Meidän tytön yksi nimivaihtoehto oli kans Elle Monan ja Stellan lisäksi, mutta koska hän ei ollut minkään noista nimistä näköinen, hänestä tuli Fia (joka on mielikuvituksettomasti sekoitus äidin ja isosiskon nimistä ).Alkuperäinen kirjoittaja Pia:Minun tytöstä tulee Elle,repikää siitä riemua. Tosin olemme hurreja ja nimi lausutaan Ell. Saattaa olla jyväskylän sukulaisille kova pala.
Noi sun mainitsemat nimet on lapsilla aikamoisia harvinaisuuksia nykyään. Kuulostavat mun korvaan paremmilta kuin vaikka nämä: Rambo, Ruu, Melena, Elvis. Vanhemmat voisi kyllä sen verran vaivautua että ottavat selvää mitä nimi tarkoittaa ennen kuin antavat sen nimeksi -tällä viittaan nyt tohon Melenaan.Alkuperäinen kirjoittaja hmm:te erikoisten nimien arvostelijat voitte aivan rauhassa antaa lapsillenne nimeksi perinteisiä nimiä (miten olis esim. Pertti, Erkki, Yrjö, Pirjo, Ritva, Aune?), mutta miksi pitää aina vetää herneet nenään jos joku haluaa antaa lapselle massasta poikkeavan nimen?
=veriuloste...Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:Noi sun mainitsemat nimet on lapsilla aikamoisia harvinaisuuksia nykyään. Kuulostavat mun korvaan paremmilta kuin vaikka nämä: Rambo, Ruu, Melena, Elvis. Vanhemmat voisi kyllä sen verran vaivautua että ottavat selvää mitä nimi tarkoittaa ennen kuin antavat sen nimeksi -tällä viittaan nyt tohon Melenaan.Alkuperäinen kirjoittaja hmm:te erikoisten nimien arvostelijat voitte aivan rauhassa antaa lapsillenne nimeksi perinteisiä nimiä (miten olis esim. Pertti, Erkki, Yrjö, Pirjo, Ritva, Aune?), mutta miksi pitää aina vetää herneet nenään jos joku haluaa antaa lapselle massasta poikkeavan nimen?
=veriuloste...Alkuperäinen kirjoittaja Mummy Sunshine:[Vanhemmat voisi kyllä sen verran vaivautua että ottavat selvää mitä nimi tarkoittaa ennen kuin antavat sen nimeksi -tällä viittaan nyt tohon Melenaan.
En nyt muista millä kielellä se oli (mitä Libanonissa puhutaan, olisko ollu siellä) kun Kari tarkoittaa penistä.Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:=veriuloste...Alkuperäinen kirjoittaja Mummy Sunshine:[Vanhemmat voisi kyllä sen verran vaivautua että ottavat selvää mitä nimi tarkoittaa ennen kuin antavat sen nimeksi -tällä viittaan nyt tohon Melenaan.
Juuh, Turkissa esim, en tiiä onko muuallakin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Anne=äiti
Juu, siis tää on niin tätä. Mun likan nimeksi piti ihan alunperin tulla Ida, mut oli sit mun mielestä liian yleinen, sitten seuraava vaihtoehto olis ollu Emilia ja sitä seuraava Helmi. Kaikki noi tulee suvusta ja olisin halunnut "jatkaa" noita nimiä kulkemaan suvussa, mut niitä on tosiaan nyt niin paljon, et sai sitten oman"oman" nimen.Alkuperäinen kirjoittaja kakkonen:Meillä on siis yks yleisimmistä, ja me ei OIKEASTI tietty sitä silloin. Ei tullu mieleenkään tarkistaa (ja eipä se olis sitä muuttanutkaan). Mutta kiva tietää, että "kaikkien" mielestä on tyhmää antaa niin yleinen nimi. Ja se muuten tuli isoisoisän mukaan ja toinen nimi isoisoisoisän mukaan.
Niin...no pääasia on se että nimi sopii pojalle täydellisesti <3Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:Juu, siis tää on niin tätä. Mun likan nimeksi piti ihan alunperin tulla Ida, mut oli sit mun mielestä liian yleinen, sitten seuraava vaihtoehto olis ollu Emilia ja sitä seuraava Helmi. Kaikki noi tulee suvusta ja olisin halunnut "jatkaa" noita nimiä kulkemaan suvussa, mut niitä on tosiaan nyt niin paljon, et sai sitten oman"oman" nimen.Alkuperäinen kirjoittaja kakkonen:Meillä on siis yks yleisimmistä, ja me ei OIKEASTI tietty sitä silloin. Ei tullu mieleenkään tarkistaa (ja eipä se olis sitä muuttanutkaan). Mutta kiva tietää, että "kaikkien" mielestä on tyhmää antaa niin yleinen nimi. Ja se muuten tuli isoisoisän mukaan ja toinen nimi isoisoisoisän mukaan.
Saako täällä kertoa toisten ihmisten oikeita koko nimiä?Alkuperäinen kirjoittaja minnaryyni:Oon nähny semmosenkin ku Ilona Vulli, jälkimmäinen siis sukunimi. Ei varmaan väännetä ikinä mitenkään...
No ei oo yäk, mutta melko tavallinen nimi kylläkin. Mun mielestä vähän joka kerhossa ja muskarissa joissa on juostu, on ollu Senjoja. Tiedän yhden aikuisenkin.Alkuperäinen kirjoittaja lily-carmilla:meidä tyttö on senja kuten olen joskus maininnutkin, halusin ei niin yleisen nimen mutta en liian outoa. vaikka senjakin varmasti joidenkin mielestä yäk
Niin...no pääasia on se että nimi sopii pojalle täydellisesti <3 [/quote]Alkuperäinen kirjoittaja kakkonen:[
Juu, siis tää on niin tätä. Mun likan nimeksi piti ihan alunperin tulla Ida, mut oli sit mun mielestä liian yleinen, sitten seuraava vaihtoehto olis ollu Emilia ja sitä seuraava Helmi. Kaikki noi tulee suvusta ja olisin halunnut "jatkaa" noita nimiä kulkemaan suvussa, mut niitä on tosiaan nyt niin paljon, et sai sitten oman"oman" nimen.
väitätkö sä että nuo oikeasti on jonkun suomalaislapsen nimiä? mä en oikeasti ymmärrä enää tota erilaisuuden havittelua ja MIKSI pappilassa tai missälie nämä nimiehdotukset sitten hyväksytäänkin, ei rankemmalla kädellä hylätä tällaisia! Okei tuo Hari Mao kuulostaa siltä että lapsella on juuret jossain idässäkin mutta Ilves...en voi muuta sanoa kuin että olen järkyttynyt ihmisten ajattelemattomuudesta!Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:No joo sen yhden palstalaisen llves Hari Mao ja Kissanminttu on edelleen kärkipää tilastoa tossa. Oikeesti niitä ihmeteltiin yks päivä täällä paikallislehden jutussa vaikka nää tietääkseni asuu ihan muualla siinä sitä lapsen henkistä pahoinpitelyä parhaimmillaan.
Ei, kyllä meillä on ihan tyttö. Mut jos joskus vielä erehdyn olemaan raskaana ja tytön saan, ni siitä tulee silti Emilia, vaikka niitä olis kastettu sinä vuonna kuussataatuhatta.[/quote]Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:Niin...no pääasia on se että nimi sopii pojalle täydellisesti <3Alkuperäinen kirjoittaja kakkonen:[
Juu, siis tää on niin tätä. Mun likan nimeksi piti ihan alunperin tulla Ida, mut oli sit mun mielestä liian yleinen, sitten seuraava vaihtoehto olis ollu Emilia ja sitä seuraava Helmi. Kaikki noi tulee suvusta ja olisin halunnut "jatkaa" noita nimiä kulkemaan suvussa, mut niitä on tosiaan nyt niin paljon, et sai sitten oman"oman" nimen.
Joo ja miksi pitäis mitään repiä. Taas näitä "mun tytölle tulee erikoinen nimi" vaikka ihan suht tavallisesta nimestä kyse. Kyllä noita Ellejä nyt on jo noiden Ellojen, Emmojen ja Essien seassa aika tavalla. Ja kaikki vissiin "keksitty" tyylillä "jotain harvinaista".Alkuperäinen kirjoittaja Pia:Minun tytöstä tulee Elle,repikää siitä riemua. Tosin olemme hurreja ja nimi lausutaan Ell. Saattaa olla jyväskylän sukulaisille kova pala.