Kympin hoidot

~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************12.5.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Taika79................2.IVF.....................................10.5.............TAYS
Klivia.....................2.IVF.....................................10.5............TAYS
heidh.....................2. ICSI................ly...............11.5...14.5..AVATku
Raitapaitainen.....3.IVF.......................ly............vko 20..........TAYS
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi..............vko 20.........NKL
Maitoparta-80......4.ICSI.....................pi............vko 21.........TYKS
leiska ...................2.ICSI....................ly............vko 21..........FEL
Amelie80..............3.ICSI.....................pi............vko 21..........
Mansikkainen79...1.ICSI:n 1.PAS........lä....................24.5....FEL
Sanasa................1.ICSI:n 1.PAS................................vko 21..NKL
Linnia...................1.IVF:n 1.PAS.................................vko 21..NKL
Mimosah76...........1.IVF:n 1:pAS........lä.....................v 21-22 FER
Peppiina78............2.IVF......................pi............vko 22.........
Nonna78...............2.IVF.....................................toukokuu....TYKS
SaaraX..................2.IVF:n 4.PAS...................................toukokuu
Meg......................1.IVF:n 1.PAS....................................toukokuu
Doris79...............................PAS.....................................toukokuu
Joppu................................3.PAS....................................toukokuu
wabisabi...............2.IVF....................ly..............toukokuu.......FER
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS.................................toukokuu
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS...................................toukokuu
Isis........................4.ICSI................ly................toukokuu....AVATre
Tähtisilmä79.........1.IVF:n 3.PAS..................................touko..OYS
Ragdoll73............1.IVF.....................pi...............vko 24.........TAYS
beelia...................1.IVF......................................vko 24......
Mandalay...............................................................................
berits.....................................................................................
Vadelmaunelma..1.ICSI:n 2.PAS.......................................AVATRe
Hanuu....................1.IVF:n 2.PAS.................................kesä..NKL
Nainen83................1.IVF:n.1.PAS................................kesä....
Cris......................4. ICSI ..................pi.................................
kolmisin.....................PAS..................lu.................................
Faith83.................................................................................
Minska...................................................................................
Mianna79...............IVF.......................................elokuu.........
Shenda81..............3.IVF....................................elokuu........FEL
Zax........................2.IVF....................................elokuu.........
Myyrä2...................2.IVF......................................................
Meikku...................2.IVF.......................................................NKL
Lumipuu................3.ICSI.....................................................TAYS
toivorikas-72........4.ICSI....................pi.............syyskuu......NKL
Marjaane...........2.IVF:n 3.PAS..........lä...............................
Hopping..............2.ICSI:n 2.PAS......lä...............................AVATre
Miiru82.................................................................................TAYS

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä.............PP.........testipv

Nemi77..........VL.....................:heart::heart:...............14....14.5. (+ testattu)
riksu82.........OVU......................:heart:.................14...........(+ testattu)
Milli-81......................................:heart:................12........
karmilla.........FER.......................:heart:..................9...17.5. (+ testattu)
Pikkuperho...AVA.....................:heart::heart: ...............9...17.5. (+ testattu)
milona..........AVA........................:heart:..................7.........
UnelmaSirpaLeena..OYS............:heart:..................6........
Inia.............................................:heart:..................5........
Risupesä......TAYS.....................:heart::heart:................2.......25.5.

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15........2.ICSI................:heart:
Duffy..................4.2...............kt/10..........2.ICSI................:heart:
Kirma................11.2.............866/14........3.IVF..............:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12........1.ICSI................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............kt/11..........1.ICSI...............:heart:
Maricce..............24.2.............86/14..........3.IVF.............:heart::heart:
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................:heart:
Sannis-75..........5.3..................................luomu................:heart:
Hugsy...............24.3............9309/27........1.IVF.................:heart:
Plasebo............11.3..................................3.IVF.............:heart::heart:
AaVee...............26.3...............kt/16..........1.IVF.................:heart:
Nipsu74............26.3...............kt/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
Ovis..................31.3............300/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
pa-mi................4.4..............922/17..........4.IVF.............:heart::heart:
stigu123...........7.4..............250/14..........2.IVF.................:heart:
Salvia...............23.4............100/12..........2.ICSI................:heart:
Heni.................28.4.............258/13.........2.ICSI:n 1.PAS...:heart:
Katjuzka...........30.4..................................luomu...............:heart:
Firefox..............5.5.................kt/14..........3.IVF..................:heart:
Tinka-...............11.5..............69/13..........1.ICSI................:heart:
Paiju.................12.5..............kt/14...........2.IVF..................:heart:
 
eilen saatiin kerättyä 8 ja avalta soitettiin et 7 on jakautunu ja niist 6hedelmöittyny, joten perjantaina sit 11.30 ois siirto ja en osannu päättää viel et siirretäänkö yks vai kaks. mut varmaan me siihen kahteen nyt sit päädytään, perjantai aamuksi pitää olla päätettynä :)
 
Onpas tapahtumaa! Toivottavasti muistan kaikkia kommentoida

hugsy olen todella pahoillani sun puolestasi. Jaksamista!!

salvia aikamoinen tarina, ymmärrän että olet varuillasi, mutta onnellinen

risupesä aivan hieno juttu! Se vois olla nyt!

pikkuperho ja karmilla tuohan näyttäisi hyvältä. Pikkup mulla ainakin näin jälkeenpäin ajatellen tissien arkuus oli ihan eri kaliiberia nyt kun oli raskaana, vaikka sitä aina on ollut enemmän tai vähemmän

heidh olipa hieno saalis! Kuulostaa tosi lupaavalta

hanuu Peukut on pystyssä ettei täti nyt sitten huomenna ala. Olis reilumpi niin!

maitoparta kysyit punktiosta nukutuksessa - meillä tehtiin eka IVF ulkomailla ja siellä kaikki nukutettiin. Ensin sai jotain tablettikipulääkettä, ja sitten toimenpidehuoneessa laittoivat suoneen vahvan kipulääkkeen kanssa myös jotain joka nukutti lyhyeksi hetkeksi. Sitten heräsi kai alle puolen tunnin päästä tokkuraisena, mutta kivuttomana ja tosi hyväntuulisena. Kuulemma hekottelin kaikelle, sanoi mies. Parin tunnin päästä oli valmis lähtemään, eikä ne kivut siitä kummemmin palanneet. Eli oikein iloinen ;) kokemus oli, suosittelen. Kivuista en osaa ihan sanoa kun tämä toinen punktio ilman nukutustakaan ei pahemmin sattunut.

nemi ja riksu koska selviää enemmän?

Tänään oli meillä virallinen testipäivä ja plussa on pysynyt, veritestiä ei siis nyt tarvitse kuulemma tehdä vaan saatiin ultra-aika kuun viimeiseksi päiväksi. Sinne asti voi nyt sitten seuraavaksi jännittää. Vähän on tullut sellaista nälkä-ei nälkä huonoa oloa ja mahaa on alkanut vihloa oikealta, toivottavasti pikkuinen ei ole asettunut mihinkään väärään paikkaan... no, toistaiseksi uskallan iloita siitä että olen raskaana :)
 
Ja vielä:
nainen83 :hug: ja uskomattoman hienoa kun jaksat heti ajatella eteenpäin! en muistakaan mikä teidän pakkastilanne oli. Vaikuttaisi minustakin siltä että eri klinikoilla on eri linjoja tuosta jatkosta. Meille sanottiin, että heti vaan PAS seuraavaan kiertoon, on vielä paikat virkeinä tai jotain. Mutta varmaan jos on ollut jotain ongelmia, hyperiä tai muuta, niin ehkä sitten pitäisi odottaa?
 
Mitäköhän miun sisällä tapahtuu, kun vasta eilen alotin puregonin ja jo tänään on juiveltanu vuoroin oikeelta ja vuoroin vasemmalta puolen. ei luulis vielä tuntuvan missään enkä muista miten nopeesti alkoi viimeeksi tuntumaan, hirvittää et taasko niitä alkaa kasvamaan siellä kymmenittäin supernopeaan tahtiin ja sit ne on kelvottomia :eek:
 
kylläpä taas säikäytti ja meinaa vastustaa..
mä kävin sillon viikko sit siel labran kokeissa sen mahataudin takia ni nyt lääkäri soitti et mulla on joku bakteerihomma positiivinen ja pitäs alottaa antibioottikuuri ja nyt sit ei oo varmaa et voiko sen aikana tehdä alkionsiirtoa :/ oottelen täs avalta soittoa et sais selkyyttä tähän.. voi että mua ottaa päähän.. siis koko ajan vastustaa jostain suunnasta :(
 
Onnea kaikille plussanneille!

heidh: Voi ei! Toivottavasti pääsette siirtoon! Hienon saaliin olitte saaneet.

nainen83: :hug: negasta

pikkuperho: Onpas teilläkin tarinaa takana. Keskenmenot on niin raskaita etten sitä kenellekään soisi. Toivotaan että plussa pysyy.

USL: Onko vuoto jo lakannut? Täällä pidetään peukkuja.

Itse tein eilen taas testin ja haamu edelleen. Soitin klinikalle ja sain uudet lääkereseptit. Mitenkä teillä on jatkunut lääkkeet plussan jälkeen? Minullahan siis käytössä zumenon, prednisolon ja luget. Hoitaja sanoi et kaikki jatkuu samalla annoksella ekaan ultraan asti. Viimeksi zumenon vain purettiin ennen ekaa ultraa pois.. Tämä jäi nyt mietityttämään...

Mua pelottaa sikana! Oon ihan varma et tää on taas hipasu ja kohta alkaa vuoto. Jos menee niin kuin viimeks niin sit se tapahtuu huomenna. Mitenköhän sitä sais mielensä rauhoitetuks? Koska plussan pitäisi vahvistua? Aattelin et jos on aihetta niin perjantaina meen ruinaan terveyskeskukseen veritestin!

 
heidh voihan...toivotaan nyt että se olisi vain pikkukuuri, joka ei niin vaikuttaisi, joskus ne on!

riksu miltä se sun haamu näyttää? Alan olla ihan ulalla mikä on haamu ja mikä 'oikea plussa..Mulle sanottiin, että luget loppuu tähän kun on plussa testattu, muita lääkkeitä ei ollutkaan. Tiedä noista sitten, olen kyllä ihan tyytyväinen, että pääsee niistä eroon, mutta mitä jos se ei toimikaan niin ja kohta vuotaa??
 
JEEEE siirtoon päästään kuhan lääkekuurin alotusta siirretään tai lääke vaihdetaan, nää on kuulemma sen verran vahvat lääkkeet et ei tehä siirtoa samaan aikaan.. nyt helpotti oloa tää tieto:)) toivottavasti nää vastoinkäymiset oli tässä, koko ajan ollu jotain.. on mulla kurkku viel aika kipee mut ajattelin kestää tän, enkä mee kyl lääkäriin vastako siirrron jälkeen aikasintaan.
 
heidh: jee!!!

paiju: haamu on mun mielestä siis haalea plussa, viiva siis paljon haalemapi kuin se testiviiva mutta näkyy kuitenkin "selvästi".. Onpas kummallista et sulle on sanottu et luget loppuu heti! Viimeksi käytin niitä rv 6 saakka ainakin. Ihan tarkkaan en ilman mun "muistivihkoo" muista :)
 
Risupesä Jee, ihanaa, että sait pikkaset kyytiin :heart: :heart: , hirmuisesti niille nyt tarrasukkia mukaan ja sulle hyvää vointia!

Karmilla ja pikkuperho Toivottavasti teidän viivat vahvistuu :heart: Varovaiset onnittelut!

Tinka- Onnittelut :heart: :heart: , nyt sitten vaan nautit raskaanaolosta niin paljon kuin vaan voit!

heidh Onnea hyvästä punktiosaalista ja pikaista paranemista!

Milli81 :hug: Älä luovuta vielä! Tuhru voi kuulua asiaan niin, kuin kivutkin.

on: Täällä oli tapahtunut niin hirmuisesti, kun en eilen päässyt koneelle ollenkaan. Toivottavasti en unohtanut ketään :ashamed: Kävin ostamassa digitaalisen testin huomis aamuksi. Pelottaa kyllä tosi paljon :$ Vuoto on pysynyt poissa, rinnat on kipeet ja alavatsassa tuntuu menkkajuilintaa :/ Korkealta kyllä tipun, jos huomenna nega tulee...

tsemppiä kaikille tasapuolisesti!
 
Pikkuperho: Toivottavasti selviät säikähdyksellä :hug:

heidih: Ihanaa, että asiat etenee vastoinkäymisistä huolimatta :)

Paiju: Onnea! Pian se on jo ultrankin aika =)

Nemi77: Tsemppiä huomiseen testailuun! Uskotaan siihen, että plussa pysyy.

Ei ole vieläkään menkat kunnolla alkaneet, mutta tuntemusten mukaan viimeistään huomenna aamulla alkaa vuoto. Soitin tänään naikkarille, kun sieltä ei ollut kuulunut mitään liittyen seuraavaan pas:iin. Hoitaja kertoi, että olivat jo eilen postittaneet suunnitelman ja reseptit lääkkeellistä yritystä varten. Nyt ei siis tarvitse enää stressata menkkojen alkua ja mahdollista ovulaation ajankohtaa! =) Ultra-aika löytyy kuulemma joka tapauksessa, vaikka pääsisin vasta ensi viikon alussa soittamaan sinne. Kummasti vaihtui siis muutaman päivän takainen suru taas innostukseen... On kivaa päästä kokeilemaan uutta, vaikka siinä samalla saakin riesakseen lääkkeiden sivuvaikutukset. Josko vaikka saatais seuraavalla kerralla limakalvosta parempi alusta kiinnittymiselle. Aloitan Pregynova 2 mg aamuin illoin siitä päivästä, kun kunnon vuoto alkaa. Ultra menee sinne viikolle 21 ja siirto sit limakalvon mukaan. Oon taas intoa täynnä ja helpottunut =) Kannattaa näköjään välillä itsekin tehdä lääkärille ehdotuksia hoidon suhteen... Mulle tää lääkkeellinen pas on vielä aika vieras juttu enkä esim. tuosta lääkkeestä ole lukenut muiden kommentteja. Saa siis kertoa kokemuksiaan, jos niitä löytyy. Lugeista hoitaja sanoi, että raskauden alkaessa niitä käytetään jonnekin rv 10:lle asti. Sekin on ikävä puoli verrattuna luonnolliseen kiertoon. Mutta iloitsen siis asioiden etenemisestä kaikkine huonoine puolineenkin =)

Toivorikas-72: Mulle vois siis päivitellä noita tietoja, tarkentuvat sit matkan varrella...
 
nemi77: Täällä ihan samat fiilikset! Mua pelottaa niin... Must tuntuu et mun oireetkin on kadonnut jonnekin... Mä kaivan kyl huomenna kaapin pohjasta testiä taas esiin ja teen sen heti ensimmäisenä.

Hanuu: Mukavia uutisia! Toivottavasti vuoto alkaa pian.

Kuten huomaatte niin mä roikun täällä palstalla ihan epätoivoisena.. Oon töissä ja työn teosta ei meinaa tulla mitään...
 
Mä oon testannu kahdella eri clearbluen testillä, toinen oli klinikalta saatu ja siihen tuli eilen plussa ja tänään toisessa jonka ostin apteekista luki RASKAANA.Silti en uskalla vielä kun nöyrin mielin odotella ensi viikkoa ja mahdolliseen veritestiin menoa, on tätä rintojen turvotusta yms kestäny kohta kuukauden :headwall:
 
Onnea kaikille plussanneille :heart:

Täällä näyttää moni plussaneista hermoilevan menkkajomotusten, tuhrujen ja kadonneiden oireiden kanssa kanssa joten kerronpa tätä omaa alkuraskauden kulkua.

5+2 alkoi pahoinvointi joka oli yötä päivää. parin päivän päästä ei oireen oiretta, taas pahoinvointia ja tissit turvonneet ja arat, sitten taas oireet katos ja palas jne.. 5+4 alavatsa -ja selkä ihan tulessa(tuntui kovilta menkkakivuilta) ja lugeja laittaessa sormeen jäi rusehtavaa limaa jota ei sitten enää seuraavana päivänä ollu havaittavissa kävin myös tällöin ultrassa, mutta mitään ei oikeen näkyny. 6+0 taas kova alavatsa -ja selkä kipu ja taas kävin ultrassa, silloin näkyi pikkuinen ja syke. Nyt 6+2 järkyttävä pahoinvointi ripuli ym...alavatsa -ja selkä tulessa, tehtiin paksusuolen tähystys ripuloinnin takia, olin tiputuksessa 9.00-13.00 heikon kunnon takia, vietiin 100km päähän isompaan sairaalaan tutkittavaks ja kaikki ok, rusehtavaa limaa taas havaittavissa. Nyt oon sairaslomalla tän ja ens viikon. Tällästä mulla ja VIELÄ pikkuinen porskuttaa mukana.

Oireet siis tulee ja menee eikä tuhruilut ja kivut ole aina pahoja merkkejä (koputtaa puuta) =)
 
Onnea kaikille plussanneille! :flower:

:hug: Voimahali kaikille neganneille ja muuten pettyneille...

Hanuu: Pahoitteluni ettei pas tuottanut tulosta :hug: Mä oon nyt syönyt vajaan viikon kanssa progynovaa 2mg enkä oo kyl huomannut oikein mitään haittavaikutuksia. Vaikka lugeja pitääkin käyttää pitkään lääkkellisessä pas:sissa niin aika pieni vaiva ja inhotus jos hoito tuottaa tulosta :) Mulla ultra ens keskiviikkona, sitten selviää miten on lääke toiminut. Mäkin itse ehdotin lääkkeellistä passia kun ajattelin etten jaksa enää stressata ovulaation metsästystä kun viimeksi meni sivu suun. Onneksi lääkäri siihen suostui vaikka vähän empikin aluksi :)

Aurinkoista keskiviikkoiltaa kaikille! :heart:
 
Linnia: Olipa mukava kuulla susta! :) Olen jo miettinytkin, että missä vaiheessa olet menossa. Tulen sitten noin viikon sun perässä. Ja vielä samanlaisella suunnitelmalla edetään lääkkeineen. Kiva, kun voi vaihtaa kokemuksia. Tällä kierroksella kasvatetaankin oikein kunnon limakalvot ja tosiaan heitetään kaikki turha stressi romukoppaan. Ja sit toivottavasti saadaan mukava lopputuloskin... Elättelen toiveita, ettei Progynova mullakaan aiheuta paljon oireita. Eipä noista muistakaan lääkkeistä ole juuri haittavaikutuksia ilmennyt.
 
Kiitos kaikille kannustuksista :heart:

nainen :hug: Taysissa pidetään yks välikierto ja sitä seuraavaan voidaan suunnitella pas (siis jos nyt oli ivf).
heidh Onneks ei homma siirtyny, turhat viivytykset ne vasta raivostuttaakin, kun muutenkin joutuu odotteleen niin kauan!
USL ei vielä oo toivon heittämisen aika likikään, sehän voi tosiaan olla vaan runsaampaa kiinnittymistä! bd
pikkuperhollekin jaksamista piinassa! :hug:
karmilla, kyllä se nyt on vaan parempi uskoo :D


).( Mulle ilmaantunu jo tuttuja jomotuksia alaselkään..vaimeita, eikä mitään tuoresiirtoihin verrattavaa, mutta silti.. että tätä rataako tääkin sit menee :( pelkään vaan että kun niille ei paljo enempää voida, niin jos ne on just se syy ettei alkiot pysty kiinnittyyn :'( ja mistä ihmeestä niitä nyt voi tulla kun ei paikkoja oo ronkittukaan sen kummemmin.. no, luotan zumenoniin että ne pitäs nyt pahimmat jomotukset ja ennenaikaset vuodot pois. Endo on kyllä vihlonu enempi noista estrogeeneista.
Muuten ei mitään erikoista (joo, ihan kun siirrosta seuraavana päivänä vois jo ollakin kauheesti :D), luget väsyttää armottomasti, tekemässä tissit kipeiks ja kyllä, outoo huimaustakin on välillä ilmenny! Eikös jollain muullakin ollu sellasta noista "pillupalloista"?
 
heidh hyvä homma, että pääsette siirtoon =) :flower:

Plussanneille yhteisesti isot peukut, että kaikkien plussat pysyy ja raskaudet menis oikein hyvin :heart:

Piinailijoille toivottelen pitkää pinnaa edelleen =) mistähän sitä saisi itselle?




Ommaa nappaa: Oon aikasemmissa hoidoissa käyttäny netistä tilattavia one step-liuskoja. Sain niitä tänään vihdoin postilaatikkoon. Tein pitkän työpäivän päätteeksi tässä illalla yhden ja se näytti vaaleaa, mutta ihan selvää viivaa. En sanoisi tuota edes haamuksi omilla kriteereilläni, kun sen näkee ilman tihrusteluja. Viiva vastaa lähes täysin viime hoidon pp8-pp9 viivoja samoilla testeillä. Nyt ei auta, kun seurailla mihin suuntaan se viiva lähtee menemään tai alkaako vuoto. Pregnylistä on ihan just vajaan kahden tunnin päästä 14 vuorokautta. Pelottaa!! Mutta toistaiseksi plussa on tikussa, toivottavasti kaikki menisi tällä kertaa hyvin :heart:
 

Yhteistyössä