polli
en mä antaisi periksi. kaikkein toivottomin tapaus oli mullakin,ja minä en jaksanut kunnolla taistella.luovutin jo. Mutta lapsi taisteli senkin edestä ja on tänään ihana kulta joka menee kouluun.
Hyvin ilmaistu , myös tuollaisia ajatuksia tulee mulle. Mutta sä ap vaikutat järkevältä ihmiseltä. Teille on nyt tosi vaikeaa. Mutta luulen, että perheenne vielä selviää tästä. Paljon voimia teille !Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:Tää on pelottava ketju, on kehotuksia tehdä sitä ja tätä ja soittaa sinne ja tänne ja odottaa ihmettä.
Jos tilanne on toivoton, se kai on?
Osanottoni ja paljon voimia!
Niin, että ihan ilkeilläksenihän minä täällä kirjoittelenkin. Saapipa sitten kirjoittelut jäädä. Olisi ihan kiva tietää mistä päättelet, etten tiedä mistään mitään. Ihan omaan työkokemukseen nojaten olen täällä alkuperäiselle päätöksenteon tueksi tietoa laittanut, mutta ilmeisesti olenkin sitten ihan potaskaa kirjoittanut. Voimia Margelle, en puutu enempää ketjuun enää kun näköjään närää aiheuttaa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:keskolan hoitsuna ollut ei näköjään tiedä asioista oikeasti mitään. voimia ap:lle. :/
Taidat olla ainoa kenen kanssa olen samoilla linjoilla jotkut pitää mua varmaan todella typeränä, paitsi lääkärit, jotka sanoo että ois hyvä ja inhimillinen päätös käynnistää synnytys ja jäädä siis Lahteen... Toinen vaihtoehto olisi vain tosiasioiden kieltämistä, pitkää tuskallista odotusta ja toivomista, asiassa jossa ei ole toivoa...Alkuperäinen kirjoittaja palstailija :Otan osaa suureen suruunne
Moni täälä käskee toivomaan parasta kokoaika ja ei se ole sekään huono vaihtoehto mutta jos lääkärit ovat sitä mieltä mitä olet kertonut niin eiköhän se ole se lopullinen diagnoosi
Itse alottaisin surutyön tekemisen ja valmistautuisin väistämättömään ettei pettymys olisi liian suuri kannettavaksi jos on vain uskonut kokoaika siihen että kaikki menee hyvin loppujenlopuksi ....
Pyydä sairaalalta keskusteluaika surutyön helpottamiseksi ja varmista että saat sitä myös synnytyksen jälkeenkin ja pikkuisen poislähdön jälkeen ...
Kannattaa pyytää semmoinen huone osastolta jossa ei olisi muita äitejä vauvoineen jos se vaan mahdollista :/
Toivotan teille jaksamista ja paljon lohduttavia haleja koko perheelle
Kiitos sulle...Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:Tää on pelottava ketju, on kehotuksia tehdä sitä ja tätä ja soittaa sinne ja tänne ja odottaa ihmettä.
Jos tilanne on toivoton, se kai on?
Osanottoni ja paljon voimia!
Tästä tulee itku, niin kaunis runo :'(Alkuperäinen kirjoittaja äiti:Hannele Huovin sanoin tahdon lohduttaa suurta suruanne;
kun on oikein pieni
voi lentää linnun untuvalla,
nukkua orvokin lehden alla,
kun on oikein pieni.
kun on oikein pieni
voi keinua heinässä heiluvassa,
levätä kukassa tuoksuvassa,kun on oikein pieni.
kun on oikein pieni
voi istua lumihiutaleille,
liitää maailman tuulien teille,
kun on oikein pieni.
Ei me saada lähetettä tai kehoitusta mennä mihinkään, koska 3 eri lääkäriä sanoo tilannetta toivottomaksi... Ei tässä kuulema auta mitkään koneet...Alkuperäinen kirjoittaja Omppu07:nii, mäkin olen koko ajan kuvitellut että saisitte lähetteen helsinkiin.. Eikös siellä ole paras tietotaito tän puolen lasten sairauksista munuais ja sydän jutut ainakin.. Kun toiset oulusta astikkin tulee tänne.
Toivon kovasti että siellä tampereella yhtä ammattitaitoista väkeä ja valmiudet. :hug: :hug: :'( :flower:
Eilen oli ollut tämän toisen lääkärin kanssa palaverissa, ja lastenlääkärillä kuulema vieläkin jyrkempi kanta (suorempi sanomaan...) että mitään ei ole tehtävissä... Kun sitä lapsivettä ei ole ollut, eikä sitä tule, keuhkot on jääneet jonnekin kuukausien taakse kehityksessä... Se tosiasia ei muuksi muutu, ei millään laitteellakaan...Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:Soittiko se lastenlääkäri jo? On niin pitkä ketju et väkisinkin menee jotain ohi.
Eipä ne ole halukkaita vaan lähetteitä kirjoittamaan, koska tulee Lahden kaupungille kalliiksi sairaan pikkukeskosen tehohoito. Halvemmalla pääsevät kun tilanne on ns toivoton. Tiedän, näin se vaan valitettavasti on.Alkuperäinen kirjoittaja : [/quote:Ei me saada lähetettä tai kehoitusta mennä mihinkään, koska 3 eri lääkäriä sanoo tilannetta toivottomaksi... Ei tässä kuulema auta mitkään koneet...
voi ei. no, toisaalta, kannattaako viivyttää ja pitkittää, jos mitään ei ole tehtävissä? jos ees vähän saisi pienen kipuja ja tuskaa lievitettyä, mikä sitten onkaa paras ratkaisu.Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:Eilen oli ollut tämän toisen lääkärin kanssa palaverissa, ja lastenlääkärillä kuulema vieläkin jyrkempi kanta (suorempi sanomaan...) että mitään ei ole tehtävissä... Kun sitä lapsivettä ei ole ollut, eikä sitä tule, keuhkot on jääneet jonnekin kuukausien taakse kehityksessä... Se tosiasia ei muuksi muutu, ei millään laitteellakaan...Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:Soittiko se lastenlääkäri jo? On niin pitkä ketju et väkisinkin menee jotain ohi.
mun mielestä on todella kauheeta se, että joudut kantamaan lasta sisälläsi vaikka kaikki lekurit sanoo ettei mitään toivoa ole. se tuntuu niin hirveeltä! en tiedä kuinka monta raskausviikkoa sulla on mutta jos olisin ite tuossa tilanteessa että olisi 110% varmaa että lapsi kuolee syntymänsä jälkeen vuorokauden tai kahden kuluessa niin haluaisin tehdä abortin ts. synnyttää sen lapsen. se ois mun vakaumuksen mukaan myös sille lapselle kaikkein parasta, ei tarviis kärsiä kohdussa, koska kuitenkin kärsii.Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:Eilen oli ollut tämän toisen lääkärin kanssa palaverissa, ja lastenlääkärillä kuulema vieläkin jyrkempi kanta (suorempi sanomaan...) että mitään ei ole tehtävissä... Kun sitä lapsivettä ei ole ollut, eikä sitä tule, keuhkot on jääneet jonnekin kuukausien taakse kehityksessä... Se tosiasia ei muuksi muutu, ei millään laitteellakaan...Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:Soittiko se lastenlääkäri jo? On niin pitkä ketju et väkisinkin menee jotain ohi.
Kiitos... Näitä mä olenkin miettinyt paljon... Että kai he tekisivät meille suunnitelman, jos jotain mahdollisuuksia olisi... Ei kai minkäänlainen lääkäri huvikseen sano, että ei ole toivoa, eiköhän siihen mennessä olla aika varmoja, ikävä kylläAlkuperäinen kirjoittaja Kukka:Oli päätöksesi mikä tahansa ja vauva selviää tai ei, elät vaikeata aikaa!
Otan osaa suruusi ja siihen mitä joudut nyt kokemaan. Niin kuin joku kirjoitti, ei sinulla ole mahdollisuutta kuin luottaa ammattilaisiin. Äitinä haluaa tietenkin lapsensa parasta, se nyt on selvä. Mutta jossain vaiheessa on vain yksinkertaisesti pakko luovuttaa. Vaikka hampaat irvessä toivoisi ei ultranäkymät muutu "mistään ihmeestä".
Maailmassa on vääryyttä, surua ja tuskaa, toisilla enemmän toisilla vähemmän. Ei kukaan voi toisen tuskaa poistaa, se on valitettavasti elettävä itse.
Minulla on kaksostytöt, syntyivät pienenpieninä keskosina. Ei keskolassakaan mitään ihmeitä tehdä jos lapsi on vammainen tai sairas niin sitten hän on. Piste. Tiedän mistä puhun. Täysiaikainen poikani on vaikeasti puhevammainen ja vaikka päälläni seison hän ei opi puhumaan. Piste. Keskostyttäreni taistelivat oman taistelunsa jonka voittivat. Seisoin vierellä ja katsoin kun heitä hoidettiin.
Sinulle voimia ihan oikeasti. Olet mielessä. *halaus*
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:Kiitos... Näitä mä olenkin miettinyt paljon... Että kai he tekisivät meille suunnitelman, jos jotain mahdollisuuksia olisi... Ei kai minkäänlainen lääkäri huvikseen sano, että ei ole toivoa, eiköhän siihen mennessä olla aika varmoja, ikävä kylläAlkuperäinen kirjoittaja Kukka:Oli päätöksesi mikä tahansa ja vauva selviää tai ei, elät vaikeata aikaa!
Otan osaa suruusi ja siihen mitä joudut nyt kokemaan. Niin kuin joku kirjoitti, ei sinulla ole mahdollisuutta kuin luottaa ammattilaisiin. Äitinä haluaa tietenkin lapsensa parasta, se nyt on selvä. Mutta jossain vaiheessa on vain yksinkertaisesti pakko luovuttaa. Vaikka hampaat irvessä toivoisi ei ultranäkymät muutu "mistään ihmeestä".
Maailmassa on vääryyttä, surua ja tuskaa, toisilla enemmän toisilla vähemmän. Ei kukaan voi toisen tuskaa poistaa, se on valitettavasti elettävä itse.
Minulla on kaksostytöt, syntyivät pienenpieninä keskosina. Ei keskolassakaan mitään ihmeitä tehdä jos lapsi on vammainen tai sairas niin sitten hän on. Piste. Tiedän mistä puhun. Täysiaikainen poikani on vaikeasti puhevammainen ja vaikka päälläni seison hän ei opi puhumaan. Piste. Keskostyttäreni taistelivat oman taistelunsa jonka voittivat. Seisoin vierellä ja katsoin kun heitä hoidettiin.
Sinulle voimia ihan oikeasti. Olet mielessä. *halaus*
Olen kysellyt heiltä ja tentannut (ja menen vielä keskiviikkona puhumaan lääkärin kanssa) mutta pakko se on itsekin uskoa, että ei kaikkeen ole keksitty lääkettä ja konetta ja toimenpidettä, joskus ei oikeasti ole mahdollisuuksia... Tosi raskasta se on itsekin uskoa :'(
Nää on meidän viimeiset hetket olla meidän vauvan kanssa (äh taas itken kamalasti...) Meidän rakas vielä siellä potkii, päätäkin voi melkein silittää kun se tuntuu ja näkyy niin selvästi tuossa oikealla ylhäällä...Alkuperäinen kirjoittaja ringleader harmaana:mun mielestä on todella kauheeta se, että joudut kantamaan lasta sisälläsi vaikka kaikki lekurit sanoo ettei mitään toivoa ole. se tuntuu niin hirveeltä! en tiedä kuinka monta raskausviikkoa sulla on mutta jos olisin ite tuossa tilanteessa että olisi 110% varmaa että lapsi kuolee syntymänsä jälkeen vuorokauden tai kahden kuluessa niin haluaisin tehdä abortin ts. synnyttää sen lapsen. se ois mun vakaumuksen mukaan myös sille lapselle kaikkein parasta, ei tarviis kärsiä kohdussa, koska kuitenkin kärsii.
mä en voi edes tajuta miltä susta tuntuu! voin vaan yrittää arvailla. itelläki on vauva ja oli komplikaatioita synnytyksessä ja juuri ennen h-hetkeä joten se pelko menettämisestä on jotain niin suurta ettei sitä pysty järjellä käsittämään. mutta että kun sulle kerrotaan että toivoton tapaus.... on vaan niin kauheeta...
oletko saanut lekurilta tai sairaalasta mitään yhteystietoja yhdistyksistä joissa ihmiset on kokeneet samaa? esim. kohtuunkuoleminen, kuolleena syntynyt vauva? sori jos tää kuullosti karmeelta mutta ite haluaisin tommosessa tilanteessa sitä vertaistukea. en halunnu mitenkään törkeeltä kuullostaa...
haleja ja jaksamista sulle!
siis ihan kamalaa... mulla valuu täällä kyyneleet ihan valtoimenaan. mä muistan niin hyvin itekki tuon vaiheen kun vauva potki masussa...Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:Nää on meidän viimeiset hetket olla meidän vauvan kanssa (äh taas itken kamalasti...) Meidän rakas vielä siellä potkii, päätäkin voi melkein silittää kun se tuntuu ja näkyy niin selvästi tuossa oikealla ylhäällä...Alkuperäinen kirjoittaja ringleader harmaana:mun mielestä on todella kauheeta se, että joudut kantamaan lasta sisälläsi vaikka kaikki lekurit sanoo ettei mitään toivoa ole. se tuntuu niin hirveeltä! en tiedä kuinka monta raskausviikkoa sulla on mutta jos olisin ite tuossa tilanteessa että olisi 110% varmaa että lapsi kuolee syntymänsä jälkeen vuorokauden tai kahden kuluessa niin haluaisin tehdä abortin ts. synnyttää sen lapsen. se ois mun vakaumuksen mukaan myös sille lapselle kaikkein parasta, ei tarviis kärsiä kohdussa, koska kuitenkin kärsii.
mä en voi edes tajuta miltä susta tuntuu! voin vaan yrittää arvailla. itelläki on vauva ja oli komplikaatioita synnytyksessä ja juuri ennen h-hetkeä joten se pelko menettämisestä on jotain niin suurta ettei sitä pysty järjellä käsittämään. mutta että kun sulle kerrotaan että toivoton tapaus.... on vaan niin kauheeta...
oletko saanut lekurilta tai sairaalasta mitään yhteystietoja yhdistyksistä joissa ihmiset on kokeneet samaa? esim. kohtuunkuoleminen, kuolleena syntynyt vauva? sori jos tää kuullosti karmeelta mutta ite haluaisin tommosessa tilanteessa sitä vertaistukea. en halunnu mitenkään törkeeltä kuullostaa...
haleja ja jaksamista sulle!
Mulla on viikkoja sunnuntaina tasan 30... Kohdussa ei kuulema kärsi, mutta ei kuulema ulkopuolella pysty elämään... :'(
En ole saanut vertaistukeen yhteystietoja, olen kyllä yrittänyt etsiä... Olen kylläkin ensi viikolla taas menossa ns. kriisihoitajankin kanssa puhumaan...