Kyllä on raharikkaita mammoja palsta tulvillaan!! 2 x vuoteensa etelässä koko perhe!

  • Viestiketjun aloittaja köyhä
  • Ensimmäinen viesti
jenni
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Mie en ainaskaan raaski käyttää rahoja monen tonnin ulkomaan matkoihin... Nytki pitäs johonki lemmenlomalle lähteä edes KERRAN elämässä, muuallekki ku just johonki ruotsin risteilylle, ja mulla tekee ihan pahaa katella hintoja... :x vaikkei siitä rahasta olekaan pulaa...
Niin mutta tässä se ero onkin...toiset ei raaski ja toiset laittaa ns itseensä kaikki ylijäävät rahat. Meillä menee useampi tonni pelkästään talven thaimaan matkaan eikä kaduta ollenkaan. Sillä summalla joku toinen tekee jotain aivan muuta kuin mitä itse edes tulisi ikinä ajatelleeksi...on vaan parempi kun ei pohdittais miten meillä tai teillä kellään muulla menee rahallisesti.
Kateus ja katkeruus on pahanmaksuista nieltäväksi...
 
köyhä
Alkuperäinen kirjoittaja jenni:
Kerrotko mulle miten me matkustelevat perheet ei tiedettäis tosielämästä mitään ?
Kerrotko mulle mitä se tosielämä sitten on...

Meillä mies on töissä ja minä lapsen kanssa kotosalla. Autot eivät ole uusia ja asumiskulut eivät ole suuret, ruokaan menee rahaa just sen verran kuin mitä kaupassa tulee kärryyn laitettua.
Vaatteita ostetaan silloin kun siltä tuntuu...ja matkustellaan silloin kun on lomaa ja vanhemman muksun harrastukset sen sallivat.
Tämä on meidän tosielämää ja onnellista sellaista.
Hyvät tukiverkostot pitää olla =). Meillä käy MOLEMMAT vanhemmat vakitöissä, silti ei ole vielä koskaan ollut varaa lähteä ulkomailla. Auto on vanha, samoin asunto. Emme juo tai polta .Tosielämä on penninvenyttämistä ja kituuttamista joskus, sitä että tietää mitä on, kun on tiukkaa. Ei tipahda ulkomaanmatkoja eteen taivaalta ;). Vaikka kuinka olisi haluja lähteä, ei ole yksinkertaisesti varaa. Semmoista sinä et ole ilmeisesti joutunut koskaan kokemaan, ettei ole varaa ostaa jotain tai vaikkapa matkustaa sinne etelään, hyvä kun saa ruoan pöytään .(.
 
toinen vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Pistän vielä pahemmaksi .... olen yh ja me reissataan noin 2 kertaa vuodessa ulkomaille. :D
Kultalusikka suussa on varmasti kiva syntyä =).
Häh? Yh:t ne vasta reissaakin. Kai se on kivempi olla reissussa kun istua "yksinään" kotona. Tääon aika rankka yleistys,mut mulla on pari yh-tuttua ja tämän tästä ovat reissussa, millon kotimaassa millon ulkomailla; millon yksin millon lapsineen. ja normaalituloisia ovat.
 
vieras
me ei reissailla mut kyllä meilläkin siihen periaattes olis varaa jos laitettas sukan varteen rahaa.
Molemmat ns duunareita,minä siivooja mies tehtaassa töissä(ns varastotyöntekijä)ja meidän palkat on riipuen miehen ylitöistä 2200-300e nettona käteen ja ei meillä elämiseenn ym menoihin mene kun korkeintaan se 2000 ja sekin laskettu yläkanttiin,mut me ei saada säästöön kun ollaan molemmat sellasia tuhlareita et menee kaikenmaailman "mukavuuksiin"(turhiinki)joka tilistä väh.200e,mut pystyttäs jos säästettäs,eli ei se rikkautta vaadi,eikä niitä rikkaita appivanhempia,mä kuolisin häpeästä jos mun anoppi esim maksais meidän ulkomaanmatkat,ellei sit olis synttäri,hää ym lahja.
 
köyhä
Alkuperäinen kirjoittaja zanna74:
Ehkei ny kannata yleistää :D

Meillä tosin ei oo ku 2 alle 8 vuotiasta, yksi 10 v, ite kotona ja mies on se tehdatyöläinen, komee autokin on ja 2 x vuodessa kyllä käydään etelässä mutta ihan omilla rahoilla eikä todellakaan kenenkään muun :D

Ei se että mies on "vain tehdastyöläinen" tarkota sitä etteikö ois hyvä palkka :whistle:
Kyllä saa olla kova palkka tehdastyöläisellä, jos äiti on kotona ("tienaa" siis ei juuri mitään ) ja maksetaan asumiskustannukset sun muut menot ja vielä on varaa pitää komeata autoa ja matkustaa koko perheen voimin 2 x vuodessa etelään ;).
 
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
Alkuperäinen kirjoittaja zanna74:
Ehkei ny kannata yleistää :D

Meillä tosin ei oo ku 2 alle 8 vuotiasta, yksi 10 v, ite kotona ja mies on se tehdatyöläinen, komee autokin on ja 2 x vuodessa kyllä käydään etelässä mutta ihan omilla rahoilla eikä todellakaan kenenkään muun :D

Ei se että mies on "vain tehdastyöläinen" tarkota sitä etteikö ois hyvä palkka :whistle:
Kyllä saa olla kova palkka tehdastyöläisellä, jos äiti on kotona ("tienaa" siis ei juuri mitään ) ja maksetaan asumiskustannukset sun muut menot ja vielä on varaa pitää komeata autoa ja matkustaa koko perheen voimin 2 x vuodessa etelään ;).
Jep ja uskotkos, säästöönkin jää vielä

:D

 
Toisaalta ne voi luopua jostain muusta. Meillä on vaan yksi auto, vaikka oikeasti tarvittais kaksi, mutta sen toisen menoilla matkustaa jo aikapaljon..noin 400 euroakk, niin sehän on melkein 5tonnia vuodessa!
Ja vaikka mä liikaa tuhlaankin itteeni ja lasten vaatteisiin, niin esim. kampaajalla en käy edes joka vuosi (pitkät paksut hiukset, kampaajakäynti maksaa 120 euroa, eikä ole tarpeen) ja vaatteitakin ostan paljon kirpparilta ja merkkivaatteita ei ole kellään.
Asuntoon ja sisustukseen ei juuri käytetä rahaa (makuuhuoneen tapetoin firman ylijäämätapeteilla ja se onkin ainoa remppa, mitä tälle talolle on tehty 20 vuoteen...)
 
Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Pistän vielä pahemmaksi .... olen yh ja me reissataan noin 2 kertaa vuodessa ulkomaille. :D
Kultalusikka suussa on varmasti kiva syntyä =).
Häh? Yh:t ne vasta reissaakin. Kai se on kivempi olla reissussa kun istua "yksinään" kotona. Tääon aika rankka yleistys,mut mulla on pari yh-tuttua ja tämän tästä ovat reissussa, millon kotimaassa millon ulkomailla; millon yksin millon lapsineen. ja normaalituloisia ovat.
Oishan se kiva syntyä kultalusikka suussa :)

Niin tätä justs meinasin miksi takerrutaan perheellisen matkoihin jos meillä yh:llakin on varaa matkustaa niin on kyllä perheillisilläkin. Lähinnä on vaan rahankäytön suunnittelusta kyse.

 
vieras
Mä lähin yksin vanhimman pojan kanssa etelään ja jätin loput kotiin. Viion matka maksoi molemmilta 1200 euroa kaikkine kuluineen. Tuossa oli mukana myös tuliaiset. Ei näin köyhänä ole varaa muuten.
 
jenni
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni:
Kerrotko mulle miten me matkustelevat perheet ei tiedettäis tosielämästä mitään ?
Kerrotko mulle mitä se tosielämä sitten on...

Meillä mies on töissä ja minä lapsen kanssa kotosalla. Autot eivät ole uusia ja asumiskulut eivät ole suuret, ruokaan menee rahaa just sen verran kuin mitä kaupassa tulee kärryyn laitettua.
Vaatteita ostetaan silloin kun siltä tuntuu...ja matkustellaan silloin kun on lomaa ja vanhemman muksun harrastukset sen sallivat.
Tämä on meidän tosielämää ja onnellista sellaista.
Hyvät tukiverkostot pitää olla =). Meillä käy MOLEMMAT vanhemmat vakitöissä, silti ei ole vielä koskaan ollut varaa lähteä ulkomailla. Auto on vanha, samoin asunto. Emme juo tai polta .Tosielämä on penninvenyttämistä ja kituuttamista joskus, sitä että tietää mitä on, kun on tiukkaa. Ei tipahda ulkomaanmatkoja eteen taivaalta ;). Vaikka kuinka olisi haluja lähteä, ei ole yksinkertaisesti varaa. Semmoista sinä et ole ilmeisesti joutunut koskaan kokemaan, ettei ole varaa ostaa jotain tai vaikkapa matkustaa sinne etelään, hyvä kun saa ruoan pöytään .(.
No ei ne matkat tipahda meillekkään taivaalta vaan kyllä mies tekee ihan rehellistä duunia jotta saadaan rahat kasaan eli ei matkaa makseta yhden kuukauden liksalla kun meidän perhe lähtee esim thaikkuihin.
Niin, mistäs sinä sen tiedät olenko joskus joutunut elämään tiukalla budjetilla...olen joutunut ja sen elämänvaiheen jälkeen päätin että tilanne muuttuu ja hankin itselleni parempi palkkaisen työn.
Eli loppupeleissä elämässä on kyse vain meidän jokaisen omista valinnoista.
Sen mukaan on elettävä.
 
sandra
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä lähin yksin vanhimman pojan kanssa etelään ja jätin loput kotiin. Viion matka maksoi molemmilta 1200 euroa kaikkine kuluineen. Tuossa oli mukana myös tuliaiset. Ei näin köyhänä ole varaa muuten.
no tostakin voi olla onnellinen. ens kerralla sitten seuraavan lapsen kanssa.

 
köyhä
Alkuperäinen kirjoittaja zanna74:
Jep ja uskotkos, säästöönkin jää vielä

:D
Uskokoon ken tahtoo ;). Minä en usko. Ei tehdastyöläinen nyt kumminkaan niitä suurimpia liksoja vedä. Lisistä (yöt ja viikonloput ) voi tulla hiukan bonusta, mutta ei todellakaan niin paljon, että siitä etelään matkustettaisi tai säästettäisi kovinkaan paljoa. Te tietysti asutte ikiomassa talossakin ;). Senkin olette maksaneet äitiysrahalla pois kun mies tienaa niin hyvin, että hänen palkkansa riittää kaikkeen muuhun ;)...
 
vieras
meillä kans mies tehtaalla töissä ja tienaa paremmin kuin moni akateeminen tai korkeasti koulutettu..vuorotyö..sillä tienaa hyvin :) itse olen kotona kahden alle nelivuotiaan kanssa ja hyvin pärjätään. on kaksi autoa toinen vuoden vanha ja toinen ysikytluvun alkupuoliskoa sit on moottorikelkka iso omakotitalo ja tietenkin tehdään talvilomareissu ja kesälomareissu, suomenmaassa tosin, mutta suomihan ei siitä halvimmasta päästä ole reissata. Ja ainiin ollaan molemmat vielä alle kolmikymppisiä reilusti..ja molempien vanhemmat on eronneita eikä heillä ole ylimääräisiä rahoja meille jakaa.
Jos osaa käyttää rahaa niin kyllä sitä kaikkea ostaa voi, ja luottokortit on ihan paholaisen keksintöjä, niitä meillä ei ole eikä tule.
 
weballergy
Tää on niin tätä.
Jotkut osaa säästää niitä matkojaan varten, elävät tiukemmin sitten muun ajan. Ei se automaattisesti tarkoita, että appivanhemmat kustantaa kaiken.

Me käytiin yks vuos kaks kertaa ulkomailla, ja mentiin naimisiin vielä samana vuonna. Itse olin ainoastaan kesätöissä, mies tavallisen duunarin hommissa. Eikä tarvittu kumpaankaan matkaan eikä häihin muilta rahaa. Säästöjä ei ollut, eikä lainaa otettu. Ulkomaanmatkat on helppo maksaa pikkuhiljaa, kun ne ajoissa varaa.
 
jenni
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
Alkuperäinen kirjoittaja zanna74:
Jep ja uskotkos, säästöönkin jää vielä

:D
Uskokoon ken tahtoo ;). Minä en usko. Ei tehdastyöläinen nyt kumminkaan niitä suurimpia liksoja vedä. Lisistä (yöt ja viikonloput ) voi tulla hiukan bonusta, mutta ei todellakaan niin paljon, että siitä etelään matkustettaisi tai säästettäisi kovinkaan paljoa. Te tietysti asutte ikiomassa talossakin ;). Senkin olette maksaneet äitiysrahalla pois kun mies tienaa niin hyvin, että hänen palkkansa riittää kaikkeen muuhun ;)...
että voit olla hölmö...ylitöitä voi varmaan tehdä kuka haluaa ja kenelle niitä vain tarjotaan. Joten jos ei ole ylivelkaannuttanut itseään niin miksei voi tavallinen duunarikin matkustella?
 
vee
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
Alkuperäinen kirjoittaja zanna74:
Jep ja uskotkos, säästöönkin jää vielä

:D
Uskokoon ken tahtoo ;). Minä en usko. Ei tehdastyöläinen nyt kumminkaan niitä suurimpia liksoja vedä. Lisistä (yöt ja viikonloput ) voi tulla hiukan bonusta, mutta ei todellakaan niin paljon, että siitä etelään matkustettaisi tai säästettäisi kovinkaan paljoa. Te tietysti asutte ikiomassa talossakin ;). Senkin olette maksaneet äitiysrahalla pois kun mies tienaa niin hyvin, että hänen palkkansa riittää kaikkeen muuhun ;)...
Kyllä nimenomaan ne paperinpyörittäjät ja muut tehdastyöläiset tienaa. En uskalla mitään euromääriä sanomaan, mutta hakkaa akateemiset mennen tullen. Joten kannattaako sivistys - nykysuomessa ei!

 
Keittiönoita
Pientä hintavertailua... Blue 1:n sivuilta:

Lontoo: Lennot alkaen 99 euroa, auto alkaen 27 euroa, hotelli alkaen 31 euroa
Kittilä: Lennot alkaen 79 euroa, auto alkaen 46 euroa , hotelli alkaen 50 euroa

Tulee siis kalliimmaks matkustaa Kittilään kuin Lontooseen.
 
MÄÄ
Meillä ei ole rahasta kiinni, mutta ei silti matkustella. Ollaan lähes velattomia, asuntolainaa vähän vielä jäljellä ja omaisuutta ollaan kartutettu.

Ajellaan tonnin autolla ja ostetaan mitä tarvitaan. Omasta pihasta saadaan marjat ja omenat, omasta metsästä marjat ja sienet ja polttopuut.

Ei tee kummallakaan mieli lähteä mihinkään turistihelvettiin pariksi viikoksi vain siksi että saa kaksplus-mammat tai kerhotutut kateellisiksi...

Että kun muut käy jollain matkaluotolla etelässä niin en voi mitenkään olla kateellinen. Olen muutaman 'kerhomamman' luona käynyt kahvilla ja kun on jääkaapin ovesta pongannut tapissa olevan visa- tai mastercard -laskun, olen tuntenut itseni todella rikkaaksi ja vapaaksi, MYÖS HENKISESTI!!!
 
weballergy
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
Alkuperäinen kirjoittaja zanna74:
Jep ja uskotkos, säästöönkin jää vielä

:D
Uskokoon ken tahtoo ;). Minä en usko. Ei tehdastyöläinen nyt kumminkaan niitä suurimpia liksoja vedä. Lisistä (yöt ja viikonloput ) voi tulla hiukan bonusta, mutta ei todellakaan niin paljon, että siitä etelään matkustettaisi tai säästettäisi kovinkaan paljoa. Te tietysti asutte ikiomassa talossakin ;). Senkin olette maksaneet äitiysrahalla pois kun mies tienaa niin hyvin, että hänen palkkansa riittää kaikkeen muuhun ;)...
Oikeesti.
Pikkusenko näyttää olevan sulle kova pala? Ala laittaan elintapoja uusiksi, tai säästämään rahaa, niin pääsette etelään. Omista valinnoista se on kiinni.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MÄÄ:
Meillä ei ole rahasta kiinni, mutta ei silti matkustella. Ollaan lähes velattomia, asuntolainaa vähän vielä jäljellä ja omaisuutta ollaan kartutettu.

Ajellaan tonnin autolla ja ostetaan mitä tarvitaan. Omasta pihasta saadaan marjat ja omenat, omasta metsästä marjat ja sienet ja polttopuut.

Ei tee kummallakaan mieli lähteä mihinkään turistihelvettiin pariksi viikoksi vain siksi että saa kaksplus-mammat tai kerhotutut kateellisiksi...

Että kun muut käy jollain matkaluotolla etelässä niin en voi mitenkään olla kateellinen. Olen muutaman 'kerhomamman' luona käynyt kahvilla ja kun on jääkaapin ovesta pongannut tapissa olevan visa- tai mastercard -laskun, olen tuntenut itseni todella rikkaaksi ja vapaaksi, MYÖS HENKISESTI!!!
Niimpä, ei käy kateeksi sellasia jotka joutuu luotolla vinkuttelee korttiaan, mitä sekin kertonee, ei sitä rahaa paljoa ole
 
Alkuperäinen kirjoittaja MÄÄ:
Meillä ei ole rahasta kiinni, mutta ei silti matkustella. Ollaan lähes velattomia, asuntolainaa vähän vielä jäljellä ja omaisuutta ollaan kartutettu.

Ajellaan tonnin autolla ja ostetaan mitä tarvitaan. Omasta pihasta saadaan marjat ja omenat, omasta metsästä marjat ja sienet ja polttopuut.

Ei tee kummallakaan mieli lähteä mihinkään turistihelvettiin pariksi viikoksi vain siksi että saa kaksplus-mammat tai kerhotutut kateellisiksi...

Että kun muut käy jollain matkaluotolla etelässä niin en voi mitenkään olla kateellinen. Olen muutaman 'kerhomamman' luona käynyt kahvilla ja kun on jääkaapin ovesta pongannut tapissa olevan visa- tai mastercard -laskun, olen tuntenut itseni todella rikkaaksi ja vapaaksi, MYÖS HENKISESTI!!!

Minä käyn ainakin ihan omaksi ilokseni en tehdäkseni jotakuta katellikseksi :hug:

ja visalla en maksa matkojani, tosin visa on hyvä olla reissussa mukana kun ikinä ei tiedä mitä voi sattua tai tapahtua.

Mutta jokainen tavallaan.
 
sandra
Alkuperäinen kirjoittaja MÄÄ:
Meillä ei ole rahasta kiinni, mutta ei silti matkustella. Ollaan lähes velattomia, asuntolainaa vähän vielä jäljellä ja omaisuutta ollaan kartutettu.

Ajellaan tonnin autolla ja ostetaan mitä tarvitaan. Omasta pihasta saadaan marjat ja omenat, omasta metsästä marjat ja sienet ja polttopuut.

Ei tee kummallakaan mieli lähteä mihinkään turistihelvettiin pariksi viikoksi vain siksi että saa kaksplus-mammat tai kerhotutut kateellisiksi...

Että kun muut käy jollain matkaluotolla etelässä niin en voi mitenkään olla kateellinen. Olen muutaman 'kerhomamman' luona käynyt kahvilla ja kun on jääkaapin ovesta pongannut tapissa olevan visa- tai mastercard -laskun, olen tuntenut itseni todella rikkaaksi ja vapaaksi, MYÖS HENKISESTI!!!
Onnitelut valitsemallasi tiellä..katkeruus paistaa läpi...miksi luulet että ihmiset matkustavat ? Sen takia että voivat kertoa netissä matkustavansa jonnekkin, vaikka kuka sitä tietää oletko oikeasti käynyt missään.
Meillä on ainakin motiivina aivan toiset asiat kuin se että mitä muut meistä ajattelevat.
Ja jos joku lomansa maksaa luotolla niin entä sitten ? Suuri osa ihmisistä maksaa lomansa kuitenkin käteisellä.

Luottokortti on hyvä hätävara, mutta myöskin helpon velkakierteen aiheuttaja ns väärin käytettynä.

 

Yhteistyössä