Kuvaile kalman haju. Miten sinä sen kuvailet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja j
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse oon ollut geriatrisessa sairaalassa töissä ja usein huone haisi jo pari päivää ennen vanhuksen kuolemaa kalmalle. Ja haju muuttui sitten hieman kuoleman jälkeen erilaiseksi. Mutta tosiaan ennen kuolemaa huoneessa tuli vastaan sellainen makea, läpitunkeva haju joka ei lähde nenästä välttämättä moneen tuntiin huoneesta poistumisen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja j:
Tämmönen rattoisa avaus. :D Töissä tuo haju on tuttu, mutta miten sen voi kuvailla? Jännä juttu sekin, että en alkuun tiennyt, mille kalma haisee ja kun ensimmäistä kertaa haistoin, tiesin, että tämä on se. :o

Vaikea kuvailla, mutta ennen kuolemaa tuli äitini ympärille sellainen kuoleman haju.

Se on sellainen lämmin, imelä, tavallaan hento mutta kuitenkin tosi voimakas. Ei paha haju mutta outo, sellainen jota ei muualla haista. Paitsi niin kuin joku tuossa sanoi, ehkä tuo kalla-kukka tuoksuu hiukan samanlaiselta mutta ei kuitenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
.... sanoisin hajun olleen litteä, vahamainen. Etova ja kylmä. En osaa muutoin kuvailla.

Jotenkin näin minäkin kuvailisin, ehkä asia on enemmän tunne kuin haju.
Usein myös hajussa tiettyä imelyyttä, mutta mielestäni ei aina ja joskus imelyyden haistaa paremmin juuri ennen kuoleman hetkeä.

miten kallan tuoksu liittyy kuolemaan? itse olen töissä terkkarissa vanhusten kanssa, kyl sen kuoleman haistaa, mut ei se mun mielestä liity kallaan,´tosin itse miellän valkoisen kallan hautajaiskukaksi

Alkuperäinen kirjoittaja fifiia:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
.... sanoisin hajun olleen litteä, vahamainen. Etova ja kylmä. En osaa muutoin kuvailla.

Jotenkin näin minäkin kuvailisin, ehkä asia on enemmän tunne kuin haju.
Usein myös hajussa tiettyä imelyyttä, mutta mielestäni ei aina ja joskus imelyyden haistaa paremmin juuri ennen kuoleman hetkeä.

Mä kuvailisin myös näin. Haju on semmonen tunkkainen,kylmä ja vahamainen.

Makea, pistävä, läpitunkeva. Ei paha, mutta ei hyväkään. Outo ja tunnistettava mun mielestä. Vainajan tyhjä sänkykin haisee siltä ja huone monesti pitkäänkin, vaikka vainaja on jo viety ajat sitten pois.
Kuulin korahduksen toiseen huoneeseen, menin katsomaan, läheinen ei enää reagoinut. Huoneeseen levinnyt pistävä, voimakas haju, joka kesti viikon, ehkä pitempään. Oletan hajun tulleen elimistöstä korahduksen mukana.

Kuumimmat

Yhteistyössä