Kympin hoidot

~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************15.2.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Cris......................4. ICSI ..................pi..............tammi-Helmi
Inia.......................2. IVF:n 2.PAS.....lu..........................16.2.
Mansikkainen79...1.ICSI....................pi............vko 8..........FEL
leiska..................1. ICSI....................ly.............vko 8..........FEL
kolmisin.....................PAS..................lu.............vko 8...........
Toivorikas-72.......3. ICSI:n 1. PAS....lu.............vko 8..........NKL
plasebo...............3.IVF.......................pi.............vko 8.........NKL
hugsy..................1. IVF......................pi.............vko 8.........
Nainen83............ 1. IVF:n 1.PAS......................helmikuu
Faith83..............................2.PAS...............helmi-maaliskuu..FER
nehma....................2. ICSI................ly..............vko 9
Isis.......................3.ICSI....................ly.............vko 9
Meg......................1. IVF...................pi..............vko 9..........
Klivia.....................1.IVF:n 2.PAS......lä..............vko 9..........
Tähtisilmä79..........1.IVF:n 2.PAS.....lu..............vko 9..........OYS
Nipsu74................2. IVF /ICSI...........pi.............vko 10........OYS
AaVee..................1. IVF.....................pi.............vko 10........OYS
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi.............vko 10.........NKL
Mimosah76..........1. IVF.....................ly.............vko 11.........FER
Katjuzka...............3. ICSI..................................vko 11.....AVATre
Myyrä2.................1. IVF:n 1.PAS.......................maaliskuu.....VL
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS......................maaliskuu.....
Nonna78...............2. IVF...................................maaliskuu....TYKS
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS......................maaliskuu
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS........lä............maaliskuu....FEL
Hanuu..................1.IVF:n 1.PAS.........lu............maaliskuu....NKL
Heni.....................2.ICSI:n 1.PAS......................maaliskuu.....
Stigu123..............2.IVF.....................................maaliskuu
Raitapaitainen.....3.IVF.....................................huhtikuu.....TAYS
Heidh ..................2. ICSI...................pi.................
tytti-82..................................................................
Pirpana74............2. IVF.......................................................VL
Paiju
Nemi77
beelia...................1. IVF....................................toukokuu
Lumipuu................2.IVF
Mandalay...............

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä..........PP.........testipv

Linnia.............NKL..................:heart:................18................9.2. (+ testattu)
Helmiina78.............................:heart:................12...............17.2.
Annabell-77......VL.....................:heart:................12.............
berits.......................................:heart:................12............
kataka.....................................:heart:................11.............
Marjaane.................................:heart:................10.............
Hopping..................................:heart:................7.............
Äititär..............OYS....................:heart:................5.............
Joppu......................................:heart:................4.............
Maricce..................................:heart::heart:..............4.............25.2.
RouvaPapunen..OVU...............:heart:.................3.........
Hoplop...................................:heart::heart:............3..........24.2.

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Utua81..............25.1............357/18...2. ICSI:n 1.PAS.... :heart::heart:
SaaraX................2.2............171/14....2.IVF:n 3.PAS........:heart:
Alina79...............3.2.............513/15.......2.ICSI................ :heart:
Duffy..................4.2...............vt/10........2.ICSI..................:heart:
Sanasa..............4.2..............262/15......1.ICSI..................:heart:
Vadelmaunelma..4.2..............89/12......1.ICSI:n 1.PAS.....:heart:
Shenda...............8.2.................................2.IVF...................:heart:
Kirma................11.2.............866/14.......3.IVF................:heart::heart:

 
kataka ja annabell: kuulostaa lupaavalta molemmilla :heart: :heart: hugsy: tervetuloa! neganneille lohtuhalit :hug: ja kaikille meille tsemppiä!!! Pari piinailijaa lisää tulossa tällä viikolla, ensi viikolla enemmän, mukaanlukien toivottavasti itseni :wave:
 
Moi!
Heti näin alkuun pahoittelut neganneille :hug: ja plussalaisille onnea jos en ole muistanut mainita :heart:

Omaa masua hieman! 11 päivää vielä!en tiedä kuinka mun aikani kuluu...muniksia välillä pistää ja tissit on ollut ainakin viikon jo kipeet taitaa kyllä johtua hormooneista varsinkin nännit ja tuntuu että paheneekin vaan..mut ei vaan ole odotukset nyt huipussa että tärppäis :)..mut testin tekeminen varmaan sit pelottaa ihan hirmuisesti...:) no kun tästä sinne asti selvii..

noi lugemunat on kyllä ihania :D kun pieniä kananmunia tunkis sisään :D
 
Ilmoitin IVF-hoitajille tuloksen. Itku meinasi tulla, kun niin empaattisesti pahoitteli epäonnistumisesta. Ehdin jo päästä itkuisesta olosta, mutta nyt taas tunnen oloni surkeaksi ja epäonnistuneeksi. Oli osaltaan suuri helpotus että se piina päättyi ja loppui reilun puolentoista kuukauden ankeus (tai oikeastaan 9 kk, kun keväästä asti jonotettiin ja odotettiin). PAS tehdään joskus sitten luonnolliseen kiertoon. Ensin pitää tulla kahdet normaalit kuukautiset ja sitten mies saa päättää milloin jatketaan. Mie ite haluaisin hoitaa nämä asiat tänä vuonna alta pois. Eka se mahd. pas ja sitten se mahd. toinen IVF. Jono Oysissa tällä hetkellä 5 kk. Eli jos PAS menee huhti-toukokuulle ja nega tulee, eikä alkiota jää jemmaan, niin marraskuussa olis jo IVF-hoidossa jälleen. Yäk! Inhottavaa edes ajatella sitä rääkkiä taas. Raskasta. Nyt sattuu.. :'(
 
Mandalay, voi itku...paljon voimia ja :hug:

Mun aikasempi kirjotus on kadonnut jonnekin...höh.
Annabell, kiitos kyselit mun oireista :) Rinnat edelleen turpeat ja reunoilta arkuutta, varsinkin iltaa kohden kipeytyy. Rintsikkojen pois ottaminen sattuu (rinnat retkahtaa :)) Munasarjoissa ja kohdussa ajoittain pistelyä. Tänä aamuna hiukan ruskeaa limaa jäi pikkuhousun suojaan lugemömmön joukossa. Säikähin jo että nyt alkaa vuoto. Enää ei ole ollut horkkamaista palelua. Muuta kunnon hikikohtaus tuli viikonlopun aikana. Tuskaiselta tuntuu tämä odotus ja itkukin eilen tuli kun pelottaa keskiviikon testaaminen..


Annabell ja Kataka, teidän oireet kuulostaa tosi lupaavilta!!! Tsemppiä :)
 
Ei kauhean rohkaisevia tuloksia tullu ultrasta. Nyt siis menossa 6. pistospäivä Puregonia annoksella 150 iu ja toisella puolella näkyi 3 rakkulaa ja toisella 4 :| Kuvittelin siellä olevan ainakin kymmenkunta.. Näinköhän edes päästään siirtoon asti tällaisella saldolla, vähän veti mielen matalaksi.
 
Ei mikään huono näkymä hugsy, mulla oli samoihin aikoihin 3 + 5 ja soluja tuli lopulta 12. Yleensä laatu on parempaa jos niitä ei oo ihan ylettömiä määriä..

Mandalaylle pahottelut, tiedän miltä toi tuntuu.. :hug: mulla ei jääny ekassa hoidossa mitään pakkasenkaan eli kylmästi jonottaan vaan taas muutama kuukausi. Jos ne kaks tän toisen hoidon pakastettua ei parin -kolmen viikon päästä selviä niin sama pitkästyminen edessä taas :( nykysin tosin tuntuu jo että hoidon odottelukin on jotenkin turhaa kun ei kuitenkaan tuu mitään.
 
Mandalay: Tosi pahoillani olen kyllä ja harmittaa sun puolesta! Toivottavasti pääsette pian uudelleen hoitoon koettamaan parempaa onnea! Ja siinäkin mielessä olis perusteltua mahdollisimman pikaisesti nyt tän vuoden puolella, niin ne lääkkeet sais lopulta sit ilmaiseksi katon ylitettyä!

Helmiina: Mä olen samaa mieltä, älä vielä luovuta - älä ihmeessä! Tuo on niin tavallista tuhru kuitenkin menkkojen kohdalla! Jatka lääkkeitä ja sit malta testipäivään (nim. paraskin sanomaan:D)

Mitenköhän mä itse maltan odottaa tuohon ylihuomiseen, perjantaista puhumattakaan.. Mutta järki sanoo, että turha testata nyt peräkkäisinä päivinä sentään ja kiusata itseään taas uudella negalla.

Mites muut testipäivää lähestyvät? Berits, Annabel, Kataka? Mitä oireita/tuntemuksia teillä on? Entä kiinnittymispäiviä lähestyvät Hoppings, Äititär?
 
Mandalaylle pahoittelut ja toivottavasti pas sitten onnistuisi eikä uuteen hoitoon enää tarvisi lähteä.

Kävin tänään ultrattavana, 6 päivää olin pistellyt puregonia 150iu, toisella puolen oli kasvamassa n.15 munarakkulaa ja toisella puolella oli vain yksi ainut. Annoista laskettiin hiukan, nyt pistelyt jatkuu annoksella 125iu. Seuraava ultra on perjantaina ja silloin selviää punktiopäivä ja punktio todennäköisesti menee ensiviikon alkuun. Olin hiukan yllättynyt kun toinen munasarja noin huonosti "toimii", mutta toinen sitten näyttää kompensoivan tilannetta.
 
hugsy, musta tuo kuulostaa varsin ideaaliselta solumäärältä. Todennäköisesti seuraavassa ultrassa on niitä vielä muutama lisää. Yleensä laatu on parempi, kun soluja kasvaa vain muutama. Mieluummin siis se 1-3 hyvää alkiota kuin pakkasellinen kindereitä :LOL:

).( Menossa pp 3 ja joku tuntuu just nyt pysäyttäneen ajan kulumisen ihan kokonaan |O Ei tunnu miltään ja tyhmäähän se on mitään oireita kytätäkään, koska alkio ei varmaan ole vielä edes kiinnittynyt, jos nyt aikoo niin tehdä. Kylmä on, mutta syyn siihen näkee lämpömittarista...

Unohdin eilen ilmeisesti ottaa zumenonin :headwall: Otan kolme kertaa päivässä ja moneen kertaan se oli eilenkin mielessä. Ilmeisesti eilen päivällä, kun olin juuri aikomassa ottaa lääkettä, lähdinkin tekemään jotain muuta, enkä muistanut, etten sitä ottanutkaan. Hienoinen paniikki iski. Tuli 14 tuntia väliä aamu- ja iltalääkkeille. Sopivasti vielä tässä mahdollisen kiinnittymisen alla... Mutta sitten vaan päätin toivoa, että sillä ei ollut mitään merkitystä. Ainakaan mitään tuhruja tms. ei tullut eli limakalvon pitäisi olla edelleen kunnossa.
 
Neuvokaas vähän blondia... :wave:

Olen edelleen erittäin turvonnut, tänään ollut pahoinvointia enemmän tai vähemmän koko päivän. Vatsa on myös erittäin epämiellyttävän tuntuinen ja sattuu lähinnä kävellessä? Aamulla oli taas järjetön painon tunne ja "menkkakivut". Päätin sitte että menen työterveyteen näyttäytymään, ja hakemaan saikkua jos tämä on hyperiä ja pitäis levätä? Mutta se lääkäri ei edes tiennyt mikä on hyperi.. :kieh: Muusta puhumattakaan. Soitti sairaalasta lisäohjeita, joista nyt en paljon kostunut :headwall:

Otti kuitenkin labroja ja virtsakokeen. Jotain nestetasapainoa yms. tutkivat. Saan kuulemma mennä sairaalaan "jos siltä tuntuu", mutta en nyt sitten tiiä? Onko se liioittelua kun ei kuitenkaan ole niitä hengitysvaikeuksia...

Jäi vaan vaivaamaan kun menin työpaikkalääkärille sillä mielin että se kirjoittais saikkua joka ainakin netin mukaan olis tarpeen, ja samalla saisin jonkun kivemman "koodin" lappuseen. Mutta loppujen lopuksi en saanut saikkua olleenkaan... :x

Mitä meinaatte, uskaltaako sitä hyvillä mielin olla töissä vaikka olo huono onkin? vai pitäiskö mennä sinne hospitaaliin ihmettelemään mitä ne sanoo? Tai vaihtoehtoisesti käydä huomenna väestöliitolla ja maksaa itsensä taas kipeäksi ;)

Anteeksi omanapainen selostus, mutta mä olen ihan stressissä täällä... :'(
 
Annabell: Voi kurjuus sinun oloa. :hug: Kuinka nyt kävi noin kurjasti, ettet saanut saikkua...tuntuu, että sitä saa pari päivää ihan pienen nuhankin vuoksi. Pöh...! Ymmärrän hyvin tunteesi, tuntuu varmaan liiotellulta mennä sairaalaan jos ei ole ihan kuolemansairas. Miten olis ihan normipäivystys terveyskeskuksessa, että saisit sitä saikkua? Sanot vain ettet kertakaikkiaan pysty työntekoon ja että työterveydessä olet jo käynyt tutkimuksissa, joten syy on hoidossa. Labroista varmaan jotain selviää huomenna? Varmaan kannattaisi soittaa myös lisäohjeita Väestöliitolta heti huomenna aamulla, he asian kuitenkin parhaiten tuntevat ja osaisivat varmaan puhelimessa jo paljon neuvoa. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marjaane:
Entä kiinnittymispäiviä lähestyvät Hoppings, Äititär?
Eipä oikein mitään tuntemuksia, vain hillittömästi toivomuksia. :D Mulla on ollut vähän kuvotusta viikonlopun aikana ja tuntui, että eilen olisi kohtua supistellut. Tai en tiedä mitä se oli, mutta sellaista että tuntuu sydän tykyttävän tuolla ihan liian alhaalla ja että pitää hengittää rauhallisemmin, että se laantuu. Ei mitään kipeetä tekevää kuitenkaan, ainoastaan sellainen outo olo. Tietty tosin siitä ehdin jo kaikki kauhukuvat vetää mieleen, että kohtu siellä supistelee ja poistaa mun vaivalla kiinnittynyttä :heart: pienokaistani. Muita tuntemuksia on ollut kuppikokoa ö olevat pinkeät rinnat ja arat nännit sekä pienoiset mielialavaihtelut. Mutta nämä kaksi viimeistä johtuvat takuuvarmasti mulla lugeista, koska ainakin tissioireet alkoivat jo kun alkio oli vielä lämpökaapissa. :LOL:
En tiedä minne asti jaksan piinata. Yritän tähdätä lauantaihin, mutta kovasti syyhyttää jo torstaina kokeilla ekalla testillä, koska silloin teoriassa voisi jo jotain näkyä (pp10). =)
 
Hopping: Huojentavaa kuulla että on muitakin testi-intoilijoita:) Mähän yritin sitä pp9 päivänä, ja selkeä nega kyllä ruutuun läjähti. Vieläkään en silti luovuttanut ole, vaan testaan tässä kyllä vielä myöhemmin uudemman kerran. Ja meinaan vielä ne ihan tuoreet suomalaiset testitkin apteekista käydä hakemassa:D Vanhentuneet virolaiset voi väittää vaikka virheellistä :p Ainakin toivossa on hyvä elää:)

Annabel: Mene ihmeessä hakemaan saikkua jostain, jos tuntemukset tosiaan tuollaisia ovat! Mä olin peräti 2 viikkoa saikulla, kun oli niin paha hyperi onnistuneessa tuoresiirrossa. Sairaalasta taisin ihan saada saikkua ja melkein jouduttiin punktoimaan nestettä pois.. Sain käskyn levätä tosissaan ja juoda hirveesti kalium ja natriumpitoisia juomia! Esim. urheilujuoma/mustaviinimarjajuomat yms. käy hyvin myös. Raskautumisen kannalta tuo sun huono olo kyllä kuulostaa oikein mukavalta, että jos jotain huonoa niin hyvääkin! =)
 

Yhteistyössä