?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:Niinpä. Jos on 2kk yksin 4 lapsen kanssa, niin että miestä ei näy ollenkaan niin silloin voi sanoa että on vaikeaa. ja mulla ei silloinkaan ollut pyykinpesukonetta ja kävin kerran viikossa pesemässä pyykit naapuritalossa.
lapset pyykille matkaan vaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Oi aikoja:Niin, ei kai entisaikaan niin välitetty siitä kuinka lapset pärjäsi: mun lapsuus maatilalla oli ainakin sitä että vanhempien työ määräsi tahdin ja lapset tuli siinä mukana miten taisi. Se oli pärjättävä itse, keksittävä yksin tekemistä ja olla mukana töissä sitten kun osasi.
Nykyään vanhemmat on päivät pitkät sisällä lasten kanssa (siis jos ei ole töissä) ja molemmat, lapset ja aikuiset ovat naamat vastakkain koko ajan. Kyllä kai siinä vanhemmat kyllästyy. Ei ennen ollut aikaa kun oli tehtävä töitä ja lapset opetettiin siihen alusta saakka.
Entisaikaan ei myöskään oltu niin kiinnostuneita lasten oikeuksista ja viihdykkeistä yms. silleen kuin nykyään. Ei ennen ois ollut aikaakaan vanhemmilla sellaiseen.
Alkuperäinen kirjoittaja ||:Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:Niinpä. Jos on 2kk yksin 4 lapsen kanssa, niin että miestä ei näy ollenkaan niin silloin voi sanoa että on vaikeaa. ja mulla ei silloinkaan ollut pyykinpesukonetta ja kävin kerran viikossa pesemässä pyykit naapuritalossa.
no voi raukkaa..![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:Alkuperäinen kirjoittaja ||:Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:Niinpä. Jos on 2kk yksin 4 lapsen kanssa, niin että miestä ei näy ollenkaan niin silloin voi sanoa että on vaikeaa. ja mulla ei silloinkaan ollut pyykinpesukonetta ja kävin kerran viikossa pesemässä pyykit naapuritalossa.
no voi raukkaa..![]()
en tuntenut sitä kovin raskaaksi, eikä mulla ollut kuin kaksi vaippaikäistä, vanhin oli koulussa.
Hyvin kerkesin siivoukset tekemään , kahdesti päviässä ruokaa jne. kaupassakin ehdin käydä. oli kyse asenteesta. Mulla mies opiskeli toisella paikkakunnalla ja olin lasten kanssa keskenään 1-2kk. Kun mies oli kotona hän oli vain 3-4 päivää ja lähti taas kouluun
Alkuperäinen kirjoittaja Oi aikoja:Niin, ei kai entisaikaan niin välitetty siitä kuinka lapset pärjäsi: mun lapsuus maatilalla oli ainakin sitä että vanhempien työ määräsi tahdin ja lapset tuli siinä mukana miten taisi. Se oli pärjättävä itse, keksittävä yksin tekemistä ja olla mukana töissä sitten kun osasi.
Nykyään vanhemmat on päivät pitkät sisällä lasten kanssa (siis jos ei ole töissä) ja molemmat, lapset ja aikuiset ovat naamat vastakkain koko ajan. Kyllä kai siinä vanhemmat kyllästyy. Ei ennen ollut aikaa kun oli tehtävä töitä ja lapset opetettiin siihen alusta saakka.
Entisaikaan ei myöskään oltu niin kiinnostuneita lasten oikeuksista ja viihdykkeistä yms. silleen kuin nykyään. Ei ennen ois ollut aikaakaan vanhemmilla sellaiseen.
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:Niinpä. Jos on 2kk yksin 4 lapsen kanssa, niin että miestä ei näy ollenkaan niin silloin voi sanoa että on vaikeaa. ja mulla ei silloinkaan ollut pyykinpesukonetta ja kävin kerran viikossa pesemässä pyykit naapuritalossa.
Just näin. Miettikää mikä kehitys tässä on tapahtunut ja mitkä vaatimukset nykyään on.Alkuperäinen kirjoittaja se joku:Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Elämän meno ja muoto on tainnut pikkaisen muuttua viim. 50 vuoden aikana...
Alkuperäinen kirjoittaja lotta79:Jokaisella ihmisellä on kestävyys eri luokkaa, sekä lastenhoidossa että muussa... Ihan vertauksena kuka kestäisi olla esim. joku pelastustyöntekijä, joka näkee kaikkea kauheeta (tai esim. avata kuolleita eläimiä...), toiset kestää paremmin kuin toiset... Ja mun mielestä jos omat rajat tulee vastaan niin saa valittaa...