La Elokuussa 2009/heinäkuun lopussa 2009

Kyllähän noita nimiä on ollut mielessä, mutta esikoisen kohdalla ainakin kävi niin, että vasta sitten kun pienen kääryleen oikeasti näki, niin pystyi päättämään nimestä. Jotenkin vaan jotkut mietityt nimet eivät yhtään istuneet hänelle. Toista nimeä sitten mietittiinkin pitkään, etunimi selvisi aikaisemmin. Jotakin suuhin sopivaa siis nytkin jo pyörittelen mielessä, mutta lopullinen ratkaisu tulee vasta sitten kun sen aika on.

Kyllä mulle vielä farkut menevät jalkaan, mutta pakko se kohta lähteä alennusmyynteihin katselamaan uusia housuja.. ehkä voisi ostaa vaikka mammahousut, menisivät sitten pidempään. Järkytyin tänäaamuna.. en ole pariin kuukauteen punninnut itseäni ollenkaan, tänä aamuna muistin. Voi jessus!!! Sehän näytti 2 kiloa enemmän kuin luulin. Nyt täytyy sitten olla tosi tarkkana, että ei paino ala nousemaan kovinkaan paljoa.. ja joulu tulossa herkkuineen.. :ashamed:

Muuten ei oikein oireita edelleenkään.

Sini, rv 5+2
 
Ja vielä töissä kertomisesta eli yritän pitkittää sitä mahdollisimman pitkään. Viimeksi kerroin pomolle rv 13 ja muille rv 18. Nyt yritän päästä myös tuonne rv 18 asti. Viimeksi pomo otti asian hyvin vastaan. Meillä oli iso projekti ja olimme juuri saamassa sitä päätökseen, ajoitus siis oli hyvä. Samassa työpaikassa olen edelleenkin, mutta nyt ajoitus on todella huono töiden kannalta... saas nähdä mitä sanoo. Onnittelee tietysti, mutta päässään saattaa ajatella jotakin ihan muuta.

Ja vahva tunne on, että tyttö olisi masussa... aika hassua, että tässä vaiheessa sellaista tunnetta voi jo olla... saas nähdä meneekö tunne ihan pieleen! :)

Sini
 
Mulla pömpöttää vatsa jo niin paljon, että kaikki housut puristaa :eek: Tää on kait tätä alkuraskauden turvotusta, niin ja nyt kun olen tuon tupakan poltonkin lopettanut, niin on aineenvaihdunta on muutenkin hidastunut :D On vaan tosi ärsyttävä, kun tuntuu, että kaikki nykyiset vaatteet vaan korostaa tuota mahaa ja ei haluais että töissä kukaan vielä arvaa tästä raskausdesta.
 
meillä kans tytölle ois toiseks nimeks tulossa Elma..ku on miehen mummo-vainaan nimi, joka oli todella tärkee hänelle..se on nätti nimi.. eli siis jo styttö tulis ni ois varmaankin Caroliina Elma Alexandra...elma siis miehen puolelta ja alexandra on mun iso-iso-iso-mummo :)
 


:heart: :heart: :heart: ELOMASUT 2009 :heart: :heart: :heart:

:flower:Meitä on jo 52 masunkasvattajaa!:flower:

nimi................ikä.......synnytyssairaala......monesko lapsi


Heinäkuun 24. päivä
Anna333...........21................Kät....................esikoinen

Heinäkuun 25. päivä
Suveon............?.................?.........................esikoinen

Heinäkuun 27. päivä
Treelo...............29...............TYKS..................toinen

Heinäkuun 30. päivä
Stellina.............27...............TAYS..................esikoinen
Unicco..............30................MKS...................kolmas
piuli..................24................PKKS.................toinen
suzyco.............24................TAYS...................toinen

Heinäkuun 31. päivä
Kaksonen80.....28...............OYS..................esikoinen

Elokuun 1. päivä
Aaka.................25................?.......................toinen

Elokuun 2. päivä
Zebu.................33................?......................toinen
Mooka...............33................SeKS...............neljäs
Mandy81...........27...............K-SKS...............esikoinen

Elokuun 3. päivä
AnnaStiina82.....26..............Kät/KOS.............toinen
heitu.................27..................NKL.................viides
chick-82.............26..................KYS.................kolmas
Mansikkatee......25.................PHKS...............esikoinen

Elokuun 4. päivä
lenan................23................Kät/H...............toinen
Tipi....................25.................JS...................toinen

Elokuun 5. päivä
Tikru70..............38................NKL.................esikoinen
Tuiskuliina.........32................LUS..................kolmas
outiko................24...............K-SKS...............esikoinen

Elokuun 6. päivä
H-a-n-n-e..........29................KYS.................toinen
Starre................23................HYS................toinen

Elokuun 7. päivä
Hudjuke............31...............MHSO...............kolmas

Elokuun 8. päivä
Annitanni...........24..................?...................esikoinen
vintage..............30..................?...................esikoinen
Soila..................30...............K-HKS..............toinen

Elokuun 9. päivä
L3nen...............28..................?.....................kolmas

Elokuun 10. päivä
missLuupää......25...............K-HKS...............toinen
pisita................28...............TAYS.................kolmas
nibbler..............21................MHSO..............esikoinen
miranda-81.......27.................NKL.................toinen
äiti ja esikko......?...................JS...................toinen

Elokuun 11. päivä
Sini74...............34.................JS....................toinen
Hempukka87....21................SeKS................esikoinen

Elokuun 12. päivä
aurora81.........27.................PHKS...............esikoinen
elizabeta.........28.................TAYS................toinen
surppi..............27.................TAYS...............esikoinen
Jopsu87...........21...................JS..................esikoinen
paimentyttö.....29..................NKL...................toinen

Elokuun 13. päivä
Irmeli09............34................TAYS.................kolmas

Elokuun 14. päivä
kiana78.............30................TYKS................viides

Elokuun 15. päivä
ssihinä..............32................K-HKS................kolmas
Oinastyttö85....23.................TYKS.................toinen
Hetken harmaileva................EKKS.................neljäs

Elokuun 16. päivä
Otawa..............33..................OYS..................viides

Elokuun 17. päivä
kleopatra...........29....................JS..................neljäs

Elokuun. 22. päivä
pikkupeikko85...23................K-SKS................toinen

Laskettuaika ei tiedossa
vilmav2.............21.................SeKS...............esikoinen
pippuri81..........28.................KOKS...............toinen
OnSiisKevät......26.................EKKS...............esikoinen
londiliina85......23.....................?..................esikoinen







Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

 
Kiitos Mandy81 et lisäsit. Tääläpäin on kauhee pahoinvointi. aamut ovat mun vihollisia. Ennen aina olin ensimmäisenä ylhäällä jotain tekemässä, nyt mä vietän sängys ja vessas eniten aikaa :LOL: :LOL:
Onks kellään näin paha olo?
Anna ja kirppu 7+6 :heart:
 
Tulin tänne kurkkaamaan oon tuolla heinäkuissa, la 18.7 mutta edellinenkin raskaus meni yliaikaseks ni luulen että syntyy vasta heinäkuun lopulla...

Toi oli aivan ihana runo minkä h-a-n-n-e kirjoitti!!!!!!!! Itkeskelin kun luin sitä.....(oon nykyään vähän herkkä) Onko ideoita tohon loppuun kun ei sitä juhannuksena laitoksella olla....
 
Starre, kaunis nimi teillä lapselle tulossa :heart:

Voi Anna , toivottavasti paha olo helpottaa pian. Mulla on nyt pari päivää ollut seesteisempää pahoinvoinnin kanssa, mutta hampaita ei kyllä yökkimättä pysty pesemään millään :D Oksentanut en ole kyllä vielä kertaakaan, mutta ehtiihän tässä.
 
kiitos :heart: niin siis kaikkihan on vielä ihan sen varassa että JOS sieltä tulee tyttö, mä olen kyllä ihan saletti että tää on poika, mut eihän sitä tiiä.. kahtotaan..

esikko on siis koko nimeltään Casandra Anniina Elisabeth.. anniina multa ja elisabeth oli mun miehen mummon toinen nimi..eli just tän Elman :)
 
huh mikä aamu.. tissejä kivistää,yökkö olo ja alaselkää juilii ni ko menkat olis alkamassa... :eek: :( tästä se sit siis lähtee... ala mahassa on sellainen turvotus olo,ihan ku menkat tosiaa olis tulossa..

tuosta raskauden kertomisesta ni ite en meinaa kertoa ennen ku joskus rv12 jälkee.. kaks mun oikein hyvää tyttökaveria tietää ja tietty toi toinen puolisko mut niissä saa pysyä seuraavat 8viikkoa ainankin, koska mä sitäkm pelkään ni kamalasti.. :ashamed:

mä en mittää nimi asioita ole miettiny olleskaa, en o sillai kunnolla vielä edes intoutunu tästä raskaudesta, edellisestäkin se innostus tuli vasta sit 15rv jälkee.. meillä ku on vaarana se sydämmen johtumis häiriö vauvalle ja se selviää vasta 16-18rv ultrassa, ku pytsyvät tutkii sydämmen rakenteita sit paremmin.. meillä siis ravataa ultrissa ihan urakalla ku seurataa kaiken maailman juttuja..

toinen puolisko rupes eilen puhuu sit järjestelyistä, hää siis rakentaa omakoti taloa.. tokas sit vaan et on varmaa ruvettava sitä yläkertaa nyt rakentaa sit heti alkuvuodetsa, mä siihen et minkä takia? ni se vaan et mahtuu kaikki kolme lasta taloon.. :LOL: mä olen sitä kiusoitellu et jään asuu omaan kämppääni.. :LOL: :LOL: :LOL: (onnistunee todellakin juu) mun tällä miehellä siis on itelläänkin yks lapsi jo ennestää ja ja mulla yks, eli siis tää on nyt eka yhteinen sitten..

olette puhuneet noista vitamiineistä ja foolihaposta jne, ni syökää multitabs raskausvitamiinia, siinä o kaikki ne tarvittavat, rauta, d-vit, foolihappo jne.. kandee tutustua.. ;) foolihappoahan suositellaa ekan kolmanneksen aikana, koska se auttaa sulkemaa sikiöllä jonku selkä ydin jutun tms.. (en nyt tarkkaa etes muista)

joku uusi oli kyselly varhaisultrasta ni ilm täällä on ihmiset käyny yksityisellä omakustanteisesti, en nyt muista miten onko joillain paikoilla et kunta tarjois,varmaa todella harvat kunnat, mut se neuvolan kautta oleva eka ultrahan tehään 10-13viikoilla kyllä sit.. mulla on itellä noide kaikkien juttujen takia se ultra kunnan tarjoomana koska oon ä-polin seurannassa jo nyt heti alusta asti.. ja noi varhais ultrassa viikko heittämät, ni niistä ei mun mielestä paljon tarvii välittää, se pieni papu on kuitenki niiiiiiiin hankala mitata tyylii rv 6-7 et ei siinä sillai tietoo tuu lasketusta ajasta, meille ainakin on sanottu et la määritetää vasta siellä 10-13viikon ultrassa, tuo varhaisultran tarkoitushan on vaan todeta et alkio on olemassa,on oikeessa paikkaa ja mahd syke löytyy.. :)

tänää teki tuossa aamulla tiukkaa toie sikon p-vaipan vaihto.. :x kyllä oli sillai et yöks.. toine katto mua ihmeissää et mitä sä äiti duunaat.. :D

kiva ku on aktiivisia kirjoittelijoita paljon täällä :) mut sanokaa mun sanonee et olo ku tukaloituu loppuakohden ni taitaa näppäimistöjen ahkera käyttö loppumaa.. ;) :D täällä kirjoittelin viime raskaudessakin, ni ei paljon tarvinnu istua koneella ko mukula rupes painaa tonen alas..

mut sellaisia, nyt lähdettävä touhuamaa kotiaskareita ko tuo pikku ukkokin ulkona koisaa nyt..

vointeja kaikille masuille ja yökköilijöille jaksuja.. :heart:
 
No nyt se tapahtu mitä oon pelännytkin... tänään aamusta tuli verta. :( Ei mitenkä kauheen paljoa, mut sillai et erotti. Pyyhkiessä paperiin ei ole tullut mitään. Itkusta toettuani soitin polille ja siel neuvottiin vaan odottelemaan ja tarkkailemaan tilannetta. Valmiiksi jo surettaa, et tulee km :'( ...
 
Surpille :hug:

Mulla alkanut jonkinsortin pahoinvointi ja väsymys on aivan karmee...mitään oksennuksia ei ole tullut vielä mut ei ole kaukana ollut. Olette puhuneet varhaisultrasta. Itse en aio tällä kertaa mennä, sillä kaksi raskautta on päättynyt keskenmenoon vaikka varhaisultrassa onkin näkynyt syke ja kaikki ollut mallillaan. tuntuu vielä raskaammalta mennä np-ultraan ja todeta et sykettä ei enää löydy.. :'(

Ai niin, unohdin mainita että ikää löytyy 25v. jos viitsitte päivittää listaan, kiitos!

Raskaus multitabseja syön, juurikin sen foolihapon takia. Eivät kuulemma neuvolassa mitään suosittele mut tuskin siitä haittaa on. Ruokavalio on tällä hetkellä leipä, murot, jugurtti ja mehu...keittoja pystyy syömään mut ei mitään 'kunnon' ruokaa.

Vointeja kaikille

Tipi ja masu 6+2
 
surppi :hug: mun kaverillakin tulee välillä verta, mut niin vaan pikkunen kellu ultrassa,et toivotaan ettei olis vakavaa.

niin kysyn nyt uudestaan kun edelliseen viestiini kukaan ei vastannut,et saako verta syödä?

ja täälläkin eka pahoinvointi aalto tänään.just kehuskelin eilen miehelle et kylläpä on hyvä olo,ei uskois et olis raskaana. nyt sit tissit kipeet ja öklöttää...


Hempukka87 5+2
 
Voisin varovaisesti ilmoittautua mukaan elokuisiin odottajiin. Tosin täällä ollaan vasta niin aluillaan, että kuukautisten tulisi saapua v-lopun aikana, mutta toivottavasti ymmärtävät pysyä kaukana minusta! Plussatestin tein toissapäivänä, kolmella testillä testasin, ja kaikki näyttivät melko vahvaa plussaa. Viikkoja on kasassa siis vasta 4+0, laskettuna OYS:n raskauskiekolla.. Jännittää kamalasti tuo viikonloppu, ja toisaalta harmittaakin, että menin testaamaan niin aikaisin. Oletteko te testanneet ennen kuukautisia ja tuliko niiden oletettuna alkamisajankohtana vuotoa?

Oireita mulla on ollut oviksesta asti jatkunut tissikipu, nyt on nännitkin kipeytyneet. Mahassa on myös nipistellyt, varsinkin iltaisin. Nälkä ja väsy on myös kamalat! Toivottavasti tämä olisi nyt oikeasti sitä itseään, emmekä joutuisi miehen kanssa pettymään viikonlopun aikana.

Kamalaa vuodatusta. ;) Jotenkin sitä ei vaan tohdi ajatella, että olisi oikeasti raskaana, testistä huolimatta. Ja toisaalta sitä yllättää itsensä ajattelemasta jo raskaudesta kertomisesta ystäville ja perheelle. Onko teillä ollut samanlaisia ajatuksia alussa?
 
Työmotivaatio on ollut tänään ihan hukassa, mutta sain sentään jotakin aikaseksi, nimittäin eka neuvola on 8.1. ja np -ultra 20.1.

En ole varma veren syömisestä, mutta eikös se kuitenkin kunnolla lämmitetä ja kypsennetä, joten eiköhän se ole ihan ok?
 
Onpas ihanaa, kun minulla on kunnia liittyä joukkoonne :flower:
Maanantaina plussasin haalean, mutta keskiviikkona viiva olikin jo tosi selvä. Omien laskujen mukaan pitäisi olisi menossa rv 5+1.
Ensimmäinen neuvola-aika on 5.1.09. Varhaisultrasta en osaa vielä sanoa. Pitää miettiä asiaa vielä.
Ikä on 26 v ja sairaala on joko kättäri tai naistenklinikka.
 
Irmeli09
Hempukka: Ei minullakaan varmaa tietoa tuosta verestä, mutta en koskaan muista mistään lukeneeni ettei saisi syödä.

Pitäisiköhän minunkin aktivoitua ja soittaa neuvolaan. Pitäisi vain muistaa soittaa tuolloin soittoaikaan joka on 11-11.30 ja se ajoittuu aina lasten kanssa ulkoiluun. Silloin on tosi helppo unohtaa koko asia ja muistaa vasta kun on kömmitty kotiin ja kello on liian paljon :| .

Surppi :hug: . Toivottavasti vuoto ei ole pahentunut. Minulla tuli esikoisesta ruskeata tuhruvuotoa joskus viikolla 6. Kesti useampia päiviä ja olin aivan paniikissa. Menin työterveyden kautta silloin myös ultraamaan tilanteen vaikka pääsinkin vasta muutaman päivän päästä kun oli silloin juuri joku pyhä (vappu). Toivottavasti sinulla myös vaaratonta tuhruilua, täällä peukut pystyssä.
 
Surppi: :hug: Toivottavasti ei menis kesken...

Aurora: Kyllä sitä massua sillon jo näky mutta pomolta sain salattua kyllä siihen 2kk ennen loman alkua. Tosi,tosi harvoin edes näin mun esimiestä,et se varmasti vaikutti asiaan... :) ja löysät työvaatteet aina päällä niin ei siinä sit nähny paljoakaan. Pari mummua meidän talosta ei tienny ollenkaan et oon raskaana ja hämmästeli vaan et mistäs se vauva siihen tupsahti! Mulla oli tosi pieni masu ja kai ne vaan ajatteli et oon vähän pyöree kun talvitakki oli päällä aina kun törmättiin. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupeikko85:
ja nii sitä piti kysellä et onks teillä kellää uudellee synnyttäjällä sektiolla edellisiä tullu?? mua vähän kauhistuttaa kui käy tuon sectio haavan ku on pystyssä et kui venyy ja paukkuu??
mulla on molemmat aikaisemmat raskaudet päätyneet sectioon ja pysty viiva kummallakin kertaa tehty.. 3v meni ekan ja kakkosen välillä eikä mitään ongelmaa ollu haavasta, vaikka maha kasvoikin TAAS kauheesti :D ja nyt on siis taas vajaa 3v kun kolmonen sitten tulee maailmaan ja tälläkertaa suunnitellulla sectiolla elikäs sitten jo kolmas sectio...saattaapi jäädä sitten viimeiseksi..

Paljon on taas uusia tullut mukaan!!! Kivaa kun on porukkaa, aina jollain jotain sanottaa :LOL: ei tuu hiljasta pinoo ei.

:hug: Surppi Toivottavasti kaikki hyvin ja on vain alkuraskauden vuotoja!!! Monilla niitä taitaa olla ja kuitenkin kaikki vauvalla ok. Itsellä ei ole koskaan ollut, joten ei ole henk.koht.tietoa/kokemusta.. :|

Nimistä oli jo myös jutustelua...vaikeaa tulee olemaan sopivan nimen löytäminen kolmannella kertaa varsinkin jos poika tulee (jota kyllä vahvasti epäilen) kun jo kahdelle annettu niin monta hyvää nimeä.. tytölle taas voi olla vaikeakin keksiä kun niin paljon mistä valita. Eniten harmittaa se että monet nimet on jo "varattuja" eli kaverin lapsilla tai naapurissa jo tietyn niminen lapsi niin ei samaa kehtaa antaa.. :( mutta onhan noita vielä monta jäljellä.. pojalle tällähetkellä vahvimpina: ALEKSI, MISKA etunimiksi ja tytöltä puuttuu etunimi vielä, mutta muuten olisi ILONA OLIVIA..Ehdotuksia saapi antaa!!!!!!!! Ite en millään pysty vasta sitten aloitta nimen mietintää kun vauva jo kainalossa, ei riitä se 2kk millään... B)
 
Aurora mulla ihan samanlaisia tuntemuksia mahassa kumartuessa. Töissä joudun sitomaan paljon lasten kenkiä ja laittamaan lahkeita kunnolla. Todella epämiellyttävä tunne. Pitää aina toisen kengän/lahkeen jälkeen nousta kunnolla istumaan ja sitten vasta laittaa toinen.. Oon jo miettiny, että oonko muka kuvittelu sen :D ku en olis uskonu, että näin aikasin jo tuntuis..
H-a-n-n-e aivan ihana tuo runo :heart:
 

Yhteistyössä