisi ihan kunnossa, niin sittenhän tässä ei ois mitään hätää. Keskola täältä löytyy ja siellä on paljon yhtä pieniä hoidettu. Vaikka synnyttäisin piankin, vauva selviää hyvin näillä viikoilla. Tuossa tapauksessa viikoja oli ilmeisesti paljon vähemmän, joten vauva ei sitten selvinnytkään.Alkuperäinen kirjoittaja Miimiäinen:Olen erittäin pahoillani teidän puolesta :hug: Erittäin vaikea tilanne teillä.
En tiedä kannattaako tätä juttua kertoa, mutta en voi olla hiljaakaan.
Meillä eräs tuttu kävi rakeneultrassa rv20. Ultraaja tutki tutkimistaan ja lopuksi sanoi, että vauva on täysin elinkelvoton. Vauvalla oli todella pahoja rakennevikoja, joita ei voisi korjata. En tarkasti muista mitä vikoja oli, mutta suositeltiin synnyttää vauva mahdollisimman pian. 2 lääkärin mielipidettä kysyttiin ja molemmat olivat samaa mieltä, ei vauva tulisi elämään vammoineen synnytyksen jälkeen, joten parempi synnyttää se mahdollisimman pian. Selviytymisprosentti oli lääkäreiden ennusteen mukaan 0%.
Seuraavalla viikolla sitten erittäin vastahakoisesti tää äiti synnytti lapsen. Lapsessa ei ollut mitään vikaa. Hän oli ollut täydellinen pieni tyttö :'(
Kannattaisi aina muistaa se, että nää raskausaikaset ultrat ei kerro tilanetta täysin varmasti. Lääkäritkin on vaan ihmisiä ja hekin voi erehtyä. Lääkärit voi tietää todellisen tilanteen vasta lapsen synnyttyä!
Voimia päätöksen tekoon :hug: