kyllä ihmiset antaa järjettömiä nimiä lapsille !

• Viestiketjun aloittaja lily-carmilla
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
Alkuperäinen kirjoittaja lily-carmilla:
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
Alkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:
No mun korviini Sinuhe ei edes kuulosta kovin oudolta. Johtuu varmaan siitä Waltarin kirjasta. Eikös se kuitenkin ole suhteellisen vanha nimi?
no Sinuhe egyptiläisestä se meidän pojalle tuli. voi kyynel jos joku ei tykkää, ihan hirmusti harmittaa.

tosin se ei ole pojan ensimmäinen nimi että jos se vähentäisi ap:n harmia :hug:
no toisena nimenä onkin jo aivan eri juttu :)
no hyvä juttu :hug: :hug: seuraavan voin kyllä sitten nimetä Kaptahiksi :LOL:
Kaptahin kohtalo ei kyllä sekään ole kaikkein kadehdittavin, kuten ei myöskään Sinuhen;) Ja toivottavasti reppana ei ole tyttö...

Vakavasti kirjoittaen: Meillä on nimilautakunta - se riittää hyväksyväksi elimeksi. Jos saa luvan, niin nimetkööt vanhemmat vaikka Lapamatorellaksi. Jokaiseen nimeen tottuu.

tota tota
Alkuperäinen kirjoittaja outoa:
Jeanette,lausutaan janette.Miksei suoraan vaan janette????Sukunimi ihan tavallinen.
Mun tyttö on Jeanette. Se kyllä pitäisi lausua vähän kuin ässällä, eli sanette, mut me ollaan sanottu ihan vaan janette.

Idiootin inhoaja
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos vihaamisesta halutaan puhua niin kyllä ne Aada Sofioitten vanhemmat häpeävät ja vihaavat lastaan koska ovat halunneet antaa hänelle täysin persoonattoman tusinanimen joa hukkuu massaan ja jonka muista samanmoisista erottamiseksi tarvitaan sukunimiä, pikku- tai iso-etuliitteitä jne. Näillä vanhemmilla ei ole minkäänlaista ylpeyttä omista lapsistaan.
Aika erikoinen tapa ajatella! Mitäpäs jos heillä esim.pidetään jotain perinteitä mukana nimi-asioissa, ei ole ainakaan Sofia ihan justiin keksitty nimi! Ja en tosiaankaan saata uskoa, että kukaan äiti tai isä oikeasti haluaa pahaa lapselleen, saati vihaa lastaan, jos antaa itseään miellyttävän nimen .Kuinka SINÄ voit tietää toistan tunteista, saati että MIKÄ olet arvostelemaan muiden lasten nimiä, kun ne todellakin ovat maku-asioita, eikä juuri SINUN (idiootin) maku ole se ainoa oikea! HANKI ELÄMÄ!!!ja ei, mulla ei ole Aada Sofiaa..

lily-carmilla
jokainen nimetköön lapsensa miten tahtoo. olen suorapuheinen ja viaton ihmettelyni käynnisti näköjään sotatilan.. :( ja tiedän kyllä että minunkin lapseni nimestä eivät kaikki tykkää.. kaikkia ei voi miellyttää. sovitaanko nyt että asia on loppuunkäsitelty :)

Alkuperäinen kirjoittaja Idiootin inhoaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos vihaamisesta halutaan puhua niin kyllä ne Aada Sofioitten vanhemmat häpeävät ja vihaavat lastaan koska ovat halunneet antaa hänelle täysin persoonattoman tusinanimen joa hukkuu massaan ja jonka muista samanmoisista erottamiseksi tarvitaan sukunimiä, pikku- tai iso-etuliitteitä jne. Näillä vanhemmilla ei ole minkäänlaista ylpeyttä omista lapsistaan.
Aika erikoinen tapa ajatella! Mitäpäs jos heillä esim.pidetään jotain perinteitä mukana nimi-asioissa, ei ole ainakaan Sofia ihan justiin keksitty nimi! Ja en tosiaankaan saata uskoa, että kukaan äiti tai isä oikeasti haluaa pahaa lapselleen, saati vihaa lastaan, jos antaa itseään miellyttävän nimen .Kuinka SINÄ voit tietää toistan tunteista, saati että MIKÄ olet arvostelemaan muiden lasten nimiä, kun ne todellakin ovat maku-asioita, eikä juuri SINUN (idiootin) maku ole se ainoa oikea! HANKI ELÄMÄ!!!ja ei, mulla ei ole Aada Sofiaa..
Olipas törkeä sanainen vastahyökkäys :eek:
Mitäs jos tuo "vieras" nikillä kommentoija onkin vaikka erikoisemman nimen omaavan lapsen äiti tai isä ja heitti tuon vastavedon koska täällähän jo todettiin erikoisia nimiä antavat vanhemmat lastaan vihaaviksi. Miksi sinä nyt hyökkäsit värikkäin sanakääntein juuri tuota kirjoittajaa vastaan, joka sattui arvostelemaan tusinanimiä?
Eli he jotka antavat uniikimpia nimiä voidaan kyllä leimata henkistä väkivaltaa käyttäviksi vanhemmiksi, mutta tusinanimiä ei tule palstalla arvostella :xmas:
Täytyypä todeta että nimimerkki "idiootin inhoaja" kommenteillaan vaan paljasti olevansa itse myös täysin yhtä idiootti kun jokainen muu joka tässä ketjussa morkkasi yhtään kenenkään nimeä.

jokainen nimetköön lapsensa miten tahtoo. olen suorapuheinen ja viaton ihmettelyni käynnisti näköjään sotatilan.. :( ja tiedän kyllä että minunkin lapseni nimestä eivät kaikki tykkää.. kaikkia ei voi miellyttää. sovitaanko nyt että asia on loppuunkäsitelty :)
Usein se "viattomaksi ihmettelyksi" naamioitu arvostelu pahoittaa ihmisten mieliä. Ja sinä varmasti aikuisena ihmisenä sen kyllä ymmärsit jo ennen avauksen tekoa.
Mä voin sanoa että tästä ketjusta ainakin itselleni tuli todellakin paha mieli.

hah
Alkuperäinen kirjoittaja tota tota:
Alkuperäinen kirjoittaja outoa:
Jeanette,lausutaan janette.Miksei suoraan vaan janette????Sukunimi ihan tavallinen.
Mun tyttö on Jeanette. Se kyllä pitäisi lausua vähän kuin ässällä, eli sanette, mut me ollaan sanottu ihan vaan janette.
Sanotte Janette ja kaikki osaa sit varmaankin kiirjoittaa sen Jeanette?
Seli, seli:)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Minä tykkään luontonimistä, joten Metsämarja on ihan ok, sen sijaan tusinanimet (Aadat yms.) aiheuttavat väristyksiä, kuten myös kaikki C:t ja w:t nimissä + keksityt nimet, jotka eivät tarkoita mitään tyyliin Mella.
mikset narissu myös f-kirjaimesta , sofia ym

mää oon vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Usein se "viattomaksi ihmettelyksi" naamioitu arvostelu pahoittaa ihmisten mieliä. Ja sinä varmasti aikuisena ihmisenä sen kyllä ymmärsit jo ennen avauksen tekoa.
Mä voin sanoa että tästä ketjusta ainakin itselleni tuli todellakin paha mieli.
Johtunee tosta Ilveskissa Hari Mao :eek: :eek: outooo outoo nimien ihmettelystä oletan :LOL:
Erikoisuuttahan voi todellakin tavoitella kaikenlaisilla ja varsinki lasten nimillä :/ lapsi raukat vaan siinä kärsii juu.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Harvoin mä mitään nimiä haukun, mutta....
Kun kuulen, että jonkun lapsi on (taas!) saanut nimekseen Aada Sofia, Siiri Sofia, Emma Maria, Emma Sofia, Neea Maria tms niin en voi sille mitään että ensiajatukseni on että eivätkö ne enää tylsempää massanimeä keksineet :ashamed:
Kun useampi kuin joka toinen tuntuu olevan saman niminen, jopa toista nimeä myöten.
No, mikäs siinä jos tykkää beigestä ja vaniljasta.
No piruuttani kävin kurkaamassa eikä löytynyt yhtään Beige nimistä, Vaniljaa sen sijaan löytyi jo 43.

äksy
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Kylläpä löytyy paljon joita kuvottaa/puistattaa/ihmetyttää ns "tusinanimet" :eek:
en ymmärrä ihmisiä jotka haluaa matkia vain muita että pitää olla sama nimi. mua itseä ärsyttää tusinanimet että kun kuulen veetin, aadan, sofian niit on joka kadunkulmalla.miks pitää laittaa sama nimi kuin naapurin muksulla

Alkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:
No mun korviini Sinuhe ei edes kuulosta kovin oudolta. Johtuu varmaan siitä Waltarin kirjasta. Eikös se kuitenkin ole suhteellisen vanha nimi?
Ja jyväskyläläisenä joutuu kuulemaan paljon Sinuhe Wallinheimosta, joten eipä kuulosta tuo nimi kovinkaan erikoiselta enää.

hmm
te erikoisten nimien arvostelijat voitte aivan rauhassa antaa lapsillenne nimeksi perinteisiä nimiä (miten olis esim. Pertti, Erkki, Yrjö, Pirjo, Ritva, Aune?), mutta miksi pitää aina vetää herneet nenään jos joku haluaa antaa lapselle massasta poikkeavan nimen? Ja en nyt tarkoita Janica, Jessica ym, vaan harvinaisempia nimiä. Eipä tarvitse ihmetellä mistä lapset oppivat kiusaamaan massasta eroavia, kun aikuisille ihmisillekin erilaisuuden kestäminen on näin vaikeaa. tosi kaavoihin kangistunutta ja vanhanaikaista ajattelua!

...
Otan nyt kantaa tähän Aada Sofiaan, meillä kun sattuu tytöllä juuri tämä nimi olemaan..
Täytyy tunnustaa, että olemme varmaan todella korvessa kasvaneita, sillä ennen oman lapsen nimen "keksimistä" emme mieheni kanssa olleet kenelläkään vastaavaa yhdistelmää kuulleet =)
meistä se oli juuri täydellinen nimi pienelle tytöllemme, enkä todella voi kuin ihmetellä miten joku jaksaa tämmöisestä "tusinanimestä" vetää noin kovasti hernettä nenään :eek:
tai sitten siellä on niin monta heidiä ja riikkaa kommentoimassa, että menevät itsekin sekaisin ;)

Se Ellen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Otan nyt kantaa tähän Aada Sofiaan, meillä kun sattuu tytöllä juuri tämä nimi olemaan..
Täytyy tunnustaa, että olemme varmaan todella korvessa kasvaneita, sillä ennen oman lapsen nimen "keksimistä" emme mieheni kanssa olleet kenelläkään vastaavaa yhdistelmää kuulleet =)
meistä se oli juuri täydellinen nimi pienelle tytöllemme, enkä todella voi kuin ihmetellä miten joku jaksaa tämmöisestä "tusinanimestä" vetää noin kovasti hernettä nenään :eek:
tai sitten siellä on niin monta heidiä ja riikkaa kommentoimassa, että menevät itsekin sekaisin ;)
Se on ihan kiva nimi =) Meidän pojan kerhossa on kolme sen nimistä, -04 syntyneitä kaikki. Siksi kai sitä arvostellaan. Sama juttu meilläpäin on Ainojen,Helmien ja Iidojen kanssa. Löytyy monta.

Toinen
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Yhden täällä palstailevan tai palstailleen lapset on Kissanminttu Inka Hunaja, Ilves(kissa) Mao Revontuli, Kuu-Valo. Ei ainakaan tuu joka mutkassa saman nimisiä vastaan. :)

Mä tykkään tosi paljon näistä nimistä. Harmittaa kun omilla lapsilla jäi sitten kuitenkin Kuu nimi käyttämättä. arvostan suuresti sitä että ihmiset uskaltavat nimetä lapsensa persoonallisella tavalla.

Kannattaa jättää arvostelijat omaan arvoonsa.

Mun poikani nimeltään Otso Valo Elmeri,

ja mä en ole koskaan viitsinyt uhrata ajatustakaan sille, onko nimi jonkun mielestä hieno vai ruma, harvinainen vai liian tavallinen... ihan sama, pääasia on että me pojan isän kanssa siitä tykätään ja se sopii poitsulle hienosti.

Yhteistyössä