~~kuumia aaltoja~~ "so what"

Mur-mur kiitos linkistä ja peukutuksista. :heart: Mullakin kova väsy ja unta riittäis. Samoin meillä Onni juo ja losottelee. Eikä tahdo viittiä ulos joka välissä viiä, kun alkaa heti multaa/hiekkaa ja ruohoa syömään, vaikka on just syönyt.

Bugsy tervetuloa ja hyvää loppuraskautta. :flower:

Paulanna voi miten harmi iso jaksuhali. :hug:

Nyt sitten possuli kastroitu. Vielä on niin pöpperössä, että tahtoo liikkeelle yrittää etujaloilla, mutta takajalat, kun ei tahdo tulla perässä, niin ressu siinä huojuu ja
heiluu.
Lääkärille oli tulossa koiran omistajia ja niitä kovasti huvitti Onni.
Yksi rouva oikein kyseli hintoja hja muuta ja härnäsi miestä, että mitäs jos otetaan tuommoinen.
Eläinlääkärille olin kuulemma aiheuttanut harmaita hiuksia. Minipossuja ei ollut ennen hoitanut ja tutkinut oli sitten kovasti annostuksia yms.
Teurassikoja oli kyllä aikanaan leikannut.

Illanjatkoja Uudi ja Onni
 
Iltaa pimiää, ja yötä tulevaa:wave:

Voi Paulanna, suurensuuri rutistus ja jaksamista pettymyksen ylittämiseen:kiss:!

*mur-mur*, jaksuja sullekin tähän pimiään aikaan! Ja ymmärrän kyllä tuon, kun sanoit, ettei tämä pino tunnu niin "omalta" kuin tuo 40+-kuumeilijat! Siellähän oli niin samanoloiset ihmiset yhessä koossa, ja päämäärä kaikilla sama (paitsi mulla, luuserilla;)), niin jututkin oli jollain tasolla ehkä henkilökohtaisempia kuin täällä. Mulla taas on enempi tarve "jutskata" kaikesta asiasta maan ja taivaan väliltä ja vähän enempikin, jonka vuoksi olisin toivonut, että tästä pinosta ois tullut semmonen "päiväkirja" meille 40+-naisille, mutta ei oikein onnistunut haave, kaiketi:confused:! Laiskanpuoleista tuppaa olemaan, ja harmittaa silleesti, että samaa tahtia on näköjään hiljentynyt tuo aiempikin pinomme, plääh.

uudilla se riittää vipinää Onnin kanssa.Kel Onni on, se onnIn kätkeköön! Eipä taida onnistua, päinvastoin:D!

Bugsy, ihana kun kävit moikkaamassa:wave:! Sullahan on jo mukavat viikot ja masukin varmasti jo kivasti näkyy? Minkäs ikäinen sun nuorimmaises olikaan, ja entäs ne muutamat muut;)? Kaikkea hyvää loppuodotukseen ja tuuthan heti kertomaan, kun vaaveli on maailmassa? Ja hei, todellakin kiva, jos jaksat muutenkin käydä meitä(mua ainaskii, jos tääl ei muut käy, heh) viihdyttämässä!

Oivikki; toivon kovasti, että vielä se haaveesi toteutuu, ja saatte piskuisen perheenlisän:heart:! Olet aivan oikeassa, että kyllä sisarus on kullanarvoinen tässä kylmässä maailmassa.

Mites Marza? Joko toipunut tädin tulosta ja apinan raivolla kohti uutta yritystä? Mites kummi, joko tietoa? Halit:hug:

Voi hitto, mä olin jotenkin missannut sen, että Minni?? lähti lomailemaan?! Jos näin oli, niin toivottavsti käypi vaikka nettikahvilan kautta lukemassa, jotta NAUTI LOMASTANNE:attn:

Mulla ollu haipakkaa viime ajat, kun bileitä pukannut, nyt kolmet kahden viikon sisään:ashamed: , ja kaikissa oon känytkin:kieh:! Duunin juhlat oli aivan mahtavan hauskat; naurua riitti ihan hulvattomasti! Ja se se vasta on ihanaa, kun muuten tuntuu tämä elo niin totiselta puurtamiselta. Ja tänään olin VIP-tilaisuudessa, jossa oli ihan julkkiksiakin, aikasta monta, ja salamavalot vain välähteli:whistle:! Mukavaa oli, sekä hyvää syötävää ja muutamaa lajia kurkun kostukettakin..Onneksi olin vain sen reilut pari tuntia, niin pääsee hyvillä oloin myös huomenna töihinkin..

Mulle kävi ikävä kömmi, ja kännyn perkule tippus maahan eilen töissä, ja näyttää kärsineen liikaa..Perkules sentäs; ei nää mittään näytöstä, ja nyt jouduin ottaa jonkun "sodanaikasen" laitteen käyttöön, ja tuntuu, että ois helpompi vaikka savumerkkejä lähetellä, kuin sillä tekstareita kirjottaa:kieh:! Pakko kait mennä huomenna kännykkä ostamaan, ettei ihan putoa pois tästä älyttömästä ihmiskunnan kehityksestä:vampire:!

Kello jo kohta keskiyö, joten se on nt NATINATI kaikille!

Tulkaa juttusille, jookosta?

Lilleriina:wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Uudi ja Marza1970
Paulanna iiiiso halaus ja jaksamista nyt mielettömästi sinne :':)hug:
Kummistani siis ei mitään ole kuulunut on sitten päättänyt olla ilmeisesti vastaamatta puhelimeen.Mikä hällä lie sitten yli 70v villitys että kummiskin känny on päällä mutta ei sitten vastaa.Olishan se kiva juttu kuulla versionsa reissustaan tänne etelään.
Ai niin ja tuo isäinpäivä oli meilläkin sillain ihana mutta toisaalta synkkäkin.Oma isäni kuoli viime syksynä syöpään ja ei ollut mullakaan omaa isiä kuin taivaassa isänpäivänä.
Sitten mun 7v poika teki katoamistempun ja oli kauan omilla teillään ja meillä virtaava puro lähellä joten etsittiin kaikkialata mutta lopun lopulta poika löytyi terveenä mutta kylmissään tuosta likeltä.kerkesin siis jo soittaa isälleenkin että tulla hakeen poikaa.nooh kaikki meni lopulta huokauksen piikkiin ja mun mies sano että keittele kahvit exälles ku kakkuakin isänpäivänä oli.Nooh tuolla ulkona nyksä ja exä sitten tota grillisysteemiä hinas pihalle ku painaa vittu tonnin toi patentti.
Mä vaan olin jo aika puhkki henkisesti kun meillä tuo poika on alkanu koulussa jotenkin protestoimaan kaikkea mikä kouluun liittyy ja joka päivä on wilmassa jotain luettavaa opettajalta. ...millon poika ei tee mitään ja milloin katkoo kyniä jne...mököttää pulpetin alla jne.. ja sitten täällä on siis aika surullinen äiti kun aina tollasta
eilen sain sitten ajan perheneuvolaan kun huoli pojasta on kova etttä innostus nyt koulusta kummiskin.
exä sano et poika on saanu ihme tekstareita kavereilta tyyliiin haist vittu jne..
sanoin pojalle ettei ikinä saa vastata sitten takasin ku korkeintaan että hyvää yötä vaan sullekkin ystävä.
Nooh illalla miehen kans katteltiin telkkaa niin miehen poika laitto isilleen viestin et mun poika oli laittanu sille just tekstarin et haist vittu homo :O
olin sitte taas ihan itkunen kun koulupäivä oli menny hyvin mutta ilta sit päättyi noin.soitin pojalle et mitä se tekstari oli tarkottanu ja poika sano et ei mitää ..HUOH
Kyllä tää elämä osaa olla rankkaa kun on tollanen pian 8v poika joka on tulinen luonne
mikä ihmeen tekstarivillitys toikin on olevinaan....ei mun aikana tollasta ollu ei ollu onneks ees kännykkää.
Lilleriina en oo toipunu menkoista ja vuoto edelleen aika runsas ja veetutus käyrä korkea kun mähän olin jo testaamassa isänpäivänä mutta enpäs kerinny ku alko menkat
 
Viimeksi muokattu:
Lilleriina harmi tuota sun kännykkääs. On sulla ollut vipinää viime aikoina. Mukava, että on ollut hauskaa. Minäkin kirjoittelisin tänne muuten kovin, mutta kun ei täällä kotona mahdottomia tapahdu. Hyvä niinkin vois tapahtua sitten ikäviäkin.

Marza sulla ollut ikäviä juttuja nyt. Isot voimahalit sulle. Hymiöt ei jostain syystä toimi mulla. Onneksi poika löytyi terveenä. On se lapsista aina jotain huolta.
Hyvä, että menette perheneuvolaan, että asiat vähän selkiintyis. Apua kannttaa hakea aina hyvissä ajoin.
Nuorten kielenkäyttö on nykyään tullut aika hävyttömäksi. Onko sitten tv vai isommat kaveri opettamassa, mutta joskus tuntuu, että suut sais pestä saippualla oikein tosissaan.
Jännä juttu toi sun kummis, että mikä sille nyt tuli.
Tsemppiä sulle ja valoisampia päiviä. Kyllä se siitä lähtee.

Mitä höpöjä minä oiekin olen kirjoittanut. Eihän sitä possua tietenkään sillä rokoteta, että ei tulis meille ihottumaa. Miten se siihen vaikuttais jos possu rokotettais eikä minua.
Sehän se aina rokotetaan, jota halutaan taudeilta suojata. Elikkä sikaruttoon on tuo rokko, ettei possulle tulis sellaista. En tiedä miten minä olin tuon ihan väärin
sotkenut. Sikarokko taas on ihottuma, joka voi tulla sikojen hoitajalle käsiin, mutta se ei ole vaarallinen.

Iloista päivää kaikille tv Uudi
 
Viimeksi muokattu:
Heipat kaikille !
Täällä on ryvetty ihan pohjamutia pitkin tämä päivä ja eilinen :ashamed:
Senverran sain kuitenkin itsestäni irti, että kävin luontaistuotekaupassa ostamassa turvetta ja nyt kuulkaas viikonloppuna meillä käydään turvesaunassa ! Puhdistaa niin kehoa kuin mieltä ja auttaa myös raskaaksi tulossa.
Olen aiemmin käynyt useinkin, mutta nyt on taas jäänyt. Nyt täytyy hoitaa nämä kertyneet hormonihuurut pois kehosta ja lähteä puhtaalta pöydältä liikkeelle. Ja saada lääkkeiden myötä kertyneet kilot pois ! Siis uskokaa, että mulle kertyi noista hormoneista kuukaudessa + 5 kg !!! Olo on kuin syöttöpossulla, niin turvonnut...
Sitten mietin jo, että tilaan ajan vyöhyketerapiaan sekä miehelleni että itselleni. Sitten katsotaan vähitellen kohti tulevaa. Olen ollut yhteydessä meidän ulkomaan lääkäriin ja pyytänyt häntä selvittämään mitä nyt? Hän katsoo koko historiamme ja sitten katsotaan miten edetään vai edetäänkö enää mitenkään tässä vauva-asiassa.
Se omanapaisuudesta tällä erää.
Marza :Kyllä poikien äitinä tiedän tunteesi ja valitettavastien kokenut senkin, että reissuvihot on yhtä helv...ä. Keskimmäisen kohdalla lopetin lukemisen kokonaan kun jatkuvasti vain pelkkää moitetta.
Pojat on poikia joka tapauksessa, toiset kerkiää enemmän kuin toiset...
Voimia sinulle:hug:
Kaikille kiitos myötäelämisestä tässä vauva-asiassa ja yrityksessä :heart: Tuki tuntuu aina hyvältä.
Nyt en jaksa oikeen muuta kommentoida, lähden tästä harrastukseni pariin: kangaspuu
kudontakurssille
HAUSKAA illanjatkoa kaikille !
 
Lillis harmi kännystä. Minusta tämä palsta on kiva silleen, että vaikka en täällä ihan joka päivä kirjoittele niin luen kuitenkin. Aktiivinen kuumeilu on osaltani kuitenkin ohi ja olisi kuitenkin kiva jutustella 40 + v vuotiaden naisten kanssa kaiken näköisestä. Minulla muuten on käytössä sellainen ihan peruskänny sillä ei tosiaankaan voi muuta kuin soitta ja tekstata. Minä olen niin huono näissä netti asiossa, että tämä läppäri kiinteällä liittymällä riittää. Enkä täälläkään osaa esim. tulostaa kuvia. Keväällä taidan ottaa itseäni niskasta kiinni ja mennä jonnekin työväenopiston kurssille, jossa oppiin niitä kuvien tulostamista yms.

Paulanna olen todella pahoillani!!!! Sinulla on hyvä suunnitelma miten edetään. Oma v..tuts :mad:ja suru:'( on tänään taas ihan mega lukemissa, siihen varmaan vaikuttaa myös se, että minulla vieläkin vuoto jatkuu. Oikeastaan se alkoi kunnolla vasta pari päivää sitten, taitaa minulla olla kuitenkin hormoonit ihan pyllyllään, vaikka siirto tehtiinkin omaan kiertoon niin tukena oli sitten luget. Jatkot on minulla edellen auki. Yritän lukea tuolta engantilaiselta palstalta eri klinikka vaihtoehtoja ja googlailla niitä. Siellä ovat ihmiset käynneet myös esim. Espanjassa, Kreikassa ja Tsekeissä.

Marza onneksi poika löytyi. Hyvä, että sait ajan perheneuvolaan niin voi vähän keskustellaa ulkopuolisen kanssa vaikka ei kai niilläkään mitään viisastenkiveä siellä ole. Oli tosiaan meidän lapsuudessa se hyvä juttu, että meillä ei ollut känny ja teitsika herjaa, mutta olihan sitä muuta kuitenkin, ne ei ehkä ihan niin helposti tulleet aina aikuisten korviin tai silmiin. Pahoittelut menkoista.

Mur-Mur kiitos linkistä. Ostin alennuksesta joulutulpaanin sipuleita, ne eivät enään kuitenkaan ennätä jouluksi, mutta onpahan sitten kevät talvella ihania tulpaaneja kukkimassa. Ensi vuonna laitan niitä aikaisemmin tulemaan (jos asutaan vielä täällä).

Uudi
vaikuttiko Onnin kastrointi tuohon sisäsiisteys asiaan?

Sain ulos laittetua valoja, kun sain vahempieni vahat valot, kyllä ne vähän tuota pimeää pihaa piristää. Tyttö sairastui taas uuteen flunssaan, kävin korvia näyttämässä, kun halusin varmistua, että ei ole uusinut korvatulehdus. Onneksi ei ollut, toivottavasti ei tulekaan. Nyt pitäisi keksiä, jotain millä saisin tytön flunssa kierteen katkaistua. Käytössä on jo maitohappobakteerit ja D vit. ja suolavesi nenäsuihke, en tiedä voiko pienille antaa jotain muuta vitamiinilisää? Onko teillä kokemusta ja minkä ikäisellä olette käyttäneet?

Haluaisin jo laittaa ovi koristeen oveen, mutta se on sellainen jouluinen tonttu, onkohan vielä liian aikaista sille? Olisi kiva löytää sellainen, joka ei olisi niin jouluinen niin sitä voisi pitää pidempään esillä.

Hyvää vikonlopun alkua kaikille.
 
Viimeksi muokattu:
Moikat:wave:!

Ihanainen vapaa viikonloppu mulla, pitkästä aikaa, siltä ainaskin tuntuu.. Töissä ollu semmonen meno, ettei enää tiiä, itkeäkö vaiko nauraa?:xmas:. Niin monelle meidän "tiimissä" tullut jonkinsortin "Napoleon"-kompleksi, ja tuntuu, että enemmän päälliköitä ku duunareita koko touhussa, eikä hommat etene mihinkään suuntaan:kieh:!!

Oivikki; voihan rähmä, jos taas tyttösesi kipeenä! Mä en osaa enää vanhana äitinä ees kunnon neuvoja antaa, mutta sen tein aikoinaan, että jos flunssaa pukkas(tukkosta nenää vallankin), niin silppusin sipulia ja laitoin sen sideharson sisään, ja sen harson roikkumaan lapsen sängyn pieleen.. Ja musta se kyllä auttoi, ja ainakin haju kammarissa oli aikasta kaamea:D! Ja toinen "luontaiskonsti" oli se, että jos korva alkoi oireilemaan illasta, ei siis lekuriin pääsyn mahista, niin valkosipulia pilkoin, laitoin taas semmosen harson palasen sisään, ja lapsen korvaa vasten , ja päälle yöksi ohkainen kypärämyssy! Ja vielä yks noitakeino oli se, että flunssa-lapsen sukkiin laitoin valkosipulin kynnet!! Uskon, että auttoi useastikin, ja jossei autakaan, niin eipä ainakaan mitään vahinkoakaan saa aikaiseksi! Pikaista paranemista!

Marza; omituista käytöstä kummiltasi?! Pääasia kuiteskin, että hengissä!
Surku juttu, että poika noin kovasti uhmaa ja koettelee! Oisko se jotakin mustasukkasuutta pikkusiskoaan kohtaan, esim.? Voisko tuntea olevansa jotenkin vähemmän huomioitu tai jotain sellasta? Tai jos oireilee sitä, että vuorotellen äiskän ja isän luona? Toivottavasti saatte apua, ja hyvä, jotta noin pikaseen olette ongelmaan yrittäneet pureutua! Meillä kun kuopus syntyi, niin yksi oli juuri aloittanut ekan luokan, ja kaikki meni ihan ok.Mutta ykskaks yhtenä päivänä, noin pari viikkoa vauvan synt.jälkeen, hokasin, että pojalla hirveä lovi otsatukassa!:O. Kun kyselin, mistä johtuu, niin tää vaan selosti, että joku isompi koululainen oli välitunnilla leikannut hänen tukkaansa! Mä ihmettelin, että kuinka jollain on sakset koulussa? Ja sitten kun jo manailin, että mistä helkutista saan illalla open puhelinnumeron, jotta voin soittaa ja kertoa, että siellä koulussa vain hillutaan välitunnilla saksien kanssa, niin jotenkin kautta rantain selvisikin, että ei kukaan ollut mitään tehnyt:confused:! Hän oli ihan itse leikannut tukkansa!!:vampire:..Voi hyvää päivää sentäs, oli kait aatellut, ettei saa huomiota muuten, kun kotona pieni vauva ja muutama muukin sisarus:D. Nyt naurattaa jo, mutta silloin laittoi miettimään, että muistaa huomioida jokaisen ihan varmasti ja yksilöllisesti:heart:.

Mä katoin tänään ekaa kertaa ton "Vain elämää" ja kyllä mua itketti:'(! Aivan upeaa katsoa, kuinka hienoja ja aitoja nuo "starat" on sitten ihan pienessä piirissä, ja upeita lauluesityksiä.. Ihana ohjelma, ja saakin onneksi kait jatkoa, kun multa tää kausi meni ihan ohi. Ootteko muut katselleet?

Mihin on kadonnut ystävämme Kastehelmi? Apuva, älä hylkää meitä, pliis:attn:! Ja Ottis kanssa, tuu sieltä kisujen ja sen mörrimöykyn luota välillä meitäkin moikkaamaan;)! Paitsi että, jos sulla onkin ollut niin kivaa ukkelisi kanssa, jottei tännä malta tulla, niin se suotakoon, ilman muuta! Lämpöisiä ajatuksia kaikille karussa oleville lampaille:kiss:!

Ihanaista illan jatkoa, ja lemmekästä/leppoisaa viikonloppua kaikille ihanaisille:wave:

Lillis
 
Haleja ja jaksuja sekä Oivikille että paulannalle :hug: että kaikille muillekin syystä tai toisesta myötätuntoa ja lohtua kaipaaville!

Lilleriina, kiva kun kaipailit :heart: Mulla on ollut toisaalta niin kiireistä -lähipiirissä häät, työmatkoja jne - etten ole edes niin useasti ehtinyt käydä lukemassa, nytkin ekaa kertaa moneen päivään. Toisaalta olen myös vähän tarkoituksellakin "vieroittanut" itseäni, kun välillä meinaa tulla vieläkin turhia vauvahaikailuja, ja ne asiat kun tässäkin pinossa ovat jonnin verran esillä. (Ja saa toki esille ottaakin, tämä on nyt vain minun omaa kipuiluani! :))

Olen kyllä päätynyt siihen, että nämä muutaman viikon välein puskista ilmaantuvat menetyksentunteet siitä, ettei yhteistä vauvaa koskaan tullut, ovat osa jotain isompaa sekä äitiyteen, omaan identiteettiin että muuhunkin liittyvää kasvuprosessia. Jostain syystä tämä syksy on ollut aika huimaakin prosessointia, ja näen nyt myös sen, että alkusyksyn masennuksen fiilikset avasivat tälle tilan. Mikä on aivan ihanaa, koska monena talvena on ollut samanlaisia kuoppapaikkoja, joista sitten on jotenkin rämmitty ylös pääsemättä TODELLA eteenpäin missään prosessissa, ja sitten taas seuraavana talvena pudottu uudestaan... Hmpf, kirjoitanpa nyt sekavasti! ;) Tarkoitan suunnilleen sitä, että nyt masennuksen tunteet johtivat eteenpäin menevään kasvuprosessiin, ei missään itsesäälissä möyrimiseen. Perusmieliala on ollut viime viikot hyvä (vaikkakin uupunut), mutta välillä on ihan puskistakin tullut sekä puhdistavia itkuja että omaan elämäntarinaani liittyviä oivalluksia. On IHANAA itkeä silloin, kun itku ei vie syvemmälle kuoppaan, vaan puhdistaa ja parantaa!! :heart:

Kirjoitin tarkoituksella sanan elämäntarina . Meillähän on kaikilla elämäntarina. Välillä on hyvä pysähtyä miettimään esimerkiksi sitä, kuka sitä tarinaa oikein kirjoittaa...? Olenko se oikeasti minä itse, vai piileekö sisimmässäni vaikka äidin ankara ääni juonenkäänteitä ja tunnetiloja esiin pyöräyttämässä...? Taii voisiko elämäntarinan kirjoittaa uudelleen, nostaakin erilaisia merkityksiä esiin?

Lillis, ehkä minäkin olin myös odottanut tältä palstalta vähän jotain muuta... totuus on tietysti se, että koska meitä ei tässä sido joku niin selkeä yhteinen kiintopiste kuin kuumeilupinossa, on vaikeampi löytää yhteistä kosketuspintaa. Ja ihmiset, myös 40+ -naiset, ovat kuitenkin niin erilaisia eri kiinnostuksen kohteineen ja tarpeineen, eri elämäntilanteissa, erilaisissa oman kasvun vaiheissa... MUTTA toki se riippuu meistä kaikista minkä verran olemme esim. itsestämme valmiita kertomaan, millaiseksi palsta muodostuu. Omat pohdiskeluni ovat kuitenkin välillä sentasoisia, että ne a)täyttäisivät koko palstatilan :LOL: b) eivät syväluotauksineen välttämättä kiinnosta läheskään kaikkia : / c) ovat hyvin henkilökohtaisia, ja herää pieni pelko siitä, että joku tunnistaa :eek: Ehkäpä minun pitäisikin hankkia "kirjeenvaihtokaveri" julkisen palstailun sijasta... ;)

Nooh, katsotaan. Tästä hetkestä: minulla on pitkästä, pitkästä aikaa aikatauluttamaton viikonloppu. Mies lähti kaverin kanssa kalaan päiväksi, mutta meillä on kuopuksen kanssa iso pino leffoja, jotka ovat viikonlopun pääprojekti.... ehkä pizzanhakumatkan ohella. Ja aina välissä kudon sitä vauvannuttua takkatulen loimussa :heart: se on jo kivassa vaiheessa, kun pääsin yhdistämään vartalo-osan ja raglanhihat ja nyt koko juttua kudotaan yhtenä kappaleena. Ja miniällä on muuten jo IHANA vauvamasu! :heart:

En nyt jaksa kommentoida jokaisen kirjoituksia erikseen, niitä kun on kertynyt "poissaoloni" aikana, mutta olen ne kyllä lukenut! :heart: Voimia, tsemppiä ja siunausta ihan jokaiselle näihin joulunalusviikkoihin! Kyllä, mielestäni voi jo ihan hyvin sanoa niin ;)

Joulunalusterveisin :heart: Kastehelmi
 
Heippa Kastehelmi ! Minäkin ihmettelin, että mihin olet joutunut ja oilsin varmaan tänään jo huhuillutkin.
Kiva, että tulit kuitenkin. Olet pohtinut syntyjä syviä ja prosessi on lähtenyt käyntiin se juurikin on hyvä, ettei jää paikalleen.
Mukavan rauhaisa viikonloppu sinulle tulossa, siunausta sille.
Voi miten mukavaa, kun sinusta on tulossa mummi. Siitä tulee paljon iloa.

Minäkään en sitä lapsosta tämän miehen kanssa saanut ja se oli kipeä kohta, mutta nyt minulle tuovat iloa 12 vuotta nuoremman siskoni pienet pallerot.

Minäkin kirjoittaisin varmaan myös syvemmin, mutta pienenä peikkona on takana juurikin tuo tunnistamisen pelko. Ei kai kovin varmaa, mutta kuitenkin.
Ja ihan samoja ajatuksia on käynyt kirjeenvaihtotoverista, kuin sinullakin.

Kun aika yksinäinen olen kotona, kun mies on töissä ja uupumusta sairastavana en ole jaksanut töihinkään hakeutua, niin olis kiva , kun olis joku johon pitää yhteyttä ja jakaa syntyjä syviä.
Pienessä vapaaehtoishommassa olen kerran kuussa ja sitten toimitan mitä Herra johtaa eteeni.

Voimia sinulle ja valoa päiviisi. Toivon, että helpottaa paha olo pian. :kiss:

Paulanna olen pahoillani puolestasi. Voimia. :hug:

Oivikki harmi, kun tyttönen sairastelee. Ei ollut kastroinnista kastelemiseen apua. Eikä liene se tarkoituskaan. Pitäs olla ahkerampi ulosviejä kuin minä.
Jouluvalot tosiaan piristäis, nyt on niin harmaata ja tukkoista. Kiva, kun tulis edes vähän lunta niin vaalenis. Meillä on kyllä koristevaloja ollut, vaikka ei ole joulu ollut lähelläkään.
Pimeinä aikoina makuuhuoneen ovea on kiertänyt pienet jouluvalot, jotka jätettiin viime vuonna, on tunnelmaa. Lasisen kynttiläastian sisällä on myös palanut pienet koristevalot jo kauan.
Tervehtymistä pienelle vielä toivotan. :heart:

Lilleriina hyvää vapaa viikonloppua. :flower:

Minä täällä lueskelen ja nukuskelen on niin väsy päällänsä ja harmaata. Mies hirvenpyynnissä ja on myöhään aina viikonloppuisin.
Pitäis kyllä laittaa marinoitu liha uuniin, että sais syödä, kun tulee. Saas nähdä viitsinkö, vai saako vain pizzaa, joka pitäis syödä pois pahentumasta. No kohta sen tietää.
Minulla kova hinku taas lyhyelle mökkilomalle. Katkaisisi tään harmaan ja stressin vähäksi aikaa. Ne on sellaisia minun nollausmatkoja, joita tarvin silloin tällöin, kun aina kotona ja firmakin tässä ja tietenkin nekin asiat sitten päässä pyörii.
Riittääkö tarpeeksi töitä, kun on velkoja yms.
No katsellaan ehtiikö mies ja onko nyt varoja lähteä kauemmas. Kyllä se isäntä pikkureissulle valoa näyttää, mutta kun on nämä karvalapset, että mitäs niille.

Onnin vois ottaa mukaan ja poika vois kattoa koiria täällä. Niin se vois onnistua.

Hyvää viikonloppua kaikille ja valoisampia mieliä, kyllä se aurinko vielä paistaa risukasaankin. Tv Uudi
 
Viimeksi muokattu:
paulanna ja oivikki :hug: paljon voimia.

Paljon on juttua tänne tullut :) perässä ei meinaa pysyä.

Minulla tässä on ollut pientä ja suurta murhetta jos jonkin moista. Osaniistä on ratkottu mutta uutta tuli lisää ja joitakin vaan täytyy jättää ratkomatta, yksinkertaisesti.
Ja niin minäkin tahtoisin kirjoittaa itsestäni enemmän,vaan minut tunnistettaisiin heti :D ainakin tuntuu siltä. Joku kerhopuolen, suljettu sellainen aukaisisi minukin maailmaani tänne enempi. mutta näinkin on hyvä.

Uudille ja pikkupossulle iloisia hetkiä. On varmasti ihana seurata possun elämää :)

Minä laittelin jo jouluvaloja ja paljon, koristeita en vielä. Mieltä tosiaan vaan synkistää ne tapahtuneet asiat. Siltikin on pakko rämpiä niiden yli ja jatkaa elämää.
Täytyy jatkaa toisella kertaa juttua, nytei oikein jaksa.
Illanjatkoja teille kaikille ja valoa jokaisen sydämiin :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: *mur-mur* ja Uudi
Kyllä nämä miunhin laittamat jouluvalot kummasti riutunutta mieltäni piristää..tosin elävä tuli on se paras, kynttilän..voi kun olishin takka!

Ravitsemusterapeutilla käyty ja ei varsinaisesti mitään uutta kuin se, että määrääsi/suositti lämpimästi ulkoilua päivittäin väh. 15min..mieluiten se x3..
..toki kehui ja kannusti laihdutus urakassani, mukavavaltahan se tuntui.:)

Mie uloskin lähtisin enemmiin hämärän tultua..*huoks*..:ashamed:..tuo päiväsaikaan reippailu vaan vaikuttaisi mielialaan parantavasti - väsymykseenhin.

Alkuun kävin koirien kera enempi tuossa lähimaastossakin..en en ole jaksanut kuin nurkille asti..ulkoilevat aitauksessaan paljon ja mies käyttää sitten vanhempaa koirasta pidemmillä lenkeillä.

M u t t a..lupasin kuitenkin sen 15min(vähintään)ulkoilun päivittäin ottaa repertuaariini heti uuden viikon käynnistyttyä.=)
..miulla kun noita univaikeuksiahin, jospa auttais siihenhin..

Miulla on viimeiks olluna näin "syvää" väsyä, ennen kuin sain Thyroxin-lääkityksen käyttööni..oliskohan arvot nyt per*****ään:confused:..no, ensiviikon torstaina käyn labrassa, selviää sitten.
...tulispa se valkoinen, pysyvä lumipeite maahan pian!..tiedän nimittäin, että se minua piristäis.:)

Mukavaa viikonlopun jatkoa&hyväistä mieltä ihunille:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta naiset :flower:
Sateeton sunnuntaiaamu täällä meillä päin ja mitähän sitä keksisi ? No, yksi asia on tehtävä: juniorin kanssa sännättävä Foorumin Intersportiin ostamaan lautailuhousut; eilen käytiin parissa muussa urheiluliikkeessä uudellamaalla ja ei tietoakaan, että olisi löytynyt. Poika on n.168 cm pitkä ja laiha kuin mikä, eli lasten osastolta ei löydy ja miesten puolelta on XS aivan liian iso. Tuolla Foorumissa pitäis olla hyvät valikoimat. Housut pitäis löytyä, lautailukausi pukkaa päälle...On lähdössä isänsä kanssa Pyhälle tässä lähiaikoina ja kait tännekin kohta rinteet auki saadaan kunhan tulisi pakkasta. Talma oli jo hetken auki kun oli lunta ja pakkasta, mutta joutui sitten tyytymään suljettuihin rinteisiin näiden kelien takia.
Itsekin laskettelen suksilla ja sain miehenikin viime talvena ekaa kertaa rinteisiin ja kyllä innostui hänkin. Kävi tunnin kurssin ja nyt laskee ihan mukavasti jo isompiakin mäkiä :)

Täällä on saunottu turve+alloe saunassa; sotkuista puuhaa, pitää lauteet suojata. Mutta olo on kyllä hyvä sen jälkeen. Nesteitä pitää muistaa juoda senjälkeen. Mä oon päättänyt nyt yrittää nollata pääni tän vauva-asian kanssa ja puhtaalta pöydältä katsotaan eteenpäin. Odottelen lääkärin yhteydenottoa ensi viikolla ja katsotaan sitten. Ja täytyy neuvotella miehen kanssa myös raha-asioista; jos hoitoon päädytään menee siihen useampi tonni. Eli kalliita on kyllä, mutta kaikkeahan ei voi laskea rahassa. Sorry kun aina vaan veivaan tätä omaa vauva-asiaani, mutta kun se vaan on tällä hetkellä ajankohtaista. Ei olla luovutettu vielä. Jossain kohtaa pitää kuitenkin osata myös lopettaakin.

Minä kyllä olen tykännyt tästä palstasta :heart:
Mielelläni luen tarinoita ihan elävästä elämästä suht samanikäisiltä naisilta. En pelkää, että joku minut tunnistaa; jos niin "so what". Mikään odotuspino tai vauvahaavepino ei tunnu oikealta minulle. Tosin pyörin kyllä tuolla luovutettu munasoluhoitopinossa, mutta siellä kirjoitetaan vain siihen liittyvistä asioista.

Uudin Onni-possusta on aina mukava lukea. Varmasti riittää puuhaa sen kanssa ihan joka hetki.

Hienoa mur-mur tuo sinun painonpudotus ! Se on aina niin vaikeaa oli pudotettavaa sitten vähän tai vähän enemmän. Ulkoilu kyllä lisää motivaatiota pudottaa lisää ainenkin omalla kohdallani (mulla nyt hormoneista + 5kg myöskin )ja kyllä sitä vaan on niin hyvä olo kun lenkki on tehty. Seuraan lenkkejä puhelimessa Sportracker-ohjelman avulla ja vähintään puoli tuntia on liikuttava joka päivä. Mulla kyllä toi koirakin vaatii jo pidemmät lenkit, että pakko vaan mennä.

Lilleriinalla bileitä ollut :xmas: Nythän se on pikkujouluaikakin... Itsellä ei niitä tiedossa kuin yhdet ihan "siistit" bileet keskellä viikkoa; vähän niinkuin pakkopullaa.

Oivikin kanssa meillä samat vauvahaaveet :heart: Toivottavasti vielä saamme pikkuiset. Ulkovaloja olit asetellut, minäkin mietin, että pitäisi...mutta en ole vielä saanut aikaiseksi. Josko viikolla jaksaisi. Kyllä ne luo ihan eri tunnelmaa tänne pimeyteen.
Flunssakierrettä sinulla pikkuisella siellä ollut myös: joku jo kirjoittikin vanhan kansan hyvistä neuvoista sipulista ja valkosipulista. samoja juttuja käytin aikanaan omilleni. Mutta oli mulla käytössä myös Lunerin (ei enää vissin ole markkinoilla) , mikä oli hyvä flunssalääke. Nukutti lapsen mukavasti.

Marzan kummin vierailu onneksi päättyi onnellisesti. Mutta voi ryökäle minkä huolen aiheutti...

Kastehelmi kirjoitat niin mukavasti ja ajatuksella, on ilo lukea :) Elämäntarinastakin kirjoitit kyllä osuvasti, pitäisi välillä ihan pysähtyä miettimään omaansa.
Olen lueskellut kirjat Salaisuus ja Voima . Ne on mun "raamatut" ja opettaneet muokkaamaan sitä omaa elämäntarinaa...Suosittelen kaikille !

Pienelle Tähtöselle voimahalaus :hug: Toivottavasti asiat järjestyy ja murheet väistyy vähitellen !

Kaikille muillekin, ketä en muistanut mainita; oikein hyvää joulun odotusaikaa :xmas: Saakaamme siitä itsekukin voimia ja iloa elämäämme, me naiset parhaassa iässä !

paulanna
 
Sunnuntaipäivää!
Syksyn pimeys kuuluu vaikuttavan monen mielialaan, niin täällä palstalaisilla kuin muuallakin. Eikä ihme, kun tuntuu että aina ollaan pimeydessä ja lyhyt valoisan aika tiiviisti neljän seinän sisällä, jos töissä kulkee. Kaikille, ja erityisesti mur-murille lähetän lujaa tsemppausta liikkua (ulkona) edes pikkuisen niin monena päivänä, kuin vain suinkin jaksaa. Liikkumisella on ihmeellinen vaikutus mielialaan ja jaksamiseen! Olen itse liikkunut kohtuupaljon aina, lähinnä kävellen, kun koira kerran perheessä on. Tänä syksynä aloitin lisäksi käymisen muutamana iltana viikossa zumbassa ja se on piristänyt mieltä aivan älyttömästi! Jos löhöän koko illan sohvalla telkkua katellen, olen aivan tööt ja väsynyt illan ja vielä seuraavana aamunakin. Kun illan katkaisee tunnin reippaalla liikkumisella ulkona, tai iloisessa ryhmässä, niin eipä enää väsytä. Mitä hämmästyin kaikista eniten on ollut liikunnan/mielialan vaikutus unen laatuun. Olen aina ollut huono nukkuja ja jos elämässä on yhtään murhetta tai töissä stressiä niin unet kärsii. Näin on ollut vuosien vuosien ajan. Tänä syksynä olen saanut nukkua paremmin kuin aikoihin, enkä keksi sillekään muuta selitystä kuin tuon uuden liikuntamuodon tuoman hyvän mielen.

Eli ylös ulos ja lenkille, vaikka oman korttelin ympäri, just nyt, eikä huomenna tai ens viikolla :)

Muutamat mietiskelee kirjekaverin hankkimista. Siihenkin sanon että go for it! Täällä palstalla on kiva lukea monien eri ihmisten kuulumisia ja kertoilla itsekin milloin mistäkin, mutta kyllä kahdenkeskisessä ajatustenvaihdossa toisen ihmisen kanssa pääsee helposti paljon syvällisempiin mietteisiin. Ainakin minulle kirjoittaminen on läpi elämän ollut parhaita terapiamuotoja. Siinä saa jäsenneltyä ajatuksiaan ihan huomaamatta ja toiselta ihmiseltä tulevat vastaukset peilaavat sopivasti omia mietteitä niin että aina välillä tulee todellisia ahaa-elämyksiä.

Vaan vaikka kirjekavereita etsisitte ja löytäisittekin, niin koitetaan silti pitää tämä lämpöisten naisten yhteinen turinapalsta eläväisenä. Täällä on hyvä käydä :heart:
Iloa itsekunkin viikonloppuun!
 
Tsau tytöt:wave:!

Pieni tähtönen, jaksuja sulle, jos kovasti paljon mietittäviä ja mahdollisesti surtavia asioita:kiss:!

Ihanaa, Kastis, että annoit ns.elonmerkkiä itsestäsi!Sulla on kyllä taito pukea kaikki syvimmätkin tunteesi sanoiksi, ja ihana niitä lukea:heart:! Toi kirjekaveri-idea olis kyllä hieno, josko sen voisi vaikka toteuttaa? Mulla oli nuorena likkana hurjasti kirjekavereita, ja paljon oli myös ulkomailta! Olen vieläkin sellainen "vanhanaikainen", että nautin lähettää postikortteja tai kirjeitä tärkeille ihmisilleni..

Suhmuransantra ja *mur-mur*, kiva kun tekin moikkailemassa käytte!

paulanna, ei kuule lainkaan häiritse, jos haluat vauva-haaveestasi avautua! Kuten monesti aiemminkin jo sanottu, niin siksihän tämä palsta perustettiin, jotta jokainen saa purkaa mieltään asiasta kuin asiasta! Sydämestäni toivon, että sulle ja Oivikille ne pikkuiset vielä suodaan :heart:! Ja hei, mä muistan kanssa sen Lunerinin! Maailman paras nuhalääke, ja lapsi nukkui kuin enkeli sitä saatuaan, eikä nuha häirinnyt unia lainkaan.. Miksi hitossa, kaikki hyväksi todetut asiat lopetetaan??

Mä olen kanssa noita tyyppejä, joita pimeys masentaa ja ahdistaa..Mieluusti nukkuisin talviunta nämä muutamat pimeimmät kuukaudet:ashamed:. Mulla pahoja ahdistustuntemuksia, ja niihin liittyy sitten sydämentykytystä ja kuolemanpelkoa ym."mukavaa".. Onko kukaan koklannut semmosta kirkasvalolamppua tai jotain semmosta hoitokuuria? Oiskohan semmosesta mitään apua tämmöseen kaamosmasennukseen?

Meiän karvakorva ollut nyt muutaman päivän jotenkin "epäkunnossa". On oksuillut ja ihan vesripulia ollut muutama päivä.. On kyllä muuten leikkisä ja pirteä, kirsukin ihan kostea, mutta aina kun ulos pääsee, niin kakkia vääntää, mutta itsekin ihmeissään, jotta mihin se meni?? Kun vain vettä turahtaa peppukarvoille:|! Joka ulkoreissun jälkeen pitää "hanuria" olla pesemässä.. Ystäväni lupas mulle huomenna tuoda jonkin koiran maitohappobakteerin, josko se jeesais, tai sitten lienee käännyttävä tohtorin puoleen.

Suhmuransantra , zumba onkin aivan mahtava laji! Mä sitä harrastin pari vuotta sitten yhden syksyn, ja vaikka hiki lensi ja paikat kipeinä, hengitys välillä melkein salpaantu, niin se endorfiinihumala oli aivan upea tunnin jälkeen! Mäkin olin sillon vielä vähän isompi tyttö, +25kg nykyiseen, ja ei haitannut menoa kilot lainkaan!Mulla vaan loppu se harrastus, kun meiän upean ihana zumbamaikka lopetti, ja sitten tuli tilalle semmonen "ei niin mukava" tapaus. Silläkin on kyllä näköjäs hirveän suuri merkitys, millainen "jumppa-ope" on ohjaamassa.Ja juurikin se syksy meni jotenkin jouhevammin, ehkäpä juuri sen liikunnan takia.

Meillä ollut taas jotenkin tosi kivaa mieheni kanssa:heart:! Hän tekee töitä hullun lailla, mutta ne hetket, kun oomme yhessä, niin ovat jotenkin tosi hellänhauskoja.. Hyvänä on pidetty toisiamme, saunottu ja juteltu, suunniteltu sitä olkkarin remonttia valmiimmaksi, ja nautittu vain.. Kyllähän sen toki tietää, että jossakin vaiheessa taas se toinen alkaa jonkin vuoksi ärsyttää jne.mutta nyt ollut ihanaa olla tässä:p!

Kaikille ihquille lämpöisiä tuntemuksia syksy-iltoihin; kynttilän valoa ja jouluista mieltä pikkuhiljaa! Ootte ihania, jokainen:saint:!

Lilleriina vaikenee, palatakseen taas uudestaan ääneen:xmas:
 
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
Hei

Täällä taas eilen illalla käytiin tytön kanssa päivystyksessä ja aloitettiin taas antibioottikuuri. Aamulla oli vielä tosi väsynty, nyt jo jaksaa paremmin touhuta, mutta välillä käy omaan "tuoliin" lepäämään. Se on sellainen sitteri, jota voi käyttää isompana tuolina. Harmi, että tuo teidän hyväksi kokema lääke on lopettu. Valkosipulista minä en pidä, itse asiassa, jos sitä on jossain enemmän minulle tulee siitä helposti huono-olo. Tuota sipuli juttua voisin kyllä kokeilla, vaikka ei sekään ihan hyvälle tuoksu, kun minulla on tosi herkkä hajuaisti.

Liikunta tosiaan auttaa tähän kaamosuupumkseen ja muuhunkin suruun. Itsellä on liikunnan harrastamainen jäännyt, mutta autottomana hyötyliikuntaa tulee väistämättä. Ja minulla on hyviä kokemuksia tuosta kirkasvalo lampusta. Minä käytin parivuotta innosol rondo lamppua aamupalan ajan (sitä pitiäsi käyttää klo 6 - 10 välillä muutaman kerran vkossa 20 min). Viime talvena en saannut aikaiseksi sitä ottaa ulos laatikosta, kun en saannut sille raivattua paikka uudessa kodissa. Nyt hain sen varastosta ja yritän saada se viritettyä esille. Se pitää laitta riittävän lähelle, mutta niin, että tuo pikkutyttö ei saa sitä vedettyä päälleen. Silloin kun käytin sitä olin kyllä virkeämpi kuin nyt. En yhtä virkeä kuin luonnostaan valoisana aikana, mutta selvä ero on nykyiseen sumuiseen oloon.

Kerhossa voisin minäkin avoimemmin kirjoitella. Kirje kavereita oli minullakin nuorena se oli mukavaa, mutta olen aina ollu huono kirjoittamaan ja parempi puhumaan, joten en niin kovin pitkiä kirjeitä kirjoitellut.
 
Paulanna kallista on tosiaan vauva toive hoidoilla. Minäkin edelleen kartoitan asiaa. Se olisi niin helppoa, jos olisi kristallipallo josta näkisi mistä se toivottu tulos tulee. Nyt on vai hyväksyttävä se tosiasia, että ei voi koskaan tietää tulosta. Olen käynnyt kerran turvesaunassa. Se oli ihan vinha kokemus, onneksi ei ollut omassa saunassa (säästyy siivoamsiselta) vaan sellaisessa tilaus saunassa, jossa järjästävät turvesaunoja. Oli kyllä ihan hyvä olo sen jälkeen.

Mur-Mur kiva, että olet saannut kiloja alas, toivottavast jaksat aloitta sen 26 min liikunnan päivittäin. Hyvä, että sinulla on myös kilppari arvojen tarkistus, minulla ainankin on hiukan alemmat arvot talvisin, vaikka ne eivät lääkemuutoksiin ole riittäviä, niin olen ajatellut, että voi se kuitenkin vaikutta oloon.

Kastehelmi ja tähtönen kiitos myötätunnossta. Kyllä olen edelleen surullinen asiasta. Mutta surua ei voi ohittaa se vaan sen kanssa on vain elettävä. Kuitenkin yritän suuntautua eteenpäin ja nauttia pienistä hyvistä hetkistä tässä ja nyt.

Laitoin vielä toiset valot pihalle pieneen puuhun, näyttä hyvälle =). Zumbaa olen ajatellut, että olisi kiva mennä kokeilemaan kuulostaa niin mukavalle. Tosin minulla on ihan surkea koordinaatio, joten voi olla minulle liian vaativaa.
 
Kylläpä poikanen miut tänään säikäytti:O..

Tuli kotio vieraan miehen saattamana..oli h y p ä n n y t kalliolta alas(n. 2-3m)ja poskipää auki, isä vei sitten tikattavaksi..luojalle kiitos, ei vakavampaa.

Koulussa pari poikaa haukkuneet useampaan otteeseen "nössöksi"..ja syy esim. kun poikanen käyttää suojatietä, tien ylittäessään..se on siis nössöilyä heidän mielestään:(

Poikanen itki ja kertoili, että kiusattu on jo useamman kerran tuolla "nössö" nimellä..hän kai halusi näyttää, ettei ole nössö ja uskaltaa vaikka kallioltakin hypätä..eka kerran hyppäsi ja hyvin meni - toisella tuo haaveri sitten.

Olin pyörtyä kun näin syvän haavan..korvissa soi tilliä ja huonoa teki..heräilin siinä juuri ja olin aivan pökkerössä..en edes tiedä sen ihanan vanhemman miehen osoitetietoja - niin pikaiseen hän siitä sitten läksi, että en kunnolla kerinnyt edes kiitellä..etunimen vain ja missä asuinalueella asuu..mitenhän sen saisi selville?

Mies oli ollut lenkillä ja tuli kyselemään lapsilta, mikä hätänä..oli sitten vaimonsa hälyttänyt autolla paikan päälle ja toivat poikasemme kotio.
Olisivat lapsen vieneet päivystykseenhin, mutta mieheni pääsi onneksi heti irtautumaan tunniksi työstään.

Poikanen oli kavereita kieltänyt, ettei saa soittaa Äidille..oli pelännyt minun suuttuvan..*huoks*(silloin ei vielä poskessa kipua)
Vannotin lasta lupaamaan, että tulevaisuudessa jos vahinko sattuu AINA soitto ensiksi Äidille, Isälle tai jonkun lapsen vanhemmalle.

Huomenna poikanen viettäähin kotipäivän miun kanssa, illasta alkoi poski hieman kipuilemaan ja lääkettä siihen sai - myöskin 3vrk:n Kefexin kuuri päällä, 26 pvä tikkien poisto.

Kyllä kovasti asiasta kotona käytiin keskustelua ja opettajaanhin olin yhteyksissä, että noille pojille pitää huomenissa "palveria" kiusaamis asian suhteen.:vampire:
..viimme talvenahan koulumatkalla osa lapsista oli kävellyt jäällä usiamman kerran - meidän rohkelikko etunenässä..kyllä siitähin asiasta keskusteltiin kovin, että miten on vaarallista leikkiä tuolainen ja saa jäädä nyt viimeiseen kertaan!:eek:

..sitten ON..13.11 alkoi menkat..ja vaan jatkuvat vielähin:ashamed:..en jaksais niin millään..nyt varmaan alkoi kunnolla kierto sitten heitellä(menopaussi)..en tuntenut ovis kipuilujakaan viime kierrolla minkään moisia.:|



Menipäs nyt valitteluksi..
..mukavaa illan jatkoa kumminhin teille sinne jokaiselle.:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Oivikki..lupauksistani huolimati, tänään ulkoilu jäi..:ashamed:
..huomenna uus päivä:)..ja kirkasvalolamppua minähin miettinyt jo silloin kun tulivat markkinoille.

Pikaista paranemista siun pienelleis:heart:


((muoks)) Kirkasvalolamppu ostettu ja tulee ehkä jo tälle viikkoa!=)..laitteessa valoteho n. 20cm etäisyydeltä 10 000 luxia eli ERINOMAINEN - 2500 luxia olisi hyvä olla minimi.
Beurer TL40 pienikokoinen, henkilökohtainen kirkasvalolamppu - RELAXAS | Hieroja Oulu | Verkkokauppa - Tuotteet
(en tilannut sitä kuitenkaan tuolta)
Laittelen sen pienenä, näppäränä laitteena tähän tieokonepöytäni nurkille.


..en mie kuitenkaan tällä korva sitä ulkoilua.;)

KIRKASVALO, VOI HILLITÄ TALVISYÖMISTÄ!

Totta vai tarua: valon määrä vaikuttaa painoon?
Parikymmentä prosenttia suomalaisista saa kaamosaikana masennusoireita. Ydinaikaa on marras-tammikuu. Tietoa siitä, paljonko oireilevien paino keskimäärin muuttuu ei ole, mutta monelle kiloja kertyy.
– Se tiedetään, että kaamosmasennus – kuten masennus muutenkin – lisää syömisen määrää ja johtaa lisääntyneeseen makean mielitekoon, kirjoittaa Patrik Borg laihdutuskirjassaan Vinha perä.
Kun kaamosmasennus ruokahalun kasvattamisen ohella myös vähentää fyysistä aktiivisuutta, vaakalukemat nousevat ylöspäin: Kirkasvalohoidon on todettu tuovan apua neljälle viidestä kaamosmasentuneesta. Erikoisen tehokasta valon vaikutus on aamulla otettuna.
Kaamosoireista väitellyt psykiatri Sami Leppämäki totesi parhaan tuloksen tulevan yhdistämällä kirkasvalohoito ja liikunta. Jo kaksi liikuntakertaa viikossa virkeyttää oloa.JEP, JEP!:wave:


KIRKASVALOLLA VIREÄKSI!

Vakavistakin oireista eroon kirkasvalolla

Miten kirkasvalo vaikuttaa elimistöön ja voidaanko sisäistä kelloamme jotenkin tahdistaa?

– Valo viestii keholle ja rytmittää sisäistä kelloa, että aamu on alkanut. Kun valoa ei ole, niin sisäinen kello jätättää. Kirkasvalo ohjautuu silmien verkkokalvon kautta näköhermoihin ja sieltä edelleen näköhermojen risteyksen yläpuolella olevaan hermosolujoukkoon ja komentokeskukseemme – sisäiseen kelloon, joka tuntee määreet ”päivä tai pimeys”. Ihmisen tulisi viettää 15–30 minuuttia aamuisin kirkkaassa valossa, jotta melatoniinin eli yöhormonin eritys verenkiertoon lakkaisi. Kun valoa tulee, niin vireystila valpastuu. Kirkasvalohoitojen hyviä tuloksia on havaittavissa jo kahdenkin viikon jälkeen. Suositeltavaa kuitenkin on, että hoitoa toteutettaisiin esimerkiksi 4–8 viikon jaksoissa


Tätähän mie halajin, vaan en raskinut sitten kumminkaan ostaa..
VALKEE Kirkasvalo korviin, valkoinen - ApteekkiShop.fi
 
Viimeksi muokattu:
Mur-Mur
Voi hyvä ihme mitä nuo lapset tekee ja minkä huolen aikaansaavat hyvä että poika on kotona turvallisesti :hug:
Meillä aivan hirveää taistoa pojalla koulussa karkaa joka päivä koulun käytävälle kesken tunnin ja opettaja on kuulema aivan loppu ja pojan luokka ollu parakissa niin tänään vaihtavat luokkia sitten sillain että pojan luokka ja nelosluokka vaihtaa keskenään että pojan luokka on sitten likempänä rehtoria ja muuta apujoukkoa niin annettiin ymmärtää.
Ja siis meidän poika on se pahin koulussa joka ei viihdy vaan oireilee nuin ja kaikkea ollaan kokeiltu jopa sitä että saa euron kun menee koulupäivä hyvin niin se olisi 5 euroa viikossa mutta ei se saa rahaakaan ollenkaan sillä jatkuvasti on jotain kuten eilenkin vaikka vkl mulle niin vannoi olevansa reipas :'(
 
Mur-Mur voi kurja tuota nimittelyä ja tietysti sitten lapset toisiaan kannustavat riskinottoon. Onneksi tikellä selvisitte, että ei tullut vaikka aivotärähdystä. Onko teillä, joku paikallislehti, jonne voisi kiitoksia laitta auttajalle. Etunimellä ei varmaan helposti löydä. Varmaan ymmärtävät, että ei siinnä enempää huomannut kiitellä yhteystietoja kysellä, jos ovat itsekin vahempia niin sitä sitten tietää, että ei tuollaisessa tilanteessa kaikkea huomaa.

Hyvä, että lampun tilasit ja huomenna sitten sinne pihalle pakota itsesi. Jos ei jaksa lähteä ulos tai ei voi mennä niin semmoinen stepperi on kyllä hyvä laite kotona liikuntaan. Minulla on sellainen varastossa tosin nyt, kun ei mahdu sisälle. Sen hankin, kun käteni oli poikki ja en voinnut ulkona kävellä vaudikaasti, kun oli talvi yms. Käden paraneminen kesti kuukausia. Ulkona kävely on kuitenkin ilmaista. Olisiko teillä siinnä kävelymatkan päässä kahvilaa, jonne voisi mennä juomaan kupin kuumaa niin olisi jokin palkinto odotamassa?

Marza onko teillä olllut koulussa, mitään palaveria ja onko poika tavannut siellä koulussa kuraattoria tai psykologia. Olisihan hyvä saada selville, miksi koulussa toimii tuollatavalla.

Palailen myöhemmin nyr pikkuinen tarvitsee äitiä ja kohta tulee kaveri kylään.

Hyvää pimeän illan jatkoa kaikille :wave:
 
Mur-mur onpa ollut sinulla säikähdys siellä, onneksi kuitenkin päättyi hyvin. Voi rassua onhan sitä pitänyt näyttää, kun toiset kiusaa. Ihan syvältä tuollainen nimittely.
Kyllä se on kumma, että yleensä ne saa kärsiä, jotka tekeee oikein.

Toivottavasti ope pitää nyt semmoisen puuttelun, että tuollainen typerä kiusaaminen saatais loppumaan. Tsemppiä !!
Hienosti olet saanut painoa tippumaan. Ei vaan meikäläinen saa aikaiseksi. :hug:

Pieni Tähtönen kiitos toivotuksesta. On tosiaan hupaisa seurata Onnia, kun innostuu niin hyppelee, kuin pikkuvasikka ja juoksee, että matto rytyssä. =)
Toivon, että murheesi helpottavat ja saat asiat ratkotuksi. Voimia !! :kiss:

Paulanna varmaan kiva harrastus tuo laskettelu ja voidaan harrastaa perheenä yhdessä, se on mukava. Nuorille monesti vaikeaa löytää vaatteita, kun pituutta voi tosiaan olla jo vanhempansa verran, mutta lihaa ei luiden ympärillä niin paljon. Toivotaan, että housut löytyy pian.
Mietitte siellä jatkoja, toivotaan, että rahat löytyy ja vielä saisitte sen pienoisen. Eikä haittaa, vaikka pohdit asiaa täällä. Sitä varten täällä ollaan, että jokainen saa purkaa itselle tärkeitä ja vähemmän tärkeitäkin asioita. :heart: Turvesauna varmaan rentouttava kokemus. Miten sen muuten pitäis vaikuttaa !!

Lilleriina harmi kun koiruus sairastaa. Pikaista paranemista hänelle. Minä juuri sanoin tänään eräälle, että nukkuisin kyllä kuin karhu, nämä pimeät päivät pois, vaan ei auta. Toivotaan, että sinun paha olosi helpottaa pian. Iloa päiviisi. :kiss:
Ihana, että sinulla ja miehelläsi on ollut hyvä olla.

Suhmuransantra Mites saatais minutkin liikkeelle ? Kuntoilu on tosiaan hyvä juttu. Iloa sinulle siihen. :flower:

Oivikki no jopa ärsyksi lykkäis. Toivotaan, että tämä on nyt se vihon viimeinen kuuri ja pienoinen paranee. Toivotan myös onnea kartoitukseesi. Valoa sinunkin päiviisi. :kiss:

Marza voi sinulla siellä ollut vaikeuksia pojan kanssa. Uskon, että se vielä helpottaa, kun ikää tulee ja asiaa käsitellään. Pojallani oli aikanaan myös halu tulla huomatuksi ja häiriköi jonkun verran. Nyt on ihan kunnollinen nuori mies.

Kyllä se siitä tsemppiä !! :hug:

Onni-possu piti äsken sellaista rallia huoneesta toiseen, että luuli varmaan päässeensä kilparadalle. Hassu possu. Vieressäkin olen joutunut nukuttamaan, kun häkissä vinkuu eikä aina suovu sinne. Sitten juoksee häiritsemään koiraa ja vanha koira ei jaksa.
Koiralla tunsin ison kohouman vatsan lähettyvillä. Nyt saa sen kanssa lähteä lääkärille. Ei vain olis syöpä, kun tulis helmikuussa jo 13 vuotta. Minä olen liian herkkä näitä lemmikkejä pitämään. Luopuminen on liian kovaa.

Itsellä vatsa aivan turvoksissa ja ilkeän tuntoinen. Vastaa sydänalaan ja mitään ei tahdo pystyä syömäänkään. Mikä lie ruoansulatusvaiva taas iski. Onko kellään hyvää pikakonstia. Ja tiedän, ettei mun pitäis sokeri- ja hiivapitoisia syödä niin paljon.

Hauskaa iltaa sisaret tv uudi
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lilleriina
hei rakkaat meillä ollut koulussa palavereita ja koulukuraattorin kanssa keskusteltu ja nyt siis aikaa odottelen perheneuvojalle.
Mutta kun kaikki ei mene kuten toivoo ja alkaa omat voimavarat olla aika lopussa nyt taas tulossa vkl ja kaikki 4 lasta meillä joten ollaan mietitty kaikkea extrakivaa lapsille että olis mukava olla kaikilla mutt meidän poika on niin mustis tosta nuorimmaisesta että ei mitään rajaa :'(
Sitten kun kaikki 4 on koolla menee paremmin mutta jos on kaksin sitten likan kanssa alkaa se töniminen ja kielen näyttely ym...
blaah sentään ehkä aika auttaa mutta kuin kauan siihen menee
 
Vaan vaikka kirjekavereita etsisitte ja löytäisittekin, niin koitetaan silti pitää tämä lämpöisten naisten yhteinen turinapalsta eläväisenä. Täällä on hyvä käydä
Yhdyn näihin suhmuransantran teksteihin .

Heipat vaan kaikille näin keskiviikon sateisena aamuna !
Ei oo hyvä aamu mulla: eilen jo alkoi migreeni vähän tekemään tuloaan ja yöllä paukkasi päälle, vaikka illalla jo lääkitsin itseäni :( Pääsin nyt kuitenkin sängystä ylös, mutta ei oo hyvä olo vieläkään. Sain olla vuosia ilman tätä karseeta vaivaa; edellinen paha kohtaus oli kun odotin kuopusta ja jouduin viikolla 37 sairaalaan viikoksi, kun ei vaan hellittänyt ja oli jo pahoja puutumisoireita. Lääkittiin millä pystyivät ja lopulta lähdin sieltä kotiin vieläkin puoliksi pää kipeänä ja olo outona...Mutta sinne jäi sitten yli kymmeneksi vuodeksi. Uskoisi, että hormonitoiminta mulla laukaisee migreenit yhdessä muiden toimintojen kanssa. Nyt kun on lopettu "jumboannokset" hormoneja niin tuli taas päälle :( Toinen syy voi olla hartiajumi + käsikipu : tein eilen muutaman tunnin matonkudontaa ja kyllä se käy hartioihin ja käsiin oudokseltaan.
No, eipä auta valitus: matto on kesken ja se ois saatava tässä valmiiksi, jotta seuraava kutoja pääsee tekemään omaansa.

Marzalle voimia :hug:

KIRKASVALOA en ole itse koskaan kaivannut, ehkä juuri näiden aiemmin olleiden migreenikohtausten takia inhoan liian kirkasta valoa ja silmät on arat. En ole kyllä koskaan kokeillutkaan. Hieno juttu, että olette hyväksi kokeneet :)

Mun juttu on siis ollut nyt saunomiskerroilla turvesauna . Lauteet vuoraan vanhoilla lakanoilla (on nimittäin sotkuista puuhaa) ja turpeen sekaan laitan Alloe-voidetta, näin lähtee paremmin pesuvaiheessa iholta irti (siltikin jämähtää hyvin kiinni) ja pesuvaiheessa tarvitsee pesusienen, jotta saa ihosta irti. Sieni on sitten musta sen jälkeen. Saunomisen jälkeen pitää juoda hyvin (vettä). Tuo saunomismuoto nimittäin poistaa nestettä :LOL:
Suosittelen sen ihanan tunteen takia kaikille !

Laskettelusta vielä kun aiemmin kerroin; se on tosiaan nykyään koko perheen juttu. Laskettelin jo nuorena ja samoin exäni, mutta minun kohdalta se jäi moneksi vuodeksi kun aina joku lapsi oli pieni. No, lapset kasvoi ja kaikki olivat jo rinteessä niinpä sitten minäkin hankin uudet sukset ja tarvikkeet ja niillä samoilla mennään edelleen :) Nyt vaan en pysy enää lasten perässä, mutta eihän rinteessä tarvitse yhdessä laskeakaan; sovitaan tauot ja nautitaan muutoin laskemisesta jokainen omaan tahtiin.
Lautailuhousut löytyi murkulle, ne oli sitten miesten kokoa XS ja oli sopivat. Foorumin Intersportissa on hyvät valikoimat. Tänään pitäisi metsästää sisäpelikengät koulun liikuntatuntia varten. Viime viikolla oli saanut jalkapohjaan mielettömän rakon, kun ei kenkiä ollut ja jotain olivat pelanneet.

Voi mur-mur mitä surua sulla onkaan ollut poikasi kanssa. Kyllä me äidit joudutaan välillä koville:heart:

Nyt on kait lähdettävä töihinkin välillä:wave:

Hyvää päivän jatkoa kaikille :flower:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lilleriina

Yhteistyössä