Kyllä on raharikkaita mammoja palsta tulvillaan!! 2 x vuoteensa etelässä koko perhe!

  • Viestiketjun aloittaja köyhä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä ihan ok palkka harjottelijalle,nousussa on sitten kun vakkariksi pääsee,mut siis mun pointti et me tavalliset duunarit saatas säästöön noillakin palkoilla ihan kivasti,mut kuten tuolla jo aiemmin mainitsin ei saada kun ei osata säästää,eli perseessä polte niin kauan ennekuin se nollilla=)
Eikun meinasin vaan et oon itekkin töissä tehtaalla ja saan kuussa käteen n.2400kk,ilman ylitöitä..
mies tuntiliksalla ja tällä hetkellä jotain 11-12e tunti,parisen euroa noussee kun vakinaistuu.
Sullahan hyvä liksa=)
Ja meitä on kaksi tienaajaa siellä,joten rahaa jää säästöön kuukausittain mukavasti.
 
Mae
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Mae:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Mae,oletko missäpäin suomea töissä :whistle:
Tampereen suunnalla ollaan=)
Aah,mä meinasin jo et ollaan samassa paikkaa :D Mä olen karhulassa töissä.
Jepujee. Kyllä duunarin hommat kannattaa. Palkat ainakin mulla tuntuu olevan samaa tasoa kun tuolla insinöörimiehellä, juuri sitä reilua 2000 euroa käteen=)
 
uhihweifh
kun mulla olisi rahaa ja aikaa matkustaa periaatteessa minne tahansa ja vaikka useiksi viikoiksi tai kuukausiksi, mut mua ei vaan huvita. Ennemmin kökin sen ajan mökillä.
 
Johan on taas aiheet.Mutta siis lomalle ulkomaille pääsee myös edullisesti,usein paikanpäällä kaikki paljon halvempaa kuin suomessa.Riippuu millaiselle lomalle menee.Ja jokainen alle 2v matkustaa melkein ilmaiseksi.

Mutta rahansa kukin käyttää mihin tykkää ja mulle ihan sama missä kukakin lomansa viettää..en tosiaankaan mieti millä matkansa kustantavat.
 
Me ollaan ihan tavallinen 2 lapsen perhe, ja me kyllä käydään aika usein lomamatkoilla. Pääasiassa viikon-parin kaupunkilomilla ympäri Eurooppaa. Rahaa riittää matkoihin, kun ei hössötä kodin "sisustuksen" kanssa ja tekee pääosan vaateostoksista kirppareilla.
 
fhkfnthjty
Alkuperäinen kirjoittaja Marianne Isola:
Me ollaan ihan tavallinen 2 lapsen perhe, ja me kyllä käydään aika usein lomamatkoilla. Pääasiassa viikon-parin kaupunkilomilla ympäri Eurooppaa. Rahaa riittää matkoihin, kun ei hössötä kodin "sisustuksen" kanssa ja tekee pääosan vaateostoksista kirppareilla.
Matkustellaan pitkin poikin Eurooppaa kaupunkilomilla vaikka ollaan niin vihreätä. Kai te sitten teette nää reissut fillarilla tai kävellen kun ette halua tietenkään kiihdyttää ihmisen aiheuttamaa ilmastonmuutosta?
 
ghkkggh
Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:
Alkuperäinen kirjoittaja uhihweifh:
kun mulla olisi rahaa ja aikaa matkustaa periaatteessa minne tahansa ja vaikka useiksi viikoiksi tai kuukausiksi, mut mua ei vaan huvita. Ennemmin kökin sen ajan mökillä.
No just. Minä olen myös kökkimässä mökillä. :D B)
Mitä "no just"?
 
Turkilmas
Pitääpä vielä kommentoida lisääkin. Nimittäin mä itse olen sitä mieltä että meillä kaikilla on takuulla jokin intohimo tai itselle tärkeä asia johon haluaa sijoittaa aikaa, energiaa tai rahaa (tai noita kaikkia). Jos ja kun nyt vaikka tässä tapauksessa matkustamiseen on varaa, niin mitä se on pois muilta. Toki ymmärrän nuo ympäristöasiat, mutta silloin pitää kyllä myös itse elää erittäin ekologisesti jotta voi muita arvostella.

Jos taas ei halua matkustaa, niin eipä ole sekään keneltäkään pois, eikä tuollaista tarvi taivastella (joku vaan kyseli mielipidettä että mitä jos on varaa mutta ei halua matkustaa).

Keittiönoita jo laittoikin esimerkkiä miten helposti rahaa jää säästöön. Meillä itsellä kesti n. 3 vuotta säästää se jo aiemmin mainitsemani 20 000 ?. Siitä ajasta olin reilun vuoden kotonakin ensin äitiyslomalla ja sitten hoitovapaalla. Mies väänsi siihen aikaan töitä lokaritehtaalla ja palkka oli REILUSTI alle 2000?/kk. Parhaimmillaan (tai pahimmillaan, miten kukin sen ottaa) laitettiin säästöön 1000?/kk.

Me säästettiin omaa asuntoa varten ja se oli meille todella tärkeää. Siksi pystyttiin elämään todella tiukalla budjetilla pidemmänkin aikaa. Palkinnoksi saatiin oma koti pienemmällä asuntolainalla ja ilman takaajia =) .
 
Alkuperäinen kirjoittaja moppi:
väitän, että monet törsää rahansa pikkujuttuihin, kuten iltasanomiin, ylimääräisiin tv-kanaviin ja vaikkapa espritin vaatteisiin, .
:ashamed: meilläkin menee karkkeihin väh 5 x50 euroa vuodessa = 250 ? ja kaikki limsat ja kaljat ym hömpät päälle. Niillä rahoilla kyllä reissaisi kerran vuodessa, jos ryhtiliikkeen pistäisi pystyyn.

 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja fhkfnthjty:
Alkuperäinen kirjoittaja Marianne Isola:
Me ollaan ihan tavallinen 2 lapsen perhe, ja me kyllä käydään aika usein lomamatkoilla. Pääasiassa viikon-parin kaupunkilomilla ympäri Eurooppaa. Rahaa riittää matkoihin, kun ei hössötä kodin "sisustuksen" kanssa ja tekee pääosan vaateostoksista kirppareilla.
Matkustellaan pitkin poikin Eurooppaa kaupunkilomilla vaikka ollaan niin vihreätä. Kai te sitten teette nää reissut fillarilla tai kävellen kun ette halua tietenkään kiihdyttää ihmisen aiheuttamaa ilmastonmuutosta?
Mä en nyt ymmärtänyt tätä viestiä :eek: ?? Siis miten niin leikitään vihreätä??? Ai sen takia jos tämä ap tekee pääosan vaateostoksista kirppareilta? Toki kierrättäminen on ekologista, mutta se on myös hyvin taloudellista jolloin rahaa jää matkustamiseen...
 
jenni
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
matkojakin on monenhintaisia, joku maksaa yhden hengen matkasta 1500 ja joskus sillä rahalla ostetaan koko perheelle matkat.
Joo tosiaan, just kattelin meille loppukesästä matkaa Italiaan ja oltais saatu koko perheelle 1600 eurolla viikon reissu ihan hyvällä hotellilla. Sitten taas saman rahan saa menemään pelkästään yhden hengen matkaan Aasian suunnalle.
 
Marja
Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:
Alkuperäinen kirjoittaja uhihweifh:
kun mulla olisi rahaa ja aikaa matkustaa periaatteessa minne tahansa ja vaikka useiksi viikoiksi tai kuukausiksi, mut mua ei vaan huvita. Ennemmin kökin sen ajan mökillä.
No just. Minä olen myös kökkimässä mökillä. :D B)
No se oma mökki se vasta kallis on, Et jos sellaseen on varaa ei varmaan ihan köyhimmästä päästä ole.
 
möksyilijä
200 kilolla saa jo ihan hyvän möksyn järven rannalta. Sit jos etsii läheltä pk-seutua meren rannalta aletaan puhua arvokkaista mökeistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Marja:
Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:
Alkuperäinen kirjoittaja uhihweifh:
kun mulla olisi rahaa ja aikaa matkustaa periaatteessa minne tahansa ja vaikka useiksi viikoiksi tai kuukausiksi, mut mua ei vaan huvita. Ennemmin kökin sen ajan mökillä.
No just. Minä olen myös kökkimässä mökillä. :D B)
No se oma mökki se vasta kallis on, Et jos sellaseen on varaa ei varmaan ihan köyhimmästä päästä ole.
 
sanni
Alkuperäinen kirjoittaja möksyilijä:
200 kilolla saa jo ihan hyvän möksyn järven rannalta. Sit jos etsii läheltä pk-seutua meren rannalta aletaan puhua arvokkaista mökeistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Marja:
Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:
Alkuperäinen kirjoittaja uhihweifh:
kun mulla olisi rahaa ja aikaa matkustaa periaatteessa minne tahansa ja vaikka useiksi viikoiksi tai kuukausiksi, mut mua ei vaan huvita. Ennemmin kökin sen ajan mökillä.
No just. Minä olen myös kökkimässä mökillä. :D B)
No se oma mökki se vasta kallis on, Et jos sellaseen on varaa ei varmaan ihan köyhimmästä päästä ole.
niin mutta maksaa se ylläpito: sähkö, vakuutukset ja sitten se ainainen pieni laittaminen...ihan näin alkuun...
 
möksyilijä
Alkuperäinen kirjoittaja sanni:
Alkuperäinen kirjoittaja möksyilijä:
200 kilolla saa jo ihan hyvän möksyn järven rannalta. Sit jos etsii läheltä pk-seutua meren rannalta aletaan puhua arvokkaista mökeistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Marja:
Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:
Alkuperäinen kirjoittaja uhihweifh:
kun mulla olisi rahaa ja aikaa matkustaa periaatteessa minne tahansa ja vaikka useiksi viikoiksi tai kuukausiksi, mut mua ei vaan huvita. Ennemmin kökin sen ajan mökillä.
No just. Minä olen myös kökkimässä mökillä. :D B)
No se oma mökki se vasta kallis on, Et jos sellaseen on varaa ei varmaan ihan köyhimmästä päästä ole.
niin mutta maksaa se ylläpito: sähkö, vakuutukset ja sitten se ainainen pieni laittaminen...ihan näin alkuun...
Vakuutus mulla oisko 200, sähkö tulee auringosta ihan ilmaiseksi, venepaikka 70, kiinteistövero onks se nyt mulla joitakin satasia, jätemaksua en maksa vaikka pitäisi, pikku laittoon menee rahaa just sen verran kuin on valmis laittamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fhkfnthjty:
Alkuperäinen kirjoittaja Marianne Isola:
Me ollaan ihan tavallinen 2 lapsen perhe, ja me kyllä käydään aika usein lomamatkoilla. Pääasiassa viikon-parin kaupunkilomilla ympäri Eurooppaa. Rahaa riittää matkoihin, kun ei hössötä kodin "sisustuksen" kanssa ja tekee pääosan vaateostoksista kirppareilla.
Matkustellaan pitkin poikin Eurooppaa kaupunkilomilla vaikka ollaan niin vihreätä. Kai te sitten teette nää reissut fillarilla tai kävellen kun ette halua tietenkään kiihdyttää ihmisen aiheuttamaa ilmastonmuutosta?
Kyllä, me patikoidaan aina kaikki matkat! Vaatteet rinkkaan, lapsi rinkan päälle istumaan ja matkaan. Ruuat me etsitään matkan varrelta, poimitaan marjoja metsästä ja kalastetaan kaloja joesta. Yöt vietetään yleensä siltojen alla, eihän me toki haluta tuhlata energiaa lämmitykseen.

-

Sitä voi olla vihreä, vaikka ei eläkään ihan täysin Linkolan oppien mukaan ;-)
 
äiti
kyllä meillä olisi varaa reissata 2krt/vuosi ulkomaille, mut mua säälittää laittaa rahaa sellaiseen. Teemme kerta vuoteen jonkun isomman reissun ja säästöön muut...
 
vieras
Tiedän minäkin 3-lapsisen perheen, jossa vain yksi on ansiotyössä. Silti perhe matkustelee 2-3 kertaa vuodessa ulkomailla. Joku toinen perhe pistäisi tulonsa menemään ilman, että mitään jäisi jäljelle, mutta tälle perheelle matkat ovat niin tärkeä osa elämää, että kaikesta pihistetään hiukkasen ja pistetään säästöön tulevaa matkaa varten.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Marja:
Juu mut pointti oli se et sen mökin hinnalla ja lainan koroilla saa jo aika monta ulkomaan reissua jos nyt aletaan vertailemaan kunkin loman vietto tapoja
Ja tuossa on mun mielestä koko jutun pointti. Eli rahat riittää siihen mihin haluaa ja minkä kokee tärkeäksi, oli se sitten vaikka matkustaminen tai mökkeily.
 
dfjykyuk
Alkuperäinen kirjoittaja Marianne Isola:
Alkuperäinen kirjoittaja fhkfnthjty:
Alkuperäinen kirjoittaja Marianne Isola:
Me ollaan ihan tavallinen 2 lapsen perhe, ja me kyllä käydään aika usein lomamatkoilla. Pääasiassa viikon-parin kaupunkilomilla ympäri Eurooppaa. Rahaa riittää matkoihin, kun ei hössötä kodin "sisustuksen" kanssa ja tekee pääosan vaateostoksista kirppareilla.
Matkustellaan pitkin poikin Eurooppaa kaupunkilomilla vaikka ollaan niin vihreätä. Kai te sitten teette nää reissut fillarilla tai kävellen kun ette halua tietenkään kiihdyttää ihmisen aiheuttamaa ilmastonmuutosta?
Kyllä, me patikoidaan aina kaikki matkat! Vaatteet rinkkaan, lapsi rinkan päälle istumaan ja matkaan. Ruuat me etsitään matkan varrelta, poimitaan marjoja metsästä ja kalastetaan kaloja joesta. Yöt vietetään yleensä siltojen alla, eihän me toki haluta tuhlata energiaa lämmitykseen.

-

Sitä voi olla vihreä, vaikka ei eläkään ihan täysin Linkolan oppien mukaan ;-)
Mut autoilu on kuitenkin mielestäsi suorastaan puolirikollista toimintaa?
 

Yhteistyössä