KYSiin synnyttämään tammi-maaliskuussa 2013

Ihan hyvältä idealta kuulostaa, Nappikeitto. Minulla kun on ensimmäinen lapsi tulossa eikä yhtään muuta odottajaa tuttavapiirissä, niin olis kyllä ihan kiva tavata muita oottajia.

Kyllähän sitä tulee aina Kuopiossa kaupoilla käyessä havainnoitua muutkin samassa tilassa olevat osteljat. Mulla on veljen vaimo ollu viimemmäks raskaana, heillä nyt kaks poikaa, kohta 2v ja n. 6kk vanhat, mut valitettavasti ei oltu hänen kanssaan kovinkaan läheisiä hänen raskausaikoina, oma vikanihan se on. Mut onneks on sentään sen jälkeen sit lähennytty siitäkin eestä ja nykysin ollaan lähes parhaita kavereita.

Toivottavasti löytyy enempiki kiinnostuneita tapaamaan.

(Olin laittanu sillon ekalla kirjotuskerralla viikot ihan päin prinkkalaa, olin viikon eellä aikaani!!)

minä vaan -84 + juniori 22+1
 
Heippa hei!

Tervetuloa mukaan uusille! Taitaa tosiaan kiirettä pidellä KYSissä sit helmikuun puolenvälin jälkeen :)

kyllä mulle kans käy toi tapaaminen, luultavasti ihan sama millon tavataan kun olen jäämässä jo kotiin, kun ei oikein työnteko onnistu kipujen takia... Että aikaa on :D

Heidukka ja Mytty 19+4
 
Tervetuloa uusille mukava kun porukka kasvaa!
Nappikeitto puhu tapaamisesta täällä olllaan mukana. Mukava olisi tavata ennenkin kun syntyvät, mullakaan ei paljon tuttavia täältä Kuopiosta ole joten olisi kiva saada lisää.
Neuvolassa tuli käytyä perjantaina kaikki oli hyvin. Muuten omassa olossa ei valittamista alkuraskauden vaivat vähentyneet.
Senna&papu 14+2
 
Minä olen mukana myös jos tapaamista saadaan järjesteltyä:) Mukava vaihtaa kuulumisia samassa tilanteessa olevien kanssa!

Ja kaikille uusille tervetuloa joukkoon:wave:

Täällä voidaan pahoin ja tehdään samalla muuttoa,onneksi on porukkaa auttamassa! vielä 1,5 vkoa rakenneultraan, enkä malttaisi millään odottaa... Ihania liikkeitäkin olen vihdoin alkanut tuntemaan ja eilen illalla mieskin tunsi jo ekat potkut:heart:

Charlotta ja nöttönen 18+5
 
Moikkis,

Olisiko muita innokkaita FB-ryhmään ? Siitä pitäisi tietysti tehdä salainen, niin ettei ulkopuoliset näe kuka siihen kuuluu, sillä ainakin itse olen välttänyt paljastamasta raskaus-asiaa fb:ssä.
Jos innokkaita olisi niin voisin varmaan sellaisen ryhmän luoda.

Rakenneultra ja liikkeet meillä rakenneultraan on vielä reilu 2 viikkoa enkä YHTÄÄN malttaisi enää odottaa. Rakenneultra on siis 16.10 rv 21+6.
Eilen illalla mies tunsi ekan kerran potkuja masusta :heart: Ja se oli itseasiassa aika ihana juttu, sillä ekaa kertaa hän edes kokeili tunnustella niitä :)

Tapaamisesta minä käyn toooooosi harvoin kuopiossa, mut tapaaminen vois olla hyvä syy tehdä sekin reissu. Eli, jos sitä tapaamista aletaan järkkäileen niin olen ainakin kuulolla, josko lähteminen onnistuisi :)

Hyvää vointia kaikille!

iloksi&TT rv 19+5
 
FB-ryhmä käy kyllä.
En minäkään facessa ole julistanu raskautta, kun jotenkin olen sen verran perinteinen että olen halunnu kertoo henk.koht. Mutta jo pidempään olen ollu mukana helmivauvat ryhmässä siellä, joten tässä yksi ryhmäläinen, jos joku perustaa ryhmän.

Tapaaminen ihan jees. Voiskohan siihen yhdistää jotain aiheeseen liittyvää, esim kävis porukalla jossain lastentarvikeliikkeessä katselee vaunuja, kaukaloita ym.

Vissyliini 19+4
 
Heippa, neitokaiset. Tervetulotoivotukset uusille :wave: Meitähän alkaa olla jo aika kasa!

FB-ryhmälle iso kyllä. Minä voin pyöräyttää sen ryhmän kasaan, kun täällä kerran muitakin kiinnostuneita on :) Salaisen ryhmän luominen vaatii kuitenkin sen, että ryhmän luoja lisää ryhmään ainakin yhden kaverinsa. Eli laittakaapa joku minulle linkkiä omaan Facebook-profiiliinne vaikkapa yksityisviestillä täällä kaksplussalla, niin laitan kaveripyynnön tulemaan. Kun olet hyväksynyt pyynnön, pystyn luomaan ryhmän :) Käsittääkseni ryhmään pystyy sitten jatkossakin lisäämään vain omia fb-kavereitaan, joten ryhmään tuleminen vaatii ainakin lyhyen fb-kaverina olemisen jonkun ryhmässä jo olevan kanssa.
Facebook-ryhmässä kivaa on se, että mikäli sitten satutaan synnärille yhtä aikaa, tunnistetaan toisemme nimen ja ehkä kuvan perusteella. :)

Valmennuksista: Minulle ei ole ainakaan neuvolassa mainittu mistään valmennuksista mitään. Mutta minulla onkin jo kolmas tulossa - kaipa ne ajattelee, että tiedän nämä jutut...? :D Tai sitten tuo mainitsemattomuus johtuu yksinkertaisesti asuinkunnasta ja valmennusta on tarjolla vain kuopiossa asuville tms.

Oma napa: Energialevelit huimassa nousussa! Voimaa ja touhua on kuin pienessä kylässä. Pahoinvointia aiheuttaa enää vain todella voimakkaat hajut ja väsymys on poissa. Ainoa kurja juttu, että kroppa on leviämässä käsiin. Lantio tuntuu lonksuvan joka ilmansuuntaan yhtä aikaa, eli siis on löystynyt aivan liikaa aivan liian aikaisin. Sain terveyskeskukselta onneksi lainaan tukivyön, joka epämukavuudestaan huolimatta auttaa lantiokipuihin erinomaisesti. Iltaisin on nyt touhupäivien jälkeen supistellut kiitettävästi ja olenkin viettänyt illat sohvalla vaakatasossa, vaikka siihen ei oikeastaan tässä talossa tilaisuutta olisikaan :)

Voii, minäkin jo niiiin kovasti toivoisin että mies voisi tuntea vauvan liikkeet! Itse tunsin ne jo muistaakseni viikolla 13. Etuseinäistukasta johtuen vauvan potkut eivät vielä kuitenkaan päällepäin tunnu eivätkä näy. Eli liikkeiden vielä voimistumista odotellessa :heart:

Meillä on rakenneultra viikon päästä! Huiii, miten jännää!

Mitä olisitte mieltä, jos lisättäisiin tuohon ketjun listalle tieto siitä, kumpaa meille on rakenneultrassa lupailtu? :) Sieltä olisi sitten kiva kurkkia tammi-maaliskuun koittaessa, että pitikö paikkaansa.


MurSusi ja pikkumursu 19+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Laitoin MurSusi sulle yksäriä fb:tä varten.

Täällä taitaa joutua taipumaan flunssalle 10-0. Kurkku on kuin santa-paperi ja nenä alkaa vuotaa :/ ei kiva ollenkaan. Torstaina olis sit rakenne-ultra sitä odotellessa :) Tänään pääsee kampaajalle, alkaakin kuontalo näyttää sille, että tekee varmaan ihan hyvää :D Tännepä ei muuten mitään ihmeitä kuulu. Torstaina sit ultra-kuulumisia :heart:
Heidukka ja Mytty 19+6
 
Minäkin laitoin MurSusi sulle viestiä tuosta fb-ryhmästä=)
Ja laitetaan vaan tyttö-ja poikalupaukset listaan!

Heidukalle pikaista paranemista! Inhoon flunssaa ylikaiken, kun niitä on joutunut monia vuodessa sairastamaan: / Tammikuussa leikattiin poskionteloiden kuorikot ja kylläpä on helpottanut flunssakierteeseesn!

Charlott ja nöttönen 18+6
 
Tervetuloa uusille! Meitä alkaa tosiaan olla jo aika lössi! :)

FB-ryhmästä olisin minäkin kiinnostunut, Kuopioon minun on vähän vaikea irtaantua, viikonloput on aina niin täyteen buukattuja kun viikolla ei oikein ehdi nähdä mummoja ja kavereita.

Valmennuksista Täällä ei minun ymmärtääkseni ole valmennuksia kuin ensisynnyttäjille.

Laitetaan vain tyttö/poikalupaukset näkyviin, minulla rakenneultraan vielä kaksi viikkoa.

(.) Täällä myös energiaa vaikka muille jakaa, olen sisustanut/siivonnut huushollia niin että pölinä käy! :) Ja mikä parasta, mitään vaivoja ei ole vielä ilmaantunut! Alkuraskaudessa minua juili aika ilkeesti häpyluuhun ja ajattelin jo et voi kamala, nytkö se lantion löystyminen jo alkaa mutta nyt ei ole onneksi ollut mitään kipuja. Eilen kun tulin iltavuorosta ja menin nukkumaan niin vauva jumppaili varmaan 10 minuuttia masussa! :heart: Liikkeitä on muutenkin tuntunut nyt ihan päivittäin ja kyllähän se mieltä rauhoittaa kun tietää että siellä pikkuinen on kunnossa :)

Särö 18+4
 
FB-ryhmä on nyt pystyssä :) Laita Särö78 minulle täällä kaksplussalla yksityisviesti johon laitat suoran osoitteen omaan profiiliisi, niin lisään sut fb-kaveriksi jotta voin sinut sitten ryhmään lisätä.

Unohdin kommentoida tuota tapaamisasiaa... mun on osaltani niistä jättäydyttävä pois, sillä ei tule kauheasti käytyä edes tuolla omalla "kylällä", saati sitten että Kuopioon asti rahtautuisin :) Facebookissa juttelen kanssaodottajien kanssa oikein mielelläni!
 
Huomenta :flower:

Täällä intomielisenä heti aamusta. Mikähän nyt vaivaa, kun yleensä pilvisellä säällä on veto ihan poissa :) Eihän siinä sitten - en valita! Pyykkikone pyörii ja muutenkin hommia hoidettu jo hirveästi - ja kello näyttää kahdeksaa....

Heidukalle pikaista paranemista! Ite sairastelin ennen tosi paljon ja oli aina jossain (korvassa, nielussa, keuhkoissa jne) tulehdus päällä ja kun edellinen flunssa oli selätetty, tuli jostain aina uusi. Ei yhtään kivaa :( Tänä vuonna olen sairastanut vain pari pikkuflunssaa.

FB-ryhmä on nyt pystyssä ja meitä on siellä jäseniä tällä hetkellä viisi :) Vissyliini, sinulle on yksityisviesti! En löytänyt sinua nimen perusteella, mutta laitoin sulle linkin omaan profiiliini jonka kautta pääset sitten minut kaveriksi lisäämään ja lisään sut ryhmään :)

FB-ryhmässä jo tänä aamuna kirjoittelin aiheesta SYNNYTYS. Joko olette miettineet ja tehneet "suunnitelmia" vai tuntuuko koko homma vielä hirveän etäiseltä? Itse jännitän tuota matkaa. Viikonlopun Kuopion reissun jälkeen tiedän, että matkaan saa (hyvällä säällä) varata 1h15min... :O Esikoinen mulla syntyi alle neljässä tunnissa ja tämä on kuitenkin kolmas. Iltalehteen tässä vielä päädytään, kun synnytetään jonnekin bussipysäkille :D
Mä olen miettinyt synnytystä paljon. PALJON. Jos mitään olen aikaisemmista kahdesta synnytyksestä oppinut niin sen, että synnytyksen kulkua ei voi koskaan etukäteen aavistaa ja sen takia turhan tarkkojen suunnitelmien tekeminen voi olla huono idea. Jos synnyttämään menee tiukan listan ja aikataulun kanssa, voi jossain vaiheessa tulla hätä käteen kun suunnitelmia ei voidakaan jostain syystä noudattaa pilkuntarkasti. Otan siis mukaan avoimen mielen ja neuvolakortin :) Haluaisin yrittää synnyttää luomusti, eli ilman puudutuksia. Haluaisin olla pystyasennossa mahdollisimman pitkään ja kokeilla vapaasti erilaisia asentoja. Kiinnostaisi kokeilla vesiallasta, sillä sitä en ole vielä aiemmissa synnytyksissä kokeillut. Jos en kestä kipujen kanssa, voin ottaa ilokaasua tai kovempiin kipuihin epiduraalin. Aion pyrkiä synnytyksessä rentoutumaan ja antaa koko homman edetä omaan luonnolliseen tahtiinsa ilman tarpeetonta vastaan haraamista TAI synnytystä nopeuttamaan pyrkiviä toimenpiteitä. Haluan ponnistaa vasta sitten, kun siltä tuntuu eli kunhan vauva on laskeutunut riittävän alas. Eri hengitystekniikoista olen lueskellut kovasti ja aionkin nyt yrittää ponnistaa ihan täysin eri tavalla, kun sairaalassa usein neuvotaan :D Nämä nyt on vaan tällaisia ajatuksia, helmikuussa sen sitten näkee millaisen synnytyksen saan :)
Esikoisen syntymä oli tiuskivaa mummoikäistä kätilöä lukuunottamatta täyden kympin synnytys. Kaikki oli ihanaa ja rauhallista ja täydellistä :heart: Huoneessa oli vain minä, silloinen mieheni ja välillä se kätilö.
Toinen synnytys jouduttiin käynnistämään ennenaikaisesti, koska kohdunsuu oli lähes 5cm auki rv36 ja kalvot pullistelivat siihen malliin, että vedet menisivät hetkenä minä hyvänsä. Matkaa minulla oli sairalaan silloin n. 80km ja päädyttiin käynnistykseen, kun eivät enää uskaltaneet mua kotiin päästää. Synnytys oli kaikkine oksitosiinitippoineen ja kalvonpuhkaisuineen minulle ikävämpi kokemus - uuvuttavampi, kivuliaampi ja avuttomalla fiiliksellä varustettu. Huoneessa hyöri kamalasti porukkaa. Tuntui, että olen ihan täysin henkilökunnan armoilla. Vauva joutui heti synnyttyään teholle, sillä hän ei ollut vielä valmis syntymään. :( Sairaalasta pääsi kolmeviikkoisena ja on nykyään ihana, temperamenttinen pikku paketti.
Toivoisin tämän kolmosen syntymästä samanlaista kaunista, rauhallista tapahtumaa kuin esikoisenkin synnytys oli :heart:

Tällaista tällä kertaa :) Mursu siirtyy pyykkejä ripustelemaan ja tytön kanssa touhuilemaan.

MurSusi & Pikkumursu rv19+2
 
Kyllä täälläkin ollaan jo synnytystä mietitty. Matka (n. 90km) ei jännitä niinkään kun esikoista synnytin kuitenkin melkein 30h niin en oikein jaksa uskoa että tämä toinenkaan hirveesti kiirettä pitää. Vaikka eihän sitä tiedä... Onkos se niin et toisen synnytys kestäis karkeesti puolet esikoisen synnytyksestä vai onko se ihan huuhaata??? Pitäis muistaa kysyä äidiltä kauan sillä kesti velipojan synnytys, äiti nimittäin teki minua (esikoistaan) puolen tunnin tarkkuudella saman aikaa (28,5h) kuin minä omaani! :D

Minulla synnytyksestä jäi lopulta positiivinen maku suuhun eikä mitään pelkoja jäänyt, ponnistusvaihe kesti puoli tuntia ja tikkejä ei tullut. Mutta kyllähän se kaukana stressittömästä synnytyksestä oli. Olin helkkarin kipee epiduraalista huolimatta, en tiedä johtuiko alhasesta kipukynnyksestä vai oksitosiinista vai mistä. Mut kyllähän siinä meinas voimat ja usko loppua kesken kun kärvistelin jumalattomissa tuskissa yli 10h! Yhdessä vaiheessa laskin et minussa oli viis piuhaa kiinni (epiduraali, oksitosiini, katetri...) et ei siinä paljon liikkumaan päässy. Nyt aion yrittää pärjätä ilman epiduraalia niin pitkään kuin mahdollista (haaveissa siintää luomusynnytys mutta ei nyt ihan hurjaks heittäydytä vielä!) ja liikkua mahdollisimman paljon. Aquarakkuloita haluaisin myös kokeilla, olen kuullut positiivisia kokemuksia uudelleensynnyttäjiltä. Päällimmäisenä toiveena on et synnytys sujuisi mahdollisimman luonnollisesti ja rauhallisesti ja tietysti repeämiset ja keisarinleikkaus hieman pelottaa. Esikoista synnyttäessä oli aika lähellä ettei menty leikkuriin kun viimeiset sentit eivät alkaneet aueta mut sit antoivat vielä spinaalin ja se auttoi lopulta. Mut sen näkee sit kuinka tämän kaverin kanssa käy, millä tavalla päättää tulla maailmaan! :)

Tänne ei muuten kummempia, olo on mitä mainioin ja liikkeitä tuntuu nyt ihan vähän väliä, en muistanutkaan et sikiö liikkuu näin paljon tässä vaiheessa. :)

Särö 18+6
 
  • Tykkää
Reactions: MurSusi
Nyt kun synnytys tuli puheeksi niin minäkin olen viime aikoina alkanut sitä miettimään. Esikoisen raskausaika oli mitä kamalin ja aina kun yhdestä säikähdyksestä oli päässyt, tuli uusi tilalle. Synnytystä pelkäsin todella kovasti tuolloin ja olin vakuuttunut että sekin on kamala kokemus varmasti. Kävinkin pelkopolilla tuolloin juttelemassa peloista ja alatiesynnytyksestä. Silloin vielä ajattelin että keisarinleikkauksen siisti viilto on parempi kuin pahat repeämät alapäässä. Onneksi tulin järkiini ja halusin ehdottomasti synnyttää normaalisti=) Synnytystä enteili kovat jatkuvat supistukset ja niiden takia ottivatkin sisälle kysiin vaikka synnytys ei niiden voimalla tuntunut etenevän yhtään. Vuorokauden kärvistelyn jälkeen sain kipupiikin ja 10 minuutin rentoutuminen. Ja sitten lähti synnytys käyntiin sellaisella vauhdilla että huh huh! Mutta erittäin positiivinen kokemus oli, supistuskivut järkyttäviä mutta epiduraalin sain juuri oikeaan aikaan ja vei kaikki kivut pois. Ponnistaminen ei sattunut, ja tunsin kun oli pakko ponnistaa. Repeämiä ei tullut yhtään, synnytys kokonaisuudessaan kesti 7h ja ponnistaminen 10min.

Nyt sitten olen taas alkanut hieman pelätä tuota synnytystä, koska jokainen on erillainen eikä koskaan voi tietää mitä tapahtuu. Kaikki kivun lievitykset tai no siis epiduraalin ainakin haluan. Niin sissi en ole että niiden kipujen kanssa haluaisin koko aikaa kärvistellä;) Olen myös miettinyt pitäisikö kokeilla Epi-no delphine plus-laitettä tuohon välilihan "treenaamiseen":) Meikäläisellä ei onneksi ole kuin muutaman minuutin matka sairaalaan, joten eiköhän sinne ajoissa keritä! Toinen asia mikä mietityttää on yliaikaisuus. Esikoisesta oli sama laskettuaika kuin nyt pikkukakkosesta ja meni 41+3 viikolle synnytys. Saa nähdä syntyisikö tämä pikkuinen edes hieman aikaisemmin! Ainakin äiti niin toivoisi;)

Vielä pitkä viikko rakenneultraan:headwall: Liikkeet tuntuvat koko ajan voimakkaammin, mikä on ihanaa:heart:
Esikoisneitimme 3,5v. on niin onnellinen kun Robinin uusin levy tuli tänään postissa kotiin! Minä ja isi ollaan välillä ihmeissämme tuon neidin kanssa, mutta onhan tuo Robin mukava poika ja laulujen sanat kivoja, jopa tuolle 3,5v:LOL:

Charlott ja nöttönen 19+1
 
  • Tykkää
Reactions: MurSusi
Infoampas tännekin, että rakenneultrassa käyty ja kaikki hyvin. Saatiin myös melkovarma sukupuoli lupaus (facebookissa uskalsin paljastaa kumpaako lupailtiin). Painoa pikkuisella 300g.
Synnytys: en hirveesti ole vielä miettiny, mut nyt sitä kai alkaa sitä miettiä kun rakenneultra on käyty :D Onneksi se matka ei ole paha, ellei olla jossain reissun päällä :D Toivoisin vaan että jäisi hyvät muistot ja kokemuksena sellainen, että ei pelota sit seuraavallakaan kerralla (jos sellainen suodaan)...
Heidukka ja Mytty 20+1
 
MurSusi laitoin sulle viestiä tohon Facebook ryhmään liittyen.

Tänne ei nyt ihmeitä kuulu paitsi että pahoinvointi on vihdoin ja viimein lähtenyt mutta sitten tuli tilalle päänsärky. Nyt on viikon koskenut joka päivä päähän, että ärsyttää!

Synnytyksestä sen verran että mulla on varmaankin sektio edessä kuten myös esikoisesta johtuen mun kohdusta jossa on väliseinä. Eikä se mua haittaa kun viimeksi meni tosi hienosti se sektio ja paranin tosi nopeesti siitä.

Rakenneultra on meillä vasta 7.11 eli saa odottaa ihan jonnin aikaa vielä.

Marakatti ja pikkukakkonen 16+1
 
Moikka kaikille. FB:n puolella tulikin jo hehkuteltua oikein onnistunutta rakenneultrareissua. Ja hauskaakin meillä oli kun sukupuoliasiaa ruvettiin tutkimaan, niin pienellä oli käsi haarovälissä, siellä pelattiin pip-peliä:LOL:. Eli poikalupaus saatiin.:heart:

Samalla reissulla tuli sitten piipahdettua siinä Sokoksen takana olevassa lastentarvikeliikkeessä vaunuja ym tutkimassa. Onhan ne vaan kalliita kuin mitkä, mutta koska molempien isännän sekä mun veronpalautusrahat on tarkoitus käyttää vauvahankintoihin, niin ei ole sinällään tarvetta pihistellä.

Vissyliini ja minimies 20+4
 
Rakenneultrakuulumisia:

Eilen käytiin ultrassa ja minulla oli jo valmiiks todella vahva poikaolo vaikka alkuraskaudessa uskoin tyttöön kun oli niin erilaiset olot kuin esikoista odottaessa. Aluksi kätilö katsoi kasvoja 4D:llä ja vauva näytti aivan identtiseltä esikoisen kanssa et jo siinä vaiheessa ajattelin et poika on (tai pojan näköinen tyttö!) Sit yritin itse tiirailla jalkoväliä ja olin jo selvästi näkevinäni et tyttö on (kätilö kertoi sit myöhemmin et tarkotuksella oli kierrätelly niin ettei pippeli näkyis, mokoma! :) ) Lopussa sit kätilö näytti sukupuolen kun kysyttiin ja ei siinä epäselvyyksiä jäänyt! Eli meille on tulossa toinen poika! :heart: Paino oli 370g ja muutkin mitat vastasi viikkoja ja mitään hälyttävää ei muutenkaan löytynyt! Että kylläpä osaa olla huojentunut ja onnellinen olo! Töissäkin olin kuin hangon keksi koko illan! :)

Särö 20+5
 
Täällä ollaan edelleen, ei vaan oo kummempia kuulumisia kirjoteltavana. Huomenna poksuu 22+0. Vähän on alaselkää alkanu juilimaan, heti kun maha alkoi kasvamaan selvemmin. Nyt huomaavat jo töissäkin ne jotka eivät sitä vielä aikasemmin tienneet. Muuten arki sujuu ihan normaalisti, mahaa kasvatellessa... :)

Särö 21+6
 

Yhteistyössä