kyllä ihmiset antaa järjettömiä nimiä lapsille !

• Viestiketjun aloittaja lily-carmilla
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja marhe:
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
No joo sen yhden palstalaisen llves Hari Mao ja Kissanminttu on edelleen kärkipää tilastoa tossa. Oikeesti niitä ihmeteltiin yks päivä täällä paikallislehden jutussa vaikka nää tietääkseni asuu ihan muualla :LOL: siinä sitä lapsen henkistä pahoinpitelyä parhaimmillaan.
:eek: väitätkö sä että nuo oikeasti on jonkun suomalaislapsen nimiä? mä en oikeasti ymmärrä enää tota erilaisuuden havittelua ja MIKSI pappilassa tai missälie nämä nimiehdotukset sitten hyväksytäänkin, ei rankemmalla kädellä hylätä tällaisia! Okei tuo Hari Mao kuulostaa siltä että lapsella on juuret jossain idässäkin mutta Ilves...en voi muuta sanoa kuin että olen järkyttynyt ihmisten ajattelemattomuudesta!
Henkilökohtaisesti en ole koskaan törmännyt nimeen Hari. Mutta saattaisit yllättyä, jos väestörekisterin sivuilta kurkkaisit kuinka monta Ilves nimistä poikaa on viime vuosina nimetty. Kukapa tietää vaikka tästä palstalla kauhistellusta nimestä tulisi uusi Otso =)
Itse järkytyn lähinnä niiden ihmisten ajattelemattommomuudesta jotka eivät vain ymmärrä ihmisten erilaisuutta, ja se näkyy myös nimissä.
Mutta antakaa kaikkien kukkien kukkia. Itse uskon että Ilvekset kykenevät leikkimään Miskojen ja Jussien kanssa yhtälailla mitä Veetit ja Leevitkin.
Meillä vanhemmilla on velvollisuus katkaista tämä jatkuva nimienarvostelu kierre, ennen kun taas uusi sukupolvi nimistäkiusaajia kasvaa vaipoistaan ulos.

lily-carmilla
Alkuperäinen kirjoittaja aha:
Alkuperäinen kirjoittaja lily-carmilla:
meidä tyttö on senja kuten olen joskus maininnutkin, halusin ei niin yleisen nimen mutta en liian outoa. vaikka senjakin varmasti joidenkin mielestä yäk :)
No ei oo yäk, mutta melko tavallinen nimi kylläkin. Mun mielestä vähän joka kerhossa ja muskarissa joissa on juostu, on ollu Senjoja. Tiedän yhden aikuisenkin.
oikeasti ? en ole vielä törmännyt keneenkään :) ensiksi mietettyä sannia kyllä löytyy joka nurkalta... :)

lily-carmilla
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Anne=äiti
Juuh, Turkissa esim, en tiiä onko muuallakin.

Maya=hiiva, Sara=epilepsia, Ada=saari...onhan niitä vaikka kuinka.
sara=epilepsia? :D ai miun maha tipunn kohta tuolilta.. oi voi,, miun tyttö on senja epilepsia ydinvoimala.. :D pissa tulee pöksyyn.. :D miun nimi taas tarkoittaa "katso" ja toinen nimeni "jumala rakastaa".. olen vieläpä pakana... :D

vieras
Anne=äiti

sara=epilepsia? :D ai miun maha tipunn kohta tuolilta.. oi voi,, miun tyttö on senja epilepsia ydinvoimala.. :D pissa tulee pöksyyn.. :D miun nimi taas tarkoittaa "katso" ja toinen nimeni "jumala rakastaa".. olen vieläpä pakana... :D
REPS!!!!kiitos päivän nauruista tuli tarpeeseen.

just
Alkuperäinen kirjoittaja Mymmyryy:
Alkuperäinen kirjoittaja vera:
Alkuperäinen kirjoittaja Mymmyryy:
Sappa se. Välillä mietin, miksi vanhemmat vihaavat lapsiaan niin paljon, että antavat mitä kummallisempia nimiä lapsilleen :headwall: :headwall: .
*Ja nyt avaa sateenvarjon*
Mitkä sun lasten nimet on?
En niitä täällä todellakaan paljasta, mutta voin sanoa, ettet sinä niistä tykkäis ihan periaatteesta (vaikka oon blondi en oo idiootti).
Helppoo naureskella muiden lasten nimille ku ei oo kuitenkaa pokkaa kertoo omien lasten nimiä... RAUKKIS!

lily c
aika siistiä että tytön nimet tarkoittaa epilepsiaa ja ydinvoimalaa, sopis kyllä enemmän miule kun olen sellanen räjahdysherkkä tuuliviiri :D tyttö taas oikea päivänsäde. kaikki nimet muuten tarkoittaa varmasti jotain jos penkoa aletaan..

lily-carmilla
senjasta piti muuten tulla peppi muttei sopinut luonteeseen tai taika mutta mies ei hyväksynyt.. hetakaan ei kelvannut ja pojasta olisi kuulma pitänyt tulla juhani, sanoin ettei varmasti tule etunimeksi sellaista.. pinja ja minja taas tuttavien lapsia, harmi sillä niistäkin pidin kovasti :)

Mun omat lasten nimet on mielestäni aika taviksia mutta ei silti minna meikäläisiä ;

Sofia Emilia ja Sara Ella Adele :saint:

Mutta ehkä oudoimmat mihin olen törmännyt on lähipiiristä ; Jermu Jupiter ja Claudia Apollonia :whistle: He asuvat kyllä Australiassa.

tota tota
Alkuperäinen kirjoittaja hah:
Alkuperäinen kirjoittaja tota tota:
Alkuperäinen kirjoittaja outoa:
Jeanette,lausutaan janette.Miksei suoraan vaan janette????Sukunimi ihan tavallinen.
Mun tyttö on Jeanette. Se kyllä pitäisi lausua vähän kuin ässällä, eli sanette, mut me ollaan sanottu ihan vaan janette.
Sanotte Janette ja kaikki osaa sit varmaankin kiirjoittaa sen Jeanette?
Seli, seli:)
Ei tietenkään osaa. Kyllä se täytyy yleensä erikseen mainita miten kirjoitetaan. Ja jos joku sit vahingossa kirjoittaakin Janette,mitäs siitä.
Virallisiin papruihin se kuitenkin aina varmistetaan.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja järkkyä:
No kaikkein pahimpia ovat nämä nyt muodissa olevat c-nimet ja kaikki muutkin ihme väännökset, joista suurin osa sopisi paremmin koiralle. Meidän lapsilla on tavalliset nimet ja taitavat aikaan olla vähemmistönä koululuokassaan näiden Jasmica-Lumia-Jeccica-Violoiden joukossa.
Peesi!

Vieras
Ja hauskaa on se että nuo nimet on ongelma lähinnä meille aikuisille. Lapsille nimet harvemmin tuottaa ongelmaa ja nykyään kun erikoisia nimiä on paljon niin ne eivät enää erotu niin paljoa joukosta. Ja ei se erikoinen nimi ole syy kiusata, kyllä joka nimestä saa jonkun rallatuksen tai väännöksen jos joku kiusata haluaa.

Itse en kans olis voinut antaa lapsilleni jotain tusina-nimeä joita samalla luokalla on sitten monta.

KV
Oon miettiny aika paljon näitä nimijuttuja kun mun lapselle ois tulossa aikas erikoinen nimi jos on tyttö. En niinkään oo huolissani siitä että sitä lasta kiusataan siitä nimestä vaan jostain syystä siitä että mua kiusataan siitä että oon antana lapselleni niin kamalan nimen. Jos tajuatte. Yhdellä kaverilla on erikoisen niminen lapsi ja alussa kun se kerto sen ihmisille se sai kyllä välillä jos nyt ei ihan ilkeitä kommentteja niin ainakin ihmetteleviä katseita.

Nimi mitä mietin on harvinainen vain neljän muun naisen nimi, mutta kuulostaa kuitenkin nimeltä ja muistuttaa rakenteeltaan muita naisen nimiä kuten Tanjaa ja Hannaa.

En voisi antaa lapselleni outoa nimeä joka ei kuulosta mielestäni nimeltä esim kaisla, tuisku tai nimeä joka on kamalan koukeroinen. Nimen pitää olla napakka ja helppo käyttää. Sekä kirjoittaa että sanoa.

Yleistä nimeä en antaisi sen takia etten itse halua tuntea henk.koht. samannimistä ihmistä kuin lapseni. En tiedä miksi. Mutta ei minulla periaatteessa muuten ole mitään sitä vastaan että lapsella on paljon kaimoja. ei se tee lapsesta yhtään vähemmän ainutlaatuista.

..
tytöstä tuli 10v sitten ada. silloin ada tai aada ei ollut suosiossa,mutta pari vuotta eteenpäin niin oli tosi suosittu nimi. aina ei voi tietää etukäteen miten suosittu jostain nimestä tulee...joten älkää tuomitko kaikkia emmojen,sofioiden tai adojen vanhempia.

meidä tyttö on senja kuten olen joskus maininnutkin, halusin ei niin yleisen nimen mutta en liian outoa. vaikka senjakin varmasti joidenkin mielestä yäk :)
Senjahan on todella vanha nimi. On vaa jääny unhoon näiden muotinimien jalkoihi.
Kaunis nimi!!!

hmm
mä olen taas monesti ajatellut että Sinuhe Wallinheimolla (Jypin maalivahti) on hieno nimi. kerrankin on (siihen aikaan) ollut vanhemmilla vähän mielikuvitusta. ei tarvitse olla joku tusina-Mikko tai -Mika.

Alkuperäinen kirjoittaja V:
Kaveri anto likan nimekseen Anna-Liisa, voi elämä, jonkun 80 v muorin nimi.
Joo, tähän peesi. Entinen vuokranantajani on 89-vuotias Anna-Liisa. Vaikea kuvitella pienen tytön nimeksi tänä päivänä. Mut makuasioitahan nämä kaikki on.
Omalla tytöllä on tälläkin palstalla mainittu "tusinanimi". Se vain tuntui ja tuntuu edelleen kauniilta, enkä yhtään miettinyt, kuinka yleinen se sattuu olemaan.

vieras
Paikallislehdessä oli joku aika sitten tyttö nimeltä MAHLA, voi elämä :eek: . Kaksi muuta nimeä olivat kauniit ja 'merkityksettömät' joten toivon että tytön kutsumanimenä on jompi kumpi niistä...

vieras
Paikallislehdessä oli joku aika sitten tyttö nimeltä MAHLA, voi elämä :eek: . Kaksi muuta nimeä olivat kauniit ja 'merkityksettömät' joten toivon että tytön kutsumanimenä on jompi kumpi niistä...
siis kastetuissa

lily-carmillalle
Anne=äiti

Mikä nimi tarkoittaa "jumala rakastaa", en löytäny kuukkelilla?? Kiitti

v
Siis mä en kammoa mitään muuta nimiä niin paljon kun ulkomaalaissävytteisiä ja vierasperäisiä konsonatteja nimissä. Ne on suomenmaalaiskansalla auttamattomasti liian vaikeita.
Toinen mikä ei oikeen iske, on keksityt nimet.
Meillä on itsellä erikoiset nimet lapsilla mutta kuitenkin ihan suomalaiset, jotka löytyy vanhasta nimikannasta. Ei mitään ruotsalaista tai venäläistä siltli.

Yhteistyössä