La Elokuussa 2009/heinäkuun lopussa 2009

Hei :wave:

Täällä olisi uusi odottaja mukaan listaan. Vielä en oikein ymmärrä, että todellakin 4. lapsi olisi tähän perheeseen tulossa, mutta kai se todellisuus jossain vaiheessa iskee ja lujaa :D

Oireita ei kuvotuksen lisäksi ole vielä muita, kuten ei ole ollut aiemmissakaan raskauksissa. :whistle:

Täällä kotona siis vilistää jo 3 lasta. POIKA 07/2001, TYTTÖ 08/2005, POIKA 03/2008 :heart: Eli siis nuorin lapsemme on vasta 9 kuukautta, mutta uusi vauva oli ihan suunniteltu juttu :heart:

Laskettuaika on vielä hieman epäselvä sekaisin olevan kierron vuoksi, mutta jostain laskurista sain 17.8.2009
Ikää on 29 vuotta ja synnytyssairaala tulee olemaan Jorvi.

Ihanaa odotusaikaa kaikille ja toivotaan, että kaikki pääsemme loppuun asti eli tarrasukkia kaikille pienille toukille :heart:

*kleopatra*
 
Huomenta ja tervetuloa uudet myös minun puolestani.

Tänään alkoi sitten pahoinvointi, mutta oksua ei tullut. Tuntuu vaan tosi ikävältä olla täällä töissäkin, kun tuntuu että laatta lentää hetkenä minä hyvänsä. Mutta toivotaan, että ei.
 
Menin sitten tekemään taas raskaustestin ja ekaa kertaa siellä ei ollutkaan enää mitään haamua vaan vahvaakin vahvempi +viiva :heart: Jotenkin nyt on sellainen olo että nyt voin oikeasti alkaa ajattelemaan että meille tulee toinen lapsi. Eilen juttelin poikani kanssa 2,5vuotta ja kysäsin että mitä hän tykäis jos hänelle tulis pikkusisko tai -veli. Poika sanoi että sisko olis kiva ja pitääkin kirjoittaakin heti joulupukille asiasta, siinä se sitten kirjoitteli lattialla toivomuslistaa jossa kuulemma luki että hänelle sisko ja tietokone sekä äitille ruokaa :LOL:
 
Tervetuloa munkin puolesta kaikille uusille..ja ihania ultrakuulumisia Mandy81 ? kovasti himottais mennä käymään yksityisel ultrassa mut viimeks ku kysyin ni se oli kelan korvauksien jälkeen melkeen 120e Hyvinkäällä terveystalossa..mut en sit tiä et miten se niin kallis vois olla jos mehiläises ei oo ton kalliimpi.. pitää ottaa selvää.

meillä ollaan puhuttu meiän tytölle että meille tulee vauva, koska hän alkoi hokemaan ko.lausetta jo viikkoja enne kun mä edes plussasin..joka on todella outoo..mut niin se neiti vaan lallatteli kaikille et kun meille tulee vauva.. :) oli siinä sit ittelläkin hieman kelaamista kun plussasin et hetkinen..mites se neiti on jo voinu tietää..no neidin nimen alkuperä tarkottaa kyllä ennustajaa, mut no niin :LOL:

Peiton heiluttamisesta sen verta et kyllä me ollaan pariin otteeseen harrasteltu, mut jotenkin mä oon paljon varovaisempi ku mun mies, joka esim saattaa tarraa tosta etuvarustuksesta pikkasen liian lujaa kiinni ni saa huomauttaa et auts!!

Nyt syömään..--->
 
Onnittelut Mandylle ja Stellinalle hyvistä ultrakuulumisista!
Ja kaikille uusille onitteluja ja tervetuloa! :flower:

Täällä alkaa jännittämään oikein urakalla, kohta pitäisi lähteä kohti ultraa...
Eipä taida irrota nyt enempää, palailen kertomaan sitten kuulumisia.

Treelo 7+2
 
varovasti täältä nostelen päätäni mukaan, koska hyvin haalean plussan sain eilen aikaseks aamulla.. Taustaa vähän mulla useita km takana, 11/07 syntynyt keskospoika noiden km jälkeen poitsu tul pari kk etuajassa.. itsellä harvinainen sidekudossairaus, mikä vaikeuttaa raskautta aikalailla, heti alusta asti km riski on massaväestöön verrattuna suurempi jne..

maanantaina olsi eka neuvola jo, koska mulla aloitettava ASA ja klexan tähän raskauteen nyt sit.. raskaus ei ollut millään tapaa suunniteltu, mitää ehkäsyä en pysty käyttää tuon sairauden takai ja kumit ei houkuttanu nini.. :eek: tässä sitä nyt sit ollaa.. sen verran vielä kerron et ollaan tuon esikoisen isän kans erottu, mulla siis uus kaveri ollut jonni aikaa tässä jo, mut yksissä on keretty olla vain reilu5kk, et suht tuore juttu juu.. :snotty: mut näillä mennää.. aborttiin en pystys mistään hinnasta joten niiin...

mitähän muuta, mulla tosiaa sairauden takai todella suuret riskit raskaudessa, aiheuttuu mm ennenaikaisuuden,toivoa ei paljon ole annettu et yli 35rv mentäisi, mun sairaus voi myös aiheuttaa lapselle mm kasvuhidastumaa,laiskapulssisuutta jne jne.. et helppoa tästä ei tuu,mut toivotaa et täällä saa paljon jutustelu seuraa nyt sitten..

ja juu synnytys sairaala olis KSKS ja la olis omien laskujen mukkaa vissii 22.8.09 ja tosiaa pikku kakkonen tuloillaa siis..

 
ni juu ja mulla ikää 23v, tammikuussa tulis sit 24w täytee.. mulle tulee ultria mielettömästi, varhais ultran tekevät kans tuossa vissii joskus 7viikolla,ku ma saan sen varattua vaan.. mut tosiaa joudun vissii tuossa puolen välin tienoolta asti juoksee si viikon parin välein ultrassa..
 
Tervetuloa kaikki uudet taas, ja onnea:)
Tosi aktiivinen pino meillä.. hienoa :)
Täällä oireet ennallaan, pahaa oloa ja rintojen arkuutta sekä armoton väsymys. Eilen oli hauska tilanne ku olin tyttären kehityskeskustelussa päiväkodilla ja sit oli pitäny täyttää sellanen paperi et tytär ite vastaa kysymyksiin. Kohdassa toiveet luki sitte että hän toivoo kovasti pikkusiskoa tai veljeä. Täti tuumi siinä et ihana :) Mulla piti pidätellä tosissaan et sain pidettyy sisällä tiedon et tulossa se jo on :D
Tällasta tänne...:) Mukavaa viikon jatkoa!:)
 
Moikka!

Tervetuloa uusille.

Täällä ei ole ollut tuhruttelua eilis aamun ihan vaaleenruskean tuhrun jälkeen. Mulla on myös ihan raskaus-olo. Maha pömpöttää ja huonoa-oloa on ollut tänään ja eilen aamupäivällä. Huomenna siis on se ultra ja toivottavasti sen pienen pieni sydän siellä sykkisi.

Kiitokset kaikille tsemppauksista, kyllä mä alan uskoa, että kaikki on hyvin.

Sitten vielä noista ruuista. Saako muka valkohomejuustoa syödä? Mä oon ajatellut et se luokitellaan homejuustoihin. Vuohenjuusto taitaa olla tehty pastoröimattomasta maidosta?? Se ois mun herkkua.
 
ihan täysillä ja toinen on noi Myrttisten valkosipulisuolakurkut..niitä menis ihan älyttömästi :) Mut mut ehkäpä mä yritän vaan pysytellä nois mandariineis ja muissa hetelmissä, ku esikosta tuli sillon kerättyy painoo +24kg ni jos tässä ei nuin paljoo tulis.. :LOL: ku sillon taltutin pahaaoloa erilaisilla berliininmunkeilla ja lihapiirakoilla yms yms..tosi "terveellisellä" ! :ashamed: Hyvin kyl on siis kaikki kilot karissu mut kuitenkin..

Ihana kun meitä on näin paljon ja kaikki höpöttää :heart:
 
Moikka kaikille! Olen kahden lapsen äiti turusta. Vanhin on 4-vuotias ja poika huomenna 4kk.. itsellä ikää on 23v, ihan piakkoin 24 =)
Laskettuaika on 15.8 ja paikkana TYKS
Nykyinen raskaus tuli hieman yllätyksenä, mutta iloisena :heart: , hieman vaan jännittää, et miten niiden kanssa sit pärjää, ku ikäeroks tulee vaan vuos.. kääk! Luulen et kaikki menee silti hyvin.. tänää oksensin ekakerran.. viimeraskaudessa pahoinvointi alko vasta viikolla 10-11 ja kesti viikoille 19! Tästä se nyt sitten taas lähtee.. =) Ja ONNEA KAIKILLE ODOTTAJILLE!
 
Irmeli09
Tervetuloa kaikille uusille :D !

Mietin vielä tuota minun mahani kasvua. Katselin tuossa aamulla mahaani eikä se nyt mitenkään järisyttävän suurelta vaikuttanut. Tuli mieleen siinä kun joku mainitsi kasvavan mahan ja luulotautisuuden suhteen :saint: . Olin jo tekemässä itsestäni diagnoosin. No nyt päivän mittaan taas tuota odotusvatsaa on enenemässä määrin lähtenyt ilmaantumaan. Jotain turvotustahan tuo on, ei se vauva tuolla mahassa nyt ihan määrättömästi tilaa vie näillä viikoilla :LOL: . Aika hassu juttu vain, että nuo raskaushormonit voivat vaikuttaa tällä tavalla. Eipä pääse ainakaan unohtamaan että on raskaana. Etova olo on täällä ihan alun jälkeen helpottanut. Muuten ei ole mitään mutta aina klo 16-17 välillä tulee tosi ontto ja ikävä olotila. Tuo on tietysti se ajankohta kun mies lopettaa työt, lieneekö jotain tekemistä tuon asian kanssa. Kotiäippänä voi huonoon oloon viitaten sysätä nuo tenavat iskän hoiviin ja painua sohvan perukoille lepäilemään :saint: .

Irmeli + Armas-Armi 4+6
 
Starre:Kiitos paljon! =)
todellakin nopeeta toimintaa.. tais aikuisilla ihmisillä unohtua jotain siinä sähellyksessä.. ;)
ja totta, tytöstä on nyt jo apua äidille.. kovin hoitaa pikkuveljeä päivittäin ( seurustelee ja näyttää leluja lattialla ) =)
 
Mitenhän lapset muuten käsittää tuon raskaus-jutun. Mieheni 4 vuotiaille ollaan sanottu että minun mahassa kasvaa vauva. Kyllä ne sen muistaa ja ns. tietää, mutta kovin kiinnostuneita eivät tunnu asiasta olevan. Aatteleekohan ne että se on jotain leikkiä vaan :)

Täällä menee tasaisesti. Alkuraskauden ultraan en ole menossa. Ei tässä oikein ole aikaa ja inspistäkään.
Mandyn ja stelliinan ultrakuulumiset oli kyllä ihana lukea. Jotenkin siitä sai sellaista potkua, että ehkä meilläkin on sitten kaikki hyvin :)

Irmeli, miulla kans maha aamulla vielä aika litteä, mutta päivän mittaan isonee aina. Oon aatellu, että se johtuu siitä kun yöllä se litistyy kun on vaakatasossa ja päivän mittaan putoaa taas paikoilleen :LOL:
 
mä voin sanoa ihan kauhulla odottavani sitä mahan pömpötystä ja kasvua... :whistle: mulla meinaa on kohtu eteenpäin kallellaa ja maha tulee tosi aikasee näkyvii,edellisestä en mahtunu yksiinkää o miin housuihin rv12, ja eikös se ole vähän et kakkosesta vielä kasvais vähän vauhikkaammin tuo etumus...? :D

mulla oli edellisessä raskaudessa kaikki mahd ongelmat het alusta asti vähän pelottaa tää raskaus et meneekö samaa rataa.. :| pahoinvoinnilta onenks säästyin sillai et mua yökötti vaan iltaisin..

kyselyä kuinka moni on jo raskaudesta kertonu? tai millo meinaatte kertoa? entäs onks kukaa mamoista polttanu nyt ennen raskautta? tää meinaa röökaa ja olis pakko lopettaa nyt sit, tsemppi kaveria voisin olla vailla :D

ja nii sitä piti kysellä et onks teillä kellää uudellee synnyttäjällä sektiolla edellisiä tullu?? mua vähän kauhistuttaa kui käy tuon sectio haavan ku on pystyssä et kui venyy ja paukkuu??
 
Aikasemmin kyselin minäkin muita sectiolla synnyttäneitä..joten TÄSSÄ OIS NYT YKS ainakin sun lisäks. Pelottaa juu miten paikat kestää..toivottavsti hyvin.. :) mulla haava on vaakatasossa, sulla ilmeisesti ollu sit hätäsectio ku pystyyn?

Kyselyyn ni ollaan kerrottu jos on ollu sellain fiilis..mut oon kyl kaikille sanonu joille oon kertonu et ollaan vielä niin alussa et ei tässä tiedä miten käy..koska optimistia pitää aina olla..eiks jeh :LOL: töissä suurinosa arvas ku en oo tupakkia enää polttanu, eli lopetin heti ku plussasin..tai noh..taisin mä yhen tai kaks hermo röökiä polttaa ennen ku mies tuli kotiin ja kerroin et nyt ois tällain tilanne..kun ei siis oltu suunniteltu toista vielä ainakaan vuoteen, koska meillä on iso projekti meiän talon kanssa (vanha rintamamiestalo) ni ei sit rempan keskelle meinattu tehä, mut ihan kiva näinkin..
 
Pikkupeikko vielä...sanottiiks sulle mitään section jälkeen siitä et onko alatiesynnytys pois suljettu vaihtoehto..ku mulla ne sano ettei oo mitään syytä etteikö toinen vois alakautta syntyy. neidillä oli siis pää viistomitassa ja mentiin ponnitusvaiheesta (45min) sektioon. Kiinostaa vaan tietää :) onhan toki automaattisesti synnytystapa-arvio tähän raskauteen section takia et siellähän se sit viimestään selviää..ehkä.
 
Minulla on nyt 3½ -vuotias tyttö tullut maailmaan suunnitellulla sektiolla perätilan vuoksi. Haava siis vaakatasossa. Kyllä se varmaan vähän venyy, mutta minulle sanottiin silloin, että vuosi olisi hyvä olla seuraavaan raskauteen aikaa, että haava ehtii takuulla parantua. Nythän siitä on jo paljon kauemminkin, joten en ole huolissani, eiköhän se kestä.

Raskaudesta ei ole vielä kerrottu kenellekään, molempien vanhemmille kerrotaan sitten jouluna. Menen vielä 22.12. ultraan varmistamaan, että masussa todella on jotakin, ainakaan sitä ennen ei kyllä puhuta kenellekään mitään. Töissä kerron varmaan vasta sitten kun on ihan pakko eli kun raskautta ei enää mitenkään voi peitellä. Toivon pääseväni tuonne n. viikolle 18... Kavereille varmaan kerrotaan np -ultran jälkeen. Viime raskaus päättyi siihen eli vauvalla ei enää tuolloin sykettä löytynyt, joten tuo np -ultra tulee olemaan meikäläiselle kova paikka.

Muuten ei juurikaan oireita. Menkkamaiset kivut ovat selvästi nyt vähentyneet, välillä vaan enää pikkuisen juilii. Rinnat ovat kosketusarat, mutta muuten ei oikeastaan mitään. Hyvin siis pyyhkii!

Sini, rv 5+1
 
Tänne ei mitään ihmeitä kuulu, väsyttää vain. Pikkupeikko85 kysyi raskauden kertomisesta. Ei olla kerrottu kenellekään, eikä varmaan ihan heti kerrotakaan. Eniten oikeasti hirvittää omalle äidille kertominen, pelkään et alkaa paasaamaan töihinmenosta ja siitä kuinka sitten kuvittelen pärjääväni kahden pienen lapsen kanssa kotona jne. Nyt en vielä jaksa sitä kuunnella.

Sini74 meillä on sama ultrapäivä! Ja melko samoissa päivissä mennään. :)

paimentyttö ja leijonanpentu 5+0
 


:heart: :heart: :heart: ELOMASUT 2009 :heart: :heart: :heart:

:flower:Meitä on jo 50 masunkasvattajaa!:flower:

nimi................ikä.......synnytyssairaala......monesko lapsi


Heinäkuun 24. päivä
Anna333...........21................Kät....................esikoinen

Heinäkuun 25. päivä
Suveon............?.................?.........................esikoinen

Heinäkuun 27. päivä
Treelo...............29...............TYKS..................toinen

Heinäkuun 30. päivä
Stellina.............27...............TAYS..................esikoinen
Unicco..............30................MKS...................kolmas
piuli..................24................PKKS.................toinen
suzyco.............24................TAYS...................toinen

Heinäkuun 31. päivä
Kaksonen80.....28...............OYS..................esikoinen

Elokuun 1. päivä
Aaka.................25................?.......................toinen

Elokuun 2. päivä
Zebu.................33................?......................toinen
Mooka...............33................SeKS...............neljäs
Mandy81...........27...............K-SKS...............esikoinen

Elokuun 3. päivä
AnnaStiina82.....26..............Kät/KOS.............toinen
heitu.................27..................NKL.................viides
chick-82.............26..................KYS.................kolmas
Mansikkatee......25.................PHKS...............esikoinen

Elokuun 4. päivä
lenan................23................Kät/H...............toinen
Tipi....................?...................JS...................toinen

Elokuun 5. päivä
Tikru70..............38................NKL.................esikoinen
Tuiskuliina.........32................LUS..................kolmas
outiko................24...............K-SKS...............esikoinen

Elokuun 6. päivä
H-a-n-n-e..........29................KYS.................toinen
Starre................23................HYS................toinen

Elokuun 7. päivä
Hudjuke............31...............MHSO...............kolmas

Elokuun 8. päivä
Annitanni...........24..................?...................esikoinen
vintage..............30..................?...................esikoinen
Soila..................30...............K-HKS..............toinen

Elokuun 9. päivä
L3nen...............28..................?.....................kolmas

Elokuun 10. päivä
missLuupää......25...............K-HKS...............toinen
pisita................28...............TAYS.................kolmas
nibbler..............21................MHSO..............esikoinen
miranda-81.......27.................NKL.................toinen
äiti ja esikko......?...................JS...................toinen

Elokuun 11. päivä
Sini74...............34.................JS....................toinen
Hempukka87....21................SeKS................esikoinen

Elokuun 12. päivä
aurora81.........27.................PHKS...............esikoinen
elizabeta.........28.................TAYS................toinen
surppi..............27.................TAYS...............esikoinen
Jopsu87..........21...................JS..................esikoinen

Elokuun 13. päivä
Irmeli09............34................TAYS.................kolmas

Elokuun 14. päivä
kiana78.............30................TYKS................viides

Elokuun 15. päivä
ssihinä..............32................K-HKS................kolmas
Oinastyttö85....23.................TYKS.................toinen

Elokuun 16. päivä
Otawa..............33..................OYS..................viides

Elokuun 17. päivä
kleopatra...........29....................JS..................neljäs

Elokuun. 22. päivä
pikkupeikko85...23................K-SKS................toinen

Laskettuaika ei tiedossa
vilmav2.............21.................SeKS...............esikoinen
pippuri81..........28.................KOKS...............toinen
OnSiisKevät......26.................EKKS...............esikoinen
paimentyttö......?.....................?...................toinen






Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

 
Tervetuloa mukaan uudet: Soila, kleopatra, pikkupeikko85 ja Oinastyttö85! :flower: =)

Meitä on jo 50! VAU!

outiko Minkä merkkistä epilepsialääkettä syöt? Mun työkaverilla on epilepsia ja lapsiakin sais tulla. Ei vaan oo tullu. Kerroin hälle, että mun "keskusteluryhmässä" yhdellä on lääkitys ja on raskaana. Työkaverini lääke on Deprakine.

Tsemppiä kaikille kuvotuksen ja pahoinvoinnin kanssa! :heart:

Tänään oli mulla toinen aamu, kun ei oikein menny aamupala alas. Ja kun laitoin itselleni evääksi kalakeittoa rasiaan, meinäs okso lentää. Jotenkin se haju sieppas jostan tuolta syvältä. Tisuja on alkanu aika paljon kolottamaan. Ja turvonneet ovat! :D Mielenkiintoista seurata mihin asti b-kupit venyy tämän taipaleen aikana. Muuten hyvä olo. Ei edelleenkään sen ihmeempiä tuntemuksia.

Ultrakuva kulkee käsilaukussa mukana. :)

Mandy ja nappula 6+3
 

Yhteistyössä