Huomenta :flower:
Täällä intomielisenä heti aamusta. Mikähän nyt vaivaa, kun yleensä pilvisellä säällä on veto ihan poissa
Eihän siinä sitten - en valita! Pyykkikone pyörii ja muutenkin hommia hoidettu jo hirveästi - ja kello näyttää kahdeksaa....
Heidukalle pikaista paranemista! Ite sairastelin ennen tosi paljon ja oli aina jossain (korvassa, nielussa, keuhkoissa jne) tulehdus päällä ja kun edellinen flunssa oli selätetty, tuli jostain aina uusi. Ei yhtään kivaa
Tänä vuonna olen sairastanut vain pari pikkuflunssaa.
FB-ryhmä on nyt pystyssä ja meitä on siellä jäseniä tällä hetkellä viisi
Vissyliini, sinulle on yksityisviesti! En löytänyt sinua nimen perusteella, mutta laitoin sulle linkin omaan profiiliini jonka kautta pääset sitten minut kaveriksi lisäämään ja lisään sut ryhmään
FB-ryhmässä jo tänä aamuna kirjoittelin aiheesta
SYNNYTYS. Joko olette miettineet ja tehneet "suunnitelmia" vai tuntuuko koko homma vielä hirveän etäiseltä? Itse jännitän tuota matkaa. Viikonlopun Kuopion reissun jälkeen tiedän, että matkaan saa (hyvällä säällä) varata 1h15min... :O Esikoinen mulla syntyi alle neljässä tunnissa ja tämä on kuitenkin kolmas. Iltalehteen tässä vielä päädytään, kun synnytetään jonnekin bussipysäkille
Mä olen miettinyt synnytystä paljon. PALJON. Jos mitään olen aikaisemmista kahdesta synnytyksestä oppinut niin sen, että synnytyksen kulkua ei voi koskaan etukäteen aavistaa ja sen takia turhan tarkkojen suunnitelmien tekeminen voi olla huono idea. Jos synnyttämään menee tiukan listan ja aikataulun kanssa, voi jossain vaiheessa tulla hätä käteen kun suunnitelmia ei voidakaan jostain syystä noudattaa pilkuntarkasti. Otan siis mukaan avoimen mielen ja neuvolakortin
Haluaisin yrittää synnyttää luomusti, eli ilman puudutuksia. Haluaisin olla pystyasennossa mahdollisimman pitkään ja kokeilla vapaasti erilaisia asentoja. Kiinnostaisi kokeilla vesiallasta, sillä sitä en ole vielä aiemmissa synnytyksissä kokeillut. Jos en kestä kipujen kanssa, voin ottaa ilokaasua tai kovempiin kipuihin epiduraalin. Aion pyrkiä synnytyksessä rentoutumaan ja antaa koko homman edetä omaan luonnolliseen tahtiinsa ilman tarpeetonta vastaan haraamista TAI synnytystä nopeuttamaan pyrkiviä toimenpiteitä. Haluan ponnistaa vasta sitten, kun siltä tuntuu eli kunhan vauva on laskeutunut riittävän alas. Eri hengitystekniikoista olen lueskellut kovasti ja aionkin nyt yrittää ponnistaa ihan täysin eri tavalla, kun sairaalassa usein neuvotaan
Nämä nyt on vaan tällaisia ajatuksia, helmikuussa sen sitten näkee millaisen synnytyksen saan
Esikoisen syntymä oli tiuskivaa mummoikäistä kätilöä lukuunottamatta täyden kympin synnytys. Kaikki oli ihanaa ja rauhallista ja täydellistä :heart: Huoneessa oli vain minä, silloinen mieheni ja välillä se kätilö.
Toinen synnytys jouduttiin käynnistämään ennenaikaisesti, koska kohdunsuu oli lähes 5cm auki rv36 ja kalvot pullistelivat siihen malliin, että vedet menisivät hetkenä minä hyvänsä. Matkaa minulla oli sairalaan silloin n. 80km ja päädyttiin käynnistykseen, kun eivät enää uskaltaneet mua kotiin päästää. Synnytys oli kaikkine oksitosiinitippoineen ja kalvonpuhkaisuineen minulle ikävämpi kokemus - uuvuttavampi, kivuliaampi ja avuttomalla fiiliksellä varustettu. Huoneessa hyöri kamalasti porukkaa. Tuntui, että olen ihan täysin henkilökunnan armoilla. Vauva joutui heti synnyttyään teholle, sillä hän ei ollut vielä valmis syntymään.
Sairaalasta pääsi kolmeviikkoisena ja on nykyään ihana, temperamenttinen pikku paketti.
Toivoisin tämän kolmosen syntymästä samanlaista kaunista, rauhallista tapahtumaa kuin esikoisenkin synnytys oli :heart:
Tällaista tällä kertaa
Mursu siirtyy pyykkejä ripustelemaan ja tytön kanssa touhuilemaan.
MurSusi & Pikkumursu rv19+2