Kympin hoidot

Hugsy OYSissa sanoivat mulle, et 16 päivää siirrosta voi testata. Haluavat siellä vetää varman päälle! :LOL: Ja kyllä mä aion kerrankin pitää hermoni kurissa ja testata pp16 tai jos oikein villiksi alan niin pp17. :)

muoks. Toivorikas Onnea ovis plussasta ja onnea siirtoon! :heart:

hei

Minut voi deletoida listoilta. Jo lauantaina alkoi kuukautiset. Olen laittanut tänne monta viestiä, mutta jotenkin minun kotikone ei niitä lähetä....
Lauantai ja sunnuntai olivat todellisia itkupäiviä, mutta ei se auta kuin suunnata vaan eteenpäin. Seuraava hoito olisi sitten puolen vuoden kuluttua.

Toivorikas, ihanaa että kroppa kerrankin toimi siinä aikataulussa kuin piti. Olkoon se enne ja kaikki muukin menee tässä hoidossa putkeen :heart:

AaVee jos et uskalla testata loppuviikosta, niin testaa alkuviikosta :LOL: (olenpas hauska). Olen itse saanut plussat jo pp9-10 ja tykkään, että pettymys on helpompi kestää, kun saan eka ennakkovaroituksen pp10-12 ja alan valmistautua siihen, että pieleen meni. Mutta kyllä mä sen tyhjän ruudun kammonkin ymmärrän.

).( pp3, onneksi on kiirettä ja tekemistä, niin ehkä aika kuluu vauhdilla, ainakin alkuun... Käytiin eilen tuttavaperheen kanssa pulkkamäessä ja reippaana tyttönä vetelin liukurilla möykkyisessä mäessä, kunnes yhtäkkiä tuli mieleen, että nyt ne alkiot karkaa :/ Jäi laskemiset siihen. Edellisessa hoidossa noudatin linjaa "sopivasti siideriä, ei ollenkaan seksiä". Nyt olen tehnyt päin vastoin, paitsi en kyllä kiinnittymisen aikoihin tai heti sen jälkeen ajatellakaan seksiä.

~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************21.3.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Stigu123..............2.IVF.......................ly..............22.3..........
Mimosah76..........1. IVF.....................ly...............23.3......FER
Lumipuu................2.ICSI..................ly................24.3.....AVATre
Toivorikas-72........3.ICSI:n 2.PAS...............................26.3..NKL
Hopping...............2.ICSI:n 1.PAS......lä...................vko 13.AVATre
wabisabi...............1.IVF....................ly..............vko 13.......FER
Myyrä2.................1. IVF:n 1.PAS..................................maalis..VL
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS................................maaliskuu.....
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS................................maaliskuu
Heni.....................2.ICSI:n 1.PAS................................maaliskuu.....
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS.................................maaliskuu....
Inia.......................2.IVF:n 3.PAS................................maalis-huhti
Firefox.................3. IVF....................pi.............vko 15.........OYS
Nainen83............ 1. IVF:n 1.PAS...................................huhtikuu
Hanuu..................1.IVF:n 1.PAS.........lu........................huhti..NKL
Linnia...................1.IVF:n 1.PAS...................................huhti..NKL
Sanasa................1.ICSI:n 1.PAS...............................15-16....NKL
Marjaane..............2.IVF:n 2.PAS......lä........................vko 16
Nemi77.................2.IVF....................pi........................vko 17
Joppu................................3.PAS.................................huhtikuu
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi..............huhtikuu......NKL
Heidh ..................2. ICSI...................pi...................................
risupesä..............2.IVF:n 1.PAS........lä................................TAYS
tytti-82....................................................................................
Paiju ......................................................................................
Raitapaitainen.....3.IVF.......................ly............vko 21.......TAYS
beelia...................1. IVF....................................toukokuu......
Klivia.....................2.IVF....................................vko 19.......TAYS
leiska ...................2.ICSI....................ly............vko 19........FEL
Nonna78...............2.IVF.....................................toukokuu...TYKS
SaaraX..................2.IVF:n 4.PAS...................................toukokuu
Mansikkainen79...1.IVF:n 1.PAS....................................touko..FEL
Meg......................1.IVF:n 1.PAS....................................toukokuu
Tähtisilmä79.........1.IVF:n 3.PAS...................................touko..OYS
Ragdoll73............1.IVF.....................pi...............vko 24.........TAYS
Mandalay...............................................................................
berits.....................................................................................
Vadelmaunelma..1.ICSI:n 2.PAS.......................................AVATRe
Cris......................4. ICSI ..................pi.................................
kolmisin.....................PAS..................lu.................................
Isis........................................................................................
Faith83.................................................................................
Katjuzka...............3. ICSI......................................................AVATre
Minska...................................................................................

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä.............PP.........testipv

Hugsy.................NKL................:heart:...............23.....10.3. (+ testattu)
AaVee...............OYS..................:heart:...............11...........
Nipsu74............OYS..................:heart:...............9............
UnelmaSirpaLeena.OYS.........:heart::heart:.............9......
Inia...........................................:heart:...............5..........
Ovis..........................................:heart:...............4........31.3.
pa-mi.....................................:heart::heart:..............3..........
Hoplop...........AVATre.............:heart::heart:...............2..........

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15.......2.ICSI................ :heart:
Duffy..................4.2...............vt/10........2.ICSI..................:heart:
Shenda...............8.2.................................2.IVF...................:heart:
Kirma................11.2.............866/14.......3.IVF................:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12.......1.ICSI.................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............vt/11.........1. ICSI................:heart:
Maricce..............24.2.............86/14.........3. IVF..............:heart::heart:
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................:heart:
Plasebo............11.3.......................................................:heart::heart:

Minska, voimia!

Kysymys kaikille palstalaisille:
Toisessa ketjussa keskusteltiin kortisonin antamisesta alkion siirron yhteydessä.
En ollut ikinä kuullutkaan. Googlasin, ja löysin paljonkin aiheeseen liittyvää.
Onko kellään tällaista tukihoitoa?

jälkitarkastuksesta kotiuduttu ja hyvältä kuulemma näytti, vaikka itse siinä itku kurkussa katselin tyjää kohtua. listaan voisi päivittää: 2. icsi lyhyellä pu/siirto vko 19, puregon aloitetaan vasta kierron 5. pvä ja 125 iu, yritetään minimoida hyperi tällä kertaa.

Heippa, hyppäsin toiselta palstalta kommentoimaan Onnille ja Toivolle, että mulla on ollut ja on tuo kortisooni. Käsitykseni on, että ainkain julkisella puolella on ihmiset vaikea saada sitä lääkäriltä. Mutta esim mulle Riikassa Avalla se laitettiin "itsestäänselvyytenä" ja lääkäri oli sitä mieltä että on ehdottoman hyvä käyttää sitä.

O&T: minäkin olen käyttänyt ensimmäisessä PAS-hoidossa viime kuussa kortisonia, naikkarilta en sitä saanut kun he eivät käytä, sain sitten felicitaksesta siltä lääkäriltä jolla aiemmin käytiin niin reseptin. käytin Prednison 10 mg päivässä ovulaatiotestin + eteenpäin. Nyt tähän seuraavaan pas-hoitoon jossa siirto perjantaina niin otan mukaan vielä miniaspiriinin. Mulla on jo neljä siirtoa ja 5 alkiota ilman kiinnittymisyritystä joten kaikkea pitää yrittää ja jos niistä ei haittaakaan ole niin miksei. Monet vannovat että ovat onnistuneet joko kortisonin tai miniaspiriinien ansiosta.

Heippa kaikille pitkästä aikaa =)

:hug: kaikille hoidoissa pettyneille ja lämpimät onnittelut plussanneille :heart: , niitähän on näköjään tullut ihanan paljon mun palstailutauon aikana =) Antaa uskoa itellekki...

on: Pään nollaustauko ekan pieleen menneen hoidon jälkeen teki hyvää. Olen käynyt vyöhyketerapiassa + akupunktiossa sekä uusinut ruokavalioita ja aloittanut erinäisten vitamiinien syönnin. Ainakin olo on kevyempi ja energisempi ja akupunktion ja vyöhyketerapian aikana kehossa on ollu aika huisia tuntemuksia, erityisesti alavatsan alueella. Mielialaa hoidot ovat myös nostaneet ja auttaneet rentoutumaan. Tänään oltiin uuden hoidon suunnittelukäynnillä positiivisin mielin. Synarela sumut aloitan 30.3 ja 1.ultra 14.4, 2. ultra 20.4 ja 3.ultra 23.4 ja punktio ajoittus (jos kaikki menee ok) vappuviikolle, eli viikolle 17. Nyt hieman hirvittää ku lääkkeeksi vaihtu menopur 300 yksikön annoksella, lähinnä hirvittää se aineiden sekoittaminen ja monien piikkien kanssa sähläys :/ , puregonia oli niin helppo pistää. Millasia kokemuksia muilla on menopurin pistämisestä?
toivorikas-72 Onnittelut oikein ajoittuneesta oviksesta :flower: ja tsemppiä siirtoon! Voisitko päivittää mut listoille?

Hei vaan täältä pp4 :lta, pikaisesti kuulumisia; eli sitä omaa napaa....Eli pakkaseen ei sitten saatu mitään, vain nämä kaksi top:ia jotka siirrettiin. Taitaa mennä kaivoon tämäkin siirto, lentsua pukkaa urakalla, nenä vuotaa ei vuoda ja mahaa juilii niin menkkamaisesti. Luget väsyttää ja turvottaa, siinä ne pirun oireet. Pas hoidosta josta tyttö sai alkunsa ei ollut mitään tuntemuksia, ei menkkailua yms...
Joku kysyi tosta kortisoonista, mulla oli plussahoidossa ekaa kertaa kortisoonit, aloitettiin 10mg siirtopäivänä ja tässä nykyisessä aloitin 20 mg puregonin kanssa 3 vrk ja sen jälkeen olen jatkanut 10 mg.
Nyt takaisin peiton alle tai jotain....
Pa-mi ja pallerot??

Ihan pikaisesti omaa napaa, akku loppuu läppäristä justiinsa. Tänään oli punktio, varsin helposti meni. Maha kipeä, mutta pärjään ilman särkylääkettä. 5 munasolua saatiin, saa nähdä ovatko kaikki kypsiä. Sovittiin että icsataan ne, kun viimeksi kolmesta kypsästä vaan 1 hedelmöittyi oikein. Kyllä jännitti ettei rakkulat puhkeaisi viikonloppuna ennen aikojaan, mutta olivat tallella. Pistin perjantaina illalla ja vielä lauantai aamuna Orgalutrania jarruksi ja lauantai-iltana Pregnyl. Siirto sitten keskiviikkona näillä näkymin.

Kiitos kaikille, jotka olivat viikonlopun aikana tsempanneet punktioon! Ja onnenpotku Mimosah ja Lumipuu huomiselle ja ylihuomiselle punktioihin!!

Heipsan kaikille!

Täällä ensikäynti on takana. Tulevista hoidoista ei varmaa tietoa koska tehdään. Pitkällä kaavalla mennään eli sumutteluista aloitellaan. Valitettavasti ei vaan päästä vielä tositoimiin, koska IVF-hoitoon on kuulemma ruuhkaa. Sanoivat että mun pitää soitella sinne toukokuussa ku mun menkat alkaa (jos ne nyt edes alkaa toukokuun alussa) ja sit katsotaan mikä tilanne siellä on. Jos ei silloin päästä hoitoihin, aloitus siirtyy syksyyn :'( Mä en kestä kyllä odotella sinne saakka :ashamed: Pitää nyt vaan toivoa parasta...

Piti kysymäni et onko teille sanottu jotain painosta hoitojen ensikäynnillä. Mulle kun lääkäri totes että pari kiloa olis hyvä saada lisää. Oon aina ollut hoikka, nyt pituus n.160cm ja paino 48kg. Mielestäni olen ihan sopusuhtainen enkä alipainoinen... Mut jos se hoitoihin auttaa, voin mielelläni lihottaa sen pari kiloa! Mitä sitä ei pienen nyytin eteen tekis :)

• Jään siis vielä hetkeks taustalle mut toivottavasti toukokuussa olis meidän vuoro sitten aloitella hoitoa!
    Jaksuja kaikille ja muistakaa pitää itsestänne huolta kaiken tämän rumban ja stressin keskellä :hug:

:hug: Kaikille tällä erää pettyneille.. Ja Paljon Onnea plussanneille!!
Kyselin jo aiemminkin, mutta kysynpä nyt uudestaan, että millä kp:llä teille on
tehty PAS lääkkeellisessä kierrossa, vai lasketaanko ollenkaan niin? Meillä siirto
näillä näkymin 6.4., ja se on jo kp 24.. Pääsiäisen takia menee noin myöhään.
Ja Felicitaksessa ollaan hoidoissa, jos munkin tiedot päivitetään. Kiitti.

Aavee kuulostaa tosi lupaavalta sun oireet! Miten ihmeessä joku voi kestää testaamatta noin pitkään? ;) Pidetään peukkuja! Samoin Nipsu ja USL.

).( Täällä on vasta pp5 menossa, mutta kaikki mahdolliset oireet löytyy... Vatsa kun jalkapallo, rinnat turpeena ja nännit kipeet. Itkettää ihan oudot asiat, ja väsyttääkin hirveesti. Mutta nää kaikkihan johtuu pregnylistä ja lugeista, ja mulla kun vielä pistettiin se 10000 yksikköä. Mut jatketaan odottelua ja katsotaan miten oireet kehittyy :whistle:

Haluisin tähän vielä laittaa runon, josta olen itse saanut paljon voimia. Pidän sitä jääkaapin ovessa ja tarvittaessa aina lueskelen. Se on lapsettomien yhdistys simpukan jäsenlehdestä poimittu:

Toisenlaiset rakennusaineet
Moni tuntee runon, joka kertoo siitä, mistä pienet tytöt ja pojat tehty on.
Toiset vanhemmat läpikäyvät erilaisen kohtalon.
Mistä rakennusaineksista heidän pienensä tehty on?
Ultra-ajan varaamisista, lääkärillä käynneistä.
Pistoksista, peloista, pettymyksistä.
Äidin ja isän kyynelistä.
Sitkeydestä, periksiantamattomuudesta.
Periksiantamattomuudesta silloinkin, kun usko on jo mennyt.
Mutta toivon pieni kipinä vielä valaisee.
Näistä aineksista nämä pienet tehty on.
Näistä - ja siitä suuresta rakkaudesta, joka kuitenkin antoi voimia jaksaa,
kun kaikki voimat olivat oikeastaan jo loppuneet.

Tsemppiä kaikille palstan lukijoille :heart:

Doris-79, mun lääkkeelliset passit on tehty kp 23 ja kp 19. Limakalvo on molemmilla kerroilla kasvanut hyvin ja tuo kp 19 taitaa olla aikaisimpia mahdollisia mitä meidän klinikka edes tekee. Olen kyllä vähän kummastellut että miksi sitä pitää odottaa niin pitkään... (meneillään olevassa hoidossa limis oli kp10 12 mm ja siirrossa kp19 9 mm... oli tosin eri mittaaja ja ero johtuu siitä, mutta ei se odottolu pahemmin auttanut). Toisaalta, kun normaalia kiertoa ei ole, odottelusta ei kai useimmiten ole varsinaisesti mitään haittaa. Klinikan ohjeissa lukee 2-5 viikkoa eli tarvittaessa voidaan lykätä vaikka kuinka pitkälle, kun vaan aloittaa luget oikeaan aikaan.

Beelia: Mun ei ainakaan ole käsketty nostamaan painoa, vaikka mulla sitä on vielä vähemmän kun sulla :/ Taisi ne jotain sellaista kyllä sanoa, että ei saisi paino enää tippua yhtään, mutta ei sitä nyt tietoisesti tarvi nostaakaan. Mulla tuo hoikkuus lääkärin mukaan kuitenkin vaikuttaa hoitoihin siten, että reagoin aika helposti lääkkeisiin ja siksi mulla oli tosi alhainen Puregon -annostus ja silti tuli 11 follia. Lisäksi mulla tuota hyperiä tuppaa helposti pukkaamaan päälle - jopa clomeista ja Menopurista IUI -hoidoissa! Ja siis syyksi mun kohdalla esitetty sitä, että olen niin hoikka ja hento.

Beelia ja vadelmaunelma, minäkin kuulun höyhensarjaan (160cm, 48kg). Menossa on nyt ensimmäinen IVF, ja tuntuu, että reagoin kaikkiin lääkkeisiin voimakkaasti: Femareista tuli heti VTI ja paha turvotus. Nämä sivuoireet ovat olemassa, mutta löytyvät sieltä harvinaisten oireiden luettelon häntäpäästä! Kun kävin suunnittelemassa IVF:ää, niin lääkäri tuumasi, että kokeillaan pienestä koostani huolimatta Puregon-annostusta 200 - saahan sitä sitten pienentää jos on tarve... Mutta nyt lähestyvän pääsiäisen kunniaksi (punktio ja siirto kun pitäisi päästä tekemään ennen sitä) hän tulikin toisiin ajatuksiin, ja määräsi puhelimessa annostukseksi 300! Saa nähdä miten tässä käy - huomenna on ensimmäinen ultra... :/

~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************22.3.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Stigu123..............2.IVF.......................ly............22.3...24.3.
Mimosah76..........1. IVF.....................ly.............23.3......FER
Lumipuu................2.ICSI..................ly................24.3.....AVATre
Toivorikas-72........3.ICSI:n 2.PAS...............................26.3..NKL
Hopping...............2.ICSI:n 1.PAS......lä...................vko 13..AVATre
wabisabi...............1.IVF....................ly..............vko 13.......FER
Myyrä2.................1. IVF:n 1.PAS..................................maalis..VL
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS................................maaliskuu.....
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS......lä........................6.4....FEL
Heni.....................2.ICSI:n 1.PAS................................maaliskuu.....
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS.................................maaliskuu....
Inia.......................2.IVF:n 3.PAS................................maalis-huhti
Firefox.................3. IVF....................pi.............vko 15.........OYS
Nainen83............ 1. IVF:n 1.PAS...................................huhtikuu
Hanuu..................1.IVF:n 1.PAS.........lu........................huhti..NKL
Linnia...................1.IVF:n 1.PAS...................................huhti..NKL
Sanasa................1.ICSI:n 1.PAS...............................15-16....NKL
Marjaane..............2.IVF:n 2.PAS......lä........................vko 16
Nemi77.................2.IVF....................pi........................vko 17
Joppu................................3.PAS.................................huhtikuu
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi..............huhtikuu......NKL
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS........lä......................huhti..FEL
Heidh ..................2. ICSI...................pi...................................
risupesä..............2.IVF:n 1.PAS........lä................................TAYS
tytti-82....................................................................................
Paiju ......................................................................................
Raitapaitainen.....3.IVF.......................ly............vko 21.......TAYS
beelia...................1. IVF....................................toukokuu......
Klivia.....................2.IVF....................................vko 19.......TAYS
leiska ...................2.ICSI....................ly............vko 19........FEL
Nonna78...............2.IVF.....................................toukokuu...TYKS
SaaraX..................2.IVF:n 4.PAS...................................toukokuu
Mansikkainen79...1.IVF:n 1.PAS....................................touko..FEL
Meg......................1.IVF:n 1.PAS....................................toukokuu
Tähtisilmä79.........1.IVF:n 3.PAS...................................touko..OYS
Ragdoll73............1.IVF.....................pi...............vko 24.........TAYS
Mandalay...............................................................................
berits.....................................................................................
Vadelmaunelma..1.ICSI:n 2.PAS.......................................AVATRe
Cris......................4. ICSI ..................pi.................................
kolmisin.....................PAS..................lu.................................
Isis........................................................................................
Faith83.................................................................................
Katjuzka...............3. ICSI......................................................AVATre
Minska...................................................................................

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä.............PP.........testipv

Hugsy.................NKL................:heart:...............24.....10.3. (+ testattu)
AaVee...............OYS..................:heart:...............12...........
Nipsu74............OYS..................:heart:...............10............
UnelmaSirpaLeena.OYS.........:heart::heart:.............10......
Inia...........................................:heart:...............6..........
Ovis..........................................:heart:...............5........31.3.
pa-mi.....................................:heart::heart:..............4..........
Hoplop...........AVATre.............:heart::heart:...............3..........

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15.......2.ICSI................ :heart:
Duffy..................4.2...............vt/10........2.ICSI..................:heart:
Shenda...............8.2.................................2.IVF...................:heart:
Kirma................11.2.............866/14.......3.IVF................:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12.......1.ICSI.................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............vt/11.........1. ICSI................:heart:
Maricce..............24.2.............86/14.........3. IVF..............:heart::heart:
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................:heart:
Plasebo............11.3.......................................................:heart::heart:

Minä hätähousuna testailin jo eilen sen odotetun negan. Tällä kertaa ei tuntunut oikeastaan missään se yhden viivan näkeminen, koska alunperinkin olen siirron jälkeen asennoitunut asiaan niin, ettei tästä voi plussaa tulla, jos lääkärilläkään ei ole mitään tietoa, missä vaiheessa hän on katetrin tyhjentänyt.
Menkat ei ole vielä alkaneet, mutta oireet on sen mukaiset, että parin päivän sisään alkaa.
Sitte päästään taas testaileen ovista ja pelkäämään, miten käy viimesten pakkasessa olevien alkioiden kans...

Nonnii Hienoja kuulumisia ultrasta :heart:
Nemi, Klivia ja Leiska Tsemppiä tulevaan hoitoon
Toivirikas Onnea ovisplussasta ja tsemppiä siirtoon
Minsku :hug:
Pa-Mi Toivottavasti flunssaoireet helpottaa pian
Ovis oli laittanut hienon runon :)
USL Pidän peukkuja, ettei menkat alakaan ja loppuviikosta plussaat :hug: :)

ON: pp11 ja vielä 5 päivää testiin, eli lauantaiaamuna ajattelin tehdä testin. Aika matelee... |O Oireita, eipä oikeastaan, välillä menkkamaista särkyä selässä ja masussa. Ei voi sanoa oikeastaan juuta eikä jaata. Pelottaa aivan mahdottomasti, ettei tästä tullutkaan mitään... Tiedätte varmaan tunteen :ashamed:

Mites AaVee Tuntemuksia?

Meg

Pahoittelut neganneille! :hug: Kysyisin sellaista että tiedättekö kauanko nämä lääkkeet on elimistössä? En siis enään käytä lääkkeitä ja välillä tulee kuuma aalto ja sit kylmä.. Ei kyllä normaalisti tule, ärsyttävää :kieh: Ja sit oviksesta: jos mulla on kierto n.32 päivää milloin kannattaa ovista alkaa bongailemaan? Onko aikaista aloittaa kp14? (luulen että 18-21 kiertopäivä olisi, jossain taisi lukea..)

Kiitos Hoplop vastauksesta, kylläpäs helpotti. Lääkäri vain sanoi mulle puhelimessa, ettei ole ihan optimaalinen päivä, mut pääsiäisen takia pakko siirtää.. Sen vuoksi tuli vähän epävarma olo. Kiitos toivorikas päivityksestä :)

Yhteistyössä