Kympin hoidot

AaVee Tää mun kokemukseni ei ole ivf-hoidoista (Clomifen-kuurilla olin), mutta ensimmäiseksi aloin epäillä raskautta, kun paino nousi lähes 10 kiloa vajaassa kuukaudessa, vaikka söin ja liikuin entiseen malliin. Toisaalta taas epäilin, että jokin muu on hullusti, koska minulla oli kuitenkin aivan samanlaiset menkkakivut kuin muulloinkin. Muita oireitapa minulla ei silloin ollutkaan...
4-vuotias muru meillä siitä hoidosta on. :heart:

Mut saa poistaa listalta.

Lääkäri just soitti, että eilisessä punktiossa saatiin 10 rakkulaa, joista 8 hyviä. Yksikään ei hedelmöittynyt. Tämä on erittäin harvinaista kun hoitomuotona on vielä isci. Voi tätä pettymyksen tunnetta :( Kaikki taas aivan turhaan.

Heips kaikille! Olen käynyt täällä aina silloin tällöin lukemassa viestejä epäonnistuneen tuoresiirron jälkeen, joten en ole ihan kartalla tapahtumista.
Onnea plussanneille ja voimia muille! :flower:
Ite ootan ekoja kuukautisia hoidon jälkeen. Se vuoto silloin ei ollu ilmeisesti normi-kk-vuoto. Ovulaatio venyi yli viikolla normaalista, joten vielä en hermoile, vaikka onkin menkat onkin 4 päivää normaalista myöhässä. (Kyllä ne sieltä tulee).

Tsemppiä kaikille! Tämä täällä oottelee hiihtolomaa, huhtikuun loppua ja adoptioinfoa ja toisia kuukautisia ja mahdollista PAS:ia ja sitten oottelenkin jo kesälomaa. :)

-Mandalay

Meg

Ootteko muuten syönyt vitamiineja? Tai onko teille lääkäri sanonut? Mulle ei ole sanonut, ajattelin vain että auttaako se mitään? Ajattelin ensi ovulaation yrittää metsästää, vaikkakin noilla netistä ostetuista, mut kun nyt ensi kierrossa ei ole väliä niin käy nekin ja olen ovulaation aikaan juomatta alkoholia, eikö sekin edes auta kiinnittymistä? Olisi ollut kiva tietää että onko mulla ollut edes mitään yritystäkään kiinnittyä, mutta eivät ehdottaneet mitään veritestejä.. Mietin tässä että mitä olisi pitänyt tehdä toisin että olisi kiinnittynyt, mutta eipä se auta.. :'(

~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************16.3.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Ovis......................2. IVF.....................pi............15.3....17.3.
pa-mi....................4. IVF.....................pi............16.3....18.3..
Katjuzka...............3. ICSI..................................vko 11.....AVATre
Hoplop..................2.ICSI:n 2.PAS................................19.3..AVATre
Stigu123..............2.IVF.......................ly..............22.3..........
Mimosah76..........1. IVF.....................ly.............vko 12.........FER
Toivorikas-72........3.ICSI:n 2.PAS..............................vko 12..NKL
Hopping...............2.ICSI:n 1.PAS......lä...................vko 13.AVATre
Lumipuu................2.ICSI..................ly..............vko 13.....AVATre
Myyrä2.................1. IVF:n 1.PAS..................................maalis..VL
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS................................maaliskuu.....
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS................................maaliskuu
Heni.....................2.ICSI:n 1.PAS................................maaliskuu.....
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS.................................maaliskuu....
Inia.......................2.IVF:n 3.PAS................................maalis-huhti
Firefox.................3. IVF....................pi.............vko 15.........OYS
Nainen83............ 1. IVF:n 1.PAS...................................huhtikuu
Hanuu..................1.IVF:n 1.PAS.........lu........................huhti..NKL
Linnia...................1.IVF:n 1.PAS...................................huhti..NKL
Sanasa................1.ICSI:n 1.PAS...............................15-16....NKL
Marjaane..............2.IVF:n 2.PAS......lä........................vko 16.
Joppu................................3.PAS.................................huhtikuu
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi..............huhtikuu......NKL
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS........lä......................huhti..FEL
Heidh ..................2. ICSI...................pi...................................
risupesä..............2.IVF:n 1.PAS........lä................................TAYS
tytti-82....................................................................................
Pirpana74............2. IVF.......................................................VL
Paiju ......................................................................................
Nemi77...................................................................................
Raitapaitainen.....3.IVF.......................ly............vko 21.......TAYS
beelia...................1. IVF....................................toukokuu......
Klivia.....................2.IVF.....................................toukokuu...TAYS
Nonna78...............2.IVF.....................................toukokuu...TYKS
SaaraX..................2.IVF:n 4.PAS...................................toukokuu
Mansikkainen79...1.IVF:n 1.PAS....................................touko..FEL
Meg......................1.IVF:n 1.PAS....................................toukokuu
Ragdoll73............1.IVF.....................pi...............vko 24.........TAYS
Mandalay...............................................................................
berits.....................................................................................
Vadelmaunelma..1.ICSI:n 2.PAS.......................................AVATRe
Cris......................4. ICSI ..................pi.................................
kolmisin.....................PAS..................lu.................................
leiska ....................................................................................FEL
Isis........................................................................................

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä.............PP.........testipv

Hugsy.................NKL................:heart:...............18.....10.3. (+ testattu)
Tähtisilmä79.....OYS...............:heart::heart:.............11.........
Miimi78..............AVA............. :heart::heart:..............11........17.3.
Faith83.............FER..................:heart:................11.........19.3.
AaVee...............OYS..................:heart:...............6...........
Nipsu74............OYS..................:heart:...............4............
UnelmaSirpaLeena.OYS.........:heart::heart:............4.............
Inia...........................................:heart:...................0..............

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15.......2.ICSI................ :heart:
Duffy..................4.2...............vt/10........2.ICSI..................:heart:
Shenda...............8.2.................................2.IVF...................:heart:
Kirma................11.2.............866/14.......3.IVF................:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12.......1.ICSI.................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............vt/11.........1. ICSI................:heart:
Maricce..............24.2.............86/14.........3. IVF..............:heart::heart:
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................:heart:
Plasebo............11.3.......................................................:heart::heart:

Meg Mä syön joka päivä yhden multi vita pillerin, yhden D-vitamiini pillerin ja sit juon yhden poretabletillisen beroccaa. Ton berocan otin ku kaverille sitä oltiin suositeltu (lääkäri) ja tälle mun kaverille siis kans on tehty IVF. Apteekissa vielä varmistin, et onko sitä ok ottaa ja apteekkari oli sitä mieltä et kannattaa. Oli kuulemma itekki ottanu kun oli yrittäny ja tullu raskaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Mimosah76:
Stigu123 kiva että löytyy suunnilleen samassa aikataulussa menijöitä. On tää kyllä hassua, kun mulla alkaa jarrupiikit jo tänään, kolmen piikin jälkeen, ja ultra on vasta keskiviikkona viiden piikin jälkeen. Mikä sun Puregon annos on ollut nämä ekat päivät? Mulla on 175 yksikköä mutta lisänä femarit 5 päivän ajan.
Mimosah Heips, mullakin oli viiden piikin jälkeen ultra eilen. Puregon-annos oli 125 x 5 päivää, nyt sitten 100 x 2 päivää ja huomenna yht.7 piikin jälkeen katsotaan taas annos uudelleen. Yksityisellä olen ja aika yksilöllisesti näköjään mennään. Kyllä mua hiukan hirvittää noin pienet annokset, 1.IVF:ssä tammikuussa oli annos 150 x 10 päivää ja tuloksena 5 kypsää munista. Nyt oli 0-ultrassa hiukan isompia muniksia alkutilanteessa kuin viimeksi ja siksi nyt pienempi annos, mutta tuo 100:seen annoksen pudottaminen menee nyt sitten syteen tai saveen: joko pienet saa isoja kiinni tässä muniessa tai sitten ei tuu edes sitä viittä kappaletta mitä viimeksi. Voi hitsi, ei auta kuin luottaa lääkäriin.
Mitä on femarit jotka sulla lisänä?

Isis :hug:
Jennika kauhean huono tuuri, myötätuntoa :hug:

Isis, hugsy ja Meg :hug: Toivotaan vielä vähän, hugsy!

Meg, mulle on klinikalta sanottu, että ovistesti pitäisi tehdä toisesta aamuvirtsasta (koska sitä hormonia kai aamuyöstä erittyy eniten). Mä yleensä käytän halpoja liuskatestejä, ja kun ne alkaa vahvistumaan, varmistan digillä. Hyvä jos sulla on taukoa, niin voit harjoitella sitä oviksen bongausta. Digejä saa vähän halvemmalla myös netistä. Olen syönyt raskausmultivitaa, foolihappoa ja omegaa.

Jennika, myös jaksamista, tuo on niin kamalaa, kun ei siirtoon edes pääse! :hug:

Kiitos ihanaiset naiset! Tuntuu lämpöiseltä saada virtuaalihaleja silloin, kun oikeassa elämässä niin harva tietää mitä hymyn taakse kätkeytyy. Kiitos siis.

Ikävää, että sain seuraa täti punaisen kestitsemisjuhliin. Täällä tuntuu vauhti vaan parantuvan. Soittelin hoitajalle ja hän oli jo heti innokkaasti kertomassa, että paperit hoidoista saat täältä mukaan ja voit tilata ajan yksityiselle. Yllätyin näin innostavasta puhelusta. Osa minusta pelkäsi, että tuomio tulisi ennemmin meiningillä.. turha yrittää. Ihan ryhdistäydyin taas. Sisääni virtasi taistelutahtoa ja uskoa huomiseen. Voi olla Meg, että ollaan taas toukokuussa samoissa piiniksien kanssa. Jotenkin ajattelin nyt ravita kroppaa ja huokaista hetken. Kolmen viikon kuluttua on lekuri. Katsotaan mitä ohjeita antaa.

Ja toivorikas, kiitos päivittämisestä!

Jennikalle :hug: , niin hyvä saalis nostaa toiveet kattoon. Ikävää, että jouduit nyt pettymään.

Ja vielä, kiitos naiset ja lämmin :hug: teille kaikille. Olette kymppejä!
Seuraan taustalla, mutta kommentointi saattaa olla vähemmän aktiivista.
Isis ja unelma soturista elää

Hei kaikki! Ihan lyhyesti vaan tiedotan että olen talvilomalla ja nyt mökillä saimaalla, yhteydet on olleet ja ovat vähän huonoja, olen GPRS yhteyden varassa joten pyydän anteeksi jos päivitys kusee.... Tää pätkii tää yhteys ja mieskin mulkoilee mua jos niinkun lomalla kokoajan täällä viihdyn... Tosin tänään olen koko päivän töitäkin tehnyt etänä :( . Enivei, lohtuhaleja pettyneille ja haleja muuten vaan kaikille!!!

Pikaisesti vaan ilmoittamaan, tänään punktio 12 rakkulaa ja 10 solua. Huomenna tiedot hedelmöittyneistä. Nyt takaisin lepoon.....
En nyt jaksa muuta kirjoittaa....vain omanapaista tekstiä. Mutta pahoittelut neganneille ja jollain huono onni hedelmöittymisen suhteen :hug:

Väsähtänyt Pa-mi

Meg ja Jennika :hug:
Inialle vauvaliimaa ja tarrasukkia :heart:
AaVee Ei minulla oikeastaan ole mitään oireita, vähäisiä menkkaoireita ja masutuntemuksia. Rinnat ei oikeastaan ollenkaan kipeät. Noikin oireet johtuu varmaan progesteronista.. En ole tutkinut kohdunnapukkaa, joskus aikojen alussa ennen ekaa hoitoa yritin etsiä napukkaa siinä onnistumatta, joten en ole sen jälkeen edes yrittänyt koko hommaa :/

Vitamiineista kyseli Meg Minä aloitin Multivita raskaus -vitamiinien syömisen vähän ennen kuin tää hoito pyörähti käyntiin.

Piinispunkkua join ekassa ivf:ssä ½ -lasillista per päivä, silloin tuli plussa. Mutta nyt en ole hakenut.. onko muilla piinispunkku käytössä?

Testipäiväni on vasta perjantaina, mutta tänään tein tunnettuna hätähousuna testin, ja negahan se oli. Meillä oli kolmen päivän vanha alkio, joten tänään jonkinlainen haamu olisi jo näkyvissä. Ei ole mitään oireita, joten tämä 1 IVF 2 PAS meni päin p:tä. Ei edes itketä, on vaan niin tyhjä ja viallinen olo. Ehkä syksyllä lisää hoitoja,nyt näköjään ei ole hyvä aika.

Kysymystä Teroista..

On se kun ihminen on parit ivf:t läpikäynyt niin sitten joutuu Teroluteista kysymään.. :|

Sain siis Terot kun mulla ei ole omaa kiertoa. Hoidot on yleensä aloitettu "ihan koska vaan" koska elimistön tilanne vastaa aina kiertopäivää 1.
Nyt on menossa epäonnistuneen ivf:n tyhjennysvuodon jälkeinen kierto ja tähän se kierto varmaan sitten jäiskin.. Mutta koska seuraava hoito tulossa toukokuussa niin yritetään pitää jonkinlaista kiertoa yllä. Ja verikokeitakin pitäis ottaa kp2-5 ennen toukokuuta..
Nyt siis kp33 ja olen ottanut nyt kahtena päivän Terolutin. Ohjeena 1tbl 10vrk:n ajan. Mitäs jos vuoto alkaakin vaikka huomenna, otanko silti Teroja yhteensä 10 päivää vai lopetanko siihen? Voiko vuoto alkaa edes Terojen aikana? Jos vuoto alkaa ja otan Terolutteja niin voinko silti käydä labrassa kp2-5?

Eipä ole tarvinnut tätä ennen miettiä! Soitan Taysiin toki jos te ette osaa auttaa. B)

t. Raitis

Faith83: Tiedän ton tunteen :hug: itse nimittäin ihan samalla "historialla" 1 IVF 2 PAS oli ja meni penkin alle :ashamed: tein tänä aamuna testin ja niin puhdas nega että, oli herkkä testi ja pp12 menossa, joten peli on selvä taas kerran :$ en ole mäkään kyyneltäkään vuodattanut, jotenki tähän on jo niin turta, pettymystä pettymysten perään, vaikka kuin ite yrittää parhaansa ei jaksa enään kuluttaa aikaa märisemiseen niin turhauttaa kyllä...

noh sitten niihin ilosempiin asioihin eli minä jään nyt koira-vauva hoito tauolle ja ehkä seuraavaa passia jaksan miettiä sitten toukokuussa, ne loput passit teemme lääkkeellisesti koska nämä lääkkeettömät ei oo tuonu niin minkään moista hipasuakaan...

Mutta jaksuja paljon teille kaikille :heart: mä lähden lomalle mars :wave:

Lämpöinen :hug: Isis, Hugsy, Meg, Jennika ja Tähtisilmä!

Tässä hoidossa en ole edes yrittänyt kuunnella, onko jotain oireita, koska en usko alkioiden olevan lähelläkään mun kroppaani, eli kaikki mahdolliset oireet olisi lugeista.
Noh, ainakin se hyöty siitä lääkärin toheloinnista oli, etten ole pätkääkään miettinyt, kiinnittyykö alkiot vai ei eikä nää päivätkään tunnu ollenkaan piinaavilta taikka pitkiltä, koska olen 100 %:n varma, että mitään piinailtavaa ei ole eli menkat tulee muutaman päivän päästä..
Vielä on 3 alkioo pakkasessa, sen jälkeen alkais taas kropan rääkkäys jossain vaiheessa...

Raitapaitainen: Mulla on ollut terolutitkin tämän pitkän matkan aikana. Mulla taisi annostuksena olla 2tbl vuorokaudessa, kun 1tbl vuorokaudessa aiheutti sen, että vuoto tuli läpi. Noilla 2 tbl/vrk se vain alkoi tiputella liian aikaisin. Suu mutrulla vain käytin niitä tuhruttelusta huolimatta ja "hanat" aukesi vasta, kun lopetin ne kokonaan. Eli jos sulla rupee tuhruttamaan, niin jatkat vaan. Tosin IUI -hoidoissa vuoto taisi tulla ihan suoraan vaan läpi, mutta niissä kierroissa coctailina oli menopur+pregnyl+ terolut...Ai niin, olit muuten silloin oikeessa niistä, mun oireista =) Eli plussasin, mutta se osoittautui rv 7+2 tuulimunaksi...

Nyt en ehdi muita kommentoimaan, palailen myöhemmin tänään. Ite taas jossain ihme itsesääli- ja masennussyövereissä, kun tää on niin ahdistavaa!!!! Mutta Megille vielä semmoista, että mä olen syönyt jo pitkään tässä hoitojen edetessä seuraavia vitamiineja: e-vitamiinia, sinkkiä ja beroccaa tai muuta vahvaa b-vitamiinia, jossa mukana foolihappoa. Mulle suositeltu nimenomaan lääkärin taholta beroccaa. Lisäksi olen välillä ottanut joka toinen päivä raskaana oleville tarkoitettuja vitamiineja ja joka toinen tuon vahvan b:n. Eli vähän vaihdellut....Mutta e ja sinkki on koko ajan isoina annoksina.

Heipä hei!
Kaikkia juttujanne en jaksa juuri nyt lueskella, olen vähän tipahtanut kärryiltä ja uusiakin on tullut paljon mukaan. Kuitenkin Jennika paljon jaksuja eteenpäin! :hug: Sun kokemukses tuolta pisti silmään, ja voin kyllä jakaa sun tuntemukset. Kun ei edes pääse yrittämään, epäreilua!

Omlla kohdalla alkaa usko loppua tähän touhuun....aikasemmissa kahdessa hoidossa siis saatu yksi ainut siirtokelpoinen isosta munasolusaaliista (30kpl ja 15kpl....), ja nekin olleet rupuisia kaksisoluisia...
Saa nähdä miten käy, eilen punktiossa VAIN 4 munista, joista 2 kypsää...Toki lääkitys oli nyt eri , miedompi, kun hyperiä yrittänyt aiemmin pukata päälle. Aamulla klinikalta soittivat että toinen on hedelmöittyny normaalisti. Eli katotaan nyt hyppäänkö aamulla junaan kohti tamperetta vai en :| Jos siellä on taas se rupukka 2-soluinen, niin en varmana mee ollenkaa..mies ei ainakaa luvannu sellaisen takia edes lähteä :(

Meg

Kiitoksia vastauksista noitten vitamiinien suhteen. Mulla on käytössä berocca ja möller omega 3. Riittääkö nämä vai lisäisinkö jotain? Ja sit voiko noita raskaana oleville vitamiineja syödä vaikka ei olisikaan hoidot menossa? Eli tarkoitan vaikka joka päivä? Vois ens PASsiin sit sitä syödä ainakin..

Meg Multitabsin sivustolla lukee näin:

Multi-tabs Raskaus Monivitamiini
Suunniteltu erityisesti raskautta suunnitteleville, raskaana oleville ja imettäville naisille. Varmistaa raskauden aikana erityisen tärkeiden ravintoaineiden, kuten foolihapon, raudan, kalsiumin ja D-vitamiinin saannin. Ei sisällä A-vitamiinia, keinotekoisia makeutusaineita, liivatetta, laktoosia, hiivaa eikä sokeria.

Eli voi syödä huoletta jo ennen raskautta :)
Tsemppiä tulevaan PASiin

~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************17.3.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Ovis......................2. IVF.....................pi............15.3....17.3.
pa-mi....................4. IVF.....................pi............16.3....18.3..
Katjuzka...............3. ICSI..................................15.3....17.3..AVATre
Hoplop..................2.ICSI:n 2.PAS................................19.3..AVATre
Stigu123..............2.IVF.......................ly..............22.3..........
Mimosah76..........1. IVF.....................ly.............vko 12.........FER
Toivorikas-72........3.ICSI:n 2.PAS..............................vko 12..NKL
Hopping...............2.ICSI:n 1.PAS......lä...................vko 13.AVATre
Lumipuu................2.ICSI..................ly..............vko 13.....AVATre
Myyrä2.................1. IVF:n 1.PAS..................................maalis..VL
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS................................maaliskuu.....
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS................................maaliskuu
Heni.....................2.ICSI:n 1.PAS................................maaliskuu.....
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS.................................maaliskuu....
Inia.......................2.IVF:n 3.PAS................................maalis-huhti
Firefox.................3. IVF....................pi.............vko 15.........OYS
Nainen83............ 1. IVF:n 1.PAS...................................huhtikuu
Hanuu..................1.IVF:n 1.PAS.........lu........................huhti..NKL
Linnia...................1.IVF:n 1.PAS...................................huhti..NKL
Sanasa................1.ICSI:n 1.PAS...............................15-16....NKL
Marjaane..............2.IVF:n 2.PAS......lä........................vko 16.
Joppu................................3.PAS.................................huhtikuu
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi..............huhtikuu......NKL
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS........lä......................huhti..FEL
Heidh ..................2. ICSI...................pi...................................
risupesä..............2.IVF:n 1.PAS........lä................................TAYS
tytti-82....................................................................................
Pirpana74............2. IVF.......................................................VL
Paiju ......................................................................................
Nemi77...................................................................................
Raitapaitainen.....3.IVF.......................ly............vko 21.......TAYS
beelia...................1. IVF....................................toukokuu......
Klivia.....................2.IVF.....................................toukokuu...TAYS
Nonna78...............2.IVF.....................................toukokuu...TYKS
SaaraX..................2.IVF:n 4.PAS...................................toukokuu
Mansikkainen79...1.IVF:n 1.PAS....................................touko..FEL
Meg......................1.IVF:n 1.PAS....................................toukokuu
Tähtisilmä79.........1.IVF:n 3.PAS...................................touko..OYS
Ragdoll73............1.IVF.....................pi...............vko 24.........TAYS
Mandalay...............................................................................
berits.....................................................................................
Vadelmaunelma..1.ICSI:n 2.PAS.......................................AVATRe
Cris......................4. ICSI ..................pi.................................
kolmisin.....................PAS..................lu.................................
leiska ....................................................................................FEL
Isis........................................................................................
Faith83.................................................................................

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä.............PP.........testipv

Hugsy.................NKL................:heart:...............19.....10.3. (+ testattu)
Miimi78..............AVA............. :heart::heart:..............12........17.3.
AaVee...............OYS..................:heart:...............7...........
Nipsu74............OYS..................:heart:...............5............
UnelmaSirpaLeena.OYS.........:heart::heart:............5.............
Inia...........................................:heart:...................1..............

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15.......2.ICSI................ :heart:
Duffy..................4.2...............vt/10........2.ICSI..................:heart:
Shenda...............8.2.................................2.IVF...................:heart:
Kirma................11.2.............866/14.......3.IVF................:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12.......1.ICSI.................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............vt/11.........1. ICSI................:heart:
Maricce..............24.2.............86/14.........3. IVF..............:heart::heart:
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................:heart:
Plasebo............11.3.......................................................:heart::heart:

Yhteistyössä