KYSiin synnyttämään tammi-maaliskuussa 2013

Kuulumisten ja ajatusten vaihtoa KYS:iin synnyttämään tammi-maaliskuussa 2013 menijöiden kesken :)

Tervetuloa mukaan!

Mukana

Tammikuu
maggis - 24.1.

Helmikuu
nappikeitto - 1.2.
minä vaan -84 - 2.2.
mariella76 - 19.2.
Heidukka - 20.2.
iloksi - 20.2.
Vissyliini - 21.2. ~ Poikalupaus
MurSusi - 26.2. ~ Poikalupaus
Charlott - 27.2.


Maaliskuu
Särö78 - 1.3. ~ Poikalupaus
Marakatti88 - 24.3.
Senna - 29.3.


SYNTYNEET :heart:
minä vaan -84 17.1. poika
maggis 28.1. poika

Suuret onnittelut! :flower:

 
Viimeksi muokattu:
No niin! Meillä ei eilen illalla sitten enää netti jostain syystä toiminutkaan, joten lupaamani postaus jäi tekemättä :) Täällä sitä kuitenkin taas linjoilla keikutaan!

Tutustutaan! Minä siis täältä "syrjäkyliltä" kirjoittelen - KYSiin synnyttämään on tunnin matka.Se vähän jännittää, sillä esikoinen tuli meillä todella kovaa kyytiä. Alle neljässä tunnissa siitä urakasta selvittiin :) Toisessa lapsessa meni sitten vähän kauemmmin, koska synnytys käynnistettiin ennen aikojaan. Mutta tästä nyt olen päätellyt, että minun luonnolliseen tahtiinsa etenevät synnytykset saattavat olla vauhdikkaitakin...
Mitäs muuta. Olen 26-vuotias ja ennestään minulla on poika (-05) ja tyttö (-07). Miehelleni tämä tuleva vauva on ensimmäinen lapsi.


Meillä tosiaan vauva säikäytti viikonloppuna, niin kuin tuolla KYS-kokemusketjussa jo mainitsinkin. Olin koko päivän juossut tukka putkella, siivonnut ja stressannut IHAN hirveästi. Edellisellä viikolla meillä oli sairastettu kauhea räkätauti, jonka seurauksena tunsin olevani sekä henkisesti että fyysisesti aivan finito ja kärsin vielä "jälkitautina" kovasta yskästä. No, sitten yskäistessä, etunoja-asennossa tunsin, miten housuihin lorahti jotakin ja kunnolla. Tuli ihan läpi housuista ja ryntäsin vessaan, mietin mielessäni että tosi kiva, nytkö vielä virtsankarkailua.... Ei se mitään pissaa kuitenkaan ollut ja olin selvästi tuntenut, että tulee muualta. Hajutonta ja kirkasta. No ei muuta, kuin miestä huutamaan ja panikoimaan. Aikaisemmissa raskauksissa minua on vaivannut ennenaikainen supistelu ja toisessa raskaudessani olin jo viikolla 35 viitisen senttiä auki, joten säikähdin ihan hirveästi. Eipä olisi ollut vauvalla hirveän suuria selviytymismahdollisuuksia vielä näillä viikoilla :( Laitoin kuukupin itselleni varmuudeksi, että tietäisin tuleeko nestettä lisää, kuinka paljon ja niin edelleen. Tulihan sitä vielä desin verran ainakin ja soitin päivystykseen. Käskivät mennä oman kunnan ensiapuun näytille. Asutaan toisella paikkakunnalla, ei siis Kuopiossa ja ensimmäisenä suuntasimme siis oman paikkakunnan päivystykseen. Siellä oli nuori, päivystävä lääkäri sitä mieltä että kyllähän tämä lapsivedeltä kovasti vaikuttaa. Ei ollut koko poliklinikalla olemassa niitä lapsivesitestejä!! :headwall:
No, siitä sitten paniikki-itkuissa KYSiin, jossa monen tunnin odottelun jälkeen selvisi, että kyseessä ei ole testin mukaan lapsivesi ja että kohdunsuu on napakasti kiinni. Mitä lie sitten olen lorahdellut. Valuin sitä vielä siinä tutkimuksessakin - ihan kuin vettä! En tajua, miten valkovuoto voi olla tuollaista. Vilahtipa ultrassa muuten vielä loppukevennyksenä jo maallikon silmällekin selkeä sukupuoli - eli poikapa meille kai olisi tulossa... :heart: Odotan vielä kuitenkin seuraavan ultran, ennen kuin suostun pikku mekot varastosta pois laittamaan ;) Meillä on seuraava ultra lokakuussa, rv20+1.

Ihanaa, että saatiin kasaan tämmöinen pienempi porukka. Olen tuolla helmikuisten ketjussa yrittänyt pysyä menossa mukana, mutta siellä on keskustelu aivan liian vilkasta aktiivisesti kommentoitavaksi, ellei päivystäisi koneella koko ajan :D Miettikääs miten olisi hassua, jos satuttaisiin kaikki samana päivänä synnyttelemään. Tähän mennessä ketjussa nimittäin kaikilla lasketut ajat reilun viikon sisällä. :popcorn:

Onnellista odotusta jokaiselle ja jään mielenkiinnolla odottelemaan teidän viestejänne!
 
Minäkin hieman taustatietoa lisäilen:)

Eli meidän perhe asuu ihan Kuopion taajama-alueella, muutaman minuutin päästä Kysistä. 25-vuotias olen ja esikoinen syntyi -09. Juuri kerkeän 26v. täyttämään ennen kuin tämän masuasukin pitäisi syntyä. Esikoisen odotusaika oli vaikea, todella voimakas pahinvointi rv 6 alkaen, supistelut rv 15 alkaen, eteisistukka, lapsivesien osittainen meno rv 26 jne. Jos en siis ollut tiputuksessa pahoinvoinnin takia, jouduin osastolle supistelujen ja lapsiveden menon takia. Kaikissa papereissa luki riskiraskaus ja syntyy todennäköisesti ennen laskettuaaikaa. No toisin sitten kävi ja yliajalle mentiin:) Synnytys oli suht nopea, n.7h ja meni todella hyvin mielestäni!

Esikoinen syntyi lapsettomuus hoitojen tuloksena ja nyt sitten meidän tuleva pienoinen ihan luomusti:heart: Tämä raskaus on ollut melko pitkälti samanlainen kuin edellinenkin, järkky pahoinvointi ja supistelut nyt näin alkuun:( Sairaslomalla oli edellisessä ja niin myös tässäkin raskaudessa koko ajan äitiysloman alkuun asti. Meillä rakenneultra on 12.10, enkä malttaisi millään odottaa tuonne asti. Kova halu tietää että kaikki kunnossa ja kumpaa sukupuolta tuleva pikkuinen on!

MurSusi Onnea poika-lupauksesta:flower: ja uskon että on säikäyttänyt tuo Kys-reissu, onneksi kaikki kuitenkin hyvin!:hug:

Saa tosiaan nähdä miten synnytysosasto meistä kaikista ruuhkautuu hyvällä tuurilla:LOL:
 
Minäpäs kannan korteni kekoon kanssa pieni muotoisella esittäytymisellä :)

Elikkäs olen 26-vuotias juuri kerkeän täyttää 27 ennen vauvan syntymää :) Meille tulossa ensimmäinen pienokainen. Keskenmeno tän vuoden maaliskuussa opetti, ettei lapset vaan synny tähän maailmaan, jokainen on lahja :heart: Joten hartaudella mieheni kanssa odotetaan tätä pienokaista! Asutaan ihan Kuopiossa eteläpuolella, KYSiin n. vartin matka, ei siis paha vaikka vähän kiirus tulisikin :D Minulla todettiin raskausajandiabetes, tosin olen vain vs. seurannalla tällä hetkellä, eikä pahoja heittoja ole onneksi ollut :) Jospa pysyisivätkin ihan aisoissa noi arvot.
Rakenneultra on 4.10 ja halutaan tietää sukupuoli, joten sitä innolla odotetaan :) Hankinnat on melkinpä kaikki jo vauvalle tehty, toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti.
Tsemppiä meille kaikille odotukseen! Paljon meitä tosiaan on samoilla päivillä KYSiin menossa.
Oletteko muuten osallistuneet jo niihin perhevalmennuksiin?? Niitä on tainnut jo ainakin yksi olla... Mei ei päästä, kun ollaan molemmat iltapainotteisessa työssä. KYSin valmennus on kuulemma viikonloppuna, joten sinne tullaan sit viimeistään... No tässäpä tätä jo ennistään :)

Heidukka ja Mytty 17+0 (POKS)
 
Moikka, masusiskot!

Täällä juhlitaan tänään taas tasaviikkoja (17+0) ja voidaan jo erittäin paksusti. Maha on suurempi, kuin monella synnyttämään menijällä ja vaivoja on joka lähtöön. Nilkkoja turvottaa, lantiossa liitoskivut kammottavat, supistelee ja pitkään poissa pysynyt migreeni on tehnyt ilmeisesti hormonien myötävaikutuksesta paluun. Vaivoista huolimatta täällä ollaan valoisalla mielellä ja odotellaan pientä :) Pesin taas tänään ison koneellisen vauvapyykkiä, olen älyttömän aikaiseen liikkeellä tässä asiassa.. :D Vauvalle on jo hankittuna kaikki muu, paitsi vaunut. En siis ihan ole pysynyt tavoitteessani, uhosin nimittäin ennen raskautta että tulevalle vauvalle ei sitten MITÄÄN hankita ennen raskauden puoliväliä :LOL:

Minäkin ehdin juuri täyttää 27 ennen vauvan syntymää! Samoja ikiä ollaan, Heidukka :) Otan osaa tuon aiemman menetyksesi suhteen. Aivan oikein - jokainen lapsi on lahja ja siunaus :heart: Toivotaan, että tällä kerralla kaikki sujuisi mallikelpoisesti loppuun asti!

Charlott, joko pahoinvointi osoittaa lientymisen merkkejä? Minulla oli tässä raskaudessa ihan kammottavan etova olo aina viime viikolle saakka. Aiemmissa raskauksissa ei ole raskauspahoinvointia ollut. Toivon, että nyt tämänkin raskauden osalta se olisi ollutta ja mennyttä, sen verran kamalaa oli. Voimia!

Voihan kateus - vaikka viihdynkin täällä "landella", tuota välimatkaa ajatellen asuisin kyllä paljon mieluummin vaikka Kuopiossa :D Saas nähdä, päädynkö Iltikseen otsikoin "Nainen synnytti bussipysäkillä paukkupakkasessa!" .... ajateltiin kyllä, että jos tämä synnytys käynnistyy luomusti, soitetaan kotoa lähtiessä ambulanssi valmiiksi vastaan ihan varmuuden vuoksi. Mies EI halua toimia kätilönä :D

Mulla on tämän viikon perjantaina seuraava neuvola. Pitää toivoa, että hemppa olisi noussut. Viime mittauksessa se oli 111 ja olen kiskonut nyt hullun lailla kaikenlaista, minkä kuvittelen nostavan hemoglobiinia. Yritän tämän raskauden pärjätä ilman apteekin vitamiini- ym. lisiä.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä myös mm. nilkkojen turvotusta ja supisteluja, onneksi kaikki vaivat häviää viimeistään samalla kun saa pienen käärön ensimmäistä kertaa syliin;)

Neuvolassa kävin eilen ja kaikki oli kunnossa, hemppakin oli pysynyt hyvissä luvuissa 123. Paino alkaa myös nousta pahoinvoinnista huolimatta, mutta onneksi sekin tippuu sitten yllättävän nopeasti synnytyksen jälkeen, joten siitä en stressaa. Sokerirasitukseen pitäisi mennä kun taustalla on pco. Mitähän siitäkin tulee kun ei saa syödä eikä juoda mitään edellisestä illasta alkaen tulevaan aamuun: / Ymmärsin terveydenhoitajan puheista, että jos oksennan kesken kokeen se on pilalla. Seuraava neuvola onkin sitten lokakuun lopussa, jolloin saan kelan paperit äitiyspakkausta varten mukaan. Hullua miten aika menee kovin lujaa=)

Pahoinvointi jatkuu täällä mutta on onneksi hieman jo helpottanut alkuraskauden pahimmista ajoista!

Mukavaa kun täällä on melko saman ikäistä porukkaa:)

Hankintoja ei olla tehty vielä yhtään, toki olo rajoittaa aika paljon ettei jaksa lähteä minnekkään kiertelemään. Mies on turvakaukalon valinnut ja se tilataan Saksasta. Vaunut pitäisi myös valita, mutta jotenkin en osaa tehdä mitään päätöksiä ennen rakenneultraa ja mahdollista tietoa sukupuolesta. Rakenneultraan on vielä reilu kolme viikkoa aikaa, joten jospa sitä sen jälkeen aktivoituisi noiden hankintojen suhteen:D

Meillä on muutto edessä ensi vuoden alkukesästä Kuopion eteläpuolellekun uusi asuntomme valmistuu. Nykyinen on myynnissä ja todennäköisesti joudumme tässä välissä vuokralle muuttamaan:headwall: Että muuttoa muuton perään kun se on niin kivaa,huh huh:LOL:
 
Esittelyä siis...
Minä täytän marraskuussa 31-vuotta ja esikoista odottelen.
Maalla asutaan Karttulan ja Suonenjoen välimaastossa, matkaa Kysille noin 45-50 min ajoajaksi muutettuna..
Lypsykarjatilallisia ollaan, tosin itse työskentelen vielä rautakaupassa, mutta äitiysloman jälkeen ajattelin ryhtyä täysipäiväiseksi maatalon emännäksi :D
Rakenneultraan olisi aika 8.10. Itse ainakin haluaisin tietää kumpi tulossa. Mieheltä en ole vielä kysynyt, kun se ei erityisemmin ole välittänyt "liian aikaiseen" hössöttämisestä...(joten pitää vissii kysyä sitte ajomatkalla ultraan:headwall:) ja minä kun haluaisin ehdotella kaiken maailman nimiäkin jo. :D

Alkuraskaus sujui ilman sen kummempaa dramatiikkaa. Kertaakaan en ykännyt mutta järkyttävä väsymys ja heikotus ja krapulainen olo vaivasi. En tiedä johtuiko sitten raskaudesta vai tupakanpolton lopetuksesta (kummastakaan ei aiempaa kokemusta). 15 vuotta poltin reilun askin päivässä ja 1.7. tumppasin viimeisen ja sen jälkeen en ole savuakaan ottanut. Toiveena olisi pysyäkin loppuelämä savuttomana kun siitä nyt irti pääsi.
Mielitekoja on alkanut nyt olla: Fazerina-suklaa ja kermaviili ihan sellaisenaan purkista lusikoituna. :rolleyes:

Paino noussu huimasti, nyt jo 12 kiloa. Toivonmukaan loput tulisi enää pakollisista vauvasta ja istukasta ym. Ettei tuota rasvaa enää kertyis... Mies kyllä sano että tisseitä on ainakii tullu kaks kiloo per "mötikkä".. Sen verran ovat paisuneet-kolme kuppikokoa ja tisuihin on tullu ekat raskausarvetki.. :whistle:

Tässäpä nyt alkuun...
Vissyliini 17+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Minäkin haluaisin mukaan laskettuaika on ihan maaliskuun lopussa uskon että synnytys menee huuhtikuulle jos mukaan otatte.
Esittelyä asustelen Kuopon maaseudulla kysiin matkaa tunnin verran. Ennestään löytyy tyttö 12/2010 joka on lapsettomuushoitojen tulos yritystä oli 10vuotta ja hoidossa ehdittiin olla 3 vuotta, nyt odotan luomu ihmettä jota ei todeksi meinaa uskoa. Iältän olen 35 ja mieheni 40. En nyt keksi mmuuta kertoa näin alkuun.
Senna 29.3.
 
Moikkamoi!

Minä oon ollut tuossa helmikuisten pinossa "kirjoittelemassa" myös, mutta johtuen siitä, että sinne tulee niiiiiiin hirveesti juttua ja minä käyn niiiiiiiin harvoin kirjottelemassa ja lukemassa, niin jään jatkuvasti ulos kaikista jutuista.

Tämä porukka varmaan olisi sen verran pienempi, että pysytään kuulumisissa perillä paremmin. Huippuidea kyllä perustaa oma pino meille :) Oishan se hauskaa, jos vaikka sitten siellä synnärillä törmättäis. ...
Jos oikein hurjiksi heittäydytään, niin pistetään pystyyn oma fb-ryhmä :)

Mutta se esittely:

Täällä kirjoittelee juuri viikko sitten 30-vuotta täyttänyt tuleva äiti (eli esikoisen odottaja) Kuopion naapurikaupungista.
Raskaus on saanut alkunsa KYSissä ja toivottavasti siellä sitten saatetaan vauva maailmaan. Matkaa on noin tunnin verran täältä (huonolla kelillä enemmänkin), joten pääasiassa toive on sitten ehtiä sairaalaan.
Vaikka noh, ensisynnyttäjänä sitä varmaan lähtee herkemmin eli ei varmaankaan tule sitä ongelmaa, että matkalla syntyisi.

Rakenneultra on rv 21+6 eli ihan siinä viimeisenä päivänä. Se sattuu 16.10 ja sinne on ihan hirveen pitkä aika... KUUKAUSI vielä jännitellä.
Tarkoituksena on kysyä sukupuoli, jos se vaan ilmenee. Itselläni on ollut ihan kokoajan vahva tyttö-olo. Saa nähdä olenko oollut oikeassa vai väärässä... (jos se siis nähdään).
Jokatapauksessa haluamme tietää kumpi on tulossa, jos se vaan on mahdollista.

Raskausaika
on tähän mennessä mennyt tosi helposti ja mukavasti. Energiaa on riittänyt heinäkuun muutaman viikon väsymyksen jälkeen vaikka muille jakaa. Oireita ei juuri ole ollut.

Ensimmäiset liikkeet tuntuivat eilen :) rv 17+6.

Vissyliinille
nostaisin peukut tupakanpolton lopettamisesta! Itse lopetin 7.11.2011 ja päätin, ettei koskaan enää savuakaan. Minä sain homman loppumaan siihen, kun luin Vihdoinkin savuton-kirjan. Minulla oli takana myös noin 15 vuotta sauhuttelua.

Mieletön tunne, kun siitä pääsi eroon. Lopullisesti!!

Historiaa tupakan lisäksi historiaan kuuluu reilu 6 vuoden lapsettomuus ja KYSin viimeisenä hoitona tarjoaman hoidon onnistuminen. Raskaus on siis alkanut icsi-hoidolla.

Olen hämmästellyt sitä kovasti, kuinka pienestä on voinut kaikki olla kiinni. Hoitojen aikana kasvattelin yli 50 follia munasarjoissa, joista saatiin vaivaiset 17 solua. Soluista oli kypsiä vain 5 kpl ja kypsistä hedelmöittyi tasan yksi. Se yksi ainoa kypsä solu viimeisessä hoidossa lähtikin kasvamaan, tarttui matkaan ja on nyt toivottavasti terveenä pienenä vauvantaimena kasvamassa kohti maailmaa :)

Minä kiitän tästä ihmeestä itseäni ja miestäni ja sitä, että älysimme molemmat lopettaa tupakanpolton VIIMEINKIN.

Oho, meneepäs tämä nyt ohi aiheen paasaamiseksi :D

Tästä varmaan pääsee nyt alkuun :)

Voikaa hyvin :)

iloksi 20.2.2013
 
Moi! Vihdoin ehdin tänne kirjoittelemaan!

Esittelyä Asutaan miehen, 2-vee esikoisen ja neljän koiran kanssa omakotitalossa, noin 90km:n päässä Kuopiosta eli noin tunnin matka on KYSiin. Viimeksi tultiin niin vauhdilla et poliisikin pysäytti matkalla muttei onneksi antanut sakkoja. Ei meillä sit edes kiire ollut vaan synnytys kesti yli vuorokauden! Saa nähdä onko nyt toisella kertaa nopeampi synnytys. Olen 33-vuotias ja metallialalla töissä. Edellisessä raskaudessa minulla oli raskausdiabetes ja synnytyksen jälkeen sairastin masennuksen josta toivuin lopullisesti vasta alkuvuodesta joten siksi toista lasta ei yritetty aikaisemmin. Alkuraskaus meni ilman suurempia ongelmia, mitä nyt hieman oli aamupahoinvointia ja mielialan vaihteluja. Ja erilaisia ruokahimoja ;)

Tiistaina oli neuvola ja kaikki arvot oli ok, tosin hemoglobiini oli laskenut 112:een joten aloitin lisäraudan. Sokerit olivat kunnossa joten arvojen mittailu ei ainakaan vielä alkanut. Painoa minulle on tullut 2kg alkutilanteesta. Sykkeet kuului hyvin joten kivi putosi sydämeltä! :)

Tervetuloa uusille!

Hienoa Vissyliini että olet lopettanut tupakanpolton! Itsekin vedin röökiä 7 vuotta kunnes miehen kanssa lopetettiin yhdessä 2006 enkä oo kyllä päivääkään katunut. Rahaa säästyy ja terveys on paljon parempi.

Palataan, voikaahan hyvin! :wave:

Särö 16+6
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Neuvolakuulumista. Vahvat sydänäänet, liikkeet ++, hemoglobiini onneksi edes hieman nousussa (117). Painoa tullut 700g/viikko xD Edellisen 120g/viikko-kirjauksen alla tuo näyttää valtavalta. Pitää saada painoa kuriin, sillä oma lähtöpainoni oli jonkin verran ylipainon puolella jo valmiiksi enkä haluaisi ylimääräisiä kiloja kertyvän yhtään enempää, kuin on ehdottomasti välttämätöntä.

Charlott, täälläkin pahoinvointi HIEMAN helpottanut (vaikka nyt ei tainnut ihan niin pahana ollakaan, kuin sinulla) alkuaikojen jatkuvasta kamalasta olosta. Nyt oksennuksen aiheuttaa enää tosi voimakkaat hajut. Hyvä, että sullakin alkaa elämä voittaa :heart: Ja joo, muuttaminen on niin mahottoman kivaa että sitähän tekis vaikka joka viikko ;D ..tai sitten ei.

Vissyliini: Hatunnosto ja onnittelut tupakanpolton lopettamisesta! :flower:

iloksi: Tervetuloa mukaan :) Meillä on rakenneultra 10.10. ja siellä aiotaan kysyä varmistus tuohon päivystysultrassa "vahingossa" vilahtaneeseen sukupuoliasiaan. Jännää on, on! Mulla oli muuten myös esikoisesta todella, TODELLA vahva tyttöolo rakenneultraan saakka. Näin jatkuvasti tyttöunia ja olin ihan tytöissäni. Kuitenkin sitten ultrassa vauva päätti esitellä meille vehkeensä koko komeudessaan - sammakkoasennossa siitä jalkojen välissä killuvasta varustuksesta ei voinut erehtyä :LOL: Tästä kolmannesta vauvasta mulla oli alusta lähtien vahvat poikaolot ja pojaltahan tämäkin nyt sitten näyttää. Tyttö talosta jo löytyy, joten ei sinänsä harmita :) Kuitenkin ehkä tunnustan salaa pikkiriikkisen toivoneeni toista tytöntylleröistä.
Voi, ne ensimmäiset liikkeet on jotain ihan ainutlaatuista. Ei sitä voi sanoin edes kuvata, miten suuret fiilikset se odottajassa nostattaa :heart:

senna: Onnea teille omasta pikku ihmeestänne :heart: ja tervetuloa mukaan!

Särö, ihana määrä koirankuonolaisia! Onko jotakin tiettyä rotua vai sekalainen seurakunta? :) Meillä oli aikanaan koiria, mutta allergian vuoksi jouduin harrastuksen lopettamaan. Nykyään keskityn kissoihin, joita meiltä löytyykin vinot pinot enkä ilman suostuisi elämään :)


Kirjoitellaanhan taas :wave:

Rakkaudella MurSusi ja PikkuMursu 17+4
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Täällä kanssa odottaja joka synnyttää Kyssissä. LA on 24.3 ja tämä on toinen lapsi, löytyy jo elokuussa 2010 syntynyt erittäin vilkas poika. Olen 24 vuotias ja ollaan asuttu Kuopiossa vuosi,muutettiin Leppävirrralta joten edellinenkin lapsi syntyi Kyssissä.

Täällä on ollut ihan kauhea pahoinvointi joka alko heti ja kestää edelleen, alkaa usko pikkuhiljaa loppua kun ei saa nukuttua eikä syötyä kunnolla, onneksi ei ole kuitenkaan kertaakaan joutunut oksentamaan. Väsymys varmasti jo helpottaisi jos saisi nukuttua.

Mulla on aika riskiraskaus kun mulla on kilpirauhasenvajaatoiminta joka nyt on onneksi jo kohillaan ja sitten löytyy vielä kaksiosainen kohtu. Alkuraskaudessa mulla oli vuotoa ja kovaa kipua ja menin sitten Kysin päivystykseen niin näkyi ultrassa että kohdun toisessa "pussukassa" näkyi verihyytymää jota ei tosin tiedetä mistä johtui,joko oli kaksosraskaus tai istukka vuoti, onneksi ei ole vuotanut sen jälkeen.

Viime raskaus oli tosi helppo,ei pahoinvointia,ei supistuksia missään vaiheessa mutta jouduttiin rampaamaan Kuopiossa loppuraskaudessa ultrassa joka toinen viikko sen kohdun takia ja tehtiin sitten suunniteltu sektio kun poika oli perätilassa eikä voi rueta kääntämään kohdun takia ja varmaan tehdään tämänkin lapsen kohdalla sektio ja jos eivät tee niin aion sitä vaatia koska synnytys pelottaa vielä enemmän yhden sektion takia, pelottaa aina välillä tämä raskauskin että kohtu repeää vanhasta haavasta vaikka on aikaa sektiosta jo kaksi vuotta.

Nt-ultrassa olen käynyt jo ja siellä oli onneksi kaikki hyvin ja sitten odotellaan rakenneultraa johon on vielä ainakin se 6 viikkoa,aikaa en ole vielä saanut.

Tyttö olo on täällä,ihan vaan tuon pahoinvoinnin takia olen varma tytöstä mutta mies taas on varma että poika tulee,oli viimeksikin oikeassa. Itsellä ei ollut viime raskaudessa mitään oloa että kumpiko sieltä tulee.

Eiköhän tässä nyt aluksi ole jo ihan hyvin tekstiä.

Marakatti ja pikkukakkonen 14+1
 
moido marakatti88 ja tervetuloa remmiin :)
Näin meitä tuntuu täältä löytyvän :) On kyllä oikeesti tosi kiva, kun on sitten kokemuksia samasta sairaalasta.
Toivottavasti pahoinvointi hellittää pian ja pääset nauttimaan raskaudesta. Toivottavasti mitään lisäharmeja ei tule vastaan matkalla.
Tsemppiä :)

Onko teillä muilla ollut puhetta niistä valmennuksista? Minä muistan neuvolassa ekalla kerralla kätilön sanoneen, että niitä on sitten lauantaisin niitä jotain valmennuksia, muttei niistä nyt enää ole puhuttu.
Se on varman sitten lähempänä vasta laskettua aikaa? Ja mitähän ihmettä ne nyt koski? Jotain synnytysvalmennusta vai?

Minulla on takana vasta kaksi neuvolakäyntiä enkä ole niissä muistanut mitään kysellä. Otan vaan vastaan sen mitä annetaan...
Toivottavasti se riittää...
 
Tervetuloa kaikille uusille vaan minunkin puolesta!:wave:

Sairasloma täällä vaan jatkuu niin kuin oksentaminenkin. Asuntokin meni kaupaksi ja nyt sitten pitäisi alkaa muuttoa tekemään kun saatiin vuokraasuntokin järjestymään. Ei vaan yhtään kiinnostaisi:headwall: No onneksi meillä on molempien vanhemmat lähellä ja kovasti tulossa auttamaan. Minä taidan vaan antaa ohjeet minne laatikot kannetaan;) Neuvolakin ilmeisesti vaihtuu kun saatiin tuo vuokrakämppä ihan eri puolelta Kuopioo missä nyt asutaan, täytynee alkaa sitäkin selvittää.

Vissyliinille ja muillekin tupakanpolton lopettaneille onnittelut! Itsekin aikaisemmin on tullut poltettua, mutta melko vähän. Yleensä kun aikuistenilmoilla ystävien kanssa on ollut, mutta onneksi sekin on nyt taakse jäännyttä!

Marakatti88 Voimia sulle myös pahoinvoinnin kanssa kärvistelyyn!:hug: Tiedän ettei ole mitään ihanaa ja toivotaan kovasti että alkaisi helpottamaan! Pakko kommentoida, että itsellänikin on tyttö-olo tästä vauvasta kun on niin kova pahoinvointi ja oksentaminen ollut. Ja toki myös siksi että esikoisen raskaus oli aivan samanlainen ja tyttöhän sieltä silloin tuli:heart: No vielä muutama viikko tuohon 12.10 ja rakenneultraan, siellähän se sitten toivottavasti selviää!

iloksi Mulla ei ole myöskään mitään hajua noista valmennuksista! Esikoisesta käytiin vasta ihan loppumetreillä kysissä synnytysvalmennuksessa ja se oli kylläkin lauantaina. Enkä tiedä sit että järjestetäänkö vain ensisynnyttäjille tuokin...

Charlott ja nöttönen 17+5
 
tervetuloa minukin puolesta uusille ja kiva saada myös muita maaliskuun lopussa synnyttäviä.
Marakatti meillä on saman ikäinen esikoinen meillä on 2010 joulukuussa syntynyt vilkas tyttö.
Iloksi ja Charlott miettivät sitä valmennusta olen ymmärtänyt et kys ei järjstä kun se yhden kerran ensi synnyttäjille kestää pari tuntia audiotorissa.
Itsellä on nyt tämä vaihe että oireet on vähentynyt mutta liikkeet ei vielä tunnu viimeksi olin tosi hermostunut mutta nyt ehkä osaa ottaa vähän rennommin. Perjantaina olisi neuvola jos sitten kuulisi sydän äänet rauhoittaisi kummasti. Rakenneultra on 2.11 19 viikolla. Silloin toivottavasti selviää sukupuoli.
Iloksi taisi puhua tosta fb se olisi mukava jos halukkaita on.
Mutta nyt täytyy ruveta syömään
Senna+papu 13+3
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Noista valmennuksista: sain sellaisen lippusen neuvolasta missä on noita jotain luentoja, niitä on ollu jo kaks. Ne oli tuolla kirjastolla täällä Kuopiossa, en päässy kumpaankaan kun olin töissä. Kysyttiin sit varsinaisesta synnytysvalmennuksesta ja se on KYSillä joskus sit loppupuolella ja kuulemma viikonloppuna, sit niitä luentojakin on vielä vauvan syntymän jälkeen ja jotain vauva tapaamisia...
Heidukka ja Mytty 19+0 (POKS!)
 
Hei vaan, ilmottaudun mukaan tänne!

Tässäpä taustatietoo:

Ollaan mieheni kans molemmat 28-vuotiaita, ensimmäinen lapsi tulossa 2.2.2013.
Asutaan Tervossa, matkaa Kuopioon vähän päälle 50 km. Ite oon asunu ikäni täällä, tosin opiskelin ja asuin välillä kymmenisen vuotta Kuopiossa, jossa käyn nyt töissä päivittäin. Mies on kans kotosin tuosta naapurikunnasta Vesannolta ja muutettiin tosiaan semmonen kolme ja puol vuotta sitten tähän minun isovanhempien kuolinpesän omistuksessa olleeseen taloon, jossa iteki asuin penskana.
Täällä tiietään kans, ettei niitä lapsia vaan tehä ihan tosta noin vaan, meijän esikoisen piti syntyä tämänvuon toukokuussa meijän ensimmäisenä hääpäivänä, mutta se raskaus kuitenki meni kesken viimevuon lopussa puolessa välissä. Siksipä minä en nyt juuri valittele olostani tai pienistä kivuista eikä oo ollu mitään itseinhookaan. Oon vaan onnellinen, kun on kaikenmaailman "vaivoja" ja mahaki on jo aika hyvänkokonen, niin tiiän ainaki olevani raskaana, minähän tätä oon kuitenki alunperin enemmän toivonuki kun mies.

Eli hyvin menee, mutta menköön:D

Onnea kaikkien muittenkin odotukseen!

minä vaan -84 + juniori 21+6
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ilmoittautuu yksi lisää porukkaan. Eli LA olisi 19.2., kyseessä ensimmäinen lapsi. Asutaan ihan täällä Kuopiossa, joten KYS:aan on tuollainen 10 minuutin matka. Meillä tämä esikoinen on "tekemällä tehty", eli sai alkunsa IVF -hoidolla.
 
Tervetulotoivotukset uusille. :wave:

Täällä ei oikeastaan mitään ihmeellistä taivaan alla... Muksun liikkeitä olen ymmyrkäisenä seuraillut ja välillä jo kutittaa niin halvatusti kun muksii tuolla alamasulla...:heart:

Seuraavaa ultraa tässä jo kärsimättömänä odottelen (rakenneultra siis 8.10 kyssillä klo 10) ja sitten olen hyvin hyvin kiukkuinen jos ei saada sukupuolta selville:headwall:... Mä NIIN haluan tietää:LOL:

Vissyliini 19+2
 
Minäkin tulisin mielelläni listalle! Eli la on 1.2., ja asumme noin 10 min ajomatkan päässä Kysistä. Esikoinen täyttää näillä näppäimillä 3 vuotta, ja hänkin syntyi samaisessa sairaalassa. Kyseisenä yönä oli talo tupaten täynnä synnyttäjiä, joten kätilöt ja lääkärit vaihtuivat aivan jatkuvasti. Meillä kummallakaan ei ollut mitään muistikuvaa heidän nimistään taikka kasvoistaan myöhemmin, tuli sen verran nähtyä populaa sinä yönä... Tyttömme siis syntyi 27 tunnin supistelujen ja 15 tunnin sairaalassaolon jälkeen. Muuten ihan positiivinen kuva jäi synnytyksestä, mutta tämän seuraavan kanssa aion kyllä kieltää opiskelijoiden tulon synnytyssaliin. Nimim. ikuisuudelta tuntuvan ajan opiskelijan tikkaamana, kun paikallispuudute ei toiminut ja nirhaumia oli monta. Sattui melkein enemmän kuin itse synnytys, uikutin tajunnan rajamailla! :-D

Minä olen 24 ja mieheni 28. Viime maanantaina saimme tietää, että poikaolo piti paikkansa - esikoistyttö saa toden totta pikkuveljen! Yllättävän hämmentynyt olo oli ultran jälkeen, mutta kyllä sitä pikkuhiljaa alkaa tottua ajatukseen, että minusta tulee niin tytön kuin pojankin äiti :).

On mukavaa, että tällainenkin ketju on olemassa! Voisi vaikka jonkinlaisia tapaamisia järjestää ennen ja/tai jälkeen h-hetken, vai mitä olette mieltä muut?

Nappikeitto + Pyöriäispoika 22+2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä