Kysymys reseptin uusimisesta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viekkukaikku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viekkukaikku

Vieras
Kun terveysasemalle voi viedä reseptin uusittavaksi, niin mitä sitten kun reseptissä olevat kolme uusimismerkintää on käytetty?Tarkoittaako se automaattisesti että tarvitsee lääkärille ajan ennenkuin saa reseptin taas käyttökuntoon, vai voivatko kirjoittaa uuden ilman käyntiä lääkärissä? Ja kyse siis migreenilääkkeestä ja ehkäisypillereistä, ei mistään sen kummemmasta.

No entäs mulla sitten kun on tehty sellainen vino viiva sen kolmannen uusimismerkintäkohdan poikki? Enkö siis saa enää uusia reseptiä, vai miksi ja mistä se on siihen ilmaantunut?

Terveysasemalle on muutenkin tosi hankala saada aikoja, mitenköhän kauaksi menee sitten joku reseptinuusimisaika? Ja pakko olisi saada asia kuntoon kuitenkin. Mitähän sitä sitten pitäis tehdä?

Alkuperäinen kirjoittaja ihmetys:
No entäs mulla sitten kun on tehty sellainen vino viiva sen kolmannen uusimismerkintäkohdan poikki? Enkö siis saa enää uusia reseptiä, vai miksi ja mistä se on siihen ilmaantunut?
nii mieki käsittäisin, ei vois ennää uusii

Alkuperäinen kirjoittaja viekkukaikku:
Terveysasemalle on muutenkin tosi hankala saada aikoja, mitenköhän kauaksi menee sitten joku reseptinuusimisaika? Ja pakko olisi saada asia kuntoon kuitenkin. Mitähän sitä sitten pitäis tehdä?

kokkeiles alkuu soitoaikaa saaha ja kysäset lääkäriltä mitäs sitten tehtäis? Eiköhän nuo uusimiset pie hoitoo ajallaan jokatapauksessa :hug:

Saako reseptin uusittua ilman lääkärikäyntiä riippuu vaan lääkäristä ja siitä tarvitaanko jotain tutkimuksia tms. Elikä saa uusittua vaikka uusimismerkintäkohdat olisi jo täynnä, jos ei ole mitään erityistä kontrollitarvetta. Usein kyllä on suositeltavaa käydä siellä tohtorilla vuosittain näyttäytymässä. Mutta asia selviää, kun viet sitä reseptiäsi uusittavaksi!

Vino viiva uusimismerkintälaatikon päällä on todennäköisesti tehty apteekissa, jos resepti on kovin huonokuntoinen tai ne apteekin "leimauslaatikot" ovat tulleet täyteen.Tämä sen vuoksi, että lääkäri malttaisi kirjoittaa uuden reseptin eikä uusisi enää sitä vanhaa joka alkaa olla sitten jo epäselvä apteekin toimitusmerkinnöiden osalta. Elikä sen saa yhtälailla uusittua ilman lääkärissäkäyntiä, jos ei ole muuten tarvetta vastaanotolle.

Mä oon vienyt omia reseptejäni monta kertaa tk:n laatikkoon, ja hakenut parin pvän päästä uusittuna. Jos ne 3 kohtaa on jo täynnä, on tullut ihan uusi resepti, ja välillä ihan muun lääkärin, kuin oman, toimesta.

Yhteistyössä