Kyllä on raharikkaita mammoja palsta tulvillaan!! 2 x vuoteensa etelässä koko perhe!

  • Viestiketjun aloittaja köyhä
  • Ensimmäinen viesti
Itse en tunne yhtään "pappa betalar" perhettä. Oishan se kiva, jos pappa maksais tän elämisen. Sais olla lasten kanssa aina kotona, eikä leveä elämä houkuttelis töihin. Pitemmän päälle aika tylsää vois kuitenkin olla, varsinkin sitten kun lapset kasvaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ainon äiti:
Itse en tunne yhtään "pappa betalar" perhettä. Oishan se kiva, jos pappa maksais tän elämisen. Sais olla lasten kanssa aina kotona, eikä leveä elämä houkuttelis töihin. Pitemmän päälle aika tylsää vois kuitenkin olla, varsinkin sitten kun lapset kasvaa.
Ei heidän tarvitse kaikkea maksaa, monille maksellaan tosi paljon lasten menoja ja niillä rahoilla jo käy etelänmatkan vuodessa, joita isovanhemmat laittavat lapsiin.
Ei kannata ymmärtää tahallaan väärin.
 
Enkä todellakaan väitä, että olisimme mitään rikkaita. Käyttäisin ehkä termiä hyvin toimeentuleva perhe. Ja tilanteet voi aina muuttua, inflaatiota odotellessa. :whistle: Nautitaan siis tästä hetkestä ja varaudutaan tulevaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se nyt vain on niin, että ihmiset eivät ole koskaan rehellisiä. Monesti joku sanoo toisessa ketjussa että ei saa mitään, ja toisesta ketjusta ilmenee sitten todellisuus, joka on aivan eri kuin antaa ymmärtää.
Suurin osa niistä (99%) jotka käyvät etelässä
1. yrittäjiä
2. mamma/pappa betalar ainakin lapsille kaiken, näin jää rahaa paljon ylimääräiseen, jos itse ostaisi lapsille haalarit ym. ei olisi rahaa matkusteluun ym. ylimääräiseen. Jos isovanhemmat eivät toisi tietokoneita, ne pitäisi ostaa itse. jos isovanhemmat eivät hoitaisi paljon, menisi itsellä enemän rahaa ruokaan jne.
3. duunariperhe, eli on voitu ostaa asunto jo reilu parikymppisenä ja halvan rahan aikaan.

Korkeakoulutetuista suurin osa on köyhiä, ja maksavat asuntojaan kasvukeskuksissa vielä eläkkeellä. Paitsi, jos kuuluvat siihen ryhmään, jolle mamma/pappa antaa ennakkoperintöä.

Jännä miten meillä on lähipiiristä ihan erilaisia kokemuksia. =)
No tuota, asutko sinä suomessa? Kyllä korkeakoulutetut menestyvät muualla, mutta suomessa heitä on liikaa.

En asu vaan naapurimaassa. Enkä nyt varsinaisesti tarkoita mitään korkeakoulutettuja, vaan ihmisiä jotka siinä 25v paikkeilla valmistuvat ammattiinsa, tekevät jokusen vuoden töitä, hankkivat ehkä asunnot, autot ym ja lapset siihen perään kolmekymppisinä, vähän allekin. Ja kyllä tällaisia tuttavaperheitä löytyy Suomestakin.

Tottakai elämä on valintoja, kuinka paljon haluaa laittaa rahaa asuntoon, autoon, ruokaan ja talousmenoihin, muihin huvituksiin ja hyödykkeisiin, matksuteluun jne. Itse tienaten on vaikea saada kaikkea, mutta jostain tinkimällä tuntuu rahaa kuitenkin riittävän sitten johonkin toiseen asiaan.

Muutaman tällaisen "pappa betalar"-tyypin/perheen tunnen, mutta aika vähemmistöä ovat.
Ruotsissahan tuetaan lapsiperheitä aivan eri tavalla kuin suomessa. oN ilmaisuuksia, päivähoitomaksut taatusti pienemmät ja ensiasunnon hankkimisessa tuetaan. on joku systeemi, että valtio kustantaa jos haluaa muuttaa tietyntyyppiseen asuntoon.

Suomessa ei tueta mitenkään, lapsilisät pienemmät kuin ruotsissa, ei verovähennyksiä, päivähoitomaksuja ollaan taas normaalipalkansaajilta nostamassa jne.
 
näin meillä
En jaksanut lukea kuin etusivun ja sen perusteella ap on kateellinen dorka. Niin siis köyhätkö vain tosielämästä tietää.... idiootti. Mekin reissataan joka vuosi ulkomailla lasten kans ja ihan duunareita ollaan. Veronpalautuksista maksetaan ja tilataan matka ja lomarahat otetaan matkalle mukaan.
 
Ei oo meilläkään varaa matkoihin, ei oo ollu eikä tuu oleen. Mutta ei se multa oo pois jos muilla on. Toki olen monesti kade jos lähipiiristä kerrotaan et mennään kanarialle, ens kuussa thaimaaseen jne... :snotty: mutta olen valinnut olla kotiäiti ja meillä ei oo ylimääräsiin varaa niin sitten ei oo. Pääasia et saadaan katto pään päälle, vaatteet, ruokaa ja ihme kyllä jopa huvituksia ja herkkujakin :D :flower:
Jos muilla on varaa matkailla niin kiva niille :) sittempä matkaavat.
 
noitanirppanokka
Tiedän et moni säästää reissua varten tai höylää visalla ja maksaa jälkeenpäin..mitään ei oikeesti saa jos ei välillä repäse..tosin mä en ole vielä päässy ulkomaille asti,kierrellään nyt ensin suomeakin..jotkut haluaa nauttia elämästä eritavoin,täytyy päteä,saada mainostaa..aika tylsääää sekin elämäntyyli valittaa aina et mihin kaikkeen rahat menee ja ikänä ei oo muka sit mitään..
 
just juu
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Ei oo meilläkään varaa matkoihin, ei oo ollu eikä tuu oleen. Mutta ei se multa oo pois jos muilla on. Toki olen monesti kade jos lähipiiristä kerrotaan et mennään kanarialle, ens kuussa thaimaaseen jne... :snotty: mutta olen valinnut olla kotiäiti ja meillä ei oo ylimääräsiin varaa niin sitten ei oo. Pääasia et saadaan katto pään päälle, vaatteet, ruokaa ja ihme kyllä jopa huvituksia ja herkkujakin :D :flower:
Jos muilla on varaa matkailla niin kiva niille :) sittempä matkaavat.
Niinniin, mutta pointti onkin siinä, että täällä juuri ne kotiäidit reissaavat komiasti 2 x vuodessa pesueineen lomalle etelään ja maksavat matkat ja kuluttamisen ja elämisen siellä kmomiasti...Ei ne kotiäidin tulot niin pienet taida ollakaan...Toisilla ;).
 
Marja
Mitä väärää siinä on jos isovanhemmat haluaa maksaa ja auttaa taloudellisesti jos heillä on kerta siihen varaa? Voi olla, että olen tyhmä kun en moista ymmärrä! Itse aiankin ajattelisin, että jos olisin isovanhempi ja näin vanhempanakin, et jos mulla on ns. ylimääräistä rahaa niin kyllä ne rahat lapsiini ja lastenlapsiini laittaisin. Mihinkäs muualle ihminen voi paremmin rahansa sijoittaa, kuin omaan perheeseensä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja just juu:
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Ei oo meilläkään varaa matkoihin, ei oo ollu eikä tuu oleen. Mutta ei se multa oo pois jos muilla on. Toki olen monesti kade jos lähipiiristä kerrotaan et mennään kanarialle, ens kuussa thaimaaseen jne... :snotty: mutta olen valinnut olla kotiäiti ja meillä ei oo ylimääräsiin varaa niin sitten ei oo. Pääasia et saadaan katto pään päälle, vaatteet, ruokaa ja ihme kyllä jopa huvituksia ja herkkujakin :D :flower:
Jos muilla on varaa matkailla niin kiva niille :) sittempä matkaavat.
Niinniin, mutta pointti onkin siinä, että täällä juuri ne kotiäidit reissaavat komiasti 2 x vuodessa pesueineen lomalle etelään ja maksavat matkat ja kuluttamisen ja elämisen siellä kmomiasti...Ei ne kotiäidin tulot niin pienet taida ollakaan...Toisilla ;).
Jep, ei kaikilla olekaan, sillä joidenkin miesten palkat on hyviä, mutta eipä se meiltä muilta ole pois. Kade voi olla, myönnän, mäkin olen, mutta ei kai niille tarvi vihainen olla joiden mies sattuu saamaan hyvää palkkaa? :wave:

 
minäkin
Alkuperäinen kirjoittaja Marja:
Mitä väärää siinä on jos isovanhemmat haluaa maksaa ja auttaa taloudellisesti jos heillä on kerta siihen varaa? Voi olla, että olen tyhmä kun en moista ymmärrä! Itse aiankin ajattelisin, että jos olisin isovanhempi ja näin vanhempanakin, et jos mulla on ns. ylimääräistä rahaa niin kyllä ne rahat lapsiini ja lastenlapsiini laittaisin. Mihinkäs muualle ihminen voi paremmin rahansa sijoittaa, kuin omaan perheeseensä?
Ei mitään. Mutta MIKSEI sitä voida myöntää? :LOL:
Tyhmempikin takjuaa, ettei kotiäideillä ole varaa kustantaa pesuettaan ulkomaanlomille montaa kertaa vuodesta. JOSTAINHAN ne rahat tulee. Yleensä sieltä isovanhempien lompsasta ;).
 
Alkuperäinen kirjoittaja noitanirppanokka:
Tiedän et moni säästää reissua varten tai höylää visalla ja maksaa jälkeenpäin..mitään ei oikeesti saa jos ei välillä repäse..tosin mä en ole vielä päässy ulkomaille asti,kierrellään nyt ensin suomeakin..jotkut haluaa nauttia elämästä eritavoin,täytyy päteä,saada mainostaa..aika tylsääää sekin elämäntyyli valittaa aina et mihin kaikkeen rahat menee ja ikänä ei oo muka sit mitään..
Eikä se Suomessa matkustaminenkaan ilmaista ole. Lapsena kävin muutaman kerran ulkomailla. Yleensä kuitenkin kesälomamatkat tehtiin Lappiin ja mökkeiltiin yms. Sitten käytiin ehkä jossain huvipuistossa. Ne on tosi mukavia muistoja lapsuudesta. Ulkomailla vanhemmat olivat ehkä hieman ressaantuneita ja aina piti käsipuolessa roikkua. Hyvät muistot jääny. :LOL:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Jep, ei kaikilla olekaan, sillä joidenkin miesten palkat on hyviä, mutta eipä se meiltä muilta ole pois. Kade voi olla, myönnän, mäkin olen, mutta ei kai niille tarvi vihainen olla joiden mies sattuu saamaan hyvää palkkaa? :wave:
Suututtaa kyllä...Lähinnä varmaan siksi, kun itse elelee kädestä suuhun SILTIKIN, vaikka molemmat ovat ansiotöissä :(. Toiset rullaa viimevuoden autolla, käyvät espanjanlomilla ja hoitavat kotona lapsiaan. Tasan ei käy onnen lahjat.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja Marja:
Mitä väärää siinä on jos isovanhemmat haluaa maksaa ja auttaa taloudellisesti jos heillä on kerta siihen varaa? Voi olla, että olen tyhmä kun en moista ymmärrä! Itse aiankin ajattelisin, että jos olisin isovanhempi ja näin vanhempanakin, et jos mulla on ns. ylimääräistä rahaa niin kyllä ne rahat lapsiini ja lastenlapsiini laittaisin. Mihinkäs muualle ihminen voi paremmin rahansa sijoittaa, kuin omaan perheeseensä?
Ei mitään. Mutta MIKSEI sitä voida myöntää? :LOL:
Tyhmempikin takjuaa, ettei kotiäideillä ole varaa kustantaa pesuettaan ulkomaanlomille montaa kertaa vuodesta. JOSTAINHAN ne rahat tulee. Yleensä sieltä isovanhempien lompsasta ;).
Peesi! Miksi kukaan ei sitä myönnä, vaikka kaikki tajuavat!
 
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Pääasia et saadaan katto pään päälle, vaatteet, ruokaa ja ihme kyllä jopa huvituksia ja herkkujakin :D :flower:
Ei kannata kadehtia. "Ylimääräiset pois" tarkoittaa monille eri asioita. Mä oon monesti jättänyt nuo "huvitukset ja herkut" kokonaan pois saadakseni haluamani matkan.

Toki joillakin voi olla varaa ostaa mitä huvittaa JA matkustaa, mutta monelle reissut on työn takana, ja kaikesta muusta luovutaan! Niin tai näin, yhtään matkoihin upottamaani euroa en ole koskaan katunut, ja niiden muistot on tallessa vielä silloinkin, kun herkut on syöty ja tavarat rikkoutuneet.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja Marja:
Mitä väärää siinä on jos isovanhemmat haluaa maksaa ja auttaa taloudellisesti jos heillä on kerta siihen varaa? Voi olla, että olen tyhmä kun en moista ymmärrä! Itse aiankin ajattelisin, että jos olisin isovanhempi ja näin vanhempanakin, et jos mulla on ns. ylimääräistä rahaa niin kyllä ne rahat lapsiini ja lastenlapsiini laittaisin. Mihinkäs muualle ihminen voi paremmin rahansa sijoittaa, kuin omaan perheeseensä?
Ei mitään. Mutta MIKSEI sitä voida myöntää? :LOL:
Tyhmempikin takjuaa, ettei kotiäideillä ole varaa kustantaa pesuettaan ulkomaanlomille montaa kertaa vuodesta. JOSTAINHAN ne rahat tulee. Yleensä sieltä isovanhempien lompsasta ;).
Yhden normipalkansaajan ei ole mahdollista maksaa matkoja. (ok, jos on yksi lapsi) mutta muuten joko yrittäjäperhe tai isovanhempien kukkaro.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Schmetterling82:
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Pääasia et saadaan katto pään päälle, vaatteet, ruokaa ja ihme kyllä jopa huvituksia ja herkkujakin :D :flower:
Ei kannata kadehtia. "Ylimääräiset pois" tarkoittaa monille eri asioita. Mä oon monesti jättänyt nuo "huvitukset ja herkut" kokonaan pois saadakseni haluamani matkan.

Toki joillakin voi olla varaa ostaa mitä huvittaa JA matkustaa, mutta monelle reissut on työn takana, ja kaikesta muusta luovutaan! Niin tai näin, yhtään matkoihin upottamaani euroa en ole koskaan katunut, ja niiden muistot on tallessa vielä silloinkin, kun herkut on syöty ja tavarat rikkoutuneet.
No, vaikka herkkuihin paljon meneekin, esim. joku 4 henkisen perheen ulkomaanloma on niin kallis, että ei sitä karkkipusseista luopumalla makseta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja Marja:
Mitä väärää siinä on jos isovanhemmat haluaa maksaa ja auttaa taloudellisesti jos heillä on kerta siihen varaa? Voi olla, että olen tyhmä kun en moista ymmärrä! Itse aiankin ajattelisin, että jos olisin isovanhempi ja näin vanhempanakin, et jos mulla on ns. ylimääräistä rahaa niin kyllä ne rahat lapsiini ja lastenlapsiini laittaisin. Mihinkäs muualle ihminen voi paremmin rahansa sijoittaa, kuin omaan perheeseensä?
Ei mitään. Mutta MIKSEI sitä voida myöntää? :LOL:
Tyhmempikin takjuaa, ettei kotiäideillä ole varaa kustantaa pesuettaan ulkomaanlomille montaa kertaa vuodesta. JOSTAINHAN ne rahat tulee. Yleensä sieltä isovanhempien lompsasta ;).
Yhden normipalkansaajan ei ole mahdollista maksaa matkoja. (ok, jos on yksi lapsi) mutta muuten joko yrittäjäperhe tai isovanhempien kukkaro.
tai perhe, jossa asuminen jo ilmaista, duunariperhe ostanut asunnon kun olivat halpoja.
 
mää
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja Marja:
Mitä väärää siinä on jos isovanhemmat haluaa maksaa ja auttaa taloudellisesti jos heillä on kerta siihen varaa? Voi olla, että olen tyhmä kun en moista ymmärrä! Itse aiankin ajattelisin, että jos olisin isovanhempi ja näin vanhempanakin, et jos mulla on ns. ylimääräistä rahaa niin kyllä ne rahat lapsiini ja lastenlapsiini laittaisin. Mihinkäs muualle ihminen voi paremmin rahansa sijoittaa, kuin omaan perheeseensä?
Ei mitään. Mutta MIKSEI sitä voida myöntää? :LOL:
Tyhmempikin takjuaa, ettei kotiäideillä ole varaa kustantaa pesuettaan ulkomaanlomille montaa kertaa vuodesta. JOSTAINHAN ne rahat tulee. Yleensä sieltä isovanhempien lompsasta ;).
Yhden normipalkansaajan ei ole mahdollista maksaa matkoja. (ok, jos on yksi lapsi) mutta muuten joko yrittäjäperhe tai isovanhempien kukkaro.
Tai hyvätuloinen palkansaaja!

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja Marja:
Mitä väärää siinä on jos isovanhemmat haluaa maksaa ja auttaa taloudellisesti jos heillä on kerta siihen varaa? Voi olla, että olen tyhmä kun en moista ymmärrä! Itse aiankin ajattelisin, että jos olisin isovanhempi ja näin vanhempanakin, et jos mulla on ns. ylimääräistä rahaa niin kyllä ne rahat lapsiini ja lastenlapsiini laittaisin. Mihinkäs muualle ihminen voi paremmin rahansa sijoittaa, kuin omaan perheeseensä?
Ei mitään. Mutta MIKSEI sitä voida myöntää? :LOL:
Tyhmempikin takjuaa, ettei kotiäideillä ole varaa kustantaa pesuettaan ulkomaanlomille montaa kertaa vuodesta. JOSTAINHAN ne rahat tulee. Yleensä sieltä isovanhempien lompsasta ;).
Yhden normipalkansaajan ei ole mahdollista maksaa matkoja. (ok, jos on yksi lapsi) mutta muuten joko yrittäjäperhe tai isovanhempien kukkaro.
tai perhe, jossa asuminen jo ilmaista, duunariperhe ostanut asunnon kun olivat halpoja.

:LOL: :LOL: Ei oikeasti voi olla noin mustavalkoista :D
 
Marja
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja Marja:
Mitä väärää siinä on jos isovanhemmat haluaa maksaa ja auttaa taloudellisesti jos heillä on kerta siihen varaa? Voi olla, että olen tyhmä kun en moista ymmärrä! Itse aiankin ajattelisin, että jos olisin isovanhempi ja näin vanhempanakin, et jos mulla on ns. ylimääräistä rahaa niin kyllä ne rahat lapsiini ja lastenlapsiini laittaisin. Mihinkäs muualle ihminen voi paremmin rahansa sijoittaa, kuin omaan perheeseensä?
Ei mitään. Mutta MIKSEI sitä voida myöntää? :LOL:
Tyhmempikin takjuaa, ettei kotiäideillä ole varaa kustantaa pesuettaan ulkomaanlomille montaa kertaa vuodesta. JOSTAINHAN ne rahat tulee. Yleensä sieltä isovanhempien lompsasta ;).
Peesi! Miksi kukaan ei sitä myönnä, vaikka kaikki tajuavat!
Miksi se pitäisi myöntää tai olla myöntämättä? Mitä ihmettä se kenellekkään kuuluu kuka ne lentoliput maksaa, hei haloo!! Te katkerat hankkikaa itseitsellenne rikas mies ja rikkaat appivanhemmat niin ei tartte täällä kyttäillä ja arvuutella kenenkään tuloja ja menoja. Vaan voitte ottaa aurinkoa perheen kanssa jossain etelässä!
 

Yhteistyössä