Kyllä mun mielestä on typerää laitaa lapset virpomaan ennen kello 10 aamulla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hhuoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä taas olin aamusta varautunut, sälärit kiinni ja lapsia käskin olemaan hissukseen jos ovikello soi. No tultiin sitten kylästä joskus 18 jälkeen, ja silloin ne yllätti kun olin jo huokaissut helpotuksesta. Onneks sattu olemaan pari pääsiäis-suklaapatukkaa jemmassa.

minä laitoin lapsille säännöksi ettei ennen klo 11.00 saa mennä virpomaan, ja kerran soitetaan ovikelloa. ensin kysytään saako virpoa ja jos vastaus on myönteinen niin sitten virvotaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Kaikki ei osaa lukea ja jos ja kun ottaa ovikellon pois toiminnasta, kakarat koputtelee. :kieh:

meidän pojat soitti keran, jos kukaane i avannut lähdetiin pois. Vain yhdest talosta ei löytnyt ovikelloa,poja tkoputtivat ovaeen, mutta vain kerran. tuli sieltä täti avaamaan. Vaikka siinäkin oli avai ovessa, ei menty sisälle koputtamatta

Ei kai nyt kukaan täyspäinen mene vieraan ovesta sisälle vaikka ovessa olis avain

kyllä se oli ainakin aikoinaan maalla, mun mamman luona tapana. avain olai AINA ovessa, kunnes pihalla aloi kämään mustalaisia
a mu serkkujen luona oli kans tapana pitää avainta ovessa, lapsiaoli apljaon ja lsiian vähäna avaimia,toki mä kkaaranaki aina soitin ovikelloa enenkuimenin sisään, se oli vaan tapana

Niin meilläki oli avain aina ovessa jos kotona oltiin, mutta ei kukaan VENTOVIERAS ovesta sisään tullu vaikka tutut tulivatkin ja tututki koputti sisempään oveen ennen ku sen avasivat ja sisälle asti tulivat :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minä laitoin lapsille säännöksi ettei ennen klo 11.00 saa mennä virpomaan, ja kerran soitetaan ovikelloa. ensin kysytään saako virpoa ja jos vastaus on myönteinen niin sitten virvotaan.

Jaa, sen takia vissiin meillekään ei tullut ketään, koska olimme jumalanpalveluksessa 11-13.

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja Silja-Leena:
Meillä kävi ekaa kertaa teini-ikäisiä virpojia. Kolme isoa n.5-tytön porukkaa. Ei niin hellyttäviä virpojia.

Mitä sekään haittaa? Mä en tajua, miks on nihkeetä.

Esiteinit, jotka tulee paljaan oksan kanssa, mutisee jotain ja sanoo lopuksi: ei karkkia, vaan rahaa. Silloin saatan olla aika nihkeä. =)

Kovasti odotimme virpojia pienen tyttäreni kanssa ja olimme varautuneet, mutta vain yhdet virpojat kävivät :(. Pettymys kyllä. Hiipuvatko kaikki kivat perinteet ihmisten kielteisen asenteen takia? Ps. En tosin minäkään toivo virpojia ennen klo 11 tai klo 19 jälkeen.

Meillä kävi ekaa kertaa teini-ikäisiä virpojia. Kolme isoa n.5-tytön porukkaa. Ei niin hellyttäviä virpojia.

Esiteinit, jotka tulee paljaan oksan kanssa, mutisee jotain ja sanoo lopuksi: ei karkkia, vaan rahaa. Silloin saatan olla aika nihkeä. =)

Meidän oven takana kävi 5 poikaa pimpottelemassa, eivät olleet pukeutuneet millään tavalla eikä oksissa ollu ainuttakaan koristetta. Jäi kuule avaamatta.

Myöhemmin mietin, oisko pitäny Muumi-tikkarit antaa pojille, oisivatkohan olleet tyytyväisiä saaliiseen :D

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:

Meidän oven takana kävi 5 poikaa pimpottelemassa, eivät olleet pukeutuneet millään tavalla eikä oksissa ollu ainuttakaan koristetta. Jäi kuule avaamatta.

Myöhemmin mietin, oisko pitäny Muumi-tikkarit antaa pojille, oisivatkohan olleet tyytyväisiä saaliiseen :D

Omenat tollasille mieluiten.

Kaikki ei osaa lukea ja jos ja kun ottaa ovikellon pois toiminnasta, kakarat koputtelee. :kieh:

Mä otin patterit pois ovikellosta, että saan nukkua päivällä. On kuuden yön putki töissä menossa. Heräsin hirveeseen jyskeeseen ja kömmin ylös... Oli tosi lähellä etten menny murisemaan ovelle. Katoin keittiön ikkunasta ja siellä 3 käsiparia paukutti oveen niin että raikui.
Eli jatkossa jos on virpomispäivän molemmin puolin yövuorot, mä liimaan oveen kuvan ittestäni ja kirjoitan alle että varokaa vihaista äitiä :kieh:

Ja tosiaan omien muksujen kans sovittu että koristelevat pajunoksat ja niillä virvotaan vain ja ainoastaan kotiväki.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kovasti odotimme virpojia pienen tyttäreni kanssa ja olimme varautuneet, mutta vain yhdet virpojat kävivät :(. Pettymys kyllä. Hiipuvatko kaikki kivat perinteet ihmisten kielteisen asenteen takia? Ps. En tosin minäkään toivo virpojia ennen klo 11 tai klo 19 jälkeen.

Näin siinä tulee käymään, kun tältäkin palstalta saa kuvan ettei virpojat ole tervetulleita. Ja se taas juontaa juurensa siitä, kun nykyvanhemmat ei ilmeisesti opeta lapsilleen enää minkäänlaisia käytöstapoja. Hakataan toisten ovia vaikka mihin aikaan ja pimpotellaan sen sata kertaa vaikkei ovea avata. Henk.kohtaisesti en kyllä tajua, miksei ovea avata jos kerran ollaan kotona...

Mutta vanhemmistahan nämä kaikki ovat lähtöisin, kuinka ne lapset osaisi käyttäytyä ellei vanhemmat opeta?

Kyllä mielestäni henkisesti ja taloudellisesti köyhä on ihminen, todellinen ressu, jolla on aikaa ja kiinnostusta takertua siihen, mihin aikaan lapset kerran vuodessa on päästetty virpomaan, tai missä vaatteissa tai millaiset virpomisvitsat. Todella todella säälittävää.

Mulle on ihan sama mihin aikaan tullaan, jos olen hereillä kiva, jos en siinäpähän herään. jos on nättejä vitsoja, kiva. jos ei, niin omat lapset voivat tehdä jos niitä ylenmäärin kaipaan (muutenkin mun mielestä paljas pajunoksa ihan yhtä nätti kuin koristeltu). jos on pukeutuneet kiva, jos ei niin kiva sekin.

Aivan naurettavaa ja säälittävää touhua AIKUISEN kytätä lasten tuloaikaa, vaatetusta tai saamiaan vitsoja. Täysin naurettavaa.

Kumma että niin monelta aikuiselta puuttuu totaalisesti oma elämä tai sitten on se on helvetin surkeaa kun ptiää paha olo purkaa virpojiin.

Yhteistyössä