Kympin hoidot

:hug: ja jaksamista neganneille! Tää on todellinen kestävyyslaji...

katjuzka, toivottavasti edes sen yhden saisitte! Peukkuja!

Meg, tavallisiin multivitamiineihin verrattuna noissa raskausvitamiineissa on eroa lähinnä se, että jälkimmäisissä on rautaa ja kalsiumia, eikä ole A-vitamiinia (jota ei raskausaikana tulisi saada liikaa). Muissakin määrissä on pieniä eroja, mutta noi suurimmat.

toivorikas, rentouttavaa lomaa! Jos et ehdi päivittää, niin älä ota stressiä!

Ovis, toivottavasti pääsitte siirtoon ja se sujui hyvin. Kovasti tsemppiä piinailuun.
Samoin sulle Inia, tsemppiä piinailuun. Onneksi pakkasukko selvisi sulatuksesta.

Kovasti on epäonnea tässä ketjussa ollut vaikka nimi hyvää lupaakin. Pahoittelut negasta Meg, Faith ja Tähtisilmä. Lohtu :hug: teille kaikille.
Hugsy miten sun tilanne on kehittynyt?

Jennika voimia sulle myös jatkoon. Tuotahan me kaikki pelätään, ettei edes siirtoon tämä kaiken rääkin jälkeen päästä.
Katjuzka toivottavasti te kuitenkin pääsette siirtoon. Pidän peukkuja.
Pa-mi sulla ilmeisesti meni punktio hyvin ja saitte hyvän saaliin. Toivottavasti kaikki jatkuu hyvänä. Tsemppiä!
Stigu123 miten meni tänään ultrassa? Saitko hyviä uutisia. Kyselit Femareista. Ne on kai vähän clomeja vastaava lääke, jota meillä on ollut insseissä käytössä. Niitä jäi nyt yksi satsi insseistä yli ja otettiin käyttöön tässä ekassa ivf:ssä etteivät hukkaan mene.

).( Eka ultra oli tänään, enkä oikein tiedä mitä siitä pitäisi ajatella. Lääkäri ei oikein ottanut kantaa suuntaan eikä toiseen. Toinen ultra on perjantaina ja sen jälkeen päätetään punktiopäivä. Molemmille puolille oli kasvanut 8-10 follia, mutta olivat vähän pieniä n. 8-11mm. En oikein osannut tulkita, olivatko jotenkin epänormaalin pieniä lääkärin mielestä, vai ihan normaaleja. Puregon annostus nostettiin 175:stä 200:aan, eli nyt ennen perjantain ultraa ehdin ottaa kaksi "järeämpää" piikkiä. Toivottavasti ne kasvattelevat folleja isommiksi. Tuo vähän ärsyttää, että lääkärit tuntuvat olevan tosi vastahakoisia sanomaan, onko jokin hyvä vai huono asia. Ymmärrän kyllä, ettei sitä voi varmasti tietää, kun hoitovaste on niin yksilöllistä, mutta mua harmittaa joutua itse spekuloimaan asiaa. Osaako kukaan täällä sanoa, onko toivoakaan, että noista folleista jotain vielä saadaan vai onko huono merkki kun ovat noin pieniä? Nyt on kuitenkin jo kp8? Mimosah

~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************17.3.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

pa-mi....................4. IVF.....................pi............16.3....18.3..
Katjuzka...............3. ICSI..................................15.3....18.3..AVATre
Hoplop..................2.ICSI:n 2.PAS................................19.3..AVATre
Stigu123..............2.IVF.......................ly..............22.3..........
Mimosah76..........1. IVF.....................ly.............vko 12.........FER
Toivorikas-72........3.ICSI:n 2.PAS..............................vko 12..NKL
Hopping...............2.ICSI:n 1.PAS......lä...................vko 13.AVATre
Lumipuu................2.ICSI..................ly..............vko 13.....AVATre
Myyrä2.................1. IVF:n 1.PAS..................................maalis..VL
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS................................maaliskuu.....
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS................................maaliskuu
Heni.....................2.ICSI:n 1.PAS................................maaliskuu.....
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS.................................maaliskuu....
Inia.......................2.IVF:n 3.PAS................................maalis-huhti
Firefox.................3. IVF....................pi.............vko 15.........OYS
Nainen83............ 1. IVF:n 1.PAS...................................huhtikuu
Hanuu..................1.IVF:n 1.PAS.........lu........................huhti..NKL
Linnia...................1.IVF:n 1.PAS...................................huhti..NKL
Sanasa................1.ICSI:n 1.PAS...............................15-16....NKL
Marjaane..............2.IVF:n 2.PAS......lä........................vko 16.
Joppu................................3.PAS.................................huhtikuu
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi..............huhtikuu......NKL
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS........lä......................huhti..FEL
Heidh ..................2. ICSI...................pi...................................
risupesä..............2.IVF:n 1.PAS........lä................................TAYS
tytti-82....................................................................................
Pirpana74............2. IVF.......................................................VL
Paiju ......................................................................................
Nemi77...................................................................................
Raitapaitainen.....3.IVF.......................ly............vko 21.......TAYS
beelia...................1. IVF....................................toukokuu......
Klivia.....................2.IVF.....................................toukokuu...TAYS
Nonna78...............2.IVF.....................................toukokuu...TYKS
SaaraX..................2.IVF:n 4.PAS...................................toukokuu
Mansikkainen79...1.IVF:n 1.PAS....................................touko..FEL
Meg......................1.IVF:n 1.PAS....................................toukokuu
Tähtisilmä79.........1.IVF:n 3.PAS...................................touko..OYS
Ragdoll73............1.IVF.....................pi...............vko 24.........TAYS
Mandalay...............................................................................
berits.....................................................................................
Vadelmaunelma..1.ICSI:n 2.PAS.......................................AVATRe
Cris......................4. ICSI ..................pi.................................
kolmisin.....................PAS..................lu.................................
leiska ....................................................................................FEL
Isis........................................................................................
Faith83.................................................................................

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä.............PP.........testipv

Hugsy.................NKL................:heart:...............19.....10.3. (+ testattu)
AaVee...............OYS..................:heart:...............7...........
Nipsu74............OYS..................:heart:...............5............
UnelmaSirpaLeena.OYS.........:heart::heart:.............5......
Inia...........................................:heart:...............1..........
Ovis..........................................:heart:...............0........31.3.

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15.......2.ICSI................ :heart:
Duffy..................4.2...............vt/10........2.ICSI..................:heart:
Shenda...............8.2.................................2.IVF...................:heart:
Kirma................11.2.............866/14.......3.IVF................:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12.......1.ICSI.................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............vt/11.........1. ICSI................:heart:
Maricce..............24.2.............86/14.........3. IVF..............:heart::heart:
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................:heart:
Plasebo............11.3.......................................................:heart::heart:

Voi Miimi :hug: :hug: Kurja juttu! jaksamista jatkoon sinulle :heart:

minulla siirto siis vasta huomenna 18.3 :) mikäli nyt sinne astin päästään...listalla on jo tälle päivää laitettu. mielelläni kyllä olisin homman jo tänään hoitanut. jännittää niin pirusti et miten tää menee... Vedänkö huomenna peitot korviin kun aamulla soitetaan että ei siirrettävää....

Vitamiinikeskustelusta: eihän raskautumiseen periaatteessa mitään erikoisrukavaliota tai lisävitamiineja tarvita, jos syö normaalisti monipuolista ruokaa. Mutta silti, täytyy yrittää muistaa juoda Beroccaa, jos siitä jotain apua olisi. Tavallista Multitabsia olen nyt talven ajan syönyt.

Miimi :hug:

Mimosah olin toisessa seurantaultrassa ja vielä kolmas tulee perjantaille. Puregon annos jatkuu 100:na, tästä illasta alkaen jarrupiikki Orgalutran myös (saa taas tunkea sitä paksua piikkiä vatsanahkaan, yäh :/ ) Suurinpiirtein saman verran oli satoa kasvamassa kuin viime kierroksella eli 5-6 (vaan..), näyttivät kuitenkin kaikki isoilta eli kun viimeksi oli 3/5 kypsää munasolua, niin nyt saattaisi tulla sentään 5 kypsää. Läpimitta oli niissä 15mm. Toissapäivänä mullakin oli viiden piikin jälkeen n. 11mm eli kyllä sulla pitäisi olla ihan normaalikasvuvauhdissa ne.

Pikaisesti taas piipahdan, klinikalta soitto ja 10:sta 9 oli hedelmöittynyt ja huomenna sitten taas viisammin tiedän jakautumisen ja kasvun, saadaanko siirtoon ja pakkaseen mitään.
OVIS miten meni teillä siirto tänään??
KATJUZKA Pidetään peukkuja pystyssä huomiselle.
MIMOSAH ja STIGU Hyvälle kuullostaa noi munisten kasvut, ne on niin yksilöllisä ja hitaasti hyviä tulee =)
MIIMI :hug:

Muille piinistelijöille peukkuja pystyssä.
Pa-mi pallo joka litkii vettä ja toivoo parasta huomiselle.

Ihan aluksi lohtuhalit :hug: kaikille pettymyksen jälleen kerran kokeneille! Onneks on tää palsta missä tietää että toiset ymmärtää miltä se tuntuu. Ei sitä olisi arvannut miten raastava prosessi tämä on kunnes itse joutui siihen mukaan...
Inialle tarrasukkia! Nyt olis aika käynnistää taas toi plussajuna kun tuntuu et viime aikoina ollut ihan liian paljon pettymyksiä täällä kymppipinossa.
Katjuzka ja Pa-mi peukut pystyssä teidän huomiselle siirrolle ja tykötarpeet mukaan.
Mimosah mulla oli ekassa ultrassa ihan saman kokoisia follit ja kohtuu hyvin ehti, tosin viimeisenä päivänä annos oli 300 yks. ja pregnyl laitettiin tuplana. Mutta ihan hyvältä kuulostaa :)
Toivorikkaalle rentouttavaa lomaa mökillä :) ja kiitos ahkerasta päivittämisestä!
Tähtisilmä ihanaa yhdessäoloa koiranpennun kanssa! Siitä on niin paljon iloa ja eikä sitten ehdi niin paljon murehtia näitä vauva-juttuja :whistle:
Meg mäkin oon syöny jo kohta 2 vuotta raskaus multitabsia, mutta äsken vaihdoin beko strongiin kun huomasin että siinä on enemmän foolihappoa. No saa nähdä...
Sitten vielä lisäisin, että ei ole miehellekään huono idea syödä kun meillä oli ensimmäisessä näytteessä simpat tosi huonokuntosia ja määrä vähäinen. Sitten luin jostain palstalta että vitamiineista ja omegoista voi olla apua myös simpoille. Mies syö (kun muistaa...) multivita plussaa ja omegoita ja koko ajan simppojen laatu ja määrä on parantunu, nyt jopa ihan priimaa. En tiedä onko tää vaan muuten sattumaa, mut ei uskalla kyllä lopettaakaan niitä :/

Sitten ON: Nyt on yksi kyytiläinen matkassa ja 4 pakkasessa. Eivät suostuneet siirtämään kahta vaikka kinuttiin. Oli kuulemma liian hyvälaatusia ja pelkäävät kaksosraskauksia. Kaikista icsatuista tuli hyviä alkioita, mutta kaikki omillaan hedelmöittyneet hiipu, joten jatkossa meille tehdään pelkällä icsillä. Ehkäpä sitten jokin syy meidän ongelmiin löytyi...? Nyt sitten alkaa piinailu. Eniten harmittaa kun mä oon ollu testien suurkuluttaja ja nyt ei vissiin kannata testata kun pregnyliä laitettiin 10000 yks. Mitenköhän nopeesti se poistuu elimistöstä? :whistle:

Kiitoksia kaikille tsemppaajille. Sori, en oo kauheesti ehtiny seurata teidän muiden tilanteita tällä viikolla, mutta hengessä oon mukana ja pidän kovasti peukkuja kaikille! :heart:

Mimosah76 - tänään kävin taas paikallisessa tk:ssa verikokeessa ja ylihuomenna kuulen sitten tulokset. Tilannehan on se, että sunnuntaina tehty clearblue oli selvästi vahvempi kuin edellinen, mutta eilen aamulla tein predictorilla hyvin haalean plussan. Noita kahta testiä ei tietty voi verrata keskenään, clearblueta oon tehny enemmän ja siinä on viiva vahvistunu koko ajan. Predictorilla tein yhden testin viime viikolla, silloin siinä oli todella haalea haamu, että onhan sekin vahvistunut. Jostain syystä clearblue on paljon selkeempi, oli jo niissä haamuissakin. Oon kyllä sitä mieltä, että kun nyt on punktiosta kolme viikkoa niin olis kyllä predictoriinkin pitäny kunnon viiva tulla, jos kaikki ois ok, ja arvot ois noussu normaalisti.

Toisaalta oon ilonen, että tuli toi kotitesti tehtyä, on helpompi ottaa se puhelu naikkarilta vastaan perjantaina, kun tietää ite jo etukäteen että uutiset ei oo hyviä. Tää oottaminen on kyllä ihan hirveetä. Luget oon lopettanu, mitään oireita ei oo mihinkään suuntaan. Oon surullinen että näin loppumetreillä epäonnistutaan, toisaalta oon iloinen että ekalla yrityksellä päästiin näinkin pitkälle. Sitä en tiedä miten pitkälle menee, ennenkuin seuraava kierros alkaa, mehän ei saatu pakkaseen mitään, joten täytyy alottaa sitten alusta koko juttu.

Tää oli nyt ihan oman navan ympärillä pyörimistä, mutta tällä hetkellä en pysty keskittymään mihinkään muuhun.

Pikavastaus Mimosalle: Kiva löytää joku jolla on suht sama aikataulu! Mulla on eka ultra neljän pistoksen jälkeen eli perjantaina, sit katotaan annosta ja että koska ultrataan seuraavan kerran. Jännää, kun viimeksi reagoin nopeasti jo 150 yksikköön, niin miten nyt kun annos on sitten isompi... Kunhan ei nyt menisi pääsiäisen pyhille!!!

Eli vedän peitot korviin tälle päivää :'( Ei tuu siirtoa, alkio edelleen 2 soluinen ja heikolta näyttää...seuraavat sitä vielä huomiseen, mutta tuskin siitä mitään siis tulee, sen verran huonolta oli näyttänyt.

MIKSI, miksi tämän pitää olla näin vaikeeta...

Saa nähdä vieläkö yksi yritys käydään läpi yksityisellä puolella...lähete kuitenkin vetämässä julkiselle,ja ivf- jono sen 6-8kk...

Miimi78 :hug: saisipa se onni jo vihdoinkin kääntyä hyväksi, meillä kaikilla. Voimia jatkoon.

Katjuzka tsemppiä siirtoon! Kyllähän sä nyt siihen pääset. Ja pääset piinailijoihin.

Stigu123, hieno juttu, että teillä näyttäisi tulevan kypsiä soluja. Toivottavasti huomisesta ultrasta saatte hyviä uutisia. Kiitos tsempistä, täytyy vain yrittää uskoa, että follit ehtivät kasvaa ja että kasvu on ollut normaalia, ärsyttää oikeasti ettei lääkärit lähde spekuloimaan mitään, suuntaan eikä toiseen.

Pa-mi onnittelut 9:stä hedelmöittyneestä - toivottavasti teillä kaikki jatkuu samaan hyvään suuntaan. Tsemppiä tulevaan siirtoon.

Ovis, onnittelut kyytiläisestä. On myös hyvä, että selviää edes jotain missä vika saattaisi olla, silloin itselläkin uskoa riittää paremmin siihen, että oikea hoito löytyisi ja siitä olisi apua. Pahinta lienee se, ettei mitään varsinaista vikaa löydy, kun silloin on vaikea ongelmaa hoitaa. Kiitos myös sulle tsempistä, sitä on jotenkin niin epävarma sen suhteen mikä on normaalia ja mikä ei, kun näin yksilöllisiä ovat asiat.

Hugsy sulla on kyllä ollut rankat viime päivät. Toivottavasti saat hyviä uutisia verikokeesta ja tämä piina osaltanne ratkeaa. Tsemppiä ja peukkuja!

Lumipuu, tsemppiä sun perjantain ultraan!

).( Eilen rupesin sitten oikein sähläämään. Mun 900:n yksikön puregon ampulli oli loppumassa, ja ahneuksissani ajattelin että pistää sen tyhjäksi.
Mun laskuopin mukaan ampullissa piti oleman 25 yksikköä jäljellä, mutta kynän mukaan sitä oli 175 yksikköä, eli 150 yksikköä ylimääräistä. Noh, toivottavasti kynään tosiaan voi luottaa? Onko teillä kokemusta siitä paljonko ylimääräistä ampullissa voi olla?

Mimosah Joo, on siinä 900 iu:n puregonissa lähemmäs 150 yksikkö ylimääräistä, ainakin minulla oli. Eli kyllä minun mielestä kynään voi luottaa :)

Voi Katjuzka :hug: Pidän peukkuja että kaikki menee hyvin ja pääsisitte siirtoon.

Tässä vielä sulle yksi lainaus:
2.10.06 22:47
sande
Minulle sulatettiin kaksi viimeistä ns. huonointa alkiota. Toinen ei kestänyt sulatusta ja toinen alkoi hitaasti jakaantumaan ja vaikutti muutenkin "heppoiselta". Vain kaksisoluinen ym. Nyt on poikavauva 2 kuukauden ikäinen. Kyllä se voi tärpätä, koska kohdussa alkiolla on aina suotuisammat olosuhteet kuin laboratoriossa.

Katjuzka :hug: Yhdyn tuohon Onni ja Toivon yllä olevaan lainaukseen. Kyllähän sitä siirtoa kannattaa sentään kokeilla.
Onnittelut hyvistä punktio ja onnistuneista siirroista Inia, Ovis ja Pa-Mi
Miimi :hug:
Hugsy Toivotaan hyviä uutisia! :heart:

Järkyttävää! Mä oon piinajajien listalla ekana niistä jotka ei oo vielä testannu! Miten tää aika nyt näin kulkee nopeesti? Aijon pitää pääni ja testata vasta ens lauantaina pp 17.
Eilen ku kävin lääkärissä kontrollissa tuli jotenki niin hyvä fiilis ku se lääkäri kokoajan puhui alkaneesta raskaudesta. Sit mä jäin miettimään sitä ku se lääkäri sano, et menkat alkaa lugejen läpi jos on alkaakseen eikä vasta lugejen lopettamisen jälkeen. Onko se oikeesti noin? Ja jos on niin pitäisikö kropan noudattaa normaalia kiertoa (+/- päiviä hoidoista johtuen)?

AaVee Minäkin ajattelin testata sitte ens lauantaina, ellei menkat ala ennen sitä.

Minä tuossa laskeskelin, että viimeiset menkat ennen hoitoa alkoi 14.2. ja siitä laskien nyt on menossa kp 33 (mulla kierto yleensä 28-31 päivää ), joten olisiko mun menkkojen pitänyt siis jo alkaa progesteronista huolimatta?? Kääks, eipä olisi kannattanut laskea olleskaan.. nyt se vasta piina alkoikin... :LOL:

USL Niin se varmaankin on, että tavallaan oviksesta (pregnyl) lasketaan se pari viikkoa, eli kun laitoin pregnylin ma iltana ja punktio oli ke, niin silloin varmaan on niin, että jos menkat alkaa ne alkanee sitten tuossa ensi viikon puolessa välissä...

Yhteistyössä