Kuvia plussatesteistä

Taustalla ketjua seuranneena ja siitä iloinneena, täytyy minunkin sanoa, että eiköhän se (yli- tai ali-)testaaminen ole jokaisen oma asia. Kun sitä omaa nyyttiä kaipaa niin valtavasti, on aikastalailla vaikea olla odottamatta sitä päivää, jos ja kun tärppäisi. Eiköhän aika moni tiedosta sen, että ei ehkä "kannattaisi" testailla niin usein, mutta jollekin voi enemmän stressia tuottaa se, että odottaa ja odottaa sitä päivää, kun sitten oikeasti "saisi" testata niin, että tulisi yksiselitteinen tulos. Jos useampi testailu lievittää stressiä, niin so what? Jos sitä nyt testaa, niin keltäpä tuo on pois? Omista rahoista ehkä, mutta kyllä sitä niitä rahojaan saa tyhmempäänkin tuhlattua. Eiköhän tämän testailujen määrä ja testituloksien yhdessä täällä ihmettely kerro enemmänkin siitä, miten monta rakastavaa ja huolehtivaa äitiä on tällä hetkellä ilman omaa nyyttiä. Sen sijaan, että arvosteltaisiin toisten testaamista, niin eiköhän pikemminkin iloita siitä, miten monelle tulevalle plussalapsoselle olisi jo nyt kaipaava ja rakastava koti valmiina!
 
Jokainen tallaa tyylillään! Toiset tekee testejä enemmän ja toiset vähemmän! :) Musta on kivaa lueskella näitä pohdintoja täällä, enkä tosiaan pidä ketään hysteerisenä tms.. ite en testaa vasta, kun oikeesti siltä tuntuu, koska se stressaa mua enemmän, jos viiva on epäselvä ja joutuu pohtiin asiaa..en tiedä sit kuinka pahasti jossain vaiheessa sit alan testaileen..vielä en oo kauheesti, mut jossain vaiheessa voi innostua vähän liikaa! :D
 
Ja täällä tuli taas tälläinen haamu. Oudon kapea. Toivottavasti joku muukin näkee sen??? Tuli kyllä heti kun kastoin testin. Testi on pregcheck ja Dpo on 12.. Vaikuttais turhan hailulta päiviin nähden. 2 aiempaa testiä on ollu ihan puhtaita negoja....
Kuvissa sama testi, vähän kontrastia säädetty toisessa, että näkyis tuo haamu teillekkin asti.





Mahtaako tuo tuosta vielä muuttua.....

Nyt on yk 14 ja kerran aikaisemmin saanu vastaavan, mutta ei siitä mitään seurannu :(

Tiini
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin aloitin raskaustestien tekemisen taas ihan liian aikaisin. MUTTA. Nyt kun niitä olen tehnyt, eikä haamun haamua tullut, tämä aamu oli jotenkin paljon helpompi. Tein digitesti, eikä siihenkään tullut kuin "ei raskaana". Helpompaahan se oli, kun ei toiveet ihan pilvissä olleetkaan.

Ja sitten eteenpäin!!
 
Destello
Alkuperäinen kirjoittaja Meimitär;24774683:
Mutta saanen kysyä pitkään jo ihmetelleenä, että MIKSI te testailette jatkuvasti, menkkojen aikaan ovistestejä, raskaustestejä ehkä päivän oviksen jälkeen yms?? Toi on mun mielestä itsensä piinaamista ja kiusaamista... Sit täällä kysellään ja ihmetellään et no mikse näyttää noin ja näin... Ja sit ne kaikki haamujen haamut, aletaan testaa ihan liian aikasin ja sit surraan ku se olikin vaan joku kiinnittymisyritys tms, huh, naiset on hulluja :D SÄÄSTÄKÄÄ ITSEÄNNE, älkääkö olko niin hysteerisia, tärppääkin varmasti todennäkösemmin ku tollain et hirvee stressi päällä jatkuvasti :/
Korostan nyt heti alkuunsa, että puhun omasta puolestani, enkä kenenkään muun.

Minulla ei ole äitiä, joten minä en voi kysyä häneltä että miten keho toimii raskauden alussa, enkä vinkkejä, en mitään. Olin ajattelematon, kun en kysynyt äidiltä niitä asioita ennen hänen kuolemaansa, vaikka tiesin ettei aikaa ole paljon. Testien tekeminen on minulle siis korvauskeino äidin vastauksille, koska epätietoisuus on pahempaa kuin tieto siitä ettei taaskaan ole onnistunut. Meillä ei ole yritystä takana kuin puoli vuotta, mutta se "miksi" kaikuu takaraivossa jatkuvasti, kun kaksi kertaa olen onnistuneesti raskautunut pillereiden aikana (tarkoittaen sitä että keho on silloin vielä toiminut vähän liiankin hyvin). Molemmat meni kesken, ja nyt kun lupa on annettu nyytille tulla, sitä ei jostain syystä kuulukaan niin helposti mitä ennen on käynyt. Tästä herää uusia kysymyksiä "miksi"; Miksi ei tärppää nyt? Miksi ei onnistu vaikka ovuloin todistetusti? Miksi se oli viime kerroilla niin helppoa? Testit auttavat minua lukemaan omaa kehoani tavalla, mitä en muuten osaa tehdä. Ne kertovat minulle jotain omasta hormonitasapainosta, ja rauhoittavat mieltäni sillä että voin sanoa, että kehoni toimii tällä hetkellä edes jotenkin, aina välillä.

Se ei ole keneltäkään muulta pois, jos minä testaan, ja kannan vastuuni siitä testaamisesta itse. En tietääkseni käytä siihen kenenkään muun voimavaroja, kuin itseni. Tämä palsta on käsittääkseni sitä varten olemassa, että täältä haetaan neuvoa, ja vertaistukea samassa tilanteessa olevilta, ja täällä tuntee olonsa hyväksytyksi ja helpottuneeksi, koska tiedät ettet ole ongelmiesi kanssa yksin. Anteeksi, mutta en tiennyt että se on jotenkin Sinulta pois, jos joku täällä kysyy että mitä tällainen ja tuollainen viiva missäkin testissä voi tarkoittaa, luulin että täällä on lupa kysyä, ja pohtia yhdessä. Mikä tärkeintä, luottaa siihen että joku muu paremmin tietävä meitä tietämättömämpiä valistaa näissä asioissa.

Olisi kurjaa jos olisin tässä asiassa väärässä.
 
Meimitär
Ja tarkoituksena ei ollut ihmisiä suututtaa. En sanonut että se on keltään pois, en vaan pysty ymmärtämään miksi jotkut jaksaa huijata ITSEÄÄN noilla tyhjillä testeillä, laitetaan tänne siinä toivossa et joku sanois sun mieliks et no juu kyl siinä vivahdus jotain näkyy vaikkei tosiasiassa näy yhtään mitään... Joo ja minähän olen sitten huono tuleva äiti, jolla ei ole rakkauta antaa koska en ymmärrä tollasta ylitestaamista.
 
Destello
Meimitär Ei se välttämättä tarkoita itsensä huijaamista. On niinkin ollut että testissä on näkynyt omaan silmään jotain outoa, vaikka sitten se haamu, ja kameralla otettaessa kuvaa se haamu ei välity ihan koneen kautta, koska optiikka kamerassa ei ole samalla tasolla mitä omalla silmällä on. Esimerkiksi mun on ihan turha edes katsoa noita kuvia, koska mulla on 32" näyttö tietokoneessa, ja se on lähestulkoon mahdotonta sanoa näkyykö siinä mitään, kun pieniresoluutioiset kuvat venyy julistekokoon omalla näytöllä, ja pikselöityvät niin pahasti ettei siitä saa erkkikään selvää. Moni myös voi laittaa sillä ajatuksella, et "näättekö teki tän vai onko mulla jotain ongelmia näön kanssa?", eikä sillä tyylillä että laitampa kuvan tuonne, niin saan vähän huomiota ja elättelen toiveita turhasta. Uskon, että jokainen meistä näkee omilla silmillään sen mitä näkee, ja jos tuntuu epävarmalta niin varmuutta voi yrittää hakea täältä niiden kuvien kanssa.

Kuten huomaat, täällä on ihan rehellistä porukkaa. Ethän sinäkään muuten olisi mielipidettä sanonut, tai kommentoinut rehellisesti näitä testikuvia, kuten muutkaan? Jos testissä näkyy jotain, niin sitten näkyy. Jos ei näy, niin sitten ei näy. Se on jokaisen oma henkilökohtainen helvettinsä jos hakee huomiota turhilla kuvilla (esim viivanpaikkoja on aika mahdoton lähteä kuvailemaan ellei osaa sitten muokata kuvia niin, että sen paikan saa näkymään myös siinä tänne ladattavassa kuvassa), ja sallittakoon se ilo heille sitten.

Kukaan ei ole sinua mollannut äitiydestä sanallakaan, siitä on ihan turha alkaa tuputtamaan sanoja muiden suuhun. Se on sun oma mielipide, minkä annoit julki ihan vapaasta tahdostas. Mun mielipide on se, että kukaan täällä olevista ihmisistä ei varmasti koskaan tule olemaan huono äiti, koska olen varma että kaikki jotka tänne on kirjautunu, ihan oikeasti sitä lasta haluavat saada enemmän kuin mitään muuta maailmassa. En sano, että kaikki olisivat superäitejä ja parhaita, koska huonoja päiviä on kaikilla ja kaikkea ei voi tietää, varsinkaan jos on esikoinen kyseessä. Virheitä tehdään kaikki, mutta niistä myös opitaan. Myös näissä testikuviin liittyvissä asioissa.
 
mymosa
Tiinin testissä en kyllä näi kuin viivanpaikan.

Ymmärrän kyllä mitä meimitär tarkoittaa. Toki jokainen tavallaan, mutta itse myös tiedän, että tuosta viivojen tihrustamisesta ja testailusta voi tulla "pakkomielle", on vaan pakko testata jos ja jos kuitenkin jotain näkyis.. hullua toki.

Samoin mitä olen täälläkin kirjoittanut, on tuo viivattomien testien esittely, jos siinä näkyis jotain. Sitten kun sanoo, ettei siinä mitään ole niin alkaa kauhee selitys, että kun ja siksi.. mehän täällä ei voida nähdä muuta kuin se mitä se kuva kertoo siinä ruudulla. Ja joskus niitä viivoja näkee vaikkei mitään viivaa oiskaan :LOL:

Sellasta tää vauvakuumeilu on.. hulluutta itsekullakin omalla tavallaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meimitär;24777897:
Ja tarkoituksena ei ollut ihmisiä suututtaa. En sanonut että se on keltään pois, en vaan pysty ymmärtämään miksi jotkut jaksaa huijata ITSEÄÄN noilla tyhjillä testeillä, laitetaan tänne siinä toivossa et joku sanois sun mieliks et no juu kyl siinä vivahdus jotain näkyy vaikkei tosiasiassa näy yhtään mitään... Joo ja minähän olen sitten huono tuleva äiti, jolla ei ole rakkauta antaa koska en ymmärrä tollasta ylitestaamista.
Nähdäkseni kukaan ei kutsunut sinua huonoksi (tulevaksi) äidiksi.

Ilmaiset kovin kärkkäästi mielipiteitäsi siitä, miten muiden pitäisi mielestäsi toimia. Jos et ymmärrä muiden toimintatapoja tai motiiveja, voi aiheesta tietysti keskustella. Mielestäni kuitenkin käyttämäsi ilmaisut ja sävy eivät ole järin asiallisia. Sen takia en ihmettele, jos vastauksissakin on ripaus kärkevyyttä.

naiset on hulluja SÄÄSTÄKÄÄ ITSEÄNNE, älkääkö olko niin hysteerisia, tärppääkin varmasti todennäkösemmin ku tollain et hirvee stressi päällä jatkuvasti :/
arkoitin sitä että tollanen ylitestaaminen on hullua, hysteerista, aiheuttaa vaan enemmän turhaa stressiä
en vaan pysty ymmärtämään miksi jotkut jaksaa huijata ITSEÄÄN noilla tyhjillä testeillä
Jos tarkoituksenasi ei ole suututtaa ketään, niin mikä oikein on tarkoituksesi?
 
  • Tykkää
Reactions: inkalilla
Kyyneltenhymy..mie sanon ihuna siulle suoraan..on pikkasen alhainen tuo arvo:|..M U T T A..voi aivan hyvin vielä lahteä nousuun - toivon kovin:kiss:
..koska muutaman päivän heitto jo vaikuttaa..tuolla laittamassani linkissä, oli esim. keskiverto arvo HCG:.lle dpo15 59:heart:..ja dpo17 välillä: 17-429mIU/ml

Tuossa siis vielä HCG arvoja dpo päivittäin:
At 14 DPO, avg HCG level is 48 mIU/ml, with a typical range of 17-119 mIU/ml.
# At 15 DPO, avg HCG level is 59 mIU/ml, with a typical range of 17-147 mIU/ml.
# At 16 DPO, avg HCG level is 95 mIU/ml, with a typical range of 33-223 mIU/ml.
# At 17 DPO, avg HCG level is 132 mIU/ml, with a typical range of 17-429 mIU/ml.
# At 18 DPO, avg HCG level is 292 mIU/ml, with a typical range of 70-758 mIU/ml.
# At 19 DPO, avg HCG level is 303 mIU/ml, with a typical range of 111-514 mIU/ml.
# At 20 DPO, avg HCG level is 522 mIU/ml, with a typical range of 135-1690 mIU/ml.
# At 21 DPO, avg HCG level is 1061 mIU/ml, with a typical range of 324-4130 mIU/ml.
# At 22 DPO, avg HCG level is 1287 mIU/ml, with a typical range of 185-3279 mIU/ml.
# At 23 DPO, avg HCG level is 2034 mIU/ml, with a typical range of 506-4660 mIU/ml.
# At 24 DPO, avg HCG level is 2637 mIU/ml, with a typical range of 540-10,000 mIU/ml.

..miekin kysymään - oletko varma noista r-viikoista?..laskitko viimeisistä menkoista..vai oletetusta oviksesta?
Onko siulle lähete toiseen HCG märitykseen?..se olisi nyt tärkiää!
..näkisi, onko lähtenyt nousuun.

Sitten vasta rv6+ eteenpäin, ultra kertois paljon.
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan kaikille tasapuolisesti!!!

Mä oon lukenut tätä ketjua toisinaan, muutamat ovat tulleet kommentoinnillaan ja empatiakyvyllään "tutuiksi":)

Itse olen raskaana tukevasti jo seitsemättä kertaa... jos kaikkia niitä "menkat kaks viikkoa myöhässä"- raskauksia ei lasketa.
Paljon haamun haamuja ja selkeämpiä viivasia saaneena, ymmärrän loistavasti toiveen ja pelonsekaiset tunteet, tikkuun pisutessa. Samoin oireilut varmoine tuntemuksineen jotta tällä kertaa olisi varmasti tärpännyt.
Itse olen aikanaan mennyt gynelle, kun tikut näytti tänään yhtä ja huomenna toista, ottamaan selkoa kohdun tianteesta, ja varmaan intuitioon saatu vastaus oli... Raskaana... kunnes 2vrk myöhemmin vuoto alkoi. Minua ystäväni pitivät hulluna kun testejä tein ja viivoja ei joka kerta tullut. Sanottiinpa vain, että kyllähän siinä näkee mitä haluaa. Olisinpa tuolloin ollut tietoinen, että netissä on ihmisiä, jotka taatusti ymmärtävät haluni saada varma vastaus.
Mutta syy miksi tulin kirjoittamaan teille... on siis pari yötä sitten näkemäni uni...
KyyneltenHymy uni koski sinua ja tilannettasi. Unessani sinulla oli vaaleat, pitkät hiukset, hieman laineilla. Kerroit siinä unessa minulle että varmistus on saatu, sinä olet varmasti raskaana. HCG-arvot ovat nousseet. Mitä sitten tapahtui, sitä en muista. Hassua, että tää ketju on tullut jo uniinkin :)

Kaikille teille plussia haluaville plussapuhureita puhkun:whistle: ja muutenkin oikein hyvää syksyä:)
 
inkalila :hug: Oon otettu kun pääsin vieraileen sun uniis! :)

mur-mur viikot on KAIT 4+5, oviksesta ei tietoa, kierto on YLEENSÄ 30-33, melkeen aina 33. Kahesti oltiin miehen kanssa peti puuhissa ja en kuollaksenikaan muista koska :D

En en mie tiiä saako mua onnitella? :(Ja maanantaina soitan neuvolaan asiasta, sit katotaan mitä tehään.
Taulukkoa kun kahtoin, mun mielest olin viel listalla hcg määrieni kanssa (suomenkielinen taulukko).. Mutta en tiä enään. Mur-mur sai nyt kaikki ihan sekasin! Ohan tuo kai alhanen..
 
Kyyneltenhymy..anteeksi jos pahoitin mielesi, ei todellakaan ollut tarkoitukseni:hug:

Miulla oli samoihin aikoihin HCG hieman alhaisempi - 48 ja huonosti kävi..siulla EI välttämäti näin.

Olen vain niin kovasti noita arvoja "opiskellut"(useissa määrityksissä käynyt)ja alhaiset arvot noilla päivillä ei tiedä hyvää..niin suru kun se onhin kuulla:ashamed:..vaan poikkeuksiahin on ja toivon kovasti siun kohdilla näin olevan:kiss:

.. noilla rv4+5 HCG-arvo matala..M U T T A siehän et tarkasti kuitenkaan nyt tärppi ajankohtaa tiennyt ja tarina voi päättyä vielä hyvin:heart:

..Voi kunpa sie saisit vielä kerran lähetteen HCG:n seurantaan..
 
Viimeksi muokattu:
Tiini: Mä en ole koskaan saanut tuollaista viivanpaikkaa Pregcheckiin vaan ihan erilaisia viivanpaikkoja. Toki valo saattaa vähän hämätä. Mutta tosiaan outoa, että viiva on noin ohut. Näkemäni haamut tällä merkillä ovat aina olleet leveämpiä. Kai sun pitää vain odottaa tai sitten teet digin.
 
mur-mur en mä pahalla :hug: Mut eikös ku tuo arvo nousee parin päivän välein, se voi olla huommenna jo huikee?! Onko tyhmä ajattelu tapa?

Mutta hei, julistan itseni plussanneeks, jotain siellä on/oli kunnes toisin todistetaan! Koska hedelmöityksestä ei mitään tietoa ja suomen kieliseen taulukkoon sovin vallan hyvin arvojeni kanssa. Palaan sit vaikka häntäkoipien välissä takasin, mutta haluan iloita nyt tästä asiasta! Ja nyt tuli itku! Mutta oon onnellinen vaikka tuleva pelottaakin!
Hormooni hirmu kuittaa :LOL:
 
Ystäväin Kyyneltenhymy..ihan hirrrrrrrrmuisesti toivon kaikkea hyvää siun raskaudelle - kestäköön se 9kk!:heart::kiss::heart:

..et uskokkaan, miten toivon näin käyvän:heart:

..ja HCG tosiaan tuplaantuu n. 48-72h:n välein.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä