laatu-aikaa omille lapsille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wicked Mary
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wicked Mary

Aktiivinen jäsen
04.05.2006
10 467
3
36
Hevonkuusikko
Meidän uusperheessä on ollut alusta asti niin,ettei mieheni ole halunnut lähteä juuri mihinkään huvipaikkoihin,koska minä ja lapseni olisimme lähdössä mukaan.Mies usein katkerana valittaa,ettei hänellä ole koskaan laatu aikaa omille pojilleen,hän haluaisi mennä leffaan,syömään jne. mutta vain hän+poikansa,me emme ole toivottua seuraa.
Minulla taas ei ole erityisempää tarvetta lähteä vain omieni kanssa,mielestäni voisimme hyvin käydä porukalla...
Miten muissa perheissä,onko teillä tapana käydä,jos siis on perheessä molemmilla lapsia ed. liitosta,käydä huvituksissa vain omien lastenne kanssa? Ja tulisiko minun antaa tilaa enemmänkin miehelle ja pojillensa laatu-aikaan ilman meitä? Minun mielestä ei,koska eikös meidän pitänyt olla perhe,ja perheet kai yleensä tekevät yhdessä kaikkea kivaa...
Kyse ei muuten ole siitä,että maksattaisin lasteni kulut miehellä,jos jossain käymme,vaan molemmat maksamme omien lasten kulut.

Oikein hyviä kysymyksiä. Minusta tuo ei kyllä kuulosta hyvältä, ettei mies halua lähteä huvipaikkoihin, jos sinä ja lapsi olette mukana. Vähän kummallista. Meillä kyllä mennään yhtenä sakkina, sekä niin, että on vain oma lapseni mukana, tai sitten niin, että on kaikki lapset mukana, miehenkin.

MUTTA. Mies käy omien lastensa kanssa syömässä, eikä yleensä kysy minua ja lastani mukaan. Näistä jutuista en ole oikein pitänyt, minusta vähän omituiselta tuntuu. Siinä ikäänkuin korostetaan sitä "erillisyyttä", ettei kuitenkaan olla samaa perhettä, kun ei asuta saman katon alla. Lapsista toinen on jo oppinut, että isän kanssa syödään "hienosti" ravintolassa. Meillä hän ei yleensä syökään. Grillasin kerran pihvejä, ja poikakin jopa söi. Hyvin onnistuivat, mutta mitä sanoi murkku? Ravintolan lehtipihvejä ei mikään voita! Voi kiitos kaunis.

Eli ymmärrä nyt sitten näitä. En ole tupannut mukaan ravintolareissuille. Olen ajatellut, että menkööt. Aikanaan se loppuu kuitenkin. Rahaa en ole minäkään ajatellut, vaikka tietysti se maksaakin. Heidän ravintolalaskuillaan saisi toki muutaman kassillisen ruokaa tälle perheelle ;).

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.06.2006 klo 14:46 vieras kirjoitti:
Oikein hyviä kysymyksiä. Minusta tuo ei kyllä kuulosta hyvältä, ettei mies halua lähteä huvipaikkoihin, jos sinä ja lapsi olette mukana. Vähän kummallista. Meillä kyllä mennään yhtenä sakkina, sekä niin, että on vain oma lapseni mukana, tai sitten niin, että on kaikki lapset mukana, miehenkin.

MUTTA. Mies käy omien lastensa kanssa syömässä, eikä yleensä kysy minua ja lastani mukaan. Näistä jutuista en ole oikein pitänyt, minusta vähän omituiselta tuntuu. Siinä ikäänkuin korostetaan sitä "erillisyyttä", ettei kuitenkaan olla samaa perhettä, kun ei asuta saman katon alla. Lapsista toinen on jo oppinut, että isän kanssa syödään "hienosti" ravintolassa. Meillä hän ei yleensä syökään. Grillasin kerran pihvejä, ja poikakin jopa söi. Hyvin onnistuivat, mutta mitä sanoi murkku? Ravintolan lehtipihvejä ei mikään voita! Voi kiitos kaunis.

Eli ymmärrä nyt sitten näitä. En ole tupannut mukaan ravintolareissuille. Olen ajatellut, että menkööt. Aikanaan se loppuu kuitenkin. Rahaa en ole minäkään ajatellut, vaikka tietysti se maksaakin. Heidän ravintolalaskuillaan saisi toki muutaman kassillisen ruokaa tälle perheelle ;).
Me asumme kaikki saman katon alla,niin minä lapsineni,kuin mies lapsineen.

Uskomattomalta kuulostaa, että mies noin erottelee kun nimenomaan yhdessä pitäisi tehdä ja vahvistaa perhettä yhdessä.
Meillä lähdetään huvituksiin aina yhdessä tai ei kukaan.
Tottakai mies käy esim. pelaamassa poikiensa kanssa jalkapalloa, ihan sen takia, että tämä puolitoistavuotias tyttö ei vielä siihen oikeen pysty. Se on heidän laatuaikaansa keskenään, muuten teemme kaiken niin että kaikki pääsee osallistumaan.

Musta laatuaika lasten kanssa on tärkeää. Miehelläni on lapsi edellisestä suhteesta ja minä aina oikein ehdotan että he tekisivät juttuja myös kaksin. Lapsi vierailee suht harvoin meillä ja minusta on oikein että heillä on myös omaa aikaa kaksin. Meillä on myös kaksi yhteistä lasta ja haluan myös itse viettää laatuaikaa lasteni kanssa ilman isiä. Esim otan toisen lapsen ja lähden leffaan kaksin tai ostoksille yms. Minusta tämä on tärkeää ja mukavaa lapselle saada täysin jakamaton vanhemman huomio. Välillä.

Minusta taas olisi hyvä jos joskus voisin mennä kahdestaan jonkun lapseni kanssa jonnekin. Liian harvassa ovat ne tilanteet ja siksipä yritän vaateostosreissuunkin ujuttaa kahvilassa tai ruokapaikassa käynnin.

Kahden kesken tulee juteltua erilaisia juttuja kuin porukassa ja silloin oppii tuntemaan paremmin omaa lastaan.

Ihan ymmmärrettävää et mies haluu viettää aikaansa vain omien lasten kanssa mut miks se "laatuaika" ei vois olla esim. yhdessä ulkoilua tai vaikka kalastusta tai ihan vaan jotain miesten juttuja ja kävisitte sit koko porukka noi huvipuistoreissut yhdessä. Mä en kyllä vastaavassa tilanteessa sulattais sitä et vaan miehen lapset pääsee tollasiin kivoihin paikkoihin, sehän todella väärin sun lapsia kohtaa etenkin jos kaikki asutte saman katon alla... :(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.06.2006 klo 10:18 sakemannipenni kirjoitti:
mulla on aina silloin laatu-aikaa. omalle lapselle. kun miehen tyttö lähtee äitinsä luokse tai mummia katsomaan =)
Itseasiassa miehellä olisi aikaa omille lapsilleen ollut koko juhannus,kun esikkoni on jo niin vanha että oli omat juhannusaaton kuviot ja keskari meni eilen isälle,on siellä vieläkin,mutta on yksi iso mutta,meidän yhteinen,joka ei ilmeisesti kuulu omiin lapsiin ollenkaan miehen mielestä,koskapa valitti,ettei taaskaan saanut olla omien lasten kanssa,eli miun ja yhteisen lapsemmekin olisi pitänyt poistua kotoa häiritsemästä miestä ja hänen omia lapsiaan... :(

Tosi ikävää että teillä iskä ottaa laatuaikaa noin. Meillä siitä laatuajasta on
riidelty lastenkesken. Miehelläni aikasemmasta liitosta 2 poikaa joista toinen asuu meillä ja toinen äitinsä kanssa. Lisäksi meillä on yhteinen tytär 6 v. Oma tyttäreni on aikuinen omassa kodissaan. Vuosia sitten pojat oli isansä suosiosta kateellisia, varsinkin etäpoika kaipasi täyden huomion saavuttuaan meille. Tyttären synnyttyä iskä meinas vallan olla vaan vauvan ja vanhimman kanssa. Onneksi kaikki järjestyi ja nyt kun oltiin mökillä , sanoi tyttö "iskä rakastaa ...enemmän kuin mua kun se on
sen kanssa enemmän. Pojilla oli hauskaa ja muutenkin meni juhannus ihasti. Teini-ikäiset pojat mukana vielä joka oli iskälle iso asia.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.06.2006 klo 22:02 äitipuoli99 kirjoitti:
Tosi ikävää että teillä iskä ottaa laatuaikaa noin. Meillä siitä laatuajasta on
riidelty lastenkesken. Miehelläni aikasemmasta liitosta 2 poikaa joista toinen asuu meillä ja toinen äitinsä kanssa. Lisäksi meillä on yhteinen tytär 6 v. Oma tyttäreni on aikuinen omassa kodissaan. Vuosia sitten pojat oli isansä suosiosta kateellisia, varsinkin etäpoika kaipasi täyden huomion saavuttuaan meille. Tyttären synnyttyä iskä meinas vallan olla vaan vauvan ja vanhimman kanssa. Onneksi kaikki järjestyi ja nyt kun oltiin mökillä , sanoi tyttö "iskä rakastaa ...enemmän kuin mua kun se on
sen kanssa enemmän. Pojilla oli hauskaa ja muutenkin meni juhannus ihasti. Teini-ikäiset pojat mukana vielä joka oli iskälle iso asia.
[/quote
Kyllä ymmärrän että jos lapset ei asu isän kanssa,niin että kun lapset tulee,voisivat jotain tehdä ihan keskenäänkin,mutta jos kaikki asuu yhdessä kuten meriannan perheessä,ei ne miehen lapset mitään erikoiskohtelua tarvitse,koska eivät meriannankaan lapset sitä ilmeisesti vaadi.muuttais ukko lapsineen muualle asumaan,niin saisi olla rauhassa lapsineen!

Mun mielestä kaikille lapsille olis hyvä järjestää ns.laatu-aikaa ja etenkin erolapset jäävät etän kanssa sen suhteen todella vähälle.Minä äitipuolena patistankin heitä aina tekemään asioita yhdessä ja jään itse mielelläni hieman sivummalle...Näin olisi ihan fiksua toimia mun mielestä uusperheissäkin joissa lapset suurimman osan ajasta on.Tosin silloin tekeminen voisi olla jotain halvempaa ja ns.pienempää kuin esim.huvipuistossa käynti.Lapset tykkää pienistäkin asioista!
Joskus omassa mielessä kyllä käy et jääköhän meidän yhteinen vähemmälle huomiolle kun hänen kanssaan isä ei vietä erikseen laatu-aikaa..No jospa sit meidän mahdollisen eron jälkeen sitä laatu-aikaa tuloo hänellekkin! :laugh:

Meillä kaikki lapset on "meidän". Ei erotella sun, mun ja yhteiset ja jos koko porukka ei lähde yhdessä jonnekin, jako tapahtuu ihan muin periaattein kuin kuka on kenenkin (vauvaa ei aina viitsi joka paikkaan ottaa yms).

Mielestäni pitäisi löytää kultainen keskitie. Miehesi haluaa viettää ns. laatuaikaa oman/omien lasten kanssa välillä. Miksi et sinäkin? Toki tästä pitäisi keskustella eli jos hän haluaa mennä huvipuistoon omien lasten kanssa, niin tee sinä sinä päivänä jotain luxusta omien lastensi kanssa. Vietä heidän kanssa äiti-lapsi-päivä. Mene vuorostani joku toinen päivä huvipuistoon. Asioita pitää pystyä keskustelemaan ja tekemään kompromisseja. Kerroit että sinulla ei ole tarvista lähteä omien lastesi kanssa viettämään laatuaikaa vaan haluat että kaikki ovat aina yhdeässä tekemässä kivaa. Miehesi haluaa tehdä toisin asioita, niin kunnioita hänen näkemystäänsä asiasta. Itse olen saman tyyppinen kuin miehesi tässä asiassa, joten pystyn samaistumaan häneen. Kaipaan välillä tehdä asioita kaksin lapsemme kanssa vaikka etälapset ovat meillä käymässä. Toki silloin en mene huvipuistoon, kun sinne voisin mennä hyvin silloin kuin etälapset ovat kotonaan. Mutta jos he asuisivat meillä, niin toimisin välillä samalla tavalla kuin miehesi. Ja toivoisin että myös mieheni toimisi välillä samalla tavalla. Minä kyllä keksin lapsemme viihdykettä sinä aikana kun mieheni haluaa vaikka käydä huvipuistossa, pyöräilemässä, uimassa omien lastensa kanssa. Minusta olisi suotavaa että hän toimisikin näin välillä. Veri on vettä sakeampaa ja välillä haluaa antaa vain omille lapsilleen laatuaikaa. Lapset arvostavat sitä tuntevat itsensä tärkeiksi omille vanhemmilleen ,kun ei aina ole mukana sitä "äitipuolta". Oma lapsemme myös arvostaa sitä että ei aina tarviste ottaa muita mukaan vaan voimme välillä tehdä asioita kahdestaan. Etälasten ei tarvitse jäädä tuntemaan olevansa vähempiarvoisia. Heidän isänsä voi tehdä heidän kanssaa tällöin jotain kivaa, miehisiä juttuja

Meillä miehen lapset tulevat tapaamiselle. Ja nyt ovat lomalla. Kyllä he viettävät välillä laatuaikaa ihan vaan isin kanssa, tai menevät mummolaan, jolloin me - minä, mies ja meidän yhteinen, saamme omaa laatuaikaamme kolmestaan.
Vietämme myös jonkin verran aikaa kaikki yhdessä, mutta en itse halua olla kovin paljon siinä. Eli haluan itse olla erillään heistä, en jaksa miehen lapsia.

Lapset asuvat siis äidillään ja vain käyvät meillä, mutta luulen, että vaikka he asuisivat meillä vakituiseen, he viettäisivät välillä ns. laatuaikaa vain isänsä kanssa ja vastaavasti mies viettäisi välillä kahdenkeskistä aikaa tämän meidän yhteisen kanssa. Tämmösiä tuokioita tarvitaan.

En vaan tiedä miksi se pitää olla juuri huvipuisto, voihan se olla joku muukin, mutta jos isä toisaalta ei keksi mitään muuta tapaa olla lastensa kanssa irti arjesta kuin huivipuisto... ??

Nytkin meillä mies viettää laatuaikaa ihan vaan arjen merkeissä yhteisen kanssamme, kotona lomalla. Minä olen töissä. Etälapset ovat kesälomalla, ovat nyt mummolassa.
Mies menee etälastensa kanssa laatuaikalomalle ilman minua ja meidän yhteistä pariksi päiväksi. Kaikki saa siis pikkusen kahden keskistä aikaa isin kanssa... :heart:

Yhteistyössä