Kyllä on raharikkaita mammoja palsta tulvillaan!! 2 x vuoteensa etelässä koko perhe!

  • Viestiketjun aloittaja köyhä
  • Ensimmäinen viesti
Niin kauan kuin hellu tekee jokaikisen sentin eteen joka arkipäivä vähintään 12h töitä, matkustan mielelläni etelän aurinkoon huilimaan toisinaan B) Pitäähän hellun huilia välillä, et jaksaa taas painaa :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mä en nyt ymmärtänyt tätä viestiä :eek: ?? Siis miten niin leikitään vihreätä??? Ai sen takia jos tämä ap tekee pääosan vaateostoksista kirppareilta? Toki kierrättäminen on ekologista, mutta se on myös hyvin taloudellista jolloin rahaa jää matkustamiseen...
Olen vihreä kaupunginvaltuutettu, varmaan siksi tuollainen herttainen viesti osoitettiin minulle :) No, minusta vihreää elämäntapaa voi toteuttaa monella tavalla ja se siitä.
 
jogoj
Alkuperäinen kirjoittaja Marja:
Juu mut pointti oli se et sen mökin hinnalla ja lainan koroilla saa jo aika monta ulkomaan reissua jos nyt aletaan vertailemaan kunkin loman vietto tapoja
Lomamatkoissa ja mökkeilyssä on se ero et lomamatkat on taivaaseen kylvettyä rahaa, mut mökistä sä saat aina omasi korkoineen takaisin.
 
En jaksanut kahlata tätä ketjua laiskuuttani lävitse... Me ollaan molemmat töissä ja tavallisia duunareita molemmat. Olen kyllä aika paljon kouluja käynyt, mutta sosiaalipuolella ei rikastumaan pääse.

Omassa talossa asutaan, josta vielä tosin velkaa jonkin verran. Käydään baareissa, alkossakin asioidaan ja sitä rataa, tupakkaa ei kumpikaan polta. Ostelen aikalailla useasti sisustusjuttuja, lapsille vaatteita ja jopa itsellenikin, syödään hyvin, oikeastaan mistään ei pihistellä. Luotolla ei osteta ja jostain syystä kuitenkin sen verran jää säästöön hiljalleen, että tosiaan on vara tehdä se ulkomaan reissu ainakin kerran vuodessa...

Meillä on asuntovaunukin olemassa, kausipaikalla. Siitä tosiaan haluaisin luopua kun innostus hiipunut ja kuluja koko ajan, oli siellä tai ei.

Toki me tehdään taloon hiljalleen remonttia pala palalta, että siihen menee myös rahaa. Sekin menee oikeastaan kivasti, kun hiljalleen ostelee tarvikkeita, niin kaikki sitten valmiina ja luontaisetuna mun pikkuveljeni rakennusalalla, joten säästöä siinäkin, kun tekee yhdessä mieheni kanssa, ei tarvii maksaa kuin tekopalkkaa hälle (remonttifirmoihin verrattuna suuri säästö)

Joskus ihmettelee oikeasti itsekin, että miten sitä jää säästöön, vaikka tosiaan tulee kyllä osteltuakin paljon. Toki hyväksikäytän kirppiksiä vaatteiden suhteen ja sitä rataa.

Viimeksi oltiin marraskuussa all inclusive matkalla teneriffalla ja kovaa kyytiä suunnittelen jo uutta matkaa (tosin passit ja muut henkkarit vielä häiden jälkeen uusimatta)

Muoks. Suhteessa viikon reissut ulkomaille on halvempia kuin lomailu kotosuomessa. Yksi yö kylpylässä maksoi minulta ja mieheltä pelkällä aamupalalla 150e ja jos ulkomaille pääsee viikoksi vaikkapa 450e niin ei ole kovin vaikea tehdä päätös kumman ottaa. Malttaako odottaa muutaman viikon päästäkseen viikoksi aurinkoon, vaiko viikonlopuksi suomessa johonkin hikiseen kylpylään...
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Marianne Isola:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mä en nyt ymmärtänyt tätä viestiä :eek: ?? Siis miten niin leikitään vihreätä??? Ai sen takia jos tämä ap tekee pääosan vaateostoksista kirppareilta? Toki kierrättäminen on ekologista, mutta se on myös hyvin taloudellista jolloin rahaa jää matkustamiseen...
Olen vihreä kaupunginvaltuutettu, varmaan siksi tuollainen herttainen viesti osoitettiin minulle :) No, minusta vihreää elämäntapaa voi toteuttaa monella tavalla ja se siitä.
Mutta mä ainakin tosiaan ymmärsin sun viestisi niin että siksi jääkin varaa matkustella kun muuten elää taloudellisesti (esim. ostaa vaatteet kirpparilta). No, kaipa jotkut ärsyyntyy vaikka mitä sanois....etenkin jos sanojana on kaupunginvaltuutettu :whistle:
 
thtkuk
Alkuperäinen kirjoittaja Marianne Isola:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mä en nyt ymmärtänyt tätä viestiä :eek: ?? Siis miten niin leikitään vihreätä??? Ai sen takia jos tämä ap tekee pääosan vaateostoksista kirppareilta? Toki kierrättäminen on ekologista, mutta se on myös hyvin taloudellista jolloin rahaa jää matkustamiseen...
Olen vihreä kaupunginvaltuutettu, varmaan siksi tuollainen herttainen viesti osoitettiin minulle :) No, minusta vihreää elämäntapaa voi toteuttaa monella tavalla ja se siitä.
Mä toteutan mun vihreää elämäntapaa ajamalla mun v8 bensamaasturilla kaikki mahdolliset ajot, vaik dösälläkin pääsisi. Vastapainoksi mä kompostoin mun teepussit ja maailma on pelastettu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
Kyllä joillain on rikas suku tai ovat muuten kultalusikka suussa syntynyttä sakkia. Tiedättekö tosielämästä mitään? ;)
Tämä yleistys saa mut aina vihaiseksi |O Me ollaan omassa kodissa asuva nuoria ja käydään silloin tällöin reissussa niin per***e aina kaikki epäilee, että vanhemmat maksaa kaiken lystin tai että lottovoittohan meille on tullut. Aivan mahdontahan se olisi, että koko hemmetin elämämme ollaan miehen kanssa molemmat tehty töitä niska limassa ja ansaittu työllä joka ainoa penni. Hemmetti. Nää on vaan ollu meidän valintoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jogoj:
Alkuperäinen kirjoittaja Marja:
Juu mut pointti oli se et sen mökin hinnalla ja lainan koroilla saa jo aika monta ulkomaan reissua jos nyt aletaan vertailemaan kunkin loman vietto tapoja
Lomamatkoissa ja mökkeilyssä on se ero et lomamatkat on taivaaseen kylvettyä rahaa, mut mökistä sä saat aina omasi korkoineen takaisin.
on asioita joita ei voi mitata rahassa. Ja itse lasken kokemukset niihin, sen että lasten kanssa on voitu käydä paikoissa mitä kakkonen on historiassa tai maantiedossa lukenut. Ei toki välttämätöntä, mutta uskon että on jokainen opittu noilla matkoilla jotakin.
ja mökkiä meillä ei ole eikä näillä näkymin tule.
 
tjyuk
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja jogoj:
Alkuperäinen kirjoittaja Marja:
Juu mut pointti oli se et sen mökin hinnalla ja lainan koroilla saa jo aika monta ulkomaan reissua jos nyt aletaan vertailemaan kunkin loman vietto tapoja
Lomamatkoissa ja mökkeilyssä on se ero et lomamatkat on taivaaseen kylvettyä rahaa, mut mökistä sä saat aina omasi korkoineen takaisin.
on asioita joita ei voi mitata rahassa. Ja itse lasken kokemukset niihin, sen että lasten kanssa on voitu käydä paikoissa mitä kakkonen on historiassa tai maantiedossa lukenut. Ei toki välttämätöntä, mutta uskon että on jokainen opittu noilla matkoilla jotakin.
ja mökkiä meillä ei ole eikä näillä näkymin tule.
Ajattelisit sinäkin lastesi tulevaisuutta. Kiihdytät jatkuvalla matkustamisella kasvihuoneilmiötä ja lapsille ei jää mitään perittävää kun olet kylvänyt rahat taivaan tuuliin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja thtkuk:
Mä toteutan mun vihreää elämäntapaa ajamalla mun v8 bensamaasturilla kaikki mahdolliset ajot, vaik dösälläkin pääsisi. Vastapainoksi mä kompostoin mun teepussit ja maailma on pelastettu.
Jokainen omalla tavallaan, sehän se oli se minunkin viestini ;-) Minä en ala moralisoimaan kenenkään elämäntapaa, kerron vain omista valinnoistani.
 
VAIHTOEHTOJA
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiuhka:
Ja onko se sulta jotenkin pois?
Olenko niin väittänyt?!!!!!! Ihmetyttää vaan, että miten muutamallakin tuntemallani kotiäidilla, joiden mies on ihan perus duunari, on varaa matkustella etelään koko perheen voimin monesti vuodessa. Kyllä joillain on rikas suku tai ovat muuten kultalusikka suussa syntynyttä sakkia. Tiedättekö tosielämästä mitään? ;)

Duunarimies on mullakin ja itse olen ollut vuosikaudet kotona lasten kanssa. Silti tehdään koko perheen voimin kaksi lomamatkaa joka vuosi. Mutta koska me halutaan matkustaa, me mietitään sitten todella tarkasti, mihin muuhun rahaa käytämme. Eli nuukasti elämme.

Mulla on hyvin tienaava sisko, jonka mies kans tienaa hyvin. Sisko valittaa aina, että ei heidän perheellään vaan olisi rahaa reissata yhtikäs minnekään. No ei varmaan olekaan, kun rahat menevät kampaajalle, kosmetologille, vaatekauppaan ja ravintolassa syömiseen/juomiseen.
 
gthh
Alkuperäinen kirjoittaja Marianne Isola:
Alkuperäinen kirjoittaja thtkuk:
Mä toteutan mun vihreää elämäntapaa ajamalla mun v8 bensamaasturilla kaikki mahdolliset ajot, vaik dösälläkin pääsisi. Vastapainoksi mä kompostoin mun teepussit ja maailma on pelastettu.
Jokainen omalla tavallaan, sehän se oli se minunkin viestini ;-) Minä en ala moralisoimaan kenenkään elämäntapaa, kerron vain omista valinnoistani.
Vai ei virheet moralisoi ihmisten elämäntapoja. Älä kuule viitti jauhaa ihan sontaa. Punaviherstalinistit ei muuta teekään kuin jatkuvasti ovat syyttelemässä suomalaisia ties mistä maailmanlopunjutusta. Linkolaa arvostan, mies edes yrittää elää niin kuin opettaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tjyuk:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja jogoj:
Alkuperäinen kirjoittaja Marja:
Juu mut pointti oli se et sen mökin hinnalla ja lainan koroilla saa jo aika monta ulkomaan reissua jos nyt aletaan vertailemaan kunkin loman vietto tapoja
Lomamatkoissa ja mökkeilyssä on se ero et lomamatkat on taivaaseen kylvettyä rahaa, mut mökistä sä saat aina omasi korkoineen takaisin.
on asioita joita ei voi mitata rahassa. Ja itse lasken kokemukset niihin, sen että lasten kanssa on voitu käydä paikoissa mitä kakkonen on historiassa tai maantiedossa lukenut. Ei toki välttämätöntä, mutta uskon että on jokainen opittu noilla matkoilla jotakin.
ja mökkiä meillä ei ole eikä näillä näkymin tule.
Ajattelisit sinäkin lastesi tulevaisuutta. Kiihdytät jatkuvalla matkustamisella kasvihuoneilmiötä ja lapsille ei jää mitään perittävää kun olet kylvänyt rahat taivaan tuuliin.
jatkuvalla? suunnilleen 2 kertaa viikko per vuosi ei ole jatkuvaa, olettaisin...
Ja mistä tiedät minkä verran kylvän rahaa taivaan tuuliin ja mihin ja miten niitä tuhlaan?
toisaalta ei perintöä rahassa mitata vaan mitataan myös se henkinen perintö, se mitä ajatuksia annan lapsilleni perinnöksi. Esim yritän luoda heille ajatukset siitä miten elää hyvää elämää vaikkapa ilman tupakkaa ja huumeita, kunnoittaen toisiakin ihmisiä jne.
mutta kukin mittaa asioita omalla tavallaan...

 
Alkuperäinen kirjoittaja gthh:
Alkuperäinen kirjoittaja Marianne Isola:
Alkuperäinen kirjoittaja thtkuk:
Mä toteutan mun vihreää elämäntapaa ajamalla mun v8 bensamaasturilla kaikki mahdolliset ajot, vaik dösälläkin pääsisi. Vastapainoksi mä kompostoin mun teepussit ja maailma on pelastettu.
Jokainen omalla tavallaan, sehän se oli se minunkin viestini ;-) Minä en ala moralisoimaan kenenkään elämäntapaa, kerron vain omista valinnoistani.
Vai ei virheet moralisoi ihmisten elämäntapoja. Älä kuule viitti jauhaa ihan sontaa. Punaviherstalinistit ei muuta teekään kuin jatkuvasti ovat syyttelemässä suomalaisia ties mistä maailmanlopunjutusta. Linkolaa arvostan, mies edes yrittää elää niin kuin opettaa.
Minä puhunkin täällä vaan ihan itsestäni, omasta ylen vaatimattomasta ja epätäydellisestä persoonastani :) :heart:
 
Vihreydestä ja maailman pelastamisesta... Ei kaikkea voi laittaa yhden tehtäväksi. Yksi kompostoi teepussit, toinen suosii kestovaippoja, pienikin teko on paljon. Yleensä nämä huutelijat, jotka vaativat, että jos teet vihreästi tämän, pitäisi sinun tehdä tuokin, eivät tee itse mitään.
 
jenni
Mutta nyt kun meitä raharikkaita täällä näyttää olevan niin mihinkäs itse kullakin on seuraava matka varattuna ?
Meillä on ihan ekana nyt listalla Ruotsi :) ja sitten etelän lomakohdetta kesäksi...
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
jatkuvalla? suunnilleen 2 kertaa viikko per vuosi ei ole jatkuvaa, olettaisin...
Ja mistä tiedät minkä verran kylvän rahaa taivaan tuuliin ja mihin ja miten niitä tuhlaan?
toisaalta ei perintöä rahassa mitata vaan mitataan myös se henkinen perintö, se mitä ajatuksia annan lapsilleni perinnöksi. Esim yritän luoda heille ajatukset siitä miten elää hyvää elämää vaikkapa ilman tupakkaa ja huumeita, kunnoittaen toisiakin ihmisiä jne.
mutta kukin mittaa asioita omalla tavallaan...
Ja mun lapsilleni saa luvan riittää rahassa mitattavaksi perinnöksi tämä asunto. Muut rahani pistän dirlandaa


 
weballergy
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
jatkuvalla? suunnilleen 2 kertaa viikko per vuosi ei ole jatkuvaa, olettaisin...
Ja mistä tiedät minkä verran kylvän rahaa taivaan tuuliin ja mihin ja miten niitä tuhlaan?
toisaalta ei perintöä rahassa mitata vaan mitataan myös se henkinen perintö, se mitä ajatuksia annan lapsilleni perinnöksi. Esim yritän luoda heille ajatukset siitä miten elää hyvää elämää vaikkapa ilman tupakkaa ja huumeita, kunnoittaen toisiakin ihmisiä jne.
mutta kukin mittaa asioita omalla tavallaan...
Ja mun lapsilleni saa luvan riittää rahassa mitattavaksi perinnöksi tämä asunto. Muut rahani pistän dirlandaa
:LOL: :LOL: :LOL:
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja jenni:
Mutta nyt kun meitä raharikkaita täällä näyttää olevan niin mihinkäs itse kullakin on seuraava matka varattuna ?
Meillä on ihan ekana nyt listalla Ruotsi :) ja sitten etelän lomakohdetta kesäksi...
Viikon päästä tähän aikaan lienen jo aika lähellä Floridan rannikkoa. Orlandoon matkalla.

 
venni
[quote="
Ja tuossa on mun mielestä koko jutun pointti. Eli rahat riittää siihen mihin haluaa ja minkä kokee tärkeäksi, oli se sitten vaikka matkustaminen tai mökkeily. [/quote]

Tuossa se on koko pointti. Me tienataan paremmin kuin monet meidän ystävät, mutta ei reissata juuri missään. Ei olla kaukokaipuisia yhtään, kotona on kivaa. Rahat menee yrityksen investointeihin ja normielämiseen kotona, satsataan ehkä monessa "perusjutussa" vähän laadukkaampaan kuin muut (kodinkoneet, vaatteet, huonekalut jne). Rahaa ja aikaa on siihen, mikä tärkeältä tuntuu!!!
 
hjtk
Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Vihreydestä ja maailman pelastamisesta... Ei kaikkea voi laittaa yhden tehtäväksi. Yksi kompostoi teepussit, toinen suosii kestovaippoja, pienikin teko on paljon. Yleensä nämä huutelijat, jotka vaativat, että jos teet vihreästi tämän, pitäisi sinun tehdä tuokin, eivät tee itse mitään.
Virheiden puheenjohtajakin sellainen jeesustelija ja silti itse ajelee ikivanhalla helvetisti saastuttavalla maasturilla. Jos jotain saarnaa niin pitäisi itse pystyä elämään myös sen mukaan.
 
jmki,
Alkuperäinen kirjoittaja Marianne Isola:
Alkuperäinen kirjoittaja gthh:
Alkuperäinen kirjoittaja Marianne Isola:
Alkuperäinen kirjoittaja thtkuk:
Mä toteutan mun vihreää elämäntapaa ajamalla mun v8 bensamaasturilla kaikki mahdolliset ajot, vaik dösälläkin pääsisi. Vastapainoksi mä kompostoin mun teepussit ja maailma on pelastettu.
Jokainen omalla tavallaan, sehän se oli se minunkin viestini ;-) Minä en ala moralisoimaan kenenkään elämäntapaa, kerron vain omista valinnoistani.
Vai ei virheet moralisoi ihmisten elämäntapoja. Älä kuule viitti jauhaa ihan sontaa. Punaviherstalinistit ei muuta teekään kuin jatkuvasti ovat syyttelemässä suomalaisia ties mistä maailmanlopunjutusta. Linkolaa arvostan, mies edes yrittää elää niin kuin opettaa.
Minä puhunkin täällä vaan ihan itsestäni, omasta ylen vaatimattomasta ja epätäydellisestä persoonastani :) :heart:
Jos sä oot virheiden kaupunginvaltuutettu niin sä puhut myös puolueesi edustajana. Te vaan olette niin epäuskottavia tyhjänpuhujia.
 
jenni
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni:
Mutta nyt kun meitä raharikkaita täällä näyttää olevan niin mihinkäs itse kullakin on seuraava matka varattuna ?
Meillä on ihan ekana nyt listalla Ruotsi :) ja sitten etelän lomakohdetta kesäksi...
Viikon päästä tähän aikaan lienen jo aika lähellä Floridan rannikkoa. Orlandoon matkalla.
Kauankos olet Orlandossa ? Mä olen käynyt siellä hyyyyvin kauan aikaa sitten ja silloinkin oltiin pääasiassa siellä Disneyn alueella ja sitten Kissimmeessä.
Pitäis mennä miehen kans ihan vaan kahdestaan lomalle Floridaan. Haluaisin mennä katsomaan Key Westiin ihan rauhassa taloja ja istuskelemaan kahviloihin. Hetkeksi Miamin hulinaan ja sitten satujen maailmaan Disneyn vieraaksi.

 
Juu, kerran vuodessa käydään Espanjassa, 2-4 viikkoa lomista riippuen.
Kiva ois joskus käydä muuallakin, mutta ei mulla suurta hinkua ole matkustaa, muuten tulis käytyäkin.

Raha? Sitähän jokainen käyttää tavallaan ja sen mukaan, miten paljon on käyttää.
Me ei makseta koko porukan lennoista täyttä hintaa, asumisesta paikan päällä ei mitään.
Ruokakuluihin on yritetty osallistua, mutta ei anoppi oikein huoli rahaa.

Ja siinä se syy meidän kerran vuodessa-matkaan onkin. Musta on sekä lapsille, että mummille ihan reilua nähdä pari kertaa vuodessa välimatkasta huolimatta.
 

Yhteistyössä