Kuvaile kalman haju. Miten sinä sen kuvailet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja j
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

j

Vieras
Tämmönen rattoisa avaus. :D Töissä tuo haju on tuttu, mutta miten sen voi kuvailla? Jännä juttu sekin, että en alkuun tiennyt, mille kalma haisee ja kun ensimmäistä kertaa haistoin, tiesin, että tämä on se. :o

Alkuperäinen kirjoittaja huu:
Nyt kun käyn miettimään, mitä tarkoittaa kalma? Lähestyvää kuolemaa vai jo kuolleen hajua? Ei kai se heti ainakaan milleen haise?

Kuolleen hajua. Joskus tosin huoneessa haisee kalma, vaikka henkilö elää vielä. On siis ihan tuntien sisällä kuolemassa. Mistähän se johtuu.

Makea, pistävä, läpitunkeva. Ei paha, mutta ei hyväkään. Outo ja tunnistettava mun mielestä. Vainajan tyhjä sänkykin haisee siltä ja huone monesti pitkäänkin, vaikka vainaja on jo viety ajat sitten pois.

mulle tuli pitkään mieleen koulun palermon pastasta mieleen yks ja tähän mennessä onneks ainoo käunti ruumishuoneella. siitä hajusta. jostain syystä kyseinen ruoka ei oo mun suosikkeja...

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Sanoisin, että sellainen makean pilaantuneen löyhkä. Alkaa tuntua kurkussa karvaalta.

Okei, jostain syystä minäkin tiedän kalman hajun tämän kuvauksen perusteella.. vaikka en ole kuin yhden ihmisen nähnyt kuolevan... Paitsi että olen kyllä käynyt hautausmaalla siinä tilassa missä säilytetään ruumiita, onko sille joku muu nimi kuin ruumishuone? Ehkä se haju on siitä tuttu :x

En ole sitten tainnut haistaa. Kaksi kuollutta olen nähnyt. Mummon hetkeä ennen arkkuun panoa - ei varmaankaan tullut tuota hajua silloin - ja oman pienen vauvan. Vauva tuoksui vain vauvalle!

Alkuperäinen kirjoittaja huu:
En ole sitten tainnut haistaa. Kaksi kuollutta olen nähnyt. Mummon hetkeä ennen arkkuun panoa - ei varmaankaan tullut tuota hajua silloin - ja oman pienen vauvan. Vauva tuoksui vain vauvalle!

Voi miten surullista. Kyyneleet tuli silmiin.

Miksi muuten kysyt jos kerran tiedät? Kävelin kerran isolla hautausmaalla, siellä oli
imelähkö haju, se oli se.
Kun oli mummuni hautajaiset, mummulaan kun tulin ennen hautajaisia,
siellä nenääni pisti se imelä haju(ja samalla hiukan tunkkainen).

Alkuperäinen kirjoittaja nk:
Miksi muuten kysyt jos kerran tiedät? Kävelin kerran isolla hautausmaalla, siellä oli

Siksi kysyin, että miten muut sen kokee ja ajattelee. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nk:

Siksi kysyin, että miten muut sen kokee ja ajattelee. :D

Olen siis tän ketjun aloittaja. Sorry, unohtui jo nikki. Avauksesta on jo aikaa...

Moon haistanu 1,5 kk helteessä mädäntynyttä ruumista (en nyt toki nokka kiinni) ja ei sitä hajua kyllä voi mitenkään kuvailla, silmissä pimeni ja meinas mennä taju. Mutta sellanen "tuore" ainakin omasta mielestä tuoksuu vähän makealle. Mutta ahistava haju sekin. Vanha ketju, mutta eip voi mittää.

Mummo oli ollu 4 päivää kuolleena kun käytiin kattoon sitä jossain jäähyväishuoneessa tms. Luulin että siellä oli suihkittu/poltettu ilmoille jotain makean oloisia suitsukkeita, jotta joku pahempi haju peittys, ja vasta jälkeenpäin tajusin että se imelähkö tuoksu tais ollakin just se kalman haju. Ei ollenkaan sellanen paha mädänneen (kuten eläimen raadon) haju mitä olin kuvitellu.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Sen tuntee...

En mä vaan :ashamed: meidän talossa kuoli joku aika sitten yks tyyppi, pari päivää rappiksessa haisi joku mätänevä ja ihan kuin kissankusi mutten mä tajunnut että joku oli kuollut...

Mä olen haistanut kalman hajun vain ruumiinavauksessa, eikä se siellä ollut minun mielestäni lainkaan makea haju. Tarttui pariksi päiväksi nenän ja suun limakalvoille, vaikka kuinka harjasi hampaita ja söi ja joi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Sen kerran kun olen kuolleen kanssa samassa huoneessa arkku auki niin sanoisin hajun olleen litteä, vahamainen. Etova ja kylmä. En osaa muutoin kuvailla.

Millainen on litteä ja vahamainen haju?

No enkös mä sanonut etten muutoin osaa kuvailla :laugh: Jos mä siis muistelen sitä hajua ja mietin mitä mieleen nousee niin litteä ja vahamainen tulee mieleen. Kapea tai litteä, siis sellanen... Ei niin rikas? Ei ollut monivivahteinen. Pistävä ei kuitenkaan mun mielestä ole oikea sana? Jos ajattelee jotain ääntä joka on sellanen "flat", siis vain yhtä korkeutta, ei kaikua tai mitään, niin sama mutta hajuna.

Kuumimmat

Yhteistyössä