Kyllä on raharikkaita mammoja palsta tulvillaan!! 2 x vuoteensa etelässä koko perhe!

  • Viestiketjun aloittaja köyhä
  • Ensimmäinen viesti
Minä tätä asiaa mietin ja totesin itselleni ettei meillä kyllä ole varaa edes yhteen etelänlomaan, mutta me maksamme kesämökkiä jonka vuosi "hinnalla" (laina ja muut kustannukset) tekisimme ainakin yhden vaatimattoman koko perheen etelän loman (7 henkeä) ja ehkä vielä pienen reissun vain me vanhemmat.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja jenni:
Kauankos olet Orlandossa ? Mä olen käynyt siellä hyyyyvin kauan aikaa sitten ja silloinkin oltiin pääasiassa siellä Disneyn alueella ja sitten Kissimmeessä.
Pitäis mennä miehen kans ihan vaan kahdestaan lomalle Floridaan. Haluaisin mennä katsomaan Key Westiin ihan rauhassa taloja ja istuskelemaan kahviloihin. Hetkeksi Miamin hulinaan ja sitten satujen maailmaan Disneyn vieraaksi.
Lähdetään 26.3 ja tullaan takaisin 5.4. Päivät 30.3-2.4 on tosin työasiaa, muu lomaa. Konferenssipaikka on ihan SeaWorldin vieressä ja meidän hotelli muutaman mailin päässä siitä. Taitaa tulla joka vuotinen tapa tuosta konferenssista, viime vuonna olin ekaa kertaa. Kissimmeessä käydään varmaan yhtenä iltana syömässä. Ruth's Chris Steak House on vakiopaikka, mihin skandinaaviset isännät vievät meidät suomalaisetkin syömään.

 
sanni
Alkuperäinen kirjoittaja Villi viisikko:
Minä tätä asiaa mietin ja totesin itselleni ettei meillä kyllä ole varaa edes yhteen etelänlomaan, mutta me maksamme kesämökkiä jonka vuosi "hinnalla" (laina ja muut kustannukset) tekisimme ainakin yhden vaatimattoman koko perheen etelän loman (7 henkeä) ja ehkä vielä pienen reissun vain me vanhemmat.
Niin ja se onkin se teidän perheen henkireikä ja "nautinto". Osaat ajatella asian kypsästi ilman että syyllistät niitä perheitä jotka käyttävät rahansa toisin.

Se on vaan jotenkin sairasta miten kateellisia ja katkeria kyttääjiä täälläkin palstalla vaan jaksaa pyöriä.
 
jenni
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni:
Kauankos olet Orlandossa ? Mä olen käynyt siellä hyyyyvin kauan aikaa sitten ja silloinkin oltiin pääasiassa siellä Disneyn alueella ja sitten Kissimmeessä.
Pitäis mennä miehen kans ihan vaan kahdestaan lomalle Floridaan. Haluaisin mennä katsomaan Key Westiin ihan rauhassa taloja ja istuskelemaan kahviloihin. Hetkeksi Miamin hulinaan ja sitten satujen maailmaan Disneyn vieraaksi.
Lähdetään 26.3 ja tullaan takaisin 5.4. Päivät 30.3-2.4 on tosin työasiaa, muu lomaa. Konferenssipaikka on ihan SeaWorldin vieressä ja meidän hotelli muutaman mailin päässä siitä. Taitaa tulla joka vuotinen tapa tuosta konferenssista, viime vuonna olin ekaa kertaa. Kissimmeessä käydään varmaan yhtenä iltana syömässä. Ruth's Chris Steak House on vakiopaikka, mihin skandinaaviset isännät vievät meidät suomalaisetkin syömään.
Toivottelen täällä hyvää matkaa sinulle ja menen selailemaan omia lomakuviani...vielä koittaa sekin hetki että pääsen reissuun...rupean kohta laskemaan päiviä kaikkien matkojen suhteen.

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja jenni:
Toivottelen täällä hyvää matkaa sinulle ja menen selailemaan omia lomakuviani...vielä koittaa sekin hetki että pääsen reissuun...rupean kohta laskemaan päiviä kaikkien matkojen suhteen.
Kiitoksia =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Villi viisikko:
Minä tätä asiaa mietin ja totesin itselleni ettei meillä kyllä ole varaa edes yhteen etelänlomaan, mutta me maksamme kesämökkiä jonka vuosi "hinnalla" (laina ja muut kustannukset) tekisimme ainakin yhden vaatimattoman koko perheen etelän loman (7 henkeä) ja ehkä vielä pienen reissun vain me vanhemmat.
Tämä on valinta tämäkin. Minä vuokraan mökin joka vuosi kahdeksi viikoksi ja teen sen etelänmatkan. Teillä on sitten joskus oma mökki ja varaa matkustaa etelään
 
Joo-o. Tätä kateellista soopaa on kuultu ennenkin :/. Jopa mun kaverit on toisinaan ihmetelleet "taas? millä rahalla..." ja kateuden kuulee äänestä. Oon lopen kyllästynyt siihen, että matkailua täytyy aina selitellä, toisin kuin aineellista kuluttamista!!

Tulot on suht pienet, mutta ratkaisevaa onkin kuluttaminen... Usein ne jotka kitisevät etteivät ikinä pääse mihinkään, eivät aseta matkustelua etusijalle, vaan menevät VASTA JOS RAHAA JÄÄ. Ei se niin toimi, (varsinkin jos tulot on pienet), että ensin ostetaan sohva, ja sitten sanotaan, että ei pääse mihinkään kun ei ole rahaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Schmetterling82:
Joo-o. Tätä kateellista soopaa on kuultu ennenkin :/. Jopa mun kaverit on toisinaan ihmetelleet "taas? millä rahalla..." ja kateuden kuulee äänestä. Oon lopen kyllästynyt siihen, että matkailua täytyy aina selitellä, toisin kuin aineellista kuluttamista!!

Tulot on suht pienet, mutta ratkaisevaa onkin kuluttaminen... Usein ne jotka kitisevät etteivät ikinä pääse mihinkään, eivät aseta matkustelua etusijalle, vaan menevät VASTA JOS RAHAA JÄÄ. Ei se niin toimi, varsinkin jos tulot on pienet, ja ensin ostetaan sohva, ja sitten sanotaan, että ei pääse mihinkään kun ei ole rahaa.
ja entäs kaikki se minkä ostamista ei kukaan minnekään ulkopuolelle näe?? Ihan vaan muuten tuhlaavammat elämäntavat eikä minkäänlaista suunnitelmallisuutta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Villi viisikko:
Minä tätä asiaa mietin ja totesin itselleni ettei meillä kyllä ole varaa edes yhteen etelänlomaan, mutta me maksamme kesämökkiä jonka vuosi "hinnalla" (laina ja muut kustannukset) tekisimme ainakin yhden vaatimattoman koko perheen etelän loman (7 henkeä) ja ehkä vielä pienen reissun vain me vanhemmat.
Juuri näin se menee!
Ite jo tuolla aiemmin mainitsin esimerkkinä sen auton; meillä on vaan 1 vaikka asuinpaikan takia tarvittais 2, mutta kun se toinen auto maksaa 100 euroa viikossa, niin mieluummin kävelen välillä 6 km bussipysäkille ja matkustan kerran vuodessa.
Mä taas en ikipäivinä haluais kesämökkiä, en tykkää viettää lomaani työleirillä :saint: En oo laiska, mutinhoon ilkotöitä jakesämökki minkä pihaa ei hoideta ei kuulosta kovin vihtyisältä :whistle:

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
Minä en ole kolmikymppisen elämäni aikana vielä KOSKAAN päässyt Ruotsin laivaa kauemmaksi, saati että pystyttäisiin koko perhe viettämään 2 viikon-kaksi ulkomailla!
Ei ole näillä mammoilla hätäpäivää, kun on varaa laittaa ulkomaanmatkoihin tonneja. Ei ne ilmaisia reissuja ole lasten kanssa matkustaa!
Joillekin isovanhemmat makselevat kaikenlaista.
totuus on, että suomen verotus tekee sen, että hyvin harva omasta selkänahasta (palkoilla) makselee etelänmatkoja. Jos olet keskituloinen koulutettu, asut todennäköisesti alueella, jossa on kallista asua ja lasten harrastaa ym on kallista. Eli suurin osa matkustelevista on omien vanhempiensa sponsoroimia, on annettu ennakkoperintöinä apuja asumiseen tai muuhun vastaavaan. tai maksellaan matkoja.

Toinen ryhmä ovat yrittäjät, jotka kiertävät veronmaksun ja saavat kaikenlaisia tukia niin että saavat työttömistä itselleen ilmaista työvoimaa (valtio maksaa kulut henkilön palkkaamisesta) , itse ottavat voiton omaan pussiin, jonka toiset ihmiset tekevät.

Näillä kahdella ryhmällä on rahaa matkustaa.

Sitten vielä kolmas ryhmä, eli vähemmän koulutetut, jotka ovat ostaneet nuorena ensiasunnon, kun ne olivat vielä halpoja ja sitten ovat saaneet voittoa paljonkin, kun ovat myyneet ja esim. itse rakentaneet (isovanhempien) avustuksella talon ja se on jo lähes velaton kun vanha on myyty ja maksettu.

Palkoilla hyvin harva matkustelee. Siitä pitää huolen päivähoitomaksut, kallis asuminen ja ruoka.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Villi viisikko:
Minä tätä asiaa mietin ja totesin itselleni ettei meillä kyllä ole varaa edes yhteen etelänlomaan, mutta me maksamme kesämökkiä jonka vuosi "hinnalla" (laina ja muut kustannukset) tekisimme ainakin yhden vaatimattoman koko perheen etelän loman (7 henkeä) ja ehkä vielä pienen reissun vain me vanhemmat.
Juuri näin se menee!
Ite jo tuolla aiemmin mainitsin esimerkkinä sen auton; meillä on vaan 1 vaikka asuinpaikan takia tarvittais 2, mutta kun se toinen auto maksaa 100 euroa viikossa, niin mieluummin kävelen välillä 6 km bussipysäkille ja matkustan kerran vuodessa.
Mä taas en ikipäivinä haluais kesämökkiä, en tykkää viettää lomaani työleirillä :saint: En oo laiska, mutinhoon ilkotöitä jakesämökki minkä pihaa ei hoideta ei kuulosta kovin vihtyisältä :whistle:
No joo, yrittäjien on helppo puhua...
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No joo, yrittäjien on helppo puhua...
Mitäs tämä tarkoittaa? Oletko säkin niitä jotka luulevat, että oma yritys tarkoittaa automaattisesti suuria tuloja?
Ja onpa kumma jos yrittäjiäkin aletaan tässä parjaamaan ja kadehtimaan. Kun kuitenkin ihan kuka tahansa voi alkaa yrittäjäksi niin halutessaan... :headwall: :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiuhka:
Siis mä en ees ymmärrä miks pitää alkaa selittelemään miksi on varaa reissata? miksi se jotain rassaa paljonko muut reissaa? Kyllä kateus on ihmeellistä..
Niin...eipä sitä tietenkään ole kiva kuulutella muille, miten appivanhemmat tmv maksavat matkat ja kustantavat varmaan vielä asumisen, ruuat ja ostoksetkin paikanpäällä...
Olisipa minullakin sellaiset appivanhemmat. Heti kyllä varaisin matkan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No joo, yrittäjien on helppo puhua...
Mitäs tämä tarkoittaa? Oletko säkin niitä jotka luulevat, että oma yritys tarkoittaa automaattisesti suuria tuloja?
Ja onpa kumma jos yrittäjiäkin aletaan tässä parjaamaan ja kadehtimaan. Kun kuitenkin ihan kuka tahansa voi alkaa yrittäjäksi niin halutessaan... :headwall: :headwall:
Aina kadehditaan, mutta ei tule tosiaan kellekään mieleen, että yrittäjäksi voi itsekin ryhtyä. Sitten taitaisi moni tajuta ettei se mitään herkkua ole, siinä ei tehdä töitä vain klo: 7-15.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No joo, yrittäjien on helppo puhua...
Mitäs tämä tarkoittaa? Oletko säkin niitä jotka luulevat, että oma yritys tarkoittaa automaattisesti suuria tuloja?
Samaa mietin.
Meillä ainakin on kaduttutätä elämäntapavalintaa monesti. Jos ei sitä olis aikoinaan tehty, olis nyt asuntolaina maksettu pois ja palkka olis miehellä jo varsin hyvä, kun takana olis yli 20 vuotta samasa työpaikassa ja mäkin varmaan jonkun työpaikan olisin hankkinu, no nytvarmaan olisin hoitovapaalla, mut luulen, että 2000 euroa kuussa saatais hyvinkin käteen.
Venekin olis vesillä eikä märäntyny tonne pihan perukoille...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tunnen yhdenkin perheen, jossa on kolme alle 8 vuotiasta lasta. Äiti on mädäntynyt kotona koko tuon 8 vuotta ja ukko on joku tehdastyöläinen...Komialla, viime vuoden autolla ajellaan ja etelässä matkustellaan monta kertaa vuodessa. MILLÄÄN yhtälöllä tuota ei saa täyteen. Taitaa mummon ja pappan kukkaron hyörit olla kovilla, kun joutuvat perheelle matkoja makselemaan :(.
Kotiäii ei saa juuri mitään käteen ja miehen palkoilla jos maksaa vuokraa, sähköä ym juoksevia kuluja. lapsilisät menee kersojen vaatetukseen. MISTÄ muualta se raha monen viikon ulkomaanmatkoihin voi muualta tulla, kuin rikkailta isovanhemmilta...? ;)
Tehdastyöläisellä voi olla yllätävän hyvä palkka. Me ei kyllä olla tehdas työläisiä, mutta maksetaan veroja niin, että saadaan kunnon palautukset. Sen lisäksi saamme molemmat tulospalkkausta väh. kerran vuodessa. Ensikuussa tulee taas 2kk:n palkka tavallisen lisäksi ja miehellä extraa myös ensikuussa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Villi viisikko:
Minä tätä asiaa mietin ja totesin itselleni ettei meillä kyllä ole varaa edes yhteen etelänlomaan, mutta me maksamme kesämökkiä jonka vuosi "hinnalla" (laina ja muut kustannukset) tekisimme ainakin yhden vaatimattoman koko perheen etelän loman (7 henkeä) ja ehkä vielä pienen reissun vain me vanhemmat.
Juuri näin se menee!
Ite jo tuolla aiemmin mainitsin esimerkkinä sen auton; meillä on vaan 1 vaikka asuinpaikan takia tarvittais 2, mutta kun se toinen auto maksaa 100 euroa viikossa, niin mieluummin kävelen välillä 6 km bussipysäkille ja matkustan kerran vuodessa.
Mä taas en ikipäivinä haluais kesämökkiä, en tykkää viettää lomaani työleirillä :saint: En oo laiska, mutinhoon ilkotöitä jakesämökki minkä pihaa ei hoideta ei kuulosta kovin vihtyisältä :whistle:
No joo, yrittäjien on helppo puhua...

:LOL: Me olemme kyllä ihan tavallinen duunari + kotiäiti-perhe, kera villin viisikon :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyssy:
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiuhka:
Siis mä en ees ymmärrä miks pitää alkaa selittelemään miksi on varaa reissata? miksi se jotain rassaa paljonko muut reissaa? Kyllä kateus on ihmeellistä..
Niin...eipä sitä tietenkään ole kiva kuulutella muille, miten appivanhemmat tmv maksavat matkat ja kustantavat varmaan vielä asumisen, ruuat ja ostoksetkin paikanpäällä...
Olisipa minullakin sellaiset appivanhemmat. Heti kyllä varaisin matkan!
Mäen ainakaan tunne ketään, joile appivanhemmat maksais matkat. No poika on joskus ollu isovanhempien mukana norjassa, eikä me maksettu sen matkasta mitään.
Ai niin, ja me ollaan kerran maksettu anopin matka!
 
Mun mies on yrittäjä, ja kyllä siinä perhe elämän kanssa on puolensa ja puolensa. Jos kerran tai kaksi vuodessa pääset epsanjaan, ne lomat on sitten siinä. 2 viikkoa vuodesta, sen lisäksi koko suomessa olon ajan hellu on naimisissa työnsä kanssa.

Joka ikiseen eläinlääkäriin ym "ylimääräiseen menoon" valtuutat naapurisi kattomaan lastesi perään-onneksi on loistava sosiaalinen verkko :D

MUTTA voihan sitä sillon tällöin sitten tilata itselleen vaikka netistä jotain. no joke joke joke :D :D
 
Niin, onhan se kamalaa että nyt kun takana monen vuoden opiskelut, ulkomaillakin kalliilla lainarahalla, kerään uurastuksen hedelmää ja vaativasta ja vastuullisesta työstäni saan oikeasti mukavan palkan. Ja jos jonkun matkat maksaa appivanhemmat niin kivahan se on, miksi ihmeessä ihmisten pitäisi istua rahasäkkien päällä ja tiukasti olla tuhlaamatta yhden ainuttakaan ylimääräistä senttiä? Keneltä se on pois jos joku omistaan antaan?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Niin, onhan se kamalaa että nyt kun takana monen vuoden opiskelut, ulkomaillakin kalliilla lainarahalla, kerään uurastuksen hedelmää ja vaativasta ja vastuullisesta työstäni saan oikeasti mukavan palkan. Ja jos jonkun matkat maksaa appivanhemmat niin kivahan se on, miksi ihmeessä ihmisten pitäisi istua rahasäkkien päällä ja tiukasti olla tuhlaamatta yhden ainuttakaan ylimääräistä senttiä? Keneltä se on pois jos joku omistaan antaan?
Minusta se on sillä tavalla moraalisesti väärin, että nyt yhteiskunnan päätösten vuoksi kaikki suomen omaisuus ja rahat on annettu suurelle ikäluokalle.
Ennen tuettiin lapsiperheitä, lapsilisäthän oli jo 100 vuotta sitten, mutta ei mistään eläkkeisät oltu kuultukaan. Ihmiset tekivät työtä jos olivat terveitä.

Nyt lapsiperheet lähes näkevät nälkää, jos omat vanhemmat eivät auta, ja se on väärin, että lapsiperheistä on tehty kerjäläisiä, kun vietiin verovähennykset pois.
Vain ne pärjäävät, jotka saavat isovanhemmilta apuja, kalliita pukuja ym.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Niin, onhan se kamalaa että nyt kun takana monen vuoden opiskelut, ulkomaillakin kalliilla lainarahalla, kerään uurastuksen hedelmää ja vaativasta ja vastuullisesta työstäni saan oikeasti mukavan palkan. Ja jos jonkun matkat maksaa appivanhemmat niin kivahan se on, miksi ihmeessä ihmisten pitäisi istua rahasäkkien päällä ja tiukasti olla tuhlaamatta yhden ainuttakaan ylimääräistä senttiä? Keneltä se on pois jos joku omistaan antaan?
Minusta se on sillä tavalla moraalisesti väärin, että nyt yhteiskunnan päätösten vuoksi kaikki suomen omaisuus ja rahat on annettu suurelle ikäluokalle.
Ennen tuettiin lapsiperheitä, lapsilisäthän oli jo 100 vuotta sitten, mutta ei mistään eläkkeisät oltu kuultukaan. Ihmiset tekivät työtä jos olivat terveitä.

Nyt lapsiperheet lähes näkevät nälkää, jos omat vanhemmat eivät auta, ja se on väärin, että lapsiperheistä on tehty kerjäläisiä, kun vietiin verovähennykset pois.
Vain ne pärjäävät, jotka saavat isovanhemmilta apuja, kalliita pukuja ym.
Kyllä me pärjätään ja ihan ilman isovanhempien tukea. Mutta olemme molemmat hoitaneet opiskelut loppuun ja olleet työelämässä ennen kuin perhettä alettiin perustamaan. Nykyään on joku ihmeen harhakuvitelma että on ihan oko tehdä lapsia jos siltä tuntuu, on se sitten taloudellisesti mahdollista tai ei. TOkihan elämää ei aina voi suunnitelma mutta musta on omaa typeryyttä jos ehdoin tahdoin alkaa tekemään lapsia tilanteessa jossa joutuu totaalisesti heittäytymään yhteiskunnan tuettavaksi.
 

Yhteistyössä