Kympin hoidot

Täällähän on sattunut ja tapahtunut! Onnea plussanneille :flower: ja pahoittelut neganneille :hug:.

) . ( Kävin suunnittelukäynnillä ja luvassa on seuraavaan parin viikon päästä alkavaan kiertoon lääkkeetön PAS. Siis ihanaa, ettei tällä kertaa tarvitse pistellä mitään! Yksi ultra, ovistesti, siirto, luget sitten siirron jälkeen, testi ja voilaa: vauva tulee. Tämä on vakaa suunnitelmani :LOL:
 
Meg


AaVee: Hyvä että alkoi menkat, yksi stressi vähemmän, eikö?:) Ekan kerran jopa iloisesti menkkoja oottelee, toiv. että ei enään piiiitkiiiin aikoihin tule niitä. Mua jänskättää eka 0 ultra joka on ens viikolla.. Luultavasti sit sumute lääke puolittuu ja pitää pistää Fostimonia.. Pistittekö illalla vai aamulla? Miten säAavee aattelit? Mun mies pistää ne lääkkeet niin aattelin et illasta ois parempi.. Jos sillä ei niin väliä ole siis:)
 
~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************13.2.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.


Cris......................4. ICSI ..................pi..............tammi-Helmi
Mansikkainen79...1.ICSI....................pi............vko 7..........FEL
Inia.......................2. IVF:n 2.PAS.....lu..........................16.2.
leiska..................1. ICSI....................ly.............vko 8..........FEL
kolmisin.....................PAS..................lu.............vko 8...........
Toivorikas-72.......3. ICSI:n 1. PAS....lu.............vko 8..........NKL
plasebo...............3.IVF.......................pi.............vko 8.........NKL
Nainen83............ 1. IVF:n 1.PAS......................helmikuu
Faith83..............................2.PAS...............helmi-maaliskuu..FER
nehma....................2. ICSI................ly..............vko 9
Isis.......................3.ICSI....................ly.............vko 9
Meg......................1. IVF...................pi..............vko 9..........
Klivia.....................1.IVF:n 2.PAS......lä..............vko 9..........
Tähtisilmä79..........1.IVF:n 2.PAS.....lu..............vko 9..........OYS
Nipsu74................2. IVF /ICSI...........pi.............vko 10........OYS
AaVee.............1. IVF.....................pi.............vko 10........OYS
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi.............vko 10.........NKL
Mimosah76..........1. IVF.....................ly.............vko 11.........FER
Katjuzka...............3. ICSI..................................vko 11.....AVATre
Myyrä2.................1. IVF:n 1.PAS.......................maaliskuu.....VL
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS......................maaliskuu.....
Nonna78...............2. IVF...................................maaliskuu....TYKS
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS......................maaliskuu
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS........lä............maaliskuu....FEL
Hanuu..................1.IVF:n 1.PAS.........lu............maaliskuu....NKL
Heni.....................2.ICSI:n 1.PAS......................maaliskuu.....
Stigu123..............2.IVF.....................................maaliskuu
Raitapaitainen.....3.IVF.....................................huhtikuu.....TAYS
Heidh ..................2. ICSI...................pi.................
tytti-82..................................................................
Pirpana74............2. IVF.......................................................VL
Paiju
Nemi77
beelia...................1. IVF....................................toukokuu
Lumipuu................2.IVF


:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä..........PP.........testipv

Linnia.............NKL..................:heart:................16................9.2. (+ testattu)
Helmiina78.............................:heart:................10...............17.2.
Mandalay........OYS..................:heart:................10..............
Annabell-77......VL.....................:heart:................10.............
berits.......................................:heart:................10............
kataka.....................................:heart:................9.............
Marjaane.................................:heart:................8.............
Hopping..................................:heart:................5.............
Äititär..............OYS....................:heart:................3.............
Joppu......................................:heart:................2.............
Maricce..................................:heart::heart:..............2.............25.2.
RouvaPapunen..OVU...............:heart:.................1.........
Hoplop
......................................:heart::heart:............1..........24.2.

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Utua81..............25.1............357/18...2. ICSI:n 1.PAS.... :heart::heart:
SaaraX................2.2............171/14....2.IVF:n 3.PAS........:heart:
Alina79...............3.2.............513/15.......2.ICSI................ :heart:
Duffy..................4.2...............vt/10........2.ICSI..................:heart:
Sanasa..............4.2..............262/15......1.ICSI..................:heart:
Vadelmaunelma..4.2..............89/12......1.ICSI:n 1.PAS.....:heart:
Shenda...............8.2................................2.IVF.................:heart:
Kirma................11.2.............866/14.......3.IVF................:heart::heart:
 
Linnia: voi ei, pidän sulle ja pikkuiselle vielä kaikkia sormia ja varpaita pystyssä josko se nyt kuitenkin olisi sinnikäs sissi! Mandalay: :hug: kyllä jollain on ollut tuhrua tuossa vaiheessa ja silti plussannut. Olitko menossa vielä verikokeeseen? Myyrä-2: kiva että seuraava vaihe on tiedossa, mulla on kans eka pas luonnolliseen kiertoon nyt toivottavasti viikolla 8.
 
Mandalay: Hei, älä nyt vaan lopeta lugeja!!!! Mulla oli tuoressiirrossa pp8-pp9 tuhruiluja ja kipuja ja tuplaraskaus alkoi!!!! Se siis meni kesken, mutta ei liity mitenkään tuohon tiputteluun. Kyse voi ihan hyvin olla kiinnittymisvuodosta. Meidän klinikalla on oikein korostettu, että lugeja ei saa lopettaa vaikka mitä tulisi ulos ennen kuin on hcg mitattu verestä. Ja se, mitä olen ihmisten blogeja ja muita kirjoituksia netistä katellut, niin ei ole mitenkään tavatonta tuo tipputteluvuoto ja silti tulee se plussa. Klinikalla myös sanottiin, että ennen pp14 otettu virtsatesti saattaa antaa väärän negatiivisen, koska virtsaan hcg erittyy hitaammin kuin vereen. Mä taisin silloin tuoresiirrossa testata pp10 myös negaa, kun halusin nähdä, onko pregnyliä vielä - ja kuitenkin pp12 hcg oli yli 200! Älä siis luovuta vielä ja voimia kovasti tähän piinailuun :hug:
 
Mandalay Älä nyt vielä masennu, eihän se tuhru mitään merkkaa! Eikä myöskään testi... Jos sun hcg nousee vaan hitaasti?! Häntä pystyyn vaan! :)

Mites Kataka, Helmiina ja Berits voivat?

Täällä oli aamulla taas aivan mahdoton paineen tunne alavatsalla, ja menkkamaisia kipuja. Ja just hetki sitten alkoi kuumat aallot, vaikka mulla on toi estrogeenilaastari... Ei hyvältä näytä :( Sen lisäks mulla on ollu pari päivää tyypillistä monkkareita edeltävää rasvanhimoa, ja tuntuu että ruokaa uppoais vaikka kuinka... Noihkohan tää oli sitte tässä? Ei millään jaksais että taas koko prosessi venyy, ja saa odotella sitä Passiin pääsyä :( Huhtikuuhun on niin pitkä aika :(
 
Meg

AaVee: Montako Fostimon lääkettä sulle on määrätty? Mulle on 10 kpl:tta 150 IU. Ostin sit kaikki kerralla, koska jos oisin ostanut vain viisi kpl:tta niin jos tarvitsen kaikki, tulee kalliimmaksi.. Siis eihän sitä tiedä montako tarvitsen, mut uskon että suurin piirtein kaikki menee. Piti oikein miettiä montako ostan kerralla, eipä tuollaisia ole miettinyt. Onko sulla sumutteesta tullut vielä kuumia aaltoja tms? Joko olet siirtynyt toiseen pulloon? Ja sit kysyn kaikilta että oletteko koko hoidon ajaksi jättänyt alkoholin pois kokonaan? Minä olen, silloin kun aloitin sumuttelut päätin että en ota koko hoidon aikana ollenkaan alkoholia.. Vaikka olen käsittänyt et hedelmöittysen jälkeen olet raskaana (ainakin hetken) niin silloin ei ainakaan saisi ottaa.. Ootteko kysynyt lääkäriltä? Mä tiiän että jos sitä ottais ja epäonnistuis niin tietää mitä sitä syyttäis sitten.. en mä kyllä viimeksikkään ole ottanut kun on ollut inssi.
 
Meg Mä olen päättänyt olla ihan nollalinjalla hoidon aikana. Alkoholi kuitenkin vaikuttaa hoidon onnistumiseenkin.

Mulla olis kanssa kysymys muille, Onko pitkässä kaavassa mitään väliä minä kiertopäivänä punktio ja mahdollinen siirto tehdään? Mulla on nyt menossa puregon pistokset 5.päivää, kun aloin miettimään että mulla taitaa mennä punktio ainakin kp 24 tai pidemmällekin ja jos siirtoon päästään niin siirto siitä vielä pidemmälle, ehtiikö siinä enää pari viikkoa siirron jälkeen piinailemaankaan vaiko alkaako vuoto sitten jo muutaman päivän päästä siirrosta kun kiertopäivät on kuitenkin jo niin pitkällä sitten. Toivottavasti murehdin tässä turhia. Jarrukapselikin zoladex mulle on laitettu 20.1, eli keskiviikkona siitäkin tulee jo 4viikkoa täyteen ja sen aikaa se kait vaikuttaa. Ilmeisesti tarvii vielä jotain muuta jarrua kait loppuhoitoon vaikka lääkäri ei siitä vielä puhunutkaan vai eikö sitten tullut asiaa ajatelleeksi edes, pitää varmaan ottaa maanantain ultrassa asia puheeksi.
 
Mansikkainen Ei oo väliä edellisten kuukautisten alkamispäivällä, pitkässä kaavassa se edeltävä lamautus on pitänyt kiertoa tavallaan "nollassa", ja uusi lääkkeillä ohjattu kierto alkanut siitä kun piikit alkoi, ja punktio on ikäänkuin "ovulaatio" normaalikierrossa jne. Tuo kapseli voi nipin napin riittää jarruksi jos nyt jo on 5. pistopäivä.
 
Kiitos risupesä nopeasta vastauksesta :) Hyvä, eli siis murehtiminen oli turhaa. Ja kaippa lääkäri sitten arvioi tarviiko loppuhoitoon vielä muuta jarrua vai riittääkö tämä. Tänään on alkanut tuntumaan ensimmäisiä tuntemuksia munasarjoissa, toivottavasti siellä jotain edes tapahtuu.
 
AaVee ja Nipsu onko teillä punktio ja siirto viikolla 10 Oysissa? Se viikko taitaa olla hiihtoloma ja Oysissa ei kuulemma sillä viikolla ainakaan pakkasukkoja siirrellä. Kauhulla täällä odottelen, et mikäli tästä siirrosta ei nyt sit tärppää, ni sattusko siirto just tolle viikolle...

Meg Muutenkin käytän todella vähän alkoholia, joten itsestäänselvänä pidin sitä asiaa etten hoitojen aikana ota sitä vähääkään ettei epäonnistumisesta tartte sit sen tähden tarvii ittee syyllistää- :LOL:

(.) Näinä parina päivänä siirron jälkeen on mielessä pyörinyt vain ajatus, et meniköhän se alkio edes sinne minne piti---
Tän siirron suhteen mulla ei ole mitään odotuksia, kauhulla vain odotan testipäivää ja sitä tunnetta, joka tulee negatestin jälkeen...
 
Ei alkoholia minullekaan hoitojen aikana... Meillä on eri lääkäri tässä hoidossa kuin edellisessä, koska vaihdoimme välissä klinikkaa. Tämä lääkäri antoi oikein ohjeet alkoholin suhteen (ei lainkaan) ja myös kahvin määrästä sanoi, ettei yli kolmea pientä kuppia päivässä (olen juonut yhden aamukahvin päivässä ). Edellinen lääkäri puhui vain normaalin elämän elämisestä siirron jälkeen, joskin en silloinkaan kyllä alkoholia ottanut. :)
Onko muilla muuten ollut paljon mielialavaihteluita lugeista? Mä olen ollut kauhean itkuherkkä ja alakuloinen tänään ja eilen (pp4/pp5). En muista tällaista aiemmista hoidoista...
 
Meg
Hopping Tarkoittiko lääkäri siis siirron jälkeen että vähemmän kahvia saa juoda? Olen nimittäin ihan normaalisti kahvia juonut.. Tosin se onnistuu tai ei onnistu, että jos aletaan tosi tarkoiksi niin eipä sitä sais syödä/juoda mitään :LOL:

MUOKS: Luin tarkemmin että SIIRRON JÄLKEEN, tietääpähän että en juo sitten paljon kahvia..
 
Hopping Sulle kerrottiin rajoitukset kahvin suhteen?
Mulle lääkäri tuumasi vain, että voit elää aivan kuten tähänkin asti liikunnasta tai mistään tinkimättä. Ehkä mä voisin sit tiputtaa tota kahvinmäärää, menee aamusin pannullinen...


Mulla ei ole ainakaan vielä ollut mielialanvaihteluita, mutta en tiä mistä johtuu, et kauheen vaikee nukkuu... Illalla tosi vaikee saada unta, vaikka olis kuin väsy ja yöllä sit säpsähtelen hereille. Kai vaan stressaan tätä taas niin kauheesti...
 
Mä oon kanssa pitänyt ihan nollalinjaa alkoholin suhteen. Kahvia en muutenkaan juo mut cokista tullee juotua ja oon yrittänyt sitäkin vähentää.

Äititär: Mäkin oon nukkunut nyt huonommin kun aiemmin, kaipa se on stressi mikä vaikuttaa kaikkeen. Illalla saan kyllä unen mut sit heräilen useita kertoja yössä.

Hopping: Mulla kanssa mielialat vaihtelee mut ei kyl johdu lugeista kun en niitä enää käytä. Jotenkin oon ollut tosi alakuloinen ja itku on kokoajan herkässä.

Miten te muut ootte pystyneet pitämään tunteenne kurissa? Mulla meinaa töissäkin olla kokoajan tippa linssissä kun mietin näitä hoitoja ja varsinki sillon ku pitää töistä soittaa klinikalle ja sit pyörii kaikki ajatukset päässä eikä pysty oikein keskittymään työntekoon. Muutenkaan en saa ajatuksia ollenkaan pois näistä hoidoista vaikka yritän tehdä jotain että olis parempi mieli.
 
Juu, miehen kanssa ihmeteltiin kun tämä lääkäri oli niin perusteellinen ohjeissa. Aiempi tosiaan puhui vain normaalin elämän elämisestä. Lääkäri sanoi, ettei lainkaan alkoholia, eikä tupakkaa (en polta). Kahvia korkeintaa kolme kuppia päivässä ja vielä perään tarkensi, että siis sellaista pientä kahvikuppia - ei isoa mukia! :LOL: Lisäksi kehoitti syömään paljon vihreitä, että saan luonnollisesti foolihappoa ja liikunnasta sen verran, ettei viiteen päivään kuin pakollista kävelyä ja kotitöitä. Ei mitään raskaita nostamisia, ei liikuntaa eikä reippaita kävelylenkkejä. Viiden päivän jälkeen kuulemma saa jo liikkua, mutta ei rehkiä eikä tehdä mitään maksimitreeniä. :) Oli siis aika perusteellinen. ;) Mutta tykkäsin kyllä, olen tykännyt tästä lääkäristä paljon enemmän kuin aiemmasta, joka oli kauhean vähäsanainen ja lähes kaikkeen sanoi, että ei sillä ole väliä. Tulee luottavaisempi olo kun saa täsmäohjeita. :D
 
Meg


Hopping Niin se lääkäri sanoi sinulle siis siirron yhteydessä? Mulla ei ole vielä siirtoa ollut, mutta hoitajan kanssa kun kävimme tätä hoitoa läpi niin kysyin mitä pitäisi välttää, hän sanoi alkoholia, tupakkaa ja energia juomia, mutta kahvia saa kohtuudella juoda. (siis kysyin erikseen energia juomista) No, eiköhän ne kunnon ohjeet tule sitten myöhemmin.



Linnia Mä olen yrittänyt olla miettimättä tätä hoitoa koko ajan, mut toki on mielessä vähän väliä, en kuitenkaan ole surullinen, siis koko aikaa. Olen käynyt monet kerrat läpi tämän, joten positiivisella mielellä ollaan. Piinapäivät on varmaan pahimmat kun silloin miettii joka nippailua jne.. Ihan hullua tämä touhu :headwall:
 
Mulla on erilainen alkoholipolittiika kuin useimmilla. En siis normaalistikaan käy viihteellä, enkä ota 1-2 enempää. Enkä ole ollut hoitojen aikana kuivin suin. Itse asiassa just nyt nautiskelen (yhtä) siideriä, vaikka eilen olin siirrossa. Kun eihän se vielä ole kiinnittynyt. Piinapäivinä olen loppua kohta kyllä lopettanut lähes kokonaan eli vain "sosiaalisista syistä" ollut juovinani ja ehkä puolikkaan siinä samalla juonutkin. Siis jos on ollut jotain tilanteita.

Yritys siis on elää mahdollisimman normaalisti. Paitsi ainakaan kiinnittymisen aikaa ei seksiä... ja tuskin ennen testiäkään... eikä ihan heti plussan jälkeen. Jumppaan toivottavasti uskallan mennä ensi viikolla. Jos olisi ollut jumppaa kiinnittymisen aikoihin, en uskaltaisi mennä. Saa nähdä lintsaanko kaikki lantion vetkutusliikkeet ;)

Mutta pohjimmiltaan nämä elämäntavat hoidon/piinan aikana riippuu siitä kuinka paljon on taipuvainen jossittelemaan ja syyllistämään itseään. Mä ajattelen, että alkio(t) kiinnittyy, jos kiinnittyy, enkä voi tehdä asialle mitään. Olen osani tehnyt, kun olen hakeutunut hoitoon. Jos olisin taipuvainen jossitteluun, tekisin tietysti kaikkeni.

Ai niin, kahvin suhteen ainoa ajatukseni on ollut, että jos tulen raskaaksi täytyy vähentää, vaikka pystyisinkin sitä juomaan. Koska ei ole kivaa, jos kroppaa on riippuvainen kofeiinista (päätä särkee iltapäivisin, jos ei saa kahvia), mutta huonon olon ja närästyksen vuoksi ei voi sitä juoda.
 
Meg Lääkäri sanoi, että "elä normaalisti" eli ei kieltänyt, mutta ei vaan uskalleta. Mulla on ollut hoidoissa vuotoja/tuhruja, myös mm. plussatestin jälkeen ja pitkin raskauttakin. Se on tehnyt varovaiseksi. Varmaan aloitellaan touhut "vaihtoehtomenetelmin".
 
Oon nyt pitänyt muutaman päivän vähän etäisyyttä tänne ja paljon olettekin kirjoitelleet sillä aikaa (4 sivua...) En nyt millään jaksa ottaa kaikkea tietoa haltuun, mutta jos on ollut onnistujia, onnittelut heille ja jos joku on saanut ikävämpiä uutisia, halauksia heille.

Tänään alkoi menkat, 3 vuorokautta lugejen lopettamisen jälkeen. Saa nyt sit nähdä, palautuuko kierto heti säännölliseksi. En tiedä, onko huoli aiheellinen, mutta jos kierto pysyy säännöllisenä, osuis ovulaatio pas-kierrossa todennäköisesti torstaille tai perjantaille. Osaako joku kertoa mulle, mille päivälle se ei sais naikkarilla osua, jotta päästäisiin pas:iin? Mä jotenkin itse ajattelen, että noi torstai ja perjantai olisi just huonoja päiviä..? Toisaalta sitä on nyt vielä turha stressata, kun ei tiedä millainen kierto on tulossa. Muuten olo on jo parempi eikä itku ole enää niin herkässä. Pystyin jopa hillitsemään itkun, kun katsottiin Up - kohti korkeuksia animaatio ja siinä jäi yks pariskunta kokonaan ilman lasta. Ja onneksi alkoi tänään kahden viikon talviloma, saa ainakin tehdä, mitä huvittaa tai olla tekemättä mitään. Aikomuksena ainakin järjestellä kaikki kaapit. Ehkä saan samalla taas päänkin järjestykseen :) Lähipäivinä aion mennä ovulaatiotesti ostoksille ja harjoitella taas bongausta jo tässä välikierrossa. Jospa sit löytyis varmemmin ja helpommin se tärkeä ovulaatio pas-kierrossa.

Linnia: Pakko sulle kuitenkin kommentoida... En mä aina edes pysty pitämään töissäkään tunteita kurissa. Viimeks keskiviikkona lähdin kesken päivän pois, kun olin ensin itkenyt silmät punaisiksi. Toisaalta on helpottavaa, kun töissä tiedetään tää mun tilanne, niin myös ymmärrystä löytyy ja yleensä kehotetaan menemään kotiin lepäämään, jos tuntuu liian rankalta. Toisaalta mun työ on myös sellaista, ettei sitä oikein pysty kunnolla tekemään, jos ei ole itse kunnossa. Ja siks on tavallaan ammattitaitoa pysyä silloin vaikka kotona "sairastamassa". Olinkin juuri esimiehen kehotuksesta to-pe saikulla ennen lomalle jäämistä.
 
Hanuu: Olenkin kovasti miettinyt miten voit ja mitä sinulle kuuluu :heart: Hienoa että töissäsi suhtaudutaan hoitoihin ja tunteisiin noin ymmärtäväisesti ja joustavasti :) Itse olen monta kertaa miettinyt että nyt kyllä lähden töistä kesken päviän lääkäriin ja pyydän saikkua mutten vain ole saanut aikaiseksi. Mä en ole kertonut kun muutamalle työkaverille hoidoista, mutta pomoille en ole kertonut mitään muuta kun sanonut vaan et meen lääkäriin kun on ollut käyntejä naikkarille. Mun työtä kyl pystyy tekemään vaikka itkien niin tylsää se on :/
Toivotaan että kiertosi palautuu säännölliseksi ja että pääsette hoidoissa jatkamaan eteenpäin. Hyvä että olosi on jo parempi :heart:
 
Mitenköhän tuo siirron jälkeinen elämä nyt meneekään. Minä itse ainakin ole ihan pihalla. kun toisille on sanottu että ihan normaalia elämää saa viettää ja toisille taas välttää mm. liikuntaa.. ups.. minä ainakin ole aina liikkunut melkeinpä yhtä paljon kuin ennen siirtojakin ja elänyt muutenkin ihan normaalia elämää, paitsi alkoholia olen välttänyt hoitojen aikaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Linnia:
Miten te muut ootte pystyneet pitämään tunteenne kurissa?
En muistanutkaan vastata sulle Linnia tästä aiheesta vaikka piti... En minä ainakaan oikein pysty. Olen normaalia hiljaisempi töissä, enkä jaksa hömpöttää mitään kenenkään kanssa. Hoidot pyörii päässä, vaikka yritän niitä parhaani mukaan pitää poissa, etten stressaamalla aiheuttaisi ongelmia. Mulla on sillä tavalla erikoinen tilanne, että työskentelen perheyrityksessä mm. äitini ja isäni seurana. Kaikki tietävät töissä tilanteemme, joten en joudu selittelemään enkä keksimään verukkeita mielialalleni. Ihmiset ovat kuitenkin huolissaan ja tänäänkin vaikka mulla olisi ollut työvuoro, soitti äiti aamulla, että hän on mennyt töihin puolestani. Kuulemma murehtinut mua koko yön... :| Kyllä mä ihan hyvin voin, mutta kuten jo aiemmin tilitin - olen ollut pari päivää aika itkuherkkä ja alakuloinen. Tänään on liittynyt joukkoon myös lievä kuvotuksen tunne. Rinnat taas eläneet omaa elämäänsä jo koko hoidon ajan. :D

Mä muuten unohdin parhaimman siitä lääkärin "kieltolistasta". Kielsi nimittäin myös saunomisen ja pitkät istumakylvyt! :D Noiden istumakylpyjen kohilla mietin, että mitähän ne lienee, mutta eikai väliä kun ei meillä edes ole kylpyammetta. :LOL:

 

Yhteistyössä