Kympin hoidot

Beelia Mulla pitkä kaava valittiin, koska eka hoito oli lyhyellä, eikä saatu ku kolme rakkulaa, joista kaksi tyhjää ja yksi epäkypsä. Mun kierto on 23-26pv ja lääkäri mietti, et pitkällä kaavalla voitaisiin saada enemmän ja kypsiä munasoluja. Ilmeisesti mun muniksilla on taipumusta kasvaa aika nopeesti eikä ne kuiteskaan kypsy loppuun asti (tai jotain, en ihan ymmärtäny). Lääkäri mietti, et pitkällä kaavalla saatais enemmän peliaikaa kypsytellä muniksia ja, et pienemmätki ehtis ehkä paremmin mukaan (jos nyt tätäkään ymmärsin ihan oikein ;) )

Kiitos Nemi ja Vadelmaunelma vastauksesta! Mulle lääkäri sanoi tosta pitkästä kaavasta et se valitaan usein 30v. ja siitä vanhemmille koska munasarjat tuottavat silloin yleensä hitaammin/vähemmän munasoluja. Mulla on ollut tosi epäsäännöllinen kierto viimeisen laparoskopian jälkeen (23-32pvää), joten ajattelin että sekin vois olla yks syy. Kuinka kauan menee muuten tossa pitkässä kaavassa? Siis sumutteluista siirtoon?
Joo... miljoona kysymystä, mut ihanaa jos ja kun jaksatte vastailla :flower:

Vadelmaunelma Kiitos tiedosta! Mulle sanottiin et pitää soittaa kun toukokuussa alkaa kuukautiset (tai huhtikuun lopussa) niin jos on tilaa, päästään hoitoon silloin, jolloin ehdittäis tehdä siirto ennen juhannusta eli siis klinikan kesätaukoa. Mut siinähän on vähän enemmänki viikkoja välissä... Pelaavat kai sitten vaan varman päälle, että varmasti ehdittäis siirtoon ennen kesälomia. Toisaalta ei kannattais turhaan vielä stressata, koska petyn sit vielä pahemmin jos ilmoittavat et hoidon aloitus siirtyy syksyyn... Mä vaan oon tällänen stressajaluonne, minkäs sille mahtaa :ashamed:

beelia Mulla on endo ja sen kanssa kai usein käytetään pitkää kaavaa.. yritetäänkö sillä sit kuihduttaa vähän tota ennen kasvatuspiikkejä. Ja julkisella taidetaan suosia pitkää, jotta puktioaika on tarkempi ajottaa. Sammutusvaihetta voi jatkaa periaatteessa kauankin, mulla oli 3kk procren piikit ja 2 viikkoo synarelaa ennen toisen hoidon stimuloinnin alotusta. Mutta yleisemmin kai lamautus alkaa kp21, vuodon tultua on 0-ultra (viimeks mulla ei ollu tätäkään) ja sitten alotetaan piikit. Piikkien rinnalla käytetään vielä sumuja puolella annoksella noin 10 päivää, sitten pari päivää väliä (pregnyl), punktio ja tavallisimmin kai 2 päivän päästä siirto. Kuukausi siinä suunnilleen ehkä normaali aikataululla menee.

Sannis, hienoa! :flower: oliko tämä siis ihan luomusti?

shenda :hug: hirveää! Ei näihin uutisiin totu koskaan... :(
Kyllä sitä miettii omallakin kohdalla että jos nyt joskus ylipäätään sellanen ihme sattuis että jotain kiinnittyis sinne niin uskaltaisko koko 9kk aikana yhtään riemuitakaan...kaiken tämmösen jälkeen menetykset tuntuu jotenkin ihan kohtuuttomilta.

:hug: myös neganneille ja muita vaikeuksia kohdanneille!
USL Aitko tehdä valituksen jos tulos pysyy? Mä varmaankaan en antas asian jäädä siihen, ainahan siitä kannattaa yrittää valittaa kun ei oo tyytyväinen.. vaikkei lopulta hyödyttäiskään! Tietysti semmonen ylimääränen taistelu vie voimia kaiken muunkin kestämisen keskellä :hug:

Shenda :hug:
Wabisabi ei lääkäri ja hoitaja sitä kipua mitenkään kommentoineet muuten kuin että rakkuloita oli kasvanut niin paljon että munasarjat siksi muutenkin arat. Aion tuosta kyllä kysyä lääkäriltä kun hänet toivottavasti huomenna siirrossa näen. Kuka lääkäri teillä on? Mulla on MM mutta hän ei tehnyt punktiota, sillä ei ollut eilen paikalla.
Nemi77 kiitos tsempistä. Onneksi olo on jä tänään huomattavasti parempi.
Hugsy tuntuu hyvältä kuulla, että muillakin on ollut kamalia punktiokokemuksia ja silti ovat plussanneet jopa. Ei tietenkään niin, että toivoisi kenenkään joutuvan sellaista tuskaa kokemaan, mutta juuri siksi ettei tule itselle niitä ajatuksia, että joku meni meidän tapauksessa pieleen. Edelleen toivottelen sulle tsemppiä ja kärsivällisyyttä tähän piinaasi.
Beelia kyselit pitkän vs. lyhyen kaavan valinnasta. Meidän lääkäri sanoi kun sitä kysyin, että jos mitään selkeästi lääketieteellistä syytä ei ole kuten esim. endo, yksityisellä (tai ainakin heillä) tehdään lyhyellä kaavalla ja julkisella pitkällä kaavalla ihan vain siksi, että julkisella ei ole resursseja lyhyen kaavan nopeasti vaihteleviin tilanteisiin ja niiden mukaiseen hoitoon. Tiedä sitten onko totta. Tsemppiä sulle odotteluun.
Vielä kerran tsemppiä Stigu siirtoon ja Lumipuulle punktioon.
).( Milloin muuten olette aloittaneet luget punktion jälkeen? Mä en löydä mistään mun ohjeistusta, ja kun tuntuu olevan vaikea päästä puhelimella klinikalle läpi, ajattelin odottaa soittamisen kanssa iltapäivään, jolloin saan samalla tiedon hedelmöittyneistä.

~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************24.3.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Mimosah76..........1. IVF.....................ly.............23.3....25.3...FER
Lumipuu................2.ICSI..................ly................24.3.....AVATre
Toivorikas-72........3.ICSI:n 2.PAS...............................26.3..NKL
Hopping...............2.ICSI:n 1.PAS......lä...................vko 13..AVATre
wabisabi...............1.IVF....................ly..............vko 13.......FER
Myyrä2.................1. IVF:n 1.PAS..................................maalis..VL
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS................................maaliskuu.....
Heni.....................2.ICSI:n 1.PAS................................maaliskuu.....
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS.................................maaliskuu....
Inia.......................2.IVF:n 3.PAS................................maalis-huhti
Firefox.................3. IVF....................pi.............vko 15.........OYS
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS......lä........................6.4....FEL
Nainen83............ 1. IVF:n 1.PAS...................................huhtikuu
Hanuu..................1.IVF:n 1.PAS.........lu........................huhti..NKL
Linnia...................1.IVF:n 1.PAS...................................huhti..NKL
Sanasa................1.ICSI:n 1.PAS...............................15-16....NKL
Marjaane..............2.IVF:n 2.PAS......lä........................vko 16
Nemi77.................2.IVF....................pi........................vko 17
Joppu................................3.PAS.................................huhtikuu
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi..............huhtikuu......NKL
Heidh ..................2. ICSI...................pi...................................
risupesä..............2.IVF:n 1.PAS........lä................................TAYS
tytti-82....................................................................................
Paiju ......................................................................................
beelia...................1. IVF....................................toukokuu......
Klivia.....................2.IVF....................................vko 19.......TAYS
leiska ...................2.ICSI....................ly............vko 19........FEL
Raitapaitainen.....3.IVF.......................ly............vko 21.......TAYS
Nonna78...............2.IVF.....................................toukokuu...TYKS
SaaraX..................2.IVF:n 4.PAS...................................toukokuu
Mansikkainen79...1.IVF:n 1.PAS....................................touko..FEL
Meg......................1.IVF:n 1.PAS....................................toukokuu
Tähtisilmä79.........1.IVF:n 3.PAS...................................touko..OYS
Ragdoll73............1.IVF.....................pi...............vko 24.........TAYS
Mandalay...............................................................................
berits.....................................................................................
Vadelmaunelma..1.ICSI:n 2.PAS.......................................AVATRe
Cris......................4. ICSI ..................pi.................................
kolmisin.....................PAS..................lu.................................
Isis........................................................................................
Faith83.................................................................................
Katjuzka...............3. ICSI......................................................AVATre
Minska...................................................................................

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä.............PP.........testipv

Hugsy.................NKL................:heart:...............26.....10.3. (+ testattu)
AaVee...............OYS..................:heart:...............14...........
Nipsu74............OYS..................:heart:...............12............
UnelmaSirpaLeena.OYS.........:heart::heart:.............12......
Inia...........................................:heart:...............8..........
Ovis..........................................:heart:...............7........31.3.
pa-mi.....................................:heart::heart:..............6..........
Hoplop...........AVATre.............:heart::heart:...............5..........
Stigu.........................................:heart:................0........7.4.

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15.......2.ICSI................ :heart:
Duffy..................4.2...............vt/10........2.ICSI..................:heart:
Kirma................11.2.............866/14.......3.IVF................:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12.......1.ICSI.................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............vt/11.........1. ICSI................:heart:
Maricce..............24.2.............86/14.........3. IVF..............:heart::heart:
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................:heart:
Plasebo............11.3.......................................................:heart::heart:

No niin, nyt olen jo niin sekaisin etten yhtään tiedä onko lista ajantasalla, piinailijat, sanokaa onko päivät teillä oikein? Stigulle onnea siirtoon ja Lumipuulle punktioon. Mites muut piinailijat (AaVee on niin selvästi raskaana =) ) ??? Beelia: mulle tehtiin kaks ekaa hoitoa lyhyellä kaavalla yksityisellä ja tulos oli ainoastaan yksi siirtokelpoinen alkio. Kolmas hoito julkisella pitkällä kaavalla ja tulos 1 siirrettiin 4 pakkaseen. Ikää mullakin jo kohta 38 ja munasarjat hitaanlaiset. Mimosah: mulla on kans ollut jokainen punktio kivulias, viimeksi pahin mutta selvinnyt olen aina. Olen pyytänyt jo etukäteen kunnon lääkkeet ja lisää heti kun tuntuu kipua.

Mimosah Mulla luget alotettiin tuoresiirrosta seuraavana aamuna. Jännä, et tuossakin on niin eri käytäntöjä. Tuosta punktiosta ja sen kivuliaisuudesta vielä. Vaikka olin ihan aineissa punktiossa niin ei se kivalta tuntunut. Mulla on niin matala kipukynnys, et ei tosin ihme.. Mut mulle ne kyl lykkäs heti lisää kipulääkettä suoraan suoneen kun aloin vähänkään jännittämään kroppaani (vaikken sitä itse huomannutkaan). Onneksi sait noin mahtavan saaliin toivottavasti suurin osa (mielellään tietysti kaikki) hedelmöittyy ja saatte pakkasen täyteen huuruneniä. :heart:

Toivorikas Mun osalta päivät on ainaki ihan oikein. :) Mä oon tässä yrittämisen aikana nähny varmaan joka kierrossa unta jossa teen positiivisen raskaustestin vaikken raskaana oo ollukaan. No viime yönä sit näin taas unta siitä raskaustestin teosta, mutta tälläpä kertaa kävikin niin, et joku laitto valkosen liinan/paperin niitten testien päälle ja sano vain, ettei sitä tulosta voi vielä näyttää. Perjantaina vasta. :LOL:

Mä tiedän, et nää mun oireet on ihan selkeitä raskausoireita mutta en luota niihin siltikään ennen ku nään ne kaksi viivaa testissä. Tiedän, että se saattaa tuntua teistä muista ihan idioottimaiselta. Mut mä oon kuulkaa niin monena kertana ollu ihan sata varma, et oon raskaana. Kaikki mahdolliset oireet muka ollu ja eihän sitä plussaa oo kertaakaa tullu. Ja nyt kun vielä käyttää noita lugeja jotka tekee oireita niin en vain yksinkertaisesti uskalla uskoa hoitojen onnistuneen. :ashamed: Toivon sitä kyllä enemmän kuin mitään muuta. Ja parin päivän päästähän tuo selviää sit mikä se tulos on. :)

Mimosah76, kiva kuulla, että olo on jo parempi! Onnea siirtoon! Meidän lääkärinä on SU. Oikein mukava, mutta tuntuu vähän kokemattomalta... enpä siis luottanut siihenkään, kun sanoi, että punktio on yleensä kivuton. Olen miettinyt monesti, että onkohan mulla kipukynnystä ollenkaan. Jo pelkkä ultraaminenkin tuntuu esim. heti menkkojen jälkeen kivuliaalta...

toivorikas-72, mulla on sama ongelma: munasarjat hitaanlaiset. Onko sulla riittänyt pelkkä Puregon, vai onko ollut muita aineita tukena? Otin tässä 1. IVF-yrityksessä pelkkää Puregonia ison annoksen (300IU), ja silti eilisessä ensimmäisessä ultrassa näkyi vain yksi lupaavan kokoinen folli ja kaksi aivan pientä. Lääkäri tuumasi, ettei yhtä kannata lähteä punktioimaan... Nyt jatkan piikitystä perjantaihin asti, ja katsotaan sitten, ovatko ne kaksi innostuneet kasvamaan. Ellei, niin lääkäri ehdotti jonkinlaiseksi kompensaatioksi inssiä, mutta en tiedä onko se hintansa arvoinen, kun mulle ei ole tehty aukiolotutkimusta.

Lumipuu onnea punktioon - ja peukutusta kaikille piinalijoille!!

wabisabi: mulla on ollut puregon kaikissa kolmessa hoidossa. lyhyessä kaavassa pieni annos 125 / 150IU ja pitkässä kaavassa taisi olla 225IU eli ei edes ihan isoin annos. Kysyin kyllä naikkarilla lääkäriltä menopurin käytöstä mutta hän sanoi että ainakin tämä hoito mennään vielä puregonilla. Ja solujahan oli yhteensä 14 joista 13 hedelmöittyi ja lähti jakautumaan. Osa kuukahti sitten viljelyn aikana mutta kuitenkin siis hyvä tulos tuli.

Shenda :hug: :'(

Toivorikas Minun päivät on ihan oikein.

ON: Tilasin raskaustestejä netistä, testipäivä lähestyy.. pelottaa ja jännittää.. Edelleenkään ei ole kummempia oireita, vähäisiä nippailuja ja pistoja masussa sekä menkkatuntemuksia. Joten testiin voi tulla kumpi vaan.

Mimosah, mulla on molemmilla tuoresiirtokerroilla alotettu luget punktiopäivän iltana.

wabisabi, eiks aukiolotutkimuksen vois tehdä vielä tässä kierrossa, kun on vasta rakkula(t) kasvamassa, kun se yleensäkin tehdään ennen ovulaatioo? Tai en mä tiedä voiko tehdä inssikierrossa kun ei oo niistä hoidoista kokemusta.. Mut toivotaan kumminkin että kasvaa ne muutkin ja saadaan enempi soluja bd

Shenda :hug: ihan kamala pettymys!!
Mimosah ikävää että punktio oli kivulias, hieno saalis kuitenkin siitä palkaksi :)
Toivorikas mun kohdalla kans on tiedot ajantasalla. Tsemppiä PAS:iin!

Sitten ON: Mä olen päättänyt aloittaa testauksen perjantai-aamuna, eli pp9. En vaan kestä tätä odotusta taaskaan . Pregnylin pistosta on sillon jo liki 2 viikkoo että eiköhän se jo poistunu. :whistle: Mahassa ei oo mitään oireita turvotuksen lisäksi. Muuten on olo todella väsyny, eilen piti päikkäritkin nukkua. Rinnat on jättisuuret, pinkeet ja nännit arat. Suolakurkkuhimo ym. mielitekoja on lisääntyvästi. Tiedän kyllä et nää kaikki voi liittyä lugeihin, niinkun viimeksikin. Mutta jotenkin tuntuu et viimeks oli enemmän mahan nipistelyjä eikä niinkään yleisoireita, ja nyt on päinvastoin joten tiiä sitten... :$ . Mä niiiiiiin haluisin saada sen plussan!! :heart:

Kivuttomia punktioita ja onnistuneita siirtoja sekä tarrasukkia ja plussatuulia loppuviikolle!! =)

Heippa! Pääsiskö joukkoonne aktiiviseen? Nyt oli pakko rekisteröityä tänne kun huomasin kohtalotoverin! En ole vielä ketään kohdannut, jolla olisi myös kohdunulkoisten takia molemmat munatorvet poikki, mutta nyt beelia!

Mulla oli eka traaginen sairaalareissu ku:n johdosta lokakuussa -09 jolloin melkein pääsin itse hengestäni pahan sisäisen verenvuodon takia, ja vasen tuuba katkaistiin. Sitten tulin uudestaan raskaaksi tammikuussa ja helmikuun alussa sitten sama juttu :'( jolloin oikea tuuba poistettiin kokonaan. Nyt siis ainoa vaihtoehto IVF.

Kuinka kauan sinulla beelia on aikaa näistä kohdunulkoisista, saako kysyä? Kuten sanoit, aikaa vie hyväksyä tää asia ja toipua, sekä henkisesti että fyysisesti. Mulla on vielä se matka vähän vaiheessa. Tuntuu vaan niin kovin vaikealta hyväksyä. Ihan alussa oli surun lisäksi kamala viha ja katkeruuskin, miten tällasta voi tapahtua?! Ihan vähän aikaa sitten olin terve ja lisääntymiskykyinen ja sitten yhtäkkiä pam, kaikki tuhottu :( Onneksi meillä on -08 syntynyt täydellinen luomutyttö, joka tietenkin pitää arjessa kiinni ja ilostuttaa elämää. Mutta kun juuri hänen takiaankin olisin halunnut lisää lapsia saada, sisaruksia sille pienelle, ne on arvaamattoman tärkeitä elämän varrella.

Mua raivostuttaa lisäksi lääkärit ja niiden välinpitämätön asenne. Tuntui että tärkeintä oli viimeksikin vaan päästä äkkiä pois itkevän potilaan luota ja jotain epämääräistä vaan heitettiin että kyllä sä vielä raskaaksi tuut, kun oot aiemminkin hedelmöittynyt niin hyvin, että ei välttämättä tarvita edes 'kovia hoitoja', siis mitä helv.. ai jos munatorvet on poikki!? Uskomatonta. Ja tää oli vielä gynegologi, vanha kokenut mies. Eikä mitään selitetty miksi näin tapahtui, miksi kaksi kertaa kohdunulkoinen. Ei ees mitään arvailuja eikä spekulaatioita. Mä en usko että sattumaa. Oliko osansa esikoisen kiireellisellä sektiolla ja siitä seuranneilla komplikaatioilla ja uusintaleikkauksella..?

Sitten ekan ku:n yhteydessä toinen gyne sanoi että on se mahdollista että sillä katkaistullakin munatorvella voi ehkä onnistua tulemaan raskaaksi! Mut tää mieslääkäri sitten toisella kerralla sanoi että ei todellakaan, että te ette ikinä enää tarvi esim ehkäisyä! Mihin mä voin luottaa? Mä en todellakaan uskalla enää olla ilman ehkäisyä, jos kerta voi olla mahdollista taas sama painajainen, miksi se ei vois sinne tuuban pätkään sitten kiinnittyä, jos on aiemminkin kiinnittynyt? Sitä mä en kyllä ehkä enää kestäis, en fyysisesti enkä ehkä henkisestikään.

Lapsettomuushoidoistakaan ei selitetty sairaalassa yhtään mitään, tai oikeestaan mistään muustakaan. Lapsettomuuspolille laitettiin lähete. Niitten jumalattoman pitkän kesätauon (touko-syys!) takia siirrymme heti todennäköisesti yksityiselle Tampereelle, koska ei tässä tosiaan ole aikaa eikä halua odotella yhtään ylimääräistä. En tiedä sitten kuinka nopeasti yksityisellä pääsee tosi toimiin, toivon ettei tarvis kuukausia kärvistellä. Ovumialle olemme menossa.

Eli ollaan ihan kokemattomia ja alussa tässä hommassa, ei taida olla paljon listaan tietoja vielä :) Lapsettomuuspolille meillä on aika 23.4. sinne mukaan sitten miehen simppanäytetulokset ja mun verikokeiden tulokset (jos ne menkat vaan joskus alkais.. kun ne kokeet pitää ottaa kp 3-4). Sitten kuullaan jatkosta. En edes tarkalleen tiedä mitä tuolla ekalla käynnillä edes tapahtuu.

Ohoh, tulipa pitkä valitusvirsi ekaksi viestiksi, pahoitteluni..

Kevättä rintaan kuitenkin kaikille toivottelen ja tsemppiä ja plussia!

Meg

Nemi77 Kertoisitko enemmän akupunktiosta? Olisin kiinnostunut.. Mä oon tosi stressaantunut, (ei siis mitään syytä stressata, paitsi siis lapsettomuus) ja sehän voi olla yksi syy lapsettomuuteen, niin voisikohan siitä olla hyötyä sitten että rentoutuis enemmän.

Mimosah, Toivorikas ja kaikki, kiitos tsempeistä! Siirto meni hyvin. Kaikki 3 oli hengissä, joten yksi neljäsoluinen siirrettiin ja yksi neljäsoluinen + yksi kaksisoluinen meni pakkaseen. Päästiin siis tällä toisella kertaa huurreneniin asti! Testipäivä verikokeella 7.4., nyt siis piinailijoihin sitä odottelemaan.
Luget mulla alkaa ja alkoi viimeksikin siiropäivän iltana, alakautta 3kpl 12 tunnin välein.

Shenda voi ei... :hug: Onneksi et joutunut tyhjennystä odottamaan, samaan suruun kaikki. Voimia tästä eteenpäin menoon!

Mimii Tervetuloa!

Yhteistyössä