Kympin hoidot

=DD hih.. mä tilasin 3testiä ja mul on yks kotona ja sit klinikalta saa yhen et enköhän mäki pääse näillä alkuun =DD kumpa mäki saisin sit sen plussan ni ois kivempi testailla..
mä muistan viime hoidosta niin tein varmaan just sen 10raskaustestiä=)
 
Oikeen paljon onnea kaikille plussanneille yksin ja erikseen!!!

ON: ei kummosia oireita, jotain kipuja ajottain mahassa. Ja eilen ja tänään tullu pyyhkies jotain rusehtavaa "rihmaa" YÖK. Mut mä oon päättänyt et oon raskaana tuli tuolta alapäästä sit mitä tahansa.

En enää muista kuka siitä typerästä kaveristansa sano, niin mulla on kans todella huonoja kokemuksia, ex-bestiksestä. Sillon aikanaan se tiesi kaiken meidän hoidoista, kävi jopa mun kans alkionsiirros. Niin sit ku se tuli raskaaksi (kertalaakista tietenkin) niin jätti yhteydenpidon samantien. Me ei oltu yhteydes 9kuukauteen, mä sit soitin ja onnittelin ku oli lapsi syntyny. Nykyään ollaan väleis, mutten luota enää koskaan!!! Et kyllä tää lapsettomuus vaan erottaa ihmisiä, ikävä kyllä.

Mutta voimia meille kaikille, me ollaan vahvoja naisia!!!!
 
Risupesä: Tuuletus täältäkin! Ihanaa, kun molemmat pakkasukot selvisivät. Lähetän tarrasukkia ja jännitän mukana piinailussa =)

Nainen83:
Pahoittelut negasta :hug: . Olikos sulla nyt pas, vai muistanko väärin? Väestöliitolla passit voitiin tehdä peräkkäisiin kiertoihin, heti pääsi siis jännäilemään. Vain punktiokierrosta odotettiin se välikierto.

heidh: Hieno punktiosaalis! Ei liikaa ja kuitenkin melkein kaikki jakautuneet, taitaa tulla hyviä ja tasalaatuisia alkioita. Ja kivaa, kun pääsette siirtoon. Kyllä hakkaisin päätä seinään, jos omalle kohdalle tuollainen sattuisi ja koko saalis menisi pakkaseen.

Paiju: Kiitos infosta! Tuli tarpeeseen.

leiska: Muistelisin, että mullakin olisi aina ekasta puregonista asti tullut munisjuilintaa. Saaliina ollut yli parikin kymmentä munista, mutta jakautuneita yleensä kymmenen tai alle.

).( Mulle meinasi käydä tänään ohraisesti. Tänään oli ekan puregon piikin aika ja tutusta apteekista sitä ostamaan. Tiskillä sitten farmaseutti pohti, kun heidän tietokoneensa mukaan puregon on JUURI TÄNÄÄN LOPPU, kone näyttää saldoksi -16kpl! Hyvä etten lattialle kopsahtanut järkytyksestä :eek: . Kävi sitten kolleegaltaan konsultoimassa ja jääkaapista perältä löytyi vielä YKSI ampulli mulle, jee! Selittivät sitten mulle, että olivat lähettäneet Turun AVAklinikalle tänään koko varaston. Voi kääks mikä mäihä mulla oli! En enää ikinä-kuuna-päivään jätä yhdenkään lääkkeen ostamista viime tippaan. Nih!
 
Heidh: Kylläpä on kohtuuttoman paljon vastustusta. Onneksi teillä on hieno saalis ja asiat järjestyi!
Riksu: Osta digimittari! Mieletöntä piinaa odotella, voimia! :) Mulla on hävinnyt vatsannippailut myös ja oikeastaan ainoat oireet on (luultavasti) lugeista johtuva vatsan pömpötys ja järkyttävä väsymys.
Nemi: Malttamattomana odotan täällä sun testitulosta! :)
Lugeista: Onko pas:ssa, pitkällä kaavalla ja lyhyellä kaavalla eri lugeohjeet? Minä otan viimeiset luget tänään aamulla eli 2 vk+ 1pv siirron jälkeen.
Heni: Kiitos tarkasta selostuksesta! Kummasti huojentaa mieltä kun tajuaa, että pikkualkio on sitkeästi kiinni eikä vähästä säikähdä.
 
Onnea kaikille plussanneille, näyttää todella hyvältä. Toivotaan että plussat vahvistuu ja asukit pysyy matkassa :heart:
Voimahalaus neganneille :hug: Inhottavia vastoinkäymisiä myös ollut, jotenkin ei pysty ymmärtämään että kun hoidot itsessään on jo rankkoja niin sitten annetaan ja otetaan pois :(
Heidh: Hienoja uutisia teillä.
On: Punktio oli tiistaina, vielä perjantaina ultra lupaili n.10hyväkokoista munasolua, noh punktiosaalis oli yli 20. Ekan IVF:n jälkeen, olin pian hyvävointinen. Nyt olen ollut todella kipeä, kipulääkkeiden voimilla köpötellyt kotona, ja vatsa on turvoksissa. Mahdollisia hyperinoireita ilmassa, mutta nyt kipu onneksi jo aavistuksen helpottanut. Huomenna olisi sitten siirto, mikäli ei mitään takapakkia tule. Hieman jännittää!
Minkälaisia kokemuksia teillä on punktion jälkeisestä ajasta, ootteko ollut kovin kipeitä?
 
Klivia: Toipuminen on ilmeisesti todella yksilöllistä. Multa meinasi lähteä heti punktion jälkeen taju ja olin tipassa klinikalla + nukuin pätkissä yli tunnin. Kotiin päästiin reilun 2 h päästä toimenpiteestä. Sain punktiossa rauhoittavaa suoneen ja heti sen jälkeen 2 panadolia. Mun olo koheni niin, etten tarvinnut ottaa kuin yhden särkylääkkeen kotona. Olo oli kuitenkin seuraavan viikon kipeä ja köpöttelin + liikuin varovasti. Kipu ei kuitenkaan ollut niin paha että olisin joutunut ottamaan särkylääkettä. Kävin jo punktiosta seuraavana päivänä ulkona kävelemässä, tai hiipimistä se enimmäkseen oli kun menin niin hiljaa ja varovasti. Voimia toipumiseen! Muista juoda paljon!
 
Hanuu Mukavia uutisia =) , toivottavasti vuoto alkaa pian ja pääsette pian siirtoon!

Riksu Osta joo digitesti, ovat ilmeisesti aika luotettavia ja tuloksissa ei juuri tulkinnan varaa! Kyllä sullekin se nätti plussa siihen tulee :heart:

Heni Huh huh, kyllä sua nyt koetellaan :$ . Toivottavasti sulla pian olo helpottaa ja voit nauttia raskaudesta kunnolla!

Linnia Kiva, että pääset taas tositoimiin ja saat sen lääkkeellisen passin :heart:

Karmilla Usko ja luota nyt vaan siihen, että raskaana olet :D

Pikkuperho Varovaiset onnittelut, toivottavasti viiva vain vahvistuu :heart:

Klivia Onnittelut hyvästä saaliista ja pikaista paranemista! Muista levätä ja juoda. Ite selvisin helpolla punktiosta, kun ei ollu kun 3 rakkulaa, joten paraneminenkin tapahtui äkkiä.

Risupesä Jospa sun tuntemukset ois jotain hyvää?! Tsemppiä ihan hirmuisesti pikkuisille ja sinulle :heart: :heart:

Tinka- Kyllä me ollaan eläviä todisteita siitä, että se yksi tai kaksikin kultahippusta voi riitttää...

on: tänään heräsin 8 tekemään testin. Melkein heti testiin tuli plussa :heart: :heart: , kädet täristen huusin miehen katsomaan. Se ihmetteli, että ei kai siinä vielä mitään näy. Sanoin, et ala nyt vaan tulla kattoon :D Tottakai pelkoja on mielessä, mutta nyt päätettiin vaan nautiskella tästä tilanteesta ja odottaa mitä tapahtuu. Kiitos Henille tiedoista, helpottaa kun tietää mitä kaikkea voi ollakaan ja siltikin kaikki on hyvin masussa =)
 
Meg


Onnittelut plussanneille! Aika moni saanut plussan nyt, hienoa:) Kunpa me kaikki saataisiin plussa edes joskus. Tosta PASsista pitää taas kysellä, eli tiedän että kp 10-12 käydään ultrassa ja sit aletaan ovulaatiota bongailemaan ja kun bongattu ja soitetaan niin meneekö siinä kauan kun alkio/-t sulatetaan, eli tarkoitan et sellaisenaanko ne sit laitetaan kohtuun vai viljelläänkö niitä vielä? (vai miksi sitä sanottiin?) Jos ovulaatio on vaik pe niin epäonnistuuko se koska v-loppu tulossa, klinikka kiinni silloin? Oon käsittänyt että ovulaatiosta 3-5 pvää niin sit laitetaan vasta kohtuun, miksi näin? Eikö se ole jo myöhästä? Olen vähän laskeskellut että miten mulla olis ovulaatio ym, nii voi olla että v-loppu olis siinä.. mut eihän sitä tiedä sit että miten menee, turhaan siis stressaan. Sit tyhmempi kysymys, mut milloin olette nolla linjalla ollut alkoholin suhteen, esim jos pas tulossa niin kannattaako sen ultran jälkeen enään ottaa? Vaikuttaako ovulaatioon tms?(mulle ei tule lääkkeitä) Ajattelin tietenkin PASsin jälkeen olla, mut varmaan sitä ennenkin kannattaa.. Pystyn toki ilmankin olemaan, mut mietin et miten te muut ootte?
 
Nemi, Karmilla ja Pikkuperho niin sitä pitää!! Onnea!
Klivia toivottavasti tuo ei tuosta pahene enää enempää hyperiksi. Tsemppia siirtoon!

ON: Voi apua! Eilen se hoitaja sanoi meille, että luget vaan lopetetaan samantien. Joillain klinikoilla näin ohjeistetaan, jos ei ole mitään keskenmenoja tai muuta taustalla, joten ajattelin että ok. Nyt kuitenkin tajusin juuri että ei se varmaan ollut muistanut tai edes tiennyt, että osa meidän ongelmaa oli melko lyhyet kierrot ja alhaisia progesteronejakin välillä mitattu, ja olis ehkä kuitenkin pitänyt jatkaa?? Lugeja en ole eilisaamun jälkeen ottanut kun en ajatellut ihan loppuun asti. No nyt on helatorstai, eikä pääse asiaa kyselemään, mutta taidan kyllä käydä apteekin kautta ja jatkaa vielä varmuuden vuoksi kunnes pääsee asiaa varmistamaan. No, toisaalta unohdin itse hoidonkin aikana ottaa yhdet luget (joo, aika uskomattoman leväperäistä) ja tässä kuitenkin onneksi vielä mennään. Tän pikkuisen nimeksi onkin jo tullut sissi..
 
RKTT siis raskaana kunnes toisin todistetaan...Tuli mieleen noista solujen jakautumisesta, että oonko ymmärtäny oikein , ja onko eri klinikoilla/hoitopaikoissa eri käytäntöjä, luokitusia.Meille biologi sanoi että täytyy olla mielelään 6 soluinen että voidaan siirtää..Mistän LUOKITUKSISTA ei puhunu mitään.Enkä sitten tajunuu kysyäkkään.
 
Meg: en osaa kommentoida muuta ei-lääkkeellisestä PAS:sta muuta kuin tuosta sulatuksesta: ainakin meillä sulatus tehdään edellisenä päivänä. Meidän alkiot oli siis pakastettaessa 2vrk ikäisiä - en sitten tiedä, miten menetellään jos on useamman päivän viljely ennen pakastusta....Itelle tehdään pas:it lääkkeelliseen kiertoon, niin ei haittaa viikonloput eikä pyhät :) Nytkin limakalvon puolesta siirto olisi voinut olla jo huomenna, mutta kun tänään on pyhä, niin siirtoa voidaan hyvin lykätä ensi viikolle, kun kyseessä on lääkkeellinen PAS.

Meillä siis pas ensi viikolla keskiviikkona ja tiistaina on siis sulatus. Pelkään ihan mielettömästi, että kumpikaan alkioista ei selviä edes sulatuksesta :'( Ja anteeksi jos nyt loukkaan jotakuta hartaasti plussaa toivovaa, mutta mä ihan oikeasti toivon, että en saa edes sitä plussaa, jos raskaus ei kestä loppuun saakka. Mua ei oikeasti enää yhtään lohduta - vaikka kait periaatteesa pitäisi lohduttaa - se, että tulen raskaaksi, näkyy syke jne. on oireet ja vaikka mitä, mutta kesken menee. Haluan nähdä plussan tikussa vain ja ainoastaan siinä tapauksessa, että luvassa on oikeasti elävä lapsi 9kk kuluttua!

tukilääkitys plussan jälkeen: Tuoresiirrossa mulla oli ohjeena, että jatketaan rv 8+ vai oliko rv 9+ normaalisti lugeja eli 400mg aamuin illoin ja sitten lopetetaan laskevasti. Ja näin siis tehtiin. Kyseessä siis oli IVF pitkän kaavan mukaan ja mulla paha endo - ehkä siksi jatkettiin lugeja, kun loppukierrosta helposti tiputtelee...?!? PAS -siirrossa, josta siis myös plussa - jatkettiin sekä lugeja että zumenoneja ekaan ultraan saakka rv. 7+ ja ilmeisesti oltaisiin vielä hetki kait jatkettu, mutta kun se oli sitten se hiton tuulimuna....Ilmeisesti eri klinikoilla on eri käytännöt siitä, miten pitkään lugeja ja zumenoneja jatketaan ja myös sen suhteen, millä annostuksella.
 
Vadelmaunelma minusta se on ihan ymmärrettävää ettei plussa ilahduta kun jatkuvasti tulee keskenmenoja! Toivottavasti tämä olisi nyt Se kerta kun näin ei käy!! Kiitos myös selvityksistä tukilääkkeistä. Näissä hoidoissa vaan on niin monta erilaista tapaa tehdä, ja mikään ei ole väärin, koska näistä asioista ei ole tarpeeksi tietoa, että olisi yksi varma ja toimiva tapa. Meidänkin klinikalla sanoivat, että sopiiko, että tehdään niin kuin he yleensä tekevät, koska se on heillä tilastollisesti toimivin kun ovat siihen tottuneet. Eli ehkei pitäisi panikoida kuten minä tänään ;)

Meg ymmärtääkseni PAS-siirrto tehdän oviksen jälkeen, koska solutkin ovat siitä jo asteen edellä ja tarkoitus on saada ne kiinnittymään sopivanlaiseen limakalvoon. Ja laitto ei kai ole niin päivän päälle, koska limakalvo on sopiva useamman päivän. Sulatus on aina vähintään päivää ennen laittoa, mutta voi olla aiemminkin. Meillä pakastettiin 3-päiväisinä, kasvatettiin vielä 2 päivää ja laitettiin sitten kyytiin, ilman lääkkeitä. Olisko päivä ollut ovis +5.
Alkoholista täytyy sanoa, että mitä pidemmälle hoidot on menneet, sitä vähemmän olen jaksanut olla tipattomalla. Sitä plussaahan on tullut odotettua vuositokulla, niin olen siirtynyt enemmän ja enemmän normaalin elämän kannattajaksi, ettei pää hajoa. Toki eri juttu sitten kun on raskaana!

Karmilla solumäärä on suhteessa päiviin, eli 2-päiväisen alkion pitäisi olla 4-soluinen, jos on jakautunut tavalliseti, 3-päiväinen kai 6-8-soluinen jne. Luokitukset on sitten aika monimutkaisia mikroskooppijuttuja ja voi erota klinikoiden välillä. 1-luokkaisilla tulee kai useammin raskaaksi, mutta 2-3kin toimii usein, ja loppujen lopuksi ei tiedetä, miksi toimii ja miksi ei, eli se luokituskin on vähän yritystä. Näin googlaamalla..
 
Joo, täällä kans se tilasto nega pp 13. pitäs jo näkyä jotain jos olis onnistunut.
Mulle voi päivittää 1.IVF 1.pas, jos se yks ainokainen selviää sulatuksesta. Ajankohta elo-syyskuussa

Onnittelut plussanneille :flower:
 
Meg Mulla otettiin sulaan edellispäivänä ja seuraavana päivänä voi soittaa tilanteesta, että onko iltapäivällä siirto. Pyysin että ei niitä alettas enää yhtään kauempaa viljeleen maljoilla kun on pakko pitää, vaan mahdollisimman nopeesti kohtuun, ja sanottiin että ei tietenkään pidetä.
Siinä varmaan lasketaan ovulaatiosta sitä mukaa päiviä minkä ikäsiä alkiot on, ja koitetaan laittaa ne sinne ikäänku luonnolliseen tahtiin, millon ne muutenkin saapuis sinne hedelmöityksen jälkeen. Joo, ihan arvausta kun ei oo kokemusta muusta kun tästä lääkepas:ista.
Ivf-kierroksilla (tai ainakin nyt viimesimmällä ) oon ollu nollalinjalla alkoholista, mutta vappuna otin ihan reippaasti vaikka olin alottanu jo zumet.

karmilla, mulla on tuoresiirroissa ollu vissiin kaikki nelisolusia, ja noi pas-siirretyt ehtiny 8- ja 7-solusiks. Oon lukenu että joillain on siirretty vaan 2-solusiakin ja jollain tavoin taantuneita.

Paiju, kannattaa kyl varmuuden vuoksi jatkaa lugeja, eihän siitä kai mitään haittakaan voi olla!

Milli :( :hug:

Vadelmaunelma, täysin ymmärrettäviä ajatuksia kaiken kokemasi jälkeen! :hug: Toivotaan että ne seuraavat on todella ne sitkeimmät, 9 kuukauden jälkeen syliisi päätyvät nyytit.
Mun on myönnettävä että oon jo hieman kade niille joilla kohtu on tosi vastaanottavainen, mihin tarttuu helposti, mulla kun ei oo näkyny edes haamun haamua vaikka kahta sirrettykin. :ashamed: Niin pelkään että käy taas tälläkin kertaa, se yks surkee viiva painajaismaisen hohtavan valkosen tyhjyyden keskellä...se on jo aivan liian tuttu näky.
 
Pikaisesti omaa napaa..

Eli aamulla tein taas testin (oon oikein testien suurkuluttuja..). Viiva oli jo paljon tummenpi eli melkein yhtä tumma kuin se kontrolliviiva et kai sitä nyt raskaana ollaan.. Tissi kipukin palannut! Mut voi siirtää plussalaisiin! Huomenna aion kuitenkin mennä ruikuttamaan tk:n veritestin :) Maanantaina soitan sit klinikalle ja varaan ekan ultran. Täällä ajattelin roikkua siihen saakka mukana, kunnes nähdään et siä oikeasti joku on.

Plussanneet, Nemi ja muut: Vielä jankkaan tätä rv asiaa! Et miten te ne laskette?
 
riksu82 Hienoa :heart: Minä soitan huomenna klinikalle ja kyselen veritestiä ja kauanko lugeja vielä käytän. Eka ultraki pitäis varata. Kyllä minäkin aattelin täällä roikkua niin kauan, kunnes tiiän, onko masussa asukki /asukit. Mulla ei ole mitään hajua miten rv lasketaan :ashamed: . Millonkohan se eka ultra yleensä on?
 
Kävin sitten lekurilla ultrassa ja maksoin yli satasen vaikka näin hoitojen jälkeen EI OLE YHTÄÄN ylimääräistä rahaa. Mutta piti saada varmuus, että kaikki on ok. Voi tätä epävarmaa ihmismieltä :headwall: mutta sain varmuuden että ainakin TÄLLÄ HETKELLÄ kaikki on ok. Sydämen sykintäkin nähtiin. Huh.

Kiitos Pikkuperho ja Heni vastauksistanne! Olisinpa lukenut ne ennen kuin menin lääkäriin niin olisi säästynyt nekin rahat. Pientä teidän kokemuksiini nämä minun vaivat. Lekuri sanoi varsin selvästi, että vasta jos kovaa kipua tai kirkasta veristä vuotoa niin sitten voi olla asiat huonosti. Muuten kaikki voi johtua tilasta ja/tai mömmöjen (erilaiset hormonit) aiheuttamaa joita on kuitenkin viikkotolkulla vedetty.

Raskausviikoista, lekuri laski myös lasketun ajan ja sanoi, että punktiopäivä on rv2. Löysin www.vau.fi sivuilta laskurin, johon voi panna hedelmöitysajankohdan eli punktiopäivän ja se kertoo sitten kaikenlaista. On varmaan oikea meille hoitoja saaneille, koska antoi saman lasketun ajan kuin lekuri.

Lugeista juu tuntuu olevan varsin yksilöllistä mulla molemmissa hoidoissa(lyhyt ja pitkä ) menty samalla kaavalla. Plussan jälkeen menty pari päivää samalla kaavalla 400 aamu ja 400 ilta, sitten 2 pvää 200 aamu ja 400 ilta, sitten 2pvää 200 aamu ja 200 ilta ja sitten paketti loppuun 200 ilta noin rv6 asti. Ja mulle koko ajan hoettu että "limis on hyvä" mutta lekuri sanonu että näillä työnnetään keltarauhastoiminta tms. alkuun ja työnnön jälkeen tuetaan alkuun.

Klivia ekan punktion jlk. olin pari pvää vähän arka, tokan jlk. toivuin 45 min ja se oli siinä vaikka saalis isompi. Ja mulla kohtu tosi takana ja toinen munasarja jotenkin siellä jemmassa, joten hoitsu joutuu painamaan voimalla ja kaksin käsin ultralla mahan päältä, että lekuri näkee tehdä hommansa. LUULEN, että oon päässyt vähällä koska lekuri kokenut ja näppärä.

Karmilla kysyit luokituksista. Mulla kyydissä nyt 2-3-luokkainen, ekalla kertaa ei edes annettu luokitusta eikä toivoa mutta jaksoi loppuun asti (molemmat nelisoluisia, icsin tuoresiirtoja). Oon ymmärtänyt, että jos on icsi niin todella harvoin saadaan 1-luokkaisia, paras 2-3-luokkainen, mutta voin olla väärässä.

Nemi77 onnitteluaaltoja! B)

Kiitokset kaikille tuesta ja vertaiseurasta! :flower: Poistun täältä, ainakin toistaiseksi, toki kuulumisianne käyn lukemassa :wave: . Rutkasti voimia teille kaikille ja suojelusenkeleitä teidän kaikkien jo olemassa oleville, tuleville ja vasta suunnitteluasteella oleville pikkupirpanoille! May the forces be with you! :heart:
 
Raskausviikoista Mä oon laskenu testipäivän olevan 4+3. Ihan vaan siksi, että mulla oli punktio molemmissa IVF-hoidoissa perjantaina ja siirto&pakastus maanantaina. Siinä alkiot ovat jo kolmepäiväisiä. Sitten PASseissa ne sulatetaan päivää ennen ja ovat olleen periaatteessa jo neljän päivän ikäisiä siirrettäessä.

Punktiosta Mä olin ekan punktion jälkeen todella huonossa kunnossa. Mulla tais olla hieman yli 20 follia ja saatiin noin 15 solua niistä. Vatsa pyöristyi pitkin iltaa ja jouduin tukemaan sitä toisellä kädellä kävellessä. Hartiapistos oli maailman massiivisin, pystyin olemaan ainoastaan YHDESSÄ asennossa koko illan, vasemmalla kyljellä maatessa ja erittäin tarkasti paikoillani, muuten pisti niin perkeleesti. Loppuillasta vointi huononi ja pyörryin vessan lattialle. Käsivarsiin ja naamaan nousi ihan hirveen kokosia hikikarpaloita ja olin valkoinen kuin lakana. Olin jo lähdössä sairaalaan, mutta menin vielä hetkeksi lepäämään ja olo alkoi helpottaa. Siirrossa näkyi lievän hyperin oireet, mutta menin kuitenkin töihin jo 4 pvää punktion jälkeen. Turvotus alkoi laskea onneksi. Toinen punktio oli kivuliaampi siinä itse toimenpiteessä, mutta olin elämäni kunnossa kotona =) Folleja oli noin 20 taas, mutta osa vielä pieniä ja soluja saatiin 11kpl.

Tukilääkityksestä Mulla olis aina jatkunut Luget ainakin sinne rv 7+, jos raskaudet vaan olis jatkuneet. Nyt lääkäri sanoi, että plussan tullessa jatketaan lääkitystä viikoille 10+ noiden aikasempien keskenmenoja takia. Teki mieli kysyä, että mitä se auttaa, kun ei oo tähänkään asti niitä estänyt? Mulla Lugeannos on ollut joka hoidossa 800mg/päivä.

Omasta navasta Testiä tein taas töiden jälkeen ja samanvahvuinen tai aavistuksen tummempi viiva, kuin eilen illalla. Tänään on PP10 =)

Salvia upeaa, että kaikki oli hyvin ja sykekin näkyi :heart: Onnellista odotusta :flower:

Pahoittelut neganneille :hug:

Ja onnittelut plussien testaajille :heart: :flower:
 
~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************13.5.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Taika79................2.IVF.....................................10.5.............TAYS
Klivia.....................2.IVF.....................................10.5............TAYS
heidh.....................2. ICSI................ly...............11.5...14.5..AVATku
Raitapaitainen.....3.IVF.......................ly............vko 20..........TAYS
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi..............vko 20.........NKL
Maitoparta-80......4.ICSI.....................pi............vko 21.........TYKS
leiska ...................2.ICSI....................ly............vko 21..........FEL
Amelie80..............3.ICSI.....................pi............vko 21..........
Mansikkainen79...1.ICSI:n 1.PAS........lä....................24.5....FEL
Sanasa................1.ICSI:n 1.PAS................................vko 21..NKL
Linnia...................1.IVF:n 1.PAS.................................vko 21..NKL
Mimosah76...........1.IVF:n 1:pAS........lä.....................v 21-22 FER
Peppiina78............2.IVF......................pi............vko 22.........
Nonna78...............2.IVF.....................................toukokuu....TYKS
SaaraX..................2.IVF:n 4.PAS...................................toukokuu
Meg......................1.IVF:n 1.PAS....................................toukokuu
Doris79...............................PAS.....................................toukokuu
Joppu................................3.PAS....................................toukokuu
wabisabi...............2.IVF....................ly..............toukokuu.......FER
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS.................................toukokuu
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS...................................toukokuu
Isis........................4.ICSI................ly................toukokuu....AVATre
Tähtisilmä79.........1.IVF:n 3.PAS..................................touko..OYS
Ragdoll73............1.IVF.....................pi...............vko 24.........TAYS
beelia...................1.IVF......................................vko 24......
Mandalay...............................................................................
berits.....................................................................................
Vadelmaunelma..1.ICSI:n 2.PAS.......................................AVATRe
Hanuu....................1.IVF:n 2.PAS.................................kesä..NKL
Nainen83................1.IVF:n.1.PAS................................kesä....
Cris......................4. ICSI ..................pi.................................
kolmisin.....................PAS..................lu.................................
Faith83.................................................................................
Minska...................................................................................
Mianna79...............IVF.......................................elokuu.........
Shenda81..............3.IVF....................................elokuu........FEL
Zax........................2.IVF....................................elokuu.........
Milli-81...................1.IVF:n 1.PAS.......................elokuu.........
Myyrä2...................2.IVF......................................................
Meikku...................2.IVF.......................................................NKL
Lumipuu................3.ICSI.....................................................TAYS
toivorikas-72........4.ICSI....................pi.............syyskuu......NKL
Marjaane...........2.IVF:n 3.PAS..........lä...............................
Hopping..............2.ICSI:n 2.PAS......lä...............................AVATre
Miiru82.................................................................................TAYS

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä.............PP.........testipv

milona..........AVA........................:heart:..................7.........
UnelmaSirpaLeena..OYS............:heart:..................6........
Inia.............................................:heart:..................5........
Risupesä......TAYS.....................:heart::heart:................2.......25.5.

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15........2.ICSI................:heart:
Duffy..................4.2...............kt/10..........2.ICSI................:heart:
Kirma................11.2.............866/14........3.IVF..............:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12........1.ICSI................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............kt/11..........1.ICSI...............:heart:
Maricce..............24.2.............86/14..........3.IVF.............:heart::heart:
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................:heart:
Sannis-75..........5.3..................................luomu................:heart:
Hugsy...............24.3............9309/27........1.IVF.................:heart:
Plasebo............11.3..................................3.IVF.............:heart::heart:
AaVee...............26.3...............kt/16..........1.IVF.................:heart:
Nipsu74............26.3...............kt/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
Ovis..................31.3............300/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
pa-mi................4.4..............922/17..........4.IVF.............:heart::heart:
stigu123...........7.4..............250/14..........2.IVF.................:heart:
Salvia...............23.4............100/12..........2.ICSI................:heart:
Heni.................28.4.............258/13.........2.ICSI:n 1.PAS...:heart:
Katjuzka...........30.4..................................luomu...............:heart:
Firefox..............5.5.................kt/14..........3.IVF..................:heart:
Tinka-...............11.5..............69/13..........1.ICSI................:heart:
Paiju.................12.5..............kt/14...........2.IVF..................:heart:
Nemi77.............13.5..............kt/15...........1.IVF.............:heart::heart:
riksu82..............13.5.............kt/15............2.IVF................:heart:
karmilla.............13.5..............kt/10...........1.IVF.................:heart:
Pikkuperho........13.5..............kt/10...........2.IVF.............:heart::heart:
 
Huh huh. Onpa tapahtunut kaikenlaista poissaoloni aikana. Onnittelut plussalaisille, tsemppiä piinailijoille ja voimia neganneille! Olette kaikki mun :heart:

ON: Mun punktio oli suunnitellusti 10.5 (maanantaina). Saatiin 14 munasolua, joista 11 kypsää. Kuitenkin ainoastaan 4 hedelmöittyi. Tosin 3 oli top-luokkaa ja yhtä vielä kasvatellaan. Lääkäri totesi, että jos joskus vielä hoitoihin lähdetään, tehdään ISCI. Punktio meni hyvin,paljon parmmin kuin viimeksi. En ollut kovinkaan kipeä edes jälkeen päin. =)

1 alkio siirrettiin eilen (12.5.). Nyt toivon, että tarraa kovasti kiinni. Lugeja 1x3, rinnat kipeät, pientä nippailua vatsassa. Lievää pahoinvointia, jonka uskon tulevan lugeista. Mulla on jotenkin hirveen rauhallinen olo. Unia nään vauvoista sekä päivällä että yöllä. Tuntuu myös, että monessa ohjelmassa nyt pähkäillään raskautta, mainoksia raskaustesteistä jne. Huomenna ajattelin hakea raskaustestin apteekista, jonka sitten teen vasta 26.5 paikkeilla.

Vielä tuohon rauhalliseen oloon! Tuntuu hassulta, ettei mua ainakaan vielä juurikaan jännitä, olen luottavainen vaikkakin realistinen. Häkellyttävä tilanne!!!

heidh ja Klivia Onnea huomisella!

Meg Mä osaan iloita kavereitteni raskauksista, koska kaikilla ollut jotakin ongelmaa raskaaksi tulon kanssa. Aikoinaan kuitenkin veljen vaimon raskaus oli mulle suuri järkytys: olimme lähdössä ekaan siirtoon ja veljen vaimo soittaa paniikissa raskaustestin näyttäneen plussaa (ei tiennyt hoidoistamme). Puhelun aikana selvisi, että oli tullut raskaaksi kierukan aikana, joka jouduttu kuitenkin viikkoa aikaisemmin poistamaan kohtutulehduksen vuoksi. Pelkäsi tietenkin lapsen vammautumista. Oli tosi ikävää tsempata ottamaan yhteyttä lääkäriin ja selvittämään asiaa, koska omassa päässä takoi ajatus "miksi hän tuli kierukan aikana raskaaksi ja me joudutaan käymään kaikki hoidot". No, meidän hoito epäonnistui ja heidän raskaus sujui mukavasti. La ylittyi roimasti ja arvaa vaan rukoilinko, että menee meidän la:n ylitse, ettei vaan synny sinä päivänä. Lopulta poika syntyi 2 pv meidän oletetun la:n jälkeen. Myöhemmin mun oli pakko kertoa hoidoistamme ja miksi suhtauduin niin nuivasti raskauteen. Hän totesi aina neuvolan jälkeen kaiken olevan ok, muuten asiasta ei puhuttu. Aikaisemmassa heidän raskaudessaan olin koko ajan mukana... Pojan synnyttyä sydän kuitenkin suli totaalisesti, oma surukin hävisi... Välillä kuitenkin huomaan ajattelevani, että jos olisimme silloin onnistuneet lapsemme olisi hänen ikäisensä, suunnilleen.

Tulipa tuokin kerrottua, vaikka taisi mennä ohi aiheen...

Tsemppiä kaikille meille ja jaksamista, me ollaan sankareita, koska jaksetaan tätä... :flower: :hug:
 

Yhteistyössä