Kyllä on raharikkaita mammoja palsta tulvillaan!! 2 x vuoteensa etelässä koko perhe!

  • Viestiketjun aloittaja köyhä
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mä nyt jankutan samasta asiasta, mutta NIIN ärsyttää kun täällä sanotaan ettei pienistä tuloista ole mahdollista matkustaa. Miten me pystyttiin säästämään n.7000? joka vuosi kolmena perättäisenä vuotena, vaikka olin äippälomalla ja kotihoidontuellakin tuosta ajasta miltei puolet??? Mies painoi lokaritehtaalla duunia paskalla palkalla, mahtoikohan palkka olla enempää kuin 1500? käteen kuussa...tuskin sitäkään. Tuolla seittämällä tonnilla olis varmasti tehnyt ne 2 ulkomaanmatkaa vuodessa jos olis halunnut....

Siis miten niin ei ole mahdollista :headwall: :headwall: ????
Onko asuntonne velaton tai pieni vuokra? Onko teillä autoa? Sehän on niin, että jokainen ihan itse päättää mihin ne rahansa lykkää. Mä panostan mieluummin kotiin ja ruokaan, eikä täältä metsän keskeltä mihinkään pääsis ilman autoa. Jokainen siis tehkööt niin kuin huvittaa...
Me maksettiin silloin vuokraa n.400?/kk ja oli (on edelleen) yks auto.

Ja tuota mä just ajan takaa mitä säkin kirjoitit, eli jokainen ihan itse päättää mihin rahansa lykkää. Myös ne jotka ulkomaille säännöllisesti matkustavat. Me tosiaan säästettiin omaa asuntoa varten, mutta olen aivan varma että jos me nyt haluttais matkustella niin takuulla saataisiin siihen rahat kasaan. Ja edelleen ollaan siis ihan tavallisesti toimeen tulevia, työssäkäyviä ihmisiä.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Ainon äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mä nyt jankutan samasta asiasta, mutta NIIN ärsyttää kun täällä sanotaan ettei pienistä tuloista ole mahdollista matkustaa. Miten me pystyttiin säästämään n.7000? joka vuosi kolmena perättäisenä vuotena, vaikka olin äippälomalla ja kotihoidontuellakin tuosta ajasta miltei puolet??? Mies painoi lokaritehtaalla duunia paskalla palkalla, mahtoikohan palkka olla enempää kuin 1500? käteen kuussa...tuskin sitäkään. Tuolla seittämällä tonnilla olis varmasti tehnyt ne 2 ulkomaanmatkaa vuodessa jos olis halunnut....

Siis miten niin ei ole mahdollista :headwall: :headwall: ????
Olette kyllä hyvin saaneet säästettyä (lähes miehesi puolen vuoden palkat vuotta kohden)! Hattua täytyy nostaa! Sun tuloja en tietenkään tiedä, eikä tarvitsekkaan tietää. Pitäisköhän alkaa pitämään jotain tulot/menot kirjaa, jotta sais nykyistä enemmän rahaa säästöön. Taidetaan tykätä liikaa makiasta elämästä. =)
Kiitoksia =) . Mä olin tosiaan äitiyslomalla ja hoitovapaalla reilun vuoden ja muuten palkka oli tosi surkea, alle 1000? kuussa käteen.

Ihan rehellisesti sanottuna en varmaan itsekään enää samaan pystyisi ja välillä oli kyllä todella todella tiukkaa. Mutta kun me haluttiin säästää niin säästettiin. Mutta kyllä on pakko myöntää että oli se välillä aika extremeä... =)
 
Sirkkeli
En jaksa lukea koko ketjua, mutta ihmiset vaan elää niin eri tavalla arkea, että toisilla jää rahaa pienemmistä tuloista matkustella kuin naapureilla. Meillä ei ole nyt matkustella, koskapa mulla ei ole juuri hinkua ulkomaille niinkuin tyttärellä. Jos kovasti matkoille haluaisin, niin muuttaisin elintapojamme(en tuhlaisi), niin taatusti myökin päästäisiin matkoille.
 
jenni
Alkuperäinen kirjoittaja no voi hyvä ihme:
Onko täällä kaikki jotain 2 aik.+1/2 lasta perusperheitä, jotka asuu Helsingissä?
No niin perusperhe Helsingistä: isä töissä, äiti kotona reilun vuoden ikäisen kanssa ja toinen lapsi koulussa.

Matkustetaan joka vuosi 2-3 vkon lomalle Thaimaaseen ja sitten viikon matka jonnekkin etelän kohteeseen. Siihen päälle vielä lapsen harrastuksen myötä tulevat matkat ja kerta tai kaksi Ruotsiin risteillen.
Perheestä löytyy kaksi autoa.
Lapsen harrastuskulut ovat noin 120 euroa kuukaudessa.

Ruokakauppaan menee rahaa noin 800 euroa kuukaudessa.

Iältämme ollaan kolmekymppisiä ja kummankaan vanhemmat eivät maksa elämäämme. Lasten tileille voivat laittaa silloin tällöin rahaa, mutta niihin rahoihin me emme koske.

Niin ja mies on ihan tavallinen duunari.

 
Alkuperäinen kirjoittaja no voi hyvä ihme:
Onko täällä kaikki jotain 2 aik.+1/2 lasta perusperheitä, jotka asuu Helsingissä?
Verrataan halvimpia hintoja, mutta totuus on, että kun 5 tai 6 henkinen perhe lähtee täältä perukasta etelään
Tulipa tässä vielä mieleeni, että jos tosiaan olette noin perukasta kuin kerrot, niin pelkästään siellä asumisella saa säästettyä kivan matkakassan verrattuna Helsingissä asumiseen, vaikka täältä pääsisikin suoraan kentälle. Eli sillä rahalla pääset kyllä pääkaupunkiin, mikä on meidän vuokrien erotus.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tunnen yhdenkin perheen, jossa on kolme alle 8 vuotiasta lasta. Äiti on mädäntynyt kotona koko tuon 8 vuotta ja ukko on joku tehdastyöläinen...Komialla, viime vuoden autolla ajellaan ja etelässä matkustellaan monta kertaa vuodessa. MILLÄÄN yhtälöllä tuota ei saa täyteen. Taitaa mummon ja pappan kukkaron hyörit olla kovilla, kun joutuvat perheelle matkoja makselemaan :(.
Kotiäii ei saa juuri mitään käteen ja miehen palkoilla jos maksaa vuokraa, sähköä ym juoksevia kuluja. lapsilisät menee kersojen vaatetukseen. MISTÄ muualta se raha monen viikon ulkomaanmatkoihin voi muualta tulla, kuin rikkailta isovanhemmilta...? ;)
No se auto on varmaan vielä pankin, vaikka perusduunareillahan on paremmat palkat kuin monella korkeastikoulutetulla.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Ainon äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mä nyt jankutan samasta asiasta, mutta NIIN ärsyttää kun täällä sanotaan ettei pienistä tuloista ole mahdollista matkustaa. Miten me pystyttiin säästämään n.7000? joka vuosi kolmena perättäisenä vuotena, vaikka olin äippälomalla ja kotihoidontuellakin tuosta ajasta miltei puolet??? Mies painoi lokaritehtaalla duunia paskalla palkalla, mahtoikohan palkka olla enempää kuin 1500? käteen kuussa...tuskin sitäkään. Tuolla seittämällä tonnilla olis varmasti tehnyt ne 2 ulkomaanmatkaa vuodessa jos olis halunnut....

Siis miten niin ei ole mahdollista :headwall: :headwall: ????
Olette kyllä hyvin saaneet säästettyä (lähes miehesi puolen vuoden palkat vuotta kohden)! Hattua täytyy nostaa! Sun tuloja en tietenkään tiedä, eikä tarvitsekkaan tietää. Pitäisköhän alkaa pitämään jotain tulot/menot kirjaa, jotta sais nykyistä enemmän rahaa säästöön. Taidetaan tykätä liikaa makiasta elämästä. =)
Kiitoksia =) . Mä olin tosiaan äitiyslomalla ja hoitovapaalla reilun vuoden ja muuten palkka oli tosi surkea, alle 1000? kuussa käteen.

Ihan rehellisesti sanottuna en varmaan itsekään enää samaan pystyisi ja välillä oli kyllä todella todella tiukkaa. Mutta kun me haluttiin säästää niin säästettiin. Mutta kyllä on pakko myöntää että oli se välillä aika extremeä... =)
Tungenpa tähän ja sanon, että tuohan onnistuisi meillä aivan keposasti, jos olisi samanlaiset tulot kuin teillä on olleet. :)
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja jenni:
Alkuperäinen kirjoittaja no voi hyvä ihme:
Onko täällä kaikki jotain 2 aik.+1/2 lasta perusperheitä, jotka asuu Helsingissä?
No niin perusperhe Helsingistä: isä töissä, äiti kotona reilun vuoden ikäisen kanssa ja toinen lapsi koulussa.

Matkustetaan joka vuosi 2-3 vkon lomalle Thaimaaseen ja sitten viikon matka jonnekkin etelän kohteeseen. Siihen päälle vielä lapsen harrastuksen myötä tulevat matkat ja kerta tai kaksi Ruotsiin risteillen.
Perheestä löytyy kaksi autoa.
Lapsen harrastuskulut ovat noin 120 euroa kuukaudessa.

Ruokakauppaan menee rahaa noin 800 euroa kuukaudessa.

Iältämme ollaan kolmekymppisiä ja kummankaan vanhemmat eivät maksa elämäämme. Lasten tileille voivat laittaa silloin tällöin rahaa, mutta niihin rahoihin me emme koske.

Niin ja mies on ihan tavallinen duunari.
Mun ihan pikkasen käy sääliksi sua. Säälittäis varmaan vielä enemmän jos ei tuo sun naurettava asentees ärsyttäis niin paljon. Mitä se on sulta pois jos ihmiset matkustelee tai mökkeilee tai tekee jotain muuta?? Sulla olis varmasti samat mahdollisuudet, senkun vaan säästät.

Mä en matkustele kun tykkään käyttää rahaa muuhun. Olis kyllä tosi kiva lähteä reissuunkin, mutta en vaan saa itseä nyt niskasta kiinni että alkaisin säästämään. Eipä se kuitenkaan harmita vaikka tuttavapariskunta oli viime vuonnakin varmaan lähemmäs 5 kertaa ulkomailla.

Keskity omaan hyvinvointiisi ja onnellisuuden tavoitteluusi. Kun päästät tuon katkeruuden irti itsestäsi niin huomaat että elämä voi oikeesti olla kivaa

:hug:
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Ainon äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mä nyt jankutan samasta asiasta, mutta NIIN ärsyttää kun täällä sanotaan ettei pienistä tuloista ole mahdollista matkustaa. Miten me pystyttiin säästämään n.7000? joka vuosi kolmena perättäisenä vuotena, vaikka olin äippälomalla ja kotihoidontuellakin tuosta ajasta miltei puolet??? Mies painoi lokaritehtaalla duunia paskalla palkalla, mahtoikohan palkka olla enempää kuin 1500? käteen kuussa...tuskin sitäkään. Tuolla seittämällä tonnilla olis varmasti tehnyt ne 2 ulkomaanmatkaa vuodessa jos olis halunnut....

Siis miten niin ei ole mahdollista :headwall: :headwall: ????
Olette kyllä hyvin saaneet säästettyä (lähes miehesi puolen vuoden palkat vuotta kohden)! Hattua täytyy nostaa! Sun tuloja en tietenkään tiedä, eikä tarvitsekkaan tietää. Pitäisköhän alkaa pitämään jotain tulot/menot kirjaa, jotta sais nykyistä enemmän rahaa säästöön. Taidetaan tykätä liikaa makiasta elämästä. =)
Kiitoksia =) . Mä olin tosiaan äitiyslomalla ja hoitovapaalla reilun vuoden ja muuten palkka oli tosi surkea, alle 1000? kuussa käteen.

Ihan rehellisesti sanottuna en varmaan itsekään enää samaan pystyisi ja välillä oli kyllä todella todella tiukkaa. Mutta kun me haluttiin säästää niin säästettiin. Mutta kyllä on pakko myöntää että oli se välillä aika extremeä... =)
Tungenpa tähän ja sanon, että tuohan onnistuisi meillä aivan keposasti, jos olisi samanlaiset tulot kuin teillä on olleet. :)
Selvä pyy =) . Meille (etenkin mulle) nuo 3 vuotta oli helvetin hankalia, mutta palkittiin kyllä.
 
jenni
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni:
Alkuperäinen kirjoittaja no voi hyvä ihme:
Onko täällä kaikki jotain 2 aik.+1/2 lasta perusperheitä, jotka asuu Helsingissä?
No niin perusperhe Helsingistä: isä töissä, äiti kotona reilun vuoden ikäisen kanssa ja toinen lapsi koulussa.

Matkustetaan joka vuosi 2-3 vkon lomalle Thaimaaseen ja sitten viikon matka jonnekkin etelän kohteeseen. Siihen päälle vielä lapsen harrastuksen myötä tulevat matkat ja kerta tai kaksi Ruotsiin risteillen.
Perheestä löytyy kaksi autoa.
Lapsen harrastuskulut ovat noin 120 euroa kuukaudessa.

Ruokakauppaan menee rahaa noin 800 euroa kuukaudessa.

Iältämme ollaan kolmekymppisiä ja kummankaan vanhemmat eivät maksa elämäämme. Lasten tileille voivat laittaa silloin tällöin rahaa, mutta niihin rahoihin me emme koske.

Niin ja mies on ihan tavallinen duunari.
Mun ihan pikkasen käy sääliksi sua. Säälittäis varmaan vielä enemmän jos ei tuo sun naurettava asentees ärsyttäis niin paljon. Mitä se on sulta pois jos ihmiset matkustelee tai mökkeilee tai tekee jotain muuta?? Sulla olis varmasti samat mahdollisuudet, senkun vaan säästät.

Mä en matkustele kun tykkään käyttää rahaa muuhun. Olis kyllä tosi kiva lähteä reissuunkin, mutta en vaan saa itseä nyt niskasta kiinni että alkaisin säästämään. Eipä se kuitenkaan harmita vaikka tuttavapariskunta oli viime vuonnakin varmaan lähemmäs 5 kertaa ulkomailla.

Keskity omaan hyvinvointiisi ja onnellisuuden tavoitteluusi. Kun päästät tuon katkeruuden irti itsestäsi niin huomaat että elämä voi oikeesti olla kivaa

:hug:
Sori, mutta nyt meni ohi että missä kohden oon katkera... Tarkoitus oli tuoda esille vaan että ihan perusperhe voi matkustaa ja tehdä muutakin. Siis sitä me just tehdäänkin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Miksi muuten ne appivanhemmat ei sas nyt antaa niitä rahojaan ja maksella vaikka lapsilleen matkoja? Miksi ne pitää sit joskus antaa perintöverona valtiolle? Sekö niitä lapsiperheien tukia sit nostais, että perintoveroja tulis enempi???
Etkö osaa lukea vai ymmärrä lukemaasi?
Saavat antaa, mutta se on epäoikeudenmukaista, että lapsiperheiltä on viety verovähennykset, ja kaikki mikä menee lapsiin, on vanhempien omasta kulutuksesta pois.
suomessa on surkeat palkat, isot verot, asuminen ja ruoka kallista.

On väärin, että jos isovanhemmat eivät auta, suurin osa lapsiperheistä lähes näkisi nälkää.
ne vain pärjäävät, jotka saavat rahaa isovanhemmilta. On väärin, että lapsiperheistä on tehty kerjäläisiä.


Pitäisi palauttaa samat etuudet kuin omilla vanhemmillamme oli: veroja ei maksettu paljon mitään, kun lapsista sai valtaisat vähennykset veroihin. Inflaatio söi lainan 5 vuodessa. Kyllä meidänkin perhe matkustelisi, jos verotus ei veisi kaikkea.
Minä ihmettelen tuota tummentamaani kohtaa. Minun ystäväpiirissäni ei ole yhtä ainutta perhettä, jota isovanhemmat auttaisivat. Joko pärjätään ihan hyvin omillaan. Tai sitten ne isovanhemmatkin ovat niin pienituloisia, ettei heidän rahoistaan mitään apuja anneta.

Ulkomaan matkoihin mekin olemme käyttäneet omia rahojamme, usein emme mekään matkustele, tähän asti n. joka toinen tai kolmas vuosi. Joka vuosi sentään parin risteilyn verran. Ja ihan säästämällä rahat ovat kertyneet.

Ja Suomessa on tekemäsi listan lisäksi myös paljon hyvää, esim. pitkät äitiyslomat ja kotihoidontukisysteemi. Toki minäkin mielelläni ottaisin verovähennyksen mielelläni takaisin. Mutta näinkin pärjäämme.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja jenni:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni:
Alkuperäinen kirjoittaja no voi hyvä ihme:
Onko täällä kaikki jotain 2 aik.+1/2 lasta perusperheitä, jotka asuu Helsingissä?
No niin perusperhe Helsingistä: isä töissä, äiti kotona reilun vuoden ikäisen kanssa ja toinen lapsi koulussa.

Matkustetaan joka vuosi 2-3 vkon lomalle Thaimaaseen ja sitten viikon matka jonnekkin etelän kohteeseen. Siihen päälle vielä lapsen harrastuksen myötä tulevat matkat ja kerta tai kaksi Ruotsiin risteillen.
Perheestä löytyy kaksi autoa.
Lapsen harrastuskulut ovat noin 120 euroa kuukaudessa.

Ruokakauppaan menee rahaa noin 800 euroa kuukaudessa.

Iältämme ollaan kolmekymppisiä ja kummankaan vanhemmat eivät maksa elämäämme. Lasten tileille voivat laittaa silloin tällöin rahaa, mutta niihin rahoihin me emme koske.

Niin ja mies on ihan tavallinen duunari.
Mun ihan pikkasen käy sääliksi sua. Säälittäis varmaan vielä enemmän jos ei tuo sun naurettava asentees ärsyttäis niin paljon. Mitä se on sulta pois jos ihmiset matkustelee tai mökkeilee tai tekee jotain muuta?? Sulla olis varmasti samat mahdollisuudet, senkun vaan säästät.

Mä en matkustele kun tykkään käyttää rahaa muuhun. Olis kyllä tosi kiva lähteä reissuunkin, mutta en vaan saa itseä nyt niskasta kiinni että alkaisin säästämään. Eipä se kuitenkaan harmita vaikka tuttavapariskunta oli viime vuonnakin varmaan lähemmäs 5 kertaa ulkomailla.

Keskity omaan hyvinvointiisi ja onnellisuuden tavoitteluusi. Kun päästät tuon katkeruuden irti itsestäsi niin huomaat että elämä voi oikeesti olla kivaa

:hug:
Sori, mutta nyt meni ohi että missä kohden oon katkera... Tarkoitus oli tuoda esille vaan että ihan perusperhe voi matkustaa ja tehdä muutakin. Siis sitä me just tehdäänkin...
Auts! Mä muistin että täällä jenni heitteli kyynisiä kommentteja ja väitti ei voi reissata ilman velkaa tai isovanhempien apua. Siks otin tuon sun viestisi silkkana kyynisyytenä tyyliin että rahaa vaan riittää ja riittää vaikka ei oo ees kaksisia tuloja. Anteeks, käsitin väärin
:ashamed:
 
jenni
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni:
Alkuperäinen kirjoittaja no voi hyvä ihme:
Onko täällä kaikki jotain 2 aik.+1/2 lasta perusperheitä, jotka asuu Helsingissä?
No niin perusperhe Helsingistä: isä töissä, äiti kotona reilun vuoden ikäisen kanssa ja toinen lapsi koulussa.

Matkustetaan joka vuosi 2-3 vkon lomalle Thaimaaseen ja sitten viikon matka jonnekkin etelän kohteeseen. Siihen päälle vielä lapsen harrastuksen myötä tulevat matkat ja kerta tai kaksi Ruotsiin risteillen.
Perheestä löytyy kaksi autoa.
Lapsen harrastuskulut ovat noin 120 euroa kuukaudessa.

Ruokakauppaan menee rahaa noin 800 euroa kuukaudessa.

Iältämme ollaan kolmekymppisiä ja kummankaan vanhemmat eivät maksa elämäämme. Lasten tileille voivat laittaa silloin tällöin rahaa, mutta niihin rahoihin me emme koske.

Niin ja mies on ihan tavallinen duunari.
Mun ihan pikkasen käy sääliksi sua. Säälittäis varmaan vielä enemmän jos ei tuo sun naurettava asentees ärsyttäis niin paljon. Mitä se on sulta pois jos ihmiset matkustelee tai mökkeilee tai tekee jotain muuta?? Sulla olis varmasti samat mahdollisuudet, senkun vaan säästät.

Mä en matkustele kun tykkään käyttää rahaa muuhun. Olis kyllä tosi kiva lähteä reissuunkin, mutta en vaan saa itseä nyt niskasta kiinni että alkaisin säästämään. Eipä se kuitenkaan harmita vaikka tuttavapariskunta oli viime vuonnakin varmaan lähemmäs 5 kertaa ulkomailla.

Keskity omaan hyvinvointiisi ja onnellisuuden tavoitteluusi. Kun päästät tuon katkeruuden irti itsestäsi niin huomaat että elämä voi oikeesti olla kivaa

:hug:
Sori, mutta nyt meni ohi että missä kohden oon katkera... Tarkoitus oli tuoda esille vaan että ihan perusperhe voi matkustaa ja tehdä muutakin. Siis sitä me just tehdäänkin...
Auts! Mä muistin että täällä jenni heitteli kyynisiä kommentteja ja väitti ei voi reissata ilman velkaa tai isovanhempien apua. Siks otin tuon sun viestisi silkkana kyynisyytenä tyyliin että rahaa vaan riittää ja riittää vaikka ei oo ees kaksisia tuloja. Anteeks, käsitin väärin
:ashamed:
Ok, mutta kiitti haleista kuiteskin ;)
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiuhka:
Ja onko se sulta jotenkin pois?
Olenko niin väittänyt?!!!!!! Ihmetyttää vaan, että miten muutamallakin tuntemallani kotiäidilla, joiden mies on ihan perus duunari, on varaa matkustella etelään koko perheen voimin monesti vuodessa. Kyllä joillain on rikas suku tai ovat muuten kultalusikka suussa syntynyttä sakkia. Tiedättekö tosielämästä mitään? ;)
Lennot on nykyään aika halpoja, joihinkin kohteisiin pääsee alle 60 eurolla.
minne etelään pääsee 60 eurolla ja kai se majoituskin maksaa?!
 
siis?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tunnen yhdenkin perheen, jossa on kolme alle 8 vuotiasta lasta. Äiti on mädäntynyt kotona koko tuon 8 vuotta ja ukko on joku tehdastyöläinen...Komialla, viime vuoden autolla ajellaan ja etelässä matkustellaan monta kertaa vuodessa. MILLÄÄN yhtälöllä tuota ei saa täyteen. Taitaa mummon ja pappan kukkaron hyörit olla kovilla, kun joutuvat perheelle matkoja makselemaan :(.
Kotiäii ei saa juuri mitään käteen ja miehen palkoilla jos maksaa vuokraa, sähköä ym juoksevia kuluja. lapsilisät menee kersojen vaatetukseen. MISTÄ muualta se raha monen viikon ulkomaanmatkoihin voi muualta tulla, kuin rikkailta isovanhemmilta...? ;)
mädäntynyt koton äiti 8 vuotta, olipas pahasti sanottu! Olen itsekkin ollut kohta 10 vuotta kotiäiti ja en todellakaan ole MÄDÄNTYNYT!
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Pientä hintavertailua... Blue 1:n sivuilta:

Lontoo: Lennot alkaen 99 euroa, auto alkaen 27 euroa, hotelli alkaen 31 euroa
Kittilä: Lennot alkaen 79 euroa, auto alkaen 46 euroa , hotelli alkaen 50 euroa

Tulee siis kalliimmaks matkustaa Kittilään kuin Lontooseen.
ja eipä se elämä olekkaan kallista siellä paikanpäällä lontoossa? Eipä ole mikään halpa lomakohde, ruoat ym...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Schmetterling82:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Lennot on nykyään aika halpoja, joihinkin kohteisiin pääsee alle 60 eurolla.
Alkuperäinen kirjoittaja siis?:
minne etelään pääsee 60 eurolla ja kai se majoituskin maksaa?!
Kuka on väittänytkään että ETELÄÄN pääsee tuolla hinnalla? Kai lomailla voi muuallakin kuin Thaimaassa!
Herranjestas, ei tietenkään voi. Lomalla on voitava asua keskellä kaikkia muita suomalaisia ja mieluusti vielä saatava kaikki palvelutkin suomeksi :)
 
vieras
Me käydään etelässä n. kerran vuodessa. Tosin on aina otettu tarjousmatkoja. Mutta muuten me hankitaankin melkein kaikki kirpparilta tai huutiksesta. Ja mä siis säästän noi reissurahat kotihoidontuesta. Eletään miehen tuloilla, jotka on n. 2000 euroa. Eikä kyllä elämiseen lainojen ( n. 1300e/kk) ja muiden asumiskulujen jälkeen hirveästi jää. Mutta me ollaan tyytyväisiä tähän.
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Juu, kerran vuodessa käydään Espanjassa, 2-4 viikkoa lomista riippuen.
Kiva ois joskus käydä muuallakin, mutta ei mulla suurta hinkua ole matkustaa, muuten tulis käytyäkin.

Raha? Sitähän jokainen käyttää tavallaan ja sen mukaan, miten paljon on käyttää.
Me ei makseta koko porukan lennoista täyttä hintaa, asumisesta paikan päällä ei mitään.
Ruokakuluihin on yritetty osallistua, mutta ei anoppi oikein huoli rahaa.

Ja siinä se syy meidän kerran vuodessa-matkaan onkin. Musta on sekä lapsille, että mummille ihan reilua nähdä pari kertaa vuodessa välimatkasta huolimatta.
näin meilläkin, mennään ulkomaille jotta lapset näkisivät suurimman osan sukulaisistaan vaikka me aina paikanpäällä maksetaankin itse majoitukset eli ollaan hotellissa. Itse kustannetaan kaikki, ollaan vähintään kuukausi kerralla.
 
Nakkilan kirkko
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni:
Kerrotko mulle miten me matkustelevat perheet ei tiedettäis tosielämästä mitään ?
Kerrotko mulle mitä se tosielämä sitten on...

Meillä mies on töissä ja minä lapsen kanssa kotosalla. Autot eivät ole uusia ja asumiskulut eivät ole suuret, ruokaan menee rahaa just sen verran kuin mitä kaupassa tulee kärryyn laitettua.
Vaatteita ostetaan silloin kun siltä tuntuu...ja matkustellaan silloin kun on lomaa ja vanhemman muksun harrastukset sen sallivat.
Tämä on meidän tosielämää ja onnellista sellaista.
Hyvät tukiverkostot pitää olla =). Meillä käy MOLEMMAT vanhemmat vakitöissä, silti ei ole vielä koskaan ollut varaa lähteä ulkomailla. Auto on vanha, samoin asunto. Emme juo tai polta .Tosielämä on penninvenyttämistä ja kituuttamista joskus, sitä että tietää mitä on, kun on tiukkaa. Ei tipahda ulkomaanmatkoja eteen taivaalta ;). Vaikka kuinka olisi haluja lähteä, ei ole yksinkertaisesti varaa. Semmoista sinä et ole ilmeisesti joutunut koskaan kokemaan, ettei ole varaa ostaa jotain tai vaikkapa matkustaa sinne etelään, hyvä kun saa ruoan pöytään .(.
Me ei oo kuunaan otettu jenin jeniä vastaan vanhemmiltamme, emme edes häiden kustantamiseen. Opiskeultu on vuosia ja siinä samalla toinen duunannu postilla, toinen varastohommissa. Aina vaan kummasti rahaa saatiin haalittua juuri matkailuun. Emme koskaan hummanneet mihinkään muuhun. SAma pätee nykyäänkin. emme pane rahaa kalliisiin harrastuksiin, hyvään autoon, vaatteisiin, emme alkoholiin tai tupakkaan, ruokaa hankimme kohtuu järkevästi, emme koskaan käy leffassa tai ulkona syömässä, teemme vähemmän kotimaanreissuja jne. Sen sijaan kosautammme säästömme pari kertaa vuodessa jonnekin ulkomaan kohteeseen. Se on meidän harrastus, haave ja henkireikä. Meidän prioriteetti on siinä, että pääsemme koko perheen voimin seikkailemaan ja ihmettelemään suurta maailmaa, pois harmaasta arjesta, ihastelemaan ja oppimaan uutta. Meidän rahat ei mee mihinkään rantakohteisiin. Paljon eksoottisia maita on plakkarissa ja siinä on meidän onni ja autuus. Tätä elämäntyyliä ei ymmärrä muut kuin toiset tosi reissaajasielut.
 

Yhteistyössä