Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja poipoipoi:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ja vielä palstamammat ihmettelevät että mihin sitä rahaa tarvitaan lasten kasvatuksessa, kun kyllähän pelkällä rakkaudella ja sossun almuilla pärjätään
. Teinitkin pysyy tyytyväisinä.
Suurin osa palstamammoista tuskin asuu alueilla, joilla tulotaso on korkea. Ainakaan niistä, joiden mielestä pelkällä rakkaudella ja sossun almuilla pärjätään.
Mutta miksi on näin? Miksi tällä palstalla nimenomaan liikkuvat vähätuloiset? Luen nimittäin toistakin "lapsi-palstaa" ja siellä on ihmisillä täysin erilainen elämäntyyli kuin yleisesti täällä; rahaa käytetään, matkustellaan jne.
Anteeksi OT, mutta kiinnostaisi tämä asia.
Onko noin, tiedätkö kaikkien täällä palstailevien tulot? Ja toiseksi, minusta elämäntyyli ei kerro välttämättä sitä, onko rahaa vai ei. Ei se niin kummoista tulotasoa vaadi, että pystyy shoppailemaan ja matkustelemaan. Minusta taas kerskakulutus ja sellainen asenne, että "pakko päästä kanarialle kerran vuodessa", ei kerro sivistystasosta ja arvoista mitään hyvää.
Me matkustelemme joka kuukausi ja tämän elämäntyylin omaavia löytyy runsaasti yhdeltä toiselta palstalta, ihan lapsiperheitä. Kyllä tällä palstalla käy silmiin nuo "ei ole rahaa" kommentit keskustelussa kuin keskustelussa, joten tietämättä tulotasoja voi päätellä että täällä usea on vähävarainen.
Mä palstailen täällä ja kyllä me matkustelemme, kun mieli tekee ja on lomaa. Olemme hyvin toimeentulevia eli ei ole rahahuolia. En mä ainakaan kirjoittele yleensä tuloistamme tai siitä, miten noin yleisesti elämme ja käytämme rahaa.
Me kierrätämme ja ostan usein lapsille ja itsellenikin vaatteita kirpparilta, tosin ostan uusiakin. Aina miten sattuu miellyttämään. En kuitenkaan tuhlaa, kuin harvoin. Joskus tulee kuitekin käytettyä isojakin summia shoppaillessa, jos näkee jotain haluamaansa. Ruokamenot on pienet, johtuen siitä, että olen hyvin hintatietoinen. Ruoassa emme kuitenkaan varsinaisesti säästä, vaan ostamme sitä, mitä mieli tekee ja laadukasta.
Mä luulen, että aika moni hyvätuloinen ei siitä kirjoittele, eikä sillä kerskaile. Jos jollain täällä on tosi tiukkaa rahan kanssa, niin en mä ainakaan siihen lähde leveilemään, että tulipas ostettua tonnilla juhlareleietä pikkujouluihin.
Miksi pitäisi puhua rahoista tai ostamisista? Ja kyllä mä ainakin olen sen verran tarkka rahoistani, että kehun mielummin jotain halpaa kirppislöytöä, kuin turhaan tuhlattuja satasia.