~~kuumia aaltoja~~ "so what"

Heippa naiset !
Nyt on sairaudet liikkeellä ...
Toivottavasti Marza ja mur-mur voitte jo paremmin !

Itsekin on huonossa kunnossa: päätä on nyt särkenyt ihan joka päivä kohta yli viikon, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Lääkkeitä on kulunut ja mä ihan oikeesti vihaan kaikkia lääkkeitä !
No, tänään varasin ajan lääkärikeskukseen ja menossa olen iltapäivällä. Vähän tuntuu, että vois olla tavaraa poskionteloissakin ja otsaontelossa; mutta kun ei mitään tule ulos. Toinen ongelma on verenpaine: muutamana päivänä alapaine ollut reilusti koholla; yritin jo soittaa mun ystävälle, joka on lääkäri, että mitä lääkettä hän määräisi (mielellään en aloittaisi mitään, mutta ehkä nyt on pakkotilanne ettei joku suoni prakaa päässä). Hän vaan on onnellisesti etelän lämmössä ja ei vastannut :( En nimittäin luota yhtään lääkäriin, jolle olen menossa: on yleislääkäri ei edes sisätautilääkäri...Mä oon niin skeptinen noiden lääkäreidenkin suhteen, tullut nähtyä niin monta tapausta (ja omasta mielestä tiedän itse joskus paljon enemmän kuin ne; oonhan mä ollut sairaanhoitajana 25-vuotta). No katsotaan mitä tuo lekuri sanoo...Itse teen kuitenkin päätökset mm. mitä lääkkeitä suostun syömään.
Kilpirauhaskokeet otin viime viikolla, ne oli ok. Ajattelin jo, että jos niissä jotain häikkää, kun raskaus ei ole alkanut, mutta eipä nekään selittänyt asiaa. Stressi varmaan suurin syy. Kun syytää tuhansia euroja siirtoon ja negaa tulee :(
Tässäpä tätä sairasvalitusta : / Tästä ei oon muuta kuin ylöspäin ja terveeksi.
Varasin itselleni vyöhyketerapian joulukuulle ja sitä odotan :)

Hyvä mur-mur kun oot lenkille päässyt ! Mutta kuullostele nyt olotilaasi, kun kerroit, että sulla ollut keuhkoembolia...On vakava juttu :(

Taidan vielä mennä takas pehkuihin vähäx aikaa ja sitten jos särky helpottais vois syödäkin jotain. Mulle muuten jämähtänyt siirrosta ja lääkkeistä kertyneet 5 kg; ei vaan lähde tippumaan, vaikka oon ollut tosi tarkka. Molempien käsien nimettömät sormet kuin nakit ja turvotusta tuntuu muutoinkin :( Mutta huonosti oon nyt liikkunut, kun pää niin kipeä.

Voimia teille naiset :heart:
Matkaa ei olla varattu jouluksi, alan jo tottumaan ajatukseen, että kait sit ollaan kotona :xmas:
 
Paulanna - tänään ei kipuisia ole ollut niin paljoa, otinkin yli 3h torkut päivällä.
..ihan uteliaisuudesta..haluaisitko laittaa ne kilpariarvosi tänne?..TSH ja T4V..ottivatko muita vielä?

Minullahan oli tuo TSH lähemmä 3 tai melkein 4 kun muutaman kerran seurailtiin ja noilla arvoilla sain koelääkityksen.(piti kyllä ronkumalla ronkua TK-lääkäriltä: /)
..olo vaan alkoi hiljaksiin helpottumaan, meni siinä kuitenhin 6-12kk.

Voin kertoilla, että esim. TSH arvon olisi hyvä oli ihan siinä 1 pintaan - kuitenkin alle 2 noita lapsettomuushoitoja ajatellen.

Kurkkaappa tuolta..lisää löytyy googlettamalla.
kilpirauhasarvot ja lapsettomuushoidot - Google-haku

En ole alan asiantuntija mutta lapsettomuuspuolella paljon Kilpirauhasarvoista keskusteltu ja hoitavat lääkärit ovat olleet tuota mieltä, että TSH arvoin pitäisi olla 1 pintaan..toki suhteessa T4V arvoon..olikohan sen viiterajat..

T4V Alaraja 11 Yläraja 22
..miusta parempi(mulla)kun tämä arvo reilusti yli15(ei aina tahdo vaan olla)

Siulla taisi olla lapsettomuuslääkäri kumminhin, joka kilppariarvot tulkitsi, oliko näin?
..koska tavan TK lääkäri valitettavan usein katsoo vain tarkasti viitearvoja..ei niinkään kuulostele asiakkaan/potilaan tuntemuksia
:(
 
Viimeksi muokattu:
paulanna, siulle laitan vielä sellaisen, lämpöisen tervehtymis halituksen:kiss:

Mie äskettäin tuolla -10C pakkastuulessa virittelin parvekkeelle Callunoiden ja pajupylvään ympärille jouluisia valoja..nyt vielä kun sataisi pikkasen lumiharson päälle näyttäispä kauniilta!:rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: paulanna ja Uudi
Voi mur-mur oot ihana, kun minun kilppariarvoja mietit :kiss:
Tässäpä ne: S-TSH : 1.54 ja S-T4-V : 14. Itseasiassa, niitä ei otettu ennen siirtoja...
Mutta nuohan on kyllä ihan ok.

Nyt mä oon siis käynyt lääkärissä ja yökötys: mulla on nyt verenpainelääkitys :( Oli yksinkertaisesti pakko ottaa, paineet oli huimat: 160-180/109 et silleen. Milloin on sitten näihin lukemiin kivunnut ???
Päänsärky oli jo niin järkky et pakko oli ottaa lääkitys.
Kävin myös sydänfilmissä ja oli ok. Verikokeissa pitäis vielä käydä, kolesterolit, elektrolyytit, munuaiskoe jne...<huomiseksi luvattu niin paljon lunta aamuksi, että saas nähdä milloin menen. Labraan mulla nimittäin melkein 30 km matkaa.
Olo on ällö :( Olen kyllä jotenkin alamaissa nyt tän sairastelun takia. Ja yx asiahan, että noi paineet pitää saada alas ennen yritystäkään siirrosta...Eli siis nyt keskityn näihin paineisiin, alas ne on saatava.
Lääkityksen pyysin kyllä sellaisen mikä sopii raskaanakin olevalle :)

Se sairastelusta...
Toivottavasti muu porukka on kunnossa: mur-mur olit jo paremmassa kunnossa kuin eilen, hyvä :heart:
Kommentoi noita mun kilppariarvoja :stick: jos viitsit...

Mä meen nyt pehkuihin, josko pääkipu hellittäisi ja saisi nukuttua.
Hyvää yötä :wave:
 
paulanna - näin äkkiseltään arvosi Ok.=)

Oi oi miten korkealla ovat paineesi:x..mutta hyvä, jotta siihen nyt lääkitys.:)
..miulla pakkaa myös välistä alapaineet lähentelemään yli 90..raskaana olivatkin 100 tietämillä.

Löysin nyt selkeät ja o i k e a t ohjeet kilpparikokeeseen menijälle..olipa aika ylläri, että tyhjällä vatsalla ja mahdollisman nopsaan heräämisen jäljeen jne..:O

Kilpirauhasen vajaatoiminta | oireet | Testaa itsesi

Ohjeet laboratoriokokeisiin:
Lääkärit ja terveydenhoitajat antavat lähes 99%:sti väärää tietoa liittyen laboratoriokokeisiin.
Ainoa ohje jonka saat on että thyroxinia ei saa ottaa ennen näytteenottoa ja suuriosa labroista suosittelee että kokeet otetaan ennen klo 10:ntä. Tähänkin löytyy poikkeuksia,jotkut hoitajat ovat jopa ohjeistaneet että ennen klo 12:sta riittää.
Tästä syystä tälle sivulle on kasattu perusohjeet laboratoriokokeita varten, näillä ohjeilla varmistut että tulos on edes lähestulkoon oikein.



Mene laboratorioon mahdollisimman pian heräämisen jälkeen, mitä aikaisemmin sitä parempi. TSH laskee hereillä ollessa ja päivän kuluessa.
Pyri välttämään stressiä ja nukkumaan hyvät yöunet parina yönä ennen kokeita.
Vältä alkoholia ainakin muutama päivä ennen kokeita, alkoholi tukkii T3-reseptorit.
Ennen kokeita: Älä juo kahvia, älä syö aamupalaa äläkä käytä nikotiinituotteita. Mene tyhjällä vatsalla kokeisiin. (Etenkin kofeiini ja nikotiini voivat vaikuttaa kilpirauhasarvoihin)
Kilpirauhasarvojen testaamisen takaraja on klo 10 aamulla. Huomioi kuitenkin ensimmäinen kohta, mikäli heräät jo klo 7 ja menet kokeisiin klo 10, on arvosi jo muuttuneet hereillä ollessa.


HUOM! Monien lähteiden ja Endokrinologian erikoislääkäreiden mielestä terveellä ihmisellä S-TSH arvon tulisi olla alle 2,5 tai jopa alle 2. Myös T4V arvon tulisi olla viitteen ylärajoilla.(itselläni juuri tämä laahaa aina siellä reippaasti alle 15)
Valitettavan usein kuitenkin yleislääkärit tyytyvät siihen että arvot ovat juuri ja juuri viitteiden sisällä. S-TSH usein jätetään jopa seurantaan vaikka se olisi viitteiden yläpuolella.


Raskaus ja vajaatoiminta |

Erittäin hyvä sivusto, nyt vasta itse tämän löysin.:wave:
 
Viimeksi muokattu:
..ja miusta kyllä tuntuu, että nämä "oireeni" ovat tuosta Fasettilukosta johtuvia - pahenevat selkeästi koneella ollessa:eek:

..niin ja tämä miun armoton väsy..se olikin ovksesta johtuvaa!:$
Tännään Kp17 ja kipuja juuri nyt kovasti tulollaan:O..en arvannut sitä näin myöhään tulevaksi kun se yleensä ollut Kp11-13..miulla tosiaan n. 1vko oviksen alla tuo väsy on jotahin niin kovaa, että nukkua voisin, vaikka kellon ympäri.
:headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos mur-mur hyvästä tietopaketista !Mä oon tässä yrittänyt heräillä taas tähän päänsärkyiseen aamuun. Vähän on parempi olo kuin eilen, mutta kyllä pää jomottaa tänäänkin. Mulla ei ole kotona verenpainemittaria, joten käväsen päivemmällä töistä hakemassa viikonlopuksi kotiin niin voin vähän seurata missä mennään...

Tiedättekös; mä en oo ikinä tiennyt milloin mulla ovis. Eli ei mitään oireita, ei myöskään kun menkat alkamassa. Eli aikanaan kun lapsia "tehtiin", niin laskin että suunnilleen kp 14-16 pupusteltiin ja hyvinhän ne sitten loppujenlopuksi tärppäsi :heart: Näin me ollaan erilaisia.

Mä muuten otin noi omat kilpparikokeeni ravinnotta ja klo 8. Viitearvot on huslabissa: S-TSH 0.5-3.6 ja S-T4-V 9-19

Sanoisinko, että mieletön myrsky täällä meillä, ei kyllä lunta juuri sada, mutta tuuli kuljettaa tuota vähäistäkin määrää ympäri peltoa ja järveä. Ihanaa, ettei ole pakko mennä ulos. KOirakin kävi ja tuli samantien takas, ei tykkää talvesta, tulee kylmä kun on niin lyhytkarvainen.


Huomaattex, mä löysin kans nää värit...Tulee paljon kivempaa tekstiä :)
Hauskaa päivänjatkoa kaikille ! Mä käperryn nyt soffalle viltin alle katsoon leffaa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lilleriina
Moi pitkästä aikaa,

tuon kilppariarvon kanssa saa tosiaan olla tarkkana. Mullahan TSH oli vuosia hieman yli
neljän ja sitä aina välillä tsekattiin kun yleislääkärikin epäili jos mulla häikkää siinä. Mutta kun arvo oli alle 5, niin sitä pidettiin ok:na. Vasta lapsettomuuslääkäri aloittii lääkityksen ja se oli mun kohdalla oikea ratkaisu. Enkä tarkoita vain raskautumista, vaan se yleinen väsyminen, nukkuminen ja aikaansaamattomuus katosi.

Nyt raskauden aikana tyroksiiniannosta on nostettu 3 kertaa kun T4V laskee laskemistaan.

Täälä on kova kaverisynttärien valmistelu meneillään 5-vuotiaalle, Kunhan huomisen hälinöistä selviää ilman valtavaa harmaiden hiuksien lisääntymistä, niin illalla vaan huilaan ja juon glögiä kera joulutorttujen :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lilleriina
paulanna - meillä saa täältä TK:sta verenpainemittarin lainaa 1kk:n ajaksi tarvittaessa, pitää vain varailla.

Sinua onkin ohjeistettu oikein tuon kilpparikokeen suhteen..miulle aina vaan sanottu, että: ei aamulla lääkettä ja ennen klo. 10.00 käytävä..koskaan mainittu, että ravinnotta..ja että yöunetkin vaikuttaisi tulokseen(huonosti nukutut)

..täällä muuten myöskin kauhean kova tuuli, pyörittää tuota vakkaista lunta sinne tänne ja ihan kuin olisi vähintään -20C pakkasta - hyyyrrrr!!!!:eek:

Meillä koirat oli myöskin vain ulkoaitauksessa aamulla hetken, pisujen verran..pienempi jo alkoi palelemaan ja otin sisään..kohta Sallikin vinkui portilla..pitääkin muistaa ostaa tuolle Sylvikille(poikanen kutsuu koirasta näin)jokin kiva villapaitanen - Sallilla onhin lämmin Fleece-asu.=)

lumeton - Oikein mukavia kaverisynttäreitä teille sinne!:wave:

Meillä mies lähtee huomenna työpaikan pikkujouluihin ja mie vietän niitä täällä lapsosteni kera: paistellaan torttuja ja ehkä tehdään pizzaakin, poltellaan tuoksukynttilöitä - virittäydytään Joulun odotukseen:heart:
..minä nautin myös hieman glögiä&punkkua-slurps!:p

Oikein mukavan rentoista viikonloppua kaikille ihunoille!
 
  • Tykkää
Reactions: Uudi ja Lilleriina
Ottis
Moiii :wave:! Luin monta sivua yhteen soittoon ja paljon heräsi ajatuksia. Jos vain puhua voisi ja silleen kommentoida, kommentteja varmaan tulisikin, mutt on niin hitaat nää mun näppini, ett ajatukset ehtii karata edestä sitä myöten, kun yhden saa esille =).

Paulanna Pahoitteluni negakierrosta. Jospa sieltä Tartosta nyt apuja löytyisi. Peukuttelen :heart:!

Uudi Ihana lukea juttujasi Onni-possun toilailuista ;). On varmasti hauska 'kapistus' :heart:!

Mur-mur Veit sanat näpeistäni taannoin, kun kirjoittelit, ettet ole jotenkin tuntenut tätä pinoa omaksesi. En minäkään ja se on kai toi 'äidit' tossa osoiterivillä, sillä enhän todellakaan ole äiti :'(. Vaan enpä ole käynyt siellä vanhassa pinossa tätäkään vertaa, joten kyllä tämä mun pino ja olkkari nykyään on :kiss:.

Marza Todella kurja tuo poikasi tilanne :hug:. Toivottavasti joitain keinoja löytyy, ett tilanne saadaan koulussa hallintaan. Tuttua on, vaikkakin ammatin puolesta :(. Sen voin kuitenkin sanoa, ett tekstareilla kiusaaminen tuntuu olevan todella yleistä ja rankkaa sellaista. Mokomakin kapistus :(, ne pitäis kieltää alle 16-vuotiailta :mad:.

Oivikki Kiva on ollut lukea sun jouluvalojen virittelyistäsi :kiss:. Mä sain eilen vaihdettua verhot olohuoneeseen ja keittiöön ja laitettiinpa samalla rumballa (miehen kanssa) kaikkiin huoneisiin jouluvalot ja ihan lapseksi itseni illalla tunsin, kun 'leikin' kaukosäätimiä viritellen, ett sain kaikki jouluvalot syttymään koko talossa kolmella napin painalluksella :LOL:.

Lilleriina Enhän minä teidä todellakaan unohda, vaan ihan itsekkäästi pysyttelen poissa, jos psyyke vähän 'heikoilla'. Aina ei jaksa ajatella sitä mistä on tavallaan joutunut luopumaan. Siis, voiko ajatella luopuneensa jostain mitä ei ole koskaan saanutkaan ;)? Oli miten oli, mutt meillä nytkin töissä 2 isomasua ja heitä katsellessaan välillä kirpaisee, vaikka yleensä osaan olla ajattelematta, että mun myös olisi pitänyt saada olla joskus samassa tilassa. Siitä ajatuksesta tosin olen jo oppinut irti, ett mun e-nää tarvis siihen tilaan päästä. Joskus vaan tuntee olevansa kaikitenkin lapsipuolen asemassa, varsinkin jos ukkokin sattuu äkäilemään ja kiukuttelemaan vklna ja tuntuu, ett on jotenkin pelannut omat korttinsa huonosti, kun elämä ei ole sitä mitä toivoisi sen olevan. Ääh! Olipa hankalasti ilmaistu. En mä onneton ole tai mitään siihen suuntaan, mutt silti toivoisi, ett elämässä olisi vähän hauskaakin välillä eikä tätä tasapaksua paarustamista päivästä toiseen.

Tänä vklna olis ollut kiva lähteä kattien kanssa mökille, kun siellä varmaan vielä vesi juoksee (ts. putket eivät ole ehtineet jäätyä), mutt en uskalla ottaa riskiä, ett poikakissa joutuisi uppeluksiin. Yksikseni saatan sinne tänään mennä ja mies menköön huomenna jos lystää, mutt koko sakilla ei lähdetä ja myönnettäköön, ett kahdestaan miehen kanssa mulla ei niin kivaa :) mökillä ole, ett kotiin kissanamman hommaisin voidakseni lähteä sinne hänen kanssaan. Viime perjantainahan mä mökin joulukuntoon siivosin ja miehen kanssa käytiin siellä tiistaina laittamassa kimpassa jouluvalot ulos.

Hih! Huvittaa, ett nyt kun näin harvoin täällä kirjoittelen, ett mähän näyn sittenkin loppujen lopuksi touhuavan ton ukon kanssa paljonkin yhdessä =). Niin juu ja mulla on enää yksi sukkakaan tekemättä, ett on joulun pehmopaketit valmiina.

Kivaa joulunodotusta kaikille! t. Ottis
 
  • Tykkää
Reactions: Lilleriina ja Uudi
Moikka :wave:

Onpa ihanaa istua sisällä, kun ulkona ulvoo tuuli ja taivaalta puskee lunta... Ihan äsken sieltä myrskyn silmästä tulin viikonlopun ruokakasseja kantaen. Nälissäni töiden jälkeen kaupassa tuli taas kerran ostettua ruokaa aika paljon isommalle perheelle kuin mitä nykytilanne on :ashamed: Laitoin ruokatavarat paikoilleen, avasin punaviinipullon, ja nyt tässä siemailen pientä lasillista. Viikonloppu :heart: tuli tälläkin kerralla juuri oikeaan aikaan!

Marza, mitä kuuluu nyt? :hug:

Uudi, olipa ihana rukousvastaus! :heart: Olen itsekin saanut rukousvastauksia, ja kokenut yhden todellisen IHMEEN. Ikävä kyllä se on senlaatuinen, etten viitsi sitä julkisesti jakaa. Mutta: ihmeitä todella tapahtuu! Itse entisessä elämässäni - vaikka uskova olin silloinkin - en tainnut edes uskoa ihmeisiin. Jotenkin kai ajattelin, että se oli sellaista, mitä tapahtui silloin Jeesuksen aikana, ei enää, eikä ainakaan minulle... mutta niinpä näytti Jumala huumorintajunsa ja antoi ihmeen tapahtua ihmiselle, joka ei sellaiseen uskonut! :)

Olen kyllä todella onnellinen hyvästä parisuhteestani, Uudi. Kun on muunkinlaista joutunut kokemaan, osaa arvostaa hyvää :heart: Mutta taas tuli mieleen, että annanko liian ruusuisen kuvan... toki meilläkin joskus toinen ärsyttää, tai tulee väärinkäsityksiä ja loukkaantumisia, ja joskus riidellään. Mutta niin ihanaa on se, että toisella on aivan samanlainen halu kuin itsellänikin aina selvittää asiat :) Ja molemmilla on halua katsoa toisissamme juuri niitä hyviä asioita kohti. Ihana, ihana rakkaani :heart:

Kaikenlaista vaivaa on nyt yhdellä sun toisella palstalaisella - paranemisia teille kaikille :hug: Ihanan rentouttavaa viikonloppua kaikille! :heart: Kaivetaan viimeistään nyt adventtikyntteliköt sun muut esiin :)

Kokeilenpa värifonttia nyt minäkin:

Siunattua adventtia kaikille!

toivottaa Kastehelmi
 
  • Tykkää
Reactions: Lilleriina
Paulanna ikävä, että verenpaineesi noin korkea. Toivotaan, että se nyt pian lähtee laskuun. Se päänsärky kai voi olla siitäkin johtuvaa ?? :heart:

Mur-mur joo olen seurannut palstaa ja tiedänkin tilanteesi, jotenkin tuossa vain tuli mieleen, kun kerroit ovis-juttuja, että jos kuitenkin olit ajatellut ??

Sinulla ollut myös kipuja. Toivottavasti ovat menneet pois.
Niinkuin itse sanoitkin, niin naisilla on noita sydänperäisiä-juttuja vaikeampi huomata.
Menethän lääkäriin heti, jos vain tulevat takaisin tai eivät parane.
Fasettilukko tosiaan aiheuttaa rinta-selän kohdalla koviakin kipuja, jopa sydänkohtaukseksi on luultu.

Viettäkäähän pojun kanssa oikein mukava ilta huomenna. :kiss:

Lumeton hyvää odotusaikaa sinulle ja hauskoja kaverisynttäreitä teille sinne.:flower:

Ottis ei se haittaa, vaikka se äiti sana siellä on. Kiva, kun olet mukana.

Mukava, jos teillä on ollut miehen kanssa yhteisiä tekemisiä ja varmaan aika rauhaisaakin nyt ollut. Tällaista tavallistahan se tämä arki pakkaa olemaan.
Hyvä näinkin, ettei ainakaan mitään ikäviä yllätyksiä tulisi, kun paljon tapahtuis niin ei se aina välttämättä olis niin kivaakaan aina.

Kisuleita on varmaan myös hauska seurata. Toivotaan moniaita mukavia vuosia sinulle kera kissojen. Ahkerasti olet kutonut. Voi kunpa minäkin. :hug:

Kastehelmi toki hyvässäkin parisuhteessa riitoja tulee. Johan se ois aika tappavaa, jos ei ilmaa vähän välissä puhdistettais.
Tulis mieleen, että toinen vain sitten alistuis toisen tahtoon, eikä edes uskaltaisi riidellä ja selvittää asioita.

Meillä olis myös kertoa ihmeitä, jos jonkinlaisia, mutta tulis niin pitkä kertomus, että enpä sitä tähän jaksais edes kirjoittaa. Miehellä sellainen lahja, että näkyy ja tapahtuu. Siunattua avdenttia myös sinulle ja perheellesi. :hug:

Marzalle myös super :hug: ja paranemisia.

Jouluvaloja olette laitelleet, se on ihanaa ja piristää kummasti pimeitä iltoja ja luo mukavaa tunnelmaa.
Täällä on myös tosi kylmä tuuli. Lunta ei ole vielä näkynyt. Tulis nyt edes vähän, niin olis paljon valoisampi.
Kylillä kävin päivällä ja meinas paleltua. Vanhan koiran otin mukaan, että ei tartte laittaa Onnia häkkiin. Miten ihmeessä saan sen lopettamaan tuon vanhan koiran tökkimisen.
Aivan saa komentaa, eikä se usko. Se onkin hankalaa, jos se pitää sitä äitinä, niin eihän se ymmärrä, ettei niin saa tehdä.

Ensi viikolla vien koiran kolmeksi vuorokaudeksi koirahoitolaan saa huilata vähän kaikki. Imennyt koiran huulta, niin että se on tulehtunut. Saa olla hetken rauhassa,
mutta jotain tähän saa keksiä, kun yölläkin pitää vahdata possua, ettei häritse koiraa ja sitten jos panee häkkiin huutaa ja saan ottaa viereen tai muuten juoksee heti vanhan koiran luo. HUH HUH

Rauhaisaa ja siunattua adventtia sisaret tv Uudi
 
Viimeksi muokattu:
On lunta tulvillaan, täällä ainakii:wave:

Härreguuden då, miten kaamean jännä ajokeli ollutkaan tänään.. Mulla auto semmonen takavetonen??, ja kyllä oli itku lähellä, kun aamusella ajelin töihin semmosta kiemuraista "ramppia" pitkin, ja koko kaara meinas hyytyä.. Taisin jo laittaa kädet mielessäni ristiin, jotta Joku auttas, ja pääsin kuin pääsinkin parkkitasanteelle asti; tunnin verran kädet tärisi kuin horkassa tuon jälkeen, huhhuh.

Ihanaa, kun Ottis ja kamut käyneet vilkasta keskustelua taas, pitkästä aikaa. Mä kanssa just yks pvä mietin tota otsikkoa, että ehkä se "Äidit" siinä tavallaan ajaa luotamme ne muut ihanaiset +40-naiset, joilla olisi myöskin sana mukavasti hallussa... Mutta, mutta..kaikki, jotka tätä pinoa salaa lukevat, ne kaikki +-ikäiset, niin voisivat ihan reippahasti tulla jutustelemaan, olivat äitejä taikka eivät, eikös?

Mä sain tänään tietää, että oon jouluaaton töissä:vampire:! Olin lentää selälleni, kun työvuorolistan näin! Mulla on jo ennen jouluaattoa 6 päivää putkeen töitä, ja sitten aattokin, nyyh! Toki ymmärrän, että joskus arpa osuu kohdalle, mutta meilläkin ollut ainakin 3 vapaaehtoista, jotka ovat sanoneet, että mieluusti ovat töissä silloin, ja "TADAA", he ovat vapaalla.. No, talo tarjoaa torttukaffet silloin, että sillä mennään:xmas:.

Hitsipitsi, kun mä kanssa oon aina niin väsy ja haluton kaikkeen, (paitsi vaakamambo mulle kyllä aika mukavasti maistuu, jos vain mahista "tanssia":snotty:), että varmaan munkin pitäs niitä kilppariarvoja mittuuttaa?! Mut en uskalla, en. Mihinkään kokeisiin, saati lääkäriin mua ei saa, kun niin kauhia kuolemanpelko ja pelko siitä, että jotakin kaameaa löytyskin.. Millähän tommosenkin pelon voittaisi?

Voi Uudi , tommosen Onnin kanssa eläminenhän on melkein kuin vastasyntyneen kanssa olemista, jos yölläkin pitää olla valppaana.. Jaksuja:kiss:

Marzalle täältäkin iso hali:hug:, ja voimia hankalassa ja väsyttävässä tilanteessasi! Mulla kanssa aina toisinaan iskee "se olo", että voihan vitalis, kun mä vaan aina joudun tekee sen ja tän, ja kukaan muu ei koskaan yms.yms. Sitte kuitenkin kun oikeesti ajattelen asiaa, niin mies painaa pitkää päivää töissä, ja tekee kaikkensa meidän hyvinvoinnin eteen, ja aina vain jaksaa rakastaa mua ja varsinkin kertoa sen mulle, ainakin kerran päivässä... Oon onnellinen hänestä<3, ja toivon sydämestäni, että jokainen löytäsi omasta armaastaan sen puolen, jonka takia hänen kanssaan elää ja on, ja että varmasti hänessä on kuitenkin se rakastettava puoli, myös niiden puutteiden lisäksi:heart:. Puhuminen on hyvä keino, kun toinen ei varmaankaan osaa ajatuksiakaan lukea..Mulla nääs paha tapa alkaa murjottamaan ja olla puhumaton, jos joku asia tympii toisessa, mutta se tie ei taas johda yhtään mihinkään... Onnellisia yhdessäolon hetkia jokaiselle meille!

Kaikille paranemisia, jotka kipeinä tai kipuilevat:saint:!

Anteeksipyyntö niille, joita en eikseen kommentoinut, kaikkia lämpimästi ajattelen!

Meidän yksi lapsi täytti tänään 14, ja nyt pitäs vielä kaakku käydä koristelemassa:p!

Lumisin terveisin Lillis:wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Uudi
Hei tänne :wave:

Uudi Mielelläni luen possu-juttuja. Mielenkiintoista niitä on lukea =) en ole possulemmikkiä ikinä nähnyt enkä kenenkään kertomana kuullut joten juttua vaan tänne! Milloinkas sa Onni on syntynytkään? eli kuinkas vauva vielä on?
Mur-Murille ja Marzalle jaksuja :hug:

paulanna sulla vaikuttaisi kilppari arvot aikas hyviltä. Mulla oli T4V sun arvoakin alempi enkä nyt sitten tiedä pitäisiköhän huolestua..

Ääääh!!! Taas mun on mentävä :headwall: en ikinä kerkiä rauhoittua, kun joku on jtn vailla.
 
Viimeksi muokattu:
Pieni Tähtönen Onni tulee 3. joulukuuta 4 kk. Elikä aika pieni on vielä. :flower:

Tänään leikattiin vähän niitä ylempiä kynsiä, jotka koirallakin on tavallisten lisäksi. Miksi niitä nyt sanotaan?? Ja kyllä huusi kuin syötävä. Korvalaput ois saaunut olla.

Sitten sienellä pesin sen niin, että sai olla lattialla pesuhuoneessa. Onni vilisti karkuun ja minä sienen kanssa perässä. Sitten suihkutin päälle. Ei se oikein tykännyt.
Taas vähän kirkaisi, kun otin syliin ja kuivasin.
Nyt on Onni lauantai-puhdas.

Lilleriina sinulla ollut auton kanssa jännät hetket. Onneksi pääsit ylös. Olis kurja ollut puolessa välissä kököttää ja miettiä, että mitäs nyt.

Kurja, kun jouduit jouluaatoksi töihin. Olisivat laittaneet ne vapaaehtoiset.

Minä olen herkkä ihminen ja vaikka kuinka uskon, niin silti tuota kuolemanpelkoa ja paniikkihäiriötä piisaa. Varmaan minulla kipeät kokemuksetkin lapsuudessa ja muut tuossa vaikuttaa.
Ei auta kuin taistella ja mennä päin, että näkee etteihän siihen sitten kuollutkaan. Voimia sinullekin siihen. :hug: Ihanaa, että sinullakin on noin hyvä parisuhde. Se antaa voimia.

Kiitos jaksuista. Niinhän se on, kuin vauvaa hoitais vielä vanhoilla päivillä.
Ei vaiskaa, kyllä se vauvan kanssa olis vielä paljon rankempaa.

Nyt on sitten itse saunottu ja Onni pesty ja kahvi odottaa. Hyvää iltaa kaiklle Tv Uudi
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lilleriina
Morjens:wave:

Itkua ja hampaiden kiristys; mun eka vapaa pitkään aikaan, ja joku IKÄVÄ idiootti pilasi sen:kieh:! Olin lasten kanssa aamusesta kauppakeskuksessa, ja kun lähin kotio päin ajelee, niin apuva, hokasin, että mun auton sivupeili oli irrotettu:'(! V'tutus-käyrä aikasta korkealla, millanen ihminen tekee noin inhottavasti??? Se on vielä se kuskin puoleinen peili, jotta kaistanvaihto on ihan "herran haltuun"! Kävin sitten poliisilaitoksella tekemässä rikosilmoituksen mahdollista vakuutuskorvausta varten, mutta joulumieli ainaskin meni:ashamed:. Ja juuri kun ukkoani kehuin, niin hänen aatoksensa ilmeisesti oli, että se oli mun syy, kun niin rumasti puhelimessa kirosi, soittaessani hänelle..voihan pirskatti!!!

*mur-mur*:llemukavaista laatu-aikaa lapsostesi kanssa=)!

Meidän eilinen syntsäsankari oli tänään hohtominigolfaamassa ja hampurilaisella kahden kaverinsa kanssa. Kun ei enää varsinaisia kaverisynttäreitä järjestetä, niin tommosta pikkukivaa sitten tarjosimme sen sijaan, ja kivaa oli kuulemma ollut.

Kiitos Uudi myötäelämisestäsi aatto-työni takia! Mulle jo eilen yksi työkamu laittoi viestiä, että hän tekee mieluusti sen mun aattovuoron..Saas vain nähdä, jotta onnistuuko se "pomojen" kanssa nuin järjestää..Mutta ihana, ihana työkaveri, kun noin itse ehdotti:heart:.

Mä laitoin ekan ikkunakoristeen tänään! Valotähti tuikkii nyt kuistin ikkunassa..

Koiruli on hauska, kun on niin innoissaan lumesta! Hänhän on lapinkoira/samojedi-yhdistelmä, ja lumi on intohimonsa! Loikkii kuin kenguru lumihangessa, syö lunta (pitääkin kohta madottaa, taas) ja nenänpäässä iso lumikeko, kun kuono maata viistää ja hajuja hulluna naatiskelee.. Ihana katsoa noin suurta onnentunnetta, mitä karvakuono tuntee!

Meillä tyttönen teki tänään ruuan, ja kohta pitäs mennä hedelmäsalaattia valmistamaan.. Lauantai on meillä "namipäivä", ja oli kiva tänään, kun 2 pojista halusi karkkipussin sijaan rasian vadelmia namipäivää ilostuttamaan.. Terveellinen vaihtoehto, jess!

Tämä päivä menikin enempi huonoissa fiiliksissä, mutta toivonpa huomisesta mukavampaa; kuopus pääsee kaverisyntsille, ja mulle tulee kahvivieras, kiva kiva:)!

Jospa sais vaikka ukkokullan paremmalle mielelle, josko löytyisi yhteinen saunahetki ja tanssitunti lauantain kunniaksi;)!

Rauhaisaa mieltä jokaiselle, ja onnellista viikonloppua, toivottaapi Lilleriina:wave:
 
Joulukuiset heipat kaikille :xmas:

Täällä mun sairastuvalla on asiat vähän paremmin jo. Verenpaineet lähti heti laskemaan, kun lääkityksen aloitin ja lisäksi on painokin nyt tippunut (lääkkeessä nesteenpoistaja mukana) eli ehkä nyt saan ne ylimääräiset + 5 kg karistettua. mur-murilta olisin kysynyt, että onkos sinulla tietoa/kokemusta verenpaineen vaikutuksesta näissä lapsettomuushoidoissa ? Mulla ei itsellä kokemusta. Senhän nyt tiedän, että raskauden aikana vaikuttaa lapseen paljonkin ja nimenomaa istukan toimivuuteen.

Täällä satelee lunta hiljakseen ja lumitöitä on saanut puskea muutamana päivänä; se on minusta ihan kivaa. Tänäänkin menen kohta ulos, mies lähtee kaverinsa kanssa hiihtämään, mutta mä en innostunut, kun ei ole vielä latuja, menevät pellolle.

Mä oon muutoin nyt ollut yhteydessä muutamaan ulkomaiseen klinikkaan siirtoa ajatellen ja näyttää nyt vahvasti siltä, että Tarttoon me ei enää mennä. Kerron lisää, kun asiat selviää, toivottavasti selviää :confused: Osassa klinikoista vaaditaan lisää mm. verikokeita ja osassa mammografiakin. Espanjassa olisi klinikka, mikä antaa takuun, jos ei neljällä siirrolla tule raskaaksi saa 100% rahat takaisin, mutta hinta on aikas suolainen: 24 000e + lääkkeet päälle (n.500e)

lumettomalle
onnea loppuraskauteen ja lähestyvään synnytykseen.


Ottis
kiva kun käyt kirjoittelemassa, ei täällä tarvii äiti olla ja aina äitijuttuja kirjoitella; onhan meillä naisilla muutakin elämää, onneksi ! Oikein mukavia hetkiä kattiesi kanssa toivotan ja ukonkin :heart:

Lilleriina: voi pas...a miten sun autolles kävi. Että voi olla tyhmiä immeisiä. Harmittaa !!! Meillä ajoi aikanaan yx vastaantuleva auto maantiellä automme kylkeen vieden kuskinpuoleisen peilin, onneksi ei muuta. Oli karsee tilanne, kun nähtiin, että päälle on tulossa. Ei muuten edes jarruvalot heilahtanut sillä...
:xmas:Joulu töissä: kokemuksia menneiltä vuosilta, nyt ei enää onneksi ole tarvinnut moneen vuoteen olla. Mutta oli mullakin tekemistä, että sain tehtyä jouluntyövuorot; mullakin firmassa toiminta pyörii 24h/vrk ja työntekijöitä tarvitaan useita per vuoro. Vapaaehtoisia löytyi kyllä ihan kiitettävästi :xmas:

Uudille ja kastehelmelle
rukousvastauksista pitää kommentoida, itselläkin jotain kokemuksia, mutta lähinnä minä pyydän apua enkeleiltä :saint:

Kaikille oikein ihanaa ensimmäistä adventtia ! Mä meen joulukonserttiin tänään, josko sieltä sitä jouluntunnelmaa sais tälläinen ei-jouluihminenkin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lilleriina
Hei kaikille :wave:

Osalilistuin yhdelle päivän kesätävälle kurssille lauantaina, mukavaa oli. Ja tänää kävin tytön kanssa perhemessussa, oli ihanaa laulaa hoosiannaa. Myös ilma oli mitä parhain kävelylle kirkolle ja takaisin. Kranssi on ovessa ja joulukoristeita ja kalenteri esillä :xmas:. Tosin ei ne paljoa täälät tavara paljoudesta erotu....kuka tulisi järjästälemään nämä meidän tavarat....

Ottis sinullahan on ihanasti asiat joululahjojen suhteen. Ymmärrän hyvin, että nousee tunteita siitä, että ei ole lasta saannut toiveista huolimatta. Minusta tuntuu pahalle, vaikka minulla on jo yksi lapsi, kun toista ei kuulunut vaikka kuinka toivoin. Olen samaa mieltä muiden kassa ei täällä tarvitse olla äiti, ollakseen osa meidän porukkaa.

Lumeton sinulle tulee lasten synttäri aika lähekkäin. Minulla ei tarvinnut nostaa thyroksiinia, kuin alkuraskaudessa. On se niin yksilöllistä.

Uudi Olisiko sellaisesta lapsi tai lemmikkiportista apua, jos saisit jaettua kotianne sen avulla niin, että voisit antaa vanhalle koiralle, possusta vapaata aluetta, mutta portin läpi kuitenkin näkee ja kuulee koira paremmin kuin oven, mitä muualla tapahtuu.

Mur-Mur kuinka lampun käyttö sujuu?

Paulanna hyvä, että kilot lähtevät nesteen kanssa, taisivat siis ollakin vain nestettä. Hienoa myös, että lääkkeet vaikuttavat nopeasti verenpainetta alentaen.

Lillis
siis kamalaa, kun peili tuolla lailla viedään :O

Kastehelmi onhan se mukavaa lukea, että teillä niinkuin monella muullakin on hyvä parisuhde.

Martza voimia sinne sinulle.

Ihanaa joulun alus aikaa kaikille :xmas:
 
  • Tykkää
Reactions: Lilleriina
Ihuna Ottis-kattis:hug:
..mie kovasti kyllä koetin sopivan otsikon alla olevaa pinoa tälle ~~kuumia aaltoja~~ pinollemme ettiä..vaan kun ei muuta löytynyt, kuin Äidit 40+..: /

Älä kuitenkaan ihuna tuosta otsikosta huoli, olet takuulla yhtä tärkeä kuin me muuthin.:heart:

Uudi - kyllä miun kohdilta ne vauva kuumeilut, on ollutta ja mennyttä..*huoks* kumminhin:ashamed:..sitä vaan niin vanhasta tottumuksesta vielä ittiään kuulostelee.

..ja kiitos huolenpidostasi:kiss:..se kipuilu rinnassa/lapaluun kohdilla helpottanut jo kummasti..nyt vain uusi vaiva: vasen pohje niin kauhean kipeä, lapsi sitä varoen hieroi lauantaina saunan jäljestä ja sanoi, että yhdessä kohden kova paukama tuntuu..:$

..muuten, meijjän pienet onhin melkeinpä samaan aikaan syntyneet: Sylvikki täyttää 10.12 4kk:)

Lillis - onpa kurjaa kun aattona sie töissä pakerrat:O
..ja se auton sivupeilikin vielä..lämmin:hug:

Tiedäkkös..olen siulle hieman kade..siulle vaakamamboilu maistuu ja siitä saa voimaahin arjen koitoksiin..miulle ei maistu ei(vieläkään)..:(

Pieni Tähtönen - kiitos kaunis jaksu toivotuksistasi:kiss:

Oivikki - kyllähän mie valohoitoa olen ottanut..mutta kun se paras ajankohta olisi klo. 07.00-20.00..ja mie istuksin konehelle J U U R I sitten sen kympin jälkeen illasta vasta enempi..
Täytyy vain nyt kovasti tsempata ja koettaa päivittäin se 2h saada täyttymään.
..väsy on kyllä vielähin armoton, vaikka ovis oli ja meni?..:|..jospa se tästä.

Paulanna - en löytänyt äkkiseltään googlella tietoa, että miten esim. korkea verenpaine vaikuttaisi naisen hedelmällisyyteen/tai hoitohin.
..mutta voisin olettaa, että hoitamaton verenpaine vaikuttaisi..varmasti alan lääkäri osaa paremmin vastailla, kuin mie(..ja google).:)


Lauantaina mies pikkujouluissa ja mie lasten kera torttuja&pasteijoita pastelein..olipas niin mukavaa meillä:rolleyes:

Pienempi poikanenhin valvoi huippu myöhään - puoleen yöhön:whistle:..innostuttiin koneelta kattelemaan videoleikkeitä lapsesta 4v vanhana, esiintyi niissä tanssien tai muuten vain höpötellen..Oi ihuna äiteen pikkanen ja miten kivasti jutteli:heart:..nauraa rätkätettiin hänen jutuilleen kilvan!:D

Saunottiin vielä silloin yön kähmyröissä esikon kera ja naukkailin itse punkkua&glögiä, pojalle ostin Verigreippilikööriä ja spriteä, oli kuulemma namia:p..miusta ihan liian imellöstä.:x

Mieskin jaksoi ihmeen pitkään siellä reissullaan viipyillä..läksi 5 linikkaan ja tuli vasta 04.00 jälkeen aamuyöllä..mutta mutta..sitten olikin seuraavan päivänä pedissä "toipilaana" ihan myöhäiseen iltapäivään saakka, mitä nyt koiran kykeni käyttämään aamulla ulkona;)


..pakko yrittää mammimaan..Hyv Yöt:heart: ja oikein mukavaista viikon alkua kaikille tänne tasapuolisesti!:wave:
..sain, kuin sainhin sen kauniin lumipeitteen ja pakkastahin ihan kunnolla - aamuksi lupailtu -15C--20C välillä ihan.:whistle:


:heart:mur-mur
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lilleriina
Lilleriina voi rähmä kuka ilkiö kehtas peilin viedä. Voi kun onnistuiskin sulla se työjan vaihto, niin saisit jouluaaton huilia. Toivotaan kovasti.

Koirat on kyllä niin ihania tuon lumen kanssa, olen itsekin huomannut. Kultainen noutaja on innoissaan. Ajokoira vähän erityyppiä, ei niin välitä.

Toivottavasti ukkeli on jo rauhoittunut ja sinulla ollut kivaa kahvivieraan kanssa.
Mukavaa, että sankarillakin ollut kiva päivä golfaamassa. :flower:

Paulanna voi miten hyvä, että paineet lähti heti laskemaan ja painokin siinä samassa. :hug

Kovat pähkäilyt nyt teillä siellä. Toivottavasti sopiva paikka löytyy. Hintaviahan nuo on, mutta olis se lopputuloskin sen arvoinen.

Tuo enkeleiden rukoileminen on kyllä minulle vierasta. Ilman Jumalaa, kun ei olisi enkeleitäkään Hän on ne luonut ja Hän niitä lähettelee palvelukseen tahtonsa mukaan.
Mutta jos ei usko Jumalaan niin mistä ne enkelit sitten tulevat ??
Raamattu varoittaa palvomasta enkeleitä ja myöskin pimeyden enkeleistä, jotka pukeutuvat valkeuden varustuksiin, että eksyttäisivät ihmisiä.

Nykyään, kun on tullut kaikkia enkelioppeja, reikiä, enegiahoitoja, joogaa yms, jotka voivat näyttää hyviltä, mutta joidenka kautta ihmiset ovat joutuneet tekemisiin pimeyden henkien kanssa ja on ollut todella vaikeaa ja ahdistavaa päästä niistä erilleen.
Näitä ovat ihmiset itse kertoneet. Siellä takana, kun tahtoo olla kaikenmaailman filosofioita ja esim. toistaessasi jotain manraa saatat hokea jonkun muinaisen jumaluuden nimeä.
Koin illalla sydämessäni, että haluan varoittaa, koska en halua, että yksikään ihminen joutuu kärsimään.

Oivikki tuo porttijutska voiskin olla hyvä. Toisaalta omani tuntien siellä mölistäis kahden puolen porttia, kun nähdään, mutta ei päästä lähelle. Voishan tuota kyllä kokeilla, jos muu ei auta. Kiitos vinkistä. :heart:

Kiva pyhänaika ollut sinulla kera tyttösen ja kurssilla. Tule sinä meille siivoamaan niin minä tulen sulle keräämään tavaroita. ;)

Mur-mur hauskaa on ollut sinullakin pyhän aikana. Ne onkin ihania muistoja nuo filmit, joita voi sitten lapsi katsella itsekin kasvaessaan.

Hyvä, että kivut on helpottaneet. Ikävää, että tuollainen patti sitten tuli kiusaamaan. Sitäkin kyllä kantsii seurata, kun jalassakin voi olla tulppa, niinkuin varmaan tiedätkin.
Toivotan sinulle kivuttomia päiviä täst´edespäin. :kiss:

Koira vietiin sitten kolmeksi yöksi huilaamaan ja emäntäkin saa nukkua. Pelottaa se aika, kun joutuu siitä kokonaan luopumaan. Minä kun olen niin älyttömän herkkä.
Onni tässä sylissä köllöttää, kun kirjoitan. Hitaampi vain yhdellä kädellä.

Sanoin miehelle, että nyt minä nukun ja lueskelen, kun saan olla hetken vahtimatta.
Ristikkolehdenkin ostin ja suklaata.
Hammaslääkärissä kävin, ikävä kyllä reikiä oli vaikka kuinka monta, vaikka aivan paikataan. Kyllä hävetti. Ei sais aiva napostella, kun tulee happohyökkäyksiä. Pitäis olla säännölliset ruoka-ajat. Vaan kun minä ole vähän sellainen tunnesyöppö.
Lupasin nyt kyllä tosissani tsempata.

Ihanaa iltaa kaikille tv Uudi
 
Kiitos Uudi kirjoituksestasi:)
Minä pyydän enkeleiltä apua ja kiitänkin heitä ajoittain, sillä uskon, että meillä jokaisella on se oma suojelusenkelimme, useampiakin, eri tilanteisiin. Omalla tavallani uskon myös Jumalaan ja Jeesukseen, mutta tosiaan omalla tavallani. Ei mene yksiin oikein minkään kirkon oppien kanssa... Kuulun kirkkoon ja käyn kirkossa joskus, mutta mun makuun ei oo esim. Jumalanpalvelukset sunnuntaisin tai muutkaan massatapahtumat. Toivottavasti en loukkaa ketään tällä, arvostan sitä, että jokainen saa uskoa omalla tavallaan ja kaikki me ihmiset ollaan yksilöitä ja kuka uskoo mihinkin. Se on niin monesta asiasta kiinni, mm. kotikasvatus vaikuttaa.
Toivottavasti ei tökerösti sanottu. Mulle nuo enkelit on todellisempia kuin Jeesus ja Jumala :saint: ja ne on auttanut mua niin monessa tilanteessa.

Hyvää illan jatkoa kaikille ja kiitos uudi, että kannat huolta lähimmäisistäsi :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Uudi ja Lilleriina
Heipsutirallaa:wave:

Kylläpä on niin kovin tvista, ja ihanasti piristää, "kun maas on hanki".. Meijän nuorimmainen vallan asuisi ulkona, kun pulkkamäessä on niin ihanaa ja lumessa möyriä.. Ei vain tahdo saada ketään perheestämme ulos palelemaan, niin onneksi iltapäiväkerhossa on kamuja, jotka jaksavat samalla tavoin tuntitolkulla ulkoilusta nauttia..

Edelleen se peili-asia ketuttaa, mutta soitintänään yhteen merkki-varaosa-liikkeeseen, ja onneksi uusi peili maksaa vain 85 euroa, ja armaani sen varmaankin osaa asentaa paikoilleenkin.. Meillä taas rauha maassa, ja ehkä liian pikaseen taas omaan tyyliini äänensävyä kuulostelin, kun silloin peilistä soitin.. Iltasella oli ihanaa saunoa kahestaan ja jutella, sekä tykätä toisistamme, ja niinpä vain piti aamukin alkaa eilen tanssilla:D. Miehelläni vain kovasti töitä ja sitä myöten välillä stressiä pukkaa ja univelkaa, niin saattaapi olla viikon, ehkä toisenkin tauko tuossa tykkäilyssä, mutta toisinaan sitten tulee semmonen tykkäily-ja halimis-kuuri, että sillä taas jaksaa monta tovia..Halitaan varastoon:heart:!

Kiva juttu, Oivikki, että olet päässyt "kursseilemaan" päiväksi! Sullakaan ei varmasti kovasti paljon ole vain aikuisten juttuja, vaikka ne tärkeitä ovatkin jaksamisen kannalta. Siis enhän edes tiedä, millaisella kurssilla olit, mutta vissiin ilman tyttöstäsi? Ja Hoosiannan laulaminen kuulosti myös kovasti rauhallisen rentouttavalta!

Mä en ole mikään joulu-ihminen, myönnän! Enempikin stressaaja ja ilonpilaaja, ainakin siivotessa ja hääriessä ja hermostuessa:ashamed:! Meillä ei ikuna ala joulun vietto kunnolla, ennenkuin mä oon saanut ainakin yhden pienimuotoisen tai joskus suuremmankin kilarin! Huudan ja kiljun, ja mahdollisesti myös itkeä tirautan jonkin älyttömän syyn takia, ja sitten kun on paineet näin purettu, niin joulunvietto voi alkaa:xmas:! Lasten takia tietty yritän saada joulumieltä aikaseksi, ja leivon kyllä tortut ja piparit, teen joulupuuron jne.., mutta siltikin takaraivossa takoo ajatus, että tää on jo kohta ohi! Että ihan turhaa muutaman tunnin takia niin hirveesti hötkyillä... Voisin vallan mainiosti viettää jouluani myös muullakin kuin kotona tai edes kotimaassa.

Enkeleistä ja
uskosta ootte keskustelleet! Mä en oikein tiedä mihinkä uskon, vai uskonko mihinkään.(no kyllä mä ainakin johonkin "tuonpuoleiseen" uskon, omien kokemusteni takia), mutta kyllä mulle on useammankin kerran käynyt niin, että kun olen "rukoillut", tai toivonut, pyytänyt apua tai jotain sellaista, niin olen saanutkin! Olen yrittänyt lukea niitä Lorna Byrnen?? enkelikirjoja, mutta eivät vain aukene mulle, ei sitten millään:ashamed:! Mulla nytkin se uusin lainassa, ja aloitin päivällä sitä lukemaan, mutta ei vain ole mun juttuni..Ärsyttävää, kun niin moni muu niistä kirjoista saa jonkinlaista voimaa ja helpotusta, ehkä toivoa ja johdatustakin, niin mä en kertakaikkiaan edes jaksa niitä lukea.. Liian "läpyläätä" mulle. Oon kaiketi kauhea ihminen..
Vaikken tiedä "uskoni tilaa", niin mulle on ollut tosi tärkeää esim.se, että meidät on vihitty avioliittoon kirkossa ja papin siunaamina, kuten myös se, että kaikki lapsemme ovat kastettuja..Tosin kaksi vanhinta ovat jo tehneet päätöksensä ja eronneetkin kirkosta;).. Nämä asiat on niin kovasti henkilökohtaisia, että en niistä kovasti jutustelekaan, mutta nyt kun oli puheena, niin laitoinpa oman lusikkani soppaan..

Kiva, että uudilla pieni hengähdystauko, ja koiravanhuksellakin..

Mulla taas lyö pää ihan tyhjää, ja kommentit unohtuivat.. Kaikkien kuulumiset kuiteskin tarkkaan olen lukenut, ja kaikille tsemppiä ja lämpöisiä ajatuksia:kiss:!

Lillis:wave:
 
  • Tykkää
Reactions: paulanna ja Uudi
Hellurei.

Piiitkästä aikaa taasen kirjoitan, viikko sitten jo tultiin reissusta. Matka oli mukava, 2 v sai uida sydämensä kyllyydestä isänsä kanssa, vauvan kanssa "loikoiltiin" varjossa. Lennotkin meni ihan hyvin, menomatkalla tyttö enemmän itkuisempi ja nukkuin vain ihan pieniä pätkiä, paluu sitten jo parempi. Poika tietysti välillä pitkästyi. Onhan se vähän vaikeeta taaperon olla aloillaan 11 h, mutta hyvin kyllä silti meni. Tästä tulikin mieleen että siellä (siis Thaimaassa) yksi suomalainen mies tuli jutteleen altaalla, kyseli miten mennyt lasten kanssa jne ja sitten kertoi että ovat matkalla kolmistaan eli tämä mies, vaimo ja 6 v tytär ja 2,5 vuotiaan pojan jättivät kotiin mummon luokse kun he halusivat olla lomalla ja 2,5 vuotiaan kanssa loma ei olisi loma eikä vanhemmat sitten saisi lomailla. Olin kyllä huuli pyöreänä että mitä hittoa (sorry en kyllä yleensä kiroile). Mulla ei kyllä ikuna tulisi pieneen mieleen jättää lasta/lapsia hoitoon ja lähteä itse 2 viikoksi lomalle. Ymmärrän kyllä ns. hemmottelu-/parisuhdeviikonloppureissut (mistä itsekin haaveilen kun Tyty vähän kasvaa) mut siis olla pitkällä lomamatkalla ilman muksuja eli asenteena on että pienten (omien) lasten kanssa olo on työtä. Mä ajattelen että kyllähän sitä sitten vielä ehtii yhdessä miehen kanssa lomailla kun ne lapsukaiset ovat niin lyhyen aikaa niin pieniä. Tämä mulle niin itsestäänselvyys etten oikeen osaa ajatella sitä toisin.

Kovasti on kirjoiteltu kun jutut luin, muutamia kommentoin.

Kiva lukea Uudin juttusia tuosta possusta, on kyllä aika vekkuli elukka.

Toivottavasti Lilleriina tuo peilijuttu ok, vähän turhasta (sorry nyt vaan) miehesi kyllä suuttu/hermostuu. Sehän on vaan auto. Toivottavasti saat aattovuoron vaihdettua.

Oivikki "pääsi" perhemessuun, meilläkin tuli srk:lta Tytyn nimellä kutsu...muttei saatu aikaiseksi lähteä.

Paulanna, tsemiä kovasti sulle jatkoon ja saat paineet alas ja turvotuksen myös ja selvyyden jatkohoidoista.

Murmur
, sulle myös tsemiä, hyvä että ole päässyt myös vähän liikkeelle. Niinkuin joku kirjoitti niin kyllä liikunnasta, ihan siis kävelystäkin, saa aivan mahtavan hyvät fiilikset. Liikaa ei kannata lähteä repimään pitkän tauon jälkeen silloin ei tunnu mukavalta mutta hiljaa hyvä tulee.

Ottikkselle
heipat ja jaksele vaan kirjoitella täällä vaikka tuo pääotsikko äiteihin viittaakin.

Kastehelmi,
onnea vielä ihanasta parisuhteesta, se on täääärkeä asia.

Marzalle tsemppiä pojan kanssa ja tuli mieleen että josko hälle antaisit palkinnoksi omaa aikaasi esim. menette yhdessä pulkkamäkeen, luette yhdessä kirjan tms.

Nyt nukkumaan, meni turhan myöhään, mutta päätin että kirjoitan kun kirjoitankin nyt tänne.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Uudi
Täällä(taassiinsa)yx huuhkaja..:whistle:
..nukkua porskuttelein soffalla parisen tunteroista ja tässä tulos - NYTei sitten väsytä!:O

Uudi - meillä on 3 koira/lapsiveräjää huushollissamme: makkarieiden oviaukoissa ja partsun.

Kyllä se helpottaa kummasti..enhän mie jaksa koiria koluttaa niin hyvin, että uskoisivat ihan vah-ti-mat-ta kun esim. makuriin kielletään menemästä..laiskimus, mikä laiskimus;)

Alkuun Sylvikin protestoi jäädessään portin toiselle puolen, nyt jo tottunut(jos riehuvat liiaksi, Salli makkariin tai sitten ovat siellä kahdelleen jäädessään kotio)

Koiruuksista vielä..kyllä meillähin nauttivat kovasti lumesta..Sylvi pomppii juuri kuin Aro-pupu ja sitten on kuono aivan valkoisenaan lumesta - söponen toinen on:heart:

..taidan lämmittää kaakaota ja ruisleipäsen laittaa ittelleni ja köllähtää sitten koirien viekkuun(sikäli mikäli mahdun kun tyttöset valtasivat soffan):D

Minnille-Tervehdys!:wave:

Ps. Ostin huutiksessa Sylville nätin vihreäsävyisen villapaidan kun näytti pikkasen palelevan - täällä pakkanen paukkahtelihin maanantai aamuna-17c..nyt varmaan jo yli -20C reippaasti..vaan on niii-iiin kaunista kun hankiainen ja puut kimaltaa.:rolleyes:


Nati nati(ja huomenta):heart::wave:

..Uudi, kyllä mie seurailen sitä pohjekipua:)..heti menen lääkärille jos alkaa enempi vaivaamaan tai jatkuu pidempään.
..tuosta uskosta/Jumalasta/Enkeleistä..
Lämmöllä muistaisin sitä ihunaista, joka jaksaisi rukoilla miulle parempaa ja levollista yöunta..kiitos kaunis:heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä