Kysymys suunnitelluista sektioista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Viikkoa ennen laskettua aikaa tehtiin suunniteltu sektio. Syynä lääkäri piti perätilaa, ahdasta lantoita ja vauvan koko arvoitiin yli neljä kiloiseksi. Yli neli kiloinenhan sieltä sitten tuli.

Tämän jälkeen on ollut kaksi alatiesynnytystä. (Eikä mun lantiossa mitään ahtautta ollut. Niih. :D )

no mulla sellainen tilanne että alle viikkoa ennemin laskettua aikaa huomasivat että onkin perätilassa vauva. tää huomattiin siis perjantaina. maanantaille tuli leikkausaika. ja keskiviikko olis ollu sitten oikea laskettu aika

Suunniteltu sektio tehtiin 38+1, A-vauvan perätilan takia. Oisivat lääkärit ootelleet varmaan vielä pitempäänkin, mut ite halusin jo vauvojen syntyvän kun olin jo 3vkon makoillut sairaalassa raskausmyrkytyksen takia.

Tasan viikko enne laskettua aikaa perätilan vuoksi. Perätila huomattiin viimeisellä neuvolalääkärin käynnillä viikolla 35+3 ja synnytystapa-arvio tehtiin viikolla 37+3. Siinä vaiheessa ei tila enää riittänyt kääntöyritykseen (kääntö pitäisikin kait tehdä viikon 36 loppuun mennessä), joten ensisynnyttäjälle lääkäri suositteli sektiota.

Tullaan tekemään viimeistään rv 38 syynä ettei saa supistella.

Mutta toinenkin kysymys. Onko teille suunnitellussa sektiossa laitettu katetri ennen vai jälkeen puudutuksen?

itsellä takana kiirellinen ja hätä sektio ja niissä laitettu vasta puudutuksen/ nukutuksen jälkeen.

ja, ehkä vähän hullua. Mua pelottaa sairaasti se että suunnitellussa sektiossa ne laittaa sen jo valmiiksi. Mä vain kammoan sitä ajatusta.

Yhteistyössä