Kympin hoidot

Hei plussanneet ymmärrän täysin teitä. Ite en silloin ekas raskaudessa kans osannu ollenkaan alkaa iloita raskaudesta. Ja koko raskausaikana en tuntunu kuuluvutta normi odottajienpinos, silloin ei ollu hoidosta plussanneille omaa pinoa, tai en ainakaan huomannu.

ON: tein äsken clearbluen-testin ja siihen tuli +. Mutta niis ohjeis oli niin epäselvät kuvat, ku mun mielestä siinä "ei raskaana" kohdassakin oli +. Oisko niin et jos ei oo raskaana niin näytös ois -? Mun + se pystyviiva oli paksumpi ku se vaakaviiva. Kyllä mä kans oon ku menin näin aikaasin testailemaan. Kävin apteekista hakemas maanantaita varten valmiiksi, mut ei sit malttanu. Ja mun testipäivä on vasta ke ja veritesti ma. Pitää siis jännäillä sitä maanantaita.
 
Klivia ja heidh Tsemppiä molemmille. Mä oon vain muutaman päivän teitä edellä. Toivottavasti kaikilla menee hyvin =) Klivialle vielä onnittelut hyvästä "saaliista" ja heidh:lle toivottavasti 1 riittää :flower:

riksu ja paiju Mua ei ainakaan vaivaa yhtään vaikka "notkutte" vielä linjoilla. Mun mielestä on kiva kuulla plussanneiden kommentteja, koska ne antaa toivoa.
 
kiitos :hug: (halauksista)
jotkut kyseli että mikä hoito mulla on tai jtn...mulle tulee nyt toinen pas lääkkeelliseen kiertoon taas..kyselin hoitajalta ku soittelin sinne että eikö pitäisi olla 1 vuoto välissä,niin sano että ei tarvi..pakkasessa olis vielä 4 pikkuista ja 2 ajattelin ottaa matkaan taas!
onnittelut plussille :heart:
 
VAU täällähän on tosiaan käynyt varsinainen plussahyökyaalto. Onnittelut kaikille plussanneille.
:hug: kaikille muille.

).( Lääkkeelliseen PASsiin on matka alkanut. Nyt on kp 5 ja ultra on ensi viikon keskiviikkona eli kp 9. Siellä sitten selvinnee siirtopäivä. Progynovat ovat osoittautuneet mulle tähänastisista lääkkeistä rankimmiksi. Migreeniä, itkukohtauksia, lyhyttä pinnaa ja jopa masennuksen kaltaisia fiiliksiä. Täysin hallitsematonta siis. Toivottavasti näihin tottuu tai sitten täytyy vain kestää.
Tietääkö kukaan PASSista sellaisista, voiko alkioden viljelyä jatkaa sulatuksen jälkeen? Tarkoitan siis sitä kun on pakastettu 2 päiväisinä niin voidaanko sulattaa ja viljellä esim viisipäiväisiksi ja siirtää vasta sitten ja tehdäänkö niin ikinä?

Mites muut tulevat PASSILAISET? Missä mennään ja mikä on suunnitelma?
 
Klivia ja heidh onnittelut kyytiläisistä :heart: ja pikkusille tarrasukkia!

milona Onnittelut :heart: , kyllä se plussa on! Kyllä se on vahva plussa jo virallisena testipäivänä =)

Mimosah76 Kuulostaapa ikäviltä noi sun oireet :$ , toivottavasti tää pas nappais, eikä tarvis enää moisista kärsiä! En tiedä noista huurunenistä mitään, kun ei ole meillä niitä tullut.
 
Mimosah Kaipa niitä voidaan viljellä, ainakin jos oot yksityisellä niin luulis onnistuvan. Tietysti siinä on sitten se suurempi riski onko pidemmän ajan jälkeen vielä siirrettävää. Mulla alkiot ei oikein tykkää kehittyä pidemmälle maljassa ja halusin ne kohtuun mahdollisimman pian. No, eihän ne hoidoissa tähän saakka oo sielläkään sen pidemmälle kehittyny..
Ompa ikäviä oireita progynovasta.. Voikohan sen vaihtaa kesken kaiken zumenoiin jos oikein pahaks menee, vai onko se sopinu paremmin?

milona Hyvältä kuulostaa :flower: eiköhän siellä jotakin tosiaan oo tapahtumassa!

Klivialle onnittelut uskomattomasta ennätyssaaliista! Täällä yks ihan vihreenä... :ashamed: :kieh:


Yöllä kun ei saa heti nukuttua, tulee niitä masentavia ja pelottavia ajatuksia, että ei kannata kuvitella taas mitään, yks viivahan siihen kuitenki taas tulee.. jne. kyllä on usko taas koetuksella. Nyt kun sitten melkein kaikki kortit alkaa olla jo käännettykin kiinittymisen suhteen.

Mun mielestä on ihan kiva ja muut huomioiva ajatus että varhaisraskautta kokevat kirjottaa omassa ryhmässä, :flower: kai lähes jokainen tietää miten kurjaa voi olla lukee raskausjuttuja jos itelle on just tullu se ikinega.. Sillonhan ne ei niinkään haittaa kun itellä on hoito ja suurempien mahdollisuuksien "toivon kausi" menossa.
Tietysti ymmärrän senkin ettei heti suinpäin uskalleta rynnätä sinne odotuspuolelle kaiken tälläsen jälkeen. Tuskin itekään niin tekisin.. Mutta tää oli siis vaan mun mielipide.
 
heidih: Onneksi sait kyytiin sen harvinaisen hyvän yksilön =) Meilläkin 1. tuoresiirrossa oli lääkärin mukaan täydellistäkin täydellisempi alkio, mutta ilmeisesti limakalvo ei sitten ollut yhtä hyvää luokkaa, kun ei kiinnittynyt :(

Klivia: Onnittelut sinullekin kyytiläisestä ja VAU mikä joukko vielä pakkasessa odottamassa!!

milona: Onnea! Toivottavasti tulos pysyy.

Mä oon ehkä oikeastaan samaa mieltä kuin risupesä, että tuo vasta plussanneiden oma ketju on ihan hyvä idea. Sieltähän voi kuitenkin jokainen omaa plussaansa vielä odotteleva käydä halutessaan lukemassa kuulumisia =)

Soitin eilen naikkarille ja sain varattua ultra-ajan, tosin vasta KP14, mutta ei kuulemma haittaa. Ultra on siis 26.5. ja silloin kai sit määritetään siirtopäivä. Näiden menkkojen perusteella mun kohdussa ei ollu limakalvoa ollenkaan, on kyllä olleet ihan uskomattoman niukat! Ei siis mikään ihme, ettei sinne ole mitään kiinnittynyt. Olen nyt tosi tyytyväinen ja odottavin tunnelmin tämän lääkkeellisen pas:in suhteen. Jospa ainoa selittävä tekijä tähän lapsettomuuteen ei olekaan miehen siittiöt, vaan myös mun ohut limakalvo..? Kun eipä oo moneen vuoteen ollut enää kovin runsasta vuotoa...

Mimosah76: Kurjalta kuulostaa nuo Progynovan sivuvaikutukset :( Mulla ei onneks oo vielä ollut mitään havaittavissa, tosin vasta kolmatta päivää niitä napsin.

 
Mites kaikilla täällä tuntuu olevan käytössä tuo Progynova? Itse en oo kuullukkaan siitä, mulle on aina lykätty Zumenonresepti kouraan. Muistan, kun ekassa ultrassa gynekologi kysyi, että "tuntuuko rinnoissa tuo lääke?". Hämmästyin aivan, että ei tunnu, miten niin? Se sanoi, että nuoret naiset kestää ton Zumenonin ilman sivuoireita. En sitten tiedä missä menee nuoren raja, itse olen 28.v enkä nyt varsinaisesti pidä itseäni nuorena enää :|
 
Noniin, siinä meni sekin illuusio :LOL: mut sovitaan nyt niin että ne tissit tulee lugeista kipeiks kelle tahansa, iästä riippumatta! ;) ..ja on tässä lääkehuuruissa unohdellu yks jos toinenkin kaikenlaista, kuten oikeita annostuksia.. :whistle:
 
Pikkuperho: Mulla on myös käytössä zumenonint :wave: Hyvin olen sietänyt niitä, ei mitään oireita suuntaan tai toiseen juurikaan. Hieman on muutamana päivänä tiputellut rusehtavaa muutama tippa ja vähän turvottaa. Ehkä mäkin olen sitten nuori, kun ikää on 31?!? Enkä mä noita zumenoneja tai PAS:ja sillai epäile, kun viimeksikin lähti raskaus niistä käyntiin ja sehän taas ei ollut lääkkeiden vika, että kyseessä oli tuulimuna... :headwall:

limakalvon paksuuskysymys: Onko kenellekään lääkäri puhunut siitä, että limakalvo voisi olla liian paksu?!? Siis kun mulla oli kp11 limakalvo jo 11mm ja siirto tehdään vasta ensi viikolla kp23, kun tuo pyhäpäivä sotki aikataulut. Kyselin lääkäriltäkin, mutta hän sanoi, että ei ole haitaksi vaan pikemminkin parempi, että on kunnollinen, niin tarttuu helpommin. Mullahan on kyllä aikaisemmissa 2 siirrossa ollut hyvin "tuuhea kasvusto"....
 
Ja täällä kans yks nuori, jolta ikää löytyy piirua vaille 30, mut muisti on kuin pahasti dementoituneella vanhuksella... Milloin löytyy voipaketti kuiva-ainekaapista tai aterimet pakasteesta... :LOL:

Pp10 eikä niin mitään oireita. Suunnittelin testaavani taas tänä aamuna, mut ei ollut testiä, millä testata. Viimeisen rfsu:n liuska päätyi liimatikuksi. :LOL: 4-vuotias oli käynyt äitin kaapilla, kuvitellut paketissa olevan jotain hyvää, leikannut paketin auki ja onnellisena tuli sanomaan: "Voi kiitos äiti, sä oot ostanu mulle liimatikun, et on helpompi askarrella!" :LOL: :LOL: :LOL:
 
USL: :LOL: Kyllä niitä kai voi niinkin käyttää =) Joko oot testannut?
Noista oireista: Mulla on ikää 29v (nuori ), ja mulla PAS-siirroissa (zumet+luget) on oireet, tissien kipu, turvotus alkanut ja monesti ennen siirtoa :whistle: että kauheesti en oo voinut itseäni "lukee"..
Aurinkoista päivän jatkoa B)
 
Täällä jo testattu nega herkällä testillä (pp9). :'( Piti testata kun yöllä alkoi menkkakivut ja pelkäsin vuodon alkavan. Mutta näköjään mulla näissä hoidoissa kipuja on jo useana yönä etukäteen. Vuoto alkanee ke-to. Enkä usko tuon tuosta muuttuvan, sen verran tuttu olo on aiemista negahoidoista. Seuraava PAS menee varmasti elokuulle välikierron ja kesätauon takia. Parempaa onnea muille piinaileville!
 
Mä jo yhtenä päivänä kirjoitelin ultrakuulumisia mut se kai hävis bittiavaruuteen.. :/

Meillä oli perjantain ultrassa n. 11kpl 14mm muniksia ja suunnilleen samankokoinen joukko pienempiä, joista osa voi vielä ehtiä mukaan. Tänä iltana jo Pregnyl ja tiistaina punktio! Hurjan nopeasti mennyt tämä hoito!! =)
 
Vai liimatikkuina noita testiliuskoja nykyään käytetäänkin :LOL:
Mulla ei PAS-hoidoissa tule edes lugeista tissit sen kummemmin kipeiksi, mutta IVF-hoidoissa tulee. Varmaan se Pregnyl antaa hyvän alkusysäyksen sille kivulle ja luget sit ylläpitää.

Inia voi että, toivotaan, että olit vain liian aikaisin liikenteessä :hug:

Raitapaitainen tsempit punktioon jo etukäteen :flower: Hieno saalis tulossa =)
 
~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************16.5.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Raitapaitainen.....3.IVF.......................ly............18.5..........TAYS
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi..............vko 20.........NKL
Mansikkainen79...1.ICSI:n 1.PAS........lä....................24.5....FEL
Maitoparta-80......4.ICSI.....................pi............vko 21.........TYKS
leiska ...................2.ICSI....................ly............vko 21..........FEL
Amelie80..............3.ICSI.....................pi............vko 21..........
Sanasa................1.ICSI:n 1.PAS................................vko 21..NKL
Linnia...................1.IVF:n 1.PAS.................................vko 21..NKL
fiia 69...................2.IVF:n 1.PAS.................................vko 21.....
Mimosah76...........1.IVF:n 1:pAS........lä.....................v 21-22 FER
Peppiina78............2.IVF......................pi............vko 22.........
Nonna78...............2.IVF.....................................toukokuu....TYKS
SaaraX..................2.IVF:n 4.PAS...................................toukokuu
Meg......................1.IVF:n 1.PAS....................................toukokuu
Doris79...............................PAS.....................................toukokuu
Joppu................................3.PAS....................................toukokuu
wabisabi...............2.IVF....................ly..............toukokuu.......FER
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS.................................toukokuu
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS...................................toukokuu
Isis........................4.ICSI................ly................toukokuu....AVATre
Tähtisilmä79.........1.IVF:n 3.PAS..................................touko..OYS
Ragdoll73............1.IVF.....................pi...............vko 24.........TAYS
beelia...................1.IVF......................................vko 24......
Mandalay...............................................................................
berits.....................................................................................
Vadelmaunelma..1.ICSI:n 2.PAS.......................................AVATRe
Hanuu....................1.IVF:n 2.PAS.................................kesä..NKL
Nainen83................1.IVF:n.1.PAS................................kesä....
Cris......................4. ICSI ..................pi.................................
kolmisin.....................PAS..................lu.................................
Faith83.................................................................................
Minska...................................................................................
Mianna79...............IVF.......................................elokuu.........
Shenda81..............3.IVF....................................elokuu........FEL
Zax........................2.IVF....................................elokuu.........
Milli-81...................1.IVF:n 1.PAS.......................elokuu.........
Myyrä2...................2.IVF......................................................
Meikku...................2.IVF.......................................................NKL
Lumipuu................3.ICSI.....................................................TAYS
toivorikas-72........4.ICSI....................pi.............syyskuu......NKL
Marjaane...........2.IVF:n 3.PAS..........lä...............................
Hopping..............2.ICSI:n 2.PAS......lä...............................AVATre
Miiru82.................................................................................TAYS

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä.............PP.........testipv

milona..........AVA........................:heart:..................11.......(+ testattu)
UnelmaSirpaLeena..OYS............:heart:..................10........
Inia.............................................:heart:...................9........
Risupesä......TAYS.....................:heart::heart:..................6.......25.5.
Taika79........TAYS.......................:heart:....................4............
heidh............AVATku...................:heart:....................2............
Klivia............TAYS.......................:heart:....................2..........28.5.

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15........2.ICSI................:heart:
Duffy..................4.2...............kt/10..........2.ICSI................:heart:
Kirma................11.2.............866/14........3.IVF..............:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12........1.ICSI................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............kt/11..........1.ICSI...............:heart:
Maricce..............24.2.............86/14..........3.IVF.............:heart::heart:
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................:heart:
Sannis-75..........5.3..................................luomu................:heart:
Hugsy...............24.3............9309/27........1.IVF.................:heart:
Plasebo............11.3..................................3.IVF.............:heart::heart:
AaVee...............26.3...............kt/16..........1.IVF.................:heart:
Nipsu74............26.3...............kt/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
Ovis..................31.3............300/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
pa-mi................4.4..............922/17..........4.IVF.............:heart::heart:
stigu123...........7.4..............250/14..........2.IVF.................:heart:
Salvia...............23.4............100/12..........2.ICSI................:heart:
Heni.................28.4.............258/13.........2.ICSI:n 1.PAS...:heart:
Katjuzka...........30.4..................................luomu...............:heart:
Firefox..............5.5.................kt/14..........3.IVF..................:heart:
Tinka-...............11.5..............69/13..........1.ICSI................:heart:
Paiju.................12.5..............kt/14...........2.IVF..................:heart:
Nemi77.............13.5..............kt/15...........1.IVF.............:heart::heart:
riksu82..............13.5.............kt/15............2.IVF................:heart:
karmilla.............13.5..............kt/10...........1.IVF.................:heart:
Pikkuperho........13.5..............kt/10...........2.IVF.............:heart::heart:
 
No höh.. Sain ku sainkin äsken kirjoittamani tekstin häviimään :| Pikaisesti siis nyt vaan...

Toivorikkaalle kiitos taas päivityksistä :flower: On se hurjaa kun oma nimi nousee listalla, hui =)

Plussanneita oli paljon, joten onnittelut vielä ja pettyneille iso :hug:

Täällä vielä odottelen Synarelan aloitusta, joka on torstaina!! Vähän mietityttää vaan ku oon ihan kauheen koivuallergia kourissa ja varsinkin aamuisin aivastelen ja nenä vuotaa todella paljon. Klinikalta sanottiin että sumutteenoton jälkeen ei sais niistää 1/2 tuntiin, joten aika haastavaa tulee kyllä olemaan :/
Mut ihanaa silti et on kesä B) Aurinkoisia päiviä kaikille!!
 

Yhteistyössä