Kympin hoidot

Mimosah Kiva kuulla, et voit paremmin =) Mulla ei ole tietoa lugejen aloituksesta, ku en ole sinne asti vielä päässyt...
Mimii tervetuloa =)
Beelia Mulla sumuttelut alkaa 30.3 (viikko 13) ja puntio ajoittuu viikolle viikolle 17, jos kaikki menee suunnitellusti. Eli n. kuukausi menis aikaa.
Meg Mulle eräs työkaveri suositteli akupunktiota. Hän oli kuullut, että 4 pariskuntaa, jotka olivat kärsineet lapsettomuudesta olivat tulleet raskaaksi, kun nainen oli käynyt akupunktiohoidoissa. Kuulemma kaikki olivat käyneet sitä ennen läpi erinäisiä lapsettomuushoitoja. Tiedä sitten, mikä osa pitää paikkaansa ja mikä on ollut ratkaiseva vaikutin raskautumiseen... Olin jo miettinyt vyöhyketerapiaa ja akupunktiota ennenkin, kun olen lukenut sen hyödyistä eri keskustelupalstoilta stressin poistajana ja lapsettomuusongelmissa. Lisäksi vyöhyketerapeutti on mun entinen tanssiope ja itse käynyt myös lapsettomuushoitoja läpi ja saanut viimein pojan =) Päätin mennä ekaan hoitoon ensimmäisen pieleen menneen hoidon jälkeen, koska taukoa tuli hoidoissa n. pari kuukautta ja olin henkisesti aika rikki ja väsynyt. Ekalla kerralla sain pelkkää vyöhyketerapiaa ja varsinkin jalkojen ja alaselän alueella oli välillä voimakkaitakin tuntemuksia ja terapeutti huomas vasemmasta jalkaterästäni, että vasen munasarja on voimattoman tuntoinen, eikä siellä kierrä veri. Sanoin, että joo eipä vasemmalla puolella tapahtunut mitään ekassa ivf/icsissä ja muutenkin se on ollut aika hiljainen. Seuraavaa hoitoa tehostettiin sit akupunktioneuloilla. Niitä pistettiin sinne tänne ympäri kehoa. Joidenkin neulojen laitto sattu ihan vähän aluksi (nilkat, jalkapöytä ja ranteet), mutta kipu meni ohi. Alaselässä tuli aika paljon tuntemuksia ja terapeutti sano, et näki et veri lähti liikkeelle ja jotain alkoi tapahtua. Kolmannessa hoidossa tehtiin samalla lailla, kuvittelin tuntevani kohdun ja munasarjan alueella painon tunnetta ja lämpöä hoidon aikana. Terapeutti sanoi, että hyvä jos tuntuu ja sanoi, että älä säikähdä jos myöhemminkin tulee tuntemuksia. Illalla tuli aika voimakkaitakin tuntemuksia, vähän kuin ovulaatiokipuja (vaikka ei ollut ovulaatio, tais olla kierron 5 päivä). Itse uskon, että näistä hoidosta on ollut apua, ainakin rentoutumisessa ja aineenvaihdunnan parantumisessa. Hoitojen jälkeen janottaa ja palelee ja olen nukkunut ainakin hoitojen jälkeisenä muutamana yönä hyvin. Suosittelen kokeilemaan, vaikka tuntemukset ja reaktiot on varmaan aika yksilöllisiä. Mua hoidot ovat kyllä auttaneet rentoutumaan ja muutenkin piristäneet mieltä =) Tulipas pitkä sepustus =)
 
Ensin kiitos kaikille, jotka viitsivät vastailla mun loputtomiin kysymyksiin :ashamed: Eli siis voinen epäillä että meillä mennään pitkällä kaavalla siitäkin syystä, että ollaan julkisella ja silloin voi ennakoida punktiopäivää ym paremmin. Toisaalta samapa tuo millä mennään, jos vaan tulos olis se kaikista paras :)

Miimii-75 Täytyy vaan todeta et sun kirjoitus on ihan ku mun elämästä... En oo myöskään törmännyt sellaiseen, kenellä olis just kohdunulkoisten takia poistettu molemmat johtimet. Ajattelin ensin etten tänne asiasta (enkä mun taustoista) sen paremmin kirjoita, mutta eipä kai sillä väliä. Mulla eka kohdunulkoinen oli syyskuussa 07. Parin kuukauden päästä siitä tulin raskaaksi ja meillä on siis myös -08 syntynyt luomutyttö <3 Viimeinen kohdunulkoinen oli viime marraskuussa. Pitkään veikkasivat et raskaus olis ollut tuulimuna, mut laparoskopiaanhan se johti ja nyt on siis molemmat johtimet poistettu :( Mulle sanottiin tai lähinnä epäiltiin syyksi näihin kohdunulkoisiin klamydiaa. En kyllä itse välttämättä usko siihen... Viimeisen laparoskopian jälkeen mua ei käynyt katsomassa kumpikaan leikanneista lääkäreistä ja sain tiedon johtimen poistosta joltain muulta lääkäriltä vasta illalla kun olin sitä itse koko päivän kysellyt. Törkeetä musta! Epäilivät meinaan ennen leikkausta et munasolu olis ollut munasarjan vieressä eikä johtimessa, joten pieni toivo eli mussa että johdinta ei olis tarvinnutkaan poistaa.. Siellä sairaalassa ollessa kävi lapsettomuusklinikan lääkäri juttelemassa IVF-hoidosta, vaiks eipä se kovin paljoa sekään kertonut. Mä oon törmännyt sellaiseen (lähinnä lääkäreiden osalta) et mä en sais toivoa nopeeta IVF-hoitoonpääsyä ja että ei meillä niin kiire ole kun meillä on jo yks lapsi. Mulle on tullut monesti sellainen olo että mä en muka rakastais ja arvostais mun ihanaa pikku tyttöäni, koska haluun toisen lapsen. On tullut monesti tosi paha mieli :/ Mä oon aivan äärettömän kiitollinen ja onnellinen meidän "ihme"tyttärestä, enkä osaa kuvitellakkaan sitä tuskaa minkä lapsettomuus tuo, kun ei ole edes sitä yhtä. Kyllä kaiken tämän jälkeen joka päivä muistan arvostaa sitä mitä meillä jo on, vaikkakin kovasti toivottais hänelle myös sisarta. Eihän näihin hoitoihin oltais muuten edes lähdetty...

muoks ja Miimii mulla myös eka kohdunulkoinen vuosi verta todella paljon vatsaonteloon ja kiireelä vietiin leikkaussaliin... ja mulle on kyllä sanottu että ehkäisyä ei tarvii käyttää eli luomuylläri ei ole mitenkään mahdollista.
 
Kaikille kiitokset tsempistä! Oli kyllä aika päivä, jouduin olemaan klinikalla 5.5h... Itse punktio meni ihan "kivasti" mutta sen jälkeen alkoivat niin järjettömät krampit ettei mitään rajaa enkä kipulääkecocktaililtani pystynyt edes istumaan tuntikausiin vaan makasin oksennus kurkussa :x Ja viimein kun oli pakko käydä vessassa niin jalat lähti sitten alta... Että draamaa riitti :LOL: Kumma miten eka ja toka kerta voi olla niin erilaiset, vaikka rakkuloita oli suht samat määrät.

Beelia Kyselit pitkästä kaavasta. Mulla on ollut nyt kaksi lyhyen kaavan ICSIä surkealla saaliilla (6 ja 5 solua) ja tosi lyhyet pistelyt. Lääkäri sanoi (saman lailla kuin Nemille), että pitkällä kaavalla saataisiin tilanne ikään kuin rauhoitettua ja enempi rakkuloita silloin kun munasarjat reagoi nopeasti, mutta rakkuloita ei ole paljoa. Eli sauraava kerta (jos tarvitaan, huom optimismin pilkahdus =) ) on sitten pitkällä.

Stigu: Hienoa että saitte jopa pakkaseen! Nyt pitkää pinnaa piinailuun!

Mimosah: Sisua! Ei tämä kipu kestä ikuisesti. Se on se henkinen kipu joka on pahempi... Mulla luget alkaa siirtopäivän aamuna

Voi Shenda sinua, sattuu sydämessä saakka.

Wasabi mullakin oli ennen lääkärinä SU ja oli ihan sama fiilis ekalla kerralla että hän vaikutti vähän epävarmalta. Kuitenkin jatkossa teki yhden munarakkulan punktion ilman mitään kipulääkkeitä ihan hienosti ja muutenkin vaikutti asiatuntevalta.

 
Kiitos lugekysymykseen vastanneille. Sain meidän klinikalta vastauksen että punktiosta toisen päivän iltana aloitetaan luget, eli ilmeisen erilaisia käytäntöjä on eri klinikoilla.

AaVee kiitos tsempistä. Jännityksellä tässä odotellaan sun testitulosta, vaikkei siitä mitään epäselvyyksiä taida ollakaan. Enää yksi päivä odotettavaa.
Wabisabi, SU teki mun punktion ja tekee myös siirroon. Mulla on tullut hänestä vähän sama fiilis, että on tosi mukava mutta ehkä vähän kokematon. Mutta esim. mun punktion kivuliaisuuden kanssa hänen toiminnassaan ei mielestäni ollut vikaa, vaan jotenkin tuntuu että kipulääkitys ei vain kunnolla toiminut mulle. Olisi pitänyt tajuta tuoda se paremmin esiin ajoissa, että hattu ei mennyt yhtään sekaisin. Toivottavasti ne sun kaksi muuta follia innostuvat vielä kasvamaan.
Ovis mä niin ymmärrän tuon testailun aloittamisen pakkomieteen. Saa nähdä kuinka pitkälle sitä itse tällä kertaa jaksaa odottaa.
Miimii tervetuloa!
Stigu123 onnittelut hyvin menneestä siirrosta ja ihanaa, että saitte alkioita pakastimeenkin. Nyt sitten vain piinailutsemppiä, kiva kun mennään suht samassa tahdissa.
UnelmaSirpaLeena pahoittelut :hug:
Nemi77 kiinnostavalta kuulosti tuo akupunktio ja vyöhyketerapia. Itse olen sitä mieltä, että kaikkea pitää yrittää, ja jos olo noista rentoutuu ja kaupanpäälle voi olla jotain hyötyä hoitoihinkin, niin ehdottomasti kannattaa.
Lumipuu, kurja oli tuo sinunkin punktiosi. Voimia toipumiseen. Onko teillä siirto huomenna? Siirretäänkö yksi vai kaksi alkiota?Toivottavasti solut hedelmöittyvät hyvin.
).( Vielä tässä vaiheessa ainakin kaikki näyttää hyvältä, 20:stä solusta 15 oli hedelmöittynyt normaalisti. Voi kumpa ne nyt jatkaisivat hyvin kehitystään ja saataisiin jotain pakastimeenkin. Melkein jo uskallan luottaa, että tuoresiirtoon asti päästään tänään, ei ne nyt mitenkään voi kaikki kuukahtaa?
 
Meg


Nemi77 Kiitti vastauksesta. Kuullostaa mielenkiintoiselta. Eihän sitä tiedä vaikka jossain välissä kävisinkin siellä.. Kuinka usein käyt siellä?

UnelmaSirpaLeena :hug: Aiotko heti seuraavaan kiertoon tehdä PAS:sin, vai aiotko pitää taukoa?
 
~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************25.3.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Mimosah76..........1. IVF.....................ly............23.3....25.3...FER
Lumipuu..............2.ICSI....................ly............24.3....26.3....AVATre
Toivorikas-72........3.ICSI:n 2.PAS...............................26.3..NKL
Hopping...............2.ICSI:n 1.PAS......lä...................vko 13..AVATre
wabisabi...............1.IVF....................ly............vko 13.........FER
Myyrä2.................1. IVF:n 1.PAS..................................maalis..VL
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS................................maaliskuu.....
Heni.....................2.ICSI:n 1.PAS................................maaliskuu.....
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS.................................maaliskuu....
Firefox.................3. IVF....................pi............vko 15..........OYS
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS......lä........................6.4....FEL
Nainen83............ 1. IVF:n 1.PAS...................................huhtikuu
UnelmaSirpaLeena..............PAS.........lu........................huhti...OYS
Hanuu..................1.IVF:n 1.PAS.........lu........................huhti..NKL
Linnia...................1.IVF:n 1.PAS...................................huhti..NKL
Sanasa................1.ICSI:n 1.PAS...............................15-16....NKL
Marjaane..............2.IVF:n 2.PAS......lä........................vko 16
Nemi77.................2.IVF....................pi..............vko 17.........VL
Joppu................................3.PAS.................................huhtikuu
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi..............huhtikuu......NKL
Heidh ..................2. ICSI...................pi...................................
risupesä..............2.IVF:n 1.PAS........lä................................TAYS
tytti-82....................................................................................
Paiju ......................................................................................
beelia...................1. IVF....................................toukokuu......
Klivia.....................2.IVF....................................vko 19.......TAYS
leiska ...................2.ICSI....................ly............vko 19........FEL
Raitapaitainen.....3.IVF.......................ly............vko 21.......TAYS
Nonna78...............2.IVF.....................................toukokuu...TYKS
SaaraX..................2.IVF:n 4.PAS...................................toukokuu
Mansikkainen79...1.IVF:n 1.PAS....................................touko..FEL
Meg......................1.IVF:n 1.PAS....................................toukokuu
Tähtisilmä79.........1.IVF:n 3.PAS...................................touko..OYS
Ragdoll73............1.IVF.....................pi...............vko 24.........TAYS
Mandalay...............................................................................
berits.....................................................................................
Vadelmaunelma..1.ICSI:n 2.PAS.......................................AVATRe
Cris......................4. ICSI ..................pi.................................
kolmisin.....................PAS..................lu.................................
Isis........................................................................................
Faith83.................................................................................
Katjuzka...............3. ICSI......................................................AVATre
Minska...................................................................................


:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä.............PP.........testipv

Hugsy.................NKL................:heart:...............27.....10.3. (+ testattu)
AaVee...............OYS..................:heart:...............15...........
Nipsu74............OYS..................:heart:...............13............
Inia...........................................:heart:...............9..........
Ovis..........................................:heart:...............8........31.3.
pa-mi.....................................:heart::heart:..............7..........
Hoplop...........AVATre.............:heart::heart:...............6..........
Stigu.........................................:heart:................1........7.4.

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15.......2.ICSI................ :heart:
Duffy..................4.2...............vt/10........2.ICSI..................:heart:
Kirma................11.2.............866/14.......3.IVF................:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12.......1.ICSI.................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............vt/11.........1. ICSI................:heart:
Maricce..............24.2.............86/14.........3. IVF..............:heart::heart:
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................:heart:
Plasebo............11.3.......................................................:heart::heart:
 
Lumipuu Olipa dramaattista sulla punktiossa! Voitko jo paremmin? Mulla ollut aika samat saaliit kuin sulla (5 molemmilla kerroilla), joten jos ei nyt tärppää, niin täytynee kanssa neuvotella pitkästä kaavasta. Ei yhtään huvittaisi, pelottaa siinä se lamautus, mitä jos ne keinotekoiset vaihdevuodet jää päälle?? Kauanko pistelit lyhyessä kaavassa? Mulla oli 10 päivää Puregonia varsin pienet annokset (150/125/100).

Mimosah kyllä taatusti pääset siirtoon tuolla solumäärällä ja saat pakkaseenkin. Oliko teillä tarkoitus siirtää yksi vai kaksi vai tilanteen mukaan? Onnea matkaan.

USL pahoittelut :hug:
 
Shenda voimia ja iso :hug:
USL sinulle myös :hug:

Beelia meillä mentiin ensimmäinen IVF pitkän kaavan mukaan ja yksityisellä. En silloin osannut edes kysellä, miksi niin kun ei muustakaan ollut tietoa. Ikää itselläni oli silloin 31, joten luulisin iällä olevan jotain tekoa asian kanssa. Hoidot kestivät muistaakseni 1,5kk sumutteluista siirtoon. Meille syntyi ensimmäisestä tuoresiirrosta 07/07 poika. Kaikki paperit mulla on edelleen tallella, joten niistä voi onneksi sitten vielä tarkistella :)
Lumipuu voimia toipumiseen ja tsemiä siirtoon!
Stigulle onnittelut siirrosta ja huurunenistä!

Risupesä tämä on tosiaan meidän luomuylläri, jonka ei pitänyt olla mahdollista miehen huonon simppatilanteen vuoksi ja mun rakkuloiden epämuotojen vuoksi. Yllättävintähän tässä oli, että raskauduin heti sen meidän tuulimunan jälkeen vaikka kohtukin tulehtui pahasti ja olin superkuurilla toipuakseni. Meidän hoitava lääkärikin oli ihmeissään, mutta epäili luonnon auttaneen asiaa, kun mulle ei siis missään vaiheessa tehty lääkkeellistä tyhjennystä / kaavintaa. Kaikki osui siis niin kohdilleen kuin vaan voi osua.
Olemme mieheni kanssa edelleen hyvin varovaisen onnellisia, sillä mitä vaan voi vielä tapahtua. Yritän kuitenkin jaksaa uskoa siihen, että tämä pieni alku haluaa ihan tosissaan tähän maailmaan syntyä ja siksi saikin alkunsa. Lohduttavinta tässä on, että jos tämä menee kesken, niin pakkasessa meillä on edelleen 4 alkiota kahdessa oljessa odottamassa.

Aurinkoisia päiviä, jaksuja ja tsemiä!
Sannis :heart:
 
USL: :hug:. Laitoin sulle seuraavan siirron huhtikuulle, sano jos pitää korjata. Sinuna tekisin kyllä ilmoituksen siitä mokasta. Ainakin lääkärin pitää antaa vastineensa silloin mitä hänen mielestään tapahtui ja silloin ainakin joutuu miettimään asiaa ja toivottavasti ymmärtää miten katastrofaalista tuollainen on meille hoidoissa käyville. Stigu: mulla ainakin kierto palautui tosi nopeasti pitkän kaavan jälkeen, eka kierto taisi olla ovuloimaton mutta sen jälkeen kaikki ok. Ja tosiaan mun kropalle se pitkä sopi paljon paremmin tulosten valossa eikä vaihdevuodet jääneet päälle. Mites piinailijat??? AaVee on varmaan raskaana ja Nipsukin ehkä kun näin pitkälle olette päässeet ilman vuotoja... Ite en ole ikinä päässyt, 3 kertaa PP9 alkanut vuoto ja passin jälkeen pp12.Entä Inia? tuntemuksia??? Ovis, pa-mi?

ON: iik, huomenna siirto!! Jännittää selviävätkö alkiot ja jos molemmat selviävät niin suostuvatko siirtämään molemmat. Mä en todellakaan halua että viimeistä rupualkiota yritettäisiin uudelleen pakastaa ja sulattaa....
 
Mulla on ihan järkyttävä paniikki siitä testistä. Mä en haluais tehä sitä ollenkaan. Sairasta I know mutta minkäs sitä päälleen voi... Mies ois halunnu tehä testin jo eilen.. En luonnollisestikaan suostunu. Mä vaan en halua pettyä. Kai sitä jotenkin yrittää suojella itseään. Mä kohta ihan oikeesti menetän mielenterveyteni tän asian kanssa. :(

Toivorikas Tsemppiä huomiselle! Eiköhän ne laita molemmat jos toinen on huonompi ku toinen. Hyvin kaikki menee ihan varmasti. :heart:

Mua kans kiinnostais muitten piinailijoitten tunnelmat. Nipsu, Inia, Ovis, Pa-mi& Hoplop onko mitään tuntemuksia?

Vielä tosta vuodosta kysyisin. Onko se teillä kaikilla joilla tuoresiirto/pas ei oo onnistunu alkanu ennen ku ootte lopettanu lugejen/progen käytön?
 
Hei; piakisesti kuulumisia; ollaan mökillä joten en ole hirmuisesti päässyt...lue jaksanut kommentoida mitään....eli tänään pp7 ja hirmuisia menkkakramppeja viimepäivinä tullut ja tunne että täti kurvaa paikalle hetkellä millä hyvällä. Rintavarustuksessa ei muutosta, eikä siihen tullut muutosta raskauden aikanakaan.....nyt ei lugetkaan turvottanut. Menkkafinnit ovat ainakin tulleet ja otsaan ehkä hiukka normaalia enempi....onnistuneessa rhoidossa nekin oli poissa ja kivut....
Hurjia punktio kuulumisia joillakin, mutta mitäpä sitä ei kärsisi ja tekisi sen tuloksen eteen....
Aavee:llä on kyllää selkeä plussa. Oviksen tapaan tekisi mieli jo testata. Onnistuneessa Pas:ssa tein plussan jo pp9. Mulla on tuoresiirroissa aina alkaneet menkat jo pp 8-11 ja pas:eissa on pitänyt lopettaa zumenonit että vuoto alkaa....joten jos nyt päässen edes pp 12 niin voin olla tyytyväinen. Sitten menee miettimiseksi, pakkaseen ei saatu mitään ja omasta pussista nämä hoidot on tyyritä, kun on talolainaa ja en itse ole vielä menossa töihin takaisin.....tai pitää alkaa harkita.

Jaksuja kaikille ja onnea ja lämmintä aurinkoista kevät päivää.
Pa-mi ja pallerot
 
toivorikas, kovasti onnea huomiseen siirtoon! Ja ole tiukkana, että saat molemmat kyytiin! Sano sekin että itse mittailtuna verenpaineet on olleet ok.

AaVee, noi sun oireet kyllä kuulostaa pahasti raskaudelta (varsinkin toi hyperin oireiden palaaminen)... Toivottavasti piinasi päättyy pian!

Mulla on siirroissa vuoto alkanut progesteronista huolimatta ennen virallista testipäivää.

ON: Ei ole ollut mitään raskauteen viittaavaa, ainoastaan normaalit pms/proge tissioireet. Ja menkkasärkyjäkin on jo pikkuhiljaa tullut, näissä siirroissa ne on mulla alkaneet jo päiviä ennen vuotoa, toisin kuin ennen hoitoja, jolloin vain yhtenä vuotoa edeltävänä yönä oli selkäkipuja. Eli aivan samat olot kuin aiemmissa negasiirroissa. Ei toivoa plussaan yhtään. Pitänee testata jo viikonloppuna, että ehtii ennen vuodon alkua.
 
Beelia: Niin tutulta kuulostaa.. Tuokin että aina hoetaan sitä 'onhan teillä jo yksi lapsi, olkaa onnellisia siitä'. Voi herrajjumala, eikö tuo nyt ole sanomattakin selvää, tottakai me ollaan, enemmän kuin mitään! Täytyy myöntää, että siinä akuutissa kriisi- ja shokkivaiheessa oli vähällä etten temponut päin näköä noita 'lohduttelijoita'. Kyllähän mä sen tällä hetkellä ymmärrän että hyvää tarkoittivat ja eivät ehkä osanneet yhtään suhtautua toisen yhtäkkiseen tuskaan, mutta silloin nuo lohduttelut ja väkisellä positiivisten asioiden etsiminen ja julistaminen tuntui pahimmalta puukolta mitä ikinä voi toisen rintaan iskeä! Ihan kuin mun surulla ei olisi ollut mitään arvoa eikä merkitystä ja se vaan välinpitämättömästi ohitetaan ja mitätöidään.

Toki ymmärrän että mun pitää olla onnellinen että ylipäätään olen hengissä ja mulla on hyvä mies ja oma koti jne jne mutta ei ne hyvänen aika siihen hetkeen ja tilanteeseen ole sopivia asioita muistutella! Parempi olla hiljaa ja vaikka vain kuunnella ja mieluummin vaikka surra ja itkeä mukana, ainakin siinä alkuvaiheessa. Mä en ikinä itse menis lohduttomaan esim juuri äitinsä vaikka onnettomuudessa menettänyttä ihmistä että älä välitä kuule, onhan sulla isä elossa kuitenkin. No vähän kökkö vertaus mutta periaatteessa melko sama asia. Nyt kun shokki on hälvennyt niin toki osaan olla onnellinen että mulla on kohtu ja munasarjat tallessa ja kaiketi toimivatkin. (tai eihän sitäkään vielä tiedä..) Näillä nyt sitten mennään, ja yritetään. Tää on elämää. Prkl.

Hirvittää ja pelottaa tulevaisuus noitten hoitojen osalta.. Täältäkin kun on lukenut ihmisten kokemuksia esim Shenda, Mimosah, Lumipuu, USL.. niin kyllä se hittovieköön rankkaa on! :( Sanniksella sentään käynyt mieletön tuuri! Onnea siitä :) Tuotahan tässä tietenkin toivotaan, mutta ihan ei usko omalla kohdalla riitä. Mulla on ainakin tähän mennessä elämässä kaikki mennyt toisin kuin pitäisi.. Toivorikkaalle toivotan kovasti onnea siirtoon!
 
Aavee tsemppiä testaukseen! Kuulostaa hyvältä jos sulla ei oo vuotokaan vielä alkanu. Itsellä viimeks alko vuotaa jo ennen testipäivää, joskus pp12 tienoilla. Lähetän täältä plussatuulia :heart:
Myös Nipsulle, Inialle ja Pa-mille jaksuja piinailuun ja onnea testauksiin!!
Toivorikas kaikkea hyvää huomiselle siirrolle, toivottavasti hyvin selviävät pikkuiset sulatuksesta =)

ON: Tissioireet ennallaan. Eilisestä ollut hieman menkkamaisia kipuja, jotka sai aika pessimistiselle mielelle. Tosin mies oli eilen varma raskaudesta kun valitin että talouspaperi haisee ihan tapettiliisterille :LOL:
No, joka tapauksessa käyn tänään ostamassa raskaustestin ja katson sitten uskallanko huomenna aamulla sen tehdä vai yritänkö vielä sinnitellä. Joka tapauksessa se nega testi on aina yhtä suuri pettymys tuli se missä vaiheessa tahansa. Itse en haluis oottaa alkuviikkoon ku mies on sillon muualla niin ei haluis pettymystä itkee yksin...
 
Tervetuloa Miimii-75. Hurja historia sekä sulla että Beelialla. Toivon kovasti, että teidän molempien hoidot onnistuu, ja luomutytöt saavat kummatkin sisaruksen!

Aavee hirmuisesti tsemppiä testiin! Ajattele, että testaamisella pääsee ainakin eroon tästä hirveästä paniikkitilasta... Lupaavalta tuo sun tilanne kyllä kuulostaa :).

Toivorikas-72 sano huomenna vaan ihan jämerästi, että nyt on sellainen peli, että todellakin haluat 2 siirtoon. Asiakkaan pitää saada olla joskus oikeassa! ;)

Mimosah76 ja Lumipuu oikein paljon onnea teidän siirtoihin! Ja kiitos kun sanoitte jotakin hyvää SU:sta. Tässä mielentilassa pienetkin epäilykset saa ihan järkyttävät mittasuhteet. Jos pääsen punktioon asti (huomenna se selviää ultrassa...), niin varmistan, että nuppi on täysin sekaisin, ennen kuin operaatio alkaa. Muistuu muuten elävänä mieleen yksi mulle tehty hammasleikkaus, missa puudutus alkoi vaikuttamaan täydellä teholla vasta noin 2 tuntia operaation *jälkeen* :|

Nemi-77 luin jostakin kirjasta (oliskohan ollut "a trick or treatment" - joka tapauksessa kriittinen katsaus vaihtoehtoterapioihin), että akupunktion tehosta on jopa jonkinlaista tieteellistä evidenssiä juuri lapsettomuuden hoidossa (nimen omaan IVF:n tukena). En kyllä muuten suosittele sitä kirjaa - sitä lukiessa menee usko useisiin muihin terapioihin, joista kuitenkin on ihan varmasti hyötyä ainakin rentoutumismielessä!
 
Mulla on molemmilla (tuore)kerroilla alkanu vuoto ennen määrättyä testiä, pp13 ja viimeks jo pp10. Näillä parilla ekalla kerralla ajattelin että haluan säilyttää pienen toivon viimeseen saakka, enkä oo harrastanu varhaistestejä, mutta nykyään kääntyny ihan päinvastoin, en haluis toivoo turhaan yhtään kauempaa kun on pakko :/
 
Mimosah: Oli sitten vain 3 ollut kypsiä ja kaksi kuulemma hedelmöittynyt. JOS ne kaksi sissiä jaksaa huomiseen siirtoon niin molemmat laitetaan. Oon varma että sulla on varmaan jo pikkuinen kyytiläinen masussa, kun oli noin monta hedelmöitynyttä! Joululahjaa sinulle toivon!

USL :hug:

Stigu: Mulla oli molemmissa 7 pistosta. Ekassa hoidossa 150 IU ja tokassa 175 (jossa kypsyttely meni sitten enemmän perseelleen kuin ekassa).

Toivorikkaalle peukut pystyssä siirtoon huomenna!


ON: Vointi on vähän parempi, tosin joudun menemään käymään klinikalla tänään kun aamuyökin meni oksennellessa...Ihan kuin tän koripallomahan kanssa olis kiva liikkua yhtään mihinkään jun joka askel on tuskaa. Nauroinkin miehelle eilen, että kokeileppas nyt silittää kumpua kun voi olla että tän lähemmäs raskausmahaa ei päästä koskaan. On meinaan ihan sen näköinen kuin olisi eka kolmannes mennyt. Voi tätä mustaa huumoria!

Kaikki jännätään nyt hirveästi sun kanssa AaVee!!
 
Toivorikas, kiitos päivityksistä! Toivottavasti nyt suostuvat siirtämään molemmat alkiot!

Ovis, lohdullista että joku muukin testailee aikaisin :heart: Mulle taitaa tuo pp 9 olla se suurin kynnys. Voi kun pääsisin edes sen (sunnuntain) yli ja jaksaisin odottaa pp 10 asti.

).( pp 6 ja ei tunnu missään. Ihan niin kuin viimeksi. Tsekkasin just viesteistäni, että pp 7 alkaen oli jotain oireita, mutta ei niitäkään auta tuijottaa, kun negaa tuli. Ja kohdunnapukkaakaan ei voi olla tarkkailematta, kun joutuu lugeja tunkemaan. Haluaisin niin unohtaa koko hoidon vielä muutamaksi päiväksi, mutta kun joutuu lääkkeitä vetämään niin järkyttävän paljon, niin ei oikein pääse unohtumaan.

Tiedän, että menkat ei ala ennen kuin lopetan lääkkeet. Viimeksi meni 4 päivää lääkkeiden lopettamisesta ja vähän jo laskeskelin, että vaikka tulisi negaa, niin jatkan sen verran lääkkeita, ettei menkat ala pääsiäisenä mökillä (ulkohuussi). Kun kerran voin vaikuttaa edes johonkin asiaan tässä maailmassa :x
 
Meg Mun terapeutti oli sitä mieltä, että yleensä kannattaisi käydä 3 kertaa hoidossa noin 1-2viikon välein. Näin hoidolla olisi paras vaikutus. Jos tauot ovat pitempiä, keho palaisi takaisin entiseen tilaansa. Olen nyt käynyt siis kolme kertaa, kahdella kerralla käytetty akuneuloja. Menen neljännen kerran ensi viikolla ja silloin on vyöhyketerapiaa ja akuneulat tehostuksena. Piikittelyjen aikana terapautti ei vyöhyketerapiaa halua antaa, mutta akupunktiota kylläkin.
Wabisabi Kiitos tiedosta =) Pitää varmaan jutella terapeutin kanssa seuraavassa hoidossa, et ottasinko akupunktiota myös pistelyjen aikana.
Mimosah Mahtavasti ovat teidän pikkuset hedelmöittyneet =) Varmasti pääsette siirtoon ja tosiaan pakkaseenkin jää!
Lumipuu Toivottavasti pääsette siirtoon ja saatte kaksi pikkusta kyytiin =) Jaksua pallomasun kaa ja toivottavasti olo edelleen helpottaa!
Aavee Tsemppiä testaukseen! Ymmärrän kyllä, että pelottaa...
 
Shendalle ihan ensiksi :hug: . Mulla tuli itku kun luin sun viestin..v :hug: Voi miksi, noin pitää käydä. Se on niin p...keleen väärin!!!! Toivottavasti kuitenkin taas pikkuhiljaa jaksat uskoa tulevaan, vaikka se ottaakin aikansa :'(

Täällä suunniteltu 4. hoitokerta, joka aloitetaan sumuilla tai jollain piikillä?..en oikein vielä tiedä, nyt siis pitkällä kaavalla yritetään ekaa kertaa. Aloitus menee siis jonnekin huhtikuun puoliväliin ja miten kauan siinä sit kestääkään...Lääkäri arvioi et punktioon päästäis ehkä vkolla 21. Hirmuisen pitkältä tuntuu tää kaava, kun tuo lyhyempi on ollu jotenki aina niin nopeaa touhua. Mut ei kai se auta.

Sannis onnea vielä !!
 
Tänään pp27 hcg oli 9309. Eli arvo on noussut ihan hyvin viime viikon 397:stä. Ultrassa näkyi kohdun sisällä sikiöpussi ja ruskuaispussi, mutta ei alkiota. Kahden viikon päästä on sitten kontrolliultra.

Iloinen oon tuosta hcg:n noususta ja siitä että ainakaan kyseessä ei oo kohdunulkoinen, mutta nyt oon tietty huolissani siitä, että onko se tuulimuna kun ei alkiota vielä näkyny. Netistä luin että tässä kohtaa monella näkyy jos sykekin. Onko kellään tietoa asiasta? Lääkäri sanoi että tässä kohtaa parissa päivässä saattaa tulla iso muutos, mutta olisi kyllä ollut ihanaa kun olisi näkynyt ees pieni piste siellä.

Joka tapauksessa mut voi varmaan siirtää nyt noihin plussanneisiin, odotuspuolelle en kyllä uskalla vielä siirtyä. :LOL:
 
Toivorikas Kiitos päivityksistä! :hug: Minut voi kuitenkin siirtään näin aluks toukokuulle, lääkäri oli kirjoittanut papereihin, ettei siirto sujunut kuten olisi pitänyt ja haluaa välttämättä tehdä ultran ennen seuraavaa siirtoa. Tälle kuulle ultraa ei päästä tekemään, koska pääsiäinen sattuu juuri päälle... En tiedä, miksi lääkäri haluaa ultrata, hoitaja ei halunnut tarkemmin kertoa, lääkäri kuulemma kertoo sitten... Taustalla seurailen sinne toukokuulle...

Tsemppiä teille muille ja voimia kaikille tähän koitokseen! :flower:
 
Toivorikas kovasti tsemppiä huomiseen siirtoon. Jos molemmat alkiot selviävät pidä vain puolesi ja vaadi että siirtävät kaksi.
Wabisabi, SU teki siirronkin tänään ja ihan asiantunteva hän kyllä oli ja tosi tarkka siinä mitä teki, joten ihan hyvä fiilis jäi siitä. Joten varmasti olet hyvissä käsissä. Tsemppiä huomiseen ultraan.
Lumipuu kiitos kovasti kauniista toivotuksista. Toivottavasti sullakin siirto menee huomenna hyvin ja saat molemmat alkiot kyytiin. Aikas samalta kuulostaa sun vatsaoireet kuin munkin, mutta mulla ei sentään ole ollut huonoa oloa. Tsemppiä ja toipumista! Siirrytään sitten yhtämatkaa odottajien puolelle.
Stigu kiitos sulle myös tsemppauksesta. Me ollaan nyt sitten toivottavasti kunnon plussa-aallossa mukana.
Katjuzka kiva kuulla, että teilläkin on jo suunnitelma valmiina. Voimia odotteluun.
Hugsy onnittelut raskaudesta, kyllähän se nyt sitä on, mutta kurjaa, että joudut vielä vähän jännäilemään, että se syke näkyisi, mutta kyllä se vielä näkyy, olet sen verran pitkän piinan joutunut kestämään, ettei ole tosikaan. Tsemppiä!
).( Tässä nyt sitten piinaillaan. Yksi oikein hyvä alkio siirrettiin, kuulemma oli oikein hyvä, mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan. 1 alkio oli taantunut ja 13 meni pakastimeen. Niitten pakastettujen laadusta lääkäri sanoi, että oli laidasta laitaan, mutta kaikki kuitenkin hyviä, ei niitä muuten olisi pakastettukaan. Eli tyytyväisiä saamme olla tähän tulokseen. Kun nyt vaan se plussakin tulisi. Luget alkaa tänään illalla ja kaksi viikkoa tätä piinailua pitäisi jaksaa... Vatsa on kuin ilmapallo erityisesti ylävatsa ja sattuu kävellessä, mutta muuten on olo ihan ok.
 
Toivorikas Kiitos että jaksat päivitellä :flower: ja tsemppiä huomiseen siirtoon!

Aavee Täällä peukut pystyssä että huomiseen testiin ne kaksi viivaa piirtyisivät =)

Lumipuu toivottavasti pääsette siirtoon!!!!

Miimii-75 Samoilla fiiliksillä muiden lohdutusyrityksiä ajatellen. Sun kirjotus oli taas ihan ku mun kynästä! Kyllä muakin pelottaa ihan hirveesti nämä hoidot, mutta mun mielestä on ollut hyvä lukea täältä valmiiksi erilaisia kokemuksia, niin osaa sitten ehkä paremmin varautua. Oon aina ollut sellanen (ja varsinkin nyt kun on viimevuosina sattunut yhtä sun toista) et haluun tietää kaikesta kaiken etukäteen, varsinkin ne pahimmat kokemukset. Osaa sitten varautua siihenkin että niin voi käydä...

Tsemppiä vielä kaikille piinailijoille! Hermoja ja pitkää pinnaa täältä lähetän :wave:

 
Alkuperäinen kirjoittaja beelia:
Oon aina ollut sellanen (ja varsinkin nyt kun on viimevuosina sattunut yhtä sun toista) et haluun tietää kaikesta kaiken etukäteen, varsinkin ne pahimmat kokemukset. Osaa sitten varautua siihenkin että niin voi käydä...

Tsemppiä vielä kaikille piinailijoille! Hermoja ja pitkää pinnaa täältä lähetän :wave:
Jep, tähän asti kaikki ajatuksemme ollu suorastaan identtisiä! Minä myös tyyppi joka haluaa (=jonka on PAKKO) tietää kaikesta kaikki. En ees enää keksi hakusanoja joilla löytäisin netistä jotain uutta esim tästä.. Mieheni taas on oikeastaan vastakohta, ei tahdo ajatella etukäteen huonoja asioita. Hän välillä jopa vähän hermostuu kun mielestään 'maalailen piruja' seinälle. Ja minä kun vaan todellakin haluan varautua kaikkeen, ettemme kohtaisi yllätyksiä (oikeastihan niitä kohtaa silti aina!) ja joutuisi mihinkään vaaraan tai shokkiin tai osaisimme toimia oikein... tai jotain. Noh, kaikki olemme erilaisia. Se on hänen tapansa elää ja selviytyä.

Beelian toivotuksiin yhtyen! Eihän tässä näköjään itsekään malttaisi odottaa toisten uutisia.. :)
 

Yhteistyössä