Mun periaate on, että pitää tehdä parhaansa, kaikessa. Ei liene väärin, jos vauvalle edes yrittää antaa mahdollisuuden, jos vaikka se ihme tapahtuisi?
En ikinä kykenisi tekemään sellaista päätöstä itse, että suostuisin synnytyksen käynnistykseen pikkuviikoilla, jos vauva voisi mahassa hyvin, mutta olisi tieto siitä, ettei hän selviäkään kohdun ulkopuolella. Henkilökohtaisesti antaisin luonnon hoitaa asian. Miksei vauva saisi kasvaa kohdussa täysiaikaiseksi ja antaa hänen syntyä luonnon määräämässä tahdissa? Ellei sitten myöhemmin ilmaantuisi uusia seikkoja, joiden perusteella vauva olisi pakko synnyttää aiemmin?
Minä siis en oikeen voi käsittää, miksi vauva pitäisi synnyttää ennenkaikaisena, jos hänen vointinsa kohdussa on hieno? Minä itse rakastaisin pienokaistani kohtuuni niin kauan kuin luonto sallii. En siis joutuisi itse tekemään päätöstä vauvan synnyttämisestä ja sillä tavoin päättämään hänen elämänsä pituudesta.
Minun mielestäni sinun ei edes tarvitse tehdä itse päätöstä käynnistyksestä. Senhän hoitaa luontokin ihan itsekseen jossain vaiheessa.
Mutta huomio, puhuin vain omasta puolestani. Jokainen kokee asiat omalla tavallaan. Minun etiikkani on se, että vauvalle pitää antaa mahdollisuus myös sillä tavoin, että hankkiutuu ongelmien ilmaantuessa sellaiseen sairaalaan, jossa on paras mahdollinen apu saatavilla. Lääkärit kyllä tukevat vanhempia heidän päätöksissään.
Minusta "Keskolan hoitsuna ollut" on kirjoittanut asiaa ja asiallisella tavalla. Kiitos sinulle!