Kympin hoidot

Pakko kommentoida vielä Miimiille että mun mies ihan samanlainen... On kyllä tottunut, että mun kanssa kaikki menee aina mutkan kautta ja että aina saa pelätä pahinta, mutta ei juurikaan osaa/halua puhua näistä yhteisistä surullisista kokemuksista. Purkaa sitten pahaa oloaan omalla tavallaan. Usein harmittaa, koska hän olis juuri se kuka mua parhaiten ymmärtäis eikä mulla ole ketään muuta lähipiirissä, joka olis ollut edes vähänkään samassa tilanteessa. Mies on kyllä täysillä mukana näissä hoidoissa, mut ei juurikaan halua siitä puhua :|
 
Joo beelia, vissiin noi miehet on vähän tollasia.. Mut muuten tää mun siippani on ihan parhaimmistoa niin isänä kuin aviomiehenäkin, ja on mukana ja tukee myös näissä hoitojutuissa <3

Asiasta kolmanteen: Mulla alkoi menkat!! Oon ihan järkyttynyt, ja iloinen yhtäaikaa. Mut häh, vain viikko ja kaksi päivää ovislimojen jälkeen?? Epänormaalia. Mut samahan se nyt on tässä tilanteessa kai.. Joka tapauksessa, mitä mä nyt teen, viisaammat auttakaa? Ne perusverikokeet tsh, fsh, prl, lh pitäis ottaa kp3-4 mut nyt on torstai eli maanantai olis jo kp5, meneekö se sitten pieleen koko juttu?? Ei todellakaan olis varaa siirtää sitä ekaa lapsett.poliaikaa, ja ties kuinka pitkälle se menis. Voiko ensiapuun mennä viikonloppuna ottamaan tollaset verikokeet vai näkyykö se lähete vain siellä tk labrassa johon se on laitettu?

Mut entäs pitääkö tää kuulemani juttu paikkansa, että jos vuoto alkaa näin illalla niin se eka kp lasketaan vasta seuraavasta päivästä?? Se nyt ois mun pelastus, koska sit ehtisin maanantaina labraan. Ei tätä vuotamalla vielä tuu mut selkee pikku hulahdus kuitenkin.
 
Jepujee Miimii, jos vuoto alkaa klo 18 jälkeen niin huominen vasta on kp1.

).( Lievä hyperihän se sitten on... ja boonussektorina pientä sisäistä verenvuotoa. Niin mun tuuria, miten joku voi saada hyperin KOLMELLA kypsällä munasolulla?! Oli lääkäri ihmeissään... Että huominen näyttää 1) onko kaverit jaksaneet elää yön yli ja 2) voidaanko siirtää ylipäätään vaikka olisivatkin. Voi helvetin helvetti.
 
Voi että Lumipuu :( niin paska säkä. Toivotaan kuitenkin vielä parasta!

Ja kiitos tiedosta, maanantaina siis labraan! Meni kuukausi ja kaksi päivää munatorven poistosta kun menkat alkoi. Ei voi kuin ihmetellä tuota ihmisruumiin toimintaa.. Se ei muka välitä mistään, porskuttaa vaan eteenpäin niinku mitään ei ois tapahtunut!? Hö.

Tänään sitten miehen vuoro, saa antaa näytteensä. Sitä vähän jännittää ja pelottaa, vaikka ei sitä suoranaisesti kerrokaan. Se esim pelkää, että ei onnistukaan saamaan mitään siihen purkkiin... Eikä me edes tietenkään tiedetä miten siellä toimitaan ja millanen paikka se on, tai yhtään mitään. Miten muitten miehet on selvinneet näistä?
 
~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************26.3.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Lumipuu..............2.ICSI....................ly............24.3....26.3....AVATre
Hopping...............2.ICSI:n 1.PAS......lä...................vko 13..AVATre
wabisabi...............1.IVF....................ly............vko 13.........FER
Myyrä2.................1. IVF:n 1.PAS..................................maalis..VL
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS................................maaliskuu.....
Heni.....................2.ICSI:n 1.PAS................................maaliskuu.....
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS.................................maaliskuu....
Firefox.................3. IVF....................pi............vko 15..........OYS
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS......lä........................6.4....FEL
Nainen83............ 1. IVF:n 1.PAS...................................huhtikuu
Hanuu..................1.IVF:n 1.PAS.........lu........................huhti..NKL
Linnia...................1.IVF:n 1.PAS...................................huhti..NKL
Sanasa................1.ICSI:n 1.PAS...............................15-16....NKL
Marjaane..............2.IVF:n 2.PAS......lä........................vko 16
Nemi77.................2.IVF....................pi..............vko 17.........VL
Joppu................................3.PAS.................................huhtikuu
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi..............huhtikuu......NKL
Heidh ..................2. ICSI...................pi...................................
risupesä..............2.IVF:n 1.PAS........lä................................TAYS
tytti-82....................................................................................
Paiju ......................................................................................
beelia...................1. IVF....................................toukokuu......
UnelmaSirpaLeena.1.IVF:n.3.PAS.....lu........................huhti...OYS
Klivia.....................2.IVF....................................vko 19.......TAYS
leiska ...................2.ICSI....................ly............vko 19........FEL
Raitapaitainen.....3.IVF.......................ly............vko 21.......TAYS
Katjuzka...............3. ICSI..................................vko 21.........AVATre
Nonna78...............2.IVF.....................................toukokuu...TYKS
SaaraX..................2.IVF:n 4.PAS...................................toukokuu
Mansikkainen79...1.IVF:n 1.PAS....................................touko..FEL
Meg......................1.IVF:n 1.PAS....................................toukokuu
Tähtisilmä79.........1.IVF:n 3.PAS...................................touko..OYS
Ragdoll73............1.IVF.....................pi...............vko 24.........TAYS
Mandalay...............................................................................
berits.....................................................................................
Vadelmaunelma..1.ICSI:n 2.PAS.......................................AVATRe
Cris......................4. ICSI ..................pi.................................
kolmisin.....................PAS..................lu.................................
Isis........................................................................................
Faith83.................................................................................
Minska...................................................................................


:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä.............PP.........testipv

Nipsu74............OYS..................:heart:...............14............
Inia...........................................:heart:...............10..........
Ovis..........................................:heart:...............9........31.3.
pa-mi.....................................:heart::heart:..............8..........
Hoplop...........AVATre.............:heart::heart:...............7..........
Stigu.........................................:heart:................2........7.4.
Mimosah76...FER......................:heart:...............1..........
toivorikas-72..NKL.....................:heart:.............0........7.4.

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15.......2.ICSI................ :heart:
Duffy..................4.2...............vt/10........2.ICSI..................:heart:
Kirma................11.2.............866/14.......3.IVF................:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12.......1.ICSI.................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............vt/11.........1. ICSI................:heart:
Maricce..............24.2.............86/14.........3. IVF..............:heart::heart:
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................:heart:
Hugsy...............24.3............9309/27.........1:IVF................:heart:
Plasebo............11.3.......................................................:heart::heart:
AaVee...............26.3...............vt/16..........1.IVF.................:heart:
 
AaVee ONNEA!! :heart: :heart:
Olenkin täällä pohtinut, että joko olet tehnyt testin, piti heti aamusta tulla katsomaan että joko on testi tehty :)

ON: testi polttelee kaapissa, en ole uskaltanut tehdä vielä. Menkkatuntemuksia on aika paljon, joten enemmän luulen että testi on nega kuin että se on positiivinen.. no, pianhan se nähdään....
 
AaVee: onnea onnea!:flower: :heart: Kaikkihan täällä tosin tiesi jo testin tuloksen :D. Hugsylle myös onnittelut :flower: ja toivottavasti pääset lopullisesti piinasta pian kun sykekin näkyy. :heart:. Mimosah: onnittelut sulle myös kyytiläisestä! :heart: Nyt vaan vauvaliimaa ämpärikaupalla. Lumipuun alkioille selviytymissäteitä ja sulle itselle hyperinlaantumissäteitä. ON: vielä ei ole soittoa kuulunut päästäänkö siirtoon.... :eek: MUOKS: soitto tuli, ja siirtoon päästään klo 11:30 :D
 
Onnittelut AaVee!!!! :heart:. Viitsisitkö vielä luetella noita sun oireita piinailuajalta, kun ei jaksa selailla taaksepäin...
Nipsu tsemppiä testaukseen!
Mimosah tarrasukkia pienelle alulle ja onnittelut loistavasta pakastinsaaliista!
Toivorikas onnea siirtoon ja paljon tarrasukkia!
Lumipuu :hug:. Toivottavasti hyperi laantuu nopeesti ja pienet jaksavat sinnitellä.

).( Mä kuitenkin jänistin testauksesta tänä aamuna. Ajattelin että jospa huomenna kun on pp10 ja lauantai-aamu niin voi sitten rauhassa miettiä tulosta. Clearblue tuossa pöydällä kutsuvasti aina osuu silmiin, mut kai se aamupissa on kuitenkin luotettavin, niin mä nyt yritän sinnitellä huomiseen. Maha on ollu aika kipee ja varsinkin munasarjoja on pakottanu, vähän niinkun punktion jälkeen, outoa. Jotenkin vaan tuntuu että nega sieltä kuitenkin taas tulee....miten sitä taas jaksaa koota itsensä seuraavaan yritykseen...
Mites Inia, Pa-mi, Hoplop, millon meinaatte testata? Onko oireita?
 
Mimii Onnittelut kropan heräämisestä ja oikeasta ajoituksesta :) Miehen suoriutumisesta: niillä on kyllä aina "näytteenantohuoneissa" virikkeitä ;) tarjolla ja ainakin mun mies on sen verran automaattiohjautuva, ettei ole kuulemma ollut vaikeaa :kieh: En kauhean tarkkaan ole viitsinyt kyllä kysellä miten meni, ettei se herkkä miehinen itsetunto vaan häiriinny ;)
Lumipuu Jestas sentään, ai sait hyperin. Mä kun oon ollut ihan varma, että näillä surkeilla saaliilla siihen ei tosiaan ole mitään vaaraa... En nytkään punktion jälkeen juonut vettä yhtään normaalia enempää, mutta onneksi ei kostautunut. Onnea siirtoon tälle päivälle, jos siihen pääset!
Toivorikas Onnittelut sinulle kyytiläisestä :heart: Inhottavaa, kun vaivalla kasvatettu ja punktioitu solu menee roskiin.
Ovis, Nipsu ja Inia Tsemppiä piinailun viime metreille! Ovis, tuo oli varmaan ihan järkipäätös olla vielä tänään testaamatta ja ihailtava sellainen. Mä sorruin viimeksi pp9 vai olikohan jo pp8, mutta nega oli ja pysyi silloin. Kyllähän sitä toivoa saa ylläpidettyä kun lykkää testaamisen varmoille päivälukemille = väh.pp12.

Ja sitten AaVeelle minultakin onnittelut palstan päivän suuresta uutisesta, joka ei tosiaan uutinen enää ollutkaan.. :) :flower:

ON: Kaipaisin kokemuksia ja apuja, jos jollakulla on ollut samanlaista! Oli nimittäin outo ja pienesti dramaattinen viime yö. Kävin pissalla yöllä kahden aikaan, en sitten heti saanut unta ja aikani kierittyäni tajusin, että mahaan sattuu aika lailla. Se alkoi jotenkin vaivihkaa mutta aika nopeasti. Sitten ei enää mikään asento ollut sängyssä hyvä ja poltti ja "viilteli" ihan kauheasti. En oikein pystynyt paikallistamaan missä tuntui, mutta tossa alhaalla edessä se oli, joten kohtuun/virtsarakkoon viittaisi. Mietin, että oliko rakon tyhjentäminen jotenkin laukaissut kivun En kyllä ihan varma siinä ollut, että kramppaako, onko joku äkillinen tulehdus, sisäinen verenvuoto, paha ummetus, ruokamyrkytys, norovirus vai mikä? Pakko oli lähteä uudestaan vessaan kokeilemaan tuleeko jotain ulos. No ei mitään, mutta rupesi sitten jo huimaamaan ja oksettamaan ja olin pyörtyä, kramppasi/sattui niin. Käperryin sohvalle ja varmaan puoli tuntia odottelin, että herätänkö miehen vai tilaanko ambulanssin suoraan Naistenklinikalle... Pahin meni sitten ohi, että pääsin lääkelaatikolle ottamaan särkylääkettä ja heitin Risella-pussin mikroon kuumahauteeksi. Riisipussi mahaa vasten sitten käperryin sänkyyn ja joskus viiden jälkeen lintujen jo laulaessa nukahdin.
Vielä nyt päivälläkin sattuu jonkin verran mahaan sillain tasaisesti polttaen. Kuumetta ei ole ollut missään vaiheessa eli ei kai tää mikään tulehdus voi olla? Kyllä sekin tuli mieleen, että olisiko lugeja laittaessa sormista joku pöpö päässyt sisään ja aiheuttanut kohtutulehduksen. Onko kellään ollut kohtutulehdusta, miten se ilmenee?? :attn:
Norovirukseen ilmeisesti liittyy lehtitietojen mukaan kramppeja, mutta kai sitä myös oksentaisi/ripuloisi jos se olisi iskenyt?
Positiivista olisi jos kyseessä olisi alkion kiinnittyminen, mutta ei kai sen vielä pp2 edes pitäisi olla mahdollista?? Sit mietin kanssa, että jos kohtu hylkii alkiota ja kramppailee sitä ulos..
Tulipa pitkä juttu, mutta ei mulla ole koskaan ollut tälläisiä tuntemuksia, vaikka olen siis synnyttänytkin.
 
Voi ihanaa Aavee!!!! :heart: :flower: Onnea!! Juuri eilen katselin tuota plussanneiden listaa, jossa alussa plussia on tullut muutaman päivän välein ja kun mä plussasin kaksi viikkoa sitten, niin sen jälkeen ei ketään :/ Paitsi nyt! Toivotaan, että sun saattelemana lähtee taas plussajono kasvuun!! Joko on eka ultra varattuna? Mulla olisi ensi viikolla edessä.. sitten selviää onko kyydissä 0, 1 vai kaksi veitikkaa!.. :whistle: Pelottaa jo valmiiksi!
 
Voi jehna.. voiko tätä uskoakkaan raskaustesti näytti plussaa.... vajaan kahden tunnin pissalla, oli nimittäin pakko käydä töissä kolmelta pissalla, kun oli rakko haljeta :LOL:
Melko vahva viiva tulikin, joten eiköhän se paikkaansa pidä. Viimeksi oli pp14 todella haalea viiva, oikein piti tihrustamalla tihrustaa, että onko kaksi viivaa ja silloin olin pidemmän ajan pissaamatta...


Nyt on kyllä pää pyörällä, ei oikein osaa muuta tässä vaiheessa... Mukavaa viikonloppua kaikille!

Nipsu ja muru rv 4+0
 
Nipsu JEEEEE!!!Onnea! :heart: :heart:
Toivorikas Tsemppiä piinapäiviin. :heart:
Ovis Kyselit niitä oireita. Mitähän kaikkia niitä oli.. Väsymys, aaltoileva (ei tod. päivittäinen) etominen, tosi kipeet ja piukeet rinnat, hyperin oireet palasi. Hitto mä en ees muista nyt niitä kaikkia ees... Tänään ei oo ollu muuta ku kova väsy ja kipeet tissit. :)
 
Suuren suuret onnittelut kaikille plussanneille!! :heart: Oon tosi iloinen teidän puolesta!

Tyhmä kysymys: Miten ivf hoidoissa lasketaan nuo viikot? Kun ite luulin että punktiopäivä ois 2+0, mutta esim. Nipsu laittoi viikoiksi nyt pp14 4+0 eli siirtopäivä olisi ollut 2+0?

Oon nyt pihalla.. :ashamed:
 
Onneksi olkoon AaVee! :flower: Olitkin varmaan ainoa tässä pinossa joka ei uskonut sun olevan raskaana :D Onneksi nyt uskot!

Samoin onnea matkaan Nipsu! :flower:

Hienoa toivorikas että pääsit piinailemaan!

Mulla jo enempi menkkakipuja tänään, eikä mitään raskauteen viittaavaa. Eiköhän tämä ollut tässä. En tiedä testaanko vai odotanko vain vuodon alkua (tod. näk. alkaa ennen virallista testipäivää, kuten aina).
 
AaVee ja Nipsu - ihanaa!! Molemmille hirmu isot onnittelut!! :flower: :flower: Mahtavaa, kun taas plussatuulet puhaltaa =)

Mimosah ja toivorikas oikein paljon tarraustoivotuksia teille!!! Ja pitkää pinnaa piinaukseen!

Lumipuu ja stigu123 kumpa paranisitte pian... Levätkää paljon nyt viikonloppuna ja antakaa miesten ja muitten terveiden huhkia kotityöt! ;)

ON: Niin kävi, etta mun IVF muuttuikin sitten inssiksi... Pelkkä Puregon & Femar -yhdistelmä ei purrutkaan meikäläiseen, vaan toisessa ultrassakin näkyi vain yksi iso itsepäinen folli. Täytyy miettiä tarkasti jatkotoimenpiteitä - ehkä IVF:ää voisi vielä kokeilla jonkin uuden lääkekoktailin kanssa ennen kuin kokonaan luovun ajatuksesta (tämähän oli vasta ensimmäinen IVF-yritys), mutta varmaan parasta, että konsultoin jotakin kokenutta eksperttiä ensin -- pistän tässä jonkun huippuproffan hakuseen! B)
 
Hugsy Näin mulle ainaki OYSissa se lekuri sano, et punktio on 2+0 ja mulla kun oli punktio maanantaina (2+0) ja siirto keskiviikkona joten silloin siirtopäivänä mulla on ollu 2+2. Eli mun laskujen mukaan mulla on nyt sit 4+4. :)

AaVee :heart: Baby 4+4
 
Kiitokset kaikille onnitteluista :heart:
Jotenkin tää tuntuu niin uskomattomalta, etten meinaa millään uskoa todeksi.. Pitää aina välillä käydä katsomassa raskaustestiä, että onko sieltä se toinen viiva hävinnyt.. tyhmää, tiedän, mutta minkäs itselleen voi :LOL: Edelleen on selkä ja mahasärkyä, menkkamaista.. siksikin vähän pelottaa, että kuinkahan tässä käy. Me ajateltiin miehen kanssa pitää tää vielä salaisuutena ja kertoa sitten ultran jälkeen, jos kaikki on hyvin.
Mies kävi hakemassa 10 ruusua, kun kerroin testin tuloksen :heart:

Hugsy Joo, toi mun rv:t voi olla väärinkin, yritin muistella, että miten ne menikään ivf/iscissä... joten toi AaVeen laittama voi olla enempi oikein. Eli mulla on se kaksi päivää vähempi, joten silloin mulla olisi 4+2

Toivorikas Tsemppiä piinapäiviin, paljon paljon tarrasukkia :heart:

Lumipuu Pidän peukkuja, että hyperinoireet hellittää ja että pääsette siirtoon

Ovis Onnea testaukseen, pidän peukkúja, että tulisi plussa testiin. Oireista: minulla ei ollut eikä oikeastaan vieläkään ole muita oireita kuin menkkakivut. Siksi pelottaakin, että onko kaikki ok. Sillon pp5 tai 6 oli masussa kramppeja, mutta en oikeastaan yhdistänyt niitä kiinnittymiskivuiksi. Odotin vaan koko ajan että milloin menkat alkaa.. Ja odotan edellenkin :LOL: Pöhkö mikä pöhkö :LOL:

Inia Milloin sulla on testipäivä? Mullakin on ollut oikeastaan ainoa oire menkkakivut... Pidän peukkuja, että testiin tulee kaksi viivaa :)

Wabisabi Harmillista, että lääkitys ei purrut toivotulla tavalla, jospa se inssi toisi kuitenkin toivotun tuloksen :hug:
 
Aavee ja Nipsu Mahtavaa, isot onnittelut molemmille :heart: Jospa plussatuulet nyt alko puhaltaan kunnolla meihin muihinkin päin , eikä loppua näy ! =)

Hugsy Onnittelut sullekin ja kyllä se sykekin siellä näkyy seuraavassa ultrassa =) !

Wabisabi Voi ei :hug:. Vaan jospa se inssi tärppäis, eikä tarviskaan mennä uuteen ivf:ään! Jos tarvis kokeilla uutta ivf:ää, niin kannattaa kyllä. Ei mullakaan tullu ekasta hoidosta, ku kolme rakkulaa, joista kaksi tyhjää ja yks epäkypsä. Uusi hoito alkaa ensi viikolla uusilla lääkkeillä.
Plasebo Tsemppiä ja ihania näkymiä eka ultraan toivottelen!
Stigu123 :eek: Kuulostipa ikäviltä noi sun yölliset kokemukset! Jospa ois jotain hyvää enteilly...
 

Yhteistyössä