Kyllä on hyvä olla duunarin vaimo!

• Viestiketjun aloittaja kehukaa muutkin miehiänne!
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Miten itse määrittelet "korkean aseman"?
Et kysynyt minulta mutta jos töistä puhutaan (niin kuin nyt) niin eikö se nyt niin ole että toimitusjohtaja on korkeammassa asemassa kuin rivi-insinööri?
Entä duunaritaustainen kunnallisvaltuutettu? Pappi? Poliisi?
Poliisipäällikkö on korkeammassa asemassa kuin rivikonstaapeli, piispa on pappia korkeammalla, kunnallisvaltuutettu koulutuksestaan riippumatta on kunnanjohtajan alapuolella jne.

Minulle nämä luokittelut kertovat vain hierarkiasta yritysten sisällä, ilmeisesti jotkut tekevät tästä heti koko elämää koskevan luokittelun.

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Kyllä on hyvä olla mun mieheni vaimo :). Oli hyvä olla hänen kanssaan silloin kun oli duunarina ja on hyvä olla nyt kun hän on ylempänä toimihenkilönä. Ainoa ero on korkeampi palkka nykyisestä työstä, mutta toisaalta me ollaan aina oltu säästeliäitä ja tarkkoja rahoistamme. Eli eipä ole suurempi palkkakaan vaikuttanut huonontavasti/parantavasti suhteeseemme :)
Tuo on tärkeää. Oma vaimoni hyväksyy minut juuri sellaisena kuin olen. Työttömänä, duunarina, opiskelija ja tutkijana. Ja varmasti hyväksyisi johtajanakin, kunhan en olisi liikaa poissa kotoa.
Näinpä :).

Vieras
Et kysynyt minulta mutta jos töistä puhutaan (niin kuin nyt) niin eikö se nyt niin ole että toimitusjohtaja on korkeammassa asemassa kuin rivi-insinööri?
Minun mielestäni nuo esimerkit eivät ole korkeassa asemassa todellakaan.

vieras
Poliisipäällikkö on korkeammassa asemassa kuin rivikonstaapeli, piispa on pappia korkeammalla, kunnallisvaltuutettu koulutuksestaan riippumatta on kunnanjohtajan alapuolella jne.

Minulle nämä luokittelut kertovat vain hierarkiasta yritysten sisällä, ilmeisesti jotkut tekevät tästä heti koko elämää koskevan luokittelun.
Haluaisinkin tietää miten nuo suhtautuvat keskenään ja vaikka paikallisen yrityksen toimitusjohtajaan yms.

Maija vilkkumaa - Satumaa tango
http://www.youtube.com/watch?v=WygTnKrlyIc&feature=related

vieras
Heillä on valtaa. Ketkä ovat mielestäsi korkeassa asemassa? Sellainen jolla ei ole esimiestä? Niitä löytyy duunareista. Ministerit ja suuryritysten johtajat ovat selvästi korkeassa asemassa, vaikka eivät voisikaan vaikuttaa kunnolla jonkun yksittäisen ihmisen elämään.

Vieras
Heillä on valtaa. Ketkä ovat mielestäsi korkeassa asemassa? Sellainen jolla ei ole esimiestä? Niitä löytyy duunareista. Ministerit ja suuryritysten johtajat ovat selvästi korkeassa asemassa, vaikka eivät voisikaan vaikuttaa kunnolla jonkun yksittäisen ihmisen elämään.
Olen samaa mieltä, Ministerit ja suuryritysten johtajat ovat korkeassa asemassa.

vieras

Haluaisinkin tietää miten nuo suhtautuvat keskenään ja vaikka paikallisen yrityksen toimitusjohtajaan yms.
Eipä noita keskinäisiä suhteita ole ilmeisesti virallisesti määritelty (toisin kuin yleensä yritysten sisäiset organisaatiorakenteet - niissä toimitusjohtaja on sen siivoojaan yläpuolella ja piste). Makuasioita, haluaako noita pappien ja poliisien välisiä asemia pisteyttää vai ei ja mitä iloa sellaisesta olisi?

Itse ehkä voisin pitää tuhannen hengen firman toimitusjohtajaa vähän korkeammassa olevana kuin kahden hengen firman toimitusjohtajaa, mutta papin ja toimitusjohtajan vertaamista en näe tarkoituksenmukaisena.

Turkilmas
Jokainen yrittäjäkin voi tituleerata itseään toimitusjohtajaksi ja tehdä silti duunarin hommia. Ja miehen työpaikalla osa ylemmistä toimihenkilöistä (siis sillä nimikkeellä ja palkalla) tekee silti työnjohtajan hommia. Mun työpaikallani kaupassa on yksi nimikkeellä kt-johtaja ja hän tekee ihan perus osastovastaavan hommia kun osasto on niin pieni ettei hänellä ole alaisia jne. jne.

Ihan vaan tuli mieleen :)

Nam
Alkuperäinen kirjoittaja ingenjöör:
Alkuperäinen kirjoittaja Nam:
Meidänpäs yrittäjä maksaa teidänkin duunarien ja insinöörien palkan! ;)
Kappas, tämäpä yllätys, luulin että tämän insinöörin palkan maksaa se saksalainen pörssiyritys, jonka palkkalistoilla olen...
Yrittäjä siellä pörssiyhtiönkin johdossa on joka maksaa palkan, vai onko kyseessä muka saksan valtion omistama yhtiö? No yrittäjä maksaa saksan valtionkin virkamiesten lomareissut! ;)

Nam
Jokainen yrittäjäkin voi tituleerata itseään toimitusjohtajaksi ja tehdä silti duunarin hommia. Ja miehen työpaikalla osa ylemmistä toimihenkilöistä (siis sillä nimikkeellä ja palkalla) tekee silti työnjohtajan hommia. Mun työpaikallani kaupassa on yksi nimikkeellä kt-johtaja ja hän tekee ihan perus osastovastaavan hommia kun osasto on niin pieni ettei hänellä ole alaisia jne. jne.

Joo mut yrittäjä on yrittäjä, vaikka tekisi duunarinkin hommia! :)

Turkilmas

Joo mut yrittäjä on yrittäjä, vaikka tekisi duunarinkin hommia! :)
No niin on :D. Mä en vaan ymmärrä miten vaikkapa putkimies yrittäjänä olisi jotenkin parempi kuin putkimies palkollisena.

ingenjöör
Meidänpäs yrittäjä maksaa teidänkin duunarien ja insinöörien palkan! ;)
Kappas, tämäpä yllätys, luulin että tämän insinöörin palkan maksaa se saksalainen pörssiyritys, jonka palkkalistoilla olen...
Yrittäjä siellä pörssiyhtiönkin johdossa on joka maksaa palkan, vai onko kyseessä muka saksan valtion omistama yhtiö? No yrittäjä maksaa saksan valtionkin virkamiesten lomareissut! ;)
Insinöörinä olen tottunut keskustelutyyliin, jossa käsitteet pidetään selkeinä. Ensin nimimerkki Nam puhuu "meidän yrittäjästä" ja sitten yleisesti "yrittäjästä". Sekavaa, joten palaanpa tästä suunnittelupöytäni ääreen tehden sen johtopäätöksen, että tuo nimimerkki Nam:n esille tuoma "meidän yrittäjä" ei edelleenkään maksa minun palkkaani.

Nam
Insinöörinä olen tottunut keskustelutyyliin, jossa käsitteet pidetään selkeinä. Ensin nimimerkki Nam puhuu "meidän yrittäjästä" ja sitten yleisesti "yrittäjästä". Sekavaa, joten palaanpa tästä suunnittelupöytäni ääreen tehden sen johtopäätöksen, että tuo nimimerkki Nam:n esille tuoma "meidän yrittäjä" ei edelleenkään maksa minun palkkaani.
Sori unotu että olet insinööri, yritän jatkossa esittää asiat hitaammin ja yksinkertaisemmin. ;) No meneppäs töihin siitä pöytäs ääreen, äläkä notku täällä mammapalstalla.

ingenjöör
Sori unotu että olet insinööri, yritän jatkossa esittää asiat hitaammin ja yksinkertaisemmin. ;)
Voisit ensi alkuun hieman selventää meille muille, että kuka ylipäätään on se mystinen "yrittäjä" pörssiyrityksen tapauksessa, jonka omistajia voivat olla toiset pörssiyritykset, amerikkalaiset eläkesäätiöt, valtiot, yksityiset ihmiset, ...

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Enpä tiedä mitä ketjussa on veistelty, mutta minusta koulutus on jotain hienoa, hienointa mitä on.
Samoilla linjoilla, voisi vielä lisätä ihmetyksen, että luulevatko jotkut oikeasti, että koulutus ei anna mitään osviittaa ihmisestä? Jos ihminen haluaa saavuttaa elämässään jotain, ryhtyykö hän roska-auton kuljettajaksi vaiko hankkiiko kunnon koulutuksen, jotta pääsee toteuttamaan itseään vähän laajemmin niin työssä kuin vapaa-aikanakin? Oli se koulutus sitten puuseppä tai KTM.

Osalle taitaa olla mahdoton ajatella yksilöiden sijaan kokonaisuuksia ja todennäköisyyksiä: otetaan 100 roskiskuskia ja 100 arkkitehtiä, niin kappas vaan, kummastakin joukosta voi toki löytyä pari vajaaälyistä ääliötä, mutta todennäköisyys siihen, että arkkitehdit ovat noin keskimäärin roskiskuskeja älykkäämpiä on melko korkea.

Ja jos on älykkyyttä, on myös suurempi todennäköisyys sille, että kykenee loogiseen ajatteluun, ymmärtää itseään ja muita, asioiden syy- ja seuraussuhteita. Eikä käytä kaikkia viikonloppujaan päättömään kännäämiseen vaan ehkä haluaa jopa kehittää itseään.

Mutta kuten sanottu, joka joukosta löytyy sikoja ja helmiä, todennäköisyydet vain ovat sitä vastaan, että roskiskuskien joukosta löytyy paljon huippuälykkäitä tyyppejä, joilla on palava halu kehittää itseään on aika paljon alhaisempi kuin arkkitehdeillä, lääkäreillä, tms.
Mun duunarimies haluaa saavuttaa *jotain* mutta se ei tuo mainetta eikä mammonaa. Lisäksi sitä *jotain* ei voi mennä kouluun opiskelemaan, ainoastaan vois olla kalliita kursseja siihen liittyen, todennäköisimmin ulkomailla. Niinpä hän opiskelee itsenäisesti. Hän todellakin nimenomaan haluaa kehittää itseään, henkisesti.

En kiellä sitä etteikö joistaki duunareista vois pientä yleistystä että ne on sottasia, välinpitämättömiä tms, kyllähän tuo omaki ukko toisinaan moittii työkavereitaan kun ne kusee taukokopin nurkalle, pöläyttää vaatteet kopin sisäpuolella, tai pudottaa esim lankkuja sisällä lattialle niin että pölähtää kunnolla... Mutta kaikki ei ole, ei todellakaan, ihan niinkuin kaikki korkealle koulutetutkaan (johtajat ja muut) ei ole rahanahneita, kunnianhimoisia ja itsekkäitä kusipäitä.

Hei oikeesti
Vieläkö täällä tapellaan? Voitteko te sanoa tseänne älykkäiksi? Jotain se miehestäkin kertoo jos ottaa vaimon joka on näin yksinkertainen kun täällä suurin osa palstailijoista.

Anteeksi, mutta en vaan käsitä teitä. huoh

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hei oikeesti:
Vieläkö täällä tapellaan? Voitteko te sanoa tseänne älykkäiksi? Jotain se miehestäkin kertoo jos ottaa vaimon joka on näin yksinkertainen kun täällä suurin osa palstailijoista.

Eiköhän täällä ole oltu jo monta sivua ihan kieli poskella, ei tälläistä höpinää mitä täällä on kukaan ihan vakavissaan kirjoittele?

hei oikeesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hei oikeesti:

Eiköhän täällä ole oltu jo monta sivua ihan kieli poskella, ei tälläistä höpinää mitä täällä on kukaan ihan vakavissaan kirjoittele?
Toivottavasti niin on asian laita. Melko huono kuitenkin.

Toivottavasti puoletkaan tähän ketjuun kirjoittaneista ei oo tosissaan..
Kaikesta täälä tosiaan viittitään tapella :LOL:

Mä alan nyt viettää perjantai-iltaa ton mun miehen kanssa.. enkä kiusallanikaan kerro onko duunari vai nou :D

Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
Tekee tuo mun duunari kyllä pitkää päivää, mutta aina vkoloput vapaalla ja pitkä kesäloma. Lisäksi saa järkättyä pidennettyä vkoloppua tarvittaessa tosi helposti.

Kroppa pysyy melko kivassa kunnossa ku päivät tekee käsillään töitä ja on jalkojen päällä koko ajan :p
Pysyykö myös aivot kunnossa?
no todellakin pysyy.

Yhteistyössä