Lääkäri käski varautua pahimpaan...

Ja sen verran että lapset joilla ei keuhkot ole kehittyneet niin voivat selvitä,onkohan helsinki ainut paikka missä on se hengityskone mihin lapsesi voi laittaa ilman että keuhkot repeää.se ei siis ole tavallinen hengityskone.

Alkuperäinen kirjoittaja leniah:
Ja sen verran että lapset joilla ei keuhkot ole kehittyneet niin voivat selvitä,onkohan helsinki ainut paikka missä on se hengityskone mihin lapsesi voi laittaa ilman että keuhkot repeää.se ei siis ole tavallinen hengityskone.
Jos tällainen on olemassa, miksiköhän mulle ei lääkärit ole kertoneet siitä... Luulisi, että jos siinä on mahdollisuuksia, sitä varmasti yrittäisivät, mutta ilmeisesti niitä mahdollisuuksia ei vain ole...

Täällä odottelen lääkärin puhelua... Pyydän kyllä että saisin puhua lastenlääkärinkin kanssa mahdollisimman pian...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Jos tällainen on olemassa, miksiköhän mulle ei lääkärit ole kertoneet siitä... Luulisi, että jos siinä on mahdollisuuksia, sitä varmasti yrittäisivät, mutta ilmeisesti niitä mahdollisuuksia ei vain ole...

Täällä odottelen lääkärin puhelua... Pyydän kyllä että saisin puhua lastenlääkärinkin kanssa mahdollisimman pian...
Odottaminen on kamalaa!
Jaksuja!!

keskolan hoitsuna ollut
Kyllä on TAYSinkin vehkeet ihan viimeisen päälle ja sellaisiakin hengityskoneita löytyy, joilla voi huonokeuhkoisia keskosia hoitaa. Mutta kun ne GYNEKOLOGIT ei vain tiedä niistä asioista mitään. Älä nyt ihmeessä luovuta kun on maailmassa kaikki apu saatavilla lapsesi pelastamiseksi. Mene ihmeessä TAYSiin synnyttämään niin lapsesi saa heti asiallista hoitoa. Sen osaan kyllä jo ennustaa minäkin, että jos pienessä sairaalassa synnytät niin laitteet ja lääkärit on sen mukaiset. Huonokuntoinen lapsi ei kestä siirtoa toiseen sairaalaan, joten synnytä ihmeessä siellä, missä apu on heti lähellä.

Alkuperäinen kirjoittaja keskolan hoitsuna ollut:
Kyllä on TAYSinkin vehkeet ihan viimeisen päälle ja sellaisiakin hengityskoneita löytyy, joilla voi huonokeuhkoisia keskosia hoitaa. Mutta kun ne GYNEKOLOGIT ei vain tiedä niistä asioista mitään. Älä nyt ihmeessä luovuta kun on maailmassa kaikki apu saatavilla lapsesi pelastamiseksi. Mene ihmeessä TAYSiin synnyttämään niin lapsesi saa heti asiallista hoitoa. Sen osaan kyllä jo ennustaa minäkin, että jos pienessä sairaalassa synnytät niin laitteet ja lääkärit on sen mukaiset. Huonokuntoinen lapsi ei kestä siirtoa toiseen sairaalaan, joten synnytä ihmeessä siellä, missä apu on heti lähellä.
Täytyy siis ehdottomasti kysellä näitä siltä lastenlääkäriltä... Ei ole vielä soittoa kuulunut, sais soittaa jo eikä sitten kun olen ruokakaupassa ja alan siellä itkemään...

A shadieeyah

voimia sinulle jaksamiseen..

ja anteeksi kun sanon, mutta kuten netiketti sanoo ei pidä ihan kaikkea uskoa mitä netissä sanotaan. Varsinkaan keskustelupalstalla harmaana.
Kyllä ne lääkärit tietävät mikä sinun ja masuvauvasi kohdalla on se ratkaisu.
Jos he eivät ole jostakin kertoneet on heillä oma syynsä siihen.
Ettei anneta turhia toiveita vaan hoidetaan asia mahdollisimman pehmeästi.
Koska sittenhän vanhemmat saattaisivat syyttää lääkäreitä jos on annettu turhia toiveita ja ne ei sitten onnistukkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:

voimia sinulle jaksamiseen..

ja anteeksi kun sanon, mutta kuten netiketti sanoo ei pidä ihan kaikkea uskoa mitä netissä sanotaan. Varsinkaan keskustelupalstalla harmaana.
Kyllä ne lääkärit tietävät mikä sinun ja masuvauvasi kohdalla on se ratkaisu.
Jos he eivät ole jostakin kertoneet on heillä oma syynsä siihen.
Ettei anneta turhia toiveita vaan hoidetaan asia mahdollisimman pehmeästi.
Koska sittenhän vanhemmat saattaisivat syyttää lääkäreitä jos on annettu turhia toiveita ja ne ei sitten onnistukkaan.
Niin, tätäkin olen miettinyt... Että pitäisköhän pysyä kokonaan poissa täältä, kun tuntuu että joillekin pitää selitellä että en mä lopputulosta valitse, vaan ennuste on huono, valitsen mä mitä tahansa... Onhan se hienoa, että on tukea ja joistain kommenteista saa toivoa. Mutta kyllä mä niihin lääkäreihin eniten luotan, ja omaan fiilikseen...

Keskolan hoitsuna ollut
Tokihan minäkin sen ymmärrän, ettei kaikkea pidä uskoa mitä keskustelupalstoilla sanotaan, mutta omalla vuosien kokemuksella huonokuntoisten keskosten hoitajana voin ihan käsi sydämellä valaa toivoa MargeSimpsonille. Toivottavasti pääset puhumaan sen lastenlääkärin kanssa ja saat rohkaisua päätöksillesi myös sieltä. Kuten sanottu, ennuste voi olla ennen syntymää olematon ja syntymän jälkeen tilanne voi osoittautua toisenlaiseksi (paremmaksi tai huonommaksi. Muuta en enää osaa sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keskolan hoitsuna ollut:
Tokihan minäkin sen ymmärrän, ettei kaikkea pidä uskoa mitä keskustelupalstoilla sanotaan, mutta omalla vuosien kokemuksella huonokuntoisten keskosten hoitajana voin ihan käsi sydämellä valaa toivoa MargeSimpsonille. Toivottavasti pääset puhumaan sen lastenlääkärin kanssa ja saat rohkaisua päätöksillesi myös sieltä. Kuten sanottu, ennuste voi olla ennen syntymää olematon ja syntymän jälkeen tilanne voi osoittautua toisenlaiseksi (paremmaksi tai huonommaksi. Muuta en enää osaa sanoa.
En mä oikeastaan sua edes tarkoittanut... Tuossa vaan pari sivua aiemmin joku sanoi että hänen äidiltä vedet mennyt 2viikkoa aiemmin syntymää ja että kyllä lapsi selviää jos mä niin valitsen tms. No ei todellakaan kyse ole tuollaisesta... Että noihin ei jaksais selittää että tilanne on toivoton, sitä on itsekin niin raskasta uskoa :'(

Lääkäri soitti ja sanoi että eilen olivat siinä palaverissa puhuneet lastenlääkärin kanssa ja hänen kanta on oikeastaan vielä jyrkempi. Toivottomana pitävät meidän tapausta... Ei kuulema edes päästäisi sinne koneisiin asti... PHKS.n ensi viikolla ja puhutaan siellä lisää...

keskolan hoitsuna ollut
Enkä minäkään tarkoittanut, että SINÄ olisit minua tarkoittanut :) Tuolla aiemmin vain joku totesi, ettei pidä uskoa kaikkea mitä sanotaan.

Voi sinua! Onpa ikävää kun tuollaista sait puhelimessa kuulla. Eipä tuohon tietenkään voi mitään sanoa, mutta toivottavasti konsultoivat kuitenkin neonatologia eikä "tavallista" lastenlääkäriä. Jos päätät Taysissa synnyttää niin ainakin yrittävät kaikkensa, että lapsesi selviäisi. Ketään noilla viikoilla ei jätetä hoidotta vaikka olisi miten huono ennuste. Aina yritetään tehdä jotain. Jos ei muuta pystytä niin ainakin annetaan riittävästi kipulääkettä ja vanhemmille mahdollisuus hyvästellä vauva rauhassa. Jos ehditään niin hätäkaste voidaan antaa tai jos aikaa on riittävästi niin sairaalapappi voi pitää ihan oikean kastetilaisuuden pikkuiselle vanhempien kanssa. Jos vauva sitten menehtyy niin ainakin voi ajatella, että kaikki mahdollinen on yritetty ja jos ei voida tehdä muuta kuin lievittää kipua ja antaa vanhemmille mahdollisuus pitää lasta sylissä niin sekin on todella tärkeää. Enkä nyt halua lannistaa, mutta tämänkin vaihtoehdon halusin sinulle kertoa. Edelleen muistutan, että ennuste on VAIN ennuste.

rene
Voi olla että kaikki käntyy vielä parhaks päin älä luovuta soita vaikka Taysiin tai Helsinkiin tai mee puhumaan yksiyuis lääkärin kans.Selvitä tää asia myös muissa sairaloissa,voi olla että on vielä mahdollisuus pelastaa vauvaa.Mä tiedän monta tapauksia että lääkärit eivät anta toivoa,mut ihmiset siltti eivät luovutta ja pelastavat lapsia!!!Voimia sulle!!!Ja yritää!

ihmeen kokenut
Voimia sulle!

Tilanteesi tuntuu surulliselta. On luonnollista, että varaudut pahimpaan. Mutta aina on toivoa, edes vähän. Paraskaan lääkäri ei voi tietää kaikkea. Varsinkaan, kun kyse on vielä syntymättömästä lapsesta. Joskus luonto näyttää voimansa, ja ihminen on pieni ja mitätön.

Vaikka ennusteet ovatkin aika heikot, ne ovat vain ennusteita.

Meidän pienokaisemme yllätti kaikki oppineet lääkärit. On nyt täysin terve koululainen. Hänen tarinansa opetti monia. Minä opin ainakin sen, että lääkärikin on vain ihminen, ei Jumala. Että elämä on Korkeimman kädessä, loppujen lopuksi.

Minäkin olen nähnyt sen, että keskolassa pienet sairaat vauvat yllättävät joskus maan parhaatkin spesialistit. Se panee lääkäritkin hiljaiseksi ja nöyrästi muistamaan sen, että ihmeitä tapahtuu.

Sinä prosessoit asiaa mielessäsi oikein mukavasti. Se auttaa sopeutumaan tilanteeseen, olipa se sitten mikä tahansa, kun vauvan syntymä koittaa.

:hug: . Ajatukset ovat luonasi. Luota siihen, että lapsesi saa parhaan mahdollisen hoidon synnyttyään. Varmaan kaikki mahdollinen tehdään, mikä vain voidaan. Väkisinhän ei ketään voi elämässä kiinni pitää. Itse en usko, että minkään valtakunnan yksityislääkärit tai yksityissairaalat pystyvät sen enempään kuin muutkaan. Samanlainen henkilökunta ja yhtä pätevät lääkärit ne on muuallakin. Uskon, että sinä ja lapsesi olette ammattitaitoisten, asioista tietävien ja kokemusta omaavien hyvässä hoidossa.

vieras
Olen huomannut, että lääkärit eivät kumoa millään toisen lääkärin valitsemaa hoitolinjaa. Esim. omassa tapauksessa en ole saanut mitään hoitoa lapsettomuuteeni, kun he ovat niin lukeneet aiemmista epikriiseistä.
Mies kun ei tule tutkimuksiin, niin minuakaan ei välitetä tutkia. Oikeastaan
ei tehdä juuri mitään, edes yksityisellä. Joissakin tapauksissa olen kuullut, että naiset ovat saaneet apua ilman miestäkin. Minä en nyt sitä siis saa, kun niin on joku lääkäri jo päättänyt siellä epikriisissä nro X.
Eli pointtini on, että jos yrität saada toisen lääkärin mielipidettä asiaan, ei se välttämättä onnistu, koska lääkärit ovat lojaaleja toistensa diagnooseille ja hoitopäätöksille.

vieras
Joskus tuntuu, että yleisten hoitolinjojen noudattaminen ja oma maine lääkärinä on tärkeämpi kuin yksittäisen ihmisen hätä elämäntilanteessaan. Voisi sanoa, että aina ei apua saa, koska joutuu systeemin lakien oravanpyörään.
On harvinaista kohdata lääkäriä, joka uskaltaisi rohkeasti tehdä päätöksiä potilaan hyväksi. Lääkäri ei ole tietenkään syyllinen ihmisten hätään, mutta miksi aina vedotaan vain tiettyihin lainalaisuuksiin välittämättä ihmisten auttamisesta?

vieraahko
kaikista mielipiteistä huolimatta haluisin korostaa tuota synnytyspaikkaa. yliopistollinen sairaala on aina maansa huipputasoa. jos saat itse valita minne menet, niin sinuna en epäröisi hetkeäkään. siellä on nimenomaan keskittynyt se tietotaito jota vauvasi mahdollinen selviytyminen tulee vaatimaan.

paljon voimia Sinulle ja koko perheellenne. oot iltarukouksessa mukana

palstailija
Otan osaa suureen suruunne :(

Moni täälä käskee toivomaan parasta kokoaika ja ei se ole sekään huono vaihtoehto mutta jos lääkärit ovat sitä mieltä mitä olet kertonut niin eiköhän se ole se lopullinen diagnoosi :(

Itse alottaisin surutyön tekemisen ja valmistautuisin väistämättömään ettei pettymys olisi liian suuri kannettavaksi jos on vain uskonut kokoaika siihen että kaikki menee hyvin loppujenlopuksi ....

Pyydä sairaalalta keskusteluaika surutyön helpottamiseksi ja varmista että saat sitä myös synnytyksen jälkeenkin ja pikkuisen poislähdön jälkeen ...

Kannattaa pyytää semmoinen huone osastolta jossa ei olisi muita äitejä vauvoineen jos se vaan mahdollista :/

Toivotan teille jaksamista ja paljon lohduttavia haleja koko perheelle

Varmasti ihmiset vain hyvää tarkoittavat neuvoessaan ja kertoessaan näkemyksiään. Ja hyvähän se on tietysti tietää kaikki mahdolliset vaihtoehdot. Mutta se ratkaisu minkä sinä ja miehesi teette, tulee olemaan se ainoa oikea kuitenkin. Kukaan muu ei sitä puolestanne voi tehdä. Voimia :hug:

Yhteistyössä