Kyllä on hyvä olla duunarin vaimo!

• Viestiketjun aloittaja kehukaa muutkin miehiänne!
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja UGH:
Mä en tietteks te oikeesti tajua miksi pitää tulla kehuskelemaan rahoilla, oli homma mikä tahansa. Eikös se nyt ole pääasia, että perhe on tasapainoinen ja onnellinen, oli koulutuspohja ja rahamäärä mikä tahansa?
Niin sitä luulis mutta monella näyttää olevan se rahan kiilto vaan silmissä, ja moni duunari tienaa paremmin kuin akateeminen.
Minun kohdallani ei ole kyse rahasta, vaan arvoista.
Arvot joo kunhan mies ei ole duunari kaikki hyvin:D
Hyvin tiivistetty.
Se oli sarkasmia mutta silti minusta tuntuu että tulet pettymään elämässä viel kovin. Rahalliset vastoinkäymiset kuuluu lähes kaikkien elämään vaikka ois kuinka kultalusikka suussa syntyny niin ei ne asiat aina mene kuin luulee.

Ihan sama miten ajattelet, itse tiedän että taloudellisesti tulen aina hyvin pärjäämään.
Ok:D Pikkurouva ajattelee kuten tahtoo:)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vie:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Mä en tietteks te oikeesti tajua miksi pitää tulla kehuskelemaan rahoilla, oli homma mikä tahansa. Eikös se nyt ole pääasia, että perhe on tasapainoinen ja onnellinen, oli koulutuspohja ja rahamäärä mikä tahansa?
Ne on nämä nousukkaat... Vanhalla rahalla ei ole tarve kerskailla.
Meillä on kumpaakin :D.
Onnea vain, mikään ei olekaan mukavampaa kuin asua seitsennumeroisen hintaisessa talossa. Mutta asennettasi vähemmän varakkaisiin en silti ymmärrä.

Mitä asennetta? En puhunut tässä keskustelussa ollenkaan rahasta, ennenkuin joku otti sen esiin.

Jokainen saa elää puolestani niinkuin tahtoo, mutta minulle ei sopisi duunaripuoliso.
Juuri tuota, että valitsen puolison ammatin perusteella. Tai oikeammin rajaat pois ammatin varjolla. Nokka pystyssä kulkevat ovat ikäviä ihmisiä.
Tottakai ammatti on yksi valintaperuste, minä varmasti voin valita mieheni niinkuin haluan. Minulla on monia muitakin kriteereitä.
En ymmärrä, en vain ymmärrä. Minulle ei ole ihmisiin tutustuessa koskaan merkinnyt ammatti mitään.
No onhan näitä paljonkin, joille ammatti/koulutus on tosi tärkee. Tämä jatkuva rahan/koulutuksen/työn blaa blaa blaa arvostus elämän tärkeimmäks asiaks tekee näistä todellisia tylsimyksiä. Pitävät todellakin itseään parempina ihmisinä, ei juuri ole henkisiä arvoja tai tosi hyvin ne piilossa pidetään, huono huumorintaju, vähän luovuutta jne. Se ulkokultaisuus/menestys siis ja kunnianhimo joka on tosi negatiivinen ominaisuus muuten/ saa sen aikaan. Mutta jokainen tavallaan, samapa tuo mulle on.
Ai nyt meillä korkeassa asemassa olevilla on jopa huono huumorintaju :D. Et sitten parempaa keksinyt...
Joo, näkeehän sen tästä ketjustakin.

S
Niin sitä luulis mutta monella näyttää olevan se rahan kiilto vaan silmissä, ja moni duunari tienaa paremmin kuin akateeminen.
Minun kohdallani ei ole kyse rahasta, vaan arvoista.
Arvot joo kunhan mies ei ole duunari kaikki hyvin:D
Hyvin tiivistetty.
Se oli sarkasmia mutta silti minusta tuntuu että tulet pettymään elämässä viel kovin. Rahalliset vastoinkäymiset kuuluu lähes kaikkien elämään vaikka ois kuinka kultalusikka suussa syntyny niin ei ne asiat aina mene kuin luulee.

Ihan sama miten ajattelet, itse tiedän että taloudellisesti tulen aina hyvin pärjäämään.
Ok:D Pikkurouva ajattelee kuten tahtoo:)
Sinä pikkurouva voit ajatella niinkuin tahdot taloudellisesta tilanteestani, mutta minä vain tiedän totuuden :).

Lite
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja Ou mama!:
Tiedätkö paljonko duunari joutuu päivän aikana laskemaan menekkejä jne? Tässä näkee miten jotkut eivät tiedä rakennushommista mitään. Päätteellä töitä tekevätkö muka joutuvat käyttämään aivojaan? Sen kun syöttävät valmiisiin ohjelmiin laskutoimituksia ja numeroita ja kone hoitaa loput, se on nähty!
Ja tämä paljastaa miten paljon "tiedät" insinöörien työstä! :D
Hei, sä et tiedä mikä mun ala on. Mä en ole duunari. Ja työskentelen joka päivä insinöörien kanssa. =) Meillä on oma yritys. Duunareita arvostan 100 kertaa enemmän.
Whatever, mua ei silti kiinnostaisi olla haisevan duunarin vaimo. Ole sä onnellinen sun duunaris kanssa ja mä olen onnellinen mun vähän paremmassa asemassa olevan mieheni kanssa niin kaikki ollaan tyytyväisiä.
Minun duunarimieheni ei haise. Meillä on suihku. Ja sauna.

Lite
Alkuperäinen kirjoittaja Ei-duunarin vaimo:
Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Miksi mun pitäis hävetä mun duunarimiehen työtä? (raksamies)
Enkä todellakaan häpeä isäni vuosikausia tekemää työtä, jolla repi perheelleen alannon (rekkamies).

Miksi pitäis :eek:

En mä kyllä hauku ketään toisenlaisenkaan työn edustajaa.
No näinpä.. Oli koulutus tai työ mitä tahansa niin on moukkamaista olla arvostamatta toisten työtä.
Ja tosiasia on että kaikkia tarvitaan. Eipä tämä maailma kauaa pyörisi näinkään mukavana ilman raksamiehiä, roskakuskeja, lääkäreitä, arkkitehtejä jne.
Niinpä. Kukas ne rikkaitten talot rakentaa? Ja kuka korjaa niitten viemärit, tyhjentää roskat ja hoitaa ne rikkaat vanhoina. Kaikki työ on arvokasta.

Reetta
Minä kerran seurustelin korkeasti koulutetun miehen kans, voi että mulla palo hihat kun herra ei osanu tehdä mitään ,ei vaihtaa autonrenkaita eikä saranaa kiristää.. Minä tein kaikki itse, sitte jätin koko tyypin ja päätin oli miehellä mikä asema tahansa mutta kunhan ei tarvi miestä alkaa leikkimään minulla:D

heh heh
Ja duunariko pystyy tekemään insinöörienkin työt? Turhaan opiskeli siis inssiksi 4 vuotta ja duunari kahdessa vuodessa tai ilman koulutusta osaa samat hommat. Justiinsa juu...:whistle:

Rytkäätys...

Lite
Alkuperäinen kirjoittaja Maria:
Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
Mun duunarimiehellä on hyvä palkka ja loistava kroppa, en vaihtaisi ikinä mihinkään silkkisukka-mieheen.
Ja mun mies on vielä sen päälle todella älykäs. Hän on vaan tykännyt aina ruumiillisesta työstä.
Pitkää päivää tekee useasti mutta jaksaa aina touhuta lapsen kanssa iltaisin, ja onkin ihan maailman paras isi :heart: ja paras aviomies. :heart:
Heh heh...on vaan tykännyt aina ruummillisesta työstä...lol!!!

Ja ainakaan opiskelusta ei ole sitten tykännyt! Heh!
Eipä ruumiillista työtäkään kouluttamatta opi. Meitä on moneen junaan, toiset on käytännön ihmisiä, toiset teoreettisia. Minä kuulun jälkimmäisiin ja mies on käytännöllinen. Hyvin toimii.

Lite
Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Aksukkainen:
Mutta itseäni on oksettanut aina ja iänkaiken esimerkiksi yliopistolla ne juntit, jotka kovaan ääneen kailottavat, miten eivät ikinä ainakaan alkaisi siivoojaksi tai kaupan kassaksi, koska se on niin paskahommaa. Varmaan ne samat nyt täällä haukkuu sit kaikki duunari(miehe)t maan rakoon? Enkä vaan koskaan ole oppinut ymmärtämään, että MIKSI?
Samalla lailla tunnen duunareita, jotka ovat haukkuneet yliopistolla opiskelevia "valkokaulus-idiootteja" yliopisto-pelleiksi, ja minne eivät ikinä itse menisi opiskelemaan. Ei sen puoleen, ei heistä moni sinne pelkällä peruskoulun päästötodistuksella pääsisikään...
En minäkään olisi mennyt yliopistoon, minua kiinnosti toinen ala. Tunnen duunareita ja akateemisia, molemmista löytyy niin pellejä kuin mörököllejä. Ei voi yleistää.

Lite
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
En voisi arvostaa duunaria, arvostan erilaisia arvoja elämässä.
Kerro ihmeessä tarkemmin "arvoistasi"! :eek:
Arvostan miestä joka on ajatellut pitkällä tähtäimellä ja opiskellut korkealle. Miestä joka kunnianhimollaan on saavuttanut aseman jossa voi käyttää aivoja sekä valtaa. Miestä jota ei tarvitse hävetä korkemman luokan seurassakaan. Sekä plussana miestä joka käyttää pukua päivittäin :).
Miksi duunarimiestä pitäisi hävetä?! Ei koulutus takaa sitä, että osaa käyttäytyä. Hyvä esimerkki tästä on bb-Esa...
Peesi. En tunne bb-tyyppejä, mutta muuten.

Lite
En voisi arvostaa duunaria, arvostan erilaisia arvoja elämässä.
Kerro ihmeessä tarkemmin "arvoistasi"! :eek:
Arvostan miestä joka on ajatellut pitkällä tähtäimellä ja opiskellut korkealle. Miestä joka kunnianhimollaan on saavuttanut aseman jossa voi käyttää aivoja sekä valtaa. Miestä jota ei tarvitse hävetä korkemman luokan seurassakaan. Sekä plussana miestä joka käyttää pukua päivittäin :).
Korkeempi luokka :D Oot hauska.

Peesi tähän. "Korkeempikin luokka" osaa koheltaa. Ja duunarit käyttäytyä.

juu
Enpä tiedä mitä ketjussa on veistelty, mutta minusta koulutus on jotain hienoa, hienointa mitä on.
Jokainen voi olla rikas, kunhan on tarpeeksi ahne paska ja ei kainostele varastaa muilta, myydä jotain paskaa kalliilla, tuoda maahan jotain joka on halvalla tehty toisten selkänahasta, ja myydä sitä kalliilla täällä. jne jne jne Ihmisiä käytetään orjaksi koko ajan ja 99% rikkaista on rikkaita koska elää muiden selkänahasta.

(näihin kuuluu Nokian rikkaat jne. Suomi saastuttaa kheitysmaita nokian kännyköillä ja niiden valmistus kuljetus jne kaikki teollisuus tappaa)

Mutta kuka tahansa ei pysty opiskelemaan pitkälle. Kaikilla ei riitä keskittymiskyky, tahdonvoima, istumalihakset, pitkäjänteisyys (useimmille duunareille raha on ylitse kaiken ja niillä taulutelkkareilla autoilla ja veneillä leveily) eikä kiinnostus oppia.

tää vaan mun henkilökohtainen näkemys ja arvojärjestys. Ihan hyvä ihmienn voi olla duunarikin, jos on hyvä muille ja tekee työnsä kunnolla. Mutta valitettavasti harva tekee. Suuri osa ei osaa olla ylpeä työstään vaan tekee sekundaa. Esim. vasta luin lehdestä että rakentamisbuumin aikana duunarit, kirvesmiehet, löivät omaa ulostettaan talojen seinnniin, materiaalit kastuvat jne.

vieras
Tiedätkö paljonko duunari joutuu päivän aikana laskemaan menekkejä jne? Tässä näkee miten jotkut eivät tiedä rakennushommista mitään. Päätteellä töitä tekevätkö muka joutuvat käyttämään aivojaan? Sen kun syöttävät valmiisiin ohjelmiin laskutoimituksia ja numeroita ja kone hoitaa loput, se on nähty!
Ja mun mies ainakin lukee todella paljon. Enkä tarkoita mitään alibia tms. vaan ihan oikeaa kirjallisuutta. Yleistiedoltaan päihittää helposti tuttavapiirimme insinöörit....
Ei tuollaisiin hommiin kannata inssejä palkata. Ja kenen luulet kehittäneen nuo ohjelmat? Täällä yleistetään aivan liikaa koulutuksen perusteella. Akateeminen voi aivan hyvin osata korjata autoja ja duunari tajuta suhteellisuusteoriaa.

Beep
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Mä toivon vain ettei kukaan mies tule lukemaan tästä ketjusta kuinka karseita naiset osaavatkaan olla!
Tämähän käy loistavasta viihteestä! Suurin osa ei tiedä yhtään mistä kirjoittaa, varsinkaan "vastapuolen" ihmisistä! :LOL:

Kumpi tässä oli vastapuoli? Sori meni ohi, kun ei tällästä ketjua pysty lukemaan kokonaan. He he...

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
tää vaan mun henkilökohtainen näkemys ja arvojärjestys. Ihan hyvä ihmienn voi olla duunarikin, jos on hyvä muille ja tekee työnsä kunnolla. Mutta valitettavasti harva tekee. Suuri osa ei osaa olla ylpeä työstään vaan tekee sekundaa. Esim. vasta luin lehdestä että rakentamisbuumin aikana duunarit, kirvesmiehet, löivät omaa ulostettaan talojen seinnniin, materiaalit kastuvat jne.
Kyllä oli nätisti sanottu, ihan tuli hyvä mieli! :hug: Että duunarikin VOI olla hyvä ihminen....

vieras
Mutta kuka tahansa ei pysty opiskelemaan pitkälle. Kaikilla ei riitä keskittymiskyky, tahdonvoima, istumalihakset, pitkäjänteisyys (useimmille duunareille raha on ylitse kaiken ja niillä taulutelkkareilla autoilla ja veneillä leveily) eikä kiinnostus oppia.
Mitä tarkoitat pitkälle? Maisteriksi pääsyyn en tarvinnut mitään noista paitsi kiinnostusta. Sen lisäksi minulla on amiskoulutus alla.

vieras
Enpä tiedä mitä ketjussa on veistelty, mutta minusta koulutus on jotain hienoa, hienointa mitä on.
Samoilla linjoilla, voisi vielä lisätä ihmetyksen, että luulevatko jotkut oikeasti, että koulutus ei anna mitään osviittaa ihmisestä? Jos ihminen haluaa saavuttaa elämässään jotain, ryhtyykö hän roska-auton kuljettajaksi vaiko hankkiiko kunnon koulutuksen, jotta pääsee toteuttamaan itseään vähän laajemmin niin työssä kuin vapaa-aikanakin? Oli se koulutus sitten puuseppä tai KTM.

Osalle taitaa olla mahdoton ajatella yksilöiden sijaan kokonaisuuksia ja todennäköisyyksiä: otetaan 100 roskiskuskia ja 100 arkkitehtiä, niin kappas vaan, kummastakin joukosta voi toki löytyä pari vajaaälyistä ääliötä, mutta todennäköisyys siihen, että arkkitehdit ovat noin keskimäärin roskiskuskeja älykkäämpiä on melko korkea.

Ja jos on älykkyyttä, on myös suurempi todennäköisyys sille, että kykenee loogiseen ajatteluun, ymmärtää itseään ja muita, asioiden syy- ja seuraussuhteita. Eikä käytä kaikkia viikonloppujaan päättömään kännäämiseen vaan ehkä haluaa jopa kehittää itseään.

Mutta kuten sanottu, joka joukosta löytyy sikoja ja helmiä, todennäköisyydet vain ovat sitä vastaan, että roskiskuskien joukosta löytyy paljon huippuälykkäitä tyyppejä, joilla on palava halu kehittää itseään on aika paljon alhaisempi kuin arkkitehdeillä, lääkäreillä, tms.

Beep
Nuoret duunarimiehet ovat yleensä hyvässä kunnossa, mutta sitten kun mies vanhenee, kyllä paremman näköisiä yleensä ovat muut kun duunarit.

Kaikkia tarvitaan ja blaa blaa... oli se juttu mikä tahansa, mut "kaikkihan" sen tietää miten naurettava tää ap:n aloitus oli eikä kyllä parantanut yhtään duunarien alempaa-kastia-mainetta.

vieras
Mutta kuten sanottu, joka joukosta löytyy sikoja ja helmiä, todennäköisyydet vain ovat sitä vastaan, että roskiskuskien joukosta löytyy paljon huippuälykkäitä tyyppejä, joilla on palava halu kehittää itseään on aika paljon alhaisempi kuin arkkitehdeillä, lääkäreillä, tms.
Onko tullut luettua Dilberttiä, aukenee tuo roskiskuski-kommentti aivan eri tavalla sen pohjalta :)

Minä en ole havainnut suurta eroa ihmisen mukavuudesta koulutustason perusteella, vaikka tunnenkin ihmisiä duunareista professoreihin. Kaikkien kanssa voi keskustella mukavia, vaikka ehkä eri asioista. Luonne vaikuttaa koulutusta enemmän.

vie
Samoilla linjoilla, voisi vielä lisätä ihmetyksen, että luulevatko jotkut oikeasti, että koulutus ei anna mitään osviittaa ihmisestä? Jos ihminen haluaa saavuttaa elämässään jotain, ryhtyykö hän roska-auton kuljettajaksi vaiko hankkiiko kunnon koulutuksen, jotta pääsee toteuttamaan itseään vähän laajemmin niin työssä kuin vapaa-aikanakin? Oli se koulutus sitten puuseppä tai KTM.

Osalle taitaa olla mahdoton ajatella yksilöiden sijaan kokonaisuuksia ja todennäköisyyksiä: otetaan 100 roskiskuskia ja 100 arkkitehtiä, niin kappas vaan, kummastakin joukosta voi toki löytyä pari vajaaälyistä ääliötä, mutta todennäköisyys siihen, että arkkitehdit ovat noin keskimäärin roskiskuskeja älykkäämpiä on melko korkea.

Ja jos on älykkyyttä, on myös suurempi todennäköisyys sille, että kykenee loogiseen ajatteluun, ymmärtää itseään ja muita, asioiden syy- ja seuraussuhteita. Eikä käytä kaikkia viikonloppujaan päättömään kännäämiseen vaan ehkä haluaa jopa kehittää itseään.

Hieno kirjoitus, asia on juuri näin.

Vieras
Nuoret duunarimiehet ovat yleensä hyvässä kunnossa, mutta sitten kun mies vanhenee, kyllä paremman näköisiä yleensä ovat muut kun duunarit.

Kaikkia tarvitaan ja blaa blaa... oli se juttu mikä tahansa, mut "kaikkihan" sen tietää miten naurettava tää ap:n aloitus oli eikä kyllä parantanut yhtään duunarien alempaa-kastia-mainetta.
Kaikkia tarvitaan, mutta kaikkia ei tarvitse kelpuuttaa aviomieheksi :).

vieras

Ei ap:n aloituksessa ollut mitään vikaa, hyvä se oli. Ei ap edes aloituksessa viitannut mihinkään kastiin, vaan sen sijaan pyysi kehumaan omia miehiä.

Yhteistyössä