Kympin hoidot

Nipsu Mikäs täällä on möllötellessä.. Hyperin oireet palas takas tuossa pari päivää sitte. Alkavat jo helpottaa mut maha on vieläki ku potkupallon nielleellä. Ei menkkamaisia oireita. Närästää/röyhtäyttää aikalailla, välillä alaselässä kuumia viiltoja, tissit on ISOT, arat (mulla on oikeesti tosi pienet rinnat) ja niissä on tosi isoja ja näkyviä verisuonia, väsyttää ja sellasta ajoittaista etomista esiintyy (harvakseltaan ja sen saa aikaan aina joku haju eilen esim. vanha pappa citymarketin kassajonossa joka haisi mun mielestä ihan kamalalle). Ja sit nivusissa tuntuu sellasta painetta. Ja vatsalihakset on kipeet... Noista oireista en kyllä lähtis vielä kauheesti liputtaan ku eikös luget niitä aiheuta? Jännittää ihan sairaasti se tuleva testi. Mä en yksinkertaisesti uskalla tehä sitä.

Ovis tuossa eilen kysy, et miten jaksan odottaa niin kauan. Heitänkin takaspäin kaikille kyssärin miten te uskallatte testata jo esim. pp9 tai pp10?

Meg Mä ehkä alottelisin jo kp15 testaileen. Mut en kyl tiiä onko ehkä vähän aikasta tuo kp15. Monestihan niissä ovistesteissä on se taulukko mukana mikä sit kertoo sen "oikeen" alotuspäivän.

Minska :hug: toivottavasti pääsette PASiin/uuteen hoitoon pian.

Stigu Hienoa, että punktio meni hyvin. Nyt vaan tsemppiä siirtoon!

Pa-mi Älä nyt heitä kirvestä kaivoon. Tsemppiä vaan piinapäiviin!

Hoplop Tsemppiä sinnekki piinapäivien kuluttamiseen!

USL Sullahan on tosi vähän päiviä vasta. Testaa vielä isommilla pp:llä. Mä jotenki niin uskon, et sulla kuitenki vois olla saumat. :heart:

Tänään jo pp13. Näin se aika vaan kuluu.... Pitänee lähtee sauvakävelylle (ku ei maha kestä juoksemista at the moment) jotta ei aivan jämähdä tähän sohvan nurkkaan. Ajattelin samalla hakea sairaalasta pissapurkin jotta olis sit hiukka helpompi tehä testi perjantaina (tai lauantaina).
 
Meg


AaVee Mä oon kanssa sitä mieltä että olet raskaana:) Toivotaan niin että joku edes onnistuu tässä "jaksossa". Ei mun tarvis vielä tässä kuussa testata ovista mutta aion harjoitella kun toukokuussa se PAS. Ja ajattelin kans että hyvissä ajoin aloitan bongaillun, just joskus kp 15.. Jeps.. tulen taas välillä kommentoimaan juttuja:)
 
Heissan kaikille pitkästä aikaa!
Hugsy tsemiä vielä piinailujen piinailuun. Eiköhän siellä ole kaikki hyvin. Mariccellakin oli alhainen HCG ja odotuspuolelta luin, että hienosti oli syke löytynyt :)
Katjuzkalle iso :hug: - kurjaa, ettet edes siirtoon päässyt. Toivottavasti seuraavalla kerralla on parempi coctail.
Hoplop onnittelut tuplien siirrosta & kivasti olit viitannut Suurlähettiläiden biisiin :)
Pirpanalle iso, iso :hug: Kyllä nyt koetellaan isolla kädellä. Voimia ja tsemiä jatkoon sekä aurinkoa päiviisi.
Minska, leiska ja nainen83 tsemiä teille jatkoon! Samoin USL!
hoppingille lähettelen tätin kylään ja pian :)
Toivorikkaalle onnittelut hyvin ajoittuneesta ovisplussasta :)
nonnii onnittelut tuplien siirrosta!
stigulle onnea tulevaan siirtoon huomiselle!
beelialle pitkää pinnaa tulevan hoidon aloituksen kanssa. Toivottavasti pääsette alkuun ennen kesää, ettei tarvitse syksyyn enää odotella.
nemi tauko on selvästi tehnyt hyvää, samoin kuin akupunktio ja vyöhyketerapia. Toivottavasti auttavat uuden hoidon kanssa ja plussa tulee :)
ovis ihana runo :)
AaVee kuullostaa erittäin raskaana olevan oireilta :) Tsemiä testaukseen!

).( Käytiin tänään ultrassa ja masussa näkyi 8,5mm ihmisen alku sykkeineen. Olo on edelleen epätodellisen hämmentynyt, mutta vähitellen onnellinen. Seuraava ultra Felicitakseen varattu huhtikuun loppuun, 22. päivä. Mut voinee siis toistaiseksi poistaa listoilta ellen sitten palaa häntä koipien välissä takaisin. Jään tänne taustalle vielä teidän kuulumisianne seuraamaan, kun eihän päivittäisestä tavastaan ihan heti irti pääse :LOL: Elän mukana iloissanne ja suruissanne, joskin peukutan sinne ilojen suuntaan.

Aurinkoista ja hyvää kevättä kaikille & tsemiä piinailuun, tuleviin hoitoihin ja siirtoihin jne.
Halit teille kaikille,
Sannis
 
Kohta ei tarvi AaVeen enää testatakaan, kun me kaikki tiedetään jo tulos :LOL:

Toivorikas, lista on päivän jäljessä ;) Vai hoppuilenko vaan? Eikös nyt ole jo 23. päivä ja mielestäni esim. itselläni pp 4. Vai onko tää vaan toiveajattelua, kun aika matelee...
 
~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************22.3.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Stigu123..............2.IVF.......................ly............22.3...24.3.
Mimosah76..........1. IVF.....................ly.............23.3....25.3...FER
Lumipuu................2.ICSI..................ly................24.3.....AVATre
Toivorikas-72........3.ICSI:n 2.PAS...............................26.3..NKL
Hopping...............2.ICSI:n 1.PAS......lä...................vko 13..AVATre
wabisabi...............1.IVF....................ly..............vko 13.......FER
Myyrä2.................1. IVF:n 1.PAS..................................maalis..VL
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS................................maaliskuu.....
Heni.....................2.ICSI:n 1.PAS................................maaliskuu.....
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS.................................maaliskuu....
Inia.......................2.IVF:n 3.PAS................................maalis-huhti
Firefox.................3. IVF....................pi.............vko 15.........OYS
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS......lä........................6.4....FEL
Nainen83............ 1. IVF:n 1.PAS...................................huhtikuu
Hanuu..................1.IVF:n 1.PAS.........lu........................huhti..NKL
Linnia...................1.IVF:n 1.PAS...................................huhti..NKL
Sanasa................1.ICSI:n 1.PAS...............................15-16....NKL
Marjaane..............2.IVF:n 2.PAS......lä........................vko 16
Nemi77.................2.IVF....................pi........................vko 17
Joppu................................3.PAS.................................huhtikuu
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi..............huhtikuu......NKL
Heidh ..................2. ICSI...................pi...................................
risupesä..............2.IVF:n 1.PAS........lä................................TAYS
tytti-82....................................................................................
Paiju ......................................................................................
beelia...................1. IVF....................................toukokuu......
Klivia.....................2.IVF....................................vko 19.......TAYS
leiska ...................2.ICSI....................ly............vko 19........FEL
Raitapaitainen.....3.IVF.......................ly............vko 21.......TAYS
Nonna78...............2.IVF.....................................toukokuu...TYKS
SaaraX..................2.IVF:n 4.PAS...................................toukokuu
Mansikkainen79...1.IVF:n 1.PAS....................................touko..FEL
Meg......................1.IVF:n 1.PAS....................................toukokuu
Tähtisilmä79.........1.IVF:n 3.PAS...................................touko..OYS
Ragdoll73............1.IVF.....................pi...............vko 24.........TAYS
Mandalay...............................................................................
berits.....................................................................................
Vadelmaunelma..1.ICSI:n 2.PAS.......................................AVATRe
Cris......................4. ICSI ..................pi.................................
kolmisin.....................PAS..................lu.................................
Isis........................................................................................
Faith83.................................................................................
Katjuzka...............3. ICSI......................................................AVATre
Minska...................................................................................


:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä.............PP.........testipv

Hugsy.................NKL................:heart:...............25.....10.3. (+ testattu)
AaVee...............OYS..................:heart:...............13...........
Nipsu74............OYS..................:heart:...............11............
UnelmaSirpaLeena.OYS.........:heart::heart:.............11......
Inia...........................................:heart:...............7..........
Ovis..........................................:heart:...............6........31.3.
pa-mi.....................................:heart::heart:..............5..........
Hoplop...........AVATre.............:heart::heart:...............4..........

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15.......2.ICSI................ :heart:
Duffy..................4.2...............vt/10........2.ICSI..................:heart:
Kirma................11.2.............866/14.......3.IVF................:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12.......1.ICSI.................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............vt/11.........1. ICSI................:heart:
Maricce..............24.2.............86/14.........3. IVF..............:heart::heart:
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................:heart:
Plasebo............11.3.......................................................:heart::heart:
 
Pikaisesti vain omaa napaa kun vointi on sen verran kurja. Punktio oli siis tänään ja aivan kamalan kurja kokemus. Sattui niin, että itkin. Tuntuu myös siltä, että jos ei tästä mitään tulosta tule, tämä oli mun kohdalla eka ja vika tätä lajia. Onneksi saalis oli tässä vaiheessa arvioituna hyvä, kun vaan nyt sitten hedelmöittyisivät ja ja ja... Rakkuloita punktoitiin toiselta puolelta 14 ja toiselta puolelta 11. Saaliina 11 ja 9 solua, eli yhteensä 20. Vielä siis voidaan olla tyytyväisiä, kun nyt vaan jatko sujuisi hyvin. Ai niin ja jos kaikki menee hyvin on siirto 24.3.

Stigu123 tsemppiä siirtoon ja Lumipuu huomiseen punktioon.
 
AaVee uskomatonta mielenlujuutta sulla kun et testaa ennen aikojaan! Hyvältä kuulostaa oireet edelleen, minäkin lyön vetoa, että plussaat!
Meg Oviksen ajankohta ja testauksen aloitus riippuu ihan kierron pituudesta. Mulla on lyhyt kierto, niin olen oviksen tikuttanut joskus jo kp10, yleensä kp 12! Vai oliko sulla lääkkeillä ylläpidetty kierto, niissä on kai ihan eri juttu.
Hugsy kyllä on jännää! Toivotaan että kyse ihan vaan luontaisesta hitaasta hormonin noususta.
Pirpana jaksamisia :hug:

Nemi Akupunktio ja vyöhyketerapia kuulostaa kiinnostavalta, pitäisiköhän kokeilla itsekin. En ole koskaan moisissa ollut, mutta jossain lehtijutussa joskus oli noista jommasta kummasta ja kai ne tosiaan voivat laittaa "energiat virtaamaan" ja saavat kropan vastaanottavaiseksi.
Hoplop "Kohta ei tarvi AaVeen enää testatakaan, kun me kaikki tiedetään jo tulos" Niinpä! :D

Ja Sannis mahtavaa, onnea ultran näkymistä ja hyvää jatkoa odotuspuolelle! Ja kiitos tsempeistä!

Toivorikas kiitos listan päivityksistä, on se pitkä! Laskin että meitä on 52 hoidoissa ja piinailijoissa! Toivottavasti lista lyhenee pian ja odottajien pino kasvaa.

Itselläni huomenna sitten siirto. Eilen punktioon mennessä oli jotenkin synkät tunnelmat, jännitin ettei pallurat olleet karanneet ja tokko tästä taaskaan mitään tulee. Tänään aamulla kun soittivat ja kertoivat, että kaikki 5 kerättyä olivat kypsiä ja 3 oli hedelmöittynyt, niin tuli positiivisempi olo. Ei niitä nytkään montaa ole, saa nähdä päätyykö pakkaseen mitään. En kyllä yhtäkään vaivalla kasvatettua halua roskiin päästää, labrastakin kysyivät että onko siirrettävien määrästä puhetta. Varmaan jos vaan 2 huomenna jäljellä, niin saa nähdä siirrettäisiinkö molemmat?! Lääkärin kanssa eí ole tästä ollut puhetta, luulen että hän kannattaisi vaan yhtä. Ikä (38) ja se että itse asiassa olen jo äitix2 luultavasti lääkärin mielestä estää kahden siirron? No en tiedä, arvailen vaan. :eek: Huomenna ihan jännät paikat kyllä, voi olla että isoja periaatepäätöksiä edessä....
 
MimosahEhdit kirjoittaa sillä aikaa, kun minä muotoilin tuota edellistä. Pitikin vielä kysyä miten sulla meni. Harmi, että oli kurjaa! Mahtava saalis kyllä, itselläni oli niin vähän rakkuloita, ettei sen takia sattunut ja homma oli nopeasti ohi. Mieluummin olisin kyllä kärsinyt hyvän saaliin edestä. Toivotaan, että hedelmöittyvät ja kasvavat hyvin! Onko sun siirtopäivä tosiaan jo huomenna 24.3. vai tuliko kirjoitusvirhe siihen viestissäsi?
 
Stigu123 tosiaan siirtopäivä on siis torstaina 25.3. - taitaa olla pää vielä lääkeistä sekaisin :eek: Hyvä, että olet jo paremmalla mielellä ja kolme hedelmöittyi. Mitä meinaatte vastata jos kahden siirtoa ehdotetaan? Tsemppiä huomiselle.
 
Mimosah76, olipa kurja kuulla, etta punktio oli niin kivulias kokemus... Antoiko lääkäri sille mitään selitystä? Saitkohan riittävästi kipulääkettä? Oma lääkärini (samalla klinikalla) väitti, että heillä on muka tehokas kipulääkitys... en ole päässyt vielä kokeilemaan!
Mutta onneksi se on sun kohdalta nyt ohi, ja saalishan on ihan mahtava :)
 
Aavee kuulostaa kyllä tosi lupaavilta noi sun oireet =) (vaikken ole itse koskaan itse niitä kokenutkaan), eiköhän sulle plussa tule =)
Stigu123 Juu, vyöhyketerapia ja akupunktio ovat kyllä tuntuneet hyviltä. Eilen näky vasemmalla puolellaki munasarjoissa eloa ultrassa. Olen käynyt nyt kolme kertaa vyöhyketerapiassa ja kaksi kertaa hoitoa on tehostettu neuloilla. Uskon, että hoidot ovat osaltaan vaikuttaneet vasemman munasarjan havahtumiseen (toivottavasti pysyykin hereillä!). Onnea huomiseen siirtoon! On teillä kyllä mahdollisesti isoja päätöksiä edessä...
Sannis Onnea ihanista ultranäkymistä :heart: ja onnea jatkoon, että saat sitten oikeaan aikaan pienokaisen luoksesi =)
Mimosah76 Kuulostipa kyllä kivuliaalta toi sun punktio :/ Aivan mahtavan saaliin kyllä saitte. Toivottavasti toivut pian ja pääsette siirtoon!
tsemppiä Lumipuulle huomiseen punktioon!
Ja isot kiitokset toivorikas-72 listan päivityksistä!
 
Nipsu74 Kiitos tsempityksestä =) Piiitkäää pinnaa loppu piinistelyyn ja plussatuulia puhaltelen sinne ++++ :whistle:

[/b]UnelmaSirpaLeena Ihan kauhee se lääkärin sähläys :kieh: Hirmuisesti onnea ja tsemppiä seuraavaan siirtoon, toivottavasti siitä tärppää ja kaikki menee muutenkin paremmin!
 

AaVee - mä oon kans IHAN varma että oot raskaana. Ei noi luget noin paljon/tollasia oireita aiheuta! :flower:
Sannis-75 - Kiitos tsempityksestä! Kiva että sulla menee kaikki hyvin ja pikkuisen sykekin on jo nähty! Onnea paljon ja tarrasukkia matkaan! :heart:
Mimosah76 - Kurjaa että sulla oli tuommoinen punktiokokemus. Mulla oli ihan sama, lääkettä sain kolmeen kertaan lisää, mutta ei auttanu. Itkin kanssa ihan solkenaan siinä pöydällä kun sattui niin kovaa. Mulle ainakin luvattiin ens kerraks anestesialääkärin antama vahvempi lääkitys, etköhän säkin saa jotain tujumpaa ens kerralla. :hug:
stigu123 - kieltämättä täällä on jännitys jo huipussaan! :) Tsemppiä siirtoon!

on: mulla on sitten torstaina aamulla taas verikokeet edessä ja iltapäivällä ultra jonka yhteydessä kuulee sitten ne verikokeen tulokset. Että ehkä sitä sitten torstaina jo saa jotain selvyyttä asiaan :LOL:
 
Shenda: Mä niin tiedän, miltä susta tuntuu ja meitä on täällä muitakin :'( :hug: Voimia! En vaan voi olla miettimättä, että miksi tämän pitää olla niin mahdottoman vaikeeta :'( Eikö lapsettomuudessa ole jo riittävästi ja hoidoissa? Miksi meill tulee vielä noita menetyksiäkin? En ymmärrä en. Mutta myötäelän suuresti sun suruasi Shenda :hug:
 
Vadelmaunelma Kiitos..miten helvetissä tästä jatkaa eteenpäin????
Mä varmaan hyppään junan alle kohta.

Onneksi se tyhjennyt jo huomenna....olen viikon kantanut kuollutta sisälläni.Onneksi en odottanut siihen np-ultraan mikä olis ollu 1.4 vaan menin tänään.Oli ihana lääkäri mutta vaiva käpertynyt kokoon ja oli jo ihan nesteen täyttämä.....eipä tällä mitään voi.Elämää ei voi hallita.
 
Ensinnäkin iso :hug: ja pahoittelut! On se niin vaan väärin, ei voi muuta sanoa. Itse olen toipunut kahdesta kohdunulkoisesta ja molempien munatorvien menetyksestä vain ajan kanssa. Alkuun tuntui että koko maailma romahtaa, mut oikeesti aika auttaa, vaikka ei se silti sitä menetystä muistoista pyyhi. Voimia!!

Sannikselle puolestaan paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista ja onnea odotukseen =)

USL sulle pitää kyllä todeta vielä että vitsi mikä kämmi lääkäriltä, huh!
:/ Harmittaa oikein sun puolesta ja mietin täällä vieläkin et miten noin voi edes käydä! Toivotaan jatkossa parempaa onnea vai pitäiskö sanoa lääkäriä :kieh:

Aaveen oireet on kyllä niin raskausoireita!! Mäkin oon varma että plussan saat ;)

Muille piinaajille tsemppiä ja pettyneille iso :hug:

Vadelmaunelma ja wasabi Kiva kuulla että on muitakin höyhensarjalaisia :) Mä kans mietin et mulle tulee varmaan kaikki mahdolliset haittavaikutukset niistä lääkkeistä niin kuin aina muutenkin... Mietin myös eilen illalla et pitäiskö sitä nyt sitten ruveta syömään pelkkää roskaruokaa ja hyvyyksiä et sais painoa lisää ja totesin että kylä sen pitää riittää että syön terveellisesti 2 kunnon ateriaa päivässä ja herkkuja kun mieli tekee. Ei kai se rasvalla lihotuskaan hyvää tee...

Eilisestä ensikäynnistä jäi vielä mietityttämään että miksi meille valittiin just pitkä kaava IVF:llä. Mitä syitä teillä joilla on ivf tehty pitkällä kaavalla on annettu??

Mielessä pyörii koko ajan vaan tuleva ivf joten todella toivon että päästään tositoimiin toukokuussa. En tiedä miten pää mahtaa kestää, jos syksyyn asti joutuu odottamaan...
No, täytyy vaan toivoa parasta (ja pelätä pahinta...)


 
Beelia: Mulla pitkä kaava valittiin oikeastaan kahdesta syystä: hankala endometrioosi ja osin tuo painokin, sillä pitkässä kaavassa ei "rymäytetä" niin täysillä sitä hormonihommaa. Lyhyellä kaavalla olisin todennäköisesti reagoinut hyvin vahvasti lääkkeisiin ja vauhdilla, joten siksi hitaampi ja jarruttelevampi pitkä kaava sopi paremmin =)

Shenda: Suret ihan rauhassa. Kieltämättä mullakin alkaa kohta olla korkea kynnys yrittää, kun näyttää käyvän niin huonosti. Aikaan saatu siis 2 biokemiallista raskautta ja 2 plussaa 2 siirrosta ja molemmat meneet harakoille, toisesta keskeytynyt km rv 10+4 ja tästä toisesta tuulimuna helmikuun lopulla. Ja silti on kait pakko jostain kerätä ne voimat ja yrittää, mutta pelottaa ihan hirveästi :| Ihan hirveä pelko on koko ajan takaraivossa: eikö sitä lastaan koskaan tule meille?!? :eek:
 

Yhteistyössä