Hei kaikille pitkästä aikaa! Suomen loma on ohi, ja sain kyllä lueskeltua kuulumisianne, mutta oli vähän huonot välineet kommentointia varten, joten yritänpä nyt sitten... =)
Irene olen eteläisen Keski-Suomen rajamailta kotoisin (näin selkeesti sanottuna
) vähän siis sellainen "rajatapaus"
Mä en kuullut sokerirasituksen tuloksista mitään, joten päättelin sen olevan OK. Tänään vasta lääkärikäynnillä sain tietää tuloksen. Täällä otettiin vaan 2 tunnin arvo. Kiva eteenpäin suuntautuva massu sulla! Mulla vaan ympäripyöreä kumpu.
kirma terkut Keski-Suomeen! :wave: Meillä ei oo kyl ikinä oo ollu auto niin täyteen pakattuna kuin nyt paluumatkalla
Istuminen sujui varsin hyvin, ja menomatkalla Tukholmaan ajoin vaan viimeset n. 100 kilsaa, paluumatkalla ei tarvinnut ollenkaan. Mies ajoi sellaista haipakkata kotiin että oltiin 1,5 tuntia luultua aiemmin perillä!!! Mut taisin kyl jännittää sitä vauhtia niin että mulla oli vielä maanantainakin
reidet kipeet! Minäkin muuten oon alkanu tosissani nauttimaan raskaana olosta - nyt vihdoinkin tuntuu että uskaltaa - vaikka pikku vaivaa ja enenevää puuskuttelua onkin ollut. Vasta tässä yks ilta mulla iskeytyi tajuntaan että sisälläni tosiaan kasvaa uusi elämä! :heart: Ihanasti muuten "isomurusesi" sanoi suihkussa käynnistäsi :heart:
Rouva Papunen :wave: Mulle kertyi ikämittariin vuosi lisää loman aikana - viitsisitkö päivittää etusivulle iäkseni 42? (Huh!!
) Kiitos jo etukäteen! Sulla olikin kivat neuvolakuulumiset. Mulla paino vaan tuppaa nousemaan :/ Mitenkäs sokerirasitus meni? Turvakaukalosta: Me saatiin sellainenkin kaiken muun vauvakaman lisäksi, joten se puoli on hanskassa. Mielihaluista: Ollaan puhuttu kakkosautosta (jos sais leasingilla farmarimallin) ja nyt ollaan jonotuslistalla isompaan asuntoon, voi kun tärppäis!
Annabell miten olet jaksanut töissä, vai oletko saanut saikkua? Entä mitenkäs sokerirasituksen tulokset? Hb:sta: Täällä ei veriarvoja mittailla kätilökäynneillä, napsin vaan lisärautaa sen päivittäisen suositellun määrän kun niin käskettiin. Ei havaintoakaan missä mennään sen suhteen. Pitää ehkä omalääkäriltä kysellä seuraavalla käynnillä. Oli muuten hurjat helteet Suomessa, Kuopion korkeudellakin +34 astetta HUH! Yöt oli hankalimpia. Mulla ei oo ahdistanu muuten ku sillon ku juniori on köllötelly tosi ylhäällä. Hän on kylläkin alkanu kääntyilemään niin että ihan sattuu välillä :/ Töissä olen jaksanut edelleen, kesälomailut katkasee nyt mukavasti töissäkäymistä. Oletan jaksavani ihan mammaloman alkuun asti, kun olen suuremmitta vaivoitta säästynyt (*puun koputusta*). Kiirettä kylläkin on pitänyt, ja voi olla että ehdin mammalomalle ennen kuin sijainen aloittaa.
AaVee meillä on nyt käytettynä ostetut Emmaljunga Cerox yhdistelmät pehmeällä kopalla, saatiin ne 150 eurolla ja ihan siistit. Perusvärinä harmaa. Sadesuojasta on vetskari mennyt, mutta senhän saa korjattua jos ei tarrakiinnitys tunnu riittävän. Ihanilta kuulosti ne anopiltasi saamasi neuleet! Ja hyvä kun sait tarkistettua pikkuisen tilanteen, supistelut ja vähäiset liikkeet kun ei ole mikään mieltärauhoittava yhdistelmä
Sievän näköinen massu sulla! Kiva kun tekin saitte pikkuvaatteita ja hyväkuntoisia sellaisia, meilläkin on nyt jo ihan kiva vaatevarasto pientä kokoa tiedossa, ja tänään työkaveri lupasi tuoda omiaan - ihanaa! Samoin onnittelut kun sokerirasitus on nyt kohdallasi ohi ja arvot niin hyvät!
pa-mi onnittelut r-ultrakuulumisista ja poikalupauksesta! Jännää olisko toinenkin myöskin poika? Miten sokerirasitus meni?
nonnii onnittelut ultrakuulumisista ja tyttölupauksista! :heart: :heart:
Maricce täytyy minunkin sanoa että olet kyllä aivan huippusisko kun järjestit siskollesi niin kivan yllätyksen! Minun parempi puoliskoni on tänään kaverinsa polttareissa eikä heille olla vieläkään kerrottu meidän tulokkaasta, joten häissä voi sitten olla massuni ihmettelijöitä (jollei hän sitten tänä iltana ole paljastanut uutista). Mulla huiteli sf-mitta parilla edellisellä mittauskerralla ensin ala- ja sitten yläkäyrällä, ja eilinen mittaus omalla kätilöllä oli sitten keskikäyrällä, johon uskon eniten. Taitaa tosiaan olla niin mittaajasta riippuvaa mihin kohtaa käyrällä osutaan. Toivottavasti et joudu insuliinia piikittelemään - mutta toisaalta, se on kyllä hyvä tasapainottamaan verensokeria. Kerrothan miten kävi! Teitte muuten tosi hyviä ja edullisia löytöjä Tallinnassa!!
Sannis Hyvät ostokset teit Italiasta
Mä olen kenkäfriikki, mutta nyt en ole arvannut ostaa kuin ihan välttämättömimmät, kun ei tiedä jos vaikka kenkäkoko kasvaa kun elopainoa tulee tässä lisää. Mitenkäs uusi sokerirasitus meni? Koita vaan lepäillä ja ottaa iisisti töiden puolesta niin paljon kuin mahdollista, ettei tarvitse kipujen kanssa kärvistellä.
tiltalitti huh kuulosti aika hurjalta tuo enterovirus, onneksi itse säästyit siltä kaiken kiireen keskellä! Hauskasti kirjoitit "leveän ja pitkän kuljetuksen" mitat täyttävästä kummustasi
Duffy koitahan nyt ottaa iisisti saikulla :heart: Ja onnittelut talosta, tsemppiä ja jaksuja muuttoon! Ei minunkaan mielestä sun massu ole liian alhaalla. Täällä ei ole mahan naksumista ollut havaittavissa, juniori vaan muuten kokeilee rajojaan välillä aika kiivaasti...
Ovis miten olet pärjännyt selkäkipujen kanssa, vieläkö aiot jaksaa töissä? Mä olen rasvaillut kroppaa ihan perusvoiteella, hajustamattomalla sellaisella, eikä ainakaan vielä ole raskausarpia ilmaantunut.
bittersweet hyvä kun selvisit sokerirasituksesta, minkälaiset tulokset oli?
meriharakka :wave: Sori mutta kuulostaa ihan siltä että aiot käydä koko raskausoirerepertuaarin läpi
No ei vaan, toivon todella että oireet helpottaa ja voit todella nauttia olostasi! :heart: Esimaidosta täällä ei ole havaintoakaan, mutta viime yönä näin unta että kokeilin että tulisiko vasemmasta rinnasta maitoa, ja tulihan sitä - enkä saanutkaan sitten maidontuloa loppumaan vaikka mitä yritin!
katjuzka onnittelut uudesta autosta, ja puolivälin poksuista! R-ultrakuulumisia odottelen innolla!
Voi
Salvia kun sua edelleen niin koetellaan! Pidän peukkuja että tilanne lähtee parempaan suuntaan! Hyvällä ystävälläni oli toisessa raskaudessaan etinen istukka ja kyllä se ennen h-hetkeä nousi pois kohdunsuulta, joten alatiesynnytys onnistui. Samaa toivon sinullekin!
Nimistä: Ollaan tehty listoja ja pähkäilty, mutta lopullinen päätös tai edes pari suosikkia on vielä työn alla...
Unista välillä tulee kyllä niin outoja unia että... Tuon meriharakalle kertomani unen lisäksi näin hiljattain unta että olin kloonautunut kahdeksi, ja sitten unessa seurailin mitä itse ja sitten kloonini toisaalla puuhastelivat. Lopulta mieheni tuli unessa paikalle, ja sekä minä että kloonini oltiin samassa huoneessa, ja sulauduin kloonini kanssa yhteen todeten miehelleni että ei siitä mitään tule että olisi kahdessa paikassa samanaikaisesti. Voi jestas
Oli tosiaan auto täynnä, kun saatiin ystäväpariskunnalta pinnasänky + vuodevaatelaatikko (mahtui autoon kun purettiin osiin) sekä patja, yhdistelmävaunut, turvakaukalo, turvaistuin, sitteri, äitiyspakkauslaatikko täynnä vaatteita + vuorattuna ja patjan kera, BabyBjörnin rintareppu, parit talvihaalarit, makuupussi, vuodevaatteita - koko hela hoidosta maksettiin 250 euroa! Amme ja teline eivät mahtuneet mukaan, eikä tietenkään hoitopöytä, joten ne on sitten ostettava - no problem. Muilta ystäviltä saatiin lahjaksi vähän vaatteita, ja itse ostin ruokalapun ja kylpypyyhkeen. Eilen yksi työkaveri kysyi tarvitsenko vaatteita, ja totesin "öö onko se niin ilmiselvää?" kun luulin hänen tarkoittavan minua itseäni!!
Mutta tarkoitti siis pienen koon vauvanvaatteita, niitä saan häneltä pikku laatikollisen. Kiva, kun ne kuitenkin menee niin lyhyen aikaa!
Torstaina oli käynti omalla kätilöllä: viikkoja 30+0, verenpaine 108/75, pissa puhdas, sf-mitta 28 (keskikäyrällä ), rt, painoarvio 1600 g. Ajoittaisesta närästyksestä valitin, ja sain ohjeeksi ostaa apteekista siihen tarkoitettuja tabletteja, joita voi huoletta ottaa jopa 10 päivässä. Torstai-iltana oli infotilaisuus nr. 2 synnytyssairaalalla, ja sieltä sai hyvää tietoa imetyksestä - sen onnistuminen kun oli alkanut mua huolestuttamaan, "kiitos" netin kauhutarinoiden... Näin yhden työkaverini siellä infotilaisuudessa vaimoineen, tosin hän ei mua huomannut kun porukkaa oli niin paljon, mutta kysyin perjantaina näinkö oikein - kyllä! Perjantaiaamuna oli lääkärikäynti synnytyssairaalalla, tarkoitus oli tehdä painoarvioultra, mutta mun olisi pitänyt saada siihen erikseen aika toisaalta, eikä niin ollut tapahtunut! Joten käynti oli aika turha. Sain sentään sokerirasituksen tuloksen: 6,3 (2 tunnin arvo jonka piti olla alle 9,1 joten ihan hyvä ).
Ensi viikolla lomailen tiistaista perjantaihin kun meille on tulossa ystäväperhe lomallaan kyläilemään, joten meno torstaille varattuun painoarvioultraan onnistuu helposti. 16.9. uusi kätilökäynti, ja 17.9. uusi lääkärikäynti synnytyssairaalalla. Vähän tyhmästi kun ovat peräkkäisinä päivinä taas, mutta minkäs teet. Siinä välissä, rv:lla 32, pitäisi olla omalääkäriaika - kohta se on tilattava.
Nyt kello repii täälläkin jo niin paljon että olen ihan daa ja valmis pehkuihin. Mukavaa viikonloppua kaikille!!
t. Mullu nyt jo 30+2