Kympin hoidot

Taika: Mullahan oli tuossa syksyn keskeytyneessä keskenemenossa (tuplaraskautena alkoi) vielä sellainen inhottava tilanne, että oltiin siskon kanssa samaan aikaan samassa sairaalassa: hän toisella puolella käytävää hoitamassa vastasyntynyttä vauvaansa ja mä toisella puolella itku kurkussa lääkkeellisessä tyhjennyksessä ja kaavinnassa. Se oli ihan karseeta :'( :'( Tuntui, kuin koko elämä pilailisi mun kustannuksella. En pystynyt käymään kattomassa siskon vauvaa moneen viikkoon. En vain jaksanut.

Klivia: Meillä sovittu seuraavaa klinikan kanssa: top -alkioita siirretään vain 1 ja non-top -alkioita 2. Perusteluina kiire saada raskaus käyntiin pahan endon vuoksi.

Ihan pikaiseen omaa napaa: tänään pp7 ja hätähousuna olen tehnyt testin jo eilen ja toisen sitten tänä aamuna, molemmat näyttäneet aivan puhdasta negaa. Ihmeekseni olotila on rauhallinen, eikä nega kirpaise ainakaan vielä.
Oireet ovat täysin hävinneet, ei vuotoa eikä myöskään alavatsakipua tai mitään muutakaan enää havaittavissa.

nemi77: Mulle klinikalta sanottiin et ennen rv6 ei kannata ultra, koska tällöin ei vielä näe sykettä. Yleensä eka ultra tehdään rv6-7.

Salvia: Hyvä et kaikki on kunnossa!

Pikkuperho: Onnea!

heidh: Onnea huomiseen siirtoon!

Pikainen päivitys omasta tilanteesta...

Menkat alkoi viime yönä eli tänään aamulla aloitin Progynovan. Huomenna sit yritän soittaa naikkarille ja sopia ultran ajankohdasta. Ihanaa olla taas tositoimissa =)

Hanuu nyt kaikki onnet teille hoitoon mukaan :flower:

Klivia ja heidh tsemppiä siirtoon ja piinailun alkuun =)

Taika79 onnea ja kärsivällisyyttä piinailuun =)

Ultrasta ainakin mulle on sanottu AVAlta (tre), että viiden viikon päähän siirrosta saa varata ultran, eli rv 7+. Käyn ultrat kaikki kotipaikkakunnalla, kun en jaksa ajaa joka asiasta tampereelle. Kyllä varmaan aiemminkin vois mennä, mutta mä ajattelin pinnata tonne 7+, jos ei mitään hälyttävää tapahdu, kuten vuotoja tai kipuja, niinkun yleensä. Maksaa kuitenki yli 100? se alkuraskauden ultra. En ymmärrä, että miksi, kun folliultrasta selviää reilulla kolmellakympillä, vaikka tekemistä on lääkärillä varmasti enemmän, kun pitää mitata 20 follikkelia ja kirjata ne ylös.

Nyt vaan omanapaa, voiskohan lämpö olla raskausoire?
Tänään oli töis tosi hönttiolo, niin mitaasin lämmön niin 37.5. Ja flunssaa tai mitään muutakaan tautia ei oo. Toki nyt on lämpö 37, mut hönttiolo jatkuu. Ja tissit on todella kipeet, mut ne voi kyl johtua ja johtuukin lugeista.
Olipas sekava sepustus, mut piti johonkin avautua :LOL:

Eipä noista voi tietää.. tosi monet "oireet" liittyy harmi kyllä just lugeihin. Progesteronihan nostaa lämpöö luonnollisestikin, ja lisäks huomaan että nyt tarvii ravata jatkuvasti vessassa ja jääkaapilla.. :kieh:
Melko rauhallisin mielin muuten, vaikka kyllähän se jo vähän ahdistaa aatella miten tuskasen monta kuukautta sitten taas menis/menee peukaloita pyöritellessä ennenkun seuraavan kerran tapahtuu mitään :( jollain tavoin kai jopa negoihinkin turtuu kun tarpeeks tutuks tulee ja edellinenkin on vielä suht tuoreessa muistissa. Ei ehkä uskalla päästää toiveita enää yhtä korkeelle kun aiemmilla kerroilla..

Pp8 ja jälleen testattu puhdas nega, ei häivähdystäkään haamusta.
Seuraavan testin ajattelin tehdä vasta ens viikon lopussa, joko perjantaina tai lauantaina.
Oireita ei ole enää mihinkään suuntaan, saa nähdä tuleeko ne menkat heti alkuviikosta, kuten pitäisi, mikäli kierto ei ole sekaisin.
Oma olotila rauhallinen, negan näkeminen ei tuntunut missään. Kai se jokseenkin alitajuisesti helpottaa, että tän jälkeen meillä tulee puolen vuoden jonotus seuraaviin hoitoihin eli puoli vuotta saa olla stressaamatta ovulaation, piikitysten yms saralta! :)

milona mulla oli parina päivänä semmosta "flunssaista" ja raihnaista oloa, ennenkuin testasin. Lämpökin oli varmaan himpun verran koholla. Mutta liittyikö sit raskauteen vai lugeihin? Ärsyttävää, kun lääkitys antaa niin paljon raskausoireita, ettei uskalla mistään iloita. Toivotaan parasta, että olis tärpännyt :heart:

risupesä se onkin tosi ärsyttävää hoidoissa, kun ei ole piinailuista edes selvitty, kun joutuu jo ruveta stressaamaan, että mites se seuraava hoito sit ajottuis, päästäänkö koska? Onko alkioita pakkasessa? Selviääkö ne? jne.. Niinkun ei stressiä olisi muutenkin tarpeeksi :| Mulla on kans ollu aina se "pessimisti ei pety" -asenne hoidoissa.. paitsi että pettyy sekin, kun tarpeeksi lyödään :| Nyt toivotaan ihan hirveesti, että teillä olis tärpänny ja saisit unohtaa nuo ajatukset piiiiitkäksi aikaa :heart:

USL Kovin aikaisin testasit kyllä (paraskin puhuja täällä, aloitin itse pp8) :LOL: Täällä on peukut pystyssä, että se plussa sieltä vielä tulee muutaman päivän päästä :heart:

Klivia Lääkäri itse totesi välittömästi, että 1 alkio siirretään, koska niin Top. 2 topia sit pakkaseen. 1 ivf, jonka 1 siirrossa 2 alkiota ja 1. Pas jälleen 2 alkiota. Kummallakaan kerralla ei kiinnittymistä. Vuoto alkoi aina vasta lugejen lopettamisen jälkeen.

VadelmaUnelma Elämä lyö välillä liiankin kovaa päin naamaa... Toivottavasti joskus se kuuluisa aurinko paistaisi risukasaan =)

ON Mä en nyt ymmärrä mun olotilaa lainkaan. En saanut viime yönä nukuttua lainkaan, oli kylmä kuuma, kylmä kuuma... Onneksi nyt vapaata töistä, ettei tartte väsyneenä mennä sinne. Tai niin, enhän edes ole väsynyt, kummallista. Nyt pelkään, että migreeni iskee. Mitenkähän muuten migreenilääkkeiden käyttö tässä vaiheessa? Kokemuksia?

vaikka oon saanu 2 kertaa plussan raskaustestissä niin pelottaa niin veitävästi.Nyt on maha sekaisin taas kokeilen jatkuvasti rintoja.Rupe toi lugejen kanssa tuhraaminen riittää..Osaako joku viisas kertoo mulle että voiko sinne HCG veritestiin mennä ilman lähetettä?Ajattelin eka mennä tonne arvauskekskukseen,mutta sitten meinasinkin mehiläistä.Hesaan asti en viittis lähtee mokoman asian takia.Se mitä se maksaa niin ei tunnu tässä konkurssissa enää.

Risupesä hyvä jos osaat ottaa rauhallisesti, toistaiseksi ainakin ;) kysytään uudestaan viikon päästä. Vessassa käyminen kuulostaa lupaavalta! Mulla on tullut ehkä pp 8 alkaen juotua tuplasti enemmän kuin yleensä, jostain syystä vaan kiinnostaa se vesilasi.

Hanuu :) !!

Taika tosi laadukas solusaalis teillä. Eiköhän noista jo synny!

USL malta vielä! Plussa voi hyvinkin vielä tulla!

ON: Olen huomannut että meitä on täällä nyt läjä juuri plussanneita (RKTT) , jotka roikutaan tällaisessa välitilassa. Ei vielä uskalla uskoa että raskautta todella on ennen kuin ultrataan (en minä ainakaan), kun niin usein tulee kemiallista ja tuulimunaa ja kohdunulkoista ja ties mitä, mutta hoidoista on kuitenkin tehty mitä tehtävissä on ja plussa saatu. Oisko nää ekstrapiinaviikot? Veikkaisin, että jos ei ole hoitoja takana, niin tuntuisi erilaiselta, tosi varmalta ja raskaalta. Välillä tuntuu ettei saisi tänne enää kirjoitella kun kerran on plussannut, jos joku loukkaantuu tai ärsyyntyy (mikä siis ei todellakaan ole tarkoitus!), mutta tässä siis selitys miksi näin kuitenkin teen, ei vaan osaa tai uskalla ihan vielä. En tiedä onko muilla sama? Toivotaan joka tapauksessa meille kaikille että päästään tänne asti ja vielä paljon paljon pidemmälle!! :)

Paiju mulla on ihan samanlainen fiilis. Ei oikein tiedä mihin kirjoittelisi :| ja mähän vielä piinailen valitettavasti. Vasta pp11 tänään ja viime IVF:ssä vuoto alkoi juuri tänä päivänä. Silloin en ollut testannut plussaa kuitenkaan, mutta pelottaa silti. Mä en usko ennen alkuraskauden ultraa, että tämä voisi mennä hyvin, enkä usko varmaan ennen np-ultraakaan, koska mitä tätä palstaa olen lueskellut, niin aika monella hoitolaisella on mennyt kesken jopa sykkeen näkemisen jälkeenkin :'( Olispa tosiaan kiva olla ihan huoleti vaan ja kuuluttaa raskaudesta kaikille, koska tottakai kaikki menee hyvin (tähän joku ironia-hymiö sit). Oon välillä kateellinen niille, jotka plussaa luomusti noin vaan ja sit tosiaan saavat vielä katsella maailmaa niiden kuuluisien vaaleenpunasten lasien läpi :/

karmilla mä oon saanu Mehiläiseen lähetteen AVAlta, en oo kokeillu mennä ilman lähetettä pyytämään. Mulla on kans tää rintojen "vaivaus" ihan jatkuvaa.. Pelkään niin kovaa, että ne lörpsähtää semmosiks pehmeiksi ja vuoto alkaa :(

Veritestistä sen verran, että mä meen tälläkertaa veritestiin vaan ja ainoastaan sen takia, että mulla on sit dokumenttia, että kolme keskenmenoa. Kahesta aikasemmasta otettiin veritestit parin päivän välein ja upea noususuunta oli, kaikki hyvin. Ja paskat! Nyt en aio itseäni stressata noilla veriarvoilla sen enempää. Ekassa hcg oli 307 ja tokassa peräti 603!! Molemmat kokeet otettu pp12. Enää en luota siis noihin korkeisiin arvoihinkaan.. Kyllä tässä touhussa tulee kyyniseksi :LOL:

omaa napaa vaan..

meillä oli käyny kato alkioiden suhteen, kolme oli tippunu kyydistä:( no nyt sit siirrettiin 1 huippu alkio(lääkärin mielestä harvinaisen hyvä alkio, harvoin näin hyvään törmää) toivottavasti ei keksiny omasta päästä sitä.. ja sit 2 hyvää meni pakkaseen et onneksi sentään jotain saatiin.. harmittaa kyl hiukan ku ei enempää saatu mut ei voi mitään..
nyt sit piinnaillaan ja jännitetään 2vkoa.. saa nähä koska teen eka testin:D oon nimittäin aika malttamaton, jos sinne pp10 asti yrittäis ainaki oottaa..
eli pp0 tänään, tulee pitkä 2vkoa.

Hei!!
Vadelmaunelma on saanut kyllä kokea todella kirpeitä hetkiä :hug: Ajattele mitä ihminen lopulta joutuu kestään.
USL:malttia, älä vielä luovuta!!
Heidh: Onnea kyytiläisestä, samoissa piinistellään =)
Toivorikas: Mulle voi päivittää: PP0, testi 28.5
On: Yksi Top on kyydissä :heart: Ja pakkaseen saatiin kunnon porukka, eli 14 on pakastettu, ja muutamaa vielä jatkoviljellään :) Nyt aion nauttia auringosta ja koitan venyttää testaamista niin pitkään kun pystyn ;)

karmilla: Mä kävin tänään arvauskeksuksessa ruinaamassa hcg lähetteen labraan. Hyvin antoivat kun kerroin tilanteen :)

paiju: Mä oon kans miettinyt tota et toivottavasti negan saaneet eivät loukkaannu kun täällä roikutaan... Sanokaa vaan jos näin on! Itse ainakin ymmärrän täysin. Mut en vaan uskalla odotuspuolelle siirtyä vielä...

klivia: Olipas teille kunnon saalis! Hienoa!

heidh: ikävää että kato kävi, mutta onneksi edes 2 pakkasessa. Me saatiin vain 1 huono..

Paiju, Riksu, Karmilla, Nemi ja Pikkuperho: Mulla on ihan sama fiilis, eli ei oikein uskalla vielä uskoa. Tänään olin hetken aikaa varma, että vuoto alkoikin ja raskaus meni varhain kesken. Toisena hetkenä intoilen täysillä ja hehkutan tätä ihanuutta. Mietin jo että pitäiskö perustaa ketju "piinailijoista ekaan ultraan"?

Olen taustaillut täällä ja varmaan taustailen vielä tovin, mutta haluan kiittää kaikkia ja toivon että tänne sataa kaikille plussia heti seuraavista hoidoista. Nöyränä kiitän kaikkia ja yhtä nöyränä tulen takaisin jos ei tammikuun laskettuun aikaan asti päästä!

Yhteistyössä